Ga naar inhoud

uitgerekend in februari 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

ah, dank je ivfsh :) ik kon het eigenlijk nergens vinden op het net :) en vannacht had ze wel erg last van krampjes :(, zal mijn patatje oorlog zijn dan, afgezien dat ze ook best benauwd was vannacht, ze heeft nu ook ietsjepietsje verhoging. even in de gaten houden dus :(

melis succes vandaa g xxx

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Volg je in maart hoor Melis - super spannende dag voor jou vandaag!

Hier is alles rustig. Vandaag dus uitgerekend, maar heb gelukkig wat dingen gepland: al gedouched en al, zo stofzuigen, ramen zemen en vanmiddag krijg ik visite, dus ik zit vandaag gelukkig niet letterlijk en figuurlijk te wachten...

Morgen naar carnavalsoptocht kijken met m'n zus en haar kids en dan zondag niets gepland. Manlief is dan ook vrij, dus wie weet die dag??? Haha, wat een gokwerk - slaat natuurlijk nergens op, want voor hetzelfde geld blijft hij nog gewoon tot 1 maart zitten...

Ik gebruik trouwens al 5 maanden bepanthen, omdat m'n borsten, incl tepels telkens zo jeukten - werd toen door de vk geadviseerd, maar ja, geef natuurlijk nog geen borstvoeding, dus ik hoor dan nog wel of ik dat mag blijven gebruiken - zou wel handig zijn, aangezien we dat nog in huis hebben ;-)...

Geplaatst

*breek even in*

Zelf heb ik Purelan van Medela gebruikt toen mijn tepels zeer deden en wat stuk waren gegaan.

http://www.gewoonborstvoeding.nl/product_info.php?products_id=134

Weet niet of dat dit bij iedereen het gewenste effect zal hebben, maar het heeft bij mij super goed geholpen.

En wat ik van vriendinnen weet, ook bij hun heeft het goed geholpen.

Je doet heel lang met een tube. Je hebt er maar een mespuntje van nodig, is erg vette/dikke creme.

Mag op je tepels blijven zitten en je kan daarna weer gewoon voeden.

Lees vaak op de site http://www.borstvoeding.com/

Geniet van jullie kleintjes!!

*breek weer uit*

Geplaatst

Joehoeee, iemand nog hier?

Cjee - hoe gaat het bij jou? Toch niet stiekem ook nog voorgepiept?

Kreeg leuke post vandaag op m'n uitgerekende dag: oproep voor uitstrijkje (word in mei 30)... Dat wordt terug sturen zodat ik over 6 maanden een nieuwe oproep krijg...

Geplaatst

haha, leuke post inderdaad, ach voor een uitstijkje draaien wij ons hand niet meer om.

Jippie ik ben trouwens vanaf nu niet meer de enige die overdatum heeft gelopen (staat een beetje stom), maar ik hoop voor jou dat de kleine er snel is ink. Nu nog maar max 2 weken.

Ik weet nog dat ik ernaar uitkeek maar ook tegenop zag, hoe moest dat in hemelsnaam met zo'n kleintje, maar als het er eenmaal is dan past het gewoon.

Geplaatst

nou het was een heftig weekje zegsmilie1.gif

Zondag avond last van wat krampen, tassen klaar gezet, Lucas zijn broodtrommel en dergelijke in de tas gedaan, man verklaarde me voor gek want " nee joh nu nog niet!"

De krampen waren idd niet heftig, meer gewoon wat menstruatie pijn maar wel met een ritme, ik dacht ook eerst aan indalingsweeen want hij was nog niet ingedaald.

maar goed mijn intuitie was toch juist achterafsmilie1.gif

nog even gedoucht toen stopte het helemaal.

lekker naar bed gegaan en geen last meer gehad.

mijn man kwam om 00.40 in bed en ging nogal neerploffen in bed dus ik zei " joh doe es rustig" en mits dat hij wil gaan liggen voel ik dat het wat nattig word en zeg dat tegen hem en dat het wel lijkt alsof ik plas.

en mits dat ik dat zeg barstte het los.

hij kijken en was helder, dus zkh gebelt en die zeiden kom maar rustig deze kant op.

vriendin gebelt voor Lucas die zou hem halen en Lucas wakker gemaakt,

vriendin kwam eraan en nog even mee gekletst en ondertussen bleef het vruchtwater wat stromen, ze waren de kamer amper uit en daar kwam nog een hele plas dus ik mijn man geroepen van kijk nog even ernaar, hij kijken...ja gepoept in het vruchtwater!!

weer het zkh gebelt want ja omdat ie nog niet ingedaald was wilde ik zekerheid want wist niet of we nu nog wel op eigen houtje naar het zkh mochten maar dat was geen probleem.

het was spiegelglad dus erg voorzichtig naar het zkh en ook in de auto bleef het doorstromen.

aangekomen in het zkh gelijk aan de ctg, eerst leek alles goed maar na een lichte wee daalde zijn hartslag en bleef even laag dus de bellen gingen af.

dit gebeurde op den duur ook zonder een wee dus de vk belde de gyn, want ze zei als dit zo doorgaat ( had nog maar 1 cm) dan word het denk ik een keizersnee.

de gyn kwam en die zei " maak haar maar klaar voor evt OK"

dus ineens allemaal mensen aan mijn bed, het lab werd gebelt voor bloedprikken, kreeg een infuus, een catheter..noem maar op.

even heel hectisch.

en toen ging zijn hartslag ineens weer verbeteren dus de gyn zei dat ze nog 20 minuten wilden aankijken, 19 minuten ging het perfect totdat de gyn weer binnenkwam gingen de bellen weer af..hij vond het niet verantwoord, de baby heeft het te zwaar we gaan hem halen, dus naar de OK en ruggenprik en hoppa 5 minuten later was ie er al!!

geboren om 04.27

2895 gram en 49 cm

alles gaat goed, gisteren weer thuisgekomen.

Matthias doet het super!

zijn volledige namen zijn H.armen Matthias ( Harmen naar zijn papa H.arm).

ik kreeg echter last van ligpijn zoals ik het zelf eerst aangaf, als ik zittend bv gaf dan kon ik na 10 minuten niet meer zitten, alsof ik op vouwen zat, dat er aldoor wat onder mijn billen lag waar ik op zat.

en als ik dan iets onderuit om omhoog ging zitten bleef dat gevoel zo.

aangegeven aan de verpleging " is normaal hoort erbij"

ik kwam erachter dat als ik mijn stuitje aanraakte of ( heel mafsmilie5.gif) in mijn billen kneep dat ik dat helemaal niet voelde, alsof de verdoving er nog in zat.

dinsdag avond weer gezegt tegen de verpleging en weer het zelfde antwoord maar ik vond he niet normaal eigenlijk want ik had er echt last van, had even geen zin in zitten en bv geven want dat was gewoon te pijnlijk/vervelend.

de volgende ochtend kwam de gyn de ronde doen en ook aan hem aangegeven en die zei " nee dit is niet goed, je gevoel moet toch echt al helemaal terug zijn, dat had maandag einde van de dag al weer goed moeten zijn, ik ga de anestesist inschakelen" dit was rond 08.00 s' morgens en einde van de middag was ie er nog niet en s' avonds was ie ook nog niet geweest dus weer aangegeven, bleek dat ie het vergeten was.

om 22.50 kwam een andere anestesist bij me, die had nagekeken welke middelen in had ingespoten en die zei dat het zeer zeldzaam was bij het middel wat ik ingespoten had.

het ging niet om de ruggenprik zelf maar om de verdoving vooraf.

het kwam bij dat middel maar bij 1 op de 10.000 mensen voor, dus dat had ik weersmilie2.gif

gaat vanzelf weg moet met een week wegzijn, en kon er wel medicatie voor krijgen maar dat zijn soort epelepsie medicijnen en dat mag niet samen met de bv.

heb er nog last van maar word iets beter.

Matthias ziet nog wel wat geel maar ook dat word beter!

heb lekker last van stuwing maar hij komt netjes om de 3-3,5 uur.

heb wel spuw op mijn tepels en krijg daar nu medicatie voor en Matthias ook hoewel hij geen last heeft maar het toch om een kruisbesmetting gaat, het komt doordat ik veel last heb gehad van schimmelinfecties en de lactatiekundige is geweest en die beoordeelde dat.

ben verder heerlijk aan het genieten.

hierbij nog wat foto's

Foto-TYTKOLRB.jpg

Foto-DL8PUDNB.jpg

Foto-4BJPPZZC.jpg

Foto-LLWMPVCZ.jpg

Geplaatst

Haha Meezie, nee, je bent nu inderdaad niet meer de enige hier ;-P. Blijf het toch bijzonder vinden dat de rest allemaal voor hun datum bevallen is en slechts 2 niet (of misschien 3 als Cjee ook overtijd loopt, maar die heeft vandaag nog niets gepost, dus wie weet is zij inmiddels ook al bevallen???).

Je gedachten komen me idd erg bekend voor - lijkt me zo apart als tie er straks ineens is!

Marjan - leuk je bevallingsverhaal te lezen en wat een leuke lieve foto's zeg! Vervelend dat je dat precies had, na die verdoving, zeker als het zo weinig voor komt!

Vind het wel slordig dat hij je gewoon vergeten was! Maar goed dat je het zelf aan bleef kaarten! Hopelijk is het snel weg...

Geplaatst

Nog niet hoor ink ;-) controle vanochtend prima, begint in te dalen, pfff daar ben ik heel blij mee. Dat scheelt navelstrengstress. Bij jou dus ook nog niet. Zondag is een mooie dag dan toch?

Marjan, wat een mooi ventje! Genieten maar, hopelijk is je gevoel snel terug, lijkt me heel gek. Hoop voor je dat het de bv niet in de weg gaat zitten!

Geplaatst

Hey Cjee - fijn dat alles bij de controle weer goed was en hij in begint te dalen.

Afgelopen dinsdag was hij bij mij gelukkig ook wat gezakt.

A.s. dinsdag zou mijn laatste controle bij de vk zijn. Dan ben ik 40wk 4d. Als hij dan nog niet komt in de week daarop, moet ik bij 41wk en 'n half een afspraak maken bij de gyn, maar goed, laten we er maar van uit gaan dat het niet zover gaat komen. Ben benieuwd of ze evt a.s. dinsdag al wat bij de vk zouden doen, maar ik vermoed van niet, want alles gaat nog gewoon goed en op zich hoop ik gewoon ook dat alles via de natuurlijke weg gaat lukken...

Gisteren aardig bestookt met smsjes, krabbels en telefoontjes, haha, wel lief dat iedereen die uitgerekende datum zo geod onthouden heeft ;-)...

Geplaatst

Medusa - nee, denk niet dat ze me dinsdag zullen strippen: ik voel me nog gewoon goed en lichamelijk doen zowel m'n mannetje als ik het geloof ik ook best, dus vermoed dat ze alles gewoon op hun beloop zullen laten tot in de 41e week... Maar we zullen zien...

Geplaatst

Bij mijn vk deden ze het ook niet standaard en het kon alleen als je al wat ontsluiting hebt.

Hier vandaag voor het eerst sinds 7 februari weer meegeweest met de hond uitlaten, wat een heerlijkheid even de wind in je haar en de zon op je gezicht, maud vond het ook heerlijk die sliep binnen no time in de draagdoek.

Even een vraagje voor de meiden die borstvoeding geven. maud smakt zo tijdens de voeding, ze verliest dan na twee slokken de vacuum. Het doet verder geen pijn bij mij, maar vroeg me af waardoor het kan komen. Ze neemt niet altijd een goede hap, maar soms is ze ook niet aan het smakken, met dezelfde soort hap. Iemand een idee? Of toch even het cb bellen of een lactatie desk??

Geplaatst

Dan verliest ze toch vacuum als ze wel smakt, even loshalen en opnieuw laten aanhappen heb ik geleerd. De tong zit dan niet ver genoeg naar voren. Ik zou zelf lactatiedeskundige bellen als je twijfelt. Consternatieburo bellen is grote kans op "foute" info of doorvewijzing naar lactatiedesk.

Ink, alles nog rustig? Hier heerlijk geslapen, wat een verademing dat indalen!

Hoe is het verder met alle mama's? Iedereen al naar buiten geweest met de kleine?

Geplaatst

Hier hebben we afgelopen week een lactatiedeskundige laten komen, gewoon om eens een voeding te observeren en wat handige tips etc te krijgen, natuurlijk ook fijn om de bevestiging te krijgen dat de kleine een goeie techniek heeft....ik zou dus voor een lactatiedeskundige gaan!

Jarno kan 's nachts wat onrustig zijn met aanhappen en dan pakte hij niet meteen de tepel goed en danw erd hij weer opstandig, door even de tepel weer droog te amken krijgt hij meteen weer grip en is de onrust voorbij, dit soort kleine tips doen dus wonderen!

Geplaatst

Ik heb vandaag besloten te stoppen met borstvoeding/ kolven. Ga deze week afbouwen en fiene gaat volledig over op kunstvoeding. De marteling was te groot. Er is echt een

Last van m'n schouders gevallen!

Mooie foto bikkel!

Geplaatst

Goed dat je naar je lichaam luistert Fren!

Vince moet elke 3 uur eten ivm z'n geboortegewicht, hij kan het zich niet permiteren om veel af te vallen. Ik leg 'm elke 3 uur aan beide borsten en z'n haptechniek is goed, alleen lijkt het nog teveel energie te kosten voor hem. Daanaast kolf ik elke 3 uur, het resultaat is per kolfbeurt 'slechts' enkele druppels en wat condens. Ik gebruik de opbrengst on m'n borsten te verzorgen. Maar zo wordt de productie toch op gang geholpen!

Mijn borsten voelen nu wat branderig aan van binnen, dit gevoel komt na de kolfbeurten. Heeft iemand anders dit ook?

Geplaatst

Fren, idd goed dat je deze keuze maakt, als het een kwelling is voor jou en de kleine dan stoppen, met de fles worden kindjes net zo groot en de belangrijkste stofjes heb je toch kunnen geven!

Hier gaat het voeden wel goed maar heb ook altijd gezegd als het niet zou gaan dan flesvoeding, is niks mis mee! En het heeft toch ook wel zn voordelen want nu kan vaderlief ook eens een nachtje overnemen!

Geplaatst

melis, ik had de 1e week ook erg gevoelige borsten en tepels, deze moeten ook wennen aan de situatie en je merkt snel vooruitgang! Goed opletten of er geen verkleuringen optreden, harde rode plekken....in principe mag voeden geen pijn doen maar het aanhappen blijft altijd even gevoelig!

Geplaatst

Voeden/aanhappen is vrijwel pijnloos, net als kolven. Alleen daarna voelen mijn borsten van binnenuit branderig/warm aan, net alsof je verbrand bent in de zon zeg maar.

Tepels smeer ik in met druppels vocht/melk en laat ze in de lucht drogen, schijnt goed te helpen.

En ja, hij is ook pas gisteren geboren. Alles moet wennen!

Geplaatst

ik heb het ook melis, soms zelfs tussen de voedingen in, kweet niet wat het is, maar de bv is normaal, dus mocht je wat horen, dan hoor ik het ook graag. verder niet zo veel online, j.enna is ziek en hoopmaar dat ze geen koorts krijgt en het op verhoging houd xxx

Geplaatst

wauw inkie, volgens mij kreeg ik een smsje van je dat je bevallen was vanmorgen :) gefeliciteerd meid. ik moet straks nog btg halen, dus kan je niet eerder smsen en ik neem aan dat je mij smste zodat ik het hier even kon vermelden :) maar jeetje wat super...en nog thuis ook :)

voor de andere dames...gisteren om 23.00 uur zijn er vliezen gebroken en van morgen om 7.43 uur is zoon l.evi geboren. ze maken het allen goed :)

Geplaatst

Melis, ook hier nog van harte met de geboorte van Vince!

En Ink.... ook inmiddels stiekem bevallen? Gefeliciteerd met L.evi! Super hoor!

De februaridames zijn nu toch echt bijn 'op' haha! Kom op Cjee!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden