Ga naar inhoud

uitgerekend in februari 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

ik heb mezelf hier wel zo mooi aangemeld maar aangezien wij een geplande keizersnede krijgen zal de kleine eind januari gehaald worden...mag ik dan toch blijven hihi?

vanmiddag voor het eerst wat trekkend gevoel in de onderbuik....je denkt van alles! Het hoort er bij en zolang we geen bloed zien genieten we van het moment!

woensdagmorgen bloedprikken en dan hopelijk 's middags de echodatum! Hoe lang zit er bij jullie tussen de uitslag en 1e echo?

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hee bikkel...tuurlijk mag je hier blijven. ik ben 1 februari uitgerekend, maar als het wel een tweeling is zal het zoiezo eerder komen denk ik wel....en och...vind dit een leuk bankje, ben al helemaal thuis, dus ik blijf hier ook gewoon, tenslotte gaat het om de uitgerekende datum en niet om de uitgerekende keizersnede, die weten ze nu toch nog niet toch? :)

volgens mij zit er zo'n 3 a 4 weken tussen de uitslag en de echo, hangt van het ziekenhuis af denk ik. ik had de uitslag 27 mei (4 weken) en de echo 16 juni (7 weken) maar mirjana is ook van tp 15 mei en die heeft de echo pas 22 juni, week 8 dus.....ergens in week 7 of 8 zal je hem vast wel krijgen :)

veel liefs

Geplaatst

Hoi ladies,

Ik ben een lang weekend weg geweest naar vrienden, was erg gezellig maar wel erg vermoeiend... Heb ook alles wel bijgelezen maar er is me bar weinig bij gebleven hahaha

Hoe is het hier met iedereen?

Hier gaat het allemaal goed.. Had zaterdagavond zo'n ongelovelijke buikpijn, dat ik lag te janken in mn bed.. Dacht echt ff dat het niet goed zat maar uiteindelijk niets aan t handje.. Voel me nu verder helemaal top :) Wel moe en zere borsten maar dat nemen we maar voor lief :)

Geplaatst

Oh meiden, wat een onzekerheid toch bij iedereen. Ik moet er eigenlijk wel een beetje om lachen dat we dus blijkbaar allemaal hetzelfde zijn..... Voel ik me gelijk weer een beetje minder een muts.

Ik ga straks maar even lekker vroeg mijn bedje in, want heb vannacht beroerd geslapen.Hopelijk gaat het deze nacht beter!

Geplaatst

Weer even hallo zeggen bij de onzekere mutsenclub haha ^^

Hoe is het met iedereen, is het nog uit te houden? Hoop dat het, ondanks de nadelen, toch goed gaat met iedereen.

Hier een lang weekend gehad van veel slapen, bezoek ivm verjaardag en vooral heel veel eten.

Zaterdag vol goede moed naar de Griek gegaan en me echt volgeduwd met lekkers, ik denk dat mijn favo eten toch echt vlees en hartige dingen word. Normaal ben ik toch wel een zoetekauw en chocolade liefhebber maar kan me niet herinneren dat ik iets in die trant gegeten heb de afgelopen maand. Vind het niet erg hoor, blijft het snoepen beperkt :P

Verder zijn de borsten nog gevoelig, het ergste pijnlijke is eraf gelukkig maar moet nog steeds uitkijken met de fiets over drempels en te snel omdraaien in bed. En het weeige gevoel in de maag blijft weeig en slaat niet uit naar volle misselijkheid dus daar mogen we wel dankbaar voor zijn.

Nog even geduld tot de echo, we worden kampioenen in wachten op deze manier.

Misschien toch maar Guiness Book of Records bellen voor meest geduldige personen?

Geplaatst

Goedemorgen dames,

Zo, toch maar even een ticker aangemaakt...vond het erg spannend maar ja ik geloof het nu wel dat ik zwanger ben haha. Heb genoeg kwaaltjes om het te bewijzen..

Zooooo slecht geslapen weer...snap er niks van.

Hey Wicked lekker de griek..hmmm..heb je ook kaas gegeten? weet eiegenlijk niet zo goed wat je als zwangere wel of niet mag eten, weet alleen van schimmelkaas en rauw vlees. Maar aangezien ik vegetarier ben heb ik met vlees niks te maken. Maar Feta enzo mag dat wel? :dontknow:

Liminous, ik heb ook steeds buikpijn, gsiteren was het erg, veel steken enzo en vandaag is het weer minder. Zal er wel gewoon bij hren toch? Geen bloed is goed!!

Bikkel, heb je een medische indicatie voor een keizersnede? Bij mij zit er 3 weken tussen de uitslag en de echo, ik ben dan 7 weken. Ze wilden het niet eerder doen omdat de kans dan groot is dat er nog niet genoeg te zien valt zeiden ze bij het UMCG.

Benbri, vervelden zeg dat je zo misselijk bent. Inderdaad kan de huisarts iets voorschrijven, gelukkig hoef je er niet mee rond te blijven lopen. De misselijkheid bij mij is behoorlijk afgezakt maar voel me wel nog een beetje weeig en vooral opgeblazen..pffff en die boobies...ow lord volgens mij heb ik nu al een grotere cupmaat nodig hihi (.)(.)!!

dames fijne dag allemaa en werkze!

liefs stiertje

Geplaatst

Hmmmm. Gister een klein beetje roze gevonden na het afvegen EN nu vanochtend .... Een grote bloedsliert en daarna even niks meer. EN nu heb ik krampjes. Een beetje menstruatieachtig En dat had ik eerst een stuk minder..... Ik weet ff niet meer wat ik moet doen.... Ik heb zo het gevoel dat het niet goed gaat.... Ik zit hier te janken en manlief zegt eigenlijk dat er niks aan de hand hoeft te zijn.. Ik moet zo naar mijn werk... Lijkt me ook het beste. Maar ik zou het liefst wegkruipen.

Geen idee wat ik nu moet doen. Kliniek bellen, huisarts bellen? of afwachten. Ik heb echt geen idee....

Geplaatst

och lief nofje...ook al zo spannend voor jou, hoop idd dat er niets aan de hand is, maar ondertussen kan iedereen makkelijk lullen dat het niets hoeft te zijn, maar de spanning en angst blijft natuurlijk. ik weet niet wat je kan doen, je mag natuurlijk ten allertijden het ziekenhuis bellen he! als dat is wat je een beetje kan geruststellen zou ik het ook zeker doen!

mirjana....griek...mjammie :) mijn lievelingseten :) en ik eet het liefst fruit nu...wat overigens ook heel goed is tegen dikte, hahaha

stiertje...leuk he zo'n ticker :) en ja...die misselijkheid is vervelend...maar durf ook nog niet de huisarts te bellen, ben bang dat ik zo'n zeikwijf ben dan (erg he) en die (.)(.) van mij die zijn inmiddels al groter...en of ik zweet tussen mijn borsten snachts of ik ben al aan het lekken (linkerborst geeft al melk, maar alleen als je er in knijpt)(sorry voor dat plaatje, haha)

ach ja.....ik ga eerst maar even duimen voor nofje en ik ben eigenlijk best nieuwsgierig hoe het met ink gaat, iemand wat gehoord?

Geplaatst

ow Nofje wat een onzekerheid!! inderdaad als het je gerust stelt het zkh bellen maar denk niet dat ze iets voor je kunnen doen. Bedenk wel dat veel vrouwen af en toe een bloedingkje hebben , sommigen zelfs de hele zwangerschap door, schijnt normaal te zijn. Maar begrijp heel goed dat je nu in de stress zit meid! Sterkte en ik duim dat het goed gaat!

Benbri, MELK echt waar nu al!!!??? hihihi heb net ook even zelf geknepen ...kwam niks maar wel auwauwauw..HAHAHA wat zijn we toch een stelletje mutsen

Trouwens ik heb me vorige week aangemeld bij moeders voor moeders maar ben nog steeds niet gebeld..hmm raar..

liefs stiertje

Geplaatst

whahahaha, ja, idd...maar linkerborst alleen hoor, rechts is alleen maar auwauwauw, maar dat komt..omdat ik met mijn eerste kindje daardoor wist dat ik zwanger was...kreeg ineens vocht uit mijn borsten...dus dit is eigenlijk mijn graadmeter, hahahaha...word ook onzeker als er niets uit komt...stom he :) maar rechts heeft ook nog niets hoor en die is pijnlijker dan links...best stom, maar ach...er komt vanzelf meer uit dan ik wil, hihi. ik had me aangemeld bij moeders voor moeders en toen werd ik eigenlijk bijna direct gebeld, mss moet je anders zelf eventjes bellen...?

nofjenofjenofje....hou vertrouwen he! *knuffel*

Geplaatst

ik mag tussen 12 en 1 komen voor een echo..

heb het net mijn baas verteld en die zei: je moet nu echt aan jezelf denken.. ik neem je afspraken vandaag wel over.

ik hoor je morgen wel.. rust houden zou ik zeggen... denk aan jezelf...

Echt heel lief.. Voor een man!

Nu eerst ff manlief ophalen, die wil mee en dan door naar Geertgen

Geplaatst

oh, super meis...en wat een toffe baas (mag ik dat woord nog wel gebruiken eigenlijk, tof? of ben ik dan te ouderwets?) super hoor....en je moet ook even lekker aan jezelf denken...tis al spannend genoeg...nou, ben heel benieuwd en ga hier zitten wachten denk ik, hahaha...(oke, eerst even stofzuigen en ik ga zo even vlug boodschappen doen enzo...) maar hou het hier zeker in de gaten, hoop spannende dingen vandaag...

Geplaatst

Pffff. Komt allemaal goed. Ze zag een mooi vruchtzakje met een heel klein puntje wat lijkt op een iniminie vruchtje met daarnaast dan wat bloed... Ze denkt dat dat is gekomen door een gesprongen vaatje. Kan zijn gebeurd door druk op de baarmoeder door inspanning. Moet nu veel rust nemen en maandag weer terugkomen. Als het goed is zou de bloeding maandag weg moeten zijn en zouden we ook al een hartje moeten kunnen zien!!!

Geplaatst

ooooooooooooh, wat supergoed nofje :) zo zie je maar, dat bloed niet altijd iets ernstigs betekend....hoe was het om het puntje te zien? kweet even niet meer hoelang je nu zwanger bent, :) anyway...fijn dat het goed nieuws is...en je weet het, rustig aan! :)

veel liefs

Geplaatst

Helaas moet ik voorlopig afscheid van jullie nemen..

Vandaag echt golven van rood bloed met stukjes weefsel, ik ga zo het ziekenhuis bellen maar vrees het ergste...

Heb gelukkig geen pijn alleen een zeurderig gevoel wat maar blijft hangen.

We zijn erg verdrietig, moeilijk om MvM af te zeggen maar vooral ook om niks te kunnen zeggen tegen mensen..

Het is niet anders..

Heel veel liefs aan iedereen, ben nog steeds aan het druimen voor jullie allemaal en hoop op een hoop gezonde beebjes..

Dag lieve meiden, misschien tot snel..

Geplaatst

oh, lieve mirjana....wat superverdrietig....hoop toch nog op positief nieuws, maar wel heel moeilijk :(

heel veel liefs

Geplaatst

Marjana, jeetje wat een vervelend nieuws zeg, heel veel sterkte.

Nofje, wow wat een dag heftig zeg, wel fijn om te weten dat alles nu goed is en dat je je gewoon rustig moet houden, heel veel sterkte daarmee, ik kan me voorstellen dat dat heel lastig is

Ik strek eindelijk de stoute schoenen aan, ik heb wel steeds meegelezen, maar wilde eerst de echo afwachten.

Vandaag hebben we goed bericht gehad en een heel mooi hartje gezien.

Dus bij deze zet ik mezelf op de lijst. Misschien leuk om er wat extra info op te zetten als bijvoorbeeld leeftijd en hoeveelste kindje. Ik ben altijd heel nieuwschierig

Wij hebben iets meer echo's als gewoon, omdat we meedoen aan een onderzoek in het erasmus. naast de gangbare echo's hebben we iedere week een 3d echo.

Uitgerekend:

Benbri: 1 februari

Mirjana: 2 februari

Meezie: 3 februari, 1ste kindje, 29 jaar

Eef: 6 februari

Lianne: 6 februari

Jeanine: 6 februari

Liminous: 10 februari

Nofje: 10 februari

Stiertje: 13 februari

Bikkel: 13 februari

Do76: 15 februari (denk ik)

Eerste echo:

Benbri: 16 juni

Eef: 16 juni

Mirjana: 22 juni

Jeanine: 22 juni

Stiertje: 28 juni

Liminous: 28 juni

Lianne: 29 juni

Yvonne: 30 juni

Do76: 5 juli

tweede echo

meezie: 21 juni

Geplaatst

Uitgerekend:

Benbri: 1 februari, 3e (enof 4e) kindje, 33 jaar

Nofje: 10 februari

Eerste echo:

Yvonne: 30 juni

tweede echo

Geplaatst

Uitgerekend:

, 3e (enof 4e) kindje, 33 jaar

Nofje: 10 februari, 1ste kindje + (2 stiefdochters van 8 en 15), 31 jaar

Eerste echo:

Yvonne: 14 juni

Tweede echo

Nofje: 20 Juni

Geplaatst

[ATTACH=CONFIG]1559[/ATTACH]hier de echo plaatjes. Bij de 3d foto's zie je nog heel goed de dooier zitten, waar het kindje nu nog zijn voeding uithaalt. aan de bovenkant zit steeds het hoofdje.

Dus benbri, als alles goed is ziet jou kindje(s) er ook zo uit!!

Geplaatst

Uitgerekend:

, 3e (enof 4e) kindje, 33 jaar

Nofje: 10 februari, 1ste kindje + (2 stiefdochters van 8 en 15), 31 jaar

Stiertje: 13 februari, 1e kindje, 35 jaar

Eerste echo:

Yvonne: 14 juni

Tweede echo

Nofje: 20 Juni

Meezie wat geweldig dat je nu al zoveel echo's hebt en natuurlijk foto's daarvan! Bofkont!! hihi.

Ik leef echt naar die echo toe van de 28e want ik wil wel es weten wat er daarbinnen allemaal gaande is..voel vanalles.

Vanavond komt Moeders voor Moeders.

fijne dag allemaal

lief stiertje

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden