Ga naar inhoud

uitgerekend in februari 2012

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Cjee - gezellig ;-)! Wel zielig voor je ventje, zo ziek - flinke koorts zeg! Kan me voorstellen dat je het daar wel druk mee hebt...

Stiertje - fijn wat van je te lezen. Lekker dat alle twee je kleintjes nu thuis zijn en het beiden goed doen! Zal idd best druk zijn met 2, helemaal als er nog geen ritme in zit... Haha, als je nou om de hoek woonde, kwam ik even helpen, want het woord "druk" ken ik momenteel niet...

Fren hoe gaat het bij jou?

Hoop dat bij Marjan ook alles goed gaat...

Geplaatst

He zie dat er weer spannende tijden zijn...heel veel suc6 fren en marjan!!

Hopelijkl duurt het niet al te lang meer voor jullie!

Hier gaat alles ook goed, manneke doet t prima, het is eerder de onzekerheid van mama haha! Hier voeden we overdag rond de 3 uur en 's nachts laten we hem zelf komen maar dan komt hij meestal rond de 3 a 4 uur! We voeden op verzoek zeggen ze maar moeten hem wel wakker maken overdag om de 3 uur dus beetje tegenstrijdig! Als we wachten tot hij zelf wakker wordt zit er te lang tussen en redden we weer niet die 8 voedingen per 24 uur! Tja....morgen komen ze van het consultatieburo, hoop dat ze een weeghaak meenemen zodat we kunnen wegen, hebben vandaag met de gewone weegschaal gewogen, eerst mama en daarna met J.arno, hij zou nu 3400 gram zijn en hij was de laatste keer 6 dgn geleden 3190! Weet niet hoe nauwkeurig dat is maar hij is in ieder geval bijgekomen!

herkennen jullie ook die onzekerheid?

Geplaatst

absoluut, maar had ik het al eerder over gehad geloof ik. op aanvraag voeden is ook zoiets. heel onzeker omdat ze soms idd om het uur wil en dan hoor je haar ineens 4 uur niet meer, maar ja...ze word steeds dikker, dus zal wel goed zijn, hahaha, morgen voor het eerst naar het cb, dus vind het wel spannend hoeveel ze is aangekomen en hoe groot ze nu is :). ze draagt nu wel maatje 56, maar de 50/56 past ze ook nog wel makkelijk, mag ook wel na 5 weekjes :)

marjan is normaal wel veel online, dus die zal dan denk ik idd bezig zijn. mijn overbuuv die is vandaag ook ingeleid, morgen hier dus ook 2, allemaal weer spannend en vol bevallingen :)

fren, jij vast succes morgen mocht ze vandaag zichzelf niet aankondigen. ben vast nog wel online straks, maar just to be safe :)

veel liefs

Geplaatst

Fren gaan ze vandaag niks meer doen? Toen mijn vliezen waren gebroken om 2 uur 's nachts, kreeg ik diezelfde dag om 12 uur 's middags een infuus om de weeen op te wekken. Gaan ze dat bij jou pas morgen doen? Heb je andere klachten?

Ah, we waren tegelijk aan het typen, er gebeurt dus iets. Geen idee hoe dat gaat trouwens, ik had toen hele sloten vruchtwater (eet smakelijk!) dat ie daar wel bij gezeten zal hebben?

Geplaatst

Is dat goed te herkennen? En verloor je in 1x al je vruchtwater of kleine beetjes? Sorry dat ik zo nieuwsgierig ben, maar soms denk ik; zou ik dat wel herkennen?

Geplaatst

Moet, als er niks gaat gebeuren ( weeën, temp omhoog, geen leven voelen, andere kleur vruchtwater) morgenochtend om 7 uur bellen en dan plannen ze me in voor inleiden.

Maar als er verder inderdaad niks aan de hand is, gaan ze niks doen vandaag.

Geplaatst

Ik Melis? Ik verloor de hele nacht en nog een stuk van de ochtend een heleboel, er ging zeker zo'n pak kraamverband doorheen... Bij mij niet te missen. Vriend heeft het er nog steeds over dat hij 's nachts naar huis ging en eerst vruchtwater moest dweilen op de badkamer en onze slaapkamer...

Ben toch wel heel benieuwd Fren! Hoop voor je dat er zo actie komt want volgens mij wil je nu wel graag! Vin een beetje lekker gewerkt?

Geplaatst

Hey dan ben je de eerste die ik geloof ik hier over die slijmprop hoor... Rare vraag misschien, maar je zegt "ben aan het verliezen", komt het er dan met beetjes uit ofzo? Ik dacht dat het gewoon een eenmalig propje was die er wat bloederig uit zag ofzo?

Geplaatst

Ik had scheutjes vr.water. Werd er wakker van, maa was zeker geen plons. Is nu wel zo'n beetje opgedroogd, maar ik heb de hele dag vocht verloren. Je herkent het wel melis.

En de slijmprop is bij mij gewoon veel draderig slijm, beetje rodig vh bloed. Sorry voor de details ;-)

Geplaatst

Wow, spits ineens met reacties haha, maar idd Melis - ik ben ook zo nieuwsgierig omdat ik me af vraag of ik het allemaal wel ga herkennen...

Geplaatst

Nee, fijn juist die details, want kon me er niets bij voorstellen hihi...

Voel je je meisje ondertussen nog wel gewoon goed bewegen, of is ze rustiger? Haha, je wordt bestookt met vragen ;-)...

Geplaatst

En bij jou Fren?

Spannend hoor.. Hoop dat er vanavond nog wat mag gebeuren bij je. Moeder natuur haar werk laten doen is denk ik toch het beste.

Caro, vluchttas al gechecked?

Marjaaaaaaaaaaaaaaaaan, joehoe!!

Geplaatst

Je herkent het, omdat je er geen controle over hebt. Het loopt gewoon weg, is anders dan urine, dat kun je ophouden, dit niet.

Tipje: zorg dat je een potje klaar hebt staan bij de wc om iets op te vangen. Ik heb vannacht de pot van de pastasaus maar even uitgekookt, aangezien alle bakjes in de vriezer staan met nood voorraad ;-) toen zag ik nl ook dat het heldere vloeistof was me wat vlokjes. En dat is precies wat ze graag zien.

Geplaatst

Hoe gedetailleerder, hoe beter! Nietwaar Ink?!

Heb sinds een paar dagen wel meer melkachtige afscheiding. Soms plas ik zoveel dat ik me weleens afvraag; is dit serieus allemaal urine? Maar vrchtwater zal niet wachten tot ik netjes op de wc zit gok ik zo...

Geplaatst

Bikkel - lijkt me ook best onzeker qua voedingen etc. Ze zeggen zolang hij idd maar aankomt is het goed, maar toch, als het om een kwetsbaar kleintje van jezelf gaat denk ik dat dat makkelijker gezegd dan gevoeld is...

Geplaatst

Inderdaad Melis ;-)! Vroeg me dezelfde vragen af, maar bedacht me dan ook gelijk er achter aan dat het gewoon urine moet zijn - ene keer hou ik meer vocht vast dan de andere keer lijkt het wel en ik heb nog niet in m'n broek geplast, dus als het zover is, zal het wel duidelijk zijn... Denken we dan maar haha...

Goede tip Fren - ik wilde zo het glas weg gaan brengen, maar zal er een doorzichtig potje uit houden :-)...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden