Ga naar inhoud

uitgerekend in februari 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

oh do, wat supererg :( en wat raar ook, dan kan ik me best voorstellen dat je gaat twijfelen of het niet aan jou ligt....ben je mss resusnegatief of zo? (ik weet niet of het er wat mee te maken heeft hoor, maar ik ben rhesus negatief en ik krijg ook standaard na de bevalling en voor de bevalling antiD, dit om te voorkomen dat mijn lichaam bij volgende zwangerschappen zegt, "hoh, dit moet ik niet in het lijf, weg ermee (als het kindje rhesus positief is)) geen flauw idee of het ook te maken kan hebben met jou hoor, maar mss dat de eerste keer "gewoon" een miskraam was en dat daardoor de volgende vruchtjes afgestoten worden?? kweet niet of het kan hoor....het is dan nl een soort allergische reactie van het lichaam op het kindje. en ik weet dat er idd iets van pillen zijn om het vruchtje te laten loslaten zodat je thuis kan blijven, maar ik vind het echt heel raar dat het ziekenhuis dat helemaal niet met jou hebt opgenomen (en dan laat ik het nog maar niet over uit dat ze gelogen hebben of uberhaupt zo'n fout) kan je niet per direct een soort van second opinion aanvragen in een ander ziekenhuis? ik zou het idd helemaal niet meer vertrouwen, meteen al niet meer en er ook niet meer heen gaan...en ik heb ook geen ervaringen met andere "landen", maar hier op het forum barst het iig van DD (dusseldorp) zou gewoon even speuren als ik jou was, anyway, heel veel liefde en succes toegewenst vanuit hier.

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

meezie, wat leuuuuuuuk....het is echt een kindje, zo onwerkelijk dat dit dus ook zo in mijn buik zit :) en die van jou was aan het duimen of niet? zo leuuuuuk :) kan niet wachten tot mijn 12 weken echo volgende week, voor jou ook de laatste 3d echo denk ik of niet? das wel jammer he :)

nofjenofjenofje, het is JOUW lijf!!! en jouw lijf geeft jou wat aan en zeker als je zwanger bent moet je daar naar luisteren! dus of je nou over een week vakantie hebt of niet dat doet er niet toe, trek jij het nog een week? zo niet, ziekmelden dan! even afgezien van het feit dat je contract toch niet verlengt word (dat denk ik ook niet nl, werkgevers zijn er niet zo happig op, zeker als je ook nog eens minder wilt werken) en ook al zou het wel verlengt worden.....het is jouw lijf en jij voelt dat het beste....en nog erger, als je niet luistert daarnaar, zit je zometeen nog langer thuis. met die 2 van mij moest ik met 12 weken al stoppen. ik kreeg harde buiken en dergelijke en zeker met dochterlief liep ik al met 1 cm ontsluiting rond tot de bevalling (schijnt vaker voor te komen hoor) maar lichaam zei gewoon HO en ik kon ook niet anders dan luisteren...nou ja, duidelijk genoeg gemaakt vind ik zo, natuurlijk moet je het zelf weten, als JIJ het maar weet en je niet laat beinvloeden! oh zo :)

verder kan ik merken dat we erg geschrokken zijn van DO, want het is wel erg extreem stil hier, wat ik persoonlijk wel jammer vind, want ik heb juist de behoefte om te kletsen dan, ik wil niet stilstaan bij dingen die kunnen gebeuren, anders raak ik depressief en dat wil ik zeker voorkomen en ik voel me al k** genoeg door de misselijkheid dat de momenten die ik kan wel wil genieten, zonder ongevoelig te zijn naar anderen hoor, want zo bedoel ik het natuurlijk niet...ik ben gewoon een prater als ik niet lekker zit....itt tot anderen die zich mss meer terugtrekken....anyway, mag zometeen naar de verloskundige (om twee uur) dus ik ben heel benieuwd of ik nog hartje ga luisteren en of het uberhaupt al te horen is vanuit de buitenkant...

heel veel liefs en knuffels vanuit lelystad toegegooid (want het weer werkt ook al niet mee:()

Geplaatst

Dank jullie wel allemaal, voor jullie visies.

Mijn partner was vanochtend boos dat ik toch ging werken. Hij zei ook je lijkt wel gek! Jij bent veel te loyaal aan je werkgever. Op een hele verkeerder manier. Hij denkt toch ook niet aan jou als hij straks in oktober zegt. Nou houdoe en bedankt! En straks zegt ie heb je de hele zwangerschap niet kunnen genieten en voel je je schuldig daarover en beland je zo in een postnatale depressie. Is misschien overdreven, maar wel iets wat hij al heeft meegemaakt met zijn ex-vrouw.

Hij heeft ook gelijk eigenlijk... Mijn baas denkt zeker niet aan mij. En als ik eerlijk ben is mij de zwangerschap kostbaarder dan wat dan ook op deze planeet. Eigenlijk hoop ik stiekum dat hij zegt; blijf maar mooi thuis tot en met november. Maar dat doet mijn baas niet want er ligt nogal wat te doen hier. Hij trekt nu al werk bij mij weg om te zorgen dat het meest belangrijke project door mij gedaan kan worden. Aangezien hij dat zelf niet kan... Heeft hij mij daarvoor nodig. Mijn job is tweeledig. Enerzijds moet ik vacatures vervullen ter uitbreiding van onze verkoopafdeling in Europa. En anderzijds moet ik dus een strak HR beleid neerzetten, declaratiebeleid, salarisgebouw e.d. Hij heeft nu het meerendeel van de vacatures overgenomen en wil dat ik mij op die andere zaken focus. Ik snap dat best, want als dat klaar is heeft hij mij toch niet meer nodig... Zo zie ik het!

Jullie meningen hebben mij geholpen in te zien dat het zo dus niet langer kan.. Ik loop hier echt zwaar ongemotiveerd rond hierdoor... En de vermoeidheid helpt zeker niet mee. Dus ik heb een gesprek aangevraagd met de bedrijfsarts. En ik denk dat ik daarna eens even goed met mijn baas ga praten.

Alhoewel ik niet goed weet hoe ik dat gesprek in moet gaan.. Hij is zo'n verschrikkelijke gladjakker... Hij praat alles wat recht is krom en andersom. Als ik zeg dat ik de reis naar London zwaar vond, gaat hij het vergelijken met wat hij heeft gedaan voordat ik werd aangenomen... En dan zeg ik heel brutaal; dan is het maar goed dat ik er ben he. Kun jij uitrusten... Of ik heb het erg druk en ben bezig met allerlei zaken regelen, waarbij hij later ook een mail krijgt met het resultaat. En dan zegt hij: fijn dat ik ook nog wordt geinformeerd... bedankt!

En dan schrijf ik terug dat ik normaal gezien wel bij hem binnen zou zijn gelopen om hem te informeren, maar dat hij de laatste tijd heel vaak zijn deur dicht heeft en ik het retedruk heb gehad.. En dan is zijn enige antwoord... ok... En dan kom ik binnen om hem eens te informeren over de gang van zaken en dan heeft ie het te druk om te luisteren... Hij durft me niet eens meer recht aan te kijken..

En terecht overigens, want hij heeft mij toen ik pas begon daar ook al een naaistreek geleverd.. In mijn sollicitatie heb ik meerdere malen mijn salarisindicatie aangegeven tussen 3700 en 4000... En de procedure duurde en duurde, tot ik op een gegeven moment dus werkloos was.. heeft 1 maand geduurd.. maar tocg... En toen ik dus het aanbod kreeg kwam hij met een salaris van 3300.. Dus ik vroeg hem; heb je mijn salarisindicatie niet goed doorgekregen? Zegt hij jawel, maar je moet je eerst nog bewijzen... Tja ik kon weglopen, maar dan had ik veel minder in de WW of ik kon Ja zeggen. En dat laatste heb ik gedaan.

Toen ging een collega van mij weg en vroeg hij mij of ik zijn functie wilde waarnemen. Maar ik had net daarvoor te horen gekregen dat hij meer van mij verwacht had qua opzetten beleid enzo.. Dus ik gaf dat aan en toen zei hij, ja maar het is maar voor tijdelijk... Dus ik zei tegen hem. Nou ja dan doe ik het alleen om je uit de brand te helpen, maar er zullen dan keuzes gemaakt moeten worden. Want ik kan niet alles. En daarbij wil ik het ook niet voor niks doen. Mijn collega, die eigenlijk alleen uitvoerend HR werk deed verdiende grofweg wat ik had moeten verdienen. Dus ik kreeg er 100 euro bruto per maand bij aan vervangingstoeslag.. Nu heb ik 2 maanden moeten vervangen. Neemt hij een dame aan die jonger is dan mij. Met minder ervaring en die krijgt 3800 p/mnd...

Ik was toen zo pissig... Ik heb me ingehouden, maar ben meteen gaan zoeken naar ander werk.. En me gaan focussen op zwanger worden... Tja en toen kregen we onze donor toegewezen en werd ik zwanger... Ja en zwanger solliciteren is nu eenmaal niet meer zo handig als je al een buikje begint te krijgen... Dus ik zit hier vast tot einde contract en mag het me allemaal lekker uitzoeken hier...

Dus al met al genoeg redenen om ze hier in de s**t te laten zakken.. maar dan denk ik weer aan die kandidaten die vandaag en maandag vanuit Engeland naar NL komen. Die moeten hier goed begeleid worden en dinsdag moet ik de contracten voor ze maken... Dat kan alleen ik, want baas gaat dinsdag al op vakantie... En anders blijft dat liggen... Ik wil ze wel graag binnen halen. Je hebt wel met mensen te maken.... En je laat ze voor jou als werkgever kiezen, wat dus betekend dat je ze een grote beslissing laat maken om weg te gaan bij hun huidige baas... En dat moet je gewoon goed begeleiden..

Maar aan de andere kant is mijn baas gewoon een botte l*l. Die nergens wat om geeft..

Sorry voor het lange verhaal.. Maar het is wel fijn om mijn gedachte eens op een rijtje te hebben staan...

Ik heb een afspraak gemaakt met de bedrijfsarts en ga hem dit ook allemaal vertellen.. Eens kijken wat hij te zeggen heeft...

En morgen spreek ik met de gyneacoloog.. En zal ik dit ook aankaarten...

Ik ben zwanger geworden middels ECD.. En heb hier 5 jaar op moeten wachten en ben er al een hoop geld mee kwijtgeraakt.. Dus dit is het meest belangrijke en het meest kostbare wat ik op dit moment heb in mijn leven...

Ik kan niet anders dan voor mijzelf kiezen..

Dank jullie wel voor het lezen/luisteren naar mijn denk kronkels.. en jullie meningen.. Het helpt heel erg... En ik weet wat me te doen staat.

Liefs,

Nofje

Geplaatst

@Do, wat afschuwelijk! Weet niet zo goed wat ik moet zeggen, drie keer al. Voordat je naar Duitsland of Belgie gaat zou je ook in NL zelf verder kunnen kijken. Het is trouwens afhankelijk van je verzekering wanneer ze een poging gelukt vinden...sommige zeggen bij 12 weken zwangerschap anderen eerder. Dan zou het een nieuwe poging worden daarna. Zelf heb ik heel goede ervaringen met Voorburg, weet niet waar je woont en of dit haalbaar is. Ze hebben daar erg goede resultaten, zijn wel streng soms ;-)

Sterkte in ieder geval meid, voor jou en je man. Hoop dat ze inderdaad met pillen de miskraam op kunnen wekken. Ookal hebben ze het er niet over gehad, ik zou ze er gewoon over bellen wat de mogelijkheden zijn en niet gewoon afwachten tot het een curretage moet worden.

@ink, dank je wel voor je bezorgdheid. Ben er nog hoor en still going strong. Merk dat werk, kleintje van 10 maanden en de misselijkheid en de moeheid zo ongeveer wel alle energie uit me slurpt. Lees wel regelmatig even mee maar vaak niet de puf om te reageren. Hopelijk over een paar weken anders!

@nofje, ben het met Benbri eens, luister naar je lichaam. Makkelijker gezegd dan gedaan, dat is zeker waar! In ieder geval al heel fijn dat je over een weekje al op vakantie gaat. Waarom doet je baas zo raar eigenlijk tegen je? Weet hij al dat je zwanger bent of is het iets anders?

Volgende week woensdag weer echo, ben nu al net zo zenuwachtig als de vorige keer ;-)

Meiden nog een paar weekjes en dan is die misselijkheid voorbij! Voor degenen die er geen last van hebben, geniet!

Liefs

Cjee

Geplaatst

goed zo nofje!! meer kan ik niet zeggen. en je hebt zelf al het hele verhaal op het scherm getikt....lijkt toch wel alsof je je verhaal op orde hebt hoor en eigenlijk je beslissing wel genomen hebt, maar dat je bevestiging nodig hebt dat je het goed doet, maar jij bent de enige die voelt hoe het voelt lieverd en alles wat je doet voor jezelf is goed! zeker als zwangere mag je best even egoistisch zijn en dat je baas op vakantie gaat is zijn probleem, tenslotte is hij de baas en draagt hij toch echt de eindverantwoording ookal zou hij dat graag op jou af willen schuiven. tuurlijk zal hij balen en dat mag ook, is zijn goed recht, maar dat verandert voor jou toch echt niets aan je moeheid en zo hoor. en ben het wel met manlief eens hoor...postnatale depressie ligt zo op de hoek (heb zelf met mijn 2e zwangerschap een pre EN een postnataaltje gehad, was dus geen pretje voor niemand en ik gun het ook zeker niemand! en wat betreft de andere mensen....is ook niet jouw probleem lieverd. als je nu ineens een ongeluk zou krijgen en je been breekt of zo kan je ook niet werken (god verhoede het, maar je begrijpt vast wat ik bedoel of niet?) anyway..."probeeeeeeer" je zeker niet te druk te maken om de taken van een ander en de verantwoording van een ander. jij hebt nl de verantwoording van jezelf en je baby en je lijf en daar moetje als het goed is nog minimaal 40 jaar mee doen (kweet niet hoe jong je bent, maar ook deze snap je vast wel:)) en idd...jij werkt je uit de naad, krijgt vanalles en nog wat (nogmaals..hoop het niet) en over een jaar zegt je baas...tabeee...heb het zelf nl ook meegemaakt :( en dan is de klap nog veel harder, zeker omdat het dan ook nog niet gewaardeerd werd (zo voelt het dan zeker wel)

veel liefs iig

en cjee....jippie....weer een echo, vind echo's altijd superleuk :) en altijd weer zo zenuwslopend, hoelang je ook zwanger bent, hihi....

hier gaat de misselijkheid wel iets beter, vooral de ochtenden en de middagen, alleen avond ensnachts heb ik het supererg en als ik een "goede dag heb gehad, dan heb ik daarna meteen 2 slechte dagen, maar het gaat langzaamaan ietsjes beter, hopelijk zet die trend door :)

Geplaatst

Do meid, wat erg en dat al voor de derde keer.... Heb er geen woorden voor. Wat knap dat je je nu alweer aan het richten bent op een eventuele nieuwe poging in het buitenland. Heb daar geen ervaringen mee, maar op deze site vind je volgens mij genoeg daarover. Doe je het wel rustig aan? Want je moet eerst deze verschrikkelijke ervaring nog verwerken.... Sterkte!

Nofje, wat een gedoe meid op je werk. Goed dat je een gesprek met de bedrijfsarts hebt aangevraagd en ik denk toch echt dat je een stapje terug mot doen. Jouw lijf en de baby staan nu op nummer 1 hoor!

Hier zit ik weer even in een onzekere bui. Borsten zijn sinds gisterenmiddag weer totaal ongevoelig, de stress schiet er dan dus gelijk weer bij me in. Zeker na het verhaal van Do.....

Ik weet het gevoelig/ongevoelig, het zegt eigenlijk allemaal niks, maar ik zit toch een stuk rustiger als ik aan mijn lijf een beetje voel dat ik zwanger ben..... Andere kwaaltjes had ik sowieso al niet.

Janis en Jeanine, jullie vandaag weer voor een echo? Altijd weer een beetje spannend natuurlijk. Maar ik ga ervan uit dat het allemaal goed zit hoor! Dus kom vanmiddag maar op met de mooie verhalen.

En Benbri, jij vaan de vk. Ze zullen toch vast wel even naar het hartje gaan luisteren? Lijkt me een kleine moeite.

Meezie, wat zijn die foto's prachtig! Ik ben wel jaloers op die pilot waar jij aan mee doet hoor!

Geplaatst

do wat een verschrikkelijk nieuws. Heb er even geen woorden voor. Wil je heel veel sterkte wensen. Bah en al voor de derde keer hoeveel kan een mens verdragen. Het is soms zo oneerlijk allemaal....

Marianne, meezie en lianne fijn dat jullie een mooie echo hebben gehad.

Nofje: denk aan jezelf. Jij en je kindje zijn het belangrijkste. Rust is heel belangrijk. Als het niet gaat stop er dan mee. Je vergeeft het jezelf straks niet als het door stress misgaat. Je bent zo lang bezig gewesst voor dit wonder. Ik heb zelf vorige week een dag proberen te werken, maar het lukt gewoon niet. Werk nu af en toe een uurtje thuis. Ben bij het uwv ziekgemeld. De overheid betaalt je werkgever 100 terug als het op een ziekmelding ivm zwangerschap gaat. Ik voel me er ook nig steeds rot over, voel me erg verantwoordelijk voor mn werk, maar gelukkig krijg ik alle begrip....

Zo ik stop er weer mee. Zelfs van typen vanaf mn telefoon word ik te misselijk.

Geplaatst

arme meiden...ik voel me vandaag gelukkig wel redelijk goed (tot nu toe, kan vanmiddag ineens omslaan) maar goed..van de hele dag misselijk naar een halve dag misselijk vind ik al een hele verbetering, dus heb goede hoop dat het snel beter gaat. las dat ook vanaf deze week (week 11 of 12) de placenta begint met het zelf aanmaken van hormonen en dat je je dan snel wat beter moet voelen (oke, geldt niet voor iedereen, maar heb voor mezelf iig goede hoop) :) anyway...eef...prbeer je niet te druk te maken (makkelijk gezegt dan gedaan, kweet het) en jrn...wat kan ik zeggen? hoop dat je misselijkheid ook snel overgaat :( het is crisis..kweet het...en voel je niet zo rot..net zoals nofje, je moet toch voor jezelf kiezen...een ander doet het niet voor je!

veel liefs

Geplaatst

Hallo meiden,

Do, wat verschrikkelijk voor jullie dat jullie dit nu al 3 x hebben mee moeten maken. Heel veel sterkte!!!!!

Nofje, probeer de keren dat je wel rust kan nemen ook echt even neer te leggen, misschien scheelt dat ook wel een beetje.

Hier vanmorgen de tweede echo gehad. Beeb was 2 cm, alles zag er super goed uit zei de arts, en het bewoog al zelfs, we hadden wel weer een traantje van vreugde. We zitten nu precies op 8.5 week. Ik vond het enorm bijzonder om te zien, het hoofdje, en zelfs al de stompjes van de armen en benen, en het hartje natuurlijk. Heb vanmorgen ook gelijk de verloskundige gebeld en daar kunnen we 27 juli voor de intake. Ik heb de arts een grote doos Merci gegeven, voor iedereen.

Iedereen een fijne dag, die van mij kan niet meer stuk.

Liefs Janis

Geplaatst

Do, wat een afschuwelijk verhaal. Wat zal dat een shock voor jullie geweest zijn. En nu al de derde keer! afschuwelijk gewoon! Heel veel sterkte!

Nofje, lekker luisteren naar je lijf. Je baas denkt ws. ook alleen maar aan zichzelf. En als je baan toch al op de tocht staat, dan is al helemaal duidelijk wat nu het belangrijkste is!

Ik ben vandaag de eerste keer bij de gynaecoloog geweest die mijn hele zwangerschap gaat begeleiden. De babytjes waren mooi gegroeid, zagen er goed uit. ik moest op deze manier volhouden zei ze! toen heb ik nog maar eens aangekaart over mijn gewicht. Dat ik nu al veel was aangekomen en dat ik al veel te zwaar was. Ze gaf aan dat ik toch maar via de huisarts een verwijskaart moest vragen voor een dietist. Ze heeft nog een keer bevestigd dat het NIET kwalijk kan om kilo's af te vallen in de zwangerschap. Ze snapte dat ik nu mijn misselijkheid aan het wegeten was, maar dat te zwaar zijn ook verschillende gevaren met zich meebracht. ik mocht in de zwangerschap wel 10 kilo afvallen. Maar ze dacht dat dat eigenlijk niet te doen is. Maar voor de afvalstoffen hoefde ik het niet te laten als ik het op een verantwoorde manier zou doen. De afvalstoffen komen niet bij de baby's. Die worden door de lever en de placenta tegengehouden. Bovendien is er niet veel aan afvalstoffen als je geleidelijk afvalt. Dus ik heb maar even een verwijskaart gevraagd voor na de misselijke maanden. Ik kan me echt niet veroorloven om weer 30 kilo aan te komen.

En toen kwam nog een leuke mededeling. Ik moest maar vast aan mijn baas doorgeven dat ik met 28 weken ging stoppen. En ik moest daar vooral niet over in discussie gaan, maar het dan maar aan de bedrijfsarts overlaten. Die hebben dezelfde richtlijnen en daar houden ze zich dus aan.

dus ik heb nu weer een aantal nieuwe afspraken staan. ook met een klinisch verloskundige om te praten over een nieuwe methode die ze hebben om bij voorbaat vroeggeboortes tegen te gaan. Ze plaatsen dan preventief een ring om de baarmoedermond. Zou nog een heel verhaal aan vast zitten, maar dat zou zij me gaan uitleggen. en de rest echo's, testen, bloedprikken, dat soort dingen.

groet,

Jeanine

Geplaatst

Janus, ik lees je bericht net pas! Wat fijn hé, als je alles ziet. Ik heb vandaag ook de hartjes gehoord van allebei. Ook erg bijzonder!

wij waren de vorige keer voor het laatst bij de ivf-artsen, dus we hadden een taart meegenomen. Nu dus naar de andere gynaecoloog.

geniet van jullie mooie moment!

groet,

Jeanine

Geplaatst

Zozo Jeanine, er staat jou een intensieve begeleiding te wachten! Ook wel geruststellend natuurlijk.

Maar bovenal wat super dat de echo weer zo goed was!

En afvallen tijdens een zwangerschap? Ik wist niet dat dat ook kon haha

En dus toch met 28 weken al met verlof, het leek me al zo raar dat je ook gewoon tot 34 weken zou moeten doorwerken terwijl iedereen weet dat tweelingen nu eenmaal iets eerder ter wereld komen...

Geplaatst

ja, ik had mij al ingelezen toen ik mss een tweeling zou krijgen, had idd gelezen dat je dan met week 28 moest stoppen, heerlijk toch? :) kan me trouwens ook niet voorstellen dat je nog langer kan werken dan...tenslotte heb jij er wel 2 in je bm, hihi....:) fijn dat alles goed gaat jeanine en janis natuurlijk :) volgende week ben ik als het goed is voor het laatst, mss dat ik idd wel een taart ga bakken, deed ik vaak, vind ik ook leuk om te doen, maar door die misselijkheid niet meer gedaan en nu had ik zon idee van dan moet ik hem alleen opeten...doe maar niet, hahaha...mooi excuus dus :)

veel liefs

Geplaatst

Jeanine wat gaaf dat de beebjes goed gegroeid waren, toch fijn eh zo'n bevestiging! Ik hoop dat ik die dinsdag ook krijg, ben best heel zenuwachtig...

En stoppen met werken bij 28 weken had ik ook al in de info folder voor tweelingen gelezen, gelukkig kan ik vanuit huis werken dus dat scheelt.

En tja ik ben ook te zwaar maar moet er niet aan denken om nu te dieeten daar heb ik de kracht echt niet voor, trouwens..ik eet al te weinig momenteel vanwege de misselijkheid dus zal wel loslopen. Hoeveel ben jij al aangekomen dan tot nu toe?

liefs stiertje

oja Janis gefeliciteerd he met je mooie echo, maar dat had ik op het andere forum ook al gedaan.

Geplaatst

Do: wat verschrikkelijk meid, de derde keer al.

houdt moedt meid ook al zie je dat even niet zitten. ik heb 4 mk's gehad ok die zwangerschappen waren wel spontaan maar toch.

hoe he zit in belgie en duitsland weet ik niet maar wat de meiden al zeggen is er hier op de site wel wat over te vinden.

wil je nogmaals veel sterkte wensen !

Nofje: ook hier ga ik zeggen wat de rest zei, denk aan jezelf.

en goed dat je de bedrijfsarts hebt ingeschakeld en die kan je vast helpen.

dit is niks en word je alleen maar onzeker en depri van!!

denk nu aan jezelf en je kindje!!

meiden die een echo hebben gehad, supertof dat alles goed was en dat ze goed gegroeid waren.

benbri succes vandaag

ik ga zo even douchen, ja eerst vanmorgen nadat man en zoon weg waren weer mijn bedje ingedoken en zit al weer heel lang in mijn pyjama op de bank.

mijn zoon heeft vandaag zijn schoolreisje dus die moet ik om 5 uur halen.

groetjes marjan

Geplaatst

Ach gossie Marjan, ik weet niet hoe het weer bij jullie is, maar hier regent het pijpenstelen. Wel zielig met een schoolreisje.....

Geplaatst

Stiertje, ik moet er ook niet aan denken om nu te dieten. Daarom zei ze ook:wacht tot de misselijkheid voorbij is. Maar ik eet juist meer door de misselijkheid. Jij blijkbaar minder. Benbri ook las ik. Ik durfde niet meer op de weegschaal, dus ik weet niet eens hoeveel ik ben aangekomen. Maar ik denk best een kilo of 7. Om maar geen 10 te zeggen. Nee, 7 zal wel realistischer zijn. maar voor de zwangerschap, met al de hormonen liep het ook niet echt lekker. Dus het is voor mij misschien meer een stok achter de deur zeg maar.

En Stiertje, wat lees ik nu? Gelukkig kan ik van huis uit werken!? Jij gaat toch zeker niet van huis uit werken als je met 28 weken op verlof mag!!! Echt niet doen hoor! Ze zullen het niet voor niks bedacht hebben 28 weken. Dus thuis lekker bankhangen en films kijken!

wij hebben zaterdag ons nieuwe bed opgehaald. een electrische boxspring. Echt HEERLIJK!!!! Beentjes omhoog, filmpje aan. Super! Wilde ik al jaren, nu eindelijk toch maar mezelf op getracteerd. We gaan tenslotte toch niet op vakantie!

Wat een K-weer voor een schoolreisje!

groet,

Jeanine

Geplaatst

Zo de kogel is door de kerk.

Ik ben bij de Bedrijfsarts geweest en zijn vrouw had precies hetzelfde meegemaakt. Veel IVF gedaan en uiteindelijk uitbehandeld en nu dus 2 adoptiekinderen. Zijn vrouw is daarna nog wel op een natuurlijke manier zwanger geworden. Ik heb open kaart gespeeld met hem en gezegd dat ik het dus echt niet meer trok, maar ook dat ik toch wel wat onvrede had over de manier waarop mijn baas met mij om is gegaan en nu met mij omgaat.

Hij zei letterlijk: Ja je baas kan nogal hoekig zijn en je krijgt eigenlijk nooit echt goed hoogte van hem he?

Hij adviseerde mij om gewoon nu al 50% te gaan werken en ook in de vakantie gewoon de ziekmelding te laten gelden. Het kost de baas toch geen drol want hij krijgt van het UWV terug. Dat wist ik natuurlijk allang en daar lag mijn twijfel ook niet aan.

Dus ik ben na het spreekuur met mijn brief naar mijn baas gegaan en heb gezegd dat ik ff met hem moest praten.

En ik begon met ik ben bij de bedrijfsarts geweest.. O, zegt ie waarom dan? Nou ja, ik ben dus de laatste week 2 weken ontzettend moe. De laatste week zo erg dat ik eerst een paar uur moet slapen als ik thuis kom voordat ik wat anders doe en ik smiddags mijn mails niet eens meer echt kan lezen, omdat de lettertjes over mijn scherm dansen. Ja, ok. zegt hij en wat zegt de BA? Nou ja dat ik 50% ga werken en in overleg met jou de uren bepaal... Dus hij begint te lachen... 50% in overleg met mij de uren bepalen. Nou dat betekent toch gewoon dat je 4 uur per dag werkt of niet? Valt weinig aan te bepalen dan.. Ik stel voor dat je de ochtenden werkt en de middagen naar huis gaat. Dus ik geef aan dat het dan wel kan voorkomen dat ik een keer pas om 10 uur begin om dan na de lunch wel bij de vergadering te kunnen zijn... Nou ja, ok. Dat moet je zelf weten zei hij toen..

En vervolgens stuurt hij een mail rond aan al de managers waar ik contact mee heb dat ik vanwege klachten a.g.v. zwangerschap ik in de ochtenden werk en hij aanspreekpunt is in de middagen... Enerzijds heel lief dat hij dit meteen oppakt zonder moeilijk te doen.. maar ik had het de andere managers niet verteld.... Dus ik vond dat wel even klote. maar ja dat weet hij natuurlijk ook niet...

Opzich viel het me nog mee. Ik ben blij dat ik het toch gedaan heb. Ik blijf vandaag tot 3 uur en morgen tot half 3 en dan avanf maandag elke dag om half 1 naar huis.. Even naar bed en dan kan ik in de avond tenminste gewoon mijn ding doen...

Nogmaals dank jullie wel voor jullie wijze raad.. Ik weet dat ik hier goed aan heb gedaan.. Om heel veel verschillende redenen!

Knuff,

Nofje

Geplaatst

goed zo nofje!!! hulde aan jou :) en blij dat het meeviel, je zal wel met je zenuwen op je tenen gezeten hebben :) balen dat hij het verteld had aan de managers, maar wat je zelf al aangaf, hij wist het ook niet natuurlijk, wel goed dat hij wel bot is, maar het verder goed en meteen op pakt....:)

en jeanine, hier regende het de hele ochtend niet, maar nu begint het te miezeren, terwijl ik lekker naar de vk ga lopen, hahahaha...dus ik ga er vlug vandoor :)

Geplaatst

nou nofje wat fantastisch!!!!

goed gedaan en gaat het vanaf morgen gelijk in? of vanaf vandaag?

super hoor.

enne eef? ze zouden eerst naa een buitenpretpark gaan maar gister kregen we een brief dat ze naar speelstad oranje gaan en dat is binnen dus ben ik erg blij om, en ja hier regent het nu ook weer, wij wonen bovenin groningen dus niet heel veel last van het noodweer wat elders schijnt te zijn.

ben zo moe he? kan de hele dag wel slapen, heb heel veel energie in mijn hoofd, dit doen dat doen ( huishouden bv) maar komt niks uit mijn handen.

Geplaatst

Nofje, you go girl! Goed gedaan hoor... Dat geeft zowel lichamelijk als geestelijk een stuk meer rust....

Benbri, veel plezier!

Geplaatst

Jeanine ik weet dat het koppig klint maar ik doe de salarissen en personeelszaken in een klein bedrijfje en eigenlijk kan niemand anders dat doen en ik kan heel veel liggend op de bank met de laptop op schoot doen. Verder zou ik me thuis rotvervelen vanaf 28 weken..ben niet zo'n bankhanger of lezer dus eigenlijk zou het wel goed uitkomen en ik hoop ook op coulantie na mijn verlof van mijn werkgever zodat ik van de 4 dagen (ik werk 4x9uur) thuis kan werken in de toekomst..dus beetje geven en nemen zeg maar.

Ik ben trouwens ook heel erg aangekomen tijdens de behandelingen echt vreselijk..wel 15 kilo en sinds ik zwanger ben 3 erbij..maarrrr ik weet dat ik makkelijk kan dieten en gewicht verliezen dus daar denk ik na de bevalling maar weer aan dan, altijd weight watchers gedaan werkt bij mij het beste, welk dieet deed jij? ow en een boxspring ..heerlijk!! Kan die wel op klossen straks?

Nofje wat goed van je zeg!! ben het er helemaal mee eens als het niet gaat dan gewoon halve dagen doen. Ik ben ook af en toe een dag thuis of ga iets eerder weg. Trouwens prima van je baas dat hij het zo oppakt en tja misschien moest hij het de managers wel vertellen maar hij had natuurlijk wel even met jou kunnen overleggen.

liefs stiertje

Geplaatst

Nofje top van je hoor! Petje af!

Stiertje, nu snap ik het beter. geven en nemen en straks lekker thuis werken. boxspring hoeft niet op klossen, want die is van zichzelf (met overheelijke nasa-topper) 73 cm. Heerlijk om niet uit bed te hoeven strompelen, maar gewoon op te staan! Ik weet nog van mijn vorige zwangerschap wat een gedoe dat was op het eind!

Net de dietiste aan de lijn. daar ga ik 15 augustus naartoe. Heel aardig mens door de telefoon en zij gaf aan dat ze meerdere vrouwen dikker had zien worden van de hormoonbehandelingen. en eigenlijk zit ik daar sinds 2008 in. tussendoor zwanger, maar toen weer gelijk door voor de volgende (twee!). Ook zij zei dat veel mensen gelijk riepen dat je niet mag afvallen in de zwangerschap, maar dat dat niet juist is. ze ging nu met vakantie, maar dat is niet zo erg, aangezien mijn misselijkheidsweken toch nog bezig zijn.

En zojuist heb ik ook nog een huur-scootmobiel geregeld voor ons weekendje Efteling. Heel suf, maar ik ga gewoon in zo'n ding daar rondrijden. het is onze enige vakantie dit jaar en ook de laatste van ons drieeen. Ik liep straks even de stad in en toen ik terug was, was ik bekaf! Nou, als ik op die manier drie dagen efteling moet doen, dan is het al helemaal verpest. Dus nu heb ik een bedrijf die willen dat ding bij de Efteling afzetten en ophalen en drie dagen verhuren voor 140 euro. natuurlijk best wel aan de prijs, maar ja, voor 60 euro minder zonder brengen en ophalen, maar dan krijg ik zo'n opvouwbaar dingetje waar je maar 10 km op kan rijden. Pfff. Lekker suf, als een oude gebrekkige taart naar knibbel knabbel knuisje.... Ach ja. We zijn toch maar onder ons en ik ken verder niemand.

duidelijk geen zin om te werken vandaag....

groet,

Jeanine

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden