Ga naar inhoud

uitgerekend in februari 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hier heeft het uiteindelijk toch niet zo heel veel geregend gelukkig, maar wat er niet is kan nog komen he. naar de vk geweest, niets bijzonders eigenlijk. bloeddruk was prima en hartje luisteren ze nog niet, doen ze niet zoveel in het begin wegens kweetikhet...maakt ook niet uit. vind het jammer, maar volgende week toch termijn echo :) verder te horen gekregen dat de kans heel groot is dat ik in het ziekenhuis moet bevallen (medisch risico) das wel een beetje balen dan, maar goed...tot week 35 is niets zeker nog (tenzij ze idd eerder zeggen ziekenhuis ivm vorige bevallingen) we zullen zien. nu pas weer over 5 weken daarheen....

ga maar eventjes in bed liggen, voel de misselijkheid nu wel opkomen (moeheid he) oh nee, moet eerst nog boodschappen doen *zucht*....

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nou, hier is het de hele dag nog niet droog geweest... Grrr, en dat noemen ze dan zomer..... De tuinmeubels vlogen door de tuin vanochtend.

Benbri, wat jammer dat ze niet even naar het hartje heeft geluisterd. Maar volgende week mag je gelukkig weer voor een echo.

Geplaatst

hoi,

nofje goed geregeld! Je moet echt aan jezelf denken.

Jeanine, fijn dat je toch naar de efteling kan. Met een beetje mzzl kan je zelfs de rijen overslaan.

Stiertje fijn dat alles goed is. Heb je de folder over tweelingen op internet gevonden of van het ziekenhuis gekregen? Ben wel benieuwd.

Geplaatst

eef maak je geen zorgen over die gevoelige borsten of eerder ongevoelig, die zijn bij mij ook zo goed als ongevoelig dus dat zegt niks

nofje zeker na jou proces zou ik rust nemen nu je zo'n wondertje in je draagt, je moet er niet aan denken dat het mis gaat!! hoe lang gaat het dan duren voor je weer een donor hebt. Nee hoor je baby is Veeeeel te belangrijk.

Fijn dat je nu 50% kan gaan werken, je baas is wel echt een vent, lekker lomp en niet tactisch

Janis wat fijn dat de echo goed was!!!

Benbri, ik mag nog twee keer, 20 juli en 28 juli en dan pas weer half september voor de 20 weken echo. ZUCHT!!!

Wat raar trouwens dat ze het hartje niet gingen luisteren. Ik ben net zo ver en dinsdag heb ik bij de VK wel het hartje kunnen horen. typisch he dat ze daar allemaal andere ideen over hebben. Ik ga 11 augustus weer tot week 24 moet je om de 4 weken en daarna een possje om de drie weken, en weer een poosje om de 2 en de laatste 5 weken iedere week.

zo jeannine fijn dat de baby's goed zijn gegroeid, fijn he om te zien. Ik heb wel eens gehoord van zo'n ring zeker met een tweeling is dat wel prettig omdat die zwaarder op de baarmoedermond rusten waardoor ze te vroeg geboren kunnen worden als die te zwak is.

En met 28 weken met verlof, ik weet van mijn zus dat dat met een tweeling echt wel nodig is.

Hopenlijk lukt het om na de misselijke weken wat gewicht kwijt te raken.

Hier ook al de hele dag REGEN. De sloten staan heel hoog, de blaadjes en takjes liggen bezaaid over de weg en ik ga zo even hout halen om in huis de haard aan te steken want jeetje wat is het koud hier binnen. Bleh niks aan. Ik ben benieuwd wanneer het zomer wordt!!!

Vandaag kantoor ingelicht van mijn werk dat ik zwanger ben, ze had het nog helemaal niet verwacht bij mij omdat ik zo druk ben met vanlles en nog wat. Ik heb ze ook nooit hoeven inlichten over de IVF want dat kon allemaal in eigen tijd.

Geplaatst

Do - goed nog wat van je te lezen, maar jeetje meid, wat heftig! In t buitenland zijn ze met een aantal processen een stuk verder, waardoor het bij stellen bij wie het hier niet lukt, daar weer nieuwe opties geeft. Heb ook een keer iets gehoord over onderzoek naar de cellen in het embryo voor de TP ofzoiets omdat 9 vd 10 miskramen veroorzaakt worden door een foute samenstelling van de cellen ofzoiets? Weet er het fijne niet van, dus kan je helaas niet meer vertellen daarover. Ook doen ze bij herhaaldelijke miskramen vaak onderzoek naar oorzaken toch? IN ieder geval denken we hier met z'n allen volgens mij veel aan je en daarom nog s een dikke knuffel voor jou en je man!

Nofje - goed zo! Voor jezelf gekozen dus!

Benbri - fijn te lezen dat het al wat de betere kant op gaat met de misselijkheid!

Misselijke dames - succes!

Meiden met mooie echo's vandaag - van harte weer! Blijft een heerlijke bevestiging!

Cjee - fijn van je te lezen..

KietKietKietKiet - iemand enig idee hoe het met haar is? Ze heeft al anderhalve week niets geschreven en hoop dat alles goed gaat bij d'r????????

Hier gaat het goed. Lange dag gewerkt. Heerlijk door de regen met m'n regenpak aan gefietst (moest aan zo'n michelinmannetje denken ;-)) en ik ga nu iets geks zeggen: ik heb er van GENOTEN!!! Zat met een grote smile op m'n gezicht op m'n hoofd en volgens mij werkte t aanstekelijk, want de weinige mensen die zich ook buiten waagden lachten allemaal terug hihihi!!! Zo van "zijn wij even gek om nu buiten te lopen / fietsen etc".

Had ik vorige week trouwens ook, zo'n gelukzalig gevoel tijdens het alleen fietsen van / naar m'n werk met n muziekje op m'n hoofd - zelfs toen iemand een emmer met water uit z'n flatwoning gooide - recht over mij heen - moest ik vol ongeloof heeeel erg hard lachen en belde ik lachend m'n man op om te vertellen wat er gebeurt was en wat een toeval dat ik precies op dat moment langs fietste! Het was warm die dag, dus gek genoeg vond ik het echt helemaal niet erg! In tegenstelling tot hem overigens, want hij werd een beetje boos, omdat hij die dag BHV had gehad en zoiets had gehoord van studenten die frituurvet uit hun flat over iemand heen hadden gegooid (per ongeluk bij t legen van de frituur), maar dat kon ik wel relativeren met dat t slechts water was (hihi of althans, dat hoopte ik dan maar - het voelde verfrissend en stonk niet, maar voor de zekerheid heb ik maar gelijk gedouched en kleren in de was gegooid hahaha)...

Geplaatst

Hallo allemaal,

Do: Fijn om wat van je te lezen... Ik ben er heel erg van geschrokken. en ik denk hier idereen wel.... Ik hoop dat je er snel weer bovenop bent.. Klopt ook wat Ink zegt over het buitenland en de onderzoeken... Neem er de tijd voor! Heel veel knuffels van mij!

Stiertje - Jeanine: Lijkt me zo zwaar een tweeling! En ik denk ook wel dat je echt met 28 weken wel blij bent dat je kunt stoppen met werken... Ik snap wel dat je onmisbaar bent in je werk.. Ben ik ook hihihi... Maar toch zou ik voor jezelf en de beebjes kiezen.. Hoe moeilijk het ook is en hoe loyaal je ook wil zijn! Wie dan leeft die dan zorgt! Het wordt heus wel opgevangen het werk.

Benbri: fijn dat het met de misselijkheid iets beter gaat.. Ik merk ook dat ik het heb als ik moe ben.. Maar dat is meestal savonds of snachts.

En ook super dat de echo goed was. Alleen jammer dat je het hartje niet hebt gehoord....

Eef: Ik heb nu ook minder gevoelige borsten. Ik denk dat dat normaal is na verloop van tijd. Je lichaam went aan de hormonen of je went aan de pijn dat kan natuurlijk ook...

Hier echt een slechte nacht achter de rug.. Erg misselijk en toen eindelijk in slaap gevallen, wordt ik om 1 uur wakker van manlief die naast me gaat liggen.. EN tegen half 5 begonnen de honden beneden te janken en te doen... Pffff.... Ons Teefje is loops en de Reu merkt dat echt wel. Ze heeft de prikpil gekregen, maar is tocg gedekt. de dierenarts zei dat het geen kwaad kon, maar dat we wel ff op controle moesten komen voor het geval dat... Ja hoezo dan zeggen dat het geen kwaad kon.. En nu is de Reu niet te houden... Jankt alles bij elkaar, terwijl ze naast elkaar in een bench liggen.... Vreselijk. Ik denk er sterk aan om ze allebei te laten helpen. Aan de andere kant vind ik dat zielig, want ja ik heb ook geen eierstokjes meer.... Maar ja, straks met de baby erbij kan ik dat niet hebben dat ze elkaar achterna rennen als dolle stieren...

Gister dan ook op mijn werk het berichtje vanuit mijn baas naar mijn interne contacten..... Ik heb nog niet 1 positieve reactie gehad... helemaal niks. Allemaal puur zakelijk. Zo van: ja ik kom er maandag even op terug. Zelfs een manager die tegelijk met mij aankwam met de auto en nog maar even bleef zitten in de auto (doen alsof hij papieren moest zoeken) toen hij mij zag. Terwijl hij normaal gezien uit de auto komt en gezellig met me mee naar binnen loopt..

Ik snap die mannen echt niet. Ze doen verdomme net of ik een besmettelijke ziekte heb ofzo... Grrrrrrrr.... Ik haat ze! Allemaal Castreren!!!! hihihihi (grapje)!!

Geplaatst

uhm..nofje, denk dat je dan beter kan beginnen met je hond, whahahahaha....maar begrijp je wel hoor, alhoewel ik mijn eigen man nu ook even kan killen, maar goed..das een ander onderwerp, zijn even niet gelukkig met elkaar om het maar zo te zeggen :( echt precies wat ik er bij kan hebben dus....

maar oke....vk wilde niet naar het hartje luisteren omdat het te belastend zou zijn ivm stralingen enzo...aan de ene kant begrijp ik het wel, aan de andere kant denk ik...huh...wat is dat nou voor onzin..een echo elke week kan wel, maar een keer hartje luisteren is te belastend??? maar ja, het zal wel verschillende meningen zijn, uiteindelijk maakt het ook niet uit. misselijkheid ging gisteren wel goed en vandaag eigenlijk ook wel, alhoewel ik nu wel even drastisch moet gaan eten, maar heb goede hoop dat het ten einde loopt (hoophoophoop) verder uuuuhm....zit dus ff niet zo lekker in mijn velletje...hoop dat vanavond alles uitgesproken word, maar we will see....

veel liefs

Geplaatst

Goedemorgen!!

Nofje jij werkt vast in de handel haha, heb ik ook jaren gedaan als inkoopmanager en de mannen waar je dan mee samenwerkt zijn niet altijd even meelevend. Ik werk nu in de zorg (psychische oncologische zorg) en iedereen leeft erg mee en heeft begrip..echt super!

Laat je niet kisten door die kerels..jij bent gewoon lekker zwanger!!!

Benbri, oei even een relatie dipje? ja dat kan je er inderdaad niet bij hebben...ik had het vorig weekend maar het was ook echt zijn schuld. Hij haalt altijd het verleden met zijn ex erbij en wat ze hem geflikt heeft en ik heb gezegd dat hij op moet houden met vergelijken want ik ben haar niet!! Dikke ruzie, vele tranen en hij die later op z'n knieen z'n excuses aan kwam bieden...zucht ..mannen??!! Ik hoop dat jullie het snel uit kunnen praten.

Ink haha wat een verhaal van die emmer die je over je heen kreeg!! Wat heerlijk zeg dat je kunt genieten van een lekker fietstochtje! Ik hoop dat ik dat na de 12 weken ook weer kan.

Wauw Meezie jij hebt echt mazzel met al die echo's geweldig hoor geniet ervan!

JRN ik heb de folder gelijk bij de 1e echo meegekregen en later nog een hele stapel thuisgestuurd gekregen van de gyn tegelijk met de brief voor de afspraak voor de intake dinsdag, heb jij nog niks gekregen?

Wij hebben trouwens besloten om geen combinatei test te laten doen. Ik lees te veel verhalen van mensen die het deden en een hoog risico als uitslag kregen en de rest van de tijd in de stress hebben gezeten om vervolgens een supergezond kind te krijgen. Het is een kansberekening en het is me de stress niet waard...geen gedoe meer, genoeg gedoe gehad!!

fijne dag allemaal

liefs stiertje

Geplaatst

hihihi stiertje.. Jawel hoe raad je het zo... Ik werk inderdaad in de productie en handel in de keramische sector...

En ik werk dan als HR manager specifiek voor Sales... En dat zijn inderdaad net machines.. echte macho mannen, zonder gevoel, zonder schaamte, voet tussen de deur.. Koop dit, koop dat, koop zelf ook eens wat types... Wat heb ik me ook voor illusie gemaakt.. Dat kun je van verkoopmachines ook niet verwachten natuurlijk hihihi...

Pff. ik probeer al jaren binnen de zorg op een HR functie te komen. Maar telkens zegt men; ja je hebt toch teveel ervaring in de profitsector. Jou manier van werken past niet bij onze manier... maar ik wil dit eigenlijk zo graag.. Manlief werkt als crisisbegeleider en coach bij instellingen voor verstandelijk beperkten met een gedragsstoornis. En dan vooral de zware groepen waar men 1-op-1 begeleiding geeft 24/7. Hij begeleid niet alleen de client, maar kijkt ook naar wat er bij het huidige team mis gaat en voor verbetering vatbaar is. Allemaal in het belang van de client. En ik zou zo graag als P&O'er ook bijdragen aan zulke organisaties. Heb echt geen zin meer in die harde mannenwereld waar geld het enige is dat telt.. Bah.. Ik haat mannen!

Benbri; Ik hoop wel dat je er uit komt met je mannetje... Is nooit leuk ruzies... Die van mij kan soms ook erg hoekig en totaal niet inlevend zijn.. Maar laatst verweet ik hem dat en toen was hij toch echt gekwetst.. Ik verweet hem dat hij me niet steunde en dat doet hij dus wel.. Hij doet het hele huishouden zo'n beetje... Is wel lief... Maar ja dat deed ik ook altijd en dat was normaal... Ach ja... Mannen... Ik weet niet of castratie helpt hierbij hihihi...

@ Eef: Yep ik heb vandaag een echo.. Om 15.40 uur... Pfff. tis nog lang wachten ik vind het echt wel spannend.... Ik ga vandaag met moeders.. Manlief moet werken.... En daarna misschien nog heel even naar de Prenatal.. Als alles goed is tenminste...

Geplaatst

Nofje ..zooooo herkenbaar!! Ik ben echt om die reden uit de handelssector vertrokken, had het helemaal gehad. Mannen gaan in die sector over lijken en ik ben ook wel hard maar ik wilde dat gewoon niet meer. Jammer dat je niet in het noorden des lands woont hier zijn er genoeg P&O functies in de zorg.

Veel plezier bij je echo vanmiddag, je 4e zie ik..wauw wat krijgen jullie toch allemaal veel echo's ...ik heb er nog maar 1 gehad..snifsnif!

liefs stiertje

Geplaatst

Jaaaahhhh de echo was helemaal goed!!! En het bewoog ook al wild! Zwaaien met armpjes en beentjes! Echt leuk om te zien.... En zo'n opluchting ook.. Pfff was wel wat zenuwachtig ik ga nu snel ff wat eten. Vanavond plaats ik wel ff de foto! Knuffels, Nofje

Geplaatst

Hier het beloofde fotootje:

ben nu al helemaal verliefd!!

Fijne avond en weekend allemaal!!

Liefs,

Nofje

[ATTACH=CONFIG]1759[/ATTACH]

Geplaatst

mooooi zeg. Hoeveel weken ben je nu nofje?

@stiertje, heb nog niks van het ziekenhuis ontvangen, maar heb met ruim 10 weken de tweede echo en tevens de eerste afspraak met de geneacokoog. Dan zal ik alles wel ontvangen.

Truste allemaal

Geplaatst

Nofje - mooie foto hoor! Heerlijk weer!

Benbri - hoe gaat het meid? Ruzie bijgelegd?

Meiden, ik verveeeeeeeeel me! Heb nergens zin in en tegelijkertijd wil ik wat doen... Manlief is werken en vanavond moet ik ff naar n verjaardag, maar tot die tijd???

Geplaatst

Mooie echo! Ik wil ook maar moet wachten tot de 8e, dan ben ik al 13 wkn! Hebben ze die echo inwendig gedaan?

Hier voelen we ons redelijk, overgeven blijft en is wisselend op de dag dus niet alleen 's morgens! Buikje begint langzaam te komen maar gewicht is nog altijd 3 kilo lichter dan bij de terugplaatsing! Verder rustig aan en hopen dat we ons over een paar weken weer herkennen want ik ben absoluut niet mezelf!!!

Geplaatst

Meiden wat is het rustig hier, is iedereen zo druk of te ziek om nog achter de pc te zitten.

Bikkel, vervelend dat je je zo anders voelt nu, hopenlijk voel je je rond de 12 13 weken wat beter, voor nu indedaad rustig aan en probeer te genieten tussen de misselijkheid door.

Ink, kom even een weekend bij mij langs dan heb je geen tijd om je te vervevelen!!! hihi.

Hier dus een super druk weekend in de zaak van mijn vriend (restaurant waar ik ook vaak help, we wonen er naast) vandaag wordt dag 3 dat ik vanaf 11 uur 's morgens op mijn benen sta al wordt het vanavond geloof ik geen 22/23 uur voordat we klaar zijn. Mijn vriend loopt te mopperen dat hij ook zulke lange dagen moet maken alleen vergeet hij even dat ik maandag weer fris en fruitig op mijn eigen werk moet staan. Heb tussendoor net tijd om de was te doen, maar ik zou toch ook graag in huis nog even willen poetsen want hij heeft alleen dinsdag even gestofzogen en de wc gepoetst. PFFFFFF!!!

Vanmorgen ook weer aardig misselijk en dat ging juist zo goed de laatste dagen, maar zal wel aan de vermoeidheid liggen. Mijn buikje begint langzaamaan te komen, had ik vroeger een hol buikje zit er nu toch echt een bolletje. nog twee keer een echo en dan moet ik wachten tot de 20 weken, ik denk wel dat ik het heel erg ga missen dat we ons kindje niet meer iedere week kunnen zien, maar eigenlijk mag ik niet klagen want ik heb al zo'n massel met al die echo's.

Nou meiden ik lees vanavond nog wel even bij voordat ik ga slapen, nu ga ik lekker douche, hondje uitlaten, spullen ophalen en misschien heb ik daarna nog even tijd om te stofzuigen??? zie vast nog wel ergens een gaatje van 5 minuten, hihihi.

Geplaatst

ik vind het uberhaupt al knap dat je zulke lange dagen maakt....ik ben al blij wanneer ik een uurtje iets kan doen zonder kotsmisselijk te wezen, dusssssss petje af meezie :)....maar ik voel me ook langzamerhand ietsjes beter hoor, de ene dag iets beter dan de andere, maar toch....er komt al verbetering in :) vrijdag ga ik met zoonlief naar de sauna. volgens mij moet ik officieel wachten tot de 26ste juli, maar 12 weken is ook 3 maanden, dus het scheelt maar 4 dagen...dus ik ga maar gewoon lekker voordat zoonlief 3 weken weg is. en ik pas gewoon op in de hete sauna (waar ik dan gewoon niet inga en verder vraag ik daar wel wat begeleiding of zo, wat wel en niet, mss neem ik ook wel een heerlijke massage, heeeeerlijk :) en zoonlief gaat voor het eerst, ben heel benieuwd hoe hij het vind :)

verder is tussen manlief en mij alles weer oke, was even crisis, maar is weer overgewaaid :) gelukkig maar dan :)

verder is het idd hier errug stil, hoe komt dat toch zo? is iedereen toch al stiekem op vakantie gegaan of zo?? hahahaha...nog een paar dagen, dan heb ik ook mijn 12 weken echo, ben zo benieuwd :) :) :)

Geplaatst

Hallo meiden,

Het is hier zeker rustig, moet ook eerlijk zijn, heb ook niet zo veel te vertellen.

De afgelopen paar dagen moet ik wel zeggen dat ik me redelijk voel, niet meer de hele dag misselijk, ik heb het op het moment vooral 's avonds en als mijn maag leeg is, ben wel nog weeig op de maag.

Ben nog wel ontzettend moe, maar kan daar goed mee leven.

Benbri, vervelend dat je wat woorden hebt gehad met je man, mooi dat het weer goed is.

27 juli hebben we de intake bij de verloskundige, denk dat we dan na de vakantie de termijn echo zullen krijgen. Of krijg je die dan niet meer omdat we al echo's hebben gehad?

Iedereen nog een fijne dag,

Liefs Janis

Geplaatst

jawel hoor, volgens mij wel. ik heb in het ziekenhuis een echo met 7 en 8 weken gehad en nu de 12 weken echo, die krijgt iedereen standaard geloof ik hoor, samen met de 20 weken echo :)intake verloskundige heb ik al gehad, maar hoef nu pas over 5 weken weer, heel spannend was het dus ook weer niet, hihi....heb ook niet zo heel veel te vertellen, maar vind het niets vertellen ook wel lekker eigenlijk, gewoon ouwehoeren over niets, het weer of weet ik het :) maar goed...ik werk niet he, dus ik ben mss iets eenzamer dan de werkenden onder ons :) wat verklaard waarom ik hier zoveel op te vinden ben, whahahahaa

Geplaatst

Whahahah, ik werk wel, maar ik kan geregeld wel ff kijken, maar moet ook wel zeggen dat ik soms ook geen tijd heb om te reageren, en als er dan wel es veel is geklept dan zie ik door de bomen het bos niet meer hihi.

Nog minder dan twee weken en dan heerlijk ff weg, zo zie er zo naar uit.

Zal het vast wel eerder hebben gevraagd maar gaan jullie nog weg?

Liefs Janis

Geplaatst

nee, volgens mij was ik de enige die het gevraagd had, hahahaha...volgens mij gaat iedereen weg, alleen jeanine en ik blijven thuis, alhoewel jeanine ook 3 dagen efteling gaat, dus die stiekem toch ook weggaat ;) nee, blijven lekker thuis, dus ik hoop dat het mooi weer word nog, maar meestal als mensen weggaan naar het buitenland, dan komt er hier ook mooi weer, dus daar hoop ik maar op, hihi...en och...echt heel zonnig hoeft het van mij ook niet te worden, mogen toch niet in de zon ivm zwangersschapsmasker enzo....toch stiekem een beetje jaloers op de vakantiegangers hoor ;)

Geplaatst

Het is inderdaad rustig dit weekend.... Meestal wordt er veel meer geklept haha!

Morgenochtend hebben wij een rondleiding bij een kinderdagverblijf hier in de buurt en als dat wat is kunnen we alvast het kindje aanmelden. Pff, het voelt toch wel raar om met dit soort dingen bezig te zijn hoor. Kan nog niet eens goed beseffen dat ik zwanger ben, laat staan om al met dit soort zaken bezig te zijn. Maar ja, overal zijn van die enorme wachtlijsten dat je haast wel moet natuurlijk.

En 's middags hebben we dan weer een echo bij de gyn. Dit is de 12-wekenecho maar dan dus al bij 11 weken. Dit omdat wij dinsdag voor 2,5 week op vakantie gaan naar Italie. Dus mochten we eerder komen. Hartstikke fijn natuurlijk. Het enige nadeel is alleen dat het daarna zo lang duurt voordat je weer mag komen. Wel helemaal zin in de vakantie hoor!

Moet de echo uiteraard wel goed nieuws brengen.... anders heb je natuurlijk opeens een gruwelvakantie. Positive thinking!!!

Zometeen naar een kinderverjaardag en daarna bij vrienden nog even een hapje eten. Dus de zondag is weer zo voorbij. En dan is het al bijna maandag en hebben we de echo (helaas wel pas om 14.45 uur dus moeten wat geduld hebben)

Ik weet niet meer of we het er al over hadden gehad.... Maar willen jullie het geslacht van jullie kindjes weten? Hier laten we het een verrassing tot bij de geboorte.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden