Ga naar inhoud

Uitgerekend in maart 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Oh balen Medusa, dat duurt nog lang! Had gehoopt voor je dat je meer duidelijkheid zou krijgen. Maar hebben ze je enigszins gerust kunnen stellen over de ernst van de situatie?

• Reacties 4,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Medusa, Dat is balen zeg, moet je nog 10 weken wachten.

Kun je je gedachten nu een beetje verzetten.

Rican, Gefeliciteerd, moet je goedkeuring.

Welke arts heb je gehad.

Melis, je bent waarschijnlijk een beetje oververmoeid, van je drukke weekend.

Doe lekker rustig aan vandaag en hopelijk, ben je snel de oude weer.

Geplaatst

Nee, ze hebben me niet kunnen geruststellen, het hangt ervan af hoe groot de druk wordt op zn niertjes of die schade oplopen en dat kunnen ze niet van te voren zeggen, ik moet wel over 3 weken weer terug voor gewone controlle bij de gyn en hij kijkt dan ook ff hoe de niertjes eruit zien, als die dan al vergroot zijn weten we iets meer, en ook kijken of mn vruchtwater genoeg is, hij kan nu nog plassen maar misschien over paar weekjes niet meer en dan verminderd het vruchtwater, het is dus echt afwachten.

Geplaatst

Medusa - sterkte zeg! Lijkt me nogal wat, nu zoveel onzekerheid over wat er allemaal bij je kleintje in je buik gebeurt!

Geplaatst

Medusa balen dat ze je niet wat meer konden vertellen en je nu nog in onzekerheid moet zitten.

Melissa hoe is het meid? Ik hoop dat je weer wat beter in je vel zit. Die rottige hormonen soms ook.

Ik dacht dat ik er ook wel een beetje goed door kwam , maar heb zelf ook al een dipje gehad dat je om alles wel kan huilen en waarom? Geen idee dat is het gekke.

Sterkte hoor meis

Geplaatst

Medusa, wat vervelend dat ze je geen duidelijkheid kunnen geven. Ik vind het echt heel erg voor jullie! Ansje, dipje is idd het goede woord. Geen idee hoe het komt of waarom. Hormonen hebben me overgenomen haha. Heb ook heel veel behoefte aan m'n man, heb hem het liefst de hele dag om me heen. Op m'n werk kan ik m'n aandacht er ook niet bijhouden. Hoe is het met jou?

Geplaatst

Medusa: dat is zeker balen zeg (eigenlijk ook nog wel andere sterkere woorden) dat ze je niet verder hebben kunnen geruststellen en dat de onzekerheid blijft. Je nu al zorgen maken over je kleintje is echt zwaar. Hoop dat over 3 weken wel blijkt dat hij nog goed kan plassen.

Vlinder: leuk, een box gekocht. Wij kijken ook regelmatig op mp voor een box, maar willen voor een tweelingbox gaan. Is net ietsje groter.

Melis: vervelend zo'n dipje. Ik had er vorige week ook wat meer last van. Veel meer aan het huilen en inderdaad veel aanhankelijker naar mijn man toe. Was dan echt blij als hij weer thuis was na een werkdag. Stom he, wat hormonen met je kunnen doen? Blijkbaar hoort het erbij.

Ansje en Caro: gelukkig wilde mijn man inderdaad wel mee en het gaat ook eigenlijk erg goed. Ik denk dat dit vooral komt omdat je met een aantal stellen bent en de mannen dus allemaal er elke keer bij zijn. Het is juist wel grappig om te zien hoe de mannen ook een beetje naar elkaar toe trekken en lekker met mekaar grappen.

Rican: wat fijn dat de GUO helemaal goed was en dat jullie kleine ventje ook helemaal is goedgekeurd.

Geplaatst

medusa...*dikke knuffel* meer kan ik niet zeggen denk ik, kan het helaas niet goedmaken, er alleen maar zijn..*knuffel*

melis...ook jij krijgt een dikke knuffel...weet hoe je je voelt, zit er midden in en zeker niet lekker in mijn vel en veel stress (oke...ook met andere dingen, maar dat terzijde..)

Geplaatst

Medusa, ik wil je graag nogmaals heel veel sterkte wensen. Ik kan jouw spanning goed begrijpen. Nogmaals een dikke knuffel.

Bij mijn zoontje zijn bij de 20 weken echo twee verwijde niertjes geconstateerd en daar ik krijg ik op 22 december een extra echo (GUO) op. Ik probeer me er niet zo veel zorgen om te maken, maar nu ik jouw verhaal lees.... vind ik dat toch erg moeilijk.

Afgelopen vrijdag tijdens de gewone controle van de gyn waren de verwijde niertjes nog steeds te zien. Ik hou dan maar wel in mijn achterhoofd dat dit niet het geavanceerde echoapparaat is geweest en dat ze op pas bij de GUO echt uitsluitsel kunnen geven.

Geplaatst
Chrish, weet jij wat de oorzaak is van de verwijde niertjes???

Meduus, sterkte meid, weet nu wat je doormaskt.

Verwijdde niertjes kan t gevolg zijn van een verstopping. Een verstopping ergens in of na de nier. De nier moet hierdoor harder "pompen" waardoor het groter wordt dan gebruikelijk.

Ik hoop voor jou dat het puur een kleine verstopping in de nier is. Het kan op deze leeftijd namelijk ook spontaan beter worden.

Hoop dat je snel uitslag/meer info hebt.

Wij gaan vandaag overleggen met een kinder nefroloog.

Nogaamsl, sterkte!

Geplaatst

Lala, jij heel veel sterkte vanmiddag.

Wat heftig bij jou, echt verschrikkelijk.

ik weet al dat hij urethra klepjes heeft en na zn geboorte geopereerd zal worden.

Geplaatst

Echt geen leuke berichten hier op het forum de afgelopen dagen: Medusa, Chris, lala met de niertjes en Mommysoonihope nog erger nieuws... Bah meiden, wat een ellende. Allemaal liefs en sterkte!

Doet de rest van ons beseffen hoe blij we moeten zijn als alles goed is...

Geplaatst

Inderdaad wat je zegt Caro, ik zat er laatst aan te denken ( voor mijn 20 weken echo ) dat er volgens mij op het forum nog nooit geen rare dingen uit de 20 weken echo's zijn gekomen.

Maar van mommyhopesoon, pfff wat een nachtmerrie en lala ook trouwens, heb zelf ineens dat ik niet moet zeuren.

Ik zat ,me gister af te vragen dat als 1 van de 2 baby's niet levensvatbaar is of die weg gehaald kan worden.

Lees ik net op nu.nl dat in Australie bij een 2ling ook 1tje niet levensvatbaar is en ze die met een ks met 32 weken weg gehaald hebben, hebben ze per ongeluk de gezonde baby geaborteerd.

Geplaatst

Verschrikkelijke berichten, ik vind het zo erg voor alle meiden..

Caro, wat je zegt is helemaal waar; wij mogen idd dankbaar zijn dat alles goed is.

Meiden, kop op!! Ik denk aan jullie..

Digiknuffel :)

Geplaatst

He getver Medusa, ik hoop eigenlijk dat Mommysoonihope dit niet leest...

Maar toen wij bij de gyn zaten om te bespreken of we prenatale tests zouden doen, was dit dus precies het scenario waarom we hebben gezegd: we doen niks! De gyn vertelde bovendien zo plastisch hoe het dan zou gaan als bij 1 van de 2 iets ontdekt werd, dat we helemaal zoiets hadden van laat maar...

Ik moet steeds aan jullie allemaal denken!! Ineens zo veel slecht nieuws...

Geplaatst

Even een knuffel voor de meiden die verdrietig nieuws hebben gekregen en in onzekerheid zitten. Dan besef ik wel weer dat wij echt dankbaar moeten zijn dat het met onze 2 meisjes tot nu toe helemaal goed gaat.

Geplaatst

Heb weer ff het lijstje naar boven gehaald.. Caro, dit keer sta je er wel bij ;-)

Morgen 3D/4D echo, ben zo benieuwd naar ons hummeltje!

Afspraken/echo's/controles

25 november : Melis25 4D-echo (dr. Papa)

2 december : Ansje20 (VK)

2 december : Caroline (echoscopiste groeiecho + controle gyn)

5 december : Melis25 (vk + bloedprikken ivm bloedgroep baby)

6 december : Sissy (controle gyn)

6 december : Medusa ( VK )

7 december : Sissy (gesprek verpleegkundige)

9 december : Simonja (3d echo ivm studie EMC)

12 december : Moontje (gyn)

15 december : Vlinder1976 (controle VK)

16 december : Melis25 (echo ivm ligging placenta)

21 december : Medusa ( echo gyn )

22 december : ChrisH (GUO, uitgebreide echo)

6 januari : Simonja (3d echo ivm studie EMC)

17 januari : Medusa ( vk in zh )

30 januari : Medusa ( uitgebereide echo )

Uitgerekend op...

4 Maart :
Moontje (verrassing)

6 Maart :
Ansje20 (een babyBOY!)

6 Maart :
Caroline 2ling (verrassing)

7 Maart :
Veer (verrassing)

7 Maart : Lynn

9 Maart :
Melis25
(een babyBOY!)

9 Maart :
Simonja (een babyGIRL
!)

11 Maart :
ChrisH
2ling (een babyGIRL!
en
een babyBOY!
)

11 Maart :
Sissy 2ling (twee babyGIRLS!)

14 Maart :
Silvia83
(helaas geen hartje meer met 16 weken; vroeggeboorte van ons mannetje)

15 Maart : Pjessie (2ling)

21 Maart :
Sharon
(een babyBOY!)

26 Maart : Disi

28 Maart :
Vlinder_1976 (een BabyGIRL!)

29 Maart :
Medusa (een babyBOY!)

31 maart :
Rican (e
en babyBOY!)

31 maart : Wen78

Geplaatst

Meiden, niet zo'n goed nieuws hier voor sommigen van ons. Heel veel sterkte allemaal.

Voor de rest waar het wel goed mee gaat, geniet.

Ik heb mijn afspraken ook weer aangepast.

@Melis, veel plezier morgen.

Afspraken/echo's/controles

25 november : Melis25 4D-echo (dr. Papa)

2 december : Ansje20 (VK)

2 december : Caroline (echoscopiste groeiecho + controle gyn)

5 december : Melis25 (vk + bloedprikken ivm bloedgroep baby)

6 december : Sissy (controle gyn)

6 december : Medusa ( VK )

7 december : Sissy (gesprek verpleegkundige)

8 december : Simonja (3d echo ivm studie EMC)

12 december : Moontje (gyn)

14 december: Simonja (controle VK)

15 december : Vlinder1976 (controle VK)

16 december : Melis25 (echo ivm ligging placenta)

21 december : Medusa ( echo gyn )

22 december : ChrisH (GUO, uitgebreide echo)

6 januari : Simonja (3d echo ivm studie EMC)

17 januari : Medusa ( vk in zh )

30 januari : Medusa ( uitgebereide echo )

Uitgerekend op...

4 Maart : Moontje (verrassing)

6 Maart : Ansje20 (een babyBOY!)

6 Maart : Caroline 2ling (verrassing)

7 Maart : Veer (verrassing)

7 Maart : Lynn

9 Maart : Melis25 (een babyBOY!)

9 Maart : Simonja (een babyGIRL!)

11 Maart : ChrisH2ling (een babyGIRL! en een babyBOY!)

11 Maart : Sissy 2ling (twee babyGIRLS!)

14 Maart : Silvia83 (helaas geen hartje meer met 16 weken; vroeggeboorte van ons mannetje)

15 Maart : Pjessie (2ling)

21 Maart : Sharon (een babyBOY!)

26 Maart : Disi

28 Maart : Vlinder_1976 (een BabyGIRL!)

29 Maart : Medusa (een babyBOY!)

31 maart : Rican (een babyBOY!)

31 maart : Wen78

Geplaatst

Medusa, bij mij konden ze nog niet zoveel vertellen, wel gaven ze aan dat de plasbuis nog wat nauw kan zijn, waardoor hij zijn urine niet goed kwijt kan. De guo zal mij hopelijk meer vertellen. Ze zeiden in het ziekenhuis dat de niertjes in de meeste pgevallen bijtrekken. Maar ik maak me zo af en toe ook wel zorgen, hoewel de artsen hebben gezegd dat ik dit niet moet doen. Maar jouw verhaal, het zou zomaar ook voor mij kunnen opgaan, misschien niet helemaal op dezelfde wijze. Ik leef erg met je mee en ik denk dat ik wel enigszins begrijp hoe je je voelt.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden