Ga naar inhoud

Uitgerekend in mei 2012

Aanbevolen Berichten

• Reacties 535
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

pfff hebben jullie de bevalling van Hope gelzen. Mijn hemel. Ik vond mijn eerste bevalling al vreselijk, maar wat zij heeft moeten doorstaan. Petje af!

Hoe is het verder met jullie, ik neem aan babyenschede zenuwachtig en suzz zorgend maken om haar kleine man. Hoe zal het Kim vergaan? Ik krijg weer mijn energie terug en wil van alles ondernemen, alleen de kou buten houd mij tegen om te gaan shoppen enzo. Wel moet ik savonds nog spugen. Heb vandaag maar weer antagel genomen, want eten steekt alweer in mijn keel. maar verder voel ik me prima. Kook ook gewoon weer met plezier en liefde.

Mijn meisje heeft nu de neuspeuterfase en spuug op de grondfase. Wat is dat irritant!!!!!!!!!

Slaap lekker!

Geplaatst

Goedemorgen dames,

allemaal lekker genoten van jullie weekend? Mijn moeder heeft mij lekker onverwachts vrijdagavond meegenomen voor een weekendje kerstshoppen in Londen! D

Dus ik heb een super weekend gehad. Ben nu wel gebroken, maar het was zo mooi en leuk. Leuke verrassing.

Hier verder weer een blaasontsteking, dus zit weer aan de antibiotica! Ik hoop niet dat dit een voorspelling is dat ik nu iedere 2 weken een blaasontsteking heb.

@ Mamavancarmen: Ja ik heb net het verhaal van Hope gelezen, jeetje zeg. Echt een hel. Wat fijn dat je langzaam aan ja energie weer terug krijgt.

@ Suzz: Hoe is het nu met de kleine man? Alweer helemaal de oude of niet? Altijd fijn als je weer wat rommel weg hebt kunnen brengen. Weer een beetje opgeruimd.

@Babyenschede: heel veel succes morgen bij de VWP en daarna lekker rustig aan doen!

Geplaatst

Kim - hinderlijk hé die blaasontstekingen.. Ik heb er in één maand tijd ook al 2 gehad en denk er nu weer één te hebben, pfff... Heb je er veel klachten van?

Geplaatst

@ Melis: heb er vooral veel buikpijn van. Verder niet zo veel klachten.

Ben allang blij dat ik er beide keren op tijd bij was, ben bekend met chronische blaasontsteking en vaak kom ik er pas achter als ik een nierbekkenontsteking heb. Dit omdat ik zo weinig klachten heb.

Hoe is het verder met jou? Was wel schrikken zeg dat je in het ziekenhuis lag. Nu lekker thuis rustig aan doen en genieten.

Geplaatst

Kim - ik had voorheen ook vaak blaasontsteking (vaak na sex) maar sinds mijn man geen zaadlozing meer heeft had ik er geen één meer gehad. Nu tijdens de zwangerschap ben ik weer het haasje.

Tijdens de dagen in het zkh heb ik ook een katheter gehad, dus ja.. 1+1=2.. De laatste controle na kuur hebben ze m'n urine niet op kweek gezet, 'vergeten'. Dus ik ga zo maar weer eens bellen!

Verder leef ik met de dag, elke dag langer in m'n buik is er 1. De ene dag voel ik me beter dan de andere. Gelukkig heb ik al verlof (althans zit in de ziektewet) dus ik heb geen verplichtingen.

Hoe is het verder met jou?

Geplaatst

Kim en Melis, ik heb ook vaak blaasontstekingen, zeker na sex. Echt zo vervelend.

Ik ben me gisteravond trouwens kapot geschrokken. Mijn man en ik hadden sex en ik zei nog sjee ik ben veel vochtiger en wta een metaallucht ruikt er. Blijkt dat ik dus ben gaan bloeden. Echt helderrood. Ik snel de geleende angel sound van de buren aangezet en flink getik van hartje van onze kleine frummel.Bloeden is ook vanzelf gestopt. Vanochtend nog klein beetje bruine afscheiding. Sorryvoor de details, maar ik schrok echt zo erg. Vandaag ziekenhuis en verloskunde gebeld, maar schijnt voor te kunnen komen, dat je na sex een bloedvat in baarmoedermond raakt en dus gaat vloeien. Achteraf was het ook weer niet zoveel bloed, maar toch je maakt je zorgen om je kindje

Geplaatst

BabyE, hoe is je VWP gegaan? Ik hoop dat het heel erg meeviel, en dat je nu lekker verwend wordt.

De langzame wachtdagen tot de uitslag zijn begonnen,

ik duim voor je dat alles 1000000%mevalt!

Ik wil wel reageren, maar ik zie even slecht.

Zoonlief had vanmorgen vol enthousiasme zijn nagel in mijn oog geprikt,

hoornvlies is beschadigd. Nu heb ik antibioticazalf erin gekregen en mijn

oog is dichtgeplakt. Raar hoor met een oog kijken!

Ik reageer gauw weer, moest binnen een paar daagjes over zijn!

Geplaatst

Hi allemaal,

de punctie viel op zich heel erg mee. Vandaag de hele dag in bed gelegen. Gelukkig vanmorgen wel lekker n frummeltje mogen kijken! was goed gegroeid, nu rond 13 cm, en meer dan genoeg vruchtwater. Verliep allemaal zeer voorspoedig. Nu afwachten! we hebben gekozen voor de sneltest, dus deze week uitslag incl geslacht. Erg spannend! Ik houd jullie op de hoogte.

Liefs BabyE

Geplaatst

@babyenschede: wel fijn dat de vwp toch wat is meegevallen. En altijd fijn om de kleine weer te zien. Nu nog wachten op de uitslag, spannend. Jij lekker rustig aan doen.

@melis & mamavancarmen: hier is het sowieso altijd raak na de sex. Heb voordat we begonnen aan het ICSI traject ook AB moeten slikken na de sex en moest dan ook verplicht douchen om infecties te voorkomen. Toen was het wel een stuk minder, maar ja die AB mag niet als je zwanger bent. En aangezien ik het echt niet voel als ik een blaasontsteking heb wil het nogal eens uitlopen op een nierbekkenonsteking. Maar ja, dat neem ik nu maar voor lief!!

@mamavancarmen: kan me voorstellen dat je dan schrikt, maar wel fijn dat het ziekenhuis en de verloskundige je wat gerust hebben kunnen stellen.

@suzz: jeetje zeg wat een pech! Ja dat is wel even wennen met 1 oog kijken. En dan moet je ook heel anders en meer focussen, krijg je ook vaak hoofdpijn van. Dus lekker rustig aan doen.

Geplaatst

Hallo Dames,

hoe gaat het met iedereen?

@ Babyenschede, weet je al iets meer van de vwp? Spannend hoor.

@ Suzz: en hoe was het bij de verloskundige maandag?

Vanmorgen bij de gynaecoloog op controle geweest. Eerst een uitgebreide echo van ruim 20min. Altijd leuk om je kleintje zo te zien. Lag goed op schema, zelfs 2 dagen voor. We hadden gehoopt dat het geslacht zichtbaar zou zijn, maar ons frummeltje liet het niet zien. Dus ze zei als ik twijfel zeg ik niets. Geeft niet, dinsdag hebben we de geslachtsbepaling, dus we wachten nog wel even af.

Daarna bij de gynaecoloog. Deze vertrouwde het toch niet helemaal met mijn nieren en zo, dus een echo gemaakt om te kijken naar stuwing in de nieren. En jawel hoor, rechts al stuwing te zien. Dus afgesproken dat sowieso iedere 4 weken mijn urine op kweek gezet wordt. En als ik zoveel last blijf houden, krijg ik een verwijzing naar de uroloog.

Daarna lekker ff samen de stad in geweest. Geslaagd voor een ontzettend leuk positiejurkje en nog wat shirts. Die kun je niet genoeg hebben zeg ik maar.

Echo/vk afspraak

MamavanCarmen: 6/1 20 weken echo

Jett: 27/12 20 wkn echo

Suzz: 19/12 20 wkn echo

Kim: 20/12 pretecho + geslachtsbepaling 5/1 20wkn echo

Babyenschede:

Daantje:

Uitgerekende datum

Suzz: 9-05-2012

Jett: 20-05-2012

Kim: 24-05-2012

Daantje: 26-05-2012

Babyenschede: 30-05-2012

MamavanCarmen: 31-05-2012

Geplaatst

babyenschede volgens mij ben jij de eerste van ons die weet wat het wordt. Een zoon! wat leuk! Ik ben altijd weer verbaasd als op deze manier ook jongens geboren worden, omdat meiden over het algemeen sterke geslacht zijn. Lijkt me echt heel leuk om na een dochter straks ook een zoon te hebben, maar wioj moeten nog even wachten tot 6-1.

Ik heb me de afgelopen tijd wel zorgen gemaakt over die vwp hoor. Voor mijn gevoel is de combinatietest vaker verhoogd risico, terwijl er met de baby niks aan de hand is. En dan zo een grote naald in je buik met alle risicio's. Ik ben blij dat het achter de rug is en alles goed is gegaan

Geplaatst

Hier eindelijk een buikfoto gemaakt vanmorgen. Jeetje zeg, zie nu pas hoe hol mijn rug eigenlijk is. Hahaha

[ATTACH=CONFIG]3112[/ATTACH]

Hoe is het met de andere dames? Al een tijdje niets meer van Jett vernomen. Ben benieuwd, als het goed is weten we dinsdag wat het geslacht is van ons frummeltje. Eens zien of mijn voorgevoel klopt.

Suzz morgen de 20 wkn echo. Geniet ervan, wil je weten wat het wordt?

Echo/vk afspraak

Babyenschede:

Daantje:

Uitgerekende datum

Babyenschede: 30-05-2012 (Babyboy)

Geplaatst

Hi allemaal,

Hier alles goed! Morgen hebben we weer echo, controle na vruchtwaterpunctie. Wel even spannend, maar heb besloten om me er niet druk over te maken...kan niet bezig blijven, en heb nergens last van, dus vertrouw er maar op dat alles goed is.

Verder is het heerlijk om te weten dat alles verder goed is en we een zoon krijgen. Beetje vreemd, omdat we allebei overtuigd waren dat we een meisje zouden krijgen. Is het gek dat ik even tijd nodig heb om aan het idee van een zoon te wennen? Ik ben een echt meisjes-meisje, en heb ooit een ex gehad met 2 kids (zoon/dochter) en kon toen veel beter opschieten met meisje, heerlijk om te tutten met haar en kleertjes etc...maar jongens zijn ook super leuk!! Maar goed, voel me dus beetje schuldig dat ik moet wennen....

Gisteren wel heerlijk kleertjes geshopt bij de hema!

Morgen weer een update na de echo!

Groetjes babyE

Geplaatst

Hey Dames!!

BabyE, wat heerlijk een zoon! Wij hebben een zoon, en ik vind het helemaal super en geweldig.

Mijn zoon is knuffeliger dan mijn 4 nichtjes. Maar ook echt een rauwdouwer.

Kimm, mooie buik heb je!

We hebben vandaag de 20 weken echo gehad. alles was goed en perfect!

Het hoofdje symmetrisch, buikje was lief.

Echt alles was perfect.

We hebben er voor gekozen om niet te weten wat het wordt.

Bij onze zoon wilde we dat ook niet weten, maar werd het wegens omstandigheden bekend (we hadden een slechte 20 weken echo met alles stress die er bij hoort)

Nu is alles goed, echt een hele grote opluchting.

Ik wil wel meer vertellen, maar moet de pc nog af maken wat installaties betreft.

Onze oplader werd heet in de laptop en ineens begon het te smeulen.

Oplader verbrand, iets was er niet goed.

Later met een andere oplader geprobeerd, we dachten dat er een contact stuk was,

maar het bleek aan de laptop te liggen.

Dus net snel alle foto's op de externe harde schijf gezet en vandaag een nieuwe laptop gekocht.

En die ga ik nu in orde maken.

Fijne avond, tot gauw weer!

Liefs Suzz

Geplaatst

Echo/vk afspraak

Babyenschede:

Daantje:

Uitgerekende datum

Suzz: 9-05-2012 (verrassing)

Geplaatst

Hi dames,

de controle 1 week na de punctie was helemaal goed! Hartje klopte prachtig en bloeddruk was goed, dus helemaal blij! Op nd 20 weken echo, 12 januari.

Ik heb last van een soort slapend/tintelend gevoel in mijn rechter onderbeen, herkent iemand dat? alsof er in mijn lies iets afgekneld raakt...erg lastig!

Groetjes babyE

Geplaatst

Hoi meiden, tijdje niks laten horen en ook weinig op de site geweest. Heerlijk genoten van sinterklaas en allerlei andere leuke dingen. Heb ook een beetje het gevoel in een tussenfase te zitten: weinig echo's/controles en veel andere dingen om mee bezig te zijn. Wel een enorm groeiende buik en af en toe het gevoel dat ik ons 'bengeltje' voel. Verder voel ik me goed en ben ik nog niet al te veel bezig met de 20wkn echo van volgende week.

BabyE: super dat alles goed is en dat de vwp is meegevallen.

Hier willen we ook niet weten wat het wordt, heb zelf enorm het gevoel dat het een meisje wordt, dat wordt dus lachen als er straks toch een jongetje uitkomt ;-).

Meiden, wat een mooie bolle buiken al, zal er binnenkort ook eens eentje op zetten.

x Jett

Echo/vk afspraak

Babyenschede:

Daantje:

Uitgerekende datum

(verra
ssing)

Jett: 20-05-2012 (verrassing)

Babyenschede: 30-05-2012
(Babyboy)

Geplaatst

Echo/vk afspraak

Suzz:

Kim: 5/1 20wkn echo

Babyenschede: 12/1 20wkn echo

Daantje:

Uitgerekende datum

Suzz: 9-05-2012 (Verrassing)

Jett: 20-05-2012 (Verrassing)

Geplaatst

Hoi hoi,

nou de echo was super. En mijn gevoel was niet juist, hahaha. Mijn vriend had het al de tijd wel goed. We krijgen een meisje :girl:.

Ik dacht echt een jongen. Dat was al z`n sterk gevoel vanaf het begin, dus moet wel even omschakelen nu. Maar ach het zag er allemaal super uit. En dat de baby gezond is is toch het allerbelangrijkste. Ze lag heel goed op schema, zelfs al wat verder. Dus op naar de 20weken echo 5/1.

@ babyenschede: fijn dat de controle helemaal goed was. En een goede hartslag en bloeddruk stellen altijd weer gerust. Op naar de 20weken echo ook voor jou dus.

@ Jett: groot gelijk dat je ff hebt genoten van de afgelopen tijd. En als je wat afleiding hebt met andere dingen zijn er zo wat dagen voorbij. Voor mij hoefde het ook niet perse om te weten wat het zou worden, maar mijn vriend wilde het zo graag weten. Vandaar. En hij is helemaal blij dat zijn voorgevoel klopte.

Echo/vk afspraak

Suzz:

Kim: 5/1 20wkn echo

Babyenschede: 12/1 20wkn echo

Daantje:

Uitgerekende datum

Suzz: 9-05-2012 (Verrassing)

Jett: 20-05-2012 (Verrassing)

Kim: 24-05-2012 (Meisje)

Babyenschede: 30-05-2012 (Jongen)

Geplaatst

Kim,

Wat leuk en lijkt precies op mijn verhaal. Toen ik meteen zwanger was heb ik ook de hele tijd gedacht dat het een jongen was. dacht echt dat ik een jongens moeder zou zijn, en heb zelf bij de pretecho van 26 weken gevraagd of ze echt zeker wisten dat het een meisje was.

Maar dit keer ben ik overtuigd van een jongen. Nog wachten tt 6 januari

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden