Ga naar inhoud

Uitgerekend in maart 2012

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Melis, wat ben je toch een pechvogel!

Wel goed dat ze je zo in de gaten houden, want HELPP is zeker gevaarlijk. Een van mijn beste vriendinnen heeft het ook gehad.

Laten we hopen dat ze het onder controle kunnen houden met medicijnen of zo.

Heel veel sterkte!

Geplaatst

Nou, hier is slecht nieuws als een bom ingeslagen.. Ik zal het ziekenhuis niet meer zwanger verlaten, ik moet blijven tot de bevalling. Gyn gaf aan dat ik ernstig ziek ben ivm HELPP.. Kans bestaat dat ze ons hummeltje gaan halen met een (spoed)keizersnede zodra ik slechter word. Dan wordt ik/we overgebracht naar een Academisch Ziekenhuis. De 40 weken haal ik sowieso niet.......

Geplaatst

Jemig melis... Bizar hoe dat ineens om kan slaan! Hoe ver ben je nu? Ik neem aan dat ze een keizersnede zo lang mogelijk uit willen stellen. Hoe voel je je lichamelijk? Mentaal helemaal uit t lood, dat is heel begrijpelijk. Wat kunnen ze eigenlijk doen tegen helllp?

Heel veel sterkte meisje...

Geplaatst

Huh? Ik ben erg verbaasd over je bericht Melis! Ik wist niet dat je zulke ernstige klachten had? Waar heb je last van? Ze hebben in ieder geval eiwit in je urine gevonden neem ik aan?

Heel veel sterkte en hou ons op de hoogte als je wil, we denken aan je! Knuffel!!

Fren ze loopt een paar dagen achter op mij...

Geplaatst

melis ik wil je even een hart onder de riem steken ik heb dit 11 jaar geleden ook gehad mijn dochter is toen met 28 weken gehaald en we hebben nu een kerngezonde dochter. zet hem op en denk ook aan jezelf

Geplaatst

ow melis wat heftig zeg... Het woord helpp wil jw tijdens je zwangerschap niet horen. Ik hoop dat ze het nog wat kunnen onderdrukken. Heel veel sterkte...

Geplaatst

Clau75, bedankt voor je bemoedigende bericht. En alle andere toppers; jullie berichtjes doen me enorm goed. Heb rot geslapen vannacht. Oorzaak dat ik zo ziek ben is de baby, ze willen nu de termijn rekken om hem te halen. Geen idee wanneer of hoe lang dat nog gaat duren, is afhankelijk of ik zieker wordt of stabiel blijf. M'n bloeddruk reageert goed op de medicatie. Voorheen was ik blij met een extra week, nu met elke dag..

Meiden, bedankt voor jullie steun en lieve woorden. Is van grote waarde voor mij/ons.

Geplaatst

Melis, wat vreselijk naar voor je, dit is niet waar je op hoopt. Had je zulke erge klachten dan? Ja blaasontsteking, maar dat staat los van hellp toch?

Meid doe rustig aan en ik hoop dat je mannetje het nog even vol kan houden in je buik. Bah wat rot allemaal.

Sterkte en we denken hier allemaal aan je...

Geplaatst

och lieverdje toch.....had ook niet in de gaten dat het zo ernstig was dan, want heb je niet horen klagen over de symptomen of dergelijke...jij stomme bikkelin (of bikkeles)....nu zie je maar dat klagen toch ergens goed voor is (niet dat het wat oplost hoor, maar toch...) ik hoop zo ontzettend dat het stabiel blijft voor je en voor je babyboy. heel veel liefs

Geplaatst

Ik breek even in: Melis!!! Wie is er nu stoer?

Lieverd, ga je eens druk maken, of beter niet druk maken, om jezelf ipv anderen.

Wij vinden t heel fijn dat je ons steunt, maar jeetje! Hierbij heb ik dus geen klagen! Ook voor jou en jullie kleine gaat een kaarsje aan. Ik hoop dat je nog vele dagen erbij krijgt. Hoop dat medicatie snel aanslaat en jij minder beroerd bent. Pfff....mutsie! Doe vooral rustig en focus op gezondnworden en blijven....

Dikke knuffel!

Geplaatst

Melis, ik ben een paar dagen niet geweest en schrik onwijs van jouw berichten.

Meissie, ik had ook niet in de gaten dat het zo erg was.. Ik wens je heel veel succes en sterkte en ga duimen dat je er nog heel veel dagen mag volhouden met die kleine man in je buik.

Dikke knuffel.

Geplaatst

Jullie zijn toppers, allemaal!!

Manlief is net weg, die heeft bij me geslapen gelukkig. Naast hoofdpijn (mogelijk van het te lang in bed liggen en medicatie) weinig tot geen klachten. Bloeddruk zakt langzaam. Verradelijke is dat eea zo weer kan omslaan. Indien het slechter wordt, moet ik naar het Vu of AMC en gaan ze m'n kleine man halen met een keizersnede. Blijft het stabiel, kan ik hier blijven. Ze laten me iig niet langer dan 37 weken lopen..

Geplaatst

Melis,

Ik kwam even tussendoor eens spieken, maar dit had ik niet meteen verwacht. Sterkte he meid en hopelijk reageert je lichaam goed op de medicatie zodat je kleine ukje nog eventjes kan blijven zitten!!!

Meduus,

even speciaal voor jou een gedachte. Hopelijk gaat het goed met je!

liefs,

Ellen

Geplaatst

Hoi Melis,

Dat is even andere koek, ben een even niet online geweest.

Ik dacht netzo als de andere iets simpels onschuldigs maar niet dat je in het ziekenhuis ligt.

Mail je je verblijfplaats, dan sturen we je een kaartje.

Sterkte de komende dagen, je zult je wel vervelen.

Gelukkig is alles goed met de kleine man.

Groetjes,

Geplaatst

Pff..Melis, wat een onzekerheid meid. Als ik het goed heb zijn wij op dezelfde dag uitgerekend, dus morgen 26 weken.

Ik hoop voor jouw gezondheid en die van de baby dat je de 37 weken gaat halen maar zou dat dan betekenen dat je echt tot die tijd in het ziekenhuis moet blijven?

Geplaatst

Lijstje even naar voren gehaald.

Afspraken/echo's/controles

2 december : Ansje20 (VK)

2 december : Caroline (echoscopiste groeiecho + controle gyn)

5 december : Melis25 (vk + bloedprikken ivm bloedgroep baby)

6 december : Sissy (controle gyn)

6 december : Medusa (VK)

6 december : Melis25 (vervolg 3D/4D echo drs. Papa)

7 december : Sissy (gesprek verpleegkundige)

7 december : Veer (vk ivm bloedprikken)

8 december : Simonja (3d echo ivm studie EMC)

12 december : Moontje (gyn)

14 december : Simonja (controle VK)

15 december : Vlinder1976 (controle VK)

16 december : Melis25 (echo ivm ligging placenta)

21 december : Medusa (echo gyn)

22 december : ChrisH (GUO, uitgebreide echo)

6 januari : Simonja (3d echo ivm studie EMC)

17 januari : Medusa (vk in zh)

30 januari : Medusa (uitgebereide echo)

Uitgerekend op...

4 Maart : Moontje (verrassing)

6 Maart : Ansje20 (een babyBOY!)

6 Maart : Caroline 2ling (verrassing)

7 Maart : Veer (verrassing)

7 Maart : Lynn

9 Maart : Melis25 (een babyBOY!)

9 Maart : Simonja (een babyGIRL!)

11 Maart : ChrisH2ling (een babyGIRL! en een babyBOY!)

11 Maart : Sissy 2ling (twee babyGIRLS!)

14 Maart : Silvia83 (helaas geen hartje meer met 16 weken; vroeggeboorte van ons mannetje)

15 Maart : Pjessie (2ling)

21 Maart : Sharon (een babyBOY!)

26 Maart : Disi

28 Maart : Vlinder_1976 (een BabyGIRL!)

29 Maart : Medusa (een babyBOY!)

31 maart : Rican (een babyBOY!)

31 maart : Wen78

Geplaatst

Heel wisselend, 170/80 en net was ie 140/75 en dat gaat zo de hele tijd op en neer. Bij HELLP hoe je geen extreem hoge bloeddruk te hebben zegt men hier. Alles wordt dubbel en dwars gechecked, voelt heel goed. Lig op de kraamsuite, zonder tv :(

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden