Ga naar inhoud

Uitgerekend in maart 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Medusa, wat een vervelende arts. Ik zou ook een andere arts willen in jouw geval.

Ansje, wat spijtig dat je nu moet gaan spuiten. Maar het is nodig. Sterkte.

Veer en Moontje, dat waren korte berichtjes, maar altijd leuk om te lezen dat de controles goed verliepen.

Melis, ook weer naar het ziekenhuis geweest. Gelukkig alles goed. Zelf vind ik "minder leven voelen" erg lastig. Ik voel gelukkig elke dag wel wat bewegingen, maar echte harde trapppen krijg ik niet. Wel zie ik mijn buik regelmatig uitzichzelf bewegen.

Sissy, afgezien van de harde buik die je hebt gehad, lijk je zo te lezen lekker in rustig vaarwater te zitten.

Ik ben gisteren en vandaag naar mijn werk gegaan na mijn vakantie. Ik heb nog met mijn manager gebabbeld, ook over een aantal praktische zaken m.b.t. ouderschapsverlof. Vandaag de bedrijfsarts. Hij belde mij op en gaf aan dat hij in Zwolle op kantoor was. Dus ik ben persoonlijk langs geweest. Conclusie: stoppen met werken. Ik heb aangegeven dat ik veel last had van mijn onderrug en bandenpijn. De bandenpijn gaat vanaf de zijkanten van mijn buik naar beneden, naar de liezen. Ik merk ook dat ik zo nu en dan pijn bij het bukken krijg. Ik moet echt in een hoge stoel gaan zitten om mijn laarzen aan te trekken. En er op letten dat ik echt door mijn knieen ga met het bukken. Dat vergeet ik nog wel eens, erg stom. Maar goed, vanaf nu zit ik thuis. De laatste dingen op mijn werk afgerond en donderdag ga ik nog even afscheid nemen met gebak of koeken op mijn werk.

Net na de kerst nog wat rauwe groenten stress gehad. Op kerstavond hadden we tapas gegeten en 1 tapa was gemaakt met rauwe blaadjes witlof, waarvan mijn man niet meer zeker wist of hij ze had afgewassen. Wel kwamen ze uit een afgesloten verpakking gelukkig (van de AH). Ziekenhuis dacht dat het allemaal geen kwaad kon. Ik had ook een kant en klare aardappelsalade van de AH gegeten, twijfelde ik ook over, maar ook dit vond het ziekenhuis geen probleem. En ziek ben ik gelukkig ook niet geworden. De producten waren wel vers gekocht. Ik baal er wel van dat ik mezelf vaak ongerust maak m.b.t. eten. En ik heb eigenlijk helemaal geen rauwkorst meer gegeten sinds ik zwanger ben; ik ben helemaal overgestapt op gekookte groeten, de kerst dus een beetje uitgezonderd. Maar zolang ik genoeg voel in mijn buik, ga ik er maar vanuit dat alles goed gaat.

• Reacties 4,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

ChrisH, waarom maak jij je zo'n zorgen om het eten van rauwkost???

Ik eet nog steeds veel groenten die niet gekookt zijn en ben er nog nooit op gewezen dat dit niet goed zou zijn. Tijdens mijn vorige zwangerschap ook gewoon gedaan.

Geplaatst

Uhm ik eerlijk gezegd ook. Gewoon goed wassen? Heb net nog 2 boterhammen met kaas en paprika op...

Wel fijn dat je gaat stoppen met werken, werd tijd denk ik!

Simonja balen dat duizelig zijn! Vind ik altijd een van de vervelendste dingen om te hebben. Ik ben verbaasd dat je geen lage bloeddruk hebt want dat past daarbij toch?

Hier vandaag weer weinig energie. Was vanochtend van alles van plan (lakentjes strijken, kast leegruimen) maar ben pas halverwege de sokkenbende van mijn dochter (zitten ook nog babysokjes tussen, die wil ik er uit filteren). Het is ook zulk rotweer buiten, moet eigenlijk nog boodschappen doen maar helemaal geen zin! Ben ook kortademig steeds, neiging om te gaan zitten of liggen. Pfff morgen bezoek van vriendin en haar dochter, hoop dat het dan een betere dag is!

Geplaatst

Simonja en Caro, ja eigenlijk heel stom, maar ik had gelezen dat op rauwe groeten ook listeria kan zitten en dat je rauwe groenten wel goed moet wassen. Rauwe groenten mogen ook beslist gegeten worden in de zwangerschap volgens het voedingscentrum. Maar die paar witlofblaadjes zijn mogelijk niet gewassen door mijn man. De stronkjes witlof kwamen wel "schoon" uit het verpakte doosje van de AH. Dus daar zat geen zand meer aan. Dus zal het wel meevallen. Maar ik moet bekennen dat ik vrijwel geen rauwe groeten meer heb gegeten sinds ik weet dat ik zwanger ben. Groeten koken leek mij veiliger. Ik ben nu eenmaal een type dat erg snel onzeker is, zeker nu de zwangerschap met veel moeite tot stand is gekomen.

Geplaatst

ik moet zeggen dat ik me niet zo druk maak om het eten. Ik eet geen rood vlees of rauwe vis en laat de alcohol staan, maar verder eet ik echt alles. Ik geloof zelfs dat je alles dat in zakjes zit als je het koopt nog extra moet wassen, maar dat vergeet ik zelfs 9 van de 10 keer...

Geplaatst

Fren, de enige rauwe vis die ik eet is zoute haring. Dat mag dan weer wel. Rood vlees, alchol en brie e.d. laat ik staan.

Ik moet zeggen dat ik straks na de bevalling graag weer een broodje met gerookte zalm en filet americain wil eten.

Geplaatst

oh, kaasjes als brie en zo eet ik ook gewoon. 98% van wat er in de NL supermarkten verkocht wordt is gepasteuriseerd en kun je dus gewoon eten. Alle kazen met Boeren- ervoor laat ik wel staan, want dat is vaak rauwmelks.

Mijn vriend heeft al beloofd dat hij na de bevalling persoonlijk een wit pistoletje met filet gaat halen bij de slager, kan me er nu al op verheugen :-)

Geplaatst

Ik ben met eten net zo makkelijk als Fran. Brie mag je gewoon eten en dat gaat er momenteel echt met stukken in. Bijna elk weekend aan de vers gebakken broodjes met brie en komkommer.. Heerlijk!!!

Enige dat ik niet eet is gerookte zalm, rood vlees (dus ook geen file of ossenworst), zacht gekookte eitjes en rauwmelkse kazen.

Verder vergeet ik net als Fren 9 van de 10 keer iets te wassen dat uit een zakje komt.

Caro, vervelend dat je zo'n baaldag hebt. Die duizeligheid vind ik ook echt naar. Ik dacht ook dat het van mijn bloeddruk zou zijn (kan hoog en laag zijn) dus vandaar dat ik vorige week naar de vk ben gegaan. Maar ja, dat was het dus niet.

Hopelijk heb je morgen een betere dag.

Voor de dames die nog aan het werk zijn. Stoppen jullie met 34 of met 36 weken? Ik ga proberen tot 36 weken te werken dus moet ik nu nog 5 weken.

Ben wel blij als die voorbij zijn want ik krijg er steeds minder zin in... hahaha

Geplaatst

Simonja, het kan zijn dat je kleine meid een ( slag? ) ader af en toe afknelt in je rug en dan krijg je die symptomen en dan heb je dus niets met je bloeddruk.

Is niets aan te doen, maar heel vervelend, heb ik bij Ilona ook gehad.

Geplaatst

Haha, leuk die verhalen over het eten!

Mijn grootste wens is na m'n bevalling een heerlijke ijskoude redbull, daar verheug ik me al de hele zwangerschap op!

Voor m'n zwangerschap rookte ik 's morgens een sigaret en dronk een ijskoude redbull op m'n nuchtere maag (slecht, i know) maar oh zo lekker! Die sigaret raak ik nooit meer aan, maar die redbull giet ik er in één keer in! Wellicht in combinatie met een enorme bak tiramisu, haha.. Het water staat me in de mond.

Ga ff kijken of m'n brownie ready is, witte en pure chocolade! Wat een feest :)

Simonja, respect dat je tot 36 weken wil werken! Ik zit al vanaf week 25 thuis, moet er niet aan denken om nu nog te moeten werken!

Geplaatst

Ik ben donderdag 34 weken en heb op m'n werk aangegeven t stoppen met 36 weken. Moet zeggen dat t me nu, na een week kerstvakantie wel zwaar valt om te werken. Met name m'n rug en bekken werken tegen nu... Dus wellicht íets eerder stoppen toch.

Geplaatst

breek even in*

Ik was tijdens mijn zwangerschap ook super onzeker over eten, maar wilde zeker niet de rauwkost laten staan gezien de voordelen dit geeft voor de gezondheid (lekker en veel vitamientjes voor jezelf en de beeb!). Dus was mijn gulden middenweg de groenten en fruit goed wassen, en als het met schil is die dan met handzeep wassen en spoelen. Klinkt overdreven, weet ik wel. Maar ik at wél groenten en fruit!

Die steeds achterwege gelaten gerookte zalm heb ik binnen de twee dagen na de bevalling met veel smaak opgegeten!

Medusa, pffff. dan zit je daar vol zenuwen en krijg je zo'n uitleg terug. Hopelijk betere info de 2de feb.

breek weer uit*

Geplaatst

Even snel een berichtje. Zal morgen wel even weer uitgebreider op iedereen reageren...

Heb vandaag ook weer controle en groeiecho gehad. Alles zag er weer helemaal top uit gelukkig. Kindjes groeien mooi goed en zijn nu ongeveer 1500 gram beide. Het onderste kindje ligt nog steeds met het hoofdje naar beneden, dus daar ben ik ook echt blij mee. Dat geeft een goede kans op een gewone bevalling straks. Het bovenste kindje ligt overdwars helemaal in de breedte van mijn buik. Ach, die neemt de ruimte nu lekker. Verder blijft mijn bloeddruk ook mooi op hetzelfde niveau. Daarna ben ik mijn moeder die ook mee was naar het zh, naar de Prenatal gegaan. We hebben nu alles in huis! Twee tassen vol met dekentjes, hoeslakens, moltons, lakentjes enzovoort. Kan ik ook aan het wassen slaan!

Geplaatst

Hey dames,

Ik eet ook geen rood vlees en rauwe vis, uiteraard geen alcohol. Rauwkost eet ik gewoon en zacht gekookte eitjes eet ik ook gewoon.

WAar ik echt zin in heb is rood vlees. Vorige keer kwam mijn vader in het ziekenhuis met vet gesneden rosbief met peper en zout. Wat een genot!!

Ik werk tot 34 weken en dat vind ik lang genoeg, gelukkig heb in het de komende week niet druk en ga ik vaak eerder naar huis. 36 uur haal ik niet op het moment.

Kan iemand mijn volgende afspraak erbij zetten: 16 Jan gyn en 30 Jan groeiecho

Geplaatst

Sissy fijn dat alles goed was weer! De ligging klinkt bekend, volgens mij liggen die van mij ongeveer hetzelfde. Voel jij de bovenste ook meer bewegen? Die heeft bij mij meer ruimte volgens mij.

Leuk die tassen vol, ik heb laatst ook bij Prenatal gescoord... Zit trouwens te twijfelen over het wassen van de dekentjes, die worden er niet mooier op en ik vraag me af of het nodig is?

Geplaatst

Caro, ik heb de 2 van de 5 dekentjes gewassen, zijn er idd niet mooier/zachter op geworden. Heel stug, voelt niet prettig aan. De rest was ik dus niet!

Geplaatst

Uhhh ik heb in de 3 jaar van Ilona ook vaker haar dekentjes gewassen maar vind ze er niet lelijker of niet zachter op geworden.

Wat voor dekentjes hebben jullie gekocht???

Ik ben er gelukkig uit ( denk ik ) met de kleuren.

Ik wil blauw hoeslakentjes en in dezelfde kleur blauwe aankleedkussen, gister bij de baby-dump hadden ze de hoeslakentjes niet in de juiste maat, wij hebben een groot ledikantje van 140x70 we kunnen er ook een peuterbedje van maken.

Maar heb via een website het merk jollein gevonden die wel meer keus heeft, dus we gaan online bestellen.

Geplaatst

Ik zag dit aankleedkussen, ik vind hem erg mooi, maar snap niet zo goed hoe die inelkaar zit, jullie??? [ATTACH=CONFIG]3233[/ATTACH]

het is geen hoes maar compleet kussen met stof?

Geplaatst

@Caro en Melis: ik was mijn dekentjes altijd en ik denk dat ze de eerste keer wel anders aanvoelden maar nu dochterlief groter is en draait in haar bed is het wel zo fris om ze te wassen met alle snottebellen.

@ Medusa: Geen idee hoe dat kussen in elkaar zit, ziet er wel erg leuk uit!

Ik ben sinds gisteren aan het halen geslagen, ben een dekentje voor in de kinderwagen/wieg aan het haken. Vind het wel weer leuk om te doen.

Fijne dag

Geplaatst

Afspraken/controles/echo's:

3 januari : Sissy (controle en groeiecho gyn)

4 januari : Simonja (controle VK)

4 januari : Melis25 (controle gyn)

5 januari : Caroline (kennismaken vk ivm nacontrole)

5 januari : Moontje (suikertest)

6 januari : Simonja (3d echo ivm studie EMC)

12 januari : ChrisH (groeiecho + controle gyn)

12 januari : Melis25 (controle gyn)

13 januari : Rican (controle vk)

16 januari : Moontje (controle gyn)

17 januari : Melis25 (controle vk)

17 januari : Caroline (groeiecho + controle gyn)

19 januari : Medusa (vk in zh)

20 januari : Vlinder (controle VK)

24 januari : Vlinder (groeiecho)

30 januari : Moontje (groeiecho)

2 februari : Medusa ( guo )

29 februari : Medusa (echo gyn)

14 Maart : Medusa (echo gyn)

Uitgerekend op...

4 Maart : Moontje (verrassing)

6 Maart : Ansje20 (een babyBOY!)

6 Maart : Caroline 2ling (verrassing)

7 Maart : Veer (verrassing)

9 Maart : Melis25 (een babyBOY!)

9 Maart : Simonja (een babyGIRL!)

11 Maart : ChrisH 2ling (een babyGIRL! en een babyBOY!)

11 Maart : Sissy 2ling (twee babyGIRLS!)

14 Maart : Silvia83 (helaas geen hartje meer met 16 weken; vroeggeboorte van ons mannetje)

21 Maart : Sharon (een babyBOY!)

28 Maart : Vlinder_1976 (een BabyGIRL!)

29 Maart : Medusa (een babyBOY!)

31 maart : Rican (een babyBOY!)

Geplaatst

Haken, dat is ouderwets :-) leuk hoor ben benieuwd hoe het wordt, maak je foto???

Chrish, vergeet helemaal te reageren op jou, wat fijn dat je niet meer hoef te werken, dat je een welwillende arbo-arts heb.

Geplaatst

Vanochtend hebben we een telefoontje gehad van Swiss Sense. Ons nieuwe bed wordt volgende week, 11 januari, afgeleverd. :toppie: Ik ben blij, later had het niet moeten worden. Ik was al bang dat het zo lang zou gaan duren en dat ze in de kraamtijd zouden komen. Dat zou echt vervelend zijn geweest.

Wat ik trouwens nog vergeten te vertellen was over mijn bezoek aan de bedrijfsarts is, dat mijn baby`s begonnen te bewegen in mijn buik toen ik het advies van de bedrijfsarts hoorde. Ze waren het helemaal met deze gang van zaken eens.:icon_smile:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden