Ga naar inhoud

Uitgerekend in maart 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wat grappig dat je ze voelde bewegen op zo'n moment Chris!

Ik heb wiegdekentjes van Prenatal gekocht. Ik heb nog twee dekentjes die mijn dochter heeft gebruikt en daarvan is er 1 van wol en de ander katoen. 8 jaar geleden mocht wol nog, maar of dat nu nog mag? Ik heb die dekentjes ook niet vaak gewassen, maar... mijn dochter heeft maar 6 weken eronder geleden en toen ben ik overgestapt op slaapzakken, omdat ze zichzelf bloot trapte. Wat vervolgens weer de discussie gaf met moeder en schoonmoeder dat het te koud was, alleen een slaapzak... zucht.

• Reacties 4,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ilona slaapt pas sinds deze zomer onder een deken, ze trapte het ook van dr af en sliep ook met pyjama en trappelzak.

Was echt niet te koud.

Geplaatst

Simonja, succes bij de verloskundige!

Ben vandaag niet vooruit te branden, lijkt wel een oma. Ook beginnen mijn heupen zeer te doen na een nacht slapen, herkenbaar?

Zo ff wandelen op de hei en dan naar de gyn..

Geplaatst

caro, ik heb ook de dekentjes van trenatal. Heb ze wel gewassen. Nu zijn het meer katoenen dekens geworden (wat het natuurlijk al waren), waar ze voor het wassen op fleece leken. Wol mag volgens mij echt niet meer.

Geplaatst

Nou, kom net van de Babydump samen met lieve vriendin en dochters, score: 2 gloednieuwe Maxi-cosi's, 2 nieuwe luxe wipstoelen, 2 regenhoesjes voor de Maxi-cosi's, een dubbel bakje voor op de commode waar je water in kan doen voor een snel wasje... nooit gezien, ideaal zegt zij... en een gratis babydoos (had er nog 1 moeten vragen natuurlijk). Ze had ook nog van haarzelf 2 kruiken, 2 dekentjes, hoeslakens en hydrofielluiers meegenomen. Volgens mij beginnen we aardig compleet te raken!

Geplaatst

Hinderlijk hé Medusa.. Ach, zal nog wel erger worden gok ik zo. Morgen alweer 28 weken, alvast gefeliciteerd. Weer een mijlpaal verder; officieel levensvatbaar én derde en laatste trimester :)

Kom net bij de gyn vandaan; bloeddruk 140/80. Hoofd ligt nog steeds naar beneden, gelukkig. Even over pijnbestrijding gesproken en ze zijn er, voor zover ik begreep, vrij makkelijk. Alles valt of staat met hoeveel ontsluiting je binnenkomt. Bij inleiden helemaal geen probleem. We gaan 't meemaken!

Geplaatst

Melis, goede bloeddruk, 140 is misschien is verhoogd, maar dat komt ook doordat je je druk maakt.

Medusa, welkom om het derde trimester, aan het einde van de week zit iedereen hierin.

Die dubbele bakjes hebben ze ook bij de Prenatal, ik dacht eerst dat ze waren om alle losse spullentjes in op te ruimen.

Wis ik veel...., moest er achteraf wel om lachen.

Haken is weer helemaal hot, waarmee haak je, met van die grote bollen rest stoffen.

Ik ben benieuwd.

Morgen gaan we behang schuren, gisteren en vandaag aan de opruiming, ik heb al vijf vuilniszakken vol met spullen die ik al een jaar niet gebruikt heb.

Ik ben nog aan het kijken voor een kinderwagen de babywinkel in Sliedrecht had een leuke aanbieding voor een Mutsy kinderwagen 329,-- incl. voetenzak.

Alleen verkrijgbaar in de kleur lime groen. Ik ga zaterdag kijken wat ik van de kleur vind.

Geplaatst

Afspraken/controles/echo's:

5 januari : Caroline (kennismaken vk ivm nacontrole)

5 januari : Moontje (suikertest)

6 januari : Simonja (3d echo ivm studie EMC)

12 januari : ChrisH (groeiecho + controle gyn)

12 januari : Melis25 (controle gyn)

13 januari : Rican (controle vk)

16 januari : Moontje (controle gyn)

17 januari : Melis25 (controle vk)

17 januari : Caroline (groeiecho + controle gyn)

19 januari : Medusa (vk in zh)

20 januari : Vlinder (controle VK)

24 januari : Vlinder (groeiecho)

30 januari : Moontje (groeiecho)

2 februari : Medusa ( guo )

29 februari : Medusa (echo gyn)

14 Maart : Medusa (echo gyn)

Uitgerekend op...

4 Maart : Moontje (verrassing)

6 Maart : Ansje20 (een babyBOY!)

6 Maart : Caroline 2ling (verrassing)

7 Maart : Veer (verrassing)

9 Maart : Melis25 (een babyBOY!)

9 Maart : Simonja (een babyGIRL!)

11 Maart : ChrisH 2ling (een babyGIRL! en een babyBOY!)

11 Maart : Sissy 2ling (twee babyGIRLS!)

14 Maart : Silvia83 (helaas geen hartje meer met 16 weken; vroeggeboorte van ons mannetje)

21 Maart : Sharon (een babyBOY!)

28 Maart : Vlinder_1976 (een BabyGIRL!)

29 Maart : Medusa (een babyBOY!)

31 maart : Rican (een babyBOY!)

Geplaatst

he meiden

wat zijn jullie toch lekker druk hier altijd. Die discussie over eten leuk om te lezen. Zelf heb ik helemaal geen problemen met iets laten staan. De meeste dingen die je niet mag lust ik toch al niet. Wat ik wel heel graag wil als ik bevallen ben is een broodje zalm en een lekkere kop koffie. Op dit moment smaakt me de koffie namelijk helemaal niet.

Iemand vroeg ook wanneer te stoppen met werken. Ik zelf moet stoppen met 34weken ivm nu al minder werken dus dat zal neerkomen op 25januari de laatste werkdag, ziet al op. Hoop alleen wel dat ik dit haal en niet voortijdig moet stoppen. Voel me de laatste tijd helemaal niet fit. Rug en buik beginnen weer veel mee op te spelen. Ben benieuwd morgen en overmorgen hoe het gaat. Mijn man zei al van dan blijf je toch lekker thuis en ga je eventueel vanuit huis werken. We kijken het gewoon even aan deze week.

Simonja en Caroline hoe gaat het nu met de duizeligheid

Melis was je brownie lekker. Fijn dat alles weer goed was bij de gyn, mooie bloeddruk. Wat betreft pijnmedicatie tijdens de bevalling daar zijn ze inderdaad veel makkelijker in geworden hier in Nederland. Bij mijn vorige bevalling heb ik niets gebruikt en alleen op het laatst ging het niet meer ivm vreselijke rugweeen die niet op de vangen waren. Alleen had ik toen en 10cm ontsluiting en moet je het dus verder helemaal zelf doen. Mocht ik deze keer zoiets hebben van het is echt niet te doen dan zal ik eerder ergens om vragen. Weet je al welke pijnbestrijding je wilt?

Medusa je ben er uitgekomen met de kleuren lees ik nu alleen nog de juiste hoeslakentje vinden. Dat aankleedkussen wat je gezien hebt ken ik niet ziet er wel leuk uit, maar hoe moet je dit wassen of is het gewoon los te halen van elkaar. Wat een botte arts zeg heb jij gehad. Snap niet dat ze het ene moment kunnen zeggen dat het ernstig is en het andere moment dit weer helemaal tegen spreken. Hopelijk heb je 2feb een fatsoenlijke arts die iets meer mee leeft met de onzekerheid die mensen kunnen hebben als het om hun ongeboren kind gaat.

Sissy mooi dat de groeiecho goed was en wat fijn dat er 1 al lekker de juiste kant op ligt. Leuk dat je nu alles in huis hebt, je moeder vond het zeker wel leuk dat ze mee kon naar de echo?

Wanneer leiden ze je eigenlijk uiterlijk in met een 2ling zwangerschap? Of is dit weer per persoon en zkh verschillend?

Wat betreft het wassen van de dekentjes. Dit heb ik altijd gewoon gedaan en merk er niet echt verschil in. Het enige is dat 1 dekentje een beetje gekrompen is jammer genoeg waardoor het nu nog net past.

Moontje ziet het haken een beetje op. Leuk lijkt me dat om te doen iets helemaal zelf maken ben alleen niet echt handig in die dingen.

Chrish fijn dat deze arbo arts met je mee dacht en dat je nu helemaal niet meer hoeft te werken. Kun je lekker uitrusten en de laatste dingen gaan doen voordat de 2ling komt. Ook leuk dat ze beide reageerde op het moment dat je het antwoord van de bedrijfsarts kreeg. Inderdaad alsof ze wilde zeggen hehe eindelijk mag ze stoppen.

Zijn jullie de laatste tijd ook zo moe. Ik heb hier vanmiddag heerlijk liggen slapen. Snachts kan ik minder vaak heerlijk slapen. Ben dan wakker om naar de wc te gaan en de ene keer val ik gelijk in slaap en de andere keer lig ik zo uren wakker. Ook nu voel ik me helemaal niet fit ondanks dat ik helemaal niets gedaan heb vandaag (ons mam was er weer om te poetsen dus kon lekker op de bank blijven zitten). Echt na het eten kreeg ik het verschikkelijk heet, hoofdpijn, duizelig en verschrikkelijk moe. Denk dat ik dadelijk maar even niet al te warm ga douche en mijn bed op ga zoeken.

Caroline succes bij de vk hoop voor je dat het klikt is wel zo fijn ook al is het alleen maar voor de nacontrole.

Moontje succes met de suikertest.

Geplaatst

Zo veer een heel verhaal :-) netjes op iedereen gerageerd.

Dat is dus wat ik me afvraag met dat aankleedkussen, hoe zit het met wassen enzo, het vierkantegedeelte in het midden lijkt met knoopjes te zitten, maar weet niet zeker.

Melsi, fijn dat alles in orde was.

Geplaatst

Er wordt geklust in huis... Vriend heeft nesteldrang eb m'n moeder is de familie wieg in elkaar aan t zetten, dus niet echt rustig in huis. Hoop er wel een beetje op tijd in te liggen. Heb t gevoel dat kindeke letterlijk dwars is gaan liggen, dus buik voelt ook niet fijn. Algehele ellende dus, haha.

Geplaatst

Welke kleur heeft het meubilair? Ik heb groen meubilair en ben toen voor olijfgroene met vanillewitte muren gegaan... Waar hou je van? wil je een echte jongenskamer? Of neutraal en dan met gekleurde dekentjes etc gaan werken?

Geplaatst

Eerste keer op uitzending terwijl ik bij het Korps Mariniers zit. We worden gedropt op de dijk tussen Lelystad en Almere. Vanuit de helikopters worden wij aan een kant van de dijk gedropt en dienen we ons in een soort cocconnetje te 'verschuilen' voor de vijand. Maar mijn coconnetje was kwijt en ik werd gedropt aan de kant van de vijand. Afijn, totaal aan flarden geschoten terwijl ik de vijand recht in de ogen aankeek.

Hahahahahahahahahaha, wat een debiel zullen jullie wel denken, maar ik schrik dus net wakker uit een nachtmerrie. Het was zo echt en zo eng, durf gewoon niet verder te slapen. Hartslag van ik weet niet hoe hoog...

Hoop dat jullie beter slapen en 'niet uitgezonden worden'

Geplaatst

Wat een mens al niet kan dromen zeg hoop voor je dat je de slaapt nu wel weer lekker te pakken hebt.

Fren hoop voor je dat je niet echt ziek wordt. Kon je nog een beetje betijds naar bed ivm het klussen

Medusa altijd lastig kleuren bepalen maar het is wel een beetje persoonlijk wat je wil. Alles juist rustig en met accessoires kleur geven of juist hele sprekende kleuren tegen de muur enzo. Heb je kleuren waar je over twijfeld?

Lag lekker vroeg op bed maar duurde even voordat ik in slaap viel baalde ik wel van. Nu wakker om naar de wc te gaan en kan niet slapen omdat de wind nog net niet binnen komt hier. Wat doen jullie eigenlijk om te zorgen dat je weer in slaap komt.

Hopelijk heb ik de slaap snel te pakken anders wordt t nog een hele opgave om te gaan werken

Geplaatst

Ik heb geen tactiek om opnieuw in slaap te vallen. Ik ga altijd ff op het forum kijken, naar beneden om wat te drinken en dan weer terug naar bed. Vaak lig ik niet langer dan een uur wakker, maar slaap daarna superlicht.

Heb je nog een beetje kunnen slapen Veer?!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden