Ga naar inhoud

Uitgerekend in maart 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Zal ik dat ook meteen maar weer even aanvullen

Naam/leeftijd/hoeveelste kindje/hoeveelste poging/hoeveelste tp

Melis25, 25 jaar, 1e kindje, 1e ICSI poging, 1e TP

Veer, 26 jaar, 2e kindje, 2e ICSI poging, 3e TP

Femmie80, 30 jaar, 1e kindje, 1e IVF poging, 4e TP

ChrisH, 32 jaar, 1e kindje, 3e ICSI poging, 5e TP

Sylvia83, 27 jaar, 1e kindje, 1e ICSI poging, 1e TP

Sissy, 29 jaar, 1e kindje, 6 keer ICSI eigen cyclus, 4e TP

Pjessie, 29 jaar, 1e kindje, 1e ICSI poging, TP 1

Ansje20, 34 jaar, 1e kindje, 2e ICSI poging, 3e TP

Lynn, 25 jaar, 1e kindje, 1e ICSI poging, 2e TP (Cryo)

1e echo

Ansje20: 19 juli

Veer: 20 juli

Femmie80: 21 juli

Caroline: 22 juli

Melis25: 22 juli

Sissy: 28 juli

Pjessie: 28 juli

ChrisH: 1 augustus

Sylvia83: 4 augustus

Lynn: 21 juli

Uitgerekend op...

Ansje20: 6 maart

Melis25: 9 maart

Sissy: 11 maart

Sylvia83: 14 maart

Pjessie: 24 maart

Lynn: 7 maart

• Reacties 4,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Voor alle zwangere meiden die er bij zijn gekomen van harte en geniet lekker

Zelf weer terug van vakantie en gelukkig had ik daar gewoon internet zodat ik jullie bij kon houden met lezen/schrijven

Hier af en toe wat misselijk gevoel en heb t idee dat als ik iets van frietjes eet ik daarna niet lekker ben (had ik bij de vorige zwangerschap ook) en natuurlijk verschrikkelijk moe af en toe maar verder mag ik nog niet klagen

En wat betreft sex daar kan ik geen genoeg van krijgen haha dus mijn man heeft niets te klagen, is wel anders geweest gedurende de behandeling slaap lekker allemaal

Geplaatst

Haai dames,

Ik heb op freya geprobeerd om m'n uitgerekende datum te bepalen,maar das nog best lastig!

Aangezien ik 2 cryo's teruggeplaatst heb gekregen,waarvan 1 blasto en 1, 8 cellige.

Het scheelt wel een paar dagen.. Hihi maar ik weet dat het begin maart is...

Voor de rest hier geen klagen, wel veel moe..

Maar niet misselijk gelukkig!

Wel groeien mn (.)(.)de pan uit...moet nu al een grotere maat bh aanschaffen!!

Groetjes...

Geplaatst

@ femmie80, dat is dan idd best lastig uitrekenen, ik heb geen idee hoe e dat zou kunnen doen.. Fijn om te horen dat je behalve moe zijn geen klachten hebt!Hoe voelen de andere meiden zich?Ik ben sinds gisteren gestopt met de utrogestan (moest van het zkh). Heerlijk, eindelijk geen strings meer vol witte smurrie, haha! Jullie waren nog niet misselijk he?! ;-)Ben sinds gisteren duizelig met vlagen en kotsmisselijk als te lang niets eet (moet elke 2-3 uur wel iets eten). Verder slaap ik dr sterren van de hemel, heerlijk!

Geplaatst

Femmie, ja dat wordt lastig uitrekenen. pfoe wel spannend hoor, het kunnen er dus ook twee zijn.

Melis, jij bent al wat misselijk dus. hier nog geen tekenen van misselijkheid, al merk ik wel dat ik regelmatig wat moet eten. Gisten wachtte ik daar te lang mee en toen werd ik me toch trillerig. Wat moest jij die bolletjes trouwens lang gebruiken. Ik mocht de avond voor testdatum al de laatste inbrengen. Verschilt dus erg per ziekenhuis.

Meiden fijne dag!

Geplaatst

sissy81, heb me aangemeld bij moeders voor moeders bij mij kwam de 24e eruit, misschien klopt het wel niet dan hoor ik het over drie weken wel in het zh

hier nog niet misselijk wel enorme (.)(.) en moeheid komt ook

fijne dag verder

Geplaatst

Hier nog geen misselijkheid, vermoeidheid en zelfs geen merkbaar grotere (.)(.) Gek dat dat bij iedereen zo verschillend is he! Eigenlijk alleen iets vaker plassen.

Ik zie dat sommigen van jullie al gestopt zijn met de Utrogestan bolletjes, ik moet ze dacht ik nog een week of 4 inbrengen ter ondersteuning. Zal ook wel in ieder ziekenhuis verschillend zijn. Maar het lijkt me inderdaad wel fijn om er weer vanaf te zijn Melis; stringetjes vol witte smurrie is ook niet alles!:)

Femmie; spannend joh! Misschien straks wel 2 hartjes op de echo!!

Geplaatst

Ik neem vanavond mijn laatste bolletje! Ik mocht eigenlijk ook stoppen na 10 dagen maar ik had nog een doosje over dus heb het langzaam afgebouwd... Benieuwd of mijn borsten zo pijnlijk blijven als ik gestopt ben...

Verder nog niet misselijk gelukkig, nog steeds af en toe opgeblazen gevoel en zware buikgevoel maar meer niet. Had wel gister stukje draderige afscheiding (sorry) maar dat schijnt normaal te zijn? Ik gebruik nog steeds inlegkruisjes, denk dat ik dat wel blijf doen ook want ik wil bij ieder toiletbezoek zien dat ze (min of meer) wit zijn!

Geplaatst

Ik heb vanmiddag nog een keer getest, vooral omdat ik het nog steeds niet echt kan geloven. De test was weer positief.

Ik ben vooral erg moe, ga vroeg naar bed, word vroeg wakker en later op de dag wil ik alleen maar op de bank liggen. Dat wordt wat, volgende week op het werk. Ik ben daar fysiek wel aanwezig, maar geestelijk zal ik er denk ik niet zijn :laugh:. Verder heb ik op bepaalde tijdstippen erg veel trek in eten. En als ik het goed heb, zie ik veel duidelijker dan normaal de blauwe aderen over mijn borsten. Toch blijft het enorm spannend. Mijn eerste echo duurt nog zo lang...

Geplaatst

WAKKER WORDEN!! WAKKER WORDEN!! WAKKER WORDEN!! WAKKER WORDEN!! WAKKER WORDEN!!

Hahaha... Goedemorgen meiden!

Nu ik dit zo fanatiek zit te schrijven op zondag om 8:35 uur 's morgens word ik me er ineens bewust van dat ik wel heeeeeeeeeeeeeel vroeg wakker ben.... Tja, dat krijg je met middagslaapjes e.d.

Hoe is het met jullie meiden? Nog leuke plannen voor deze mooie zondag (althans hier in Almere schijnt de zon)?

Caroline, nog 12 dagen en dan hebben we de echo!

Ik ga vandaag met manlief en de rest van mijn familie naar opa&oma in Brabant, een dagje naar de kermis... Ik heb er eigenlijk niet zo'n zin in, maar ze vragen al jaren of we naar de kermis komen en een keer komen logeren (?). Waarschijnlijk denken ze nog dat ik 8 ben, want de tijd van logeren heb ik nu toch echt wel gehad hoor...

Fijne dag meiden, tot snel! Liefs

Geplaatst

Goedemorgen!!! Ik ben ook wakker hihi.

Tja als je op tijd naar bed gaat ben je ook weer op tijd wakker.

Als ik het zo lees heeft iedereen zo'n beetje dezelfde klachten.

Gistermiddag had ik voor het eerst een vlaag van misselijkheid, erg handig als je ergens een broodje zit te eten. Ik kon alleen maar denken, hoe kom ik zo snel mogelijk naar de wc als ik moet overgeven. Gelukkig trok het vrij snel weer weg. Pfff dat wordt nog wat met ons dames, zorg dat waar je ook bent er altijd een wc in de buurt is!haha

Geplaatst

Wauw,ik zie dat er al een topic is met uitgerekend in maart 2012.

Ik schreef altijd mee in uitgerekend maart 2011 topic. Wat vliegt de tijd! Mijn zoontje is alweer 4 maanden. Als ik jullie verhalen lees,komt alles weer terug! De 1e zó spannende echo's. Daar leef je zo enorm naar toe.

Heel veel succes meiden,op naar die echo van jullie wondertje,en geniet allemaal van jullie zwangerschap. Het is zo bijzonder!!

Geplaatst

Melis als je zelf moeder bent zullen ze je misschien eindelijk als volwassen gaan zien? Hoewel... mijn moeder meent nog steeds dat haar adviezen de beste zijn, die vergeet ook wel eens dat ik toch al aardig wat jaartjes mijn eigen huishouden en gezin heb...

Heb gisteravond mijn laatste bolletje gebruikt, beetje eng wel, maar ja, ik had eigenlijk al lang mogen stoppen dus zal wel goed zijn? Blijf het raar vinden dat sommige ziekenhuizen voorschrijven dat je ze de eerste 3 maanden van je zwangerschap moet gebruiken en andere maar 10 dagen, raar toch?

Geplaatst

Caroline, ik hoop het maar zie het somber in... Mijn zusje van 21 heeft een zoontje van 3 en aan haar vragen ze het ook nog steeds, haha.. Zal de leeftijd van hun wel zijn, ik hou het daar maar op!

Hoe is het met je? Voel je je goed?

Bij mij niks te klagen, misselijk met vlagen als ik te lang niets gegeten heb en verder een beetje moe! :-)

Inderdaad apart dat elk zkh weer een ander bollen-beleid erop na houdt, hmmm.... Maar volgens mij hebben die bollen niet heel veel meerwaarde meer aangezien onze emmy's goed zijn ingenestelt..

Geplaatst

Ja daar ga ik maar van uit, maar waarom moeten sommigen dan zo lang door? Je lichaam maakt nu toch zelf die hormonen?

Ik voel me prima hoor, gister een uur gewandeld dat was een beetje teveel, dan heb ik echt zo'n zware buik. En nog steeds elke dag steekjes/krampjes maar dat vind ik niet meer erg want dan gebeurt er tenminste wat. En wat ik geloof ik hier al schreef: af en toe draderige afscheiding, op wc papier of in de pot. Vond ik eerst ook eng want begint bij menstruatie ook soms zo, ben die fase nog niet voorbij dat ik het dan ga bestuderen en opgelucht ben als het witgelig blijkt te zijn.. dan is er niets aan de hand, haha.

Wat een gedoe, ken ik helemaal niet van mijn eerste zwangerschap, daar ging ik fluitend doorheen! Had mijn eerste echo toen pas met ruim 11 weken, kun je nagaan!

Geplaatst

Hé meiden,

zo even bijgelezen, gister was ik dagje weggeweest bij mijn zusje en zwager. Zij gaan volgende maand trouwen ik ben samen met manlief hun ceremoniemeester. Dus we hebben weer van alles doorgesproken.

Vanmorgen nog maar een test gedaan, had er nog 1 liggen en was met vlagen beetje onzeker afgelopen dagen. Maar gelukkig, hij gaf al heel snel 'zwanger' aan, dus het is nog steeds goed. Begin het ook steeds meer beseffen en probeer ondanks de onzekerheid af en toe, ook vooral te genieten. Mijn familie ((schoon)ouders, broertjes en zusje) weten het ook, die heb ik het direct woensdag verteld. En het is echt leuk om het er met hen over te hebben, de eerste cadeautjes heb ik al gekregen. Echt lief!

Morgenavond komt MvM langs. Ben benieuwd of ik dan direct mag beginnen met verzamelen? Heb al wel gehoord dat ze hier niet aan huis ophalen, dus dat ik het naar een centraal punt hier in het dorp moet brengen. Hoe is dat bij jullie?

Wat de kwaaltjes betreft gaat het nog wel. Moet gewoon regelmatig eten, maar was daar zonder zwangerschap ook al gevoelig voor. Ben wel errug moe en schiet af en toe uit mijn slof naar manlief toe. Arme ziel. En dan die bekkenklachten, daar ga ik morgen voor naar de fysio. Hoop dat ik aantal tips krijg.

Oh ja, en ik heb donderdag 28 juli echo, dus dat duurt nog heeeeel lang zucht. Nee hoor valt wel mee, want daarvoor gaan manlief en ik nog weekje op vakantie, dus dan gaat de tijd ook direct sneller.

Nou meiden, fijne zondag!

Liefs,

sissy

Geplaatst

Hoi dames,

Aangezien mijn NOD nu ook officieel voorbij is kom ik me ook bij jullie aansluiten. Ik heb afgelopen woensdag (wD10) al positief getest maar wilde nog ff afwachten.

Ik heb een cryo-tp gehad op 26 juni. Dit was nog een cryo van mijn eerste IVF (uit 2009) waaruit mijn zoontje geboren is (ook een cryo).

Kwaaltjes heb ik nog niet echt, ben alleen moe.

Tijdens mijn vorige zwangerschap begon ik in week 7/8 over te geven en dat bleef zo tot week 20. Hopelijk is dit nu wat minder ;-)

Wanneer mijn eerste echo is weet ik nog niet, morgen het EMC bellen.

Fijne avond allemaal en geniet van de zwangerschap.

Geplaatst

Simonja, welkom hier en gefeliciteerd met je zwangerschap! Bijzonder dat je zwanger bent geworden van een cryo van de ivf waar ook je zoontje uit is geboren.

Caro, het verschilt echt per ziekenhuis tot wanneer je de bolletjes moet gebruiken. Bij mij zeiden ze dat het lichaam zelf de hormonen aanmaakt vanaf het moment van innesteling dus dat bolletjes dan ook niet langer nodig zijn.

Sissy, bij mij halen ze van MvM ook niet van huis. Je hebt speciale inleverpunten. De informatrice verteld je waar ze zijn. Meestal wel ergens in de buurt.

Hier vanmiddag een behoorlijk tijdje misselijk geweest. Gelukkig niet overgeven(dat vind ik toch zó erg) Mijn darmen spelen ook wat op, af en toe echt wat kramp en kan moeilijk naar de wc, veel gerommel in de buik dus. pff kan bij vlagen ook best onzeker zijn hoor. Je weet gewoon niet wat je overkomt als je voor het eerst zwanger bent.

Liefs

Geplaatst

Haha ik moet effe lachen hoor!! We zijn ook allemaal het zelfde...

Ook ik kon me niet inhouden om gister weer een test te doen... Had weer even die bevestiging nodig haha!!

Ik wilde effe checken of de cb nu 3+ zou aangeven!!

En daaadaaa ja hoor, ik ben weer even gerust gesteld... Mannetje vraagt zich af hoeveel ik er nog doe tot de echo!! Waarop mn reactie was ' waarschijnlijk elke week!!

Ik heb nog steeds toiletvrees, elke keer ben ik toch bang als ik naar t toilet ga!!

Ik ben gewoon zoo bang dat het alsnog fout gaat!

Heb steeds krampjes maar niet constant...vooral als ik een tijd heb gestaan, werk in de horeca dus dat is alleen maar rennen en vliegen,maar dat ga ik nu wel merken dat ik dat niet meer zo lang vol hou!

Groetjes...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden