Ga naar inhoud

Uitgerekend in mei 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

MamavanCarmen, Bart was en is ook erg rood, zijn gele neusje is pas sinds een dag of 3 weg.

Ben zelf bij de huisarts geweest en CB, maar het was heel normaal, dus inderdaad, maak je geen zorgen!

Je mag je zorgen maken als je meisje een maand oud is en nog steeds zo er uit ziet!

Hoe vindt Carmen haar zusje?

• Reacties 535
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

nou gisteren op controle geweest voor ctg. Alles nog helemaal super met de kleine meid, maar wel duidelijk registratie van harde buiken. Dus gyn ff langs geweest. Maar ik heb er niet echt last van. Merk wel dat er van alles gaande is. Met regelmaat harde buik en soms pijnlijk, maar het zet niet echt door. Ook vannacht de hele nacht echt om de 10min, maar sinds een uur is het weer helemaal rustig......!!!

Dus ik denk dat we maar gewoon af moeten wachten.

@ mamavancarmen: Haha hier is niets gebeurt na de sex.

Mijn partner dacht dat vannacht ook, misschien helpt sex en zei vanmorgen al, als die harde buiken nu doorzetten komt het gewoon door de sex ;).

Vervelend dat je man zich toch wat ongerust maakt over de kleine meid nu. Maar ik kan me herinneren toen mijn vriendin is bevallen vorige maand dat haar zoontje ook allemaal pukkeltjes had en wat gelige ogen had. Maar dat is sinds een week helemaal over en ook zij is zelf bij huisarts geweest. Hopelijk trekt het bij Elisa ook snel weg.

Hoe vindt Carmen haar zusje?

Ja ik moet het dinsdag toch echt vragen voor die GBS, maar kan me herinneren dat ik daar al eens op getest ben. Heb het net meteen in mijn agenda geschreven.

Want mijn vermoeden is dat het toch niet vanzelf gaat komen en dat ze een beetje hulp nodig heeft om er uit te komen. We zullen zien.

Nu maar even lekker een frisse douche en dan wat boodschappen doen. Mijn moeder komt zo even de was strijken, echt super lief.

Daarna samen lunchen in de stad en even een terrasje pikken.

Lekker genieten Dames en hopelijk kan ik ook snel genieten van ons kleintje!

Geplaatst

* breek even in*

Allereerst gefeliciteerd met jullie kleintjes! En Kim succes met de laatste loodjes.

Over het geel zien. Bij mij zagen allebei de kindjes ook geel. Kreeg de tip om ze veel in het daglicht te leggen.( niet in de volle zon)

*breek weer uit*

Geplaatst

Kim, mijn eerste zoontje kwam met 39wkn en 2dgn, nu Hugo dus bij 39 en4 dgn. Dus hier zijn ze steeds ietsje eerder. Maar joh, volgens mij komt een kindje gewoon wanneer ze er klaar voor is en zegt een eerdere bevalling ook weinig over een volgende. Er zit niks anders op dan nog heel even geduld te hebben. Heb wel met je te doen hoor, met deze warme dagen. Schrale troost: veel van de ongemakken en kwaaltjes zijn inderdaad meteen weg na de bevalling. Zo zou ik nu heerlijk kunnen slapen zonder kramp of rusteloze benen of bekkenpijn, maar ja daar is Hugo het dan niet mee eens.

Meid, ik hoop dat je meisje zich snel laat zien.

@mamavancarmen: als je het oordeel van de kraamzorg niet helemaal vertrouwt zou je het aan de verloskundige kunnen vragen? Die komt als het goed is toch een paar keer controles doen?

Hé Suzz, jeetje Bart is alweer een maand, gefeliciteerd met dit kleine mijlpaaltje ;-)

Oké, tijd voor een laatste voeding en dan lekker een paar uurtjes slapen hopelijk.

x Jett

Geplaatst

Hey Kim, hoe voel je je?

En inderdaad Jett, Bart is alweer een maand geweest. wat gaat dat SNEL!!

Helaas is mijn lieve tevreden mannetje veranderd in een ontevreden 'alles bij elkaar krijsend' kereltje geworden.

Ik vermoed dat hij nog last heeft van zijn nek/hoofd, dus dat is even behelpen,

ik denk dat hij ook niet tegen het warme weer kan,

en helaas zijn zijn billetjes kapot, en dat terwijl ik elke verschoning braaf insmeerde met creme...

Dus ja, is logisch dat hij zich niet fijn voelt.

Alleen zo jammer dat hij dat uit vanaf half 3 s'nachts...

Hoe is het met de andere wolkjes van baby's?

Heerlijk aan het genieten??

Geplaatst

Hier alles super! Ik voel me ook steeds beter na de ks. Jille is een heerlijk mannetje. Hij drinkt super en komt om de 3-4uur. Na de bv is hij ook tevreden en gaat hij.snel slapen. Ik ben zo gek op hem. Ik vind het bijna saai als hij slaapt. Haha... Geen kapotte billen gelukkig. En weinig last vd warmte. we zijn zo gelukkig met hem!

Groetjes

Geplaatst

@ Jett: ik heb me er zelf ook maar neergelegd. Ze komt wel als ze er klaar voor is. En tja dat duurt misschien dan iets langer. Morgen weer voor controle ctg en dan dinsdag weer op controle. Ben benieuwd. Moet zeggen heb niet heel veel last van de hitte, behalve dat mijn voeten en enkels ontzettend opzwellen. En daar heb ik echt wel last van. Dus als ik overdag buiten zit, dan heerlijk met mijn voetjes in een heerlijk koud badje. Helpt echt goed. En het wordt deze week ietsjes minder warm, dus dan hou ik het nog wel even uit.... hahaha ;).

@ Suzz: dat is wel balen dat Bart z`n billetjes kapot heeft. En tja die hitte, dan is het wel wat begrijpelijk dat hij zo krijst. Wel minder voor pa en ma, maar dat komt wel goed. We vinden zelf de hitte al niet fijn, laat staan z`n kleintje.

@ BabyEnschede: fijn dat het goed gaat met moeders en de kleine Jille. Lekker genieten dus.

@ MamavanCarmen: lekker aan het genieten van je gezinnetje? En hoe is het met de pukkeltjes en geel zien bij Elisa?

Hier vanavond na een heerlijk verfrissende douche weer een nieuwe ontdekking gedaan. Vriendlief smeerde mijn buik in met bodylotion en zei volgens mij zie ik striae. En jawel hoor, gisterenavond nog niets te zien en nu ineens komen de eerste kleine streepjes te voorschijn. Ik weet dat het erbij hoort, maar baal wel een beetje dat ze nu pas komen met 40weken 3dagen. Ach laten we zeggen, hopelijk blijft het bij deze paar kleintjes........ Hahaha je kunt maar ergens over klagen.

Ja ik kan klagen over mijn voeten en enkels. Dat doet ontzettend zeer als ze zo opgezwollen zijn. Ze staan zo strak gespannen. Dus de temperatuur mag wel 5 graden minder voor mij, vinden mijn voetjes en enkels vast ook veel fijner. En mijn bekken, ja dat is nu vooral de nacht dat ik er last van heb. Maar ja! Overdag probeer ik niet meer te slapen, wat ervoor zorgt dat ik in ieder geval in de nacht zeker 4uur aan een stuk kan slapen. Ik moet zeggen dat is een wereld van verschil.

Dames jullie horen van mij. 1 ding weet ik zeker, uiterlijk over een week is ons meisje er.......................

Geplaatst

Dames,

Ik heb zo een heerlijke kraamtijd. Ik heb een heerlijk tevreden baby. Het weer is fantastisch en heb al wat uurtjes zon gepakt. Mijn andere meisje is ook helemaal verliefd op de baby. En ook mijn man is zo trots. Het gaat met mij super. Begin wel wat pijntjes in de buik te krijgen, denk van mijn darmen omdat je weer zaken neemt die je niet nam tijdens de zwangerschap zoals biefstuk. Ook dat ius genieten en ik heb ook al een glaas wijn gedronken. oow ik ben zo intens aan het genieten van het leven met mijn meisjes. Ik ben zowaar nog meer verliefd als de eerste keer. Ik denk dat dat komt omdat ik dit keer ook borstvoeding geef en dat dat goed gaat. Het is echt zo heerlijk. Ben zo trots op mijn meiden. En ook weer helemaal verliefd op manlief.

Geplaatst

haha, het is wel stil hè bij Kim? Zou dat iets betekenen?? Ben ook erg benieuwd. Hee maar Kim, we voeren de druk helemaal niet op hoor ;-)

succes en x

Geplaatst

Hoi dames, het is nu ik reageer wel al juni, maar..........Donderdag 31 mei om 7.35uur zijn we trotseouders geworden van een hele mooi dochter genaamd Suze, 3535 gram en 52.5cm. De bevalling was erg zwaar en heftig en de kleine heeft een heel moeilijk en zware start gehad. Liggen nog in het ziekenhuis tot morgen, misschien zelfs zondag. De rest horen jullie nog. Maar wat ben ik trots!!

Geplaatst

Kim VAN HARTE GEFELICITEERD MEID. Naar dat het zo'n heftige bevalling was, hopelijk gaat alles nu goed met jou en Suze. Sterkte met herstellen en verder vooral heel erg gaan genieten van jullie wondertje. Erg leuke naam trouwens.

x Jett

Geplaatst

Het verloopt anders dan gedacht. Suze is net opgenomen op de couveuse afdeling. De bevalling heeft 24 uur geduurd. Toen ik eindelijk mocht persen bleek onze meid het niet meer goed te trekken en de hartslag zakte weg steeds na een perswee. Dus gynaecoloog erbij, ze moest eruit. Hij zei ze moet er nu uit anders wordt het een keizersnede. Dus mbv vacuüm en knip en zonder persweeën de kleine eruit. Maar persen zonder persweeën is heel raar en zwaar. Ben zelf ook best veel bloed verloren, dus hb te laag. Krijg vandaag en zondag medicatie hiervoor via infuus.

Geplaatst

Ow Kim,

Ik heb zelf fluxus gehad na de eerste, dus weet hoe zwaar het herstel is na veel bloedverlies. Een advies, slaap veel en probeer niet voor de buitenwereld op te blijven. Zorg goed voor jezelf en pak alle rust en tijd die je nodig hebt. Laat zoveel mogelijk door je man doen. Wees niet teleurgesteld als borstvoeding niet of moeilijk op gang komt en schroom niet bij onvoldoende herstel van jezelf op borstvoeding over te gaan. Ook handig om het van je af te praten met iemand. Ik heb destijds na veel bloedverlies eigenlijk alles verkeerd aangepakt, waardoor ik achteraf zeer gefrustreerd raakte en terugkijk op een niet zo leuke kraamperiode bij de eerste. Het is niet niks zo een zware bevalling en veel bloedverlies. Persen zonder persweeeen is verschrikkelijk. Het is een van de zwaartse dingen. Wat naar dat je eerste bevalling ook zo tegenviel. Ik kan alleen maar zeggen dat mocht je ooit vooor een tweede gaan, dat het een stuk makkelijker gaat (ook al durf je dat dan waarschijnlijk niet te geloven)

Is GBS nog gecheckt? Belachelijk dat ze je 24 uur hebben laten lopen. Arme Suze, maar meisjes zijn vechtertjes he en ze komt er wel. Wordt nu waarschijnlijk goed in de gaten gehouden. Laat ze anders alsnog wat oorsmeer en neusslijm afnemen om te testen op GBS. Sorry dat ik er zo op aan blijf dringen, maar zou het zo erg vinden, als blijkt dat ze dit wel heeft opgelopen in het geboortekanaal. Waarschijnlijk was ze gewoon net als jij uitgeput van de uren bevalling. Meis wat een toestand. Maar ze heeft 40 weken gezeten en wat ik je zeg meisjes zijn vechtertjes. Op dit moment maak je je waarschijnlijk alleen maar zorgen en ik hoop dat je veel steun aan familie vrienden en je man hebt. Maar alles komt goed meis.

XXX

Geplaatst

Hoi Hoi,

hier eindelijk weer eens een berichtje van mij. Ik mocht gisteren naar huis, maar de kleine meid ligt nog op de couveuse afdeling. Niet aan de bewaking, maar in een verwarmd bedje. In het weekend heeft ze wel 2 dagen aan de bewaking gelegen omdat het ineens heel erg achteruit ging.

Dit omdat ze een heel moeilijke start heeft gehad. Ze kon haar bloedsuikers niet op peil houden en ook kon ze zichzelf niet warm houden. Eten was ook een probleem, ze bleef bijna alle voedingen uitspugen.

Dus alweer allerlei onderzoeken achter de rug. Echo hersenen en buik. Gelukkig allemaal goed. Ook al flink wat bloed geprikt.

Sinds gisteren zijn ze overgegaan op andere voeding omdat ze waarschijnlijk reflux heeft. Met deze voeding lijkt het wat beter te gaan. Ze spuugt niet meer iedere voeding uit. Maar er blijft wel zuur omhoog komen en ze kan nog geen hele fles leegdrinken. Dus wat ze laat staan moeten we via de sonde geven. Gisteren is gelukkig wel haar infuus eruit gegaan, ze kan haar suikers weer beter op peil houden.

Maar jeetje wat raar om thuis te zijn en je kleintje achter te laten in het ziekenhuis. Gelukkig heb ik gisterenochtend de hele morgen met haar mogen buidelen voordat we naar huis gingen. Daar werd ze zo lekker rustig van.

Het gaat langzaam aan steeds beter, maar naar huis zit er voorlopig nog niet in. We kijken van dag tot dag.

Zelf ben ik ook nog niet helemaal fit. De fluxus heeft best veel impact op mijn lijf, dus moet `s middags echt thuis een paar uurtjes slapen. Maar ook dat komt goed.

En hoe is het jullie en jullie wondertjes? Ze groeien als kool zeker. Tenminste ik merk dat Suze in een week al echt is veranderd.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden