Ga naar inhoud

Uitgerekend in maart 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Moontje en Caro, beterschap, hopelijk zijn jullie opgeknapt voor de feestdagen beginnen.

Melis lekker even uit eten! Hoe voel je je verder?

Chris H fijn dat je weer wat gerustgesteld bent. Een te nauwe plasbuis van je zoontje is niet leuk maar gelukkig kunnen ze daar iets aan doen.

Sissy hoe is het met jou?

Hier gaat alles wel goed. Wel druk. Had deze en vorige week veel afspraken in het ziekenhuis staan. Vandaar even wat minder online.

Heb gisteren alvast prikinstructies en recept voor insuline meegekregen voor het geval mijn waardes omhoog gaan.

Tot nu toe wel onder controle maar ze verwachten dat ik in het verloop van de zwangerschap nog wel insuline nodig zal zijn.

Vanmiddag nog één keer naar de verloskundige al is het meer een afsluitingsgesprek. Het is zo gek daar straks niet meer naar toe te gaan.

• Reacties 4,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Afspraken/echo's/controles:

23 december : Ansje20 (controle vk)

27 december : Medusa (controle vk)

27 december: Ansje groeiecho UMCG

30 december : Caroline (groeiecho en controle gyn)

30 december : Vlinder 1976 (controle vk)

30 december : Melis25 (controle gyn)

2 januari : Moontje (controle gyn en groeiecho)

2 januari : Veer (groeiecho vk)

2 januari : Medusa ( guo )

3 januari : Sissy (controle en groeiecho gyn)

4 januari : Simonja (controle VK)

6 januari : Simonja (3d echo ivm studie EMC)

12 januari: ChrisH (groeiecho + controle gyn)

12 januari : Melis25 (controle gyn)

17 januari : Melis25 (controle vk)

19 januari : Medusa (vk in zh)

29 februari : Medusa ( echo gyn )

14 Maart : Medusa ( echo gyn )

Uitgerekend op...

4 Maart : Moontje (verrassing)

6 Maart : Ansje20 (een babyBOY!)

6 Maart : Caroline 2ling (verrassing)

7 Maart : Veer (verrassing)

9 Maart : Melis25 (een babyBOY!)

9 Maart : Simonja (een babyGIRL!)

11 Maart : ChrisH 2ling (een babyGIRL! en een babyBOY!)

11 Maart : Sissy 2ling (twee babyGIRLS!)

14 Maart : Silvia83 (helaas geen hartje meer met 16 weken; vroeggeboorte van ons mannetje)

21 Maart : Sharon (een babyBOY!)

28 Maart : Vlinder_1976 (een BabyGIRL!)

29 Maart : Medusa (een babyBOY!)

31 maart : Rican (een babyBOY!)

Geplaatst

Medusa bah wel even schrikken dat ze links nu ook een vergroting konden zien. Vervelend dat hij er verder nog niet goed voorlag en ze niet alles goed konden zien.

Gelukkig kun je al eerder terecht om weer te kijken.

Veer doe je wel een beetje rustig aan? Goed om jezelf denken hoor, rus en bekkenklachten kunnen erg pijnlijk zijn en je moet je rust wel nemen dan.

Geplaatst

Chris: wat fijn dat de GUO je heeft geruststellend en dat het niet iets heel ernstigs lijkt te zijn. Fijn dat de gewone controle ook weer goed was. En nu lekker vakantie. Heb je al bedacht hoe je het in januari wilt gaan doen? Heb je overlegd met de gyn?

Caro en Moontje: beterschap meiden!

Ansje: dat klinkt als een drukke week achter de rug. Kan me voorstellen dat het wel gek is om nu voor het laatst naar de vk te gaan en de rest onder controle in het zh te blijven. Misschien zie ik je daar dan nog wel eens, dat is dan wel weer leuk hihi.

Melis: jammie, tapas eten. Dat vind ik echt zoooo lekker. Heb het al heel lang niet meer gegeten, je brengt me wel op een idee haha. Boodschappen waren nog gelukt gisteren. Was gelukkig echt heel rustig in de supermarkt, dus dat scheelde. En heel grappig, bij de kassa gingen ze me gewoon helpen omdat het me nogal moeite kostte om alle boodschappen op de band en weer in het karretje te doen. Zo'n zwangere buik maakt dat mensen toch anders met je omgaan, wel lief.

Vandaag echt rustig aan gedaan, echt een bankdagje gehad. Mijn buik werd bij de minste beweging erg hard, dus heb maar heeel rustig aan gedaan vandaag.

Geplaatst

Sissy - das wel lief dat je wordt geholpen in de winkel, lekker gebruik van maken hoor!!

Wij zijn net terug van een dagje Utrecht, mijn rug is total-loss. We hebben maxi-cosi adapters voor op de Stokke gekocht en nog wat andere kleine dingen.

Nu lekker met een kruik in m'n rug tv kijken (The Voice) en lekker op tijd het bedje in gok ik zo.

Meiden, ik kan me voorstellen dat sommige minder online zullen zijn tijdens de kerstdagen, daarom wil ik jullie alvast hele fijne dagen wensen.

Ik wens jullie allemaal geluk, liefde, gezondheid, een voorspoedige bevalling en baby's in goede gezondheid!

Tot snel!

Geplaatst

Sissy, de gyn wil zich niet bemoeien met het werk van mijn bedrijfsarts. Hij zei wel dat de bedrijfsarts hem mag opbellen voor informatie.

Verder wil ik iedereen fijne en gezellige kerstdagen wensen!!!

Geplaatst

Moontje wat rot je ontstoken oog, beterschap

Caro, wat een mooie maar grote buik :-)

Melsi, lekker tapas gegeten

Ansje, ben je zwanger krijg je nog prikinstrukties, hopelijk valt het me en ook hopelijk hoef je niet lang te spuiten.

Chrish, wat stom dat je eigenlijk geen bedrijfsarts kan spreken, en inderdaad anders gewoon ziekmelden.

Iedereen heeft drukke weken en meer last van bekken en rug en zo, hoop dat iedereen toch ook lekker rust momenten krijgen en bij te komen.

Mijn zusje kwam gister en ik kreeg het kerstpakket van een collega van haar die hoefde hem niet, het is eigenlijk een soort fietstas ( de haakjes zitten achter een rist zie je niet ) zij gebruikt hem als laptoptas maar ik ga hem gebruiken als luiertas, hij is zwart met grijs en stoer uiterlijk met een plaatje erop, ik moest nog ene luiertas kopen, ik ga niet met een roze bij een jongetje lopen ;-) ben dr erg blij mee.

We gaan eind van de dag met mn moeder ergens een hapje eten voor de kerst, met schoonouders, gescheide ouders en je wilt met eigen gezin ook wel wat doen, heb je aan 2 kerstdagen niet genoeg.

fijne dag iedereen

Geplaatst

Zei het vanmorgen nog tegen mijn vriend: toch wel heel bijzonder dat we deze Kerst met z'n vijven zijn!! Zoveel jaren op gehoopt en eindelijk waarheid geworden, wat een geluk!

Wordt een drukke dag: ouders en hond zijn in aantocht, zus zit beneden, nog even de ramen gelapt en gestofzuigt, man en dochter een chocolademoussetaart gemaakt, mmm. We doen alles op 1 dag vandaag: cadeautje en eten vanavond, zal wel vermoeiend worden.

Alvast fijne Kerst iedereen maar ik kom ongetwijfeld een paar keer langs nog als ik me even moet terugtrekken...

Geplaatst

Wat je zegt Caro, wij zouden eind dit jaar stoppen met behandelen en dan met zn 3tjes verder gaan, ik zit er vaak wel ff aan te denken dat het toch echt een mooi wonder een geschenk is dat het toch nog gelukt is.

Fijne dag, inderdaad druk maar misschien ook wel prettig op 1 dag gehad heb, heb je het maar gehad.

x

Geplaatst

Lieve meiden,

ook hele fijne kerstdagen van mij gewenst. Wat een ander gevoel is Kerst dit jaar voor ons denk ik. Ik had toch echt niet kunnen dromen vorig jaar dat manlief en ik dit jaar met zijn viertjes zouden zijn. Dat wij 2 prachtige meisjes in het vooruitzicht hebben begin volgend jaar. Het geeft echt een heel bijzonder dankbaar gevoel. Ik hoop echt dat alle meiden van het forum dit gevoel kunnen gaan meemaken in 2012.

liefs,

sissy

Geplaatst

Dag forum genooten,

Hierbij wil ik jullie allemaal hele fijne kerstdagen wensen.

Het word inderdaad een bijzondere kerst, maar ik denk dat 2012 voor ons allemaal nog bijzonderder wordt.

Daar velen van ons dan niet meer samen zijn maar met zijn 3 / 4 of soms wel met zijn vijven.

Tot na de kerstdagen.

Geplaatst

Voor iedereen hele fijne feestdagen!!!

Heb gisteren kerstdiner met mijn schoonouders gehad. Erg gezellig en lekker. Vandaag brunch bij mijn vader en zijn vrouw en daarna lekker niets meer!

Ben ik wel aan toe! Gisteren zag het er naar uit dat het goed ging met mijn ogen maar helaas vanacht is de ontsteking weer terug gekomen:-(

Geplaatst

Moontje - wat vervelend dat de ontsteking(en) weer terug zijn. Alles behalve prettig, beterschap.

Gisteren lekker gegeten bij m'n vader, z'n vrouw en m'n 2 halfzusjes (5 & 1,5 jaar). Lekker op tijd naar huis gegaan en samen met manlief All You Need Is Love gekeken. Vandaag eten bij m'n moeder.

Waarschijnlijk hebben jullie ook allemaal drukke, maar vooral gezellige kerstdagen! Deze kerst, zwanger, kan voor ons iig niet meer stuk!

Zit te twijfelen of ik een fotoshoot moet gaan doen? Ze hebben hier in Almere een aanbieding; 139 euro voor een fotoshoot inclusief visagie en haarstyling. Daarnaast krijg je 50% korting op de new born shoot. Wat vinden jullie?

Geplaatst

Moontje, inderdaad balen dat je ontsteking terug gekomen is.

Ja Melsi, dat kan jij natuurlijk alleen zelf bepalen :-) wij kunnen niet in jou portemonnee kijken en of je het leuk vind.

Gister met mn moeder wezen uit eten,was wel gezellig en lekker :-)

Vandaag naar mn schoonouders en blijven daar slapen.

We gingen gister een film kijken was een enge film, ik wist alleen niet waar die over zou gaan, nou was een soort vampieren film, alleen het was in de zombie stijl, ik ben maar naar bed gegaan.

Geplaatst

Veel plezier bij je schoonouders Medusa!

Tja, ik vraag me af in hoeverre de foto's nog bekeken worden na m'n zwangerschap. Denk dat ik het wel gewoon doe, heb ik er iig mooie foto's van!

Pffff... Ik heb zo'n honger! Manlief slaapt nog en we zouden samen kerstontbijten, maar het spijt me.. Ik ga vast beginnen!

Geplaatst

Wij hebben uiteraard in mn vorige zwangerschap ook zelf fotoos van mn buik gemaakt, en nadat Ilona 1 geworden was heb ik een digitale fotoalbum gemaakt, van voor dr geboorte tot haar 1 e verjaardag, daar zitten dus ook een paar buik fotoos bij. je kijkt er uiteraard niet dagels na maar is wel leuk voor je mannatje om later terug te zien. maar buik fotoos hbe je uiteraard al :-) vind je zo'n shoot leuk dan doe je het :-)

Eet smakelijk.

Geplaatst

Gisteren nog in het ziekenhuis gezeten. Had al twee dagen last van harde buiken. Ze wilde me toch even zien, dus na de kerstbrunch op naar het ziekenhuis. Ctg gehad, urine twee keer getest, echo inwendig en uitwendig, en bloeddruk check. Alles goed en niets aan de hand.

Gelijk de nieuwe veloskamers gezien, erg mooi geworden! Vandaag een rustig dagje, zo even bij vrienden op de koffie.

Fijne dag nog allemaal!

Geplaatst

Moontje - ook al een ziekenhuisbezoek achter de rug. Fijn dat alles goed was!

Doe vandaag maar lekker rustig aan en veel plezier bij je vrienden!

Ik voel de kleine sinds 2-3 dagen wat oppervlakkiger, het lijkt alsof hij dieper in m'n buik ligt. Hij lijkt meer te schuiven en moeite te hebben met bewegen, zal vast wel ruimtegebrek zijn. Hartje klinkt overigens met ongeveer 140 slagen per minuut prima.

Hoop dat jullie een leuke 1e kerstdag hebben gehad, veel plezier vandaag!!

Wij gaan zo ff langs de mediamarkt om een digitale fotocamera te kopen voor de bevalling, met de kleine op komst willen we graag van alle leuke momenten foto's vastleggen.

Geplaatst

Medusa - succes morgen bij de verloskundige.

Ansje - hoe gaat het met je suikerspiegel zo tijdens de feestdagen? Hoop dat je eea nog onder controle kunt houden zonder insuline te prikken. Succes morgen bij de groeiecho!

Meiden, fijne avond en welterusten voor straks!

Geplaatst

Afspraken/echo's/controles:

27 december : Medusa (controle vk)

27 december: Ansje (groeiecho UMCG)

30 december : Caroline (groeiecho en controle gyn)

30 december : Vlinder 1976 (controle vk)

30 december : Melis25 (controle gyn)

2 januari : Moontje (controle gyn en groeiecho)

2 januari : Veer (groeiecho vk)

2 januari : Medusa (guo)

3 januari : Sissy (controle en groeiecho gyn)

4 januari : Simonja (controle VK)

6 januari : Simonja (3d echo ivm studie EMC)

12 januari: ChrisH (groeiecho + controle gyn)

12 januari : Melis25 (controle gyn)

17 januari : Melis25 (controle vk)

19 januari : Medusa (vk in zh)

29 februari : Medusa (echo gyn)

14 Maart : Medusa (echo gyn)

Uitgerekend op...

4 Maart : Moontje (verrassing)

6 Maart : Ansje20 (een babyBOY!)

6 Maart : Caroline 2ling (verrassing)

7 Maart : Veer (verrassing)

9 Maart : Melis25 (een babyBOY!)

9 Maart : Simonja (een babyGIRL!)

11 Maart : ChrisH 2ling (een babyGIRL! en een babyBOY!)

11 Maart : Sissy 2ling (twee babyGIRLS!)

14 Maart : Silvia83 (helaas geen hartje meer met 16 weken; vroeggeboorte van ons mannetje)

21 Maart : Sharon (een babyBOY!)

28 Maart : Vlinder_1976 (een BabyGIRL!)

29 Maart : Medusa (een babyBOY!)

31 maart : Rican (een babyBOY!)

Geplaatst

Ik mag morgen ook weer gaan prikken: kijken of mijn ijzer beetje hoger is geworden. Verder moet ik een apparaatje ophalen en woensdag weer 3x zelf prikken op suiker. Vrijdag groeiecho en de uitslagen bespreken bij de gyn, ben benieuwd.

Kamer van mijn dochter is leeg, op de kast, stoel en commode na maar die blijven op de babykamer. Als het goed is wordt er morgen geschilderd! Eindelijk... Zitten nog wat dingen van mijn dochter in kast en commode, kon niet alles meer doen vandaag, tussendoor moest ik wel steeds zitten, harde buik! Nog best een werk. Maar er komt schot in. Volgende week de bekleding van de wiegjes gaan wassen, dan kunnen ze op de kamer. Zag dat Prenatal korting heeft op wieglakentjes en -dekentjes maar ik ben er helemaal uit wat je nodig hebt, welke maat en moet ook nog kijken wat ik nog heb liggen...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden