Ga naar inhoud

Uitgerekend in augustus 2012


Jheroen

Aanbevolen Berichten

Amy, vervelend om te horen dat het nog niet veel beter gaat. Maar ik herken wel wat je schrijft dat probleem hadden wij met L. ook. Wij lopen ook bij osteopaat en het helpt. Wel heb ik van tevoren aangegeven dat er niet gevouwen mag worden hier zijn nl al baby's aan overleden wil je niet bang maken maar geef wel jouw grenzen aan in wat jij wel en niet wil. Meid sterkte en hoop snel te lezen dat het beter gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Hoi meiden,

 

even een kort berichtje van mij, ik lees af en toe wel mee hoor! Maar het is idd rustig hier, mijn vorige berichtje staat nog op de 1e pagina en is voor mijn gevoel al lang geleden.

Ik las toevallig over voorkeurshouding, hier heeft Bas ook last van. Wij hadden vanmorgen controle op het consultatiebureau en ik kreeg voor Bas een verwijsbriefje voor de kinderfysio. Zij blijkt idd thuis langs te komen, en ons te leren hoe we hier iets aan kunnen doen, had de arts het over vanmorgen. Ik bel maandag even voor een afspraak. Verder zijn ze beide goed gezond en hebben ze de eerste prikjes gehad, hier heeft Bas wat koorts aan over gehouden. Verder bouw ik ook de borstvoeding af, ik ben nog aan het kolven maar heb maar heel weinig, ik kan met pijn en moeite 3 voedingen bij elkaar kolven, hierbij krijgen beide dus een keer per dag borstvoeding en die derde gaat om en om aan Bas en Lotte.

Nog een vraagje voor dames die een keizersnee hebben gehad, hebben jullie ook nog zo'n opgezette buik? En pijn van binnen, tussen het litteken en de navel?

@ Amy, dat is idd vervelend, dat ze niet veel slaapt. Hier hebben we af en toe een regeldagje, dat een van beide weinig slaapt. Wel mooi, dat lachje. Dat is echt genieten hè?

 

Hoe gaat het verder met de augustus beebjes en - mama's? Iedereen z'n draai een beetje gevonden?

 

Fijn weekend meiden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey meiden!

BG: fijn dat het goed gaat met jouw 2 kanjers:-)! Ik herken wel wat je zegt over minder borstvoeding, hier ook het idee dat het beduidend minder wordt nu ik de avondvoeding eruit heb gehaald!

 

Jij ook al een voorkeurshouding! Amber en BG: ik loop al bij de kinderfysio! Wat zij vooral zeggen 'de baby van rechts stimuleren, dus niet de voorkeurskant' ik doe zoveel mogelijk mijn best en soms kijkt ze ook echt de andere kant op maar ze vind het niet prettig!

 

Quin: thanxs! Had die berichten idd ook gelezen, kan mij wel n beetje bang maken tegelijkertijd: ik ben er bij en er staat al op de site dat ze onder geen beding babys dubbelvouwen....!

 

Hier gaat tie goed, lekker weekend gehad en zodra papa

en mama samen zijn is ons meisje zo relaxt, ze houdt vd bedrijvigheid in huis en feit is dat ze rustiger is bij papa,

enerzijds fijn maar maakt ook wel es onzeker!

 

Lieve slaapt sinds 2 daagies vanaf de ene laatste voeding in bed, rond 7/ 8 uur: das wel fijn, hebben we even samen een avond, al vind manlief t ook jammer want hij ziet haar zo wel veel minder...!

 

Fijne dag meiden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi allemaal!

@ Amy, fijn, die herkenning van de borstvoeding. Ik heb besloten te stoppen, het werd steeds minder terwijl ik echt stimulerend aan het kolven was. Gisteren voor het laatst gekolfd, ik heb nog geen extreem opgezette borsten, en hoop dat stuwing uitblijft.

Hier ook de afspraak met de fysio gemaakt, ze komt dinsdag langs, en gaf idd ook al als tip om zoveel mogelijk vanaf links te benaderen en op de rechterarm te voeden zodat hij dus op links ons aankijkt en nog wat oefeningen. Ze gaat sowieso even onderzoek maar zei dat het nog wel eens spontaan rond week 7/8 over kan gaan. Het wordt wel steeds beter, valt mij op. Maar of dat door het oefenen komt of dat Bas er dus overheen groeit, weet ik niet.

Fijn, dat Lieve al doorslaapt! Hoe zwaar is ze nu? Bas en Lotte lopen in veel gevallen natuurlijk wat achter ten opzichte van een eenling, maar ze melden zich echt nog na 4 (hooguit 5) uur, zowel overdag als s'nachts. Lijkt ons heerlijk, een nachtje doorslapen... Bij ons is het echt dat Lotte zich bij papa rustiger voelt, en Bas bij mij. Heb ik al vaker gehoord, dat meisjes naar papa trekken en jongens naar mama, maar of dat waar is, zelf ben ik echt een mama-gek. Tja...

 

Hoe gaat het verder met iedereen?

 

Hier gaat het goed, beide zijn wel snotverkouden. Zielig hoor, die snotneusjes en benauwde ademhaling, vooral s'nachts. Neusspray probeer ik niet te veel te gebruiken, en leg uitje bij de bedjes, maar het duurt nu toch al een weekje. Iemand nog tips? En had iemand nog herkenning in de opgezette buik na keizersnee? Ik ben benieuwd, gaat die buik vanzelf weg en hoe lang zoiets duurt???

 

Fijn weekend meiden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haaai dames,

Hier weer eens een berichtje van mij.

Ik zit momenteel in een soort rollercoaster...het zit ons nooit mee.

Toen Deyan 4 weekjes was moesten we voor het eerst naar het cb'tje

Daar constateerde de arts een ruisje, en stuurde ons door naar de huisarts.

Ook de huisarts hoorde de ruis,dus die stuurde ons door naar de kinderarts op het diaconessenhuis.

Daar is hij ook onderzocht,en die arts vertrouwde de ruis niet omdat hij erg duidelijk aanwezig was, dus de kinderarts besloot ons door te sturen naar de kindercadiologie in het LUMC.

(hoe bedoel je omslachtig...maar goed)

Vorige week zijn we dus bij de kinderafdeling voor cadiologie geweest... Hartfilmpje gemaakt, echo gemaakt van zn Hartje en wat blijkt, hij heeft de middelste vorm van VSD oftewel een gaatje in zn hart tussen de 2 kamers...

Ook zagen ze een vernauwing in de levensslagader(aorta) , we zitten nu vollop in spanning wat er verder gaat gebeuren.Hij wil over 3 wk kijken of er veranderingen zijn, en word er mischien besloten om te gaan opereren... Hoop het echt niet hoor!! Want bij volwassenen kunnen ze het doormiddel van een drain opereren, maar bij die kleintjes word het een open hart operatie! We leven nu dus erg in spanning, en zit ik nu niet zoveel op internet!

Voor de rest doet hij het goed hoor, groeit lekker etc... Dus dat is wel positief:-)

 

Ik ga weer even verder hier... tot later

Link naar reactie
Delen op andere sites

Femmie: jeeeeetje wat heftig meid! Alles rondom het hart klinkt altijd eng, ik hoop heel hard met jullie dat het geen operatie wordt, heel veel sterkte!!!

 

Bg: veel herkenning in jouw verhaal! Ben je inmiddels helemaal gestopt met de bv? Ik wel, ik combineer nu omneo comfort standaard: ik had het idee dat omneo te laxerend werkt. Lieve weegt bijna 5 kilo, ze doet het goed, nu mama nog:-) vandaag op het cb geweest voor haar eerste prikjes, pffff...ik kon het echt niet aanzien! Gelukkig was manlief erbij. Ik ben inmiddels naar een osteopaat, ze is echt rustiger en diezelfde avond lag ze met haar hoofd de andere kant op, moet wel eerlijk zeggen dat ze nog altijd 90% vd tijd de voorkeurskant op ligt maar toch....van de week weer! lieve heeft wel last gehad vh sprongetje, weer jengelig, korte nachten. Helaas lukt het slapen overdag echt niet in, ik heb de tip gekregen vd kinderarts om 2x per dag te wandelen in de maxicosi, ze ligt hier lekker in en het verschaft mij weer een doel en dat doet mij goed! Het is alleen wel enorm vermoeiend dat ik madam overdag niet weg kan leggen. Ik wil haar zo graag ritme en regelmaat geven, lukt gewoon niet dus ik heb besloten meer te ondernemen, slaapt ze overdag maar her en der: thuis wordt ze jengelig en onrustig en ik daardoor ook, Vanochtend op het cb waren ze ook wel n beetje bezorgd om mij, vond ik wel heel lief, ik heb gewoon wisselende dagen.

 

Ben benieuwd hoe het met jullie allemaal gaat!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Sandra, daar ligt ze in! Werkt perfect voor doorslapen, jammergenoeg niet voor inslapen:-( op zich maakt zij ook wel aardig wat uurtjes, van 8 uur savond tot 9 uur sochtends met 2x tussendoor voeden, maar ik mis die momentjes overdag! Ze ligt nu ook op mijn borst te slapen, nu mag het na haar prikjes:-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn dochter slaapt ook van 8 tot 8.30. Dan wel zonder voeden. Maar overdag hier ook bijna niet. Ook ivm inslapen. Maar ik heb wel aangeleerd deur dicht trekken en babyfoon uit.

uiteindelijk slaapt ze wel. Maar als ik haar laat doen dan een uur en een kwartier overdag.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey meiden ben ik ook weer even.

 

Allereerst Femmie ik schrik van je bericht! Dat zijn geen kleine dingen. Maar je klinkt positief. Sterkte meis!

 

Hier ook een knulletje wat nu midden in z'n tweede sprongetje zit. Op zulke dagen kan je hem geen moment neerleggen zonder dat hij gaat brullen. Hier ook een puckababy maar na 1 week wordt meneertje er sinds 2 dagen pisnijdig van en blijft spartelen. J slaapt ook amper overdag en doet alleen van die hazenslaapjes. Maar laten huilen wil en kan ik niet. Daar vind ik hem nog te klein voor. Natuurlijk ga ik niet bij elk huiltje kijken maar hou het wel in de gaten op de babyfoon met Cam en als hij teveel overstuur raakt, ga ik naar boven. Dus babyfoon uitzetten zou ik nooit doen. J komt snachts trouwens nog elke 3 à 4 uur (meestal 3) dan slapen jullie kindjes lekker door zeg! Hij krijgt volledige borstvoeding, misschien dat het daar aan ligt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha ladies,

 

Ik meld me ook weer eens. Fijn om bij te lezen over jullie belevenissen met jullie kleintjes. Veel is herkenbaar. Maar allereerst sterkte voor Femmie, wat een schrik zeg. Ik hoop dat het meevalt en Deyan geen grote operatie nodig zal hebben. Fijn dat je positief klinkt in je bericht.

 

Amy, vreselijk he, die prikjes... Die lieve onschuldige kleintjes van ons. Ik kijk nu al op tegen de volgende keer, mijn hart krimpt ervan ineen.

 

Bij ons slaapt meisje 's middags 2 tot zelfs 4 uur in haar bedje en is ze ze rest van de dag wakker, op af en toe een kort hazenslaapje na. Wat ik lastig vind is dat ze zich absoluut niet weg laat leggen. Maximaal 20 minuten per dag in de box, and that's it. Op een wandeling / boodschap met de wandelwagen na zit ik dus bijna de hele dag met haar op schoot. Ik moet bekennen dat ik dit inmiddels best vermoeiend begin te vinden. Volgende week ga ik weer werken. Voor mezelf ben ik daar weer aan toe. En tijdens de wendagen op het kinderdagverblijf heeft meisje zich goed vermaakt, dus heb ik er vertrouwen in dat het goed zal gaan. Wel is ze erg moe na zo'n wenmoment.

Ik ga 4 dagen werken, mijn man ook en oma neemt ook nog een dag voor haar rekening. Er resteren 2 dagen kdv. Het zal voor ons allemaal een flinke omschakeling zijn! Helaas slaapt ons kleintje 's nachts nog niet door. We maken haar om 23 uur wakker voor een fles, maar ze komt vervolgens midden in de nacht nog voor een voeding. Ik vertrouw erop dat ze vanzelf in een goed ritme zal raken.

Moeten jullie alweer bijna aan de slag? Meiden, veel succes allemaal weer.

 

liefs, Simone

 

 

liefs, Simone

Link naar reactie
Delen op andere sites

Femmie: hoe is het nu bij jou meid? In spanning afwachten van de uitslagen? Heftig voor jullie joor, een rollercoaster van emoties, sterkte nogmaals: hoop zo snel een positief bericht van je te lezen...

 

Meiden, wat een herkenning in jullie verhalen. Simone, mijn meisje laat zich ook niet wegleggen, probleem is alleen dat ze ook nog eens niet slaapt dus ik ben behoorlijk jaloers op jouw 2-4 uur slapen overdag;-) staat tegenover dat ik een echt nachtslapertje heb, vannacht heeft ze voor het eerst doorgeslapen! Vanaf de laatste fles om 12.00uur tot 8 uur vanochtend en daarna nog tot 10.00uur, gisteren bij de osteopaat geweest: zou dat het zijn?! En wonder boven wonder: ze ligt nu weer (overdag!!!) weer te slapen: ik juich nog niet te vroeg maar toch....

 

Verder is meisje momenteel wel behoorlijk aan het spugen dat is wel pittig en heeft ze vorige week hele korte nachten gemaakt en ik dus ook, ik denk het sprongetje.

 

Bijna weer werken he meiden, ik zie er best tegenop om haar drie dagen weg te brengen, ik ben zelf wel weer toe aan de volwassen-mensen-wereld, al zal ik haar echt missen en vind ik het moeilijk de zorg uit handen te geven....

 

Volgende week gaat manlief anderhalve week weg: daar zie ik echt als een heeeeele grote berg tegenop en ik heb ineens zo'n respect voor alleenstaande moeders, pittig!

 

Fijne dag!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey meiden, hier ook veel spugen de laatste dagen. En tjee wat een doorslapers hebben jullie! wat een luxe!

 

Ik ben blij dat ik voorlopig niet hoef te gaan werken moet er nog niet aan denken om overdag niet bij mn mannetje te zijn. Ik heb extra verlof opgenomen en begin de tweede week van januari pas weer... heerlijk!

 

Amy, wat heeft de osteopaat precies gedaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vind ik ook moeilijk hoor Sen, zeker nu ze nog zo klein pfff.... !

 

De osteopaat heeft gemasseerd, ergens heb ik het idee dat tie weinig bijzonders doet maar ze is toch altijd rustig als ze er vandaan komt, hoe raar ook...

 

Vervelend he dat spugen, zeker omdat ze er zelf last van heeft: niet zozeer vh spugen maar wel van een nat bedje!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De wasmachine draait overuren! Eergisteren nacht spuugde hij ons net verschoonde bed onder dus wij midden in de nacht bed verschonen. Vervolgens spuugt hij het net verschoonde bed ook onder arghhhh dus konden we weer. En z'n kleertjes zijn idd ook steeds helemaal nat. Nu krijgt hij bij iedere voeding zo'n slabbetje om die je over z'n hoofdje moet doen. Die van Kr.uidvat van het merk b.ambino zijn lekker dik. Na de voeding nog even een half uurtje omhouden want meestal komt er nog wel een golfje uit. Het valt me alleen op dat het de laatste paar dagen erger is. Waarschijnlijk gewoon teveel gedronken. Hij is nogal gretig.

 

Nu snel slapen, het is alweer veel te laat

 

Truste!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Sen, herkenbaar, alleen zou Lieve dan de hele dag met zo'n slabbetje kunnen zitten want soms komt er na 2 tot 3 uur nog een golf uit, frustrerend he...

 

Vamdaag is Lieve 2 uurtjes naar de creche geweest, heb op de terugweg toch wel ff een potje zitten janken hoor poeh...kwam ik aan op de creche hoorde ik haar voor de deur al huilen, oh man, wat erg. Ze laat zich hier niet wegleggen en je kan natuurlijk niet verwachten dat de crechemedewerkster haar de hele dag dragen, ze zeiden dat ze een half uurtje geslapen had in de box. Ik vond het toch heftiger dan gedacht en vraag mij gelijk af 'doe ik hier wel goed aan'...even doorzetten maar....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hoi meiden!

 

Even weer een berichtje van mij.

Tjee, schrikken Femmie! Heftig verhaal. Hoe gaat het nu?

 

Verder lees ik hier over de hele dag met je kleintje op schoot... Heb ik direct in de kiem gesmoord... Mijn meisje had ook even de neiging om te brullen zodra ze haar oogjes open deed totdat ik haar optilde. En zodra ik een poging deed haar weg te leggen of in de wipper te zetten, begon ze weer te huilen. Manlief waarschuwde me direct al, geef er niet aan toe want straks zit je de hele dag met haar op schoot. Dus direct maar mijn kiezen op elkaar en haar laten brullen. Was 3 dagen, en nu is het over. Wel zielig, maar ik ben er wel vanaf. Ook best moeilijk als ze nu wel eens huilt, soms moet zo'n kleintje even een knuffel, maar hoe weet ik nou wanneer ze me voor de gek heeft? Er wordt gezegd dat je ze het eerste half jaar niet kunt verwennen, maar o,o wat hebben ze het snel in de gaten...

Spugen, check! Hier gaat de slabbers ook per dozijn. En het spugen, vrolijk met een boogje over mijn schouder op de stoel en over de vloer... ( en we hebben een grindvloer, dus dat trekt er lekker direct in...) En na het voeden de maxicosi in is helemaal een drama! Hebben jullie dat ook? het wil nog wel eens helpen om bij een halve fles ook even te laten boeren, ik haal dan halverwege de fles eruit, laat ze even een paar minuutjes op mijn arm liggen, laat ze boeren en ga dan verder. Als de fles leeg is ook even een paar minuten wachten, en dan weer boeren. Maar dit werkt niet altijd.

 

verder gaat het hier goed. Brabbelen begint en ze beginnen ook op speelgoed te reageren. Zo lief! En die lachende bekjes, i'm in love... Wat een rijkdom! Slaap, gemiddeld 7,5 uur! Iedere avond in badje (worden ze lekker rozig van), laatste fles er achteraan, die ze dan met moeite op krijgen en hup, op bedje. Meestal slapen ze dan 7 à 7,5 uur door. Soms 8 en ook wel eens 6 uurtjes. Maar we mogen niet klagen...

 

Hoe gaat het met jullie zelf na de bevalling? Zijn jullie al weer een beetje in shape? Kilo's al weer wat kwijt? Hier nog best een buikje en ook die laatste 6 kilo raak ik maar niet kwijt, zit al weer een paar weekjes in de sportschool...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey bikergirl, wat leuk om weer wat van je te lezen!

 

Herkenbaar wat je allemaal schrijft, spugen en idd de maxicosi erna zijn geen goeie combi hier:-) wel zijn wij gestopt met de maagzuurremmers tegen de reflux, het spugen lijkt haar helemaal geen pijn te doen dus in hoeverre het reflux is....

 

Lieve laat zich inmiddels ook beter wegleggen, ze geeft ook meer toe aan haar slaapjes, het enige nadeel is: ze valt nu overdag overal in slaap (box, bank, in je armen) behalve in haar bedje...verder gaat ze savonds rond 7/ 8 uur naar bed en slaapt ze met 2x voeden tussendoor tot 08.30uur. Morgen ga ik weer beginnen met werken en ik zie er zooooo tegenop haar vroeg wakker te maken en haar drie dagen weg te brengen: ze gaat 1 dag naar oma's en 2 dagen naar het kdv. Vooral tegen het kdv zie ik enorm op, ze moeten toch de aandacht verdelen daar en ik zie dan gelijk een huilend meisje moederziel alleen voor mij pfff.....

 

Wij lopen bij de kinderarts vanwege haar voorkeurshouding en daar wordt nu langzaam gesproken over een regressiehelmpje, we zijn dus hard aan het oefenen haar de andere kant op te krijgen!

 

Ook doe ik tegenwoordig babymassage met haar, heel leuk!

 

Femmie, hoe is het bij jullie?! Vond het wel heel heftig klinken, hoop dat het goed gaat met jullie manneke.

 

W.b. Kilo's: hier hangen er nog teveel aan, buikje wil nog niet weg, deze week 2x hard gelopen en als het mij lukt ga ik vandaag ook nog even!

 

Fijn weekend nog even!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey meiden,

 

hier gaat het stukken beter. J is een heel vrolijk jongetje die heel erg veel lacht.. zo leuk :-) natuurlijk heeft hij ook wel z'n buien en wil hij graag aandacht maar dat hoort erbij. Doorslapen is er alleen nog niet bij maar dat is denk ik ook normaal. Wij laten het namelijk aan de natuur over dus niet inbakeren, fles met pitmeel of wat dan ook. Maar gewoon volledige borstvoeding op verzoek. Dit betekent dat hij dus nog steeds om de 3 a 4 uur komt voor de voeding. Hij gaat tussen half 7 en half 8 naar bed. Dan komt hij meestal om 12 uur weer en dan steeds weer na 3 a 4 uur.

 

Verder heeft hij ook zo goed als geen voorkeurshouding meer. Ik heb echt héél erg de andere kant gestimuleerd op allerlei wijzen: speeltjes aan die kant houden, hem omdraaien zodat hij naar het licht gaat kijken en dus naar de niet-voorkeurshouding, als hij slaap steeds z'n hoofdje naar de niet-voorkeurshouding draaien en het heeft geholpen.

 

Nu heeft hij sinds een paar dagen weer dat hij gaat krijsen als je hem een truitje aan/uit trekt. Ik dacht eerst dat hij pijn had, zo ging hij tekeer. Maar na afleiding is hij onmiddelijk stil en begint hij te lachen dus het is blijkbaar gewoon irritatie. Want meneertje heeft een behoorlijk temperamentje!

 

Verder is hij superaktief. Hij ligt in de box naar z'n mobiel te zwaaien en te schoppen met z'n beentjes en te kirren. Alsof hij aan het gymnastieken is hahaha. Soms lukt het me nieteens om z'n luier om te krijgen zo gaat hij tekeer :-)

 

Overdag slaapt hij nog steeds niet veel. Je moet hem echt wegleggen en in slaap laten huilen want hij vecht continue tegen de slaap. Hij valt dus ook bijna altijd huilend in slaap. Eigenwijsje.

 

Maar het is een heeeeerlijk kind! ik ben zo blij dat ik mn verlof heb verlengt. Zit nu al lichtelijk te stressen voor als ik in januari weer aan het werk moet. Maar dat komt vast allemaal goed, is even die drempel

 

Femmie hoe gaat het nu?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Sen, wat goed dat J. zo goed als geen voorkeurshouding meer heeft!!! Dat scheelt enorm, aangezien wij denk ik echt aan het regressiehelmpje moeten denken grrr...we doen alles om haar te stimuleren van rechts; ook wat jij allemaal beschrijft maar zij weet binnen no-time de andere kant op te draaien. De fysio had wel een manueel therapeut geadviseerd maar omdat we ook bij de osteopaat lopen wil ik niet te veel polonaise aan dat kleine lijfje.

 

De drie maanden grens is toch echt wel magisch he? Lieve is ook zoveel rustiger en je ziet gewoon dat ze lekker in haar vel zit, echt heerlijk om te zien: genieten! Deze week ben ik weer voor het eerst aan het werk, echt met een knoop in mijn maag hoor, vanaf de middag word ik ook echt onrustig en wil ik het liefst met gierende banden naar de creche racen. Ze is nu bijna 14 weken: enerzijds had ik heel graag langer verlof willen hebben maar ik weet dat ik dan uiteindelijk ook door de zure appel heen moet bijten, het is gewoon niet leuk om je kind achter te laten!

 

Lieve slaapt tegenwoordig soms overdag in haar bedje, er is alleen nog geen regelmaat in te vinden, ik hoop dat dit wel snel komt. Ik kan niet wachten tot zij zichzelf wat meer kan vermaken, dan kan ik lekker met haar spelen: nu vind ik het wel eens lastig, ik leg haar onder de babygym maar na 10 minuten is dit ook voldoende; ook gaat ze weleens in de swinger of ik speel met een speeltje met haar maar meer lukt ook nog niet!

 

Wij moeten binnenkort gaan uitbakeren, daar zie ik wel als een berg tegenop, ook moet zij in het ledikantje, vind ik ook moeilijk: alles stap voor stap, eerst moet deze mama haar werkdag overleven zonder mijn lieve schat;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Breek in...

 

Amy, ik lees dat jullie voor je dochter waarschijnlijk een redressiehelm gaan laten aanmeten. Ik wil je even laten weten (geen idee of je het op prijs stelt ;-)) hoe onze ervaring daarmee is.

 

Mijn zoontje heeft gedurende de eerst 3 maanden na zijn geboorte ook een voorkeurshouding ontwikkelt, dit kwam door een vastzittende wervel in zijn nek door de snelle bevalling. Stimuleren met licht/geluid/kleur, bedje om en om opmaken, bedje omdraaien, afwisselende kanten voeden, het mocht allemaal niet baten, meneer bleef maar een kant op kijken. Ik was er al panisch voor vanaf de geboorte en toch is het gebeurd, ik had voor mijn gevoel enorm gefaald. De manueel therapeut heeft de vastzittende wervel los gemaakt en zodoende kon hij beide kanten op gaan bewegen. Dit had verder geen invloed op de afplatting op zijn hoofd, die was al erg genoeg en zou uit zichzelf niet meer bijtrekken. Fysio kon geen bijdrage leveren, alle tips die hadden we zelf al uitgeprobeerd.

 

Op eigen initiatief een afspraak gemaakt bij P.roReva in Z.wolle, een orthopedisch instrumentenmaker. De afplatting bleek 107,9% te zijn, het aangezicht was echter vele malen erger. Ik zat te janken als een klein meisje, mijn mannetje een helmpje? NOOIT! Eenmaal thuis heb ik alles eens goed laten bezinken, in het belang van V.ince zou het beter zijn om een helpmje aan te laten meten. Zo gedacht, zo gedaan. Twee weken later kreeg hij zijn helm, de helm stond onwijs schattig! Wenselijk is om de helm 23 uur per dag op te doen om zo het beste eindresultaat te bereiken. Na drie maanden bleek de afplatting al enorm bijgetrokken naar 105,1%, hun doelstelling is 104%. V.ince heeft er zelf totaal geen last van!

 

Jemig, wat een verhaal uiteindelijk, maar ik wil je laten weten dat de stap zetten voor je gevoel enorm groot kan zijn, maar uiteindelijk is het alles waard! V.ince draagt de helm, na 3 maanden, alleen nog maar 's nachts! En hij heeft een hoofd om verliefd op te worden!!

 

Sorry voor het storen in jullie topic, maar moest ff reageren..

 

Breek uit..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Melis,

 

Nee ik vind het fijn om te lezen juist! Het klinkt een beetje hetzelfde he..., bij haar is de afplatting zelfs nog meer; 110% ik heb wel het idee dat ze steeds iets meer de andere kant opdraait maar ze heeft toch al wel een behoorlijk afgeplat hoofdje hoor, en als ik jou dan lees dat je binnen drie maanden het helmpje alleen snachts nog op zet geeft dat ook wel weer moed: ik zie er zo tegen op dat ik haar met de warme lentedagen zo'n helmpje moet opzetten...Dankjewel dus voor je verhaal!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden