Ga naar inhoud

uitgerekend in februari 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Melis - bij mij tot nog toe alle 3 inwendig. Had wel 1x dat het beebje moeilijk te meten was - toen heeft ze het drie keer gedaan en tot drie keer toe kwam er een andere uitgerekende dag uit! Maar ze houden bij ons gewoon de datum v punctie aan, dus dat is simpel...

Lianne - ja, het was ook erg leuk! Je kon met wat fantasie de oogjes, neusje en kaaklijn zien (en misschien wat bobbeltjes wat oortjes worden?) Maar je moet erg goed turen en fantasie hebben hihi!

Wij willen ook erg graag weten wat het wordt - ik denk dat op het moment van de bevalling het me geen ene reet kan interesseren, als het er maar uit is hahaha, en zo hebben we op die manier 2x een verrassing - bij 20 weken en bij de bevalling ;-)! En lekker praktisch met spulletjes kopen, want ik vind dat er weinig leuke neutrale babykleding te vinden is en kan me bijna niet beheersen bij de stoere jongenskleding of de lieve meisjes spulletjes... Ik heb overigens vanaf het begin een sterk gevoel dat het een jongen wordt en m'n man is heilig overtuigd dat het een meisje wordt haha, maakt natuurlijk allemaal niet uit - heb geen voorkeur - maar is wel appart! Ben benieuwd... Nog maar een paar weekjes hihihi...

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik heb zowel bij 7w5d als gister bij 10e een inwendige echo gehad.

Maar je moet even kijken of je bijv bij freya kunt berekenen wat je uitgerekende datum is obv de punctie. Bij mij klopt het ook nie obv de laatste menstruatie.

Geplaatst

Ink, wij hebben precies hetzelfde, we willen ook weten wat het wordt, ook makkelijker met namen bedenken, want 1 naam is al opgave genoeg (mijn vriend is nogal kritisch en associeert er bij ieder naam op los, zo blijft er weinig over). Wil ook graag gericht shoppen voor een jongen of meisje.

Overigens denkt iedereen in onze omgeving, inclusief wijzelf da het een meisje wordt...

Geplaatst

heeeeeeeeeeee dames, hier is ik weer...vers vanuit de sauna, whahahaha...nee, natuurlijk niet. kwas gisteren al terug ;) en ja, melis...heerlijk over 6 weken weer, hihi....maaruh....ik heb de 12 weken echo ook nog vaginaal gehad....afgezien van het feit dat ze op de ivf poli geen uitwendige hebben hoor :) maaruh...jij had een vers eitje terug geplaatst gekregen toch? uhm...sorry embryo? ja, dan kan je iets korter zijn. had je op de site van freya gekeken wat je datum had kunnen wezen? het kan zijn dat je kleintje gewoon lekker klein is (kweet niet of jullie beide groot of kleine opdondertjes zijn? hihi) het kan zijn dat de innesteling en degelijke gewoon later was...het kunnen diverse redenen zijn, zou je er niet druk om maken iig, voorlopig doet ie het goed toch?

en voor de rest....zoooo apart....harstikke super gefeliciteerd met jullie 10 weken :) en ik vind het zo raar klinken, gezien ik al een stuk verder ben, maar ja...samen met meezie zijn wij natuurlijk als allereerst uitgerekend...en ik waarschijnlijk nog in januari ook nog (27 januari) maaaaaaaaaar ik blijf mooi hier, hihi :) heel fijn al die kloppende hartjes...gaan onze hartjes ook sneller van kloppen he ;) alleen geslachtsbepaling?? ik had begrepen dat je het geslacht toch ook te weten komt (als ze het kunnen zien en wil weten) bij de 20 weken echo? hm...dat moet ik dan wel eens navragen, anders moet ik toch een extra echo doen....maar als het niet hoeft wil ik dat niet (afgezien financieel en toch dat het een extra straling is bij het kindje)

en oh ja...sauna was wel lekker, zoonlief vond het helemaal geweldig en super....werd alleen in de middag misselijk en dat is niet echt meer weggegaan, dat maakte het iets minder, maar mocht de pret verder niet drukken hoor :)

Geplaatst

[ATTACH=CONFIG]1820[/ATTACH]

Als we toch met buikfoto's bezig zijn, hierbij dan die van mij met 10 weken, heb hem net gemaakt.

Liefs Janis

Geplaatst

janis...hij doet het niet :( ik ga ook zo eens die man van mij instrueren dat hij een foto van mijn buik moet maken...heb er eentje van 11 weken en dan 12 en een halve week (als mijn man zo lief is, hahahaha...) oh ja, gisteren in de sauna was duidelijk te zien dat ik zwanger was, want iedereen vroeg tot hoelang je naar de sauna mocht als je zwanger was (ahum...zit nog maar aan het begin hoor, dus kweet het niet, whahahahaha...best wel erg dus...grijns)

Geplaatst

Banbri, zag het heb het nu goed geloof ik hihi

Ik heb mijn passpiegel ff naar de douche verhuisd en dan via de spiegel een foto gemaakt, moest wel een stuk of 10 maken maar het is toch gelukt.

Toen we donderdag in de zaak waren waar ik een nieuwe broek heb gekocht zei mijn vriend ook al van man je groeit nu echt wel hard. Doe nu nog ff wat wijdere truien aan en dan mogen ze met een paar weken allemaal mijn buik bewonderen, vind het zelf ook altijd mooi om zwangere buiken te zien, dus die van mij ga ik dan ook showen.

Liefs Janis

Geplaatst

De punctie was op 17 juni en ik heb een tp van een verse emmy gekregen, freya zegt ook 9 maart 2012, dus nu dan 7w1d..

Ach, ik zie het dan a.s. maandag wel bij de inwendige echo :):)

Bedankt i.i.g. voor jullie tips/adviezen/ervaringen..

Janis, mooie buik!! :-)

Benbri, wij zijn geen kleine opdondertjes; manlief en ik zijn beide 1m90 :$ Ben benieuwd ! :-)

Geplaatst

dan ben je een hele lange dame, dame! hahahaha.....nee, das niet bepaald klein nee, *grijns*....maar begreep nu pas dat het een uitwendige echo was? mss ligt het daar wel aan dan....ach....komt goed meisje :)

knufknuf

en oh ja janis...gewoon genieten hoor, doe ik ook en buik is buik, hihi

Geplaatst

Melis - wauw, ik voel me ineens klein met mijn 1.88 hihi, geweldig!

Janis - mooie foto hoor! Ik ga t straks anders ook maar ff proberen via de spiegel!

Benbri - ben dan ook wel benieuwd naar jouw buik hoor, als ze er al zo naar vragen!

Geplaatst

hoi meiden, sorry heb hier al weer een hele tijd niks laten horen. Lees wel stilletjes mee, maar ben vaak misselijk... Maar wat mooi al die echo's. Kijk ook echt uit naar onze 2de echo. Deze is met 10,5 week. En al die buikjes, beginnen al lekker te groeien. Ik zit nu op 9 weken en mn buik begint toch al wat ronder te worden. Die twee kleintjes lijken het goed te doen. @nofje: een hele mooie huwelijksdag toegewenst. @ink en melis: toevallig al een adres ontdekt waar ze extra lange zwangrschapsbroeken verkopen? Met mijn 186 heb ik die ook nodig... Heeft een van de toekomstige tweelingmoeders al fotos van een 10 weken echo. Of mooie ervaringen?

Geplaatst

@ jrn & ink, wat leuk nog meer lange meiden, voel me normaal zo eenzaam met mijn lengte haha..Ik ben zelf enorm fan van tuniekjes met een legging eronder.. Ik heb in 1x een hoop positieleggings bij Prenatal gekocht. Weliswaar komt de broek nu wel tot onder mijn borsten, maar de lengte is iig goed!! Miss Etam heeft een lang en positie collectie, helaas geen combi hiervan. In de winter draag ik (platte) laarzen dus iets te korte broek valt dan niet op. Kan ik mooi afwisselen met de leggings:)Als jullie nog kledingtips hebben hoor ik het graag!

Geplaatst

uhm....ik ben toch echt van "normale" afmetingen, maar bij jullie voel ik me wel superklein hoor...lopen we zo lekker in de stad, ik als klein opdondertje tussen jullie foto modellen, whahahaha :) ik ga straks eens bekijken hoe ik de buikfoto's erop kan zetten....en jrn....hopelijk voel je je snel iets minder misselijk....ik in ieder geval wel op momenten na :)

Geplaatst

Long Tall Sally heeft extra lengte broeken, ook maternity. Helaas wel overzees, dus moet dan op goed geluk via de post, maar kan terug gestuurd worden natuurlijk als t niet past.

Verder heeft Esprit ook extra lengte maten (in de winkel soms wat minder, maar online best veel) en ook voor zwangerschap geloof ik. Anders valt de maat 34 daar langer dan normaal, want meestal pas ik die niet en moet ik echt lengte 36 hebben. Heb nu van Esprit een witte zwangerschapsbroek. Met sandalen in de zomer valt tie net goed. In de winter anders maar met laarzen er overheen ofzo, dan zie je niet dat tie beetje korter is...

En inderdaad leggings ofzo, maar ik voel me meestal het happiest in een spijkerbroek :-)!

Miss Etam inderdaad ook, maar die pasvorm zat vooralsnog bij mij nooit zo goed en van Esprit wel, maar misschien valt het anders met de zwangerschapsbroeken daar...

Haha, Benbri, ik zal geen hakken aan doen hoor die dag ;-)!

Nofje - inderdaad een hele fijne mooie dag(-en) toegewenst en we wachten op de foto's :-)!!!

Geplaatst

Janis, wat een mooi buikje al!!! leuk om die kleine bolletjes al te zien. Bij mij is het deze week hard gegaan en ik zie nu al duidelijk verschil met vorige week.

benbri, ik ben ook heel gemiddeld met mijn 170 dus begrijp goed hoe mini je je nu voelt. Ik heb nog helemaal geen positie kleding gekocht voorlopig past alles nog dus stel het nog even uit.

Moet alleen voor het werken in het restaurant wel nieuwe blousjes aanschaffen want de knoopjes bij mijn borsten staan nu toch echt open. pfff heb liever dat mijn buik groeit als mijn borsten 4 weken terug moest ik al maatje E aanschaffen en kijk niet uit naar maatje F. Zucht!!!

Geplaatst

whahahahaha.....och...je man is vast heel blij meezie, of niet...want ze zijn vast zo gevoelig dat hij er zelfs niet naar mag kijken, whahahahahahaha.....*geweldig*.....nee, ik draag wel al mijn zwangerschapsbroek, want ik pas niets meer en om nu nieuwe broeken te kopen vind ik een beetje zonde, eerst maar wachten wat voor maat ik terug krijg, hihi

Geplaatst

hihi ja die vind ze helemaal geweldig, gelukkig is die vrezelijke gevoeligheid weg dus hij mag er ook nog gewoon aanzitten, hij blij!!!! hahaha.

Alleen vervelend dat hij me er dagelijks meerdere keren aan herrinnerd. Hij zit er dan naar te staren en kan het niet nalaten om te zeggen "Zo ze zijn echt ENORM he!"

ja heel fijn dat weet ik dus zelf ook wel!!! Whaaaaa

Geplaatst

Haha hier ook een kleine opdonder met 1.65!

Enne ik zal ook een januarikindje krijgen omdat ik met een geplande keizersnede zal bevallen dus ik denk eind januari!

Heb vandaag de 1e buikfoto door manlief laten maken, zal hem morgen plaatsen! Gek idee hoor dat ie buik groeit en het gewicht niet haha maar dat zal straks ook wel anders zijn!

Dames, slaap lekker en tot morgen!

Geplaatst

whahahaha...ja...meezie, die van mij zegt ook dagelijks..."goh, jouw borsten groeien ook met de dag he, whahahahaha" geweldig die kerels...helaas zijn die van mij dan nog wel gevoelig...alsof het 2 open wonden zijn af en toe...vooral in de avond *zucht*...en ships....weer de foto's vergeten, morgen ga ik het echt doen (oke, ik ga mijn best doen iig) en bikkel....ik word ook een januari mama (als ik niet te laat beval dan tenminste) spannend he, hihi...gelukkig heb ik geen keizersnede (gepland iig dan) moet er niet aan denken...heb altijd gezegt dat ik geen ruggenprik wil, doe mij dan maar helemaal weg, dus ik ben blij dat ik het tot nu toe op de normale manier kan doen, lijkt me heel raar dat je weggaat en terugkomt met kind....maar ik ga er vanuit dat jij wel kiest voor een ruggenprik? (brrr)

Geplaatst

hey meiden.

morgen naar schoonmoeder, ze was te ziek om op bezoek te gaan, alleen schoonvader mocht bij haar.

ze weten nog helemaal niks, dus is het nog afwachten, wel erg onzeker zo hoor.

paar keer per dag heeft ze koortsaanvallen waar ze zich erg naar onder voelt.

hopen op het beste.

mijn borsten doen ook zo'n pijn, ze zijn aan de binnenkant ook keihard.

Janis heb je nog wat aan mijn tip gehad?

sinds ik die bh in de nacht om heb gaat het veel beter.

(tip van mijn man moest ik met alle geweld van hem zeggen, ik mocht er niet met de eer vandoor gaan):laugh:

hij heeft wel vaker goede ideetjes maar vanmijn borsten mag ie even afblijven al vind ie het erg jammer, heb ik eindelijk 2 handen vol ipv 2 handjes vol hahahahaha zei hij. ja jammer schat AFBLIJVEN!!!!!

ik ben ook niet groot, 1.68 en mijn man 1.92

ik heb nog een stretchbroek gevonden in mijn kast die ik nog aankan, heb een leuke broek bij h&m besteld dus ben benieuwd.

verder in de avond een lekkere joggingbroek voor op de bank.

groetjes marjan

Geplaatst

Goedemorgen dames,

Ben even niet zoveel voorbijgekomen de laatste tijd maar voel me zo slecht dat ik voor niet veel dingen puf heb en aangezien werken gewoon door gaat ben ik na een werkdag echt compleet van het padje af. Maarrrrrr...nu vakantie yeah!!!

Voor alle dames die weer een mooie echo hadden, toppie geniet ervan!!!!

Wij gaan vanmiddag de kinderwagen ophalen in utrecht...vanuit groningen...oeps. haha We hebben hem via marktplaats en het is een tweelingwagen de ABC zoom die is voor ons het meest ideale maar helaas niet zo vaak tweedehands te vinden. Nu dus wel een goeie deal en ik vind het helemaal leuk, dat is dan de eerste aankoop die ik gedaan heb(heb vaak bij rompertjes gestaan maar durfde niet)

Donderdag lekker weg naar italie voor twee weken..heerlijk!!

Heb de discussie over lang zijn en zwangerschapskleding even snel gelezen en ook ik heb er problemen mee, ben 1.83 en dat lukt vaak nog net maar ik heb dan weer van mezelf maat 48 en bij prenatal gaan ze niet eens verder dan maat 44-46..net alsof stevige vrouwen niet zwanger worden..duhh!! Heb mazzel dat ik een zeer creatieve moeder heb die heel veel zelf maakt dus heb al een paar mooie broeken in de kast hangen

Anyway een fijne regenachtige zondag allemaal!!

liefs stiertje

Geplaatst

Hoi Stiertje,

Ik ben ook stevig (understatement haha) en heb bij mijn vorige zwangerschap broeken bij miss Etam gehaald, daar gaan ze wel tot maat 48. Prenatal heb ik ook niks aan... Ik had gehoopt dat inmiddels meer grote maten zwangerkleren zouden zijn?

Bij jullie zijn 3 tweelingzwangerschappen, ik ben van het maartttopic tot nu toe de enige, dus ik lees af en toe hier mee. Ben uitgerekend op 6 maart dus het zal ook wel februari worden. Weet pas 2 dagen dat het een tweeling is dus ik ben nog een beetje in shock, haha...

Caroline

Geplaatst

Marjan, ik hoop voor jullie allemaal dat ze er snel achter zullen komen van van je schoonmoeder nu heeft, erg vervelend dat je niet weet wat het is en dat ze er dan ook nog niks aan kunnen doen. Heel veel sterkte!

Jah ik heb wat aan de tip van je man gehad, moet wel zeggen dat ik zelf vervelend vind om met BH te slapen, maar het voelt wel beter. Oja heel raar, mijn boobs doen nu ineens minder zeer, heb het idee dat de groei nu even is gestopt, vind dat opzich niet erg hoor, want ze zijn een hele dikke cupmaat gegroeid, en voor iemand die 1.58 is en van haar zelf al D heeft zijn ze al zo en zo mega haha. Nu een grote E. wow nah jah hoort er allemaal bij.

Maar ehhh Bendank je man maar van me, soms hebben ze nog wel es goeie ideeen.

Stietje, dus nu lekker vakantie, nu nog even een paar dagen bijtanken, zodat je als je straks naar Italie gaat niet gebroken bent zodat je eerst een week moet bijkomen.

En wat betreft positiekleding, ik heb dus ook een rotmaat, want alle broeken moeten bij mij worden ingekort, shirtjes e.d. ga ik daarvan niet kopen, vind dat eigenlijk zonde geld, ik kan net zo goed dan een maat groter kopen, zodat mijn buik en boobs er ook inpassen.

Caroline, welkom hier, jah er zijn hier zeker veel tweelingen.

Iedereen een fijne dag zover dat gaat lukken met het rotweer,

Liefs Janis

Geplaatst

goedemorgen meiden.

bedankt voor jullie lieve woorden voor mijn schoonmoeder, straks even naar haar toe, dan de hond van hun halen want schoonvader moet er even tussenuit voor 2 dagen, even wat anders aan zijn hoofd, hij heeft zelf ook gezondheidsproblemen en moet even bijtanken, tis ook niet niks de volledige zorg voor zijn vrouw die niks kan.

wij nemen de honeurs even waar.

schoonzus komt niet in het zkh, die heeft er een hekel aan dus die belt schoonmoeder regelmatig, ik hou ook niet van ziekenhuizen maar ja ga gewoon heen.

Janis, wel een bh gebruiken zonder beugel he?ik heb gewoon zo'n slap ding die niks voorsteld maar snachts wel zorgd voor de steun, ik slaap ook liever zonder bh maar het doet z'n pijn met omdraaien en met bh niet.

mijn borsten beginnen enorm te jeuken.

mijn man zegt " graag gedaan" :happy8:

ja soms hebben ze nog wel goede ideetjes.

dinsdag controle in een ander ziekehuis, dus weet niet of ik een echo krijg daar, hoop van wel want ben nogal onzeker, is alles nog goed? klopt het hartje nog?

hoop dat zij mij gerust kunnen stellen.

heb 4 miskramen gehad dus vind het heel erg spannend.

stiertje, fijn dat je een leuke wagen hebt gevonden en van groningen naar utrecht, ach een gezellig ritje:)

nou fijne zondag verder, het weer zit helaas niet mee, we hebben hier herfstvakantie:)

groetjes marjan

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden