Ga naar inhoud

uitgerekend in februari 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

echt wel dat ik wil weten wat het word, manlief gelukkig ook, hihi....geweldig om al te kunnen shoppen naar stoere jongenskleding of geweldig snoezige meisjes jurkjes, hahahaha....

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wij willen ook graag weten wat het wordt en wat mij betreft mag de hele wereld het weten, vind het persoonlijk zo raar dat als mensen het weten en dan vervolgens niet gaan zeggen. Zo heb ik het niet, wie het weten van mij mag je.

@ Benbri, wij gaan altijd naar de eilanden, en we hebben vaak ook prachtig weer. Ik hoef niet zo zeer naar het buitenland.

En jah, wat betreft zwangerschapsmasker, heb me een paar wken geleden voor het eerst ingesmeerd met factor, ik verbrand namelijk nooit, heb wel last van pigmentvlekken bij mijn borsten, gelukkig nooit in mijn gezicht, en dat wil ik eigenlijk wel zo houden haha.

Liefs Janis

Geplaatst

Hier willen we ook heel graag weten wat het gaat worden en ja ook hier mag de hele wereld het weten.

Vakantie hebben we over 10 weken en dan gaan we heerliujk 2 weken naar egypte, normaall gaan we dan een week duiken en een week relaxen, maar nu zal het vooral een relax vakantie worden, hopenlijk hpoudt mijn onrustige ventje het uit.

Geplaatst

Hoi,

ik was het weekend weg om even bij te slapen en zodat manlief verder kon verbouwen. Nou, flinke ruzie bij mijn ouders gehad, dus ik kom helemaal leeggetrokken thuis qua energie. ik ga er nu ook niet meer heen. Klaar met al die meningen die ze onder het mom van 'eerlijkheid' maar naar voren brengen. Donder maar lekker op ermee! Dus ik ga nu lekker met ons drietjes proberen te genieten en ons voorbereiden op dat we met ons vijfen zullen zijn.

wij hebben besloten om niet te weten wat het gaat worden. Wisten we van Tuur ook niet en dat was echt een extra verassing na het harde werken. Dus wij doen het hetzelfde als de vorige keer.

groet,

Jeanine

Geplaatst

och jeanine....das minder leuk nieuws dan hoor. blijven toch je ouders en als je daar niets aan hebt behalve stress is dat toch erg vervelend. hoop dat je het iig goed kan relativeren en er verder zo min mogelijk stress aan hebt. wel goed dat je zo duidelijk je keuzes kan maken, ook al zijn ze niet gemakkelijk :) *dikke knuffel daarvoor*...en verder...wat heb je idd aan "eerlijkheid" als het meer meningen zijn en het is jouw lijf ook nog eens....ouders...je hebt ze, je hebt er geen reet aan, hahaha..nee, vind het echt sneu voor je, dat wel...hoop dat je lekker kan genieten bij de efteling om lekker alles achter de rug te hebben en hallo...2ling is ook niet een van de makkelijkste, duh....maar daarom niet minder gewenst...nou ja, laat ik er maar over ophouden voordat ik ook plaatsvervangend boos ga worden, hihi...

Geplaatst

Jeanine, vervelend hoor die opmerkingen onder het mom van "tja da's mijn mening"...kreeg gisteren ook zoiets op mijn bordje van mijn schoonzus, aangezien ik straks gewoon 4 dagen blijf werken vindt ze dat ik dan mijn kinderen helemaal niet zie opgroeien en dat zij in mijn situatie nooit aan kinderen was begonnen..dom wijf!! Zelf gooit ze haar kids om de haverklap in de creche zelfs als ze vrij is!!!

Eef hoe was de rondleiding op het dagverblijf?

Morgen intake en echo (hoop ik) bij de gyn in het ziekenhuis...ben zo zenuwachtig!! Zullen er nog twee hartjes kloppen??

liefs stiertje

Geplaatst

Hey Jeanine, wat jammer dat je ouders zo hun mening neerleggen bij je. Soms moeten ook ouders leren dat genoeg genoeg is.. Ik moet zeggen dat ik dat nu juist helemaal niet heb met mijn ouders, maar mijn ex-schoonouders waren verschrikkelijk... Ook allemaal onder het mom van. 'we zijn gewoon eerlijk tegen je' en 'we bedoelen het goed hoor'. Ben blij dat ik van die mensen af ben zeg.. pfff...

Maar mijn ervaring is laat het rusten... Laat het van je afglijden en heb desnoods even geen contact meer met ze, misschien komen ze dan tot inzicht. Vergeet niet dat je maar 1 paar ouders hebt. En misschien moet je ook eens een heel serieus gesprek met ze aangaan hierover. Als ze hiervoor open staan.. gewoon 1 familielid op laten treden als gespreksleider. Jij eerst aan het woord en alles zeggen wat je dwars zit en voelt.. En daarna je ouders aan het woord als reactie op wat jij hebt gezegd. De gespreksleider moet dan wel sterk in zijn schoenen staan en durven inbreken als je ouders zich gaan lopen verdedigen. daar heb je niks aan en brengt niets. Ook geen details opwerpen, maar kijken naar het gevoel opzich. Dicht bij jezelf blijven (ik vind, ik voel, ik denk) en niet (jij zegt, jij doet, jij bent..)

Toevallig afgelopen weekend een dergelijke bemiddeling gehad tussen mijn stiefdochter en haar vader... Pfff. Pubers hebben echt de kracht om alles wat krom is recht te praten en andersom. Het komt er in het kort op neer dat ze misbruik maakt van de gescheiden situatie. Als ze haar zin niet krijgt bij haar vader dan dreigt ze met dat ze nooit meer komt. En als haar vader dan zegt; ik kan je niet dwingen om te komen, dan gaat ze zielig doen over het feit dat hij nu met mij samen is.. En als hij zegt dat volwassenen prima hun eigen keuzes kunnen maken dan begint ze erover dat ik altijd zo streng ben (ik vind gewoon niet dat een meisje van 15 tot 2 uur snachts op stap hoeft te gaan, in de kroeg met haar vriendje van 18...). En als haar vader mij dan gelijk geeft, dan begint ze moeilijk te doen over het feit dat ze haar vader nooit meer ziet en hem zo mist en dat het zijn schuld is dat ze nu bij haar moeder woon (waar ze wel alles mag overigens). En dan vraagt hij; wil je dan weer bij ons wonen? En dan zegt ze nee, want bij jullie mag ik niks. Dus slotsom; wat loop je dan te zeuren... En dan zegt ze, maar je kunt toch wel zeggen dat je mij mist? Tja.. hallo waar hebben we het nu ineens over?!?! Ze wilde definitief breken met haar vader en dan ineens niet meer en dan allerlei zaken opwerpen, waar ze geen gelijk in krijgt... Ach.... staat ons ook nog allemaal (weer) te wachten met de babies die in onze buikjes groeien...

En ik denk altijd maar niet alle pubers zijn zo erg... En we zijn ook allemaal Pubers geweest.. Komt allemaal vanzelf goed.

Maar nog even over je ouders.. wellicht recht in hun gezicht zeggen wat je ervan vindt? Onder het mom van "eerlijkheid"... Zou dat helpen denk je?

Liefs,

Nofje

Geplaatst

wow stiertje, wat een lef van je schoonzus om zoiets te zeggen. Wie denkt ze wel niet dat ze is? En al helemaal om dan te zeggen dat ze in jou situatie helemaal nooit aan kinderen zou zijn begonnen... WTF?!?!?! na alles wat jij ervoor gedaan hebt... Dat vind ik echt te erg zeg.. Ik zou haar meteen een koekje van eigen deeg hebben gegeven. Wat een hork!

Geplaatst

Nofje dank je voor je reactie. Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik ermee aan moet, ze heeft het tegen mijn man gezegd en hij heeft er al adequaat op gereageerd en ik heb niet zo'n zin in de confrontatie dus wil ik haar gewoon even een tijdje niet zien, is dit wel een goede reactie?? Het is een vrouw die overal en altijd haar mening klaar heeft en die dus ook moet ventileren terwijl ik vind..there's a time and there's a place..

Wat zouden jullie doen in mijn geval?

Nofje moeilijk heh met stiefkinderen...mijn man heeft ook een zoon uit een vorig huwelijk en als die bij ons is loopt het ook niet altijd gesmeerd

liefs stiertje

Geplaatst

Geen dank.. Ik weet niet wat ik zou doen als ik jou was. Maar wel als ik in jou situatie zat.. Ik kan echt een furie zijn als het daar op aan komt.

Ik zou naar haar toe gaan en zeggen: wat heb ik gehoord, heb jij problemen met de manier waarop ik werk en zorg ga combineren in de toekomst?

En dan zal ze gaan praten en dan kun je haar onderbreken en zeggen. Bij mijn weten, heb jij hier helemaal niks mee te maken! En dan met opgeheven hoofd omdraaien en weglopen... Dat zou ik doen.. En laat haar dan maar sputteren.. Maar ja dan zet je wel de boel op scherp.... Maakt mij niet uit of manlief al gereageerd heeft of wat dan ook... Ze heeft het over jullie kind, dat in jou buik groeit en jou keuze om te werken of niet... Sowiezo al laf dat ze het niet tegen jou rechtuit durft te zeggen, maar het via haar broer speelt... lekker kinderachtig.. Ik zou haar er echt mee confronteren...

Maar ik snap ook best dat je daar helemaal geen zin in hebt... Er kan inderdaad discussie uit voortkomen.. Maar dan moet je dicht bij jezelf blijven en desnoods blijven herhalen dat het haar zaken niet zijn en dat je het op prijs zou stellen als ze zich er niet mee zou bemoeien en dat je de volgende keer wel verwacht dat ze met dit soort dingen rechtstreeks naar jou toe komt. Owowowo ik kan me zo kwaad maken op zulke mensen.... grrrrrr....

Geplaatst

hm, nofje....ik snap wel wat je bedoelt, maar soms is het gewoon beter om de eer aan jezelf te houden, zeker als manlief er al wat van gezegt hebt. je kan later altijd nog eruit gooien. maar ze heeft er zeker niets mee te maken en iedereen heeft zijn eigen opvoeding. de ene wil fulltime blijven werken, de ander stopt en weer een ander ertussen in. denk niet dat er iemand is die mag oordelen over hoe een ander iets doet, je kan hooguit zeggen dat je het anders zou doen, want dat mag....mss is het zo'n flapuit die niet in de gaten heeft gehad dat ze iets kwetsends heeft gezegt? tenslotte mag ze best haar mening hebben, alleen kan het op een rot manier en een normale manier...en dat mag je best zeggen (idd, dat JIJ het vervelend vind dat ze zo reageert, maar dat het haar mening is en jij er anders over denkt.....) zou wel voorzichtig zijn en blijven. je kan ook je ongenoegen uiten zonder dat er ruzie komt en anders gewoon een tjidje negeren, hahahaha...anyway, gelukkig heb ik dit allemaal niet (heb weer andere dingen, maar zeker geen familieperikelen), dus ik wens jullie veel succes, maar onthou...familie en schoonfamilie heb je niet voor het uitkiezen, blijf idd ten allertijde bij jezelf in welke situatie dan ook.

Geplaatst

In zulk soort situatie's hou ik me vaak wijzelijk stil, dan denk ik maar van ach die weet niet beter, waar ik dan wel weer goed in ben, is digene dan voor een hele tijd negeren, daar heb je ze dan vaker mee te pakken dan dat je de confrontatie aan gaat.

Hoe gaat het hier verder?

Het is hier de hele dag al rotweer, man daar wordt je niet vrolijk van, ben ik ook niet, want ik voel me vandaag niet echt op en top. Heb drie goede dagen gehad en nu is het weer mis.

Even een andere vraag, ik wordt iedere nacht wakker omdat mijn borsten enorm zeer doen, soms ook steken er in, hebben jullie daar tips voor???

Liefs Janis

Geplaatst

hey meiden, wat een familieperikels zeg, gelukkig heb ik daar geen last van en zou dan heel makkelijk zijn: " wie hun kind is het?" " juist ja die van ons dus wij bepaln zelf wel wat goed is en wat niet daar hebben we jou niet voor nodig!!"

pff schoonzussen:)

die van mij kan zich ook altijd heerlijk overal mee bemoeien, zelf geen kinderen maar denkt dat ze het beter weet, nou ik ben er klaar mee en dat weet ze van me dus ze begint nergens meer over gelukkig.

en jeanine je ouders, tja dat lijkt me nog lastiger. ze helpen je iig niet op deze manier, toch hoop ik dat als alles een beetje bekoelt is dat jullie er goed over kunnen praten, geniet nog van je ouders zolang ze je hebt, ik wilde dat ik ruzie kon maken met mijn moeder dan was ze er tenminste nog, koester ze!!! maar snap wel dat je er even klaar mee bent, geeft het jullie allemaal even de tijd!!

wij willen wel graag weten wat het word, bij onze zon wisten we dat niet en nu willen we de andere manier ervaren en lijkt me ook wel makkelijk met kleertjes en het kamertje, en onze zoon heeft een beperking en kan heel slecht omgaan met iets in het ongewisse dus ook dat was 1 van de redenen dat we het wilden weten, ipv lang wachten op of een broertje of een zusje is wel heel moeilijk dus halen we die spanning alvast weg.

wij gaan ook niet op vakantie hoor lekker thuis wat doen en er is nog heel wat te doen:)

was de afgelopen dagen weinig online maar dat ben ik vaker in het weekend:D

janis wat betreft je borsten dat heb ik ook heel erg, als ik me omdraai dat komt er zoveel spanning op te staan dat het vreselijke pijn doet, ik heb afgelopen nacht een bh zonder beugels omgedaan en dat ging een heel stuk beter.

werd gewoon wakker van de pijn anders alsof ze braken gewoon zo gevoelig!

voelt wel een beetje als stuwing tijdens de borstvoeding zo ervaar ik het.

koolbladeren moet ook helpen zeggen ze.

groetjes marjan

Geplaatst

Wat een familieperikelen.... erg vervelend allemaal. Hier hebben we al een tijdje geen contact meer met mijn schoonfamilie. Maar nu speelt toch de vraag op of we niet moeten vertellen dat ik zwanger ben.... Nou ja, daar kunnen we het misschien op vakantie eens over gaan hebben.

Vanochtend dus een rondleiding op een kinderdagverblijf gehad. Raar hoor, net of het over iemand anders gaat haha! Maar heb dus direct vanmiddag het aanmeldformulier ingevuld. Kom je dus direct bij de eerste vragen: Naam, geslacht, geboortedatum. Euh.... dat weet ik toch allemaal nog niet!!!

Vanmiddag weer voor een echo geweest. Alles was weer helemaal goed. De kleine lag druk te spartelen en te zwaaien. Het was 4,4 cm groot en volgens het echo-apparaat kwam dit precies overeen met 11 weken en 0 dagen. Nou, dat ben ik ook exact dus kindje ligt perfect op schema. Verder waren bloed, urine en bloeddruk ook allemaal in orde.

Morgenochtend vertrekken we richting Italie voor 2 1/2 week, dus dan kan ik voorlopig hier niet komen buurten. Ik hoop dat alles bij iedereen ondertussen helemaal goed blijft verlopen!

Ik zal nog even het lijstje aanpassen. is het misschien een idee om het lijstje een beetje in te korten? Als we echt alle echo's erop zetten, is het lijstje straks 2 pagina's haha. Wat vinden jullie ervan om het bovenste gedeelte met verwachte datum, hoeveelste kindje enzo te laten staan. En daaronder een stukje met daarin je eerstvolgende afspraak? Zodat alles wat al geweest is er dus niet meer opstaat?

Laat maar weten wat jullie ervan vinden. Zal ik een opzetje maken?

Geplaatst

hey eef, fijn dat je echo goed is!! kun je met een fijn gevoel op vakantie!

goed idee wel van het lijstje!!!w

wens jullie een hele fijne vakantie toe en vielig weer thuiskomen!!!!

Geplaatst

Dames, ik heb het lijstje even een beetje aangepast. Naar mijn idee wordt het dan weer wat overzichtelijker..... Alleen stond voor lang niet iedereen op het lijstje wanneer zij weer voor een echo of andere afspraak mogen. Ik zou het wel leuk vinden als iedereen dat nog even zelf bijwerkt. Ik hoop dat jullie dit ook handig vinden? Zo niet, dan gebruiken we gewoon het oude lijstje hoor.

Do, ik heb bij jou de gegevens aangepast. Ik hoop dat je dat niet erg vindt. Maar het leek me voor jezelf heel vervelend als je iedere keer je naam en alles nog ziet staan en kan me goed voorstellen dat het te vervelend is om het zelf aan te passen.

Uitgerekend:

Benbri: 1 februari, 3e kindje, 33 jaar

Meezie: 1 februari, 1ste kindje, 29 jaar (2 cryo's teruggeplaatst gekregen)

Kiet : 2 februari, 2e kindje

Eef: 6 februari, 1e kindje, 33 jaar (1 cryo teruggeplaatst)

Lianne: 6 februari, 1e kindje, 28 jaar. We krijgen een tweeling!!!

Jeanine: 6 februari 2de en 3de! kindje, 34 jaar (2 embryo's gekregen)

Liminous: 10 februari - helaas bbz - sterkte toegewenst!

Nofje: 10 februari, 1ste kindje + (2 stiefdochters van 8 en 15), 31 jaar

Stiertje: 13 februari, 1e kindje, 35 jaar ( 2 emmys teruggeplaatst gekregen)

Bikkel: 13 februari, 1e kindje, 32 jaar

Do76: 15 februari - bij 2e echo klopt het hartje helaas niet meer - heel veel sterkte toegewenst

Ink : 17 februari, 1e kindje (en 2e?), 29 jaar (2 terug geplaatst)

Fren: 17 februari, 1e kindje, 32 jaar (echo bij 7w5d)

Marjan77: 17 februari, 2de kindje 33 jaar

Janis: 18 februari, 1e kindje 34 jaar

Cjee: 25 februari, 2e kindje spontaan zwanger na eerdere ICSI

Jrn: 27 februari

Eerstvolgende afspraak:

Stiertje: 19 juli 2e echo

benbri: 20 juli, 12 weken echo, laatste in het zh (hoop ik)

Fren: 22 juli 2e echo

Ink: 22 juli 3e echo

Bikkel: 8 augustus, 12 wkn echo, tevens 1e controle nieuwe gyn!

Eef: 9 aug extra controle bij gyn in opleiding

Geplaatst

Uitgerekend:

Do76: 15 februari - bij 2e echo klopt het hartje helaas niet meer - heel veel sterkte toegewenst

Eerstvolgende afspraak:

Janis: 27 juli intake verloskundige

Geplaatst

Uitgerekend:

Eerstvolgende afspraak:

Marjan: 26 juli 1e controle nieuwe gyn, echo niet bekend

Geplaatst

Uitgerekend:

Benbri: 1 februari, 3e kindje, 33 jaar (1 cryo teruggeplaatst, was 2ling, nu 1ling)

Eerstvolgende afspraak:

Geplaatst

Joepie - heeeeerlijk opgeruimd lijstje :-)! Als structuurmutsje zat ik r ook al over te denken m aan te passen - is zo veel overzichtelijker, dus goed gedaan!

Jeetje, wat lastig, die familieverhalen! Gelukkig heb ik dat hier niet zo erg. Ik heb wat lastige schoonouders die over sommige zaken wat apart denken. Manlief ziet dat ook wel in, maar heeft zichzelf er bij neergelegd onder het mom van "ik heb maar 1 paar ouders en veranderen zullen ze nooit meer". Valt dan ook niet te praten over die zaken. Dat laatste vind ik dan soms wel lastig, omdat ik altijd ben van alles uitspreken met elkaar - zonder ruzie of iets dergelijks, maar wel zodat je elkaar beter kan begrijpen. Maar goed, ik ben aan het leren om zaken even tegen m'n man te spuien en dan met rust te laten. Zo zie ik straks de discussie komen dat ze hun kleinkind te weinig zien - m'n man is voor mij vanuit enkhuizen richting Dordrecht verhuist. Ze klagen nu namelijk al soms dat ze hem zo weinig zien, maar wij werken fulltime en hebben het druk, terwijl zij met pensioen zijn en amper de moeite nemen om deze kant op te komen... Maar goed, we zullen zien.

Maar ik ben wel altijd voorstander van dingen die je dwars zitten bespreken met daarbij proberen ruzie te vermijden, omdat je toch - meestal - weer met elkaar verder wilt...

Geplaatst

Trouwens vannacht echt een rotdroom gehad - dat ik in t zh bevallen was - alles was super gegaan - maar de kleine (jongentje overigens :-)) sliep 's nachts heerlijk, dus vergat ik m helemaal - geen eten gegeven niets. En toen kwam ik er achter dat ik alles vergeten was te regelen - geen kraamhulp niets, terwijl ik met m'n handen in t haar zat hoe alles uberhaupt moest, qua badderen, flesje geven, borstvoeding, eet-en slaappatronen etc etc en m'n huis was n rommel, dus dat moest ik opruimen en m'n man raakte me zat vanwege m'n gestress en besloot met de kleine naar z'n ouders te rijden om hem daar te showen, terwijl hij net 1 dag oud was en ik thuis alleen werd achter gelaten en en en en...... bah, was allemaal helemaal niet leuk en werd best ontdaan wakker. Zit nu dan ook te kijken naar de verschillende kraamzorg aanbieders in de regio hier ;-)...

Geplaatst

Hoi,

Dank voor al jullie reacties meiden. En ik weet als geen ander dat ik maar één paar ouders heb. Maar ik kan blijkbaar als ik zwanger ben niet meer op mijn tong bijten en reageer direct als ze weer iets stoms bekrompens zeggen. En nu begon het over niks eigenlijk. Ik vroeg naar een stel wat ze vroeger hadden gekend of die nog eens waren geweest. NEE briest mijn vader, wij willen geen vrienden meer, want dan ben je aan huis gekluisterd. Nou, ik riep gelijk: wat een onzin. Wij hebben ook vrienden, maar zijn niet aan huis gekluisterd. Hij: oh, jij weet natuurlijk toch weer alles het beste. Nou ja zeg! Hij weet altijd alles het beste en daar mogen wij nooit op reageren! Nou, en van het een kwam het ander. En de zwangerschap en de hormonen deden mij geen goed en dat ik een lastig mens was en dat ik maar moest nadenken dat ik de vorige zwangerschap ook zo'n secreet was. Die ruzie ging notabene over mijn broer waar mijn moeder alle kanten uitdraaide, zo erg zelfs dat mijn vader zich tegen mij beklaagde dat hij weg wilde omdat ze onder een hoedje speelden! Ik zei: nou, dat laat ik me niet aanpraten hoor. Daar zaten jullie fout en wij niet! Toen riep ik weer: hier mogen alleen jullie maar eerlijk zijn, maar wij nooit. Dat jullie te beroerd zijn om naar jullie eigen kleinkind te komen omdat die 'te ver weg' woont, daar hebben we het niet over. Dat ik al acht weken kotsmisselijk ben en Ruud niks gedaan krijgt (aan de verbouwing) omdat het jongetje hier ook nog rondloopt, heeft jullie niet één keer doen bedenken om eens te komen om ons even de rust te gunnen! Zeggen ze: nou, we komen al vaker dan eerder. VAKER DAN EERDER IS NOG STEEDS BITTER WEINIG!!

En dan volgt een heel verhaal over hoe druk ze het hebben. Druk? Waarmee? Het is maar waar je voor kiest. Mam hoeft niet meer te werken, voor het huishouden kunnen jullie makkelijk een poetsvrouw nemen en zo zijn er nog veel andere dingen. En daar kwam de aap uit de mouw; hun andere kleinkind is 8 jaar en daar hebben zij een soort het co-ouderschap van op zich genomen toen ze 1,5 jaar was en de ouders gingen scheiden. Makkelijk voor mijn broer, kon die alleen maar spelen met het kind en geen enkele verantwoordelijkheid nemen. Dus nu zegt mijn moeder: ik kan dat kind toch niet laten staatn aan school? WAT DACHTEN WE VAN DE VADER????? Die kreeg ooit een kind!

Toen zegt ze: ik heb altijd al het gevoel gehad dat je jaloers op Sophie bent. Toen brak helemaal mijn klomp. Jaloers op een kind van acht jaar. Jezus Christus, het komt niet in me op! Het zit gewoon hartstikke scheef daar en ik moet maar alles pikken in mijn zwangerschap.

Toen gooide mijn vader even de grootste schep er bovenop. Hij zegt: en nu we toch eerlijk zijn: je moet iets gaat doen aan de gewicht. Heb ik je al vaker gezegd, maar het loopt de spuigaten uit, je moet meer karakter tonen en gewoon afvallen. Geen enkele man houdt daarvan, knoop dat in je oren! Dat is je hele probleem! En toen brak ik. Schreeuwend en huilend heb ik voor hem gestaan dat we niet allemaal zijn IJZERSTERKE karakater konden hebben met al zijn doorzettingsvermogen en al zijn kritiek op alle andere mensen die niet goed genoeg zijn en alle telerstellingen die zijn kinderen veroorzaken.

Op het einde zei ik rustig dat hij een hele moeilijke man is. Nee zei hij, ik ben heel makkelijk. Dan hebt u heel weinig zelfkennis. Als ik met je moeder ben, dan gaat alles goed. Omdat mijn moeder al 40 jaar als een schoothondje alles doet wat u zegt.

En daarna ben ik de volgende ochtend naar huis gegaan.

Ik krijg het allemaal niet meer uit mijn hoofd. Het ergse vind ik nog dat ik nu overal de schuld van krijg en dat alles door mijn hormonen komt. Daar kan ik ze nu bij wijze van nog gillend voor opbellen hoe fout ze de dingen zien.

Bah, ze zijn zo vreselijk radicaal.

Ik ga voorlopig niet meer bellen, ik kan het even niet. Ik weet ook bij God niet wat ik moet zeggen als mijn moeder belt. Stel ze willen komen, moet ik maar zeggen dat ik mijn vader niet onder ogen wil komen omdat ik nog dikker ben geworden. Ik heb de neiging om een kaartje te sturen: ik heb besloten om niet af te vallen. Speciaal voor u! Maar ja, daar schiet ik ook niks mee op.

En dat terwijl ik de dag ervoor ze in vertrouwen had verteld over de dietist waar ik heen zou gaan en waar ik mee zou praten. Ach, ik kom niet uitgeschreven eigenlijk. Sorry dat ik jullie vermoei met mijn lange verhaal. Ik ga zo maar proberen te slapen. Maar het spookt natuurlijk allemaal door mijn hoofd....

groet,

Jeanine

Geplaatst

eef fijn dat je hett lijstje hebt aangepast zal ook mijn veranderingen even invoeren.

Uitgerekend:

Benbri: 1 februari, 3e kindje, 33 jaar (1 cryo teruggeplaatst, was 2ling, nu 1ling)

Eerstvolgende afspraak:

Meezie: 11 aug afspraak verloskundige

Jeaninne wat een verhaal met je ouders, vervelend dat je vader zo star is en denkt dat alleen hij de dingen goed heeft en wat een raar verhaal met je nichtje dat ze voor haar wel alle tijd kunnen maken, vrezelijk. Hopenlijk zien hun na een tijdje stilte in dat jij ook wel gelijk hebt zeker nu met nog twee kleintje op komst

Mijn ouders wonen ook ver weg en zullen hun kleinkind veel minder gaan zien als de kinderen van mijn zussen, die allemaal heel dichtbij wonen. Mijn moeder vind dat heel erg, ze mist mij al zo erg. Ik vind het ook jammer dat ze zo ver weg zitten maar ja uiteindelijk wint de liefde het van mijn familie en ging ik bij mijn vriend wonen. Gelukkig heb ik een super lieve schoonmoeder die naast ons woont, maar je eigen moeder is toch anders

Geplaatst

Mijn ouders missen mij blijkbaar ook wel, ondanks dat dat er niet op lijkt. maar mijn vader riep ook heel hard tegen me: het is allemaal JOUW schuld. Jij wilde naar Hilversum verhuizen en nu kan ik niet met mijn kleinkind fietsen. Ik zei daarop natuurlijk weer: dat kan wél. U stapt in de trein en twee uur later zit u met hem op de fiets! Nee, dat was toch anders. Hij neemt me dat ook nog kwalijk. En dat is 15 jaar geleden. Zo zie je maar hoe langzaam wonden helen blijkbaar....

En Meezie, eerlijk gezegd denk ik dat we gek zouden worden als we wél dichtbij zouden wonen. Het zijn echte bemoeials die overal een mening over hebben. Klinkt hee cru, maar zo is het wel. Ze kunnen ook heel lief zijn, maar ik zie dat steeds minder...

Geplaatst

Dat is ook wel moeilijk dat ze je dat na 15 jaar nog steeds kwalijk nemen, ze moeten blij zin. Dat je nog in nederland woont en niet in het buitenland bent gaan wonen. Wat is nou 2 uurtjes. Natuurlijk even een kopje koffie drinken zit er niet meer in, maar wat is de moeite om 1 keer in de maand een langs te komen ne te genieten van je mooie kleinkind. Op die manier bouwen ze ook nog een beetje een band op. Als ze de kleinkinderen zo weinig zien dan zal jullie zoontje ook een stuk minder enthousiast zijn als hij ze ziet.

Maar wel fijn dat je zelf zo iets hebt dat het beter is dat ze niet zo in de buurt wonen ivm hun gebemoei.

Voordat ik bij mijn vriend kwam wonen hadden zijn ouders daar ook een handje van gehad. Maar dat was meer omdat het restaurant van mijn vriend eerst hun zaak was geweest, een eetcafe met speeltuin. Mijn vriend wilde er een heel andere kant mee op en toch bleven ze steeds aangeven ik zou het zo en zo doen. Als ik mijn vriend daar nu nog over hoor, dan gloeien zijn ogen. Nu zijn ze redelijk op de vlakte. Ik sfap regelmatig bij ze binnen en als we hulp nodig hebben staan ze klaar. Zometeen natuurlijk maar even afwachten hoe dat gaat als de klleine er is want dan zou ik mijn schoonmoeder ook niet dageljks over de vloer willen hebben hoor.

Nou ik ga me maar eens aankleden, mijn mannetje heeft me heerlijk laten uitslapen vandaag en ik geloof dat we vandaag een beetje een rommel dag hebben, heerlijk niets op de planning gewoon een beetje rommelen in en rond huis.

Benbri, morgen zijn we 12 weken!!!! Jippie.

Gister aan wat kindjes op mijn werk vertekd dat er een baby in min. Buik zit. 1 wees er naar mijn borsten en vroeg hier?? Hihi ja die zijn nu ook wel enorm.

Twee andere trokken mijn shirt omhoog om te kijken en een daarvan zei, nee jij hebt alleen een bellie(navelpiercing) jij hebt niet een baby. Dus ik vertellen dat het nog heel klein was en moest groeien maar dat er echt een baby zat, maar nee hoor dat wilde ze niet geloven? Hihi zo grappig die kleine kids.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden