Ga naar inhoud

Uitgerekend in augustus 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hey Simone, fijn dat het zo goed gaat met Madelon en heerlijk dat je al bent wezen wandelen. Daar kijk ik ook naar uit.

even een korte update: vandaag op controle geweest bij VK en ze vroeg wat ik wilde: afspraak om in te leiden of nog even afwachten. Ik wacht liever nog even af. Heb liever dat hij zich spontaan aandient. Als hij er a.s. vrijdag nog niet is, doen ze een echo + CTG en aan de hand daarvan beslissen we dan weer verder...

Apple hoe is het met jou?

en hoe is het met de rest van de meiden en de kids?

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Sen: knap van je dat je het spontaan afwacht, het is ook gewoon beter, ik weet alleen dat ik het geduld niet meer had...misschien lig je nu wel te puffen?

Apple, meldplicht meid haha!

Simone, klinkt als een heerlijk makkelijk meisje! En die trotse opa's en oma's, herkenbaar! Hier hadden we alleen twee oma's met een koortslip grrrr heel irritant want ze mogen mijn meisje echt niet aanraken dan al zou ik het zo graag anders zien...

Met Lieve gaat ook alles goed, we zijn nog steeds wel regelmaat aan het zoeken. Ze kan erg last van darmkrampjes hebben en huilt dan ontroostbaar, dat vind ik zo zielig....gelukkig is manlief echt een natuurtalent papa, hij wiegt haar wat rond in huis. Ook heb ik sinds gisteren infacol gekocht op advies van de verloskundige en ik moet zeggen, gisterenavond tijdens de kraamvisite heeft ze de hele avond zoet doorgeslapen. Gisteren ook voor het eerst naar buiten geweest: heeeeeeeerlijk! Het voelde heel raar en onwennig achter de kinderwagen maar Lieve vond het lekker, op de felle zon na, vandaag gaan we dus het parasolletje op de kinderwagen zetten!

Hoe gaat het met de rest? Hebben jullie het ritme al een beetje gevonden? En de meiden die borstvoeding geven, doen jullie dit op verzoek of op tijd? Ben ff benieuwd!

Geplaatst

amy, ik breek ff in: Fiene heeft ook veel last van krampjes gehad in het begin, en wat haar goed hielp was haar beentjes naar haar buik duwen. Ook de aapjes-houding (op haar buik op je arm dragen) of een draagdoek waarin ze met de knietjes ophoog ligt (kikkerhouding) helpen de krampjes te verminderen.

Mocht de infacol overigens niet genoeg) helpen: wij zweren bij cinababy!

Geplaatst

Thanxs Fren! En zijn cinababy ook gewoon druppels? Die twee houdingen heb ik inmiddels door, manlief doet de aapjeshouding erg goed en ik heb fietsen terwijl ze tegen mijn benen aanligt ontdekt, dat doet haar ook echt goed:-)! Thanxs voor je reactie, ik vind het namelijk zo zielig...!

Geplaatst

nee hoor, nog niet aan het puffen :-)

Fren, aapjeshouding? die moet je even uitleggen.. snap hem niet helemaal

Amy, ook lekker naar buiten geweest met de kleine. Heerlijk lijkt me dat. Wanneer mag je eigenlijk met zo'n kleintje naar buiten? staat daar een bepaald aantal dagen voor?

Wat je zegt over koortslip is een goede, ga het ook in de gaten houden. Verder zijn er hier helaas geen levende oma's meer :-( Er is nog één opa, mijn pa. Misschien ga ik vragen of mijn moeder's zus iets van surrogaatoma wil zijn ofzo. Zou dat een idee zijn? Daarmee verloochen ik toch niet mn eigen moeder? ga gelijk weer rare dingen denken *zucht*

Apple... MELDEN!

Geplaatst

Sen: ik vind het alleen maar heel lief dat je dat aan je tante wil vragen, ik weet niet hoe de relatie met je moeder was maar ik kan mij voorstellen dat moeders die geborgenheid van het hebben van een oma hun kind graag willen bieden, ik vind dus absoluut niet dat je je moeder verloochent maar het is natuurlijk iets heel persoonlijks...

De aapjeshouding is je baby op je arm dragen maar dan hangend over je arm, dus buikje op de rug van je arm zodat de armpjes en beentjes hangen: koortlippen/ flink verkouden mensen de eerste twee weken in de gaten houden, dan heeft je kleintje nog geen weerstand opgebouwd! Het beste is zelfs om iedereen even zijn handen te laten wassen voor ze je kleintje aanraken maar eerlijk gezegd ben ik daar niet enorm consequent in.

Je mag naar buiten als je baby redelijk op temperatuur blijft, het naveltje eraf is en als jij het aan kan: ik ga nu sinds gisteren iedere dag een stukkie, heerlijk:-)!

Sen en Apple: succes!!!

Geplaatst

Hier ben ik!!! hahaha! Nog geen beeb hier hoor!

Sen vind het ook goed van je hoor dat je wacht. Ik zou voor hetzelfde gaan. Wil zoveel mogelijk de natuurlijk z'n eigen gang laten gaan. Ze komt als ze er klaar voor is! En inleiden hoor je ook niet altijd positieve verhalen over he...

Maar goed, misschien zeg ik over een week heel wat anders ;)!

En ik vind het ook super lief dat je je tante wil vragen als surrogaat oma. En misschien vind ze het wel een hele eer!

Ik heb helaas ook geen moeder meer... Mis haar verschrikkelijk. Nu extra in deze mooie tijd. Ik heb wel een lieve schoonmoeder. Maar je eigen moeder is niet vervangbaar...

Klinkt goed Amy! Volgens mij geniet je volop van Lieve!

Geplaatst

Hoi meiden.

Pfoeh, het is echt waar wat ze zeggen, het is druk met een tweeling... Ik kom nergens aan toe.

Allereerst, Linda, van harte met jullie wondertje. Hopenlijk ben je een beetje hersteld van je auw-momenten en aan het genieten van je kleine meid. Lieve naam trouwens.

@ tulpie, grappig, dat mijn bevallingsverhaal lijkt op jouw eerste bevalling. En idd rust nemen is moeilijk, helemaal als je je weer iets beter gaat voelen. Ik ben stiekem af en toe al wasjes aan het draaien... Want dat gaat nu hard hoor. Mijn Miele draait overuren.... mijn stiefkindertjes vinden het geweldig, kunnen niet wachten tot ze hier weer heen mogen maar hebben nu nog vakantie bij hun moeder en zijn hier pas volgend weekend.

Spannend voor de laatste 2 dames. Worden het nog augustus baby's?

Hier zijn we trouwens allemaal thuis sinds vorige week woensdag. Bas doet het heel goed, en Lotte deed dat ook, maar sinds gisteren maak ik me ernstig zorgen over haar gewicht. Er zit namelijk een daling in van 70 gram op de weegschaal van de wijkverpleegster die gisteren voor het eerst kwam. Bas was hierop nog steeds gegroeid met 30 gram. Uiteraard zit er verschil in de weegschalen van kraamzorg en wijkverpleegster maar zij vond het verschil ook te groot. Lotte gooide er af en toe wel eens weer wat melk uit, maar ik maak me wel ernstig zorgen over dit verschil. Donderdag gaat ze weer wegen en dan hoop ik op een groei, ook al is die misschien maar klein. Lotte krijgt borst van de ene borst, haar leg ik aan, en Bas krijgt de gekolfde melk van de ander borst, omdat hij bijt en geen grote hap rondom mijn tepel neemt, ben ik voor hem met aanleggen gestopt. Beide krijgen nog wat kunstmest bij omdat ik nog niet genoeg aanmaak en dat rustig op wil bouwen om geen stuwing te krijgen. Maar ik heb ook al een paar keer getwijfeld of ik nog wel door wilde gaan omdat het met twee wel erg veel tijd in beslag neemt.

Eerst donderdagmorgen maar eens zien wat Lotte op de schaal doet

Succes Sen en Apple, ik probeer het hier een beetje in de gaten te houden.

Nu weer snel naar mijn tweeling, de plicht roept...

X BG

Geplaatst

Heel even snel:

@Amy: wat bij Lilly goed werkt tegen darmkrampjes is met je duim de onderkant van de voetjes masseren. Als ze geen krampjes hebben, dan vinden ze dat niet leuk, maar als ze wel krampjes hebben, dan worden ze er heel rustig van. Altijd de moeite waard om te proberen!

Later meer!

Geplaatst

Ook ik ben benieuwd Sen&Apple:-)!

Linda: thanxs voor de tip, het is heel wisselend, soms werken deze oefeningen en soms heeft niks

zin... Gisteren heeft Lieve echt n goeie dag gehad, weinig krampjes, lekker geslapen! De kraam had haar bii ons op de kamer gezet, ik zit te denken om haar op haar eigen kamertje te zetten, wat doen jullie? Bij jullie slapen of juist niet?

BG: hoe was het gewicht van Lotte nu?!

Geplaatst

Hier ben ik, voel wel vanalles waardoor ik steeds denk nu begint het maar tot nu toe nog niets.

Apple hoe gaat het met jou? Morgen uitgerekende datum toch?!

Geplaatst

Heee ladies,

Today is het D-day... Maar nog geen enkel teken van een bevalling hoor!

Ga straks lekker met een vriendin lunchen. Even wat afleiding!

Sen jij dus ook nog steeds niets. Tjee jij houdt het ook lang vol zeg!

We wachten het maar rustig af he.. weinig andere keus ;)!

Geplaatst

oh vandaag ik dacht morgen :-)

ik probeer ook gewoon dingen te blijven doen die ik altijd doe maar ik moet wel zeggen dat mn energiepeil nu praktisch 0,0 is en ik behoorlijk moe ben en daardoor ook wel weer prikkelbaar. Morgen echo en ctg. Wil in ieder geval niet worden ingeleid zonder medische aanleiding. Dus dat betekent afwachten....

Geplaatst

Oeeeehh het word nu echt spannend dames,

Zullen het nog augustus baby's worden....?

Ik ben de laatste tijd weinig actief met schrijven, maar de kleine jongen vraagt zoveel tijd, lees wel iedere dag even mee hoor,want ben erg benieuwd naar apple en sen ;-)

Hier gaat alles lekker, nog steeds een hoop kraambezoek,erg leuk maar ook vermoeiend!!

Borstvoeding loopt goed, ik geef echt op verzoek, maar probeer er wel zeker ongeveer 3 uur tussen te laten zitten, anders ben ik echt alleen maar aan het voeden! Dat is niet de bedoeling ;-)

Van de week heerlijk wezen wandelen,klein stukje maar want je denkt in huis dat je heel wat bent, maar dat valt buiten wel even tegen.

Vanmorgen langs het bureautje geweest voor de gehoortest... Hij is geslaagd :-) super!!

Wij hebben de kleine jongen snachts gewoon bij ons op de kamer liggen en overdag in zn eigen kamer!

Sen en apple nog heel veel succes en ik hoop dat jullie gauw aan het werk worden gezet ;-)

Groetjes Femke

Geplaatst

Hoi lieve meiden, even snel. Om 17.49 is onze zoon J.imi geboren. Hij is prachtig!. Ben in totaal 22 uur bezig geweest. Het was heel zwaar. Ben 1,5 bloed verloren na loslaten van placenta. Moest de OK in voor hechten en verwijderen placentaresten. J.imi had koorts en benauwd dus die ligt nu in de couveuse op afd neonatologie. Ga nu slapen, ben volledig uitgeput. Apple zet hem op!

Geplaatst

Oh waaaauuuuw welkom j.imi!!!! Leuke naam! Sen you go girl, pittige bevalling maar je hebt het gefixt! Geniet van jullie manneke! Liefs!

Geplaatst

Sen van harte meid met jullie knulletje! Het klinkt als een heftige bevalling. Nu lekker bijkomen en je lekker laten vertroetelen!

Hier een onrustige nacht gehad met veel pijnlijke voorweeen.. Ik dacht nu gaat het beginnen, maar het lijkt toch niet door te zetten :(.

Geplaatst

Sen meissie,

Eindelijk is daar je nieuwe tweede grote liefde van je leven. Op slag verliefd is het niet?!

Zo te horen is het geen makkie geweest, maar vanaf nu alleen maar genieten!

Veel liefs, Henkie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden