Ga naar inhoud

Uitgerekend in augustus 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ps: Rifka, tuurlijk ken ik je nog! Echt gaaf dat je ook bijna zover bent meis, hou je eraan vast 'soms komen dromen echt uit meis'!!!

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Uitgerekend:

24 augustus - S€N - :bcbbboy2:

25 augustus - Linda1978 - :bcbbgirl2:

30 augustus - Apple - :bcbbgirl2:

Bevallen:

2 augustus - Simone - dochter M.adelon

3 augustus - Tulpie - zoon H.idde

7 augustus - Amber76 - zoon O.livier

16 augustus - Femmie - zoon Deyan

16 augustus - Bikergirl - zoon B.as en dochter L.otte

19 augustus - Amy81 - dochter L.ieve

Geplaatst

Zet m op dames! Het kan nu echt niet lang meer voor jullie duren! En of de bevalling nu een makkie of heel zwaar is.. We kunnen het allemaal! We hebben (bijna) allemaal al een heel voortraject doorlopen en dat is ook niet mis. Dit is de afsluiter met de grote beloning. Heel veel succes!

Geplaatst

Sorry Sen, maar ik was je voor :-). Gisteren om 12.45 uur is onze dochter Lilly geboren! Ze woog 3610 gram en is 53 cm. Heel normaal dus in tegenstelling tot wat ze eerst hadden verwacht (een reus). Om 2.00 uur begonnen de weeen, om 7.15 uur waren we in het ziekenhuis. Ik heb uiteindelijk alleen morfine gekregen en gelukkig geen ruggeprik nodig gehad. Ook geen knip, maar wel 15 hechtingen! Auw! De rest van de dag een rotdag gehad door heel veel pijn. Ik heb namelijk een hematoom op 6-8 cm diep in mijn vagina zitten. En natuurlijk miest iedere gyno daar even aan zitten tussen de hechtingen door. Nog veel meer auw! Ze hebben even gedacht aan een operatie, maar dat was uiteindelijk niet nodig. Het moet uit zichzelf genezen net zoiets als een blauwe plek. Vannacht eindelijk van mijn meissie kunnen genieten. Lekker geknuffeld enzo. Zij is wel erg misselijk vanwege poep in het vruchtwater. Dat is wel heel erg zielig :-(. Ze kan geen melk binnenhouden. Nu lekker bijkomen en hopelijk snel naar huis.

Succes voor de rest van de dames!

Geplaatst

Jaaa Linda, jij ook bevallen! Gefeliciteerd met je kleine meid! Leuke naam ook!

Fijn dat de bevalling - naar omstandigheden - goed is gegaan. Hopelijk geneest de boel onderin snel!

In ieder geval je lekker laten verwennen zodat jij optimaal kan genieten van je wondertje!

Geplaatst

Linda gefeliciteerd !! Fijn dat uiteindelijkmalles goed is gegaan! Voor een meisje is ze best groot hoor, wat heerlijk hè!! Een voorspoedig herstel gewenst en heel veel geluk!!

Geplaatst

Uitgerekend:

24 augustus - S€N - :bcbbboy2:

30 augustus - Apple - :bcbbgirl2:

Bevallen:

2 augustus - Simone - dochter M.adelon

3 augustus - Tulpie - zoon H.idde

7 augustus - Amber76 - zoon O.livier

16 augustus - Femmie - zoon Deyan

16 augustus - Bikergirl - zoon B.as en dochter L.otte

19 augustus - Amy81 - dochter L.ieve

21 augustus - Linda 1978 - dochter L.illy

Geplaatst

Hee meiden!

Ik lees elke dag wel even mee maar via mijn mobiel en dan is reageren wat lastiger!

Gefeliciteerd allemaal kersverse moeders!

@BG Jouw verhaal lijkt wel op mijn eerste bevallings verhaal met dat verschil dat ik geen tweeling kreeg..

Tja een keizersnee wens je niemand toe, maar daar ben je zelf ook wel achter.

Wijze woorden van rust laat ik achterwege want ik ben nog nooit een moeder tegen gekomen die niet eigenwijs was!

Zelfs ik ben na de derde keizersnee nog eigenwijs!

Nu heb ik ook nog een man die het als erg zwaar ervaart en heel moe is..

Ik heb dus niet zoveel keuze dan er wat meer bij te zijn ipv in mijn bed te liggen.

Hoe vinden je 'stief'kinderen het allemaal?

Wat fijn dat het allemaal met iedereen tot nu toe relatief goed gaat!

Alleen wel veel ziekenhuis bevallingen..

Met Hidde gaat het goed.. het heeft even geduurd maar hij zit bijna weer op zijn geboorte gewicht!

Hij is best heel rustig op wat kleine huilmomenten na..

lastig blijft het vind ik om hem in bed te leggen wanneer je kraam visite verwacht..

ze willen hem allemaal graag zien en vasthouden en ik wil niemand wat onthouden..

Tot nu toe raakt Hidde er niet echt van slag van..

De kamer hangt al vol met kaartjes, de cakejes met blauwe muisjes zijn een succes !

Ik moet nog wel even genieten van de komende weken.

Over een kleine 2 weken begint school en dan moet ik weer om 8.15 paraat staan voor vertrek naar school..

SEN en Apple: zet em op! Ook jullie kunnen het en ik houd ook jullie in de gaten!

Gelukkig valt het met de hitte weer mee!

Liefs Tulpie

Geplaatst

haha Linda, ik had al zo'n voorgevoel! van harte gefeliciteerd met jullie dochter. Is nog best snel gegaan. Wel heel vervelend van die hematoom, klinkt echt heel erg pijnlijk. Ik hoop dat het snel minder pijnlijk wordt. Nu lekker genieten van jullie mooie meisje.

Tulpie, fijn dat het beter gaat met Hidde. Inderdaad veel ziekenhuisbevallingen maar wij kiezen daar zelf voor hoor. Mag ook thuis maar daar ben ik te onzeker voor. Vind ziekenhuis gewoon een veiliger idee.

Nou Apple, ga jij me ook voor zijn? who knows :-)

we wachten in spanning af...

Geplaatst

Linda: gefeliciteerd met jullie meisje!!! Idd, voor n meid best groot, ons meisje was 3160 gram, heel wat minder;-)! Geniet van elkaar en laat het over je heen komen! Leuke naam!!!!

Geplaatst

Linda gefeliciteerd met je meisje... Leuke naam!

Nu lekker genieten !!

Hier gaat alles super, deyan was gisteren al over zijn geboortegewicht heen!

Echt super in 5 dagen! Hij drinkt goed en de borstvoeding loopt op volle toeren!

Morgen de laatste dag kraamhulp, zal dr echt gaan missen!

Terwijl ik er eerst tegenop zag om een vreemde in huis te hebben!

Het bevalt prima :)

Nog 2 dames te gaan! Kan nu niet lang meer duren!

Heel veel succes ,

Liefs,

Geplaatst

Bedankt voor alle felicitaties! Wij genieten zeker! Hier geen kraamtranen vanwege het niet meer aankunnen ofzo. Alleen maar kraamtranen vanuit het besef dat wonderen echt bestaan en dat wij zoveel geluk hebben. Vantevoren was ik bang voor de eerste tijd en nu hoop ik dat ze heeeeeel langzaam gaat opgroeien. Het kan niet lang genoeg duren! Ook ik ben helemaal verliefd en mijn moedergevoel stijgt boven alles uit. Heerlijk! Echt genieten! Ik kan alleen maar hopen dat er voor iedereen een wonder in het verschiet ligt :-)

Geplaatst

Hey Linda, wat super dat het zo goed gaat en dat je zo geniet. Geweldig!

Vandaag ben ik uitgerekend. Ben al 2 dagen steeds flink misselijk met veel harde buiken en gerommel van onderen. Maar steeds als ik denk nu gaat het beginnen, dan knap ik weer op. Dus ik weet het niet. Afwachten maar....

Geplaatst

Sen: klinkt wel als n beginnetje meid, ik hoop het voor je, heb je het maar gehad en kan je ook lekker beginnen met de roze wolk: overigens bleken mijn harde buiken weeen te zijn, belangrijkste is dat het moet komrn en gaan, dan kunnen het weeen zijn. Hou je het verder wel vol?

Apple, dit geldt ook voor jou, nog even he, hou jij t vol?

Hier ook n verliefde mama haha, ik kan nog wel eens onzeker zijn of ik het wel goed doe en waarom ze huilt als ze net gegeten heeft enz. maar dat is gewoon n kwestie van je kind leren kennen, en dat gaat goed! Ze is zo mooi, slaapt snachts tussen de voedingen door, echt n schat. De BV gaat steeds beter, ik heb wel veel pijn gehad en nog wel als ik haar aanleg, hebben jullie dat ook? Gaat nu gelukkig beter dus ik hoop dat het wegtrekt! Ben benieuwd hoe het alle nieuwbakken mama's hier vergaat!!!

Geplaatst

Hee meiden,

Ik kom me even melden ;). Nog geen bevallingsnieuws van mijn kant. We wachten het rustig af. 'S nachts vooral harde buiken en voorweeen, maar overdag niet zo veel. Af en toe harde buik. Dus ik verwacht nog niets binnen een week ;). Merk wel dat vooral m'n omgeving het erg spannend vindt. Elke dag smsjes en telefoontjes: hoe gaat het??? Haha!

Ach ik moet zeggen dat het van mij wel mag komen, maar dat ik die laatste weken ook nog wel volhoud. Zo zwaar heb ik het niet! En nu kan ik nog genieten van m'n buik en het getrappel!

Sen: hoe is het met jou vandaag?

Voor alle new moms: genieten jullie lekker van jullie kindjes? Het lijkt me zalig om eindelijk zo'n kleintje te ontmoeten en knuffelen!

Fijn weekend allemaal!!!

Geplaatst

Goede morgen meiden, wat een rust hier!

Ik hou wel adres in de gaten hoor!

Hier alles ok.

Over het leren kennen van je kindje, hidde is erg duidelijk! Dat heb ik met mijn meiden niet zo ervaren...

Hij laat super harde mannen scheten, en dat scheelt behoorlijk in kramp!

Nu na drie weken zitten wij ook weer op geboorte gewicht, goede geruststelling om te weten dat de bv nu echt op gang is! Lang leve de melk fabriek!

Sen en apple:

Ik hoop dat de stilte goed nieuws betekent!

Zet em op!

Fijne zondag allemaal!

Geplaatst

Ik hou het ook steeds in de gaten hier, Sen/ /Apple hoe is het?!?

Haha tulpie, een echte man in huis:-)! Hier gaat de BV ook goed, Lieve zit alweer ruim boven haar geboortegewicht binnen een week. Soms heeft ze huilavonden, maar gisterenavond hebben we haar voor het eerst in de kinderwagenbak bij ons in de huiskamer gezet en toen heel de avond rust...

Vandaag gaan we onze lieve kraamhulp uitzwaaien, vind het best eng en jammer dat ze weggaat maar, nu gaan papa&mama het toch echt alleen doen!

Geplaatst

Mannenscheten?!?!? Nou, Lilly laat ook mannenscheten hoor! Laatst was ik haar 's nachts aan het voeden. Toen liet ze een scheet en moest vervolgens lachen hahaha! Net zoals een vent zou doen. Ze heeft nog geen last van schaamte hahaha!

Lilly zit nog op 200 gram onder haar geboortegewicht. We zijn ook nog een beetje zoekende vwb hoeveelheid voeding enzo. Ik kan niet wachten totdat ze mee naar buiten mag :-).

Ik heb nog steeds veel pijn, waardoor ik nog weinig kan doen. Ik hoop dat dat snel over gaat. Straks krijg ik badderles, dus daar heb ik wel zin in.

Sen en Apple: zijn jullie al aan het persen?!?!?! Hihi!! Ik denk het wel :-). Ik ben benieuwd :-)

Oww ja, vinden jullie de gezichtjes die jullie baby's trekken ook zo leuk??? Ik moet de hele tijd zo lachen :-D

Geplaatst

Hey meiden

Hier alles nog steeds rustig hoor. Big geen slijmprop, gebroken vliezen en/of (echte) weeen. En hier leeft de omgeving ook erg mee. We wachten geduldig af...

Fijn dat het zo goed gaat met jullie en de kindjes. Moest echt lachen om die scheten. Ik zou helemaal in een deuk liggen.

Apple, hoe gaat het met jou????

Geplaatst

Ik voel een meldplicht, haha!

Hier ook nog niets. Vind vandaag wel een mooie dag om te bevallen. Tis toch shitweer... :)!

Bij jou dus ook niets Sen? Wat duurt wachten lang he ;)?

Fijn dat het met jullie beebjes ook allemaal goed gaat! Geniet er lekker van!

Geplaatst

Hee dames,

Linda, gefeliciteerd met de geboorte van Lilly! Hoe gaat het met je herstel, met name ivm dat nare hematoom...?

Sen en Apple, nog heel even. Ik duim voor jullie.

Wat geweldig om te lezen dat de al bevallen dames allemaal zo aan het genieten zijn. Ook hier gaat het prima. Madelon groeit goed, drinkt gulzig en is al met al een ontzettend lief en zoet meisje. Ze krijgt flesvoeding en komt elke 3 a 4 uur. Ze heeft wel 100 verschillende gezichtsuitdrukkingen, heerlijk om daarnaar te kijken. Ook reageert ze al heel duidelijk op mijn stem en die van haar papa. Wat een schatje is het.

Bij mij begint de pijn van het grote aantal hechtingen (te strak op het bot gehecht) steeds meer af te nemen. De hechtingen lijken nog niet van plan om binnenkort te gaan oplossen, maar gelukkig voel ik me alweer bijna de oude. Ik ben dan ook al flink aan de wandel geweest, 2 x uit eten en bijna dagelijks naar een terrasje met het mooie weer in de laatste weken. De voordelen van een augustusbevalling! Medelon vindt het heerlijk in de kinderwagen en laat zich gewillig meenemen. Verder komt er nog veel kraamvisite en worden er nog steeds elke dag kaartjes bezorgd. Zo leuk hoe iedereen meeleeft! De opa's en oma's spannen trouwens de kroon, die zijn echt verliefd op het kleine moppie. Heel bijzonder, om te zien hoe gek je ouders op hun kleinkind kunnen zijn... Ervaren jullie dit ook als zo speciaal?

liefs en voor Sen en Apple nogmaals veel succes!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden