Ga naar inhoud

Uitgerekend in augustus 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Simone ik breek even in, mbt het (beetje) spugen, je zou haar na de voeding bv even in de maxicosi kunnen leggen zodat alles rustig zakt of (Als ze een fles krijgt) tussendoor laten boeren.

Gelukkig is ze weer opgeknapt!

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Jeetje Simone: dat is wel even schrikken, een ziekenhuisopname! Fijn dat het beter gaat nu pfff...het spugen herken ik, Lieve doet dit ook: nadeel vind ik dat ik na de voeding haar rechtop moet houden en ze weer helemaal wakker wordt grrr...wij zijn gisteren bij de kinderarts geweest en die heeft toch wel een vorm van reflux vastgesteld, ze heeft nu medicatie (omeprazol) maar het gekke is dat ze juist vandaag zo enorm van slag is: zou het de medicatie zijn?

Ook hier blijven de krampjes, heb wel het idee dat het iets minder is maar ik klop m heel snel af. Wij gebruiken nog steeds infacol maar ik vraag mij ook sterk af of het wisselt. De duur van de huilbuien kunnen hier ook aanhouden hoor Sen, ik heb wel het idee dat het het in het begin langer was omdat we nu beter door hebben hoe we haar kunnen troosten, dat heeft echt even tijd nodig ben ik achter! Ik was zo'n naieveling die dacht dat ik mama zijn 'wel even deed, tenslotte mijn kind' nee zo werkt het niet ben ik achter, je moet echt even de gebruiksaanwijzing op je in laten werken, maar ik krijg meer en meer vertrouwen!

Meiden, rustig hier, hoe is het met iedereen verder?!?!

Geplaatst

breek even in..

Amy, geef je nog bv? Mijn kleine meisje reageerde heel erg op mijn voeding, vooral van melk kreeg ze vrezelijke krampen en maagzuur (reflux) ik heb daarom geen melk meer gebruikt en de klachten verdwenen.

Misschien zelf proberen om bepaalde voedingstoffen te vermijden. Maar weet dat melk wel een grote boosdoener kan zijn.

S avonds hebben de hele kleintjes last van mama honger. Gewoon lekker bij je nemen, rustig zitten of rondlopen, je kan ze echt nog niet verwennen, die van ons s nu 7,5 maand en nu moeten we echt consequent zijn, daarvoor lekker genieten en troosten waar nodig, de tijd vliegt echt dus lekker genieten.

... Breek weer uit

Geplaatst

Hoi simone, wat hier heel goed helpt is johannesbroodpitmeel. Dan maak je de flesvoeding iets dikker. Waardoor ze wat langzamer moeten drinken en ze niet zo snel terug geven. Nutriton heet het. Blauwe verpakking. Heb het bij mijn oudste ook gebruikt.Succes!

Hey meiden,Ik meld me weer even. Hier alles goed, wel druk hoor! Madelon is nu 6 weken en we beginnen aan elkaar te wennen. Wat een schatje is het. Vorige week flink geschrokken. Ze had koorts en de huisarts stuurde ons door naar het ziekenhuis. Daar heeft ze 3 nachten gelegen, aan de monitor en een infuusje. Ons moppie, zo zielig... Gelukkig mocht 1 van ons bij haar blijven. Kennelijk zijn ze bij baby's onder de 3 maanden zeer alert bij koorts en willen ze uitsluiten dat het een ernstige oorzaak heeft, zoals hersenvliesontsteking. Bij Madelon bleek het uiteindelijk te worden veroorzaakt door een redelijk veel voorkomend virus. Ze knapte al gauw wat op en toen mocht ze weer mee naar huis.Krampjes zijn ook hier een probleem, al heb ik de indruk dat het nu met 6 weken iets begint af te nemen. We gebruikten infacol, maar zijn daar sinds een week mee gestopt. Ik merk niet veel verschil.. 's Avonds heeft ze vaak een huilperiode, dan lijkt niets echt te helpen, maar 's nachts gaat het goed. Ze laat dan steeds meer tijd tussen de voedingen en slaapt meestal goed weer in. Wel spuugt ze vaak na een voeding. Niet de hele fles, maar wel meer dan een mondje. Weten jullie daar misschien iets op..? Ze krijgt genoeg binnen en groeit goed, maar haar kleertjes worden vaak nat door het spugen (ondanks de spuugdoekjes etc). Dan moet ik haar na de fles weer verschonen en dan is ze vervolgens klaarwakker.Ik hoop dat het met de andere augustusbaby's en mama's allemaal voorspoedig gaat!liefs, Simone
Geplaatst

Hoi meiden,

Even een korte reactie van mij. Ben niet de enige die het druk heeft, zie ik... :happy:

Hier gaat het goed, drukte van belang met twee, maar wel genieten hoor! Krampjes hier ook, slechte nachtrust: check, en ik merk aan mezelf dat ik erg aan het na-zwangeren ben. Nog steeds vloeien (bijna 6 week na keizersnee). Hebben hier meer nog last van?

Oh, plicht roept alweer. Bas is erg ongeduldig...Later meer meiden.

Liefs, BG

Geplaatst

Meezie: thanxs, ik let inmiddels op melk, alles wat helpt...:-)!

Ik heb ook jbp gebruikt voor het spugen maar ben ermee gestopt omdat Lieve inmiddels iets teveel binnen krijgt voor haar voeding.

Vandaag heeft mijn meisje een klaagdag, nix is goed, veel krampjes: frustrerend, ik dacht eerst dat het door haar meds kwam maar had de omeprazol gestopt en ze houdt het ontroostbare...zijn er hier (meelees) dames met ervaring van dit medicijn?!

Bg: moet bij jou helemaal pittig zijn! Krijg je wel hulp?! Ik vloei ook nog steeds n beetje, ben wel van plan volgende week de hardloopschoenen aan te trekken:-)

Fijne dag!!!

Geplaatst

Hoi meiden,

Nou,voeden weer achter de rug. Ik zit een dik uur in de voeding incl. Luiers verschonen, knuffelen en een boertje. Al ik met manlief voedt, zijn we een dik half uur bezig. Wij zitten hier op 7 voedingen per dag, en als ik alleen ben, kom ik verder bijna nergens aan toe dan voeden, luiers, kolven, speentjes in mondjes doen en af en toe een wasje draaien of een badje of een bedje verschonen. Volgende week controle op het consultatiebureau en ik hoop dat we naar 6 voedingen mogen dan. We laten ze nu sinds een paar dagen zichzelf melden voor de nachtvoeding, maar ze komen hooguit een half uurtje later dan de geplande voeding dus dat schiet niet veel op. Al met al ben ik dus de hele dag met de baby's bezig en ik vind het heerlijk. Moet er nog even niet aan denken om weer aan het werk te gaan...

@ Amy, hulp hier alleen s'avonds en zondag overdag, voor de rest doe ik het alleen. Wel druk hoor, maar oh, wat een rijkdom, die twee schatjes. Succes met de klaagdag van je meisje, ik weet uit ervaring dat dat heftig is...

Hoe gaat het verder met iedereen?

Luefs, BG

Geplaatst

He Ladies,

wat een ommekeer ineens he? Hier gaat het met O best goed. Hij eet 5 voedingen per dag en dat scheelt een hoop. Net wat meer tijd tussen de voedingen door. Anders heb je echt het idee dat je alleen aan het voeden en verschonen bent. Hij slaapt inmiddels ook de nacht van 23 tot 7 a 8 uur s ochtends door. Dat is toch wel heel fijn!

Daarnaast groeit hij als kool. Morgen ga ik hem even wegen bij het cb, maar volgens mij zit hij al over de 5,5 kilo heen. Het is echt een hele bink! Groeit als kool, ook in de lengte. Maat 56 is echt te kort/klein, dus wij moeten al overschakelen naar 62. Gelukkig hebben we veel kleding op voorraad liggen van grote broer.

Met mij gaat het helaas veel minder. Erg veel last van met name mijzelf. Opgejaagd, veel piekeren etc. De hele mmm en zware zwangerschap eisen echt hun tol. Moet heel rustig aan doen. Ach ja gaat zijn tijd kosten.

aat

Ik ga even bijtanken dames, succes met de krampjes. Uit ervaring weet ik dat het na 6-7 weken echt gaat afnemen.

Groet,

Amber

Geplaatst

he meiden,

hier ook druk met J. voeden, verschonen, troosten want hij heeft nog steeds behoorlijk last van krampjes. De ene dag meer dan de andere dag. Hij spuugt ook best veel na een voeding (alhoewel, wat is veel?) het ruikt dan ook helemaal zuur (maar das denk ik ook logisch?) Momenteel is het zo dat zodra we hem neerleggen hij begint te huilen. We proberen hem dan even te laten huilen maar meestal wordt het steeds hysterischer. Als je hem dan weer oppakt, is hij meestal weer stil. Zou het aandacht zijn of misschien reflux? we kunnen natuurlijk niet 24-uur per dag met hem op de arm lopen en hem wiegen. In bed leggen hetzelfde verhaal. Hoe gaat dat bij jullie?

Amber slaapt O. al van 23 tot 7 a 8 uur?! dat is lekker! hoe lang doet hij dat al? heb je tips?! Ik geef J. borstvoeding en dat zijn per 24 uur wel minstens 8 voedingen. 's-nachts komt hij rond de 3 a 4 uur dus i.c.m. verschonen e.d. slaap ik niet langer dan 2,5 a 3 uur aan één stuk door. Behoorlijk brak dus.

Bikergirl, lijkt me behoorlijk zwaar met 2 beebs meid!

Geplaatst

Sen: klinkt behoorlijk herkenbaar, helaas. Het klinkt als reflux, zeker omdat hij het niet fijn vind om neergelegd te worden, dan zit de melk waarschijnlijk niet lekker in zijn maagje: probeer hem eens een kwartier na de voeding rechtop te houden zodat hij kan boeren en soms komt dan de melk er ook bij uit, daarna slapen die kleintjes dan een stuk lekkerder:-) En anders, niet te lang mee doorlopen hoor, hoe eerder je erbij bent hoe beter! Het brakke gevoel is ook hier zeer herkenbaar!

Ik heb besloten de borstvoeding af te bouwen, het put mij momenteel echt uit, daar komt die spruw ook nog bij, Lieve lijkt momenteel minder te drinken: ik heb er geen controle op en dat in combi met de reflux, de gebroken nachten, de ontroostbare huilbuien: ik mis echt even controle: vanavond heeft ze haar eerste flesje nutrilon comfort voor darmkrampjes en spugen op, ik hoop dat dit effect gaat hebben:-)

Ik baal echt vd reflux, het huilen enz. Ik ben zo gek op dit meisje en wil zo graag genieten maar dat is best moeilijk als je meisje alleen maar huilt en het meest frustrerende is: manlief komt thuis, pakt haar op en stil....grrrr...je gaat bijna aan jezelf twijfelen, ik heb 1 mantra: het is een fase...:-)!!!

Geplaatst

^^^^ hoi ik breek eventjes in ^^^^

Sen, ik heb gelezen dat kindjes in deze leeftijd echt nog niet huilen om aandacht, wel mogelijk vanwege de behoefte om getroost te worden. I heeft dat met periodes gehad. Pittig maar toch voelde ik me ook bevoorrecht omdat alleen ik haar kon toosten, toch ook bijzonder mooi...zoontje van mijn nicht had behoorlijk last van reflux, zelfs een beginnende ontstoken slokdarm gehad. Tip was om na iedere voeding de kleine niet plat te leggen nadat hij een tijdje rechtop gehouden was maar om hem dan in de maxicosi te leggen en het matrasje werd ook iets omhoog gelegd bij het hoofdje zodat hij niet helemal plat lag, wel opletten dat hij niet naar beneden zakt onder een dekentje oid.

Geplaatst

Augustusmeiden, hoe gaat het met jullie beebjes?!?

Hier gaat tie goed, Lieve heeft wisselende buien, soms de hele dag huilen en soms is ze de hele dag zo zoet! Wel heb ik er erg veel moeite mee haar overdag in bed te krijgen, jullie ook?! Krampjes, spruw en reflux blijven helaas:-( volgende week naar een osteopaat, ben benieuwd!!!

Geplaatst

Amy hier ook wisselende dagen hoor. J heeft dus ook veel last van krampjes en reflux. Voor de reflux heeft hij nu ranitidine (zantac) 2x daags 1,5ml en voor de krampjes 1x daags een theelepel ABC Dophilus. Verder eet ik geen ui, knoflook, specerijen, koolsoorten en beperk ik koffie/cafeïne ivm borstvoeding en krampjes die hij daardoor kan krijgen. En ivm de reflux heb ik een dik boek onder z'n matras gelegd zodat hij niet helemaal horizontaal ligt.

Na elke voeding laat ik hem goed boeren (duurt soms best lang. Ik heb ook een beetje het idee dat de melk er snel uitstroomt want hij verslikt zich zo vaak. Of is hij gewoon zo gulzig? Soms loopt het echt langs z'n mondhoeken als hij aan het drinken is en fan hoor je je'm echt 'klokken' en als hij zich dan verslikt gaat hij mokken of huilen. Hij heeft ook heel vaak de hik na een voeding.

J krijg ik ook overdag z'n bedje niet in! Gelijk krijsen. Terwijl hij wel moe is. Dan maar een tukkie beneden doen, als hij maar slaapt

Geplaatst

Oja nog even over de osteopaat: m'n huisarts reageerde daar nogal wantrouwend op want ik had dus gelezen dat velen naar een osteopaat gaan en noemde dat. Hij zei dat ze levensbedreigende behandelingen uitvoeren (manipuleren nekje, dubbelvouwen, terugbrengen in foetushouding) en dat daar babies door zijn overleden. Schijnt op tv geweest te zijn bij Zembla. Ik weet niet wat ervan waar is maar ik vind dat soort berichten doodeng

Geplaatst

Hey Sen, het is alsof ik mijn eigen verhaal lees, frustrerend he: je wil zo graag n happy-baby zien! De hik, het spugen en verslikken: hier ook allemaal! Meisje had nu weer obstipatie van het ene flesje grrr....

Ik heb die verhalen ook gehoord, ik heb alleen de totaal andere verhalen gehoord waarbij het echt goed werkt. Lieve heeft een voorkeurshouding en daar kunnen ze nog wel eens goed bij helpen, kan ook het huilen vandaan komen: ik ga het gewoon 1x bekijken, al snap ik jouw terughoudendheid ook heel goed hoor! Doen wat goed voelt! Bij de weg: helpt ABC dophilus?!

Geplaatst

Hi Amy,

J heeft ook een voorkeurshouding. Ik leg dan zelf z'n hoofdje om en om de andere kant op. Wat ook helpt is het wiegje omdraaien naar het raam want meestal draaien ze naar het licht.

Ik weet niet of het de abc Dophilus is wat werkt want ik gok natuurlijk op meerdere paarden. Maar baat het niet schaadt het niet want het is op natuurbasis itt bijv infacol

Ik hoor graag van je hoe het is gegaan bij de osteopaat en wat hij/zij precies heeft gedaan

Hoe gaat het eigenlijk met de rest van de meiden en de Beebs? Het is zo stil hier...

Geplaatst

He ladies,

Het is inderdaad rustig op het forum. Ik had gisteren ook pas weer voor het eerst in dagen tijd om even bij te lezen. Via mijn Iphone is facebook en twitter makkelijker bij te lezen/houden dan het forum :-)

Wat een gepuzzel he, die eerste weken met die kleintjes. Ik merk wel dat het nu bij O een tweede keer dus sneller en makkelijker gaat. Het belangrijkste is je gevoel te gebruiken en je vooral niet bang/angstig te laten maken. Kleintjes kunnen al best goed aangeven/laten merken dat ze iets nodig hebben. De moeilijkheid zit hem alleen in dat de interpretatie nog even oefenen is ;-)

O slaapt al een paar weekjes de nacht goed door, met een uitzondering daar gelaten. Het is toch een verademing als je nachten niet meer zo gebroken zijn. Nu is hij nooit halverwege de nacht gekomen, altijd zo pas na een uur 5 s ochtends. Hij is nu net iets meer dan 8 weken en de buikkrampjes zijn gelukkig ook over het hoogtepunt heen. Ik weet nog dat toen S (mijn oudste zoon) net geboren was, we behoorlijk zoekende waren toen hij buikkrampjes had. Gewisseld van voeding, naar de osteopaat zijn we geweest. Bij O hebben we dat nu niet gedaan. Hij heeft wel een aantal weken nutriton gehad, omdat ik vermoed dat hij een verborgen reflux heeft. S had dat ook, dus ik herken de symptomen. Het maagklepje is nog volop in ontwikkeling en dat heeft gewoon zijn tijd nodig. Deze keer ging ik daar niet allemaal aan lopen sleutelen met andere voeding enzo. Zijn matrasje ligt wat verhoogd in zijn bed en na de voeding houd ik hem minimaal 5 minuten eerst nog rechtop, voordat ik hem probeer een boertje te laten doen. Te snelle abrupte bewegingen werken averechts. Op deze manier bereik ik dus gewoon hetzelfde als destijds bij S. Maar nu ben ik veel kordater. Toch veel geleerd van de eerste ronde :D

Dus meiden volg je instinct! Als jezelf net gegeten hebt, zit je ook niet te wachten op een stukje rennen, haha. Zo probeer ik het maar te relativeren. Baby's zijn net mensen!! haha.

Had ik al verteld dat O wel een enorme reus is? Bij zijn geboorte was hij 3455, maar vorige week dinsdag (hij was toen precies 7 wkn) woog hij al 5570 gr. Een echte bink is het al. Maandag zijn eerste prikjes. Bah, daar zie ik echt als een berg tegenop. Dat went nooit vrees ik...

Een fijne dag!

Amber

Geplaatst

hi Amber!

Dat geloof ik dat het bij een tweede allemaal wat minder onzeker gaat. Wat knap dat O al zo doorslaapt. Ik ben trouwens ergens nog niet helemaal uit: hoe het nu zit met de maximale tijd tussen de (borst)voedingen. Ik hoor en lees overal wat anders. Moet je ze nou 'snachts wel of niet wakker maken om te voeden. Hier en daar lees ik dat dat moet ivm de daling van het glucosegehalte in het bloed en elders lees ik weer dat dat nooit is bewezen. Tot nu toe heb ik nog geen overtuigend antwoord kunnen vinden.

O is zo te lezen idd een flinke bink zeg! geef je hem soms stiekem steroiden in zn flesje hihihi... en de prikjes oei dat is inderdaad zielig maar wel noodzakelijk natuurlijk

je zegt dat je met je eerste destijds bij een osteopaat bent geweest. Wat heeft die precies gedaan? en had het effect?

Geplaatst

He Sen,

Tegelijk online! ;-)

Onze kraamhulp was ook nogal paniekerig over dat ze niet te veel uren achter elkaar mochten slapen in de nacht. Maar de kraamverpleging in het zkh zei dat dat onzin was (lekker tegenstrijdig). O heeft de eerste 2 nachten nagenoeg al gelijk de nachten doorgeslapen, daarna werd hij dus zo tegen 4.30-5.00 wakker. Wat ik nog weet van de kraam bij mijn oudste, was dat dat alleen voor de eerste dagen van toepassing was. Er zijn genoeg kindjes die vanaf het begin al een redelijk lange nacht maken. Wakker maken lijkt me onnodig. Maar goed dat is mijn mening. Door hem steeds wakker te maken, leer je hem ook een ritme aan van s nachts wakker worden, terwijl ik het dag-nachtritme juist heel belangrijk vind.

Voed jij op verzoek of op tijd? Ik doe een beetje van beiden :-P Ik maak hem dus niet exact op tijd wakker, maar houd daar gewoon wat marges op aan. Soms is hij wat vroeger en soms wat later. Al met al loopt dat eigenlijk altijd prima. Op het einde van de dag komt het netjes uit. Maar er is geen wet van meden en perzen, je moet vooral doen wat bij jouw kindje past. Ik merk dat O hier gewoon heel lekker rustig van wordt. Als ik hem wakker moet maken, dan is hij nog erg slaperig als hij zijn voeding krijgt. Als hij uit zichzelf wakker wordt, is hij echt aan eten toe.

Ik heb zelf ook wel eens een half uur eerder trek in avondeten haha. Wat een redenaties.

Bij de osteopaat was wel apart. Ze legde S op zijn ruggetje op de behandelbank en ging achter hem zitten. Ze legde haar handen voorzichtig op hem, om hem langzaam te laten wennen aan de aanraking. Voelde (door de kleding heen allemaal overigens) zijn buikje en als laatste zijn hoofdje. S overstrekte ook nogal en had dus ook een verborgen reflux (ook als zo'n sterke vent ;-) ). Verder concentreerde ze zich op zijn hoofdje. Hij had een hele lichte afvlakking aan een kant van zijn schedeltje. Ze masseerde zijn nekje, tenminste daar vond ik het op lijken. Hij kon zijn hoofdje extreem goed optillen, maar deed dit vooral een beetje scheef. Toch een lichte voorkeur denk ik. De spiertjes aan een kant waren wat stijver. Ben 2x bij haar geweest en ze deed toen nog een keer hetzelfde. De vorm van zijn schedeltje was toen al wat aan het herstellen/corrigeren. Hoe het precies werkt, kan ik je dus niet vertellen. Of het uiteindelijk ook vanzelf was goed gekomen, zal ik nooit weten. Veel kinderen hebben er veel baat bij. Deze keer vond ik het bij O alleen niet noodzakelijk.

Hoe gaat het verder met J.?

Geplaatst

Met J gaat het de laatste paar dagen een stuk beter gelukkig! Ik voed ook op verzoek. Meestal komt hij om de 3 à 4 uur. Lastig hè die tegenstrijdige adviezen.

J heeft dus ook een voorkeurshouding. Ik probeer steeds z'n hoofdje de andere kant op te leggen maar uiteindelijk draait hij hem dan meestal toch weer terug. Ik hou het wel even in de gaten.

Geplaatst

"breek even in"

Amy, hoe gaat het met L.ieve? Gaat het al beter. Overstrekt ze vaak en veel, misschien kan je anders op eigen iniatief de Nutrilon Pepti proberen deze is rond de 30,00 en als ze hierop al beter reageert dan toch proberen bij een kinderarts terecht te komen.

Succes weet wat het is als je ziet dat ze niet gelukkig zijn.

Groet, Quin (topic juli)

Geplaatst

Quin: lief dat je ernaar vraagt! Het gaat wisselend, soms denk ik echt dat ik haar bijna ongelukkig denk terwijl ze dat helemaal niet is en soms ben ik ervan overtuigd dat ze van alles onder de leede heeft. Feit is dat ze zich overstrekt, overdag niet slaapt, na elke voeding veel huilt en dat ze een voorkeurshouding heeft die heel hardnekkig is...inmiddels loop ik bij de kinderarts en gaan we vd week naar een osteopaat, ik hoop dat dit het gewenste effect heeft: het is wat je zegt, je wil gewoon zo graag een blij babytje zien...

Sen: wat fijn dat het beter gaat, lekker genieten van jullie manneke! Hij is nu ook alweer 4 weken he?

Amber: heerlijk dat julie lekker slapen en je hebt gelijk, soms kan je het beter op zijn beloop laten zonder teveel te dokteren, je klinkt in ieder geval relaxt!

Hier gaat het oke maar ik blijf ervan bale dat Lieve overdag niet slaapt: alleen in de wandelwagen en soms een hazeslaapje in je armen maar thats it, ik leg haar echt bij elk vermoeidheidssignaal in haar bedje, heb ook al de wandelwagen en zelfs de box geprobeerd maar overal is het huilen, hoop zo dat dit beter wordt want dan heb ik zelf ook heeeeeel even mijn handen vrij! We hebben wel de eerste lachjes gesignaleerd, wat heerlijk en wat is ze mooi als ze zo lacht *smelt*!!!

Geplaatst

Amy, fiene sliep in het begin ook niet overdag. Enige moment dat ze sliep was als ik haar na de ochtendvoeding direct weer in bed legde, en dus deed alsof het nog middenin de nacht was; dus geen licht, niet praten, etc. Dan sliep ze nog een uur of 3 en daarna tot een uur of 8 s avonds niet meer. Komt vanzelf, inmiddels slaapt fiene 's morgens 2 uur en smiddags weer 3. Niet tegen vechten, maar in mee gaan, hoe moeilijk ook :-) Sterkte!

Geplaatst

Hey Fren, das grappig, die truuk heb ik namelijks inmiddels ook door! Zojuist heb ik haar weer op bed gelegd, nu overdag met speen, dan maar 80x heen en weer lopen (en later iets afleren) om de speen terug te doen, als het helpt ben ik blij. Maar, ben blij met je opmerking Fren, het kan je soms zo onzeker maken wanneer iedereen om mij heen zegt (vriendinnen, yogameiden enz) dat hun babys zo lekker slapen overdag, ga je echt twijfelen aan jezelf!

Geplaatst

He Amy,

Meer dan je best kun je niet doen! Je probeert al om het je meisje aan niks te laten ontbreken. Het is wat Fren ook zegt, soms komen dingen vanzelf. Probeer dat gewoon in je hoofd te houden. Nu ze nog zo heel klein is het soms echt een zoektocht om de juiste balans te vinden.

Ik las dat je verteld over het overstrekken. S had dat ook. Was ik bijna al weer vergeten, haha. Toch nog wat zwangerschapsdementie denk ik. Ik liep op dat moment zelf nog bij de fysio voor mijn bekkenklachten en vertelde haar daar over. Zij adviseerde mij even bij de kinderfysio binnen te lopen (Zit in hetzelfde gebouw). Afijn even besproken en zij is toen een aantal keren op huisbezoek geweest. Bij die kleintjes komen ze namelijk nog gewoon lekker bij je thuis haha. Ze heeft me toen wat tips gegeven en wat oefeningen met S gedaan. Wat ik vooral moeilijk vond, was de kracht die met het overstrekken gepaard gaat. Ze leerde mij een greep dat ik makkelijker de trap af kon lopen met hem, maar dat ik hem niet zo strak tegen me aan hoefde te klemmen. Omdat ik nog veel last had van mijn bekken was dat namelijk erg moeilijk. ZO gaf ze me ook oefeningen om met hem spelenderwijs te ontspannen. En bijv een handdoek oprollen en die in een cirkel leggen. Als ik hem daar dan in inlegde kon hij ook niet zo goed overstrekken, omdat zijn beentjes omhoog lagen door de cirkel onder zijn benen. (kun je het nog volgen???) Zo lang ze gestrekt staan, ontspannen ze ook niet en vallen ze weer niet in slaap. Het klinkt dan allemaal simpel, maar je moet er maar opkomen. Ik wil je absoluut geen ideale oplossing aanbieden hoor!! Ieder kindje is per slot van rekening anders. Maar ik was nooit bij de fysio voor hem terecht gekomen, als mijn fysio mij niet had getipt. Bijkomend voordeel is dat het volledig wordt vergoed vanuit je basisverzekering. Uiteindelijk heeft de kinderfysio ons ook doorverwezen naar de osteopaat voor een sessie. Zij werkten nauw samen met elkaar. Tot S 4-5 mnd was heeft zij hem behandeld en toen ging het helemaal prima. Het heeft ook gewoon zijn tijd nodig.

Ik merk nu dat ik de greep met de trap aflopen bij O ook gebruik, omdat het gewoon veel handiger en minder belastend is, haha. Ieder nadeel heeft ook zijn voordeel.

Houd vol meid!

groet,

Amber

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden