Ga naar inhoud

Uitgerekend in maart 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik hoop dat iedereen een fijne kerstdagen heeft gehad. Ik wel in ieder geval. Op kerstavond mijn zusjes en zwagers op visite gehad. De volgende dag waren we allemaal bij mijn ouders en oma. En tweede kerstdag lekker thuis alleen met mijn man en mijn katten. En natuurlijk mijn baby's die lekker aan het bewegen waren in mijn buik.

Moontje, toch even schrikken als je naar het ziekenhuis moet. Gelukkig dat alles goed is.

Caro, succes met de testen vandaag.

• Reacties 4,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Caro - succes vandaag en gefeliciteerd met je 30 weken mijlpaal. Ansje, jij ook trouwens!

Ben blij dat de kerstdagen voorbij zijn, was gezellig hoor, maar ben kapot! Ben net 2 uur m'n bed uit, samen met manlief ontbeten maar ga zo nog ff terug!

Vanmiddag het geboortekaartje afmaken en bestellen!

Fijne dag meiden!

Geplaatst

Net de kleuren uitgezocht voor de babykamer: olijf en vanille! Apart maar wordt erg mooi denk ik (we hebben groen meubilair). Schilder en vriend gaan het zo halen, eerst nog rolgordijn voor kamer dochter, die gaat vannacht voor het eerst daar slapen, ben benieuwd...

Jeeh, 30 weken vandaag!

Geplaatst

Caro: alweer 30 weken zeg! Gefeliciteerd met deze mijlpaal. Olijf en vanille klinkt heel mooi. Succes met alle prikken weer vandaag. Ik moet volgende week als ik weer controle heb bloed laten prikken op o.a. ijzergehalte. Maar ga er vanuit dat dit nog steeds goed is omdat ik al de hele tijd aan extra ijzer zit.

Moontje: dat is toch wel even schrikken, extra controle in het zh. Fijn dat alles wel goed was.

Bij ons waren de Kerstdagen ook erg gezellig. Eerste Kerstdag kwam mijn familie bij ons, zodat ik niet ver hoefde te rijden. Dus we zaten met 10 man hier aan tafel. Iedereen had wat gemaakt en het was erg gezellig. Gisteravond bij mijn schoonfamilie wezen gourmetten. En dan nu echt vandaag rustig aan doen. Merk dat die dagen wel heel veel energie hebben gekost. Heb ook veel meer laste van harde buiken door die drukte. Manlief is deze week nog vrij want hij begint volgende week met een nieuwe baan en heeft dus zijn laatste vakantiedagen deze week opgenomen. Is druk in huis bezig, babykamer is bijna af. Konden we ook laten zien aan mijn familie en ze vonden het erg mooi. Wordt het ook direct een stuk echter. Volgende week ga ik nog even met mijn moeder shoppen voor lakentjes en dekentjes enzo. Heb een lijstje van dingetjes die ik nog moet aanschaffen.

Geplaatst

Medusa - hoe was het bij de verloskundige? Heb je nog ff naar je mannetje mogen spieken?

Ansje - hoe was de groeiecho van je kleine hummeltje? Ben benieuwd hoe groot en zwaar hij nu geschat wordt!

Caro - hoe was het prikken vandaag? Alles goed gegaan? Olijf en vanille klinkt erg mooi, plaats je tzt een foto als de kamer klaar is?

Wij wilden vandaag de geboortekaartjes bestellen, maar de drukkerij was helaas dicht. Even gezellig bij Bagels & Beans een bagel avocado gegeten en de laatste benodigdheden bij Prenatal gekocht. Oh nee, we twijfelen tussen een normaal matras met een AeroSleep topper of een AeroSleep matras, moeilijk moeilijk!

Ga zo ff tukken denk ik, ben nog steeds moe :(

Geplaatst

@melis: de aerosleep mag je vaak in het begin niet gebruiken. Ik heb voor frederique een aerosleep gekocht en nu gewoon een matras van de Ikea omdat ik de hoeslakens voor de aerosleep niet zo fijn vind. Gebruik nu vaak een gewoon hoeslaken.....

Geplaatst

Moontje, thanks voor je reactie/advies. Waarom mag je die eigenlijk niet gebruiken? Ik heb hier idd wel vaker gelezen dat men een matras gebruikt van IKEA, wellicht is dat een goede keuze voor ons.

Hoe is het verder met je? Heb je nog last van je ogen?

Geplaatst

Hoi meiden,

Ook wij hebben een leuke kerst gehad. De eerste bij mijn ouders geweest en de tweede bij mijn schoonouders. Wat eten en drinken betreft moest ik wel opletten maar ze hadden allemaal rekening met mij gehouden en daardoor bleven de suikerspiegels ook goed onder controle. Het niet lukraak kunnen eten van allerlei lekker dingen vond ik als snoepkont wel lastig maar ik heb het er voor over!

Vanmiddag weer een groeiecho gehad. Manneke ligt al met zijn hoofdje naar beneden. Hij weegt nu ongeveer 1800 gram. Hij zit dus wel net boven het gemiddelde steeds maar dat zal ook wel zo blijven. In de curve waar hij nu in zit blijft hij goed de lijn volgen.

Moontje wij zaten ook aan een aerosleep te denken, waarom mag je die in het begin niet gebruiken?

Caro mooie kleuren voor de babykamer. ben benieuwd naar het resultaat.

Sissy wat heerlijk dat jullie met de kerst niet weg hoefden en gewoon lekker thuis konden zijn.

Melis alweer een beetje bijgekomen van de drukte?

Geplaatst

Prikken ging goed hoor, ben meer benieuwd naar morgen: zelf 3x prikken voor suiker betekent meteen de uitslag elke keer, dat is wel fijn. Hoewel ik verwacht dat het goed is, weet je het maar nooit en er is nu een aantal meiden hier dat toch suiker heeft helaas...

Morgen komt vriend/schilder terug voor een tweede laag. Het ziet er mooi uit! Niet typische kinderkamerkleuren maar daarom juist wel stoer en apart. Alleen hangen de roze prinsessengordijnen van mijn dochter er nog haha, als het twee jongens zijn... Ik geloof dat mijn moeder wel weer gordijnen wil maken.

Ik heb een matrasje op maat laten maken door Prenatal, kreeg voor de Kerst een telefoontje dat het al klaar is, zou 6 tot 10 weken duren!

Gelukkig gaat het goed Ansje, we zijn vandaag alweer 30 weken, wat gaat het toch snel he! Ben ook benieuwd vrijdag hoe ze liggen, met name de onderste. Het rare is dat ik een paar keer in een flinke hoestbui heel laag iets voelde ploppen, alsof er een hoofdje in zakte, echt laag, achter mijn venusheuvel zeg maar (raar woord altijd), zou dat kunnen? Maar ja, als ze indalen, blijven ze toch zitten? Ik heb het 3x gevoeld. Afwachten tot vrijdag maar.

Geplaatst

Hi meiden, i val in binnen in jullie matrassen discussie :-)

Ik heb voor de wieg een normaal matrasje, evt met aerosleep topper. Voor het ledikant heb ik een binnenveringsmatras bij Ikea gekocht ( 59 euro geloof ik) en heb ik ook een aerosleep topper op. Had de mazzel dat m'n schoonzusje deze allebei had en ik ze mag lenen. Heb er geloof ik zelfs nog een voor de kinderwagen, maar dat gaat me iets te ver.

Moontje, waarom zou je de aerosleep niet mogen gebruiken? De kraamzorg zei er bij de intake niks over namelijk.

Geplaatst

Hi meiden,

Ik lees jullie matrassen discussie. Reden dat sommige kraamvrouwen geen aerosleep willen in eerste weken is tweeledig: het kan lastiger zijn voor kleine babytjes om zich warm te houden door de luchtcirculatie en mocht een kruik lekker, dan zakt het water niet diep in het matras maar blijft het vlak onder het kindje liggen wat uiteraard gevaarlijk zou kunnen zijn ivm brandwonden. Maar.... Volgens mij verschillen hier de meningen nogal over. Zelf zullen we de eerste weken geen aerosleep gebruiken, met name voor devwarmtebregulering. Daarna zullen we wel aerosleep topper gebruiken.

Geplaatst

Ansje: fijn dat de groeiecho goed was en dat jullie ventje weliswaar iets boven het gemiddelde zit, maar in zijn curve wel een goede groei heeft. En knap dat je de afgelopen dagen goed aan je dieet hebt kunnen houden. Fijn ook als mensen er rekening mee houden.

Caro: kan me voorstellen dat je vooral benieuwd bent hoe het prikken morgen zal gaan en of de suikerwaardes goed zijn. En vrijdag dus weer echo. Hoop dat de onderste dan inderdaad mooi met hoofdje naar beneden ligt. Ik ken het plopgevoel zoals jij dat beschrijft niet, wel dat de onderste soms bij mij heel diep onderin beweegt zodat ik dat echt daar voel. We zien volgende week wel hoe ze liggen.

Heb van iemand van de zwangerschapscursus ook gehoord dat zij de aerosleep had gekocht en bij de intake van het kraamzorgbureau werd toen inderdaad gezegd dat de aerosleep niet zou mogen. Had inderdaad te maken met de warmteregulering. In babywinkels wordt de aerosleep juist gepromoot dat dit het beste is (maar ja, dat is uiteraard ook altijd een commercieel belang).

Wij hebben geen aerosleep aangeschaft voor de ledikantjes. Heb 'gewone' matrasjes waar ik nog hoeslakentjes enzo bij ga kopen.

Geplaatst

Caro, ja alweer 30 weken, het gaat echt heel snel. Het idee dat we over uiterlijk 10 week papa en mama zijn is nog héél onwerkelijk hahha.

Volgens mij is het zo dat als het kindje eenmaal ingedaald is, het niet meer van positie kan veranderen. Het hoofdje ligt dan vast zeg maar. Ik weet verder niet hoe het bij tweelingen zit trouwens, want het kindje boven kan nog geen defintieve positie innemen toch? Ben benieuwd hoe ze vrijdag liggen!

Fijn om even wat tips/ te lezen wat betreft de aerosleep. Wij wilden ook graag zo'n aerosleep topper. Ach in het begin ligt hij in z'n kinderwagenbak bij ons op de kamer. Als ze een paar weken oud zijn dan kan het wel toch?

Geplaatst

Even kort over de aerosleep wij hebben die wel 1 voor onze dochter vind hem ideaal maar het verschilt heel erg per kraamzorg of je hem wel mag gebruiken of niet. Weet nog goed dat ze t bij ons afrade inderdaad ivm warmte behouden (maar ze lag de eerste maanden in de wieg en daarna is t geen probleem) en bij m'n zus die een paar maanden na mij was uitgerekend rade de kraamzorg t juist weer aan. Gewoon doen wat jij denk dat goed is en als je z'n topper neemt (hebben wij gedaan) dan kun je hem er altijd nog vanaf halen die eerste weken.

Zal morgen proberen om weer op iedereen te reageren maar ben helemaal op kom net terug van de film en ga

nu lekker slapen truste iedereen

Geplaatst

Bij de vk was gister alles goed, hartje weer gehoord en alles ziet er goed uit.

Heel soms gebeurd het dat als een baby ingedaald is dat hij er weer uit floept, maar dat is echt zelden zeg maar.

Ik reageer later ook weer ff meer meiden.

Geplaatst

Afspraken/echo's/controles...

30 december : Caroline (groeiecho en controle gyn)

30 december : Vlinder 1976 (controle vk)

30 december : Melis25 (controle gyn)

2 januari : Moontje (controle gyn en groeiecho)

2 januari : Veer (groeiecho vk)

2 januari : Medusa (guo)

3 januari : Sissy (controle en groeiecho gyn)

4 januari : Simonja (controle VK)

6 januari : Simonja (3d echo ivm studie EMC)

12 januari: ChrisH (groeiecho + controle gyn)

12 januari : Melis25 (controle gyn)

17 januari : Melis25 (controle vk)

19 januari : Medusa (vk in zh)

29 februari : Medusa (echo gyn)

14 Maart : Medusa (echo gyn)

Uitgerekend op...

4 Maart : Moontje (verrassing)

6 Maart : Ansje20 (een babyBOY!)

6 Maart : Caroline 2ling (verrassing)

7 Maart : Veer (verrassing)

9 Maart : Melis25 (een babyBOY!)

9 Maart : Simonja (een babyGIRL!)

11 Maart : ChrisH 2ling (een babyGIRL! en een babyBOY!)

11 Maart : Sissy 2ling (twee babyGIRLS!)

14 Maart : Silvia83 (helaas geen hartje meer met 16 weken; vroeggeboorte van ons mannetje)

21 Maart : Sharon (een babyBOY!)

28 Maart : Vlinder_1976 (een BabyGIRL!)

29 Maart : Medusa (een babyBOY!)

31 maart : Rican (een babyBOY!)

Geplaatst

Medusa - fijn om te lezen dat alles goed was bij de verloskundige. Voel je je kleine man inmiddels al meer? Morgen gaat Michel weer weg toch? Balen zeg, wanneer komt hij weer terug?

Caro - succes met het 3x prikken vandaag, hoop voor je dat de uitslagen goed en stabiel zijn!

Bedankt voor alle reacties omtrent de AeroSleep. Omdat onze kleine man de eerste tijd bij ons op de kamer in een wieg slaapt, halen we maar een AeroSleep topper voor in z'n ledikantje.

Morgen moet manlief naar de oncoloog voor z'n halfjaarlijkse controle, altijd weer ff een spannend moment!

Fijne dag meiden!

Geplaatst

Ik voel hem nog niet meer, een paar x per dag wat schopjes, heb me er maar bij neer gelegd.

Michel gaat vanavond weer weg, we zijn nu alle kerstspullen aan het opruimen.

Hij komt 19 januari weer thuis, ik heb de laatste paar dagen de ogen al uit mn kop gejankt dat hij weer weg gaat, kan er echt niet tegen in mn zwangerschap.

Geplaatst

Dames, over de aerosleep. Zie de reactie van ivsh. Het gaat met name over de regulering van de temperatuur. De topper kun je er altijd vanaf halen. Voordeel is dat als kindje spuugt het ook niet verder doorzakt naar het matras en je alleen de topper hoeft te wassen. Zelf vind ik de hoeslakentjes eng aanvoelen (ligt waarschijnlijk aan mij hoor) als je ook een gewoon hoeslakentje in huis hebt kan de kleine daar eerst op slapen mocht de kraamzirg er wat van zeggen.

Nu heb ik een matrasje van Ikea voor frederique omdat ze daar waarschijnlijk maar een jaartje op slaapt en dan naar het volgende bed gaat.

Voor in de wieg heb ook een gewoon matrasje. Frederique heeft ook maar twee weken bij ons geslapen, ze maakt geluidjes in haar slaap en daar werd ik elke keer wakker van, niet zo goed voor je slaap.

@caro: hoop dat het goed gaat met de suiker

@medusa: lijkt me echt niet leuk dat je man weer weggaat

@Ansje: blij dat het goed is gehaan tijdens de kerst met het snoepen. Goed gedaan hoor!

Geplaatst

Afspraken/echo's/controles...

30 december : Caroline (groeiecho en controle gyn)

30 december : Vlinder 1976 (controle vk)

30 december : Melis25 (controle gyn)

2 januari : Moontje (controle gyn en groeiecho)

2 januari : Veer (groeiecho vk)

2 januari : Medusa (guo)

3 januari : Sissy (controle en groeiecho gyn)

4 januari : Simonja (controle VK)

6 januari : Simonja (3d echo ivm studie EMC)

12 januari: ChrisH (groeiecho + controle gyn)

12 januari : Melis25 (controle gyn)

13 januari: Rican (controle vk)

17 januari : Melis25 (controle vk)

19 januari : Medusa (vk in zh)

29 februari : Medusa (echo gyn)

14 Maart : Medusa (echo gyn)

Uitgerekend op...

4 Maart : Moontje (verrassing)

6 Maart : Ansje20 (een babyBOY!)

6 Maart : Caroline 2ling (verrassing)

7 Maart : Veer (verrassing)

9 Maart : Melis25 (een babyBOY!)

9 Maart : Simonja (een babyGIRL!)

11 Maart : ChrisH 2ling (een babyGIRL! en een babyBOY!)

11 Maart : Sissy 2ling (twee babyGIRLS!)

14 Maart : Silvia83 (helaas geen hartje meer met 16 weken; vroeggeboorte van ons mannetje)

21 Maart : Sharon (een babyBOY!)

28 Maart : Vlinder_1976 (een BabyGIRL!)

29 Maart : Medusa (een babyBOY!)

31 maart : Rican (een babyBOY!)

Geplaatst

Hallo Dames,

Reageer zelf niet veel, maar lees altijd mee.

Aangezien we op vakantie gaan, wil ik jullie bij deze alvast een gelukkig 2012 toewensen.

Geplaatst

Medusa: fijn dat alles weer goed was bij de vk. Dikke knuffel voor je nu je mannetje weer moet vertrekken voor zijn werk. Lijkt me heel zwaar, zeker in je zwangerschap.

Rican: fijne vakantie!

Caro: hoe waren je suikerwaardes vandaag?

Geplaatst

Jeetje, medusa, wat is hij lang weg zeg! Ik ben al bevallen als hij terug is! Lijkt me echt zwaar voor je. Kan me voorstellen dat je de ogen uit je kop jankt!

Heel veel sterkte in elk geval!

Liefs,

Jeanine

Geplaatst

Hoi, hele dag vrienden gehad dus niet op het forum geweest.

Suiker was nuchter, 5.1, toen na ontbijt ineens 7.4, schrok ik een beetje van maar had een boterham met appelstroop gegeten? En toen na de lunch weer 7.1...

Niet echt schokkend dus maar ik hoop dat ie geen conclusies trekt uit die 7.4... Ik dacht trouwens dat de derde meting altijd het hoogste was?

Geplaatst

Caro, 7.4 na de lunch is prima. Als t maar niet teveel schommelt. Daarbij pas paniek bij standaard boven 7.

Mams is al jaren diabeet en ik heb aanleg ertoe

Waardes klinken normaal hoor.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden