Ga naar inhoud

Uitgerekend in maart 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ja logisch dat je je wel zorgen maakt Chrish, het is niet zoals het hoort en dat voelt niet goed.

Ik hoop dat de guo duidelijker wordt en de niertjes weer bij zullen trekken.

Ja het is bij ons beide onzeker.

Melsi, veel plezier bij de 3D/4D echo morgen.

• Reacties 4,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Pfff... Klaarwakker!! En dat terwijl ik pas om 12 uur in slaap viel.. Moet er om 6 uur weer uit en heb na mijn werk nog een uitje in Amsterdam. Zzzzzzzzzzzzzz...

Geplaatst

Heb heerlijk geslapen (not) komt bij mij ook beetje door gedoe op mijn werk. Heb verhaal bij eigen cyclus geschreven.

Ben heel benieuwd hoe je 4d echo ervaart en of dat nou heel anders is dan 3d. Leuk om hummeltje weer te zien.

Geplaatst

Vervelend dat gedoe op je werk, bij mij is het momenteel ook niet veel soeps op 't werk. Heb besloten er niks mee te doen, mijn baby gaat voor alles. Laat hun zich maar lekker druk maken en stressen, ik doe er niet meer aan mee!!Zal straks wel ff laten weten hoe het was.

Geplaatst

Wauw, hij is allemachtig prachtig!! Mama's dikke lippen, neus en lange benen. Hij is nu ongeveer 38 cm en weegt rond de 850 gram. Geboortegewicht wordt geschat op 7-8 pond. Meneer wilde z'n gezicht niet goed laten zien, dus 6 december mogen we terugkomen.

:toppie:

Afspraken/echo's/controles

2 december : Ansje20 (VK)

2 december : Caroline (echoscopiste groeiecho + controle gyn)

5 december : Melis25 (vk + bloedprikken ivm bloedgroep baby)

6 december : Sissy (controle gyn)

6 december : Medusa ( VK )

6 december : Melis25 (vervolg 3D/4D echo drs. Papa)

7 december : Sissy (gesprek verpleegkundige)

8 december : Simonja (3d echo ivm studie EMC)

12 december : Moontje (gyn)

14 december : Simonja (controle VK)

15 december : Vlinder1976 (controle VK)

16 december : Melis25 (echo ivm ligging placenta)

21 december : Medusa ( echo gyn )

22 december : ChrisH (GUO, uitgebreide echo)

6 januari : Simonja (3d echo ivm studie EMC)

17 januari : Medusa ( vk in zh )

30 januari : Medusa ( uitgebereide echo )

Uitgerekend op...

4 Maart : Moontje (verrassing)

6 Maart : Ansje20 (een babyBOY!)

6 Maart : Caroline 2ling (verrassing)

7 Maart : Veer (verrassing)

7 Maart : Lynn

9 Maart : Melis25 (een babyBOY!)

9 Maart : Simonja (een babyGIRL!)

11 Maart : ChrisH2ling (een babyGIRL! en een babyBOY!)

11 Maart : Sissy 2ling (twee babyGIRLS!)

14 Maart : Silvia83 (helaas geen hartje meer met 16 weken; vroeggeboorte van ons mannetje)

15 Maart : Pjessie (2ling)

21 Maart : Sharon (een babyBOY!)

26 Maart : Disi

28 Maart : Vlinder_1976 (een BabyGIRL!)

29 Maart : Medusa (een babyBOY!)

31 maart : Rican (een babyBOY!)

31 maart : Wen78

Geplaatst

Wauw Melis, is ie al 38 cm??Ik dacht dat ze rond de 25 weken op 32 cm zaten. Fijn dat je terug mag komen voor een herkansing. Altijd leuk!

Plaats je nog een fotootje?

Geplaatst

Wow Melis: al een flinke jongen van 38cm dus! Dacht idd net als Ansje dat ze nu rond 25 weken nog iets kleiner zijn. Maar goed, ligt waarschijnlijk ook aan de genen denk ik. En jij was zelf vrij lang toch?

Wel leuk dat je nog een keer mag voor de echo omdat ie zijn gezichtje niet goed wilde laten zien.

Medusa: vervelend dat idd je man net in deze periode niet thuis is. Hopelijk vind je steun en afleiding bij anderen in je omgeving! Is Ilona trouwens al veel aan het spelen met het keukentje?

Geplaatst

He meiden,

Melis ik had idd de verkeerde naam gebruikt bij beantwoording in het april topic :S geef de hormonen maar de schuld (die hebben het zwaar te verduren hoor. Ik heb ook vaak dat ik niet op een woord kan komen. Ingmar moet er hartelijk om lachen als ik blijf stameren minden in een zin, maar lastig is het wel. Dus ik bedoelde idd Medusa....

Dus Medusa, nee geen plopjes, maar ik geloof dat ik af en toe incidenteel wel wat voel ja....maar goed lastig te beoordelen.

Wat groeien jullie kindjes lekker, 38 cm Melis, wow, echt fijn lijkt me dat. Ik ben natuurlijk nog slechts 18 cm, maar in beide families zijn ze ook niet heel erg klein, toevallig ben ik de kleinste met 1.65 cm en Ingmar reikt een ruime 2 meter. Dus misschien ook wel een aardig formaatje. Lijkt mij wel leuk :D

Nou ik zal jullie weer met rust laten - fijn weekend iedereen - aukus out!

Geplaatst

Melsi, wat een flinke baby, en wat bijzonder dat je al zo duidelijk kenmerken op de echo kon zien.

Aukus, jammer dat je nog niet iets duidelijk voelt, ik ben nu 22 weken en begin de kleine schopjes te voelen, ben wel net steeds te laat met mn hand, maar zou ze licht kunnen voelen.

Ja heb gelukkig veel steun aan zus en vriendinnen.

Ik probeer me op de bewegingen te concentreren die ik voel, ik ben net Al Bundy s avond's op de bank, maar goed dat ik alleen zit :-)

Lekker met mn handen op mn buik, en dan voel ik wel iets beweging.

En ben in mn hoofd weer bezig met de babykamer enzo.

Geplaatst

Wow Aukus: je was er vroeg bij vanmorgen haha. Hoop dat je niet elke nacht zo vroeg wakker bent.

Ik heb vannacht wel goed geslapen en toen ik vanmorgen rond 7 uur wakker werd, waren mijn meisjes ook nog lekker aan het slapen zodat ik weer in slaap ben gevallen. Merk de laatste dagen namelijk dat zij vaak actief zijn als ik wakker word en dan lukt het slapen niet echt meer met 2 van die trappelende ukkies in mijn buik. Blijf het nog steeds wel zo'n bijzonder gevoel vinden, echt heerlijk.

Ga vandaag maar eens Sinterklaas-inkopen doen....

Jullie nog leuke plannen?

Geplaatst

O ja er vroeg iemand naar het keukentje van ilona, ja ze vind het erg leuk, en ook "theezetten", ik moet erg veel mini kopjes thee drinken, en we doen dan pepernoten als bijpassende koekjes.

Ik heb de sinterklaas inkopen al gedaan, ga zometeen nog een kleinigheidje kopen voor in de schoen.

Geplaatst

Ja het gaat, ik probeer weer op de leuke dingen te richten, zn 1e kleertjes die hij aan krijgt als hij geboren is, kleuren babykamer enzo.

En ik ben bezig echt goede info te verzamelen, in het zh zijn ze niet zo scheutig met info.

Geplaatst

Ik weet het, mag niet klagen... Maar ik heb verdomme weer een blaasontsteking! Weer aan de antibiotica, ik vind het maar niks. Er is me op het hart gedrukt dat het geen kwaad kan voor de baby, twee keer een kuur zo kort op elkaar.. :-(

Geplaatst

das k dat je weer blaasontsteking heb tuurlijk mag je daarover klagen, maar om de meds voor je beeb zou ik me niet zo druk maken als ik jou was.

Er worden zo vaak meds gebruikt voor zwangere vrouwen ( ik gebruik mn hele zwangerschap meds, mag alleen geen bv geven daardoor )

Geplaatst

Melis, ff vraagje; waaraan merk je dat je een blaasontsteking hebt? Ik heb sinds vanmiddag steken rechtsonderin m'n buik, voornamelijk als ik loop, niet als ik lig en plas ook niet veel. Waar moet ik op letten wbt een blaasontsteking?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden