Ga naar inhoud

Uitgerekend in maart 2012

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Geen idee want hij heeft het niet over waardes gehad, omdat de vorige keer de hoogste waarde 6.6 was... Ligt misschien ook een beetje aan de groeiecho die ik vrijdag eerst heb: als ze niet heel groot zijn, vindt ie het misschien prima maar als ze wel groot zijn en nog steeds veel vruchtwater misschien niet? Nou ja, ik zie het overmorgen wel.

Geplaatst

Mag ik even inbreken? Ik moet, omdat ik zwanger ben, alle waardes onder de 7 hebben. Voor niet zwangeren zijn de waardes minder streng. Je waardes zijn natuurlijk niet heel hoog, maar voor mijn ziekenhuis zouden ze te hoog zijn.

Groet, Jeanine

Geplaatst

Jeanine, dat klinkt helemaal lang jij bent dan inderdaad al bevallen, hoeveel weken ben je dan?? rond de 36 ???

Normaal vind ik het niet erg maar in mn zwangerschap ik kan er echt niet tegen dat hij weg is.

Suikerwaardes zeggen mij niets, hopelijk heb je geen suiker caro.

Geplaatst

Rican fijne vakantie!

Medusa wat jammer dat je je man weer een poosje moet missen. Ik kan me voorstellen dat dat tijdens de zwangerschap extra zwaar valt en samen het nieuwe jaar inluiden was wel leuk geweest.

Caro, je waarden vallen nog mee. Mij is verteld dat ik niet boven de 7.8 uit mag komen. Gebeurt dat vaker dan zal ik moeten gaan spuiten. Maar het zal wel per ziekenhuis verschillend zijn omdat Jeanine niet boven de 7.0 uit mag komen.

Na kerstontbijt zat ik op 8.3 en dat is te hoog, maar was incidenteel en dan is het minder erg. Een gedoe is het wel. Soms denk je iets te eten waarvan je denkt dit kan wel en dan blijken er toch veel koolhydraten in te zitten.

Als je op http://www.dekoolhydratenlijst.nl kijkt zie je ongeveer hoeveel koolhydraten er overal in zit. Deze tip kreeg ik van diabetesverpleegkundige. Misschien heb jij er ook wat aan.

Hier gaat het verder goed. We gaan vanmiddag de laatste inkopen voor onze kleine man doen. Leuk!

Ik voel nu trouwens ook dat hij regelmatig de hik heeft. Hoe zit dat bij jullie? Hebben jullie kleintjes dat ook?

Geplaatst

Hoi Jeanine, daar ben ik dus ook bang voor, dat hij zegt: je zat boven de 7... Omdat we het er nog niet over hebben gehad wat het mag zijn. Ik zal morgen moeten afwachten, maar de gyn kennende is hij er niet blij mee... Ik verwacht dat hij het prikken dan in ieder geval volgende week ofzo wil herhalen...

Geplaatst

Medusa - wat spijtig dat Michel weer weg is voor zo'n lange periode. Vind het echt knap dat je dat kan opbrengen, ik zou gillend gek worden denk ik. Hoe is het verder met je? En met Ilona? Gefeliciteerd met je 27 weken vandaag!

Caro - toch elke keer spannend he die waardes?! Hoop voor dat je de gyn er morgen niet al te moeilijk over doet omdat het slechts één momentopname was. Succes iig morgen!

Ansje - ook mijn kleine man heeft regelmatig de hik, bijzonder gevoel hé!? Ik heb een keer op de echo gezien dat hij de hik had, zag er zo sneu uit. Zijn hele buikje kromp ineen. Fijn om te lezen dat alles verder goed gaat. Wij hebben van de week de laatste spulletjes gekocht. Oh nee, we hebben nog verzorgingsproducten nodig en een vestje in maat 56. Dan zijn we echt klaar! Heel veel plezier :):)

Vanmiddag met manlief naar de oncoloo voor z'n halfjaarlijkse controle. Ondanks dat hij al 4 jaar schoon is, blijft het elke keer spannend! Morgen weer controle bij de gyn, ben benieuwd of de antibiotica kuur voor mijn blaasontsteking is aangeslagen.

Fijne dag meiden!

Geplaatst

Melis succes vanmiddag! Kan me voorstellen dat het een beetje eng is!

Dat jullie alles al in huis hebben zeg... ik ben blij dat de babykamer geschilderd is, moet nu de babyspullen van mijn dochter gaan uitzoeken en in ieder geval voor beide wiegen twee setjes beddengoed hebben... Dan kijk ik wel weer verder, stap voor stap.

Zou ook nog met dochter naar de film vanmiddag en ga dan matrasje ophalen bij Prenatal, kwam nog een kadobon tegen van een tientje, staat geen datum op dus altijd meegenomen!

Fijne dag, hoewel het hier hard regent, bleh...

Geplaatst

Jeanine, dan alweer 37 weken jeetje meid wat hard gegaan, nou inderdaad dan mogen ze ook wel geboren worden.

Melsi, normaal heb ik er geen moeite mee hoor dat hij 3 weken weg is, dat kan ook niet dan hou je dit niet vol, heb er alleen heeeel erg moeite mee in mn zwangerschap, ik probeer mijzelf gerust te stellen dat dit de 1 na laatste keer is voor dat beeb geboren wordt. in Feb is hij nog 3 weken weg en dan is hij 9 weken thuis, en dat hou ik maar voor ogen.

Kan me voorstellen dat het spannend blijft de controlle bij de oncoloog, en wederom ook wel heeeeel erg bijzonder dat jullie daar heen gaan terwijl je bijna 30 weken zwanger bent :-)

Leuk dat jullie alles af hebben ( behalve verzorgings produkten )

Caro, hopelijk valt het voor de gyn ook mee je suikerwaardes.

2 vriendinnen hebben aangeboden om me te komen helpen, met boodschappen en huishouden enzo, erg lief van ze.

De vk zei dat ik anders bij de ha indicatie kan krijgen voor hulp in de huishouding in de weken dat Michel er niet is.

Geplaatst

Medusa, jammer dat je man al weer aan het werk moet.

Melis, succes vanmiddag. Ik hoop dat je man nog steeds schoon is.

Caro, hopelijk vallen je suikerwaardes mee.

Zelf heb ik aardig wat bandenpijn en rugpijn. Ik vermoed dat ze weer een groeispurt maken. Ze zijn wat rustiger vandaag.

Geplaatst

Chris, heel herkenbaar!! Vorige week was het ook stilte voor de storm in mijn buik. Mijn buik is enorm gegroeid en hummel is onwijs druk, met serieus geweld! Ook heeft hij sinds zijn stille dagen een ander leefritme en voel ik hem ook als ik loop, zit, buk of beweeg!

Geplaatst

Ik denk dat je sowieso tot het einde nu je waardes moet prikken. En misschien daar dan insuline bij. Maar laat me eerlijk zijn : het prikken na anderhalf uur vind ik het meeste gedoe. En dat moet je toch al. Die insuline bij je eten erbij valt dan ook wel mee. Misschien dat jij twee eenhedenen moet spuiten en goed zit. Je zit net aan de grens, dus je zal altijd moeten blijven controleren. Hoe lang niet je nog? Bij ons halen ze tweelingen met 38 weken. Ik ben weer even kwijt hoe ver je bent...

Geplaatst

Melis, hoe was de controle van je man? Ik hoop dat alles goed is?

Medusa mooie buik!

Zo we hebben alles in huis voor de kleine man, net als Melis nog wat badschuim e.d. en dan zijn we ook écht helemaal klaar.:laugh:

Geplaatst

Ansje - fijn gevoel is dat hé?! Werd er soms 's nachts gewoon wakker van; dit nog halen, dat nog halen.. Weer een zorg minder, haha!

Controle van manlief was goed. Door de tumoren is er één nier gesneuveld bij hem, maar zijn overige nier neemt alles gelukkig over. Oncoloog was erg blij om ons zwanger te zien na zo'n lang ziekbed, helemaal blij dus!!

Morgen 30 weken en controle gyn, spannend weer!

Geplaatst

Melis fijn dat alles goed was, toch weer een opluchting neem ik aan. En morgen zelf weer naar de controle, zijn spannende dagen zo aan het eind van het jaar... Succes!

Geplaatst

Thnx Caro :) Jij ook succes morgen bij de gyn, hoop dat ie een beetje schappelijk met je waardes omgaat! Als ik je berichtjes zo lees, doe je erg je best om ze onder controle te houden, meer kan je zelf niet doen natuurlijk!

Geplaatst

Melis, fijn dat alles goed was met je man. Het blijven toch spannende momenten die controles.

Ja wat een heerlijk gevoel om alles klaar te hebben. Net als jij zat ik me ook steeds te bedenken ik moet dit nog hebben en dat nog hebben. Manlief en ik hebben een lijstje gemaakt en keurig alles afgevinkt.

Caro succes vandaag. Ik ben benieuwd!

Vilnder succes bij de vlos.

Meiden slapen jullie ook zo slecht? Pfff de afgelopen dagen slaap ik zó onrustig. Ik draai me wel 10 keer per uur om en dat draaien gaat niet meer zo makkelijk merk ik. Veel dromen ook en 's ochtends gebroken weer wakker.

Geplaatst

Hier nog een slechte slaper.. Heb van vannacht het februari topic vol zitten schrijven met andere wakkere, haha. Om 5 uur was ik klaarwakker, liggen draaien als een debiel en uiteindelijk na 15 hele minuten weer wakker te schrikken uit een vreselijke nachtmerrie..

Welkom bij de laatste-loodjes-club denk ik dan maar...

Joepie, vandaag 30 weken!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden