Ga naar inhoud

Uitgerekend in augustus 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@apple daar heb ik ook al last van... Schijnt normaal te zijn hoor dus geen zorgen ;)

Die cursus duurt 2 avonden, maar kreeg gisteren een mail dat de cursus was vervroegd en dat de eerste avond al geweest was... En de volgende cursus begint 30 augustus... Dan hoop ik toch,ons wondertje al in onze armen te hebben ;) dus ga maar even verder kijken.... En anders hebben we altijd nog de kraamhulp om op terug te vallen.

Ons kamertje is al zo goed als klaar... Heerlijk om daar rond te struinen... :)

Fijne dag dames

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey meiden!

Apple: dat is bijzonder! Ik heb er geen last van maar ik weet dat het wel heel normaal is rond deze periode hoor, niks om je druk om te maken!

Bikergirl: lijkt mij best pittig voor twee shoppen, en dubbele kinderwagens ennn...dubbele kosten. Succes morgen, het is goed dat het gecheckt wordt maar niet leuk!

Femmie: dat is bale, dat er al eentje geweest is! Ik hoop idd ook maar dat ik voorlichting krijg van de kraamzorg, ik denk maar zo, de natuur doet uiteindelijk zijn werk toch wel (hopelijk) en anders niet.

@all: hier alles oke, manlief vanmorgen uitgezwaard, die is naar the big apple, boehoe. Ik had er toch wel erg veel moeite mee dat tie wegging maar ja, it's part of the job. Gelukkig is tie een donderdag alweer thuis maar ik kan altijd zo ongerust zijn als tie weg is. Verder is de buik weer goed aan het groeien hoor, heerlijk! Morgen 25 weken en dan gaan we toch echt richting die 'levensvatbaarheids' week toe, fijne gedachte.

Manlief is bij ons flink aan het schilderen, muurtjes weghalen enz. kan niet wachten totdat er daar een lief klein meisje ligt te slapen:-)

Fijne dag!

Geplaatst

Ha meiden,

Eerste vocht/melk gesignaleerd: check! Ik vond het wel even schrikken hoor. Hebben jullie ook dat je borsten niet altijd even prettig aanvoelen? Soms heb ik last van een soort stekende pijn, maar het helpt als ik ze goed insmeer met creme.

Ben blij te lezen dat het met jullie allemaal goed gaat. En ook dat er steeds meer vorderingen worden gemaakt met de kamertjes en bijvoorbeeld het aanschaffen van kinderwagens, leuk! Ik ben zelf overstag gegaan qua kinderwagen. Graag had ik helemaal zelf een mooie nieuwe willen uitzoeken, maar ik heb toch maar toegegeven aan de wens van manlief om de kinderwagen van vrienden over te nemen. Die mogen we gratis hebben en dat scheelt natuurlijk heel veel geld. Zelf had ik 'm misschien niet uitgezocht, maar hij ziet er nog goed uit en het is erg lief van ze om 'm aan te bieden.

Verder hebben we dit weekend besloten hoe we het kamertje van ons kleine meisje gaan inrichten. Voor 1 muur hebben we een erg mooi behangetje uitgezocht, een andere muur krijgt een kleurtje en de rest blijft creme/wit. Er ligt al een mooie houten vloer (moeten we nog wel in de olie zetten) en er komt een nieuw gordijn dat past bij de rest. De meubeltjes hebben we al een tijdje in huis. Volgens mij wordt het erg mooi! Binnenkort lekker aan de slag ermee.

@Bikergirl, hoe is de glucosetest gegaan?

@Amy: succes de komende dagen, ik vind het nu ik zwanger ben ook lastiger om apart te zijn van manlief. Nog 3 nachtjes slapen :-).

liefs, Simone

Geplaatst

Hee hallo! I'm back!

We hebben een heerlijke week Terschelling achter de rug.

We hebben niet in ons badpak op het strand gelegen maar we zijn veel (droog) buiten geweest!

Manlief is maar van vrijdag tot maandag mee geweest omdat hij gewoon moest werken.

Mijn vriendin was bij mij om mij te ondersteunen tot vrijdag. En inderdaad ik heb manlief ook wel erg gemist hoor!

Hij mij ook, ik had afleiding maar hij moest aan de arbeid!

Ik ben echt onwijs aan het groeien! Maak me alweer een beetje zorgen hoe alles er weer af moet.. Ik ga me meteen aanmelden voor de weight watchers zodra ik bevallen ben.

(als ik geen borstvoeding meer geef)

En tja die lekkende borsten. Ik wacht er op.

Ik heb 2 maal last van lekkende borsten gehad vanaf 24 weken zwangerschap.. Heel onprettig 's nachts, natte bedden enzo..

Nu heb ik nog nergens last van en hoop dat het nog even blijft.

Ik had vorige keren wel lily pads.

Zoogcompressen van siliconen. Valt niet zo op in je bh..

Tja die babykamer..

Ik begin me nu langzaam aan zorgen te maken.

Maar dat komt omdat er her en der op andere plekken verplaatst en opgeruimd moet worden maar ik kan niet zoveel meer slepen!

Heel vervelend..

Hopenlijk binnenkort nog tijd om te dirigeren!

Meiden fijne avond en een goede week en geniet van die buik!

(en de bewegingen) liefs Tulpie

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik heb het weer gehad, vanmorgen de prikjes weer doorstaan. Viel achteraf natuurlijk weer best mee. Heb ik meestal als ik ergens tegenop zie. Laat mij maar lekker tegen de bevalling op zien, misschien valt het dan wel een beetje mee, hihihi. Deze uitslag heb ik in ieder geval weer binnen en die was goed.

@ Tulpie, fijn dat je er weer bent meis! Lekker nagenieten van je vakantie en binnenkort toch maar eens die rommeltjes opruimen. (Troost je, hier zitten wij ook nog mee hoor...)

@ Simone, Ik kan me voorstellen dat je liever een nieuwe kinderwagen had uitgezocht, maar dit is wel een lief gebaar hoor! Jullie kamertje klinkt leuk. Ik heb ook wel eens last van mijn borsten, maar creme helpt hier niet voor. Bij mij is het meer groeipijn ofzo. Hier nog geen lekkende tepels.

@ Amy, nog 2 nachtjes slapen...

Ik krijg vanmiddag iemand van de kraamzorg. Benieuwd wat zij ons allemaal gaat vertellen... En donderdag de pretecho. Heel veel zin in hoor! Manlief gaat toch mee, hij vond het een beetje overbodig na de uitgebreide 20wk echo. Maar zijn moeder gaat niet mee en hij is toch wel weer nieuwschierig hoe het met de ukjes gaat. Vrijdag hopenlijk de babykamer definitief kopen en misschien ook de kinderwagen. Leuke (dure) hobby... Voedingskussen (die hopenlijk wat steun aan mijn zere rug gaat geven) gekocht: check!

Fijne dag meiden!

Geplaatst

Ha dames,

@Tulpie, welcome back. Lekker dat je een fijne vakantie hebt gehad! En wat goed dat je doordeweeks je vriendin mee had ter ondersteuning en dat in het weekend je man er gezellig bij was.

@Bikergirl: alvast veel plezier met de pretecho morgen! En gefeliciteerd met de goede uitslag van de glucosetest.

Zelf ben ik vanochtend op extra controle geweest, omdat de gyn mijn buik 2 weken geleden 'te hoog' vond. Nu weer helaas :-(. Ik krijg daarom vrijdag een extra echo om de groei te monitoren en moet diezelfde dag ook voor een glucosetest. Heel veel info kon ik nog steeds niet uit de gyn lospeuteren, maar hij denkt dat ik misschien zwangerschapsdiabetes en/of teveel vruchtwater en/of een (te) groot kindje zou kunnen hebben. Er bestaat ook nog steeds een kans dat er niets afwijkends aan de hand is, maar die kans is inmiddels kleiner geworden. Hij stond erop dat de testen nog deze week zouden worden gedaan en dat klonk mij bijvoorbeeld wel een beetje alarmerend in de oren. Afwachten maar... Hopelijk weten we voor het weekend meer.

X, Simone

Geplaatst

Hee Simone, dat klinkt toch naar zoals jij het beschrijft. Er hoeft natuurlijk niets aan de hand te zijn en artsen laten natuurlijk nooit het achterste van hun tong zien he: dus probeer je niet teveel te focussen op negativiteit: kleintje voel je neem ik aan goed schoppen? Misschien is het iets alarmerends voor gynaecologen voor w.b. eventuele ingrepen tijdens de bevalling of vooraf maar heeft dit geen invloed op de gezondheid van jullie beebje. Toch sterkte, je wil liever niet te maken hebben met enige vorm van ongerustheid van artsen dus ik snap jouw onzekerheid heel goed, ik denk aan je!

Hoe was de kraamzorg bikergirl? Jij krijgt het bezoek zeker eerder omdat de verwachting is dat je eerder bevalt?

Hier alles goed, mannetje komt morgen gelukkig weer thuis:-) Ik heb wel weer eens 1 van mijn onzekere dagen bah, beebje is zo rustig: ik voel hooguit speldeprikjes en zit zo extreem laag. Morgen gelukkig naar de verloskundige, hopelijk kan zij mij iets geruststellen:-)

Geplaatst

Hee Meiden!

@Simone, Wat vervelend! Ik maak wel uit je verhaal op dat je ondanks de zorgen ook wel sterk in je schoenen staat, klopt dat? Maar uitgaan van het beste! Zie je aan je buik ook dan dat je dikker bent?

Ik dacht dat veel vruchtwater geen kwaad kon.. Succes en sterkte!

@Amy, Ik heb ook de ene dag een drukkere buik dan de andere.. Die speldenkriebels die jij beschrijft zijn heel herkenbaar!

@All

Ik heb mijn kraampakket binnen, er zat een tummy tub bij! Echt heel leuk! De rest van mijn pakket heb ik denk ik toch niet nodig.. maar even kijken wie ik er blij mee kan maken..

Ik ben vreselijk moe en lusteloos! Ik kom niet meer vooruit joh!

Wie van jullie werkt er ook al weer in de horeca? Hoe gaat dat nu?

En de misselijkheid van andere meiden? Hoe gaat dat?

Liefs Tulpie!

Geplaatst

@Simone: Bij mij gaan ze ook de groei monitoren, dus elke 4 weken een echo (helemaal niet erg!). En het schijnt dat zwangerschapssuiker ervoor kan zorgen dat je kindje 'te' groot wordt, daarom testen ze dat dus ook meteen als het een groot kindje is. Maar een groot kindje is, volgens mij, alleen maar belangrijk voor de doktoren ivm de bevalling. Als het te groot is, dan krijg je een keizersnee. Ik denk dus niet dat je je zorgen hoeft te maken. Doe ik in ieder geval (nog) niet :-)

Geplaatst

Hoi meiden,

@ Simone: klinkt vervelend meis! Wel fijn dat je gyn zo oplettend is! Die glucosetest moet je nuchter doen, dus hoop ik voor je dat je direct s'morgens mag prikken. Na die 1e prik moet je een suikerwatertje drinken en dan nog 2 uur wachten en weer prikken voordat je mag eten. Hopenlijk valt het allemaal wat mee. Hou je ons op de hoogte? Succes meis!

@ Amy: Kraamzorg was een leuke gezellige dame die ons info kwam geven over wat we kunnen verwachten van de kraamzorg. Helaas kwam deze dame niet zelf, ze was wel erg gezellig. Ik kreeg nog wat tips over aanschaf van de babyuitzet en ze gaf aan dat we in het ZH gewoon moeten blijven vragen als we niet aan bod komen. Haar ervaring is dat je daar een beetje aan je lot wordt over gelaten. Tot dusver vind ik dat in ons ZH wel meevallen. Haar bezoek plant ze meestal rond week 24-25 in een zwangerschap. Ze vertelde dat die afspraken meestal nog eerder waren maar dat ze dat overbodig vond. Heb jij nog geen bezoek van de kraamzorg in de planning staan? Je mannetje komt vandaag weer thuis! Fijn zeg. Geniet ervan meis!

@ Tulpie: Ben jij nog misselijk? Ik ga mijn kraampakket ook maar even afwachten dan. Wilde zelf een tummytub halen, maar misschien krijg ik ook wel een. Of wist jij dat vooraf al dat je die kreeg?

@ all: Vanavond de pretecho, heb er heel veel zin in. Verder gaat het hier goed, op mijn rug na. Mijn buik was afgelopen week 1 cm gegroeid (was steeds 2 cm) en ik had er weer een halve kilo bij. Totaal heb ik nu 10 kilo erbij. Volgende week krijg ik een voorlichtingsavond over borstvoeding via mijn kraamzorg op de sportschool waar ik 9 mnd fit lessen volg. Benieuwd hoe uitgebreid dat is. Dat het goed voor de kindjes is wist ik al dus ik hoop wel dat ik er ook wat nuttige dingen uit kan halen. Ik zit na te denken over de aanschaf van een buikband om evt. s'nachts om te doen. Omdat ik de hele nacht op mijn rechterzij lig gaat mijn buik echt hangen en vraag ik me af of dit geen kwaad kan. Ik hoop door die buikband wat extra steun te krijgen. Iemand ervaring met zo'n buikband? Ik had een voedingskussen gekocht, maar da's geen succes. Een stug onhandig ding die behoorlijk in de weg ligt onder ons dekbed.

Fijne dag allemaal.

Geplaatst

Femmie80 - 31jaar - 2e IVF- 1e kindje

Bikergirl - 33 jaar - 1e ICSI - 1e 2 kindjes (zwanger van een tweeling)

Apple - 28 jaar -1e IVF - 1e kindje

Esseke - 34 jaar - 1e IVF - 1e kindje

Amy81 - 30 jaar - 3e ICSI - 1e kindje

Tulpie - 33 jaar - zomaar ineens spontaan na alles opgegeven te hebben - 3e kindje

Piekje - 30 jaar - 3e ICSI - 2e kindje

Amber - 35 jaar - 2e IVF - 2e kindje

Ilcsike - 32 jaar - 1e ECD (allerlaatste cryo) - 2e kindje

Simone77 – 34 jaar – 1e IVF – 1e kindje

Sabine86 - 25 jaar - 2e ICSI 6e terugplaatsing - 1e kindje

Linda1978 - 33 jaar - spontaan zwanger tijdens IVF-traject - 1e kindje

An83 - 28 jaar - 3e ICSI: 2 cryo's teruggeplaatst - 1e kindje

S€N - 39 jaar - 5e ICSI (en vele afgeblazen pogingen) - 1e kindje

Mirella31 - 31 jaar - 3e ICSI - 1e kindje

Uitgerekend

02 augustus - Mirella31

05 augustus - Tulpie - :bcbbboy2:

08 augustus - Piekje

14 augustus - Femmie80 - :bcbbboy2:

14 augustus – Simone77 - :bcbbgirl2:

18 augustus - Esseke

21 augustus - Amy 81 - :bcbbgirl2:

23 augustus - Amber76 - :bcbbboy2:

24 augustus - S€N - :bcbbboy2:

25 augustus - Linda1978 - :bcbbgirl2:

26 augustus - Sabine86

27 augustus - Ilcsike

28 augustus - Bikergirl - :bcbbgirl2:en :bcbbboy2:

30 augustus - Apple - :bcbbgirl2:

31 augustus - An83

Controles

Controles

12 Mei - Femmie80 - Pretecho babysworld

15 Mei - Femmie80 - Controle VK

22 mei - Apple - Controle VK

24 mei - Bikergirl - Controle gyn en verpleegkundige

1 juni - Linda1978 - Echo en controle

4 juni - Simone77 - 30 weken echo

13 juni - Linda1978 - Afspraak verpleegkundige

27 juni - Linda1978 - Echo en controle

Even ons lijstje bijgewerkt. Mijn pretecho voor vanavond ook maar vast verwijderd.

Staat alles er goed in verder?

@ Femmie: jij ook vast veel plezier met je pretecho zaterdag!

Geplaatst

@Bikergirl: en en en?? Was het leuk?? heb je weer mooie foto's? Mogen we ook mee gluren?? nee ik ben niet meer misselijk, bij vlagen een beetje.. vooral wanneer iemand langskomt die muffig ruikt of gerookt/ gedronken heeft.. daar kan mijn maag echt van omdraaien!

Ik ben verzekerd bij IZZ en daar krijg je dus een tummy tub. Erg leuk ding hoor! was wel weer toe aan een nieuwe, heb hem veel gebruikt bij mijn oudste 2!

Vandaag de bekken bodem therapeute gebeld en een afspraak gemaakt. heb pijn in mijn bekken en heb ook al weken erg veel moeite met urine ophouden..

Gister dagje weggeweest naar den Haag en krijg nu de rekening gepresenteerd! Mèn! Waarom wil ik ook altijd maar doorgaan??

Vanmiddag naar vk, meiden gaan ook mee.

Fijne dag allemaal!

Tulpie

Geplaatst

Hoi meiden,

Even een kort berichtje. Wat een mooie beebjes heb ik toch in mijn buik! Maandag scan ik even wat foto's in, lukt vandaag niet. Ze doen het prima, liggen qua groei 2 à 3 dagen achter op schema van een eenling, maar volgens deze vk die de pretecho deed is dat prima en normaal voor een tweeling. Hartjes weer even gehoord, alles gezien en lekker genoten van onze mini mensjes. Ik ben helemaal in love. Ons meisje ligt nu verkeerd om, wat ook verklaart waarom ik gistermiddag wat vreemde steken in mijn buik had. Ik was op dat moment wel even in paniek maar gelukkig was alles goed en heb ik waarschijnlijk het draaien gevoeld. Hopen dat ze nog weer gaat draaien, volgens deze vk lukt dit tot ongeveer week 28/29 bij tweelingen. Ons mannetje ligt wel goed. Geslachtjes weer even gezien, mooi hoor!

Fijn weekend alvast meiden!

Geplaatst

Bikergirl, kan niet wachten op jouw foto's, ik blijf ze zo bijzonder vinden! Klinkt super, en dat voor een tweeling!

Simone, hoe is het met jou?!?

Ik ben goed aan het groeien ineens joh! Gister naar de parnerles van zwangerschapsyoga geweest, hilarisch! Vond bevallen ineens toch wel spannend worden maar hee, we gaan ervoor!

Fijn weekend!

Geplaatst

Hey meiden,

Het was allemaal goed hoor, in het ziekenhuis vandaag. Op de echo was al te zien dat ons meisje precies op de curve zit qua groei. Zo leuk om weer even naar haar te kunnen kijken. Ik heb een normale hoeveelheid vruchtwater en meisje is dus niet 'te groot', zoals werd gevreesd. Daarmee was er ook direct een aanwijzing dat ik geen zwangerschapsdiabetes heb. Brr, de suikeroplossing voor zo'n glucosetest is vies zeg. De gyn zou vanmiddag bellen als de testuitslag verkeerd was, maar ik heb niets gehoord. Goed nieuws dus! Dit betekent dat er geen verklaring is voor mijn 'te hoge' en daarmee fors ogende buik. Elke vrouw is nu eenmaal anders, zei de gyn laatst al.

Het is waar dat mijn buik de laatste weken flink gegroeid is. De reacties in mijn omgeving zijn ineens niet van de lucht. Als mensen vragen hoe lang ik nog moet en ik dat vertel, zijn velen echt geschokt. Nou ja zeg.. Leuk is anders. Als ze zo reageren, voel ik me net een tuimelaar. En we moeten nog 3 maanden, als de buik zo doorgroeit vraag ik me af waar het eindigt. Nog een paar van die opmerkingen en dan word ik waarschijnlijk emotioneel. Of kwaad, dat zou ook kunnen, haha.

Aan de andere kant is vandaag weer bevestigd dat meisje het prima doet en dat is het allerbelangrijkst.

Bikergirl... jaaa, echofoto´s na het weekend! Die van jou zijn nu eenmaal dubbel zo leuk!

Heel fijn weekend allemaal, liefs

Geplaatst

@Simone

Ik krijg ook heel veel te horen: hè? Moet je nog zo lang?? nou ehhhh succes....

Ik weet inmiddels van mijn vorige zwangerschappen dat ik groot draag, relatief veel vruchtwater heb (maar niet te) en geen ieniemienies ter wereld breng (ruim 8 pond, 52 cm)

Ik leg me erbij neer maar snap wel dat je boos of emotioneel kan worden ! Heb ik ok wel eens last van maar kan me tot nu toe inhouden...

Fijn weekend!

Geplaatst

En toen was het moederdag!

Een fijne zonnige dag toegewenst!

(ook nu mag je toch al genieten van moederdag? we zijn toch al hard aan het werk??):icon_flower:

Geplaatst

Hoi meiden,

Ja, gisteren genoten van mijn moederdag. Lekker getrappel maar opgevat als cadeautje van mijn ukkies :-) Vorig weekend had ik van mijn stiefkindertjes al lieve cadeautjes gehad en de oudste kwam ook nog met 2 slabbertjes aan, de schat.

Heb nog even de 3d foto's van mijn 2 beebjes ingescand, links is ons meisje en rechts ons mannetje.

[ATTACH=CONFIG]4055[/ATTACH]

Ik krijg vaak eerst te horen: hoe lang moet je nog? en als ik dan vertel hoe lang maar zwanger ben van een tweeling dan zeggen ze meestal dat het meevalt hoe dik mijn buik is. Ik vind 'm zelf enorm, maar het idee dat ie nog een keer zo groot moet worden, wordt ik niet echt vrolijk van.

Iemand al striae? Ik heb er nog geen last van, smeer braaf 2 keer per dag. Maar ik hoorde gisteren dat dit in de laatste week nog wel kan komen.

@ Femmie: Hoe was jouw pretecho?

Fijne dag meiden

Geplaatst

@Bikergirl: wat een mooie foto's weer! Ik zit de weken alweer af te tellen totdat wij weer mogen. Nog 2,5 week!

Ik had gisteren zo'n mooie eerste ervaring. Ik lag op mijn zij en de kleine was erg druk, dus toen heb ik mijn hand op mijn buik (aan de zijkant) gelegd, waardoor ik ook op mijn hand lag. Vervolgens schopte ze en toen voelde ik echt de vorm van een voetje! Het was zo bizar en zo mooi! Mijn placenta ligt aan de voorkant, dus alle bewegingen zijn gedempt. Ik denk dat ik haar nu naast de placenta voelde, omdat ze zo ver aan de zijkant zat te schoppen. En sindsdien is ze ook erg druk. Misschien is ze inmiddels sterk genoeg. Echt helemaal leuk!

Geplaatst

@Bikergirl: super leuk die foto's! Echt genieten weer he om ze dan weer te zien! Zeker als het er twee zijn :)!

@Linda: super leuk het dat gevoel! Vind het ook zo bijzonder elke keer weer!

Ik voel d'r echt elke dag erg goed. Vooral 's avonds in bed! En m'n man praat dan ook hele verhalen tegen m'n buik en je merkt dat ze daarop reageert! Zo lief! Zou ze echt de stem herkennen na de geboorte? Leg sinds een paar weken ook elke avond een muziekdoosje bij m'n buik, ze zeggen dat ze dat na de geboorte ook herkennen en rustig van worden. Nou, proberen kan nooit kwaad toch?!

Geplaatst

Haai dames, het was in 1 woord fantastisch!! Kleine deed het erg goed, loop helemaal op de middellijn van dr groeicurve dus perfect! De 4d beelden waren echt geweldig om te zien! De kleine jongen heeft mijn neus, dat was overduidelijk ;) heb mooie foto's meegekregen en alles is opgenomen op dvd! De oma's vonden het ook een unieke ervaring! M'n schoonmoeder kon het niet droog houden! Ach dat mens!! Zal snel een foto uploaden (gaat nu niet op m'n telefoon). Srry van dit ego berichtje maar ik moet hollen... Zo afspraak bij de vk, zal snel reageren op jullie berichtjes ;)

Geplaatst

@Apple: ik leg ook af en toe een muziekpaard (haha) op mijn buik, maar ik heb het idee dat ze er juist onrustig door wordt. Zo van: kan die herrie uit. Ik probeer te slapen! Haha!

Door al die mooie foto's zijn we toch overstag gegaan. Vrijdag krijgen we een 4D-echo! Joepie! Ik heb er echt zin in!

Geplaatst

Linda veel plezier! Geniet ervan!

Kom net terug van fysio. Bewegen en tussen door pauzes van 5 á 10 minuten liggen op de bank.. Zitten is funest!

(Ik zit onwijs veel!)

Bedenken hoe mijn sluitspieren werken en veel ontspannen! Daar heb ik een dagtaak aan!

Fijne avond

Tulpie

Geplaatst

Ohhh femmie, benieuwd naar je foto! En hoe ging het bij de vk? Ik wacht met spanning af!

@ tulpie, klinkt niet goed meis, heb je erg last?

@ Linda, veel plezier alvast meis! Het is echt een aanrader.

Fijne avond meiden.

Geplaatst

Hey meiden!

Leuk jullie enthousiasme te lezen:-)! En wat een prachtige foto's bikergirl, dat dat in je buik zit he!

Femmie: hoe gaat het bij jou op het werk, is t nog vol te houden?!

@all: gisteren pretecho gehad, wat bijzonder! Meisje lag

goed op groei, qua hoofdomtrek iets kleiner maar het

bovenbeenbotje kwam op 25,6 dagen uit: helemaal goed. Ik merk wel dat het nu fysiek iets zwaarder wordt, ik moet echt even bijkomen na een dagdeel vol inspanning en krijg ook meer last van lage rugpijn/ steken bij de banden enz. Beebje duwt ook goed op de blaas want ook hier soms steken en dan zit ik 'pas' op 26 weken, ben benieuwd....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden