Ga naar inhoud

uitgerekend in februari 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hm...toen ik 3 weken geleden naar de vk moest zeiden ze daar niets over en mijn bm zat toen toch ook al boven mijn navel (zo'n 2 a 3 centimeter erboven) en mijn baby girl ligt juist in de bekken dwars te liggen...zo zie je maar dat elke vk anders is en anders denkt :) zolang het goed gaat :)...overigens zeiden ze bij mijn zoon dat het een klein babytje zou worden, er kwam 3980 gram uit en 55 cm en een hoooooooooofd....dat wil je niet weten (hij zat ook dwars, werd een tangverlossing) dus het zegt helemaal geen ene donder :) demi zou trouwens wel wat groter worden (dochterlief) maar was uiteindelijk een dunnetje 2970 gram....dus het voorspellen geloof ik inmiddels wel (not) en het moet er idd toch uit, hahahaha....

maagzuur heb ik al last van zonder zwangerschap, dus ben het wel gewend...heb wel pijn aan de bovenkant van mijn bm/maagklep, en dan toch geen maagzuur, das wel irri. ga het eens vragen as woensdag aan de vk. overigens heb ik een maagklepje die niet goed sluit en last van galsteentjes die niet erg genoeg zijn om gal eruit te halen, maar wel erg genoeg zijn om zo af en toe flink last te veroorzaken.

babygirl is overigens echt druk en ze kriebelt af en toe mijn schaambot aan de bovenkant als ze omdraait of zo, das dan wel grappig en goed te voelen omdat ze zo dwars ligt, maar vaak is het bijna gewoon irritant dat gedraai en geplok...gelukkig voel ik haar nu ook steeds meer aan de bovenkant van mijn buik. heb dus goede hoop dat het geen dwarsliggertje word :)

knuf voor de meiden

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

ja rennies helpen gelukkig wel een beetje. Moet erg oppassen met wat ik drink en eet. Dus geen zure vruchten en sappen. Alleen een banaan valt goed,

mij bij zit de baarmoeder al zon 15 cm bove mn navel. Gewoon tegen mn borst aan. Maar dat is normaal voor een tweeling. Kindjes liggen nu gelukkig nog redelijk naar onderen en liggen precies op groei. Geloof dus niet dat de baarmoeder echt iets zegt over de lengte van je kind.

Hier buitelen ze de hele dag door. Wel grappig. Moet veel rusten van het ziekenhuis. Dus lig er ontspannen bij om harde buiken tegen te gaan. Daar had ik teveel last van.

Nog een week of 14/15 te gaan...

Schiet al op.

Geplaatst

he dames,

sorry dat ik even inbreek,

maar nu vroeg ik mij af of de meeste van jullie al je kindje voelen en wanneer dat dan voor het eerst was? Bij mij in het april topic hebben ze het al over plopjes enzo en ik plop maar niet, maar goed, ben ook maar 15 weken ver....dussss nou ja, als jullie zouden willen reageren dan graag...

groetjes, aukus

Geplaatst

hee aukus,

Verschilt per zwangerschap ook weer hoor en de ligging van de placenta. Ik voelde mijn dochter met 12 weken, maar deze dochter weer met 14 weken, medusa (maart topic) en ink die voelde het juist weer heel erg laat, van medusa weet ik dat haar placenta ook voor ligt. Je hoeft je niet druk te maken hoor, het hangt gewoon per persoon er vanaf en wie weet voel jij het wel al, maar herken je het gewoon niet alszijnde plopjes. Het is net alsof je je darmen voelt, dat geborrel, daar begint het meestal mee en vaak is het nog de twijfel dat je je darmen voelt....echt meid...je herkent het wel als het zover is :)

jrn...ik heb ook al het idee dat ink al eeuwen weg is, geen flauw idee wanneer ze terug komt eigenlijk, mss moet ik haar hyves even bekijken...maak me uberhaupt zorgen met al dat water daar, maar goed...heb het niet in handen he :)

Geplaatst

Aukus, ik voelde ons kindje pas met 22 weken. Mijn placenta ligt aan de voorkant en het is ook lastig te definiëren wat je voelt. Veel dames die al eerder zwanger zijn geweest weten wtze moeten voelen en herkennen het dus eerder... Het kom vanzelf!

Geplaatst

He Dames, nog bedankt voor de antwoorden. Het valt me wel op dat sommigen erg snel zijn en dat de mensen met een voorliggende placenta inderdaad wat later. Nou is het ook zo dat ik natuurlijk nog maar 15 weken zwanger ben en dat je volgens de boeken pas rond de 20 weken wat voelt....maar ja...iedereen plopt zo.... Misschien plopt er al wel wat maar heb ik zelf er gewoon geen gevoel voor, ach ja....

nogmaals bedankt he!!

Geplaatst

mijn placenta ligt ook voor, maar ik voelde het met 16,2 weken.

dit is mijn tweede kindje dus weet ook wat ik moet voelen.

komt allemaal vanzelf hoor:)

Geplaatst

mazzelaar...ik ben nu in totaal 12 kilo aangekomen (maar ook gestopt met roken en ik hou vocht vast) haha...pff...netjes bikkel :)

Geplaatst

Ik voelde de kindjes bewust rond de 18 weken. Achteraf ook al wel iets eerder maar omdat je niet weet wat je moet voelen had ik daar geen idee van.

Het komt vanzelf en verschilt inderdaad per persoon!

Ik heb de baarmoeder ook boven in liggen, tegen de borst. Dit inclusief kind. En dat is soms wel eens lastig en pijnlijk. Zelf vindt hij/zij het heerlijk daar want er is bijna constante beweging :). Ik weet niet waar de baarmoeder bij een eenling hoort te zijn nu, maar dit verschilt denk ik toch per persoon? Groot/klein?

Ben nu ook tot rust geroepen. Had afgelopen maandag avond enorme steken door de hele buik en bijna alleen maar harde buiken. Gister even voor een extra echo in het zh geweest om te kijken of alles nog goed is. Gelukkig is dit wel het geval. Nu nog wel hardere buik en ook wel steken. Vanaf vandaag ga ik 2 uur per dag minder werken. Werkte nog steeds 36 uur, en merkte wel dat het zwaarder werd. Helaas ben ik niet de persoon die een stap terug zet. Weet dat het voor mij en de kindjes beter is. Hopelijk knap ik een beetje op de komende tijd!

Geplaatst

Mijn baarmoeder zat tot mijn verbazing bij de 20 weken echo (bij 19 weken) ook al helemaal boven tot aan mijn borsten, inclusief kind overdwars! Ik dacht tot die tijd dat het mijn darmen waren die naar boven waren geduwd, haha, maar nee hoor... Nu voel ik ook beweging daar dus bewijs. Maar ook een tweeling he, dus dat groeit harder...

Geplaatst

Jeetje Lianne,

Pas alsjeblieft op. Je werkt nog zo ontzettend veel, dat is niet goed voor de kids.

De harde buiken zijn daar een teken van.

Tevens is er door artsen niet voor niks een richtlijn opgesteld voor tweelingzwangerschappen.

Het advies is om rond week 26 volledig te stoppen met werken.

Ik had zelf ook veel last van harde buiken.

Mn arts zei echt dat ik heel de dag rustig aan moest doen. Bij een harde buik moet ik meteen gaan liggen en dan moet die wegzakken.

Zo niet dan moet ik naar het ziekenhuis komen. Harde buiken kunnen immers ook weeen veroorzaken.

Ik wil me nergens mee bemoeien...

Maar kies voor je kids...

Geplaatst

Jnr, ik weet dat ik gas moet terug nemen en dat is soms moeilijk voor mij. Nu kies ik ook echt voor mijn kindjes en krijg ook alle flexibiliteit daarin op het werk.

Ben nu 26 weken zwanger, maar kan nog niet de stap nemen om volledig te gaan stoppen. Hoop dat ik het hiermee nog even kan rekken en zo niet dan nog weer minder werken.

Wat een verschil in zh is er dan ook. Ik loop nu in Zwolle bij de Gyn en daar zeggen ze niet dat ik moet stoppen, alleen dat ik iets rustiger aan moet doen naar wat ik kan en waar ik mij goed bij voel. Gelukkig heb ik wel een kantoorbaan en zit een groot deel van de dag...

Ben jij volledig gestopt met werken nu?

Geplaatst

Mijn gyn heeft hier nov nooit iets over gezegd. Wel dat km mezelf in acht moet nemen, maar niet dat ik minder moet werken. Ik werk ook nog minimaal 36 uur per week. mirt wel zeggen dat ik nu toevallig ook wel moe ben, maar minder werken, of meer rust nemen tijdens werk is lastig. Kan moeilijk langzamer lezen of mails typen...

Geplaatst

@fren: gaat ook om tweelingzwangerschappen en niet om een eenling. @lianne: je moet zeker doen waar je je goed bij voelt. Ik heb alleen in mijn omgeeving meerdere voorbeelden van extreme vroeggeboortes (waaronder ook tweellingen). Allen zeggen dat ze niet goed naar hun lijf hebben geluisterd. Lees anders eens op het tweelingtopic. Ik weet dan jeanine e.e.a heeft uitgezocht. Zelf was ik ook 9 weken te vroeg. Dus wordt daardoor ook wel strenger gecontroleerd. Elke twee weken normale echo en inwendige echo voor cervix lengte (is gelukkig nog goed) En volg het advies dus ook echt op. Maar goed ik kan dan ook weinig anders, na 10 min boodschappen doen heb ik zon harde buik dat ik ook echt moet gaan liggen... Erg saai en baal er echt van. Mis mn werk en mn collega's en zou graag gaan, maar ja het is voor een mooi doel. En ik weet dat het tijdelijk is. Werk nu nog ong. 2 - 3 uurtjes per dag, maar wel vanuit huis (scheelt weer 90 min reistijd en kan half uurtje werken afwisselen met liggen.

Geplaatst

wat houden jullie trouwens aan qua kleertjes? Oftewel hoeveel setjes van welke maat kopen jullie? Lees overal wat anders....

Geplaatst

Ik breek even in: Lianne, je moet natuurlijk helemaal niks, maar de richtlijn is er niet voor niks. Je had met 20 weken al halve dagen kunnen/moeten gaan werken. Ik ben al weken geleden helemaal gestopt en kan me nu niet meer voorstellen om nog zoveel te werken als jij. Ik ben kapot steeds. Zelfs met slapen tussen de middag. Lopen kan ik bijna niet meer. Net de hoognodige dingen in de winkel. In het ziekenhuis zijn ze ook heel streng en vragen ze elke keer of ik ook wel genoeg rust en dat ik zeker niet mag vergeten dat ik twee kindjes draag. Met mijn collega's spreek ik soms af voor een lunch. Blijf ik toch een beetje erbij. Harde buiken zijn niet goed Lianne. Ik ben het met jrn eens dat die weeën kunnen veroorzaken. Ik had van de week 's avonds een paar weeën. Hartstikke eng! Zeker als je weer hoeveel vroeggeboortes er voorkomen bij tweelingen. Sinds die dag doe ik nog rustiger. Groet, ook voor alle andere meiden, Jeanine

Geplaatst

Hey lieve meiden,

Ik ben even achter het internet gekropen hier vanuit Thailand, omdat ik het thuisfront maar s wat moest laten weten (en mijn mobiel het niet doet, dus dan maar via internet)...

Hoe gaat het bij jullie allemaal? Heb niet genoeg tijd om alles terug te lezen, terwijl met elke tik m'n geld hier verdwijnt, maar hoop in ieder geval dat alles goed is met iedereen en denk aan jullie hoor!

Hier gaat het goed. We hebben ons reisschema flink om moeten gooien ivm de overstromingen hier. Zitten nu in het zuiden en hebben gister en vandaag tussen de haaien gesnorkeld. Vond het best een beetje eng moet ik zeggen!

Heb nu lekker alle tijd om van de zwangerschap te genieten - thaise vrouwtjes die er in prikken, er naar wijzen en vragen of er een baby in zit en ho ver ik ben. En dat ze zich ongerust maken als ik bijv met m'n tas trappen moet lopen enzo. Haha, wel erg lief, maar ik denk dan alleen maar - goed voor mijn conditie en m'n lijf zal vanzelf wel aangeven als ik teveel lichaamsbeweging heb, toch? Eerste paar dagen hier wel ontzettend last van vocht in m'n voeten gehad- was bijna bang dat ik uit m'n vel zou springen! Maar na 2 nachten een kussen onder m'n voeten met het slapen ging het beter en sindsdien ben ik geloof ik wel geacclimatiseerd. Is minstens 30 graden, dus flink zweten en veel water drinken. Ben benieuwd hoeveel ik ben aangekomen - normaal val ik op vakanties altijd af, maar merk dat m'n buik toch echt wel gestaag door groeit gelukkig en elke dag heb ik wel bevestiging dat ons mannetje lekker rond beweegt - heerlijk!!!

We zijn nu 2 en een halve week weg en komen 15 november weer terug. Haha, als alles goed gaat natuurlijk met al die overstromingen in Bangkok zelf ook, maar goed, we houden het nieuws goed in de gaten en de mensen zijn super lief hier, dus die denken wel mee met ons over wat wel of niet veilig is, dus we maken ons niet druk...

Nou meiden, onze date schiet al op geloof ik he? Leuk hoor- ben benieuwd naar jullie allemaal en alle buikjes!!!

Vee liefs van mij!!!

Geplaatst

Jeanine ik schrik dat jij met ruim 26 weken nauwelijks kunt lopen!! Ik loop een maand op je achter maar begin ook al echt een beetje te schommelen, zoals in de laatste weken bij mijn dochter. Jeetje, hoop dat ik het nog wat langer volhoud...

Heb wel de komende weken de laatste afspraken wat verder weg staan, twijfel nog over Sinterklaas dat we altijd bij een vriendin een uur hier vandaan vieren. Mijn dochter wil zo graag, maar autorijden wordt ook steeds minder leuk... Gelukkig (geluk bij ongeluk) heb ik op dit moment geen werk dus dat probleem heb ik niet..

Geplaatst

jnr, ik heb een uitzetlijst van een eenling en doe het een beetje dubbel op met kleertjes. Maar ga niet alles van de hele kleine maatjes kopen, vindt ik zo zonde. Wanneer je dat wel nodig bent is het altijd nog heel snel gekocht (door iemand anders) en je krijgt waarschijnlijk ook wel wat. En ook liggen ze misschien nog wel in het zh. Ik vindt het ook lastig maar ga geen grote hoeveelheden kopen. Rompertjes heb ik al wel gekocht, maar niet in maat 44. Ben begonnen bij 50/56.

Jeanine dat je al weeën hebt gehad, inderdaad eng zeg! Dat heb ik gelukkig nog niet ervaren. Ik ga nu ook zeker rustig aan doen, en mocht het niet opknappen ga ik nog minder werken. Als ik het zo lees, ben ik nog wel wat mobieler dan dat jij bent. Dat is mijn voordeel denk ik.

Zoals ik ook eerder schreef, geven ze bij mij in het zh niet een duidelijk antwoord op de vraag of ik rustiger aan moet doen. Dit voel je zelf is wat ik te horen krijg. Nu is op dit moment mijn slechte eigenschap dat ik niet snel opgeef, en altijd door wil doen. Besef nu dat dit echt niet moet, en wil ook zeker niet dat de kindjes nu al komen!

Ink, fijn om wat van je te horen! Zo te lezen vermaken jullie je uitstekend :) Geniet er nog lekker van samen en doe voorzichtig!

Liefs

Geplaatst

Jeanine Medusa schrijft net in ons maarttopic dat je erge bekkeninstabiliteit hebt, dus zal ermee te maken hebben dat je zo slecht loopt? Sorry, had even niet door dat jij dat bent. Wat vervelend!! Sterkte in ieder geval...

Geplaatst

Ach Ink, ik sleep me voort zal ik maar zeggen. Ik vind het een beetje zuur dadelijk met de feestdagen. Ik kan eigenlijk geen kant uit. Sinterklaasintocht wilde ik natuurlijk met mijn zoontje naartoe, maar ik breek nu al mijn hoofd over hoe ik dat moet doen. Ik moet daar op z'n minst ergens kunnen zitten. Anders gaan we maar op de gok dat ik ergens een grote bloembak vind of dat ergens een terras is. En in het ergste geval ga ik naar huis en maakt mijn man het alleen met m'n zoontje mee. En met kerst vind ik ook zo jammer. Je kan niet eens naar een leuke kerstmarkt of tuincentrum ofzo. Ik had toen ik naar de efteling ging een scootmobiel gehuurd. Dat was wel super. Maar ja, ik ben dan weer zo stom om daarmee niet in mijn eigen dorp te willen rijden... Ach ja, nog 2,5 maand volhouden. Ik ben in elk geval blij dat ik een poetshulp heb, want het is echt een drama!

Lianne, gewoon goed naar je lichaam luisteren en vooral niet de houding hebben dat je door wilt/moet gaan. Dat gaat je uiteindelijk opbreken!

Ink, mooi dat het goed gaat in Thailand! Ik moet er niet aan denken om daar nu te zitten!

groet,

Jeanine

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden