Ga naar inhoud

Uitgerekend in mei 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ mamavancarmen: kan me je ergernissen wel een beetje voorstellen nu je je nichtje te logeren had. En dan vooral als je ook nog 4 dagen moest werken, maar uiteindelijke is alles goed gekomen. Nu lekker genieten van je welverdiende vakantie.

@ suzz: fijn dat de fysiotherapeut gezorgd heeft dat je wervel weer op z`n plek zit. Dat is altijd een erg vervelend gevoel om mee te maken.

Maar jeetje zeg was wel schrikken dat je over je fiets heen bent gevallen. Wel goed dat ze meteen alles gecheckt hebben. En wat je zegt als de gynaecoloog het niet vertrouwde had deze je niet naar huis laten gaan. Dus lekker rustig aan, al zal dat inderdaad met een kleine knul die rondloopt niet zo makkelijk zijn. Maar probeer er het beste van te maken.

Die blaasontsteking hier, tja ben er langzaam aan gewend. Maar echt lastig nu ik zwanger ben. Zeker omdat deze antibiotica niet zo goed aanslaat als mijn normale antibiotica. Ook alweer bijna donderdag, voor de 2e keer de 20weken echo. Hopelijk kunnen ze nu alles goed beoordelen. Als maak ik me er niet druk over, moest ik ook niet doen zei de gynaecoloog. Vandaag echt een hele drukke dag gehad op het werk. 1e dag weer een beetje mijn eigen werk gedaan, wordt meteen misbruik van me gemaakt. Morgen dus even naar mijn baas, dat is namelijk niet de bedoeling. Ben gebroken nu, dus vroeg mijn bedje opzoeken.

• Reacties 535
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey Kim, hoe is het met je blaas?

gaat het weer goed?

en veel plezier met je tweede 20 weken echo!

Hoop dat alles goed te zien is en hartstikke gezond is!

Hier gaat het wel. Heb sinds maandag nog af en toe samentrekkingen in de baarmoeder, vooral als ik te veel doe.

Dus ze willen dat ik heel veel rust neem, 24 weken is te vroeg voor weeën.

Ik baal een beetje dat een fietsongelukje dit te weeg kan brengen.

Verder gaat het hier wel goed!

Mijn zoon wil kleien, dus ik ga ven gezellig samen spelen.

Laat even weten hoe het was Kim!

Geplaatst

Hey Dames,

nou de echo was gelukkig helemaal goed. Het liep allemaal een uur uit voordat we aan de beurt waren. En in eerste instatie wilde ze weer niet meewerken, maar uiteindelijk na ruim 35min hebben ze toch het hartje goed kunnen beoordelen. Ook de navelstreng en de blaas van de kleine meid zijn nu helemaal goed gekeurd. Mijn blaasontsteking lijkt niet echt minder te worden, dus vandaag weer urine ingeleverd. Morgen ff bellen voor de uitslag.

@ Suzz: wel balen dat die val over je fiets nu zorgt dat je al samentrekkingen krijgt. Maar dan weet je wel meteen dat je rustig aan moet doen.

Echo/vk afspraak

MamavanCarmen:

Jett: 7/2 VK

Suzz:

Kim: 24/1 pretecho, 7/2 gynaecoloog

Babyenschede:

Daantje:

Uitgerekende datum

Suzz: 9-05-2012 (Verrassing)

Jett: 20-05-2012 (Verrassing)

Kim: 24-05-2012 (Meisje)

Daantje: 26-05-2012

Babyenschede: 30-05-2012 (Jongen)

MamavanCarmen: 31-05-2012 (Meisje)

Geplaatst

Breek even in...

Ik maak me namelijk een beetje zorgen ik ben 20 weken zwanger en ik voel eigenlijk niet of nauwelijks iets.

Ik heb anderhalve week geleden een keer een blubje gevoeld bij het schaambeen en vorige week een keer boven in mijn buik. Door het meelezen weet ik dat Kim en baby enschede ( Hihi we konen uit dezelfde plaats) ook pas laat waren. Ik weet bij de vorige echo dat de placenta voor het geboortekanaal lag misschien is dat nu nog zo, dat weet ik nog niet. Misschien kunnen jullie me helpen jullie zijn tenslotte net iets verder :)

Liefs Sweetformysweet uit de juni groep

Geplaatst

Sweetformysweet, de baby elke dag voelen MOET pas bij 30 weken.

Ik voelde de kleine ook niet elke dag, dat is echt iets van de laatste week, en ben inmiddels over de 24 weken heen.

De kleine wordt vanaf 23 weken echt sterker en dan voel je hem/haar echt veel en veel beter!

Maak je geen zorgen, dat hoort er bij!!

Geplaatst

Sweetformysweet ik dacht ook vanaf een week of 28 ofzo. Mijn gyn vond 20 weken ook best vroeg nog hoor. Zeker als de placenta ervoor ligt. De een is wat gevoeliger ook dan de ander he?

In het begin voelde ik het alleen als ik zit na een drukke middag en dan een koud sapje naar binnen giet. Nu ook niet elke dag en niet altijd even sterk. Komt bij jou ook: vertrouw daarop!

Geplaatst

Hi,

Ik voel de baby vrijwel dagelijks sinds 20 weken. En de eerste blubjes met 17 weken. Mijn placenta ligt aan de achterzijde, dus dat scheelt. mijn vriend heeft hem 2 dgn geleden voor het eerst gevoeld.

groet

Geplaatst

@ sweetformysweet: het is echt niet zo dat je de kleine iedere dag moet voelen. Dat is echt pas wat Suzz al zei vanaf 30weken. En als het (zoals bij mij tenminste) je eerste zwangerschap is, duurt het ook wat langer voordat je het voelt. En tja de voorliggende placenta is hier ook niet echt bevorderlijk, maar het komt allemaal goed. Hier voel ik de kleine sinds 2 dagen echt veel beter en gisteren heeft mijn vriend haar voor het eerst gevoeld. Nu voel ik haar vooral als ik zelf rustig op de bank of in bed lig. Dus het komt vanzelf.

@ Suzz: ja uitslag was binnen. Nog steeds niets minder de blaasontsteking. Dus moet 14dagen doorgaan met de antibiotica en dan weer opnieuw laten onderzoeken. Ben benieuwd.

Vandaag op pad geweest voor de kinderwagen en we hebben eindelijk een keuze gemaakt. Best lastig, want er zijn zoveel leuke kinderwagens.

Geplaatst

Echo/vk afspraak

MamavanCarmen:

Suzz:

Kim: 7/2 gynaecoloog, 29/2 pretecho

Babyenschede:

Daantje:

Uitgerekende datum

Geplaatst

Hoi Meisjes, hoe is het bij jullie?

Hier gaat het nu wel goed!

MamavanCarmen, hoe was je vakantie?

En Kimm, hoe is het met je blaasontsteking? ik wist niet dat je er zo lang mee kon lopen. Lijkt me zo verschrikkelijk!

Geloof niet dat het iets is waar ik aan zou kunnen wennen.

Gisteren weer naar de fysio geweest, man is helemaal tevreden over me. Hij zei dat vrouwen niet altijd dat durven te doen wat gevraagd wordt, vanwege de angst voor pijn of voor de baby. Maar ja, hij heeft me nu al drie keer dusdanig geholpen dat ik me daarna zo goed kon bewegen. Als hij wil dat ik op mijn kop ga staan, probeer ik dat hoor!

Vandaag hebben Tim en ik een pyjama dag. Ik liet kleertjes zien en vroeg: pyjama of kleertjes. Nee, het was duidelijk: jama!

Dus wij zijn nu heel charmant met een flanellen ruitjespyjama door de huiskamer aan het denderen. Zijn duplo ligt in een grote hoop op de grond, we gaan een autostad bouwen, zodra hij zijn boterhammetje op heeft.

Nu hebben we een naam voor de baby. ik ben er helemaal weg van, hartstikke stoer. Maar nu realiseerde ik me, we hebben dan 2 namen in het gezin beginnende met die letter. we hebben geen doopnamen, dus ja, krijg je dan straks dat de post door een ander geopend kan worden omdat het niet duidelijk is voor wie de post is. En vroeger heb ik altijd gezegd dat ik dat niet wilde. Maar ja, de naam is wel heel gaaf. wat zouden jullie doen?

Echo/vk afspraak

MamavanCarmen:

Suzz: 9/2 VK, 14/2 echo

Babyenschede:

Daantje:

Uitgerekende datum

Geplaatst

Hoi Hoi,

hier gaat het redelijk. Gisteren pretecho gehad. En wat blijft het toch bijzonder om ons frummeltje zo te zien. Mijn moeder was meegeweest, ze vond het helemaal geweldig. En net als de vorige keer wilde de kleine niet echt meewerken en al helemaal niet met het gezichtje in beeld. Telkens de handen ervoor of met het hoofd weggedraaid. hahaha, erg grappig.

Ben net thuis van mijn werk. Heb het zo druk met het rooster maken voor het 2e kwartaal, dat ik gewoon toch maar langer ben gebleven. En ach met het rooster maken zit ik in principe toch, dus dan gaat het wel als ik wat langer blijf. Ook hebben we vandaag een mededeling gekregen vanuit onze afdelingshoofden. Per direct (morgen dus) stopt 1 van onze 2 afdelingshoofden ermee................. onverwacht dat ze ging stoppen is het niet, maar wel dat het zo van de een op de andere dag is. Maar ach dat overleven we ook wel. We hebben het ook al een keer 2jaar moeten doen zonder afdelingshoofden dus komt wel goed..... hahaha.

Hoe is het verder bij jullie met de babykamertjes en dergelijke. Wij krijgen over 3 weken alles binnen. Dus aankomend weekend gaat mijn vriend de toekomstige babykamer leeghalen. Dan de vloer eruit, schilderen en nieuwe vloer erin. Lijkt veel werk, maar komt wel goed. Zie er nu al naar uit om straks lekker alles in te richten en aan te kleden.... leuk leuk!

@ Suzz: ja die blaasontsteking daar wordt ik niet echt blij van. Ik ben er normaal al zo gevoelig voor en nu lijkt het steeds of dat het weg is, maar binnen 1 of 2 weken is het weer terug. En daardoor is je weerstand minder en heb ik nu ook nog een schimmelinfectie erbij...................echt niet leuk meer. Maar ja je doet er zo weinig aan. Nee aan wennen doet het ook niet echt. Ik moet zeggen ik had er mee leren leven, maar nu ik zwanger ben is het zo anders. En heb ik er zoveel meer last van.

Fijn dat je zoveel baat hebt bij de fysio. En eigenlijk toch raar dat sommige mensen niet doen wat er gevraagd wordt, het is voor je zelf zou je zeggen.

O heerlijk zeg de hele dag een pyama dag met je zoontje. Even helemaal niets maar gewoon lekker ontspannen samen.

Tja wat de naam betreft. Ik zou zeggen als jullie het echt allebei een hele mooie en stoere naam vinden zou ik het gewoon doen. Dat met die post is dan een bijzaak. Handig is het natuurlijk niet, maar dat moet niet opwegen tegen de naamskeuze voor jullie kindje.

@ MamavanCarmen: en hoe is de vakantie geweest? Lekker genoten?

Echo/vk afspraak

MamavanCarmen:

Suzz: 9/2 VK, 14/2 echo

Babyenschede:

Daantje:

Uitgerekende datum

Geplaatst

Hoi hoi hoi! we zijn net bij de kinder-KNO-arts geweest, Tim krijgt buisjes, en de arts zegt dat het daarna beduidend beter zal gaan met zijn oren.

Hij kon meten dat Tim niet zo goed hoorde, ikzelf merk er weinig van, maar de arts zei dat ik straks het verschil zal merken.

De babykamer is hier eigenlijk zo goed als klaar. alleen nog het inruimen van de kleertjes als alles gewassen is en zo.

en een commode-plankje moet ik nog ophangen. de rest is klaar. Dat is het voordeel als je alles nog hebt. Hoefde alleen maar een nieuwe commode te kopen.

Morgen ga ik naar Den Haag naar de musical Wicked! Verheug me er op, ben benieuwd of het zo gaaf is als ik al gehoord heb!

Dus tot zaterdag op z'n vroegst!

de babykamer is appelgroen met witte meubeltjes, paarse gordijnen, oranje kussentjes en bakjes voor watjes en zo.

Vond het wel fleurig voor jongens en meisjes. Ben benieuwd straks in mei!

Geplaatst

Klinkt mooi suzz!

Hier ook alles goed, alleen vannacht veel last gehad v kuitkrampen, was de eerste keer, wat doen jullie daaraan?

en daarnaast moeite om een goede houding te vinden in bed. Ik eindig toch aldoor weer op mijn buik, zou dat kwaad kunnen?

Gisteravond had ik dienst dus van 08-23uur gewerkt, en vandaag van 8-17uur, dus dan wel toe aan weekend!!

Controle pas weer eind februari (27 weken), en dan 30 weken echo op 21 maart. Dus nu even 4 weken niks, zalig!!

Gisteren kwam vriend thuis met een schasttig jasje voor ons mannetje, rood/wit gestreept met capuchon. Zo lief dat hij er ook aan denkt!

4 feb gaan we eens kijken voor de kinderkamer en de wagen bestellen. De rest komt pas na 14 maart, want we gaan dan verhuizen, dus hoe minder we hoeven mee te verhuizen hoe beter...wle jammer dat dat nog zo lang duurt, maar niks aan te doen.

Alles goed met iedereen?

Geplaatst

Hoi Suzz, klinkt inderdaad mooi! Hier rommelen we lekker door op de verschillende kamers: net een stoer groen kleurtje uitgeprobeerd op de muur van de nieuwe kamer van ons zoontje, ziet er wel leuk uit.

@babyenschede; hier ook veel last van kuitkramp (en voet- en bovenbeenkramp). Ik slaap in ieder geval met mijn voeten wat omhoog, voedingskussen eronder. Veel water drinken schijnt te helpen, net als regelmatig masseren en rekoefeningen. Ik heb zelf het idee dat het dragen van hakken ook niet echt goed is, dus vanaf nu maar op platte schoenen/laarzen. En voor wie er in gelooft (ik niet) schijnt een stuk sunlight zeep onder je matras te helpen. Succes in ieder geval, want het is knap pijnlijk.

Oh en volgens mij kan het geen kwaad om op je buik te slapen.

Oké, ga weer even verder schilderen, tot later

Geplaatst

Hier ook al ingewikkeld met slapen in de weer.

Ik gebruik zo'n lang voedingskussen tussen de benen en dan als een u om me heen. Lekker in de rug en om te omarmen. Helpt mij om niet op de buik te eindigen (vind dat toch niet zo prettig) en is verder heel comfortabel. Echt mijn beste vriend momenteel ;-)!

Geplaatst

Goedemorgen Meisjes!!

Bij krampen veel drinken weet ik nog van de vorige zwangerschap.

Melk want iets zit er in dat goed is voor de aanhechting van je spieren en water.

Maar krampen zijn heel vervelend. Soms voel je ze aankomen, en wat je ook doet, ze komen toch,

en die onverwachts komen wanneer je slaapt vind ik ook zo bitchy.

De enige krampen die ik ooit waardeerd heb zijn persweeën hihihihihihi

Hoe is het verder bij jullie?

Wicked was heel gaaf. Alleen Chantal Janzen is niet helemaal mijn favoriet,

en Jim Bakkum was vervangen door iemand die ik niet ken (hij was wel heeeeel goed!)

De rest was gewoon wauw. We zijn 's middags nog even langs het strand afgewandeld, zon scheen, koude wind.

We hadden gewoon een rode neus 's avonds (en mijn poeder bedekte dat niet, ziet er heel stom uit op foto's)

Zondag hebben we de verjaardagen van mijn ouders gevierd (mam is 29/1 en pap 31/1 jarig)

gisteren nog op pap zijn verjaardag gegeten, was hartstikke gezellig, maar ben toch blij dat ik vandaag helemaal niets gepland heb.

Zoonlief heeft inmiddels de 6de oorontsteking gekregen, en mijn huisarts kon er niets aan doen,

straks om half 2 hoor ik of we een nieuwe huisarts hebben.

Zo, ik ga even snel met franse slag een doekje door het huis halen, fijne dag meisjes!!

Geplaatst

Hallo Dames,

ja hier ook met regelmaat last van kuitkramp `s nachts. Maar moet zeggen veel water drinken en mijn benen hoog leggen helpt echt. En als mijn vriend niet hoeft te werken masseert hij als we naar bed gaan mijn onderbenen even, moet zeggen dat helpt ook echt heel goed. Ik wordt ook vaak wakker op mijn buik, maar dat kan geen kwaad. Merk wel af en toe `s nachts dat de kleine meid het niet fijn vind als ik op mijn rechterzij lig. Wordt ze heel erg onrustig.

@babyenschede: groot gelijk dat je pas na 14maart de rest regelt. Als je eenmaal overgehuisd bent is het veel makkelijker. En hoeft alles maar 1x.

@suzz: jeetje zeg voor de 6e keer alweer oorontsteking je zoontje. Wat zal het een verademing zijn als hij buisjes heeft, dan merk je echt meteen verschil. Die ontstekingen worden minder en hij hoort geluiden die hij eerst waarschijnlijk niet of nauwelijks hoorde. En heb je nu een nieuwe huisarts of niet?

Ben echt benieuwd naar de musical Wicked, hoor er zoveel goede verhalen over. Dus ik moet ook maar gaan denk ik. Lekker samen met een vriendin maar eens bespreken.

Nu maar proberen te slapen, maar heb de afgelopen 3 dagen zo slecht geslapen. Morgen werken, maar denk dat ik niet heel de dag blijf. Dat ga ik niet volhouden.

Geplaatst

Hey Meisjes, wilde even laten weten dat we hier geveld zijn door griep.

Ik slaap behoorlijk slecht daardoor, en als mama zijnde kun je niet echt ziek zijn.

Tim is behoorlijk aanhankelijk, spuugt steeds, slaapt slecht.

Ben een beetje moe zelf ook.

Ik kom gezellig kletsen als we weer beter zijn!

Fijne zondagavond, Liefs Suzz

Geplaatst

Hey Meisjes, hoe is het bij jullie?

Hier gaat het langzaamaan beter!

We hebben inmiddels een nieuwe huisarts, dus daar even een afspraak gemaakt.

Tim zijn oorontsteking was al over het hoogste punt heen, ging haast vanzelf over.

Gisteren bij anesthesie geweest voor gesprek, hele lieve vrouw. We hebben een kapje meegekregen waarmee de kleintjes onder narcose gaan, zodat Tim er mee kan spelen en ruiken en misschien en beetje 'vreemd gevoel' mee weg kan halen.

Zometeen naar de VK toe, even hartje luisteren en zo :)

Geplaatst

hi

laatst heel verhaal getypt na de vakantie crashte verbinding. Was in ieder gevaL heerlijk. Was 25 graden en Carmen liep lekker in de blote billen op het strand. Toen we terugkwaqmen in -5. Met kinderen in vliegtuig is toch minder, zeker als ze niet in de riem willen zetten en op een bleren zetten omdat ze willen lopen, klimmen spelen enzo. Verder echt heerlijk gehad.

Zo we zitten alweer in de 25ste week is toch nog wel snel gegaan he.

Ik doe momenteel hele leuke managementcursus. Was wel 3 sdagen intensief en van 9 tot 2100 uur dus wel pittig met een zwangere buik, maar oz o leuk.

Ik ben er nog jniet uit of ik voor Carmen enen dorakamer hello kitty kamer of tinkerbell kamerr zal maken. En ook niet hoe ik de babykamer ga inrichten. Ga zo maar eens zoeken op internet. Nog leuke suggesties?

Is iemand van jullie gaan schaatsen. ik durf niet met mijn buik en ik vind het koud.

Over 2 weekjes 3 d echo ben zo benieuwd naar ons meisje.

Oja in mijn vorige bericht wat niet was aangekomen zat ik de naam van suzz te raden. Ik denk Tycho. Zijn jullie al uit een naam, wij wel. Daarom wil ik nu gericht spulletjes gaan kopen. Nou tot snel weer

Geplaatst

Hey Dames,

hoe is het hier? Ben vandaag ontslagen uit het ziekenhuis alwaar ik afgelopen maandagnacht opgenomen was met galstenen. Had zulke erge koliekaanval niet meer normaal. Omdat ze de pijn niet konder onderdrukken en ik 3 nachten niet heb geslapen donderdag toch besloten om te opereren. Mijn bloedwaardes bleven ook oplopen, dus een ontsteking van de galblaas zat er aan te komen. Ben dus donderdag rond 15.30uur geoperereerd. Echt heel erg spannend. En raar als dat door je eigen collega`s gebeurdt. Maar gelukkig alles goed gegaan, meteen na OK een echo gemaakt en met de kleine meid was alles goed! Dan is er meteen een deel van de spanning weg, want heb de donderdag tot ik in slaap viel op de OK alleen maar gehuild, zo spannend. Mijn vriend is in de afgelopen 5 dagen 5 kilo afgevallen van de stress en spanning. Nu dus lekker rustig aan doen thuis.

@ Suzz: dat is altijd wel fijn als ze al een kapje gezien hebben, dan weten ze tenminste wat het is. Weet je al wanneer hij geholpen wordt?

@ MamavanCarmen: heerlijk zeg een vakantie met 25 graden. Dan is het wel weer wennen als het hier zo koud is. Maar je hebt lekker kunnen genieten.

Geplaatst

MamavanCarmen, wat lekker op vakantie! Vliegen lijkt me voor kleine kinderen ook helemaal niet leuk. Je zit in een stoel en je kunt niet echt rondkijken. Wel lekker als je in blote billetjes over het strand heen kunt. Ben gewoon een beetje jaloers. Hier was het maar brrrrr... koud in Holland. Tycho is een leuke naam! Helaas ken ik 4 jongetjes die zo heten. Dus als het een jongen wordt, zal deze naam het in mijn omgeving gaat het helaas niet worden.

En wat moeilijk zeg een meisjeskamer thema bedenken. Dora, Hello Kitty en Tinkerbel zijn alledrie heel leuk, dus ik zou je geen advies kunnen geven. Als je het heel zoet rose wil maken zou ik voor Hello Kitty gaan, Dora heeft iets meer kleur met Boots erbij. Tinkerbel ken ik niet in een rose versie, maar is ook heel leuk meisjesachtig. Dus ja, zoals je merkt, aan mij heb je niet zo veel :)

Kim, jeetje zeg, dat is ook niet niks! Lijkt me heel spannend om een operatie te ondergaan terwijl je zwanger bent. Fijn dat je ook meteen een echo hebt gehad om te kijken of alles goed is. Arme vriend heb je, 5kg afgevallen in 5 dagen. Het is ookheel spannend. Hoe voel je je nu? voel je je beter?

Hier gaat het goed. Nog 80 dagen ongeveer en dan is onze kleine er.

Maandag wordt Tim aan zijn oren geholpen. En dan moet het hier echt wel beter gaan wat ontstekingen betreft en zo. Ik vind het wel heel spannend voor hem zeg maar. we hebben met het mondkapje op beer laten zien wat er gaat gebeuren. Hij speelt nu na dat beer slaapt met kapje op, en wakker is met kapje af. We hebben duidelijk gemaakt dat beer mag huilen want het is eng, en dat het stinkt. Tim ruikt er aan en trekt dan ook een vies gezicht, maar dat kapje wil hij absoluut niet bij zijn gezicht hebben. Ik zou niet weten wat we meer voor hem kunnen doen. We zullen maandag wel zien.

Zo, ik ga lekker douchen en in een boek duiken.

Fijne avond, en een fijne zondag morgen!!!

Geplaatst

Jeetje Kim wat heftig. Heel dapper van jullie. Je kon natuurlijk niet anders, maar petje af. Wat heb jij het zwaar meissie

Suzz ik ben als kind van 3 ooit geopereerd met kapje vooraf, ze moesten me met 3 artsen en mijn pa vasthouden zo heb ik gevochten en tot de dag van vandaag ben ik nog steeds benauwd voor mondkapjes. Heb je natuurlijk niks aan, maar kunnen ze niet gewoon in de hand een infuusje aanleggen. Is veel minder frustrerend en zo gebeurd en merk je niks van

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden