Ga naar inhoud

Uitgerekend in augustus 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Goedemorgen ladies!

Hoe is het met jullie? Tjeee Tulpie, bij jou gaat het echt al opschieten!! Het kan zomaar binnenkort gaan gebeuren! Spannend zeg!

Hier gaat alles nog goed! Alleen sinds vorige week overal jeuk.... :(. Hebben jullie dat ook? Het kan komen doordat de beeb nu op je lever ligt. Volgende week maar eens aan de vk vragen. Daarnaast ligt onze meid in een stuit.... blehhh. Hoop echt dat ze gaat draaien, maar vind het zelf moeilijk om te voelen. Heb echt het idee dat ze nog steeds met d'r hoofd naar boven ligt. Als dat volgende week nog zo is, gaan ze een echo maken en kijken of de vk zelf uitwendig kunnen draaien. Maar ik hoop gewoon dat ze het gewoon nog zelf gaat doen. Want een stuitbevalling of een ks zie ik eigenlijk niet zo zitten.... Nog even duimen dus...!

Hebben jullie ook zo'n zin in de baby? Even die bevalling tussendoor..... - dat is ff een bijzaak, haha - maar daarna hopelijk heerlijk genieten van zo'n klein wurmpje! Kan niet wachten! Alles is klaar; kamertje, kaartjes, etc. Alleen nog de zh tas klaarzetten. Hebben jullie nog tips wat je er echt in moet hebben, buiten de basic/standaard spulletjes?

Meiden succes met de laatste loodjes! Ik 'mag' nog 10 dagen werken en dan heb ik ook heerlijk verlof! Nu nog een zomer zonnetje en dan kan ik gaan genieten!

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dag dames,

Vandaag is mijn eerste verlofdag! Echt een raar idee. Ik vraag me nu al af wat ik de komende 6 weken allemaal moet gaan doen. Ik had wel van tevoren een to-do-lijstje gemaakt, maar daar ben ik al bijna doorheen! Hahaha!

Vrijdag komt de kraamzorg langs (eindelijk!) en hebben we weer controle. Ik ben benieuwd of de kleine al 'vast' ligt.

@Tulpie: je hebt het er maar druk mee allemaal! Als ik dat zo hoor, dan word ik nu al bang voor de tweede zwangerschap wanneer je ook nog een kleine rond hebt lopen :-S.

@Apple: Ik hoop dat de kleine uit zichzelf nog draait. Dat geeft toch wat meer zekerheid. Meenemen: CD's (indien cd-speler aanwezig is), eten en drinken (ook voor je partner). Ik heb toch ook maar twee hydrofiele luiers en twee doekjes in de tas gedaan, want zodra je het ziekenhuis uitgaat, ben je op jezelf aangewezen :-). En vergeet geen dekentje voor in de maxi cosi voor de reis naar huis. Verder moeten wij nog een 2 euro-muntje voor een rolstoel in de tas doen. Verder geen bijzonderheden, geloof ik.

Liefs, Linda

Geplaatst

he meiden,

herkenbaar die slapeloze nachten en inderdaad de nacht erna ben je dan zo moe dat je dan meestal als een blok slaapt.

Tulpie, fijn dat alle feestjes weer geslaagd waren en dat je weer wat mobieler bent.

Apple, bevalling even tussendoor... hope so! :-) Zolang ze nog niet is ingedaald kan ze toch nog steeds draaien en goed komen te liggen?

Hier vandaag ook eerste dag van mn verlof. Vanmorgen naar de VK geweest. Alles in orde, hij ligt nog steeds in een stuit en zo moet'tie blijven liggen. Hij is nog niet aan het indalen zei ze. Dacht zelf van wel want heb afgelopen week wat steken van onder gevoeld en wat menstruatie achtige druk in mn onderrug. Nu over 2 weken weer terug voor controle.

Afgelopen weekend (vrijdag en zaterdag) teveel gedaan (fysiek) waardoor ik gisteren niet meer kon lopen van de pijn in mn rug/bekken. Vandaag gaat het gelukkig wel weer. Hebben jullie ook zo'n last van een vreselijk opgeblazen gevoel in de avond? weet soms niet meer hoe ik moet zitten/liggen, alles staat dan onder hoogspanning

Verder wil ik deze week even alle kleertjes wassen met neutral. Op hoeveel graden kan ik dat het beste doen? 30 of 40 of nog meer? En ik moet inderdaad ook mn "vluchtkoffertje" gaan klaarzetten. Het komt allemaal wel dichtbij hè. Ik schijt ook zeven kleuren voor de bevalling hoor brrrr ;-)

Geplaatst

Hai meiden!

Wat een herkenning, fijn om te lezen!

Sen, ik was gewoon op 40c, bij mijn weten mag dat gewoon hoor! Wij hebben in mijn nesteldrang van de week als een gek een droger gekocht, ik zag mijzelf opeens zitten met de was verspreid door het hele huis whaaa!

Apple, dat is vervelend hee, een stuit! Je mag er voor kiezen dat ze het niet draaien toch? Dan zit je inderdaad wel aan een keizersnee vast maar ik had gehoord dat draaien ook weer risico's zou hebben, of niet?

Simone haha, jij bent nu dus lekker uit logeren, is je vriend wel bij je?

Hier alles oke, ik had vanochtend even paniek, ik voelde mijn meisje ineens niet en dat terwijl ik haar altijd 'sochtends voel. Ik heb gelijk de angelsound gepakt en hoorde hartslag en even later een kleine beweging maar dat gevoel blijft de hele dag bij mij pfff...donderdag hebben wij de liggingsecho maar ik ga er eigenlijk nog steeds vanuit dat ze goed ligt!

Ik herken de zenuwen voor de bevalling nu wel steeds meer, mijn zus beviel met 37 weken: dat is over 2 weken! Ineens kreeg ik stress haha, sowieso bevalt mijn hele familie altijd eerder, i hope so, ik wil het maar snel gehad hebben om dan eindelijk te genieten van ons meisje! Nog 3 dagen werken hierna en dan verlof jeeeeuhhh!

Geplaatst

Hee dames,

Hier ook weer een golf van schoonmaakwoede achter de rug..

bedden verschonen, 2 vriezers ontdooien en schoonmaken, afwasmachine dan ook maar even schoon, en ondertussen heerlijk bankhangen en af en toe in slaap vallen! Wat een leven!

Een aantal stuiten:

Mijn advies: probeer te draaien! Mijn 2de is gedraaid en je hoort me niet zeggen dat het een geweldig leuke ervaring is maar onoverkomelijk is het ook niet en dan heb je wel weer kans op een natuurlijke bevalling! Doen dus!

Iedereen begint ongeveer met verlof.. leuk!

Mijn meiden nog 3 dagen naar school en dan begint de vakantie voor ons. Volgende week gaan ze meteen logeren bij mijn zus in Amsterdam, daar hebben ze helemaal zin in!

Ik heb ineens ook dat gevoel dat het wel eens eerder zou kunnen komen.

Dat gevoel krijg ik vooral 's avonds rond half twaalf.

Moest er ineens een batterij opgeladen worden van de fotocamera, fotocamera in de tas, boekjes en ID kaart erbij.

Akte van erkenning (wij hebben geregistreerd partnerschap en dus moeten de kinderen erkend worden door vader)

Ik weet niet wat er allemaal op het standaard ziekenhuis lijstje staat, maar een badjas of een vest wat over je billen valt is wel fijn.

Wanneer je net bent bevallen loop je met een ongelofelijk charmante maandverband (je kunt het beter een luier van tena lady noemen) met daar overheen een netbroekje..

Als je dan nog een nachtje in het ziekenhuis moet blijven is het wel fijn dat je wat aan kunt doen als je moet toiletteren. En ze zeggen sokken voor als je koude voeten krijgt.

Schone kleren om aan te trekken wanneer je naar huis gaat.

(neem niet je spijkerbroek mee of een broek van voor de bevalling want die pas je nog niet.., doe maar een trainingsbroek)

Ik had bij mijn vorige bevalling een dame op zaal liggen die dacht dat ze wel weer haar skinny jeans aan kon... mooi niet!!

Zo.. ik ga even eten klaar maken en zo mijn meiden van de BSO vissen!

Geniet van het niks doen! Voor je het weet is het voorbij!

Liefs Tulpie

Geplaatst

Hoi meiden,

@ Tulpie, ja, zo kun je het ook lezen, maar mijn naam zegt iets over mijn hobby. Mijn man en ik hebben beide een motor, om precies te zijn een Harley. We zijn geen ruige bikers hoor, we hebben twee nette motoren, rijden met z'n tweeën, gaan niet naar Harley dagen en zijn geen leden van clubs, we zijn gewoon gek op de Harley met een lekker geluidje. Straks wel weer sportief, maar niet op een fiets, wel lekker weer hardlopen. Ik zag mezelf al achter een driewieler hardlopen, maar dat wordt nu een beetje lastig, met een tweeling.

@ Simone, benieuwd of je iets aan het boekje hebt. Hier nog steeds de kriebels en dat is er vanmiddag niet beter op geworden toen mijn gyn vertelde dat ze met 3 weken op vakantie gaat, ik zit dan op 37 weken. Balen, want ik vertrouw haar echt en dat stelde me enigszins gerust. Maar goed, we hebben volgende week maandag een rondleiding in het ZH. Hopenlijk heb ik daar iets aan, te weten hoe alles eruit ziet enzo. Lekker, jouw verplichte rust in het huis van zuslief. Lekker met vriendinnen en nog wat shoppen, prima verlof-tijdverdrijf toch?

@ Apple, hier ook zover de tas klaar. Ik heb een wikkelvestje gekocht voor de bevalling. Lijkt me ideaal omdat je die zo open kunt doen als je beebje geboren wordt en niet met een groot t-shirt zit als je je beebje op de borst krijgt. Verder nog tips?

@Sen en Linda, woehoe, verlof! Lekker!!!

Hier vandaag controle gehad. Beide liggen goed, en kunnen niet meer draaien dus we gaan definitief voor normale bevalling. Groei ligt iets achter t.o.v. eenling, normaal voor tweeling dus alles is prima. Over 2 weken weer groeiecho. Helaas is mijn gyn er dus hoogstwaarschijnlijk niet bij mijn bevalling, balen! Verder heb ik sinds de afgelopen 3 nachten last van mijn handen en vingers als ik wakker wordt. Het is alsof je kramp hebt en daarna een soort tintelend gevoel, wel pijnlijk. Volgens mijn gyn kan het geen kwaad, is een soort tunnelsyndroom, heeft te maken met vocht en gaat een tijdje na de bevalling vanzelf weer weg.

Flink mijn actielijstje aan het opschonen, ik wil zelfs al dingen regelen die helemaal nog niet kunnen of hoeven. Qua kaartje zijn we er bijna uit, we twijfelen tussen 2. Dus er staan 2 proefdrukken op tafel, binnenkort de knoop maar eens door hakken.

Fijne dag meiden, we zijn met de laatste loodjes bezig!

Liefs, BG

Geplaatst

Hi meiden,

Bikergirl, gaaf zeg Harley rijden. Gelukkig geen Hells angel hihi ;-) en super dat de Beebs nu goed liggen! En Watvoor wikkel vestje bedoel je precies?

Ik ben nu aan het bijslapen. Merk dat die laatste 2,5 maand keihard werken me best heeft uitgeput. Moet ook m'n vluchttas nog inpakken maar zoek nog een goede pyama, iemand tips?

Verder gisteren perineum olie gekocht. Dat is om de onderkant te masseren ter voorkoming van uitscheuren tijdens de bevalling. Ze raden aan vanaf week 34 zo'n 3 à 4 keer per week 5 tot 10 min te masseren

Ik ga nu lekker ontbijten en douchen. Heb mezelf toegestaan deze week nog lekker lui te zijn :-)

Fijne dag allemaal

Geplaatst

Sen en Linda, lekker dat jullie verlof is ingegaan. Geniet ervan!

Amy, jij nog een paar dagen meid. Zet 'm op.

Bij mij is de derde week van het verlof alweer op de helft, het gaat snel. Een paar keer heb ik nog wat uurtjes zitten werken, zo ook gisteren. Lekker vanuit huis, dat scheelt. En het is ergens ook wel fijn dat ze me nog een klein beetje nodig blijken te hebben tijdens mijn afwezigheid :-). Maar ik verwacht vanaf nu geen klusjes meer toegeschoven te krijgen.

Bikergirl, vervelend dat je gyn nu net op vakantie gaat rond het moment supreme. Juist op dat spannende moment zou je de geruststelling van een vertrouwd gezicht wel kunnen gebruiken, dat snap ik heel goed. Hopelijk is de vervanging ook erg aardig, kundig en prettig. Mijn gyn gaat overigens ook op vakantie wanneer ik 38 weken ben, maar met hem heb ik niet zoveel. Dan is het minder erg.

Over carpaal tunnelsyndroom tijdens de zwangerschap heb ik eens gelezen, dit lijkt me erg rot. Wordt het in de loop van de dag minder? Gelukkig schijnt het na de bevalling snel weer weg te gaan.

Over nachtelijk ongemak gesproken: ik blijk tegenwoordig te snurken, volgens manlief. Maar hij wil me niet porren of draaien, want hij vindt het fijn dat ik lekker aan het slapen ben. De schat! Verder heb ik antibiotica gekregen voor een blaasontsteking. Deze helpt prima, maar heeft vervolgens een schimmelinfectie veroorzaakt. En ik krijg steeds meer last van maagzuur. Zucht... allerlei zwangerschapskwaaltjes laten zich ineens gelden hier. Gelukkig zijn het de meest onschuldige. Nog een paar weekjes.

Mijn taak voor de rest van deze week: beslissen over het geboortekaartje, laatste babyspulletjes proberen in te slaan en de inhoud van de ziekenhuiskoffer bij elkaar scharrelen. Grappig te lezen dat veel van ons nu met dezelfde dingen bezig zijn, bijv. de vraag wat voor soort nachtkleding er mee moet.

Tot slot: ik heb gisteren het wiegje opgehaald bij mijn tante, van wie we 'm mogen lenen. Een rieten mand, heel mooi afgewerkt met witte stof. Zo schattig! Ben er superblij mee. Niet voor te stellen dat ons meisje daar heel binnenkort in ligt te slapen...

liefs, Simone

Geplaatst

hey dames,

Hier weer eens een berichtje van mij.... Ik laat het vaak afweten sorry...

Ik ben maandag bij de verloskundige geweest en onze kleine jongen ligt zeer waarschijnlijk dwars...

Nu krijgen we morgen een extra echo voor ligging, groei en hoeveelheid vruchtwater!

Ik hoop dat ze hem nog kunnen draaien want anders draait het echt uit op een keizersnede , iets waar ik echt niet op zit te wachten!

Verder gaat hier alles redelijk.... Verschrikkelijk nesteldrang dat wel... Ik irriteer me ineens aan de raarste dingen.. Stof op plintjes en dat soort dingen!

Van de week was het zo erg dat ik van alles wilde doen en het lukte gewoon niet omdat ik te moe was, toen mijn man vroeg wat er was raakte ik helemaal overstuur... hahaha ik herken mezelf niet meer terug... Wat hormonen wel niet kunnen veroorzaken!

Ik ben nu wel wat banger om weg te gaan, omdat hij dwars ligt en mn vruchtwater zou breken, zou ik ineens alles verliezen omdat er niks tussen zit (hoofdje), zodra het nu komt moet ik direct op de grond gaan liggen en de vk bellen... Ik zie alle doemsinario's al door mn hoofd komen dat dat dan net gebeurd in de supermarkt... Zie mezelf daar al liggen...haha

Zo te lezen heeft bijna iedereen nu verlof en komt het allemaal heel dichtbij...SPANNEND!!!

Liefs,

Geplaatst

oh Femmie doe niet zo eng zo'n vaart zal het toch wel niet lopen hoop ik?!? maar is hij/zij (ben het even kwijt) dan al helemaal ingedaald? zo niet kan het nog draaien/gedraaid worden toch? he bah hier zit je toch niet op te wachten

nog even over dat carpaal tunnel syndroom: ik heb er al weken last van. Dacht eerst steeds dat ik op mn hand had liggen slapen want het is voornamelijk mn rechterhand. Toen merkte ik dat het ook bij mn linkerhand was maar dan wel in mindere mate. Word gewoon wakker met geheel slapende/gevoelloze handen en zodra het gevoel ietwat terugkomt krijg ik ook kramp (alsof je hand vanuit de vrieskou weer opwarmt) en de rest van de dag heb ik dan stijve vingers en kan er geen kracht mee zetten. Mn handen/vingers zitten vol met vocht, lijken wel dikke bokworsten hahaha

Geplaatst

Sen: ik heb die olie idd ook gekocht, alle kleine beetjes helpen toch? Ik ben benieuwd of het helpt haha!

Bikergirl: ik zat ook aan fietsen te denken, het lijkt erop maar het is net ff een tikkie stoerder dit, straks met de tweeling in de zijspan? Vind ik altijd zo'n gaaf gezicht!

Simone: dat van het snurken herken ik! Ik vind het vreselijk en hoop toch echt dat het verdwijnt na de zwangerschap! Ik geloofde manlief niet totdat tie mij opgenomen had GENANT!!!!

Jeetje femmie, wat eng! Ik kan mij indenken dat je nu helemaal aan huis gekluisterd blijft! Gelukkig heb je goeie instructies van de VK, vertrouwen houden hoor!

Morgen nog een ochtendje trakteren op het werk en dan zit het erop! Ik ben vd week al verrast door mijn collega's en heb een hele gave luiertas gekregen, zo lief!

het is idd wel echt grappig dat we allemaal bezig zijn met dezelfde dingen, zoals de vluchtkoffer: ik vraag mij ook zo af waar ik nu het beste in kan bevallen, groot t-shirt? Wijd jurkje? Of krijg je ziekenhuiskleding aan? Aan de google maar:-)

Fijne avond!!!!

Geplaatst

Meiden, breek ff in: neem verschillende dingen mee. Ik heb een shirt met lange mouwen aan gehad, een gewoon lang tshirt met korte mouwen en een topje. Had het wisselend warm en koud namelijk ;-)

Geplaatst

Femmie, wat rot van die ligging! En je wil nog wel zo graag thuis bevallen van jullie ventje. Ik hoop voor je dat hij nog uit zichzelf draait of met wat hulp gedraaid kan worden. Succes vandaag! Laat je ons even weten wat het plan gaat worden?

Amy, je laatste ochtend is bijna voorbij en dan... VERLOF! Alvast gefeliciteerd, in de relaxmodus nu. Mmm.

Nog even over dikke vingers: hier gelukkig geen stijfheid of pijn, maar wel een ring die ik met geen mogelijkheid meer af kan krijgen. De andere 3 lukten nog met veel zeep en getrek, maar deze moet doorgeknipt worden. Balen. Laat ik dat binnenkort maar regelen, want anders gaan ze er straks in het ziekenhuis mee aan de slag. Ik hoop dat jullie allemaal al ringvrij zijn..?

liefs en fijne dag!

Geplaatst

Net terug van de echo.... Goed nieuws... Hij ligt zo diep met zn hoofdje in mn bekken dat het moeilijk te voelen was! Hij ligt gewoon goed, netjes met zn hoofdje naar beneden!

Wat een spanning weer! Maar gelukkig niks aan de hand!

Vruchtwater en groei was ook netjes ze schatten hem zo rond de 6 pond met de geboorte! Geen grote jongen maar gewoon normaal!

Ik heb mn ringen van de week allemaal afgedaan, want er is mooi weer in aantocht en dan weet ik het al dat we flink vocht gaan vast houden ;)

Ik ga zo mn zh koffer inpakken! Laat ie maar klaar staan! Je weet maar nooit! Nog een paar nachtjes slapen en dan mag hij officieel thuis komen!!

En ik ga ff de laatste adressen voor de kaartjes bij elkaar zoeken!

Kortom genoeg te doen vandaag :)

Fijne dag lady's

Geplaatst

Femmie dat is super! weer een zorg minder. Dus hij is al helemaal ingedaald?! oh wat spannend

wat ringen betreft. Ik heb een paar weken geleden één ring door moeten laten zagen bij de juwelier want die kreeg ik dus met alle trucs van de wereld niet meer af. De juwelier heeft daar een speciaal apparaatje voor, ik moest aan zo'n ronde pizzasnijder denken toen ik het zag. Maar is zo gebeurd en gaat heel netjes in een rechte lijn zodat de ring weer netjes gemaakt kan worden. Gelukkig heb ik 3 anderen ringen nog wel net op tijd af kunnen krijgen.

Ik heb net 2 uur staan strijken en dat is dus echt niet mn hobby bah. Het is dat het leuke schattige kleine babykleertjes zijn want anders... hahaha. Ik ben nu net genokt want ik had het wel effe gehad. Morgen nog een dag hoor.

Vanavond lekker weer zwangerschapszwemmen, weer heerlijk even gewichtsloos en daarna even bijkomen in het bubbelbad.

Geplaatst

Femmie, wat fijn! Toch wel een geruststelling kan ik mij voorstellen!

Simone, jeetje, goeie tip! Ik had er totaal niet over nagedacht en draag aan iedere vinger zowat wel een ring dus ik ga aan de slag maar:-/

Hier nu eindelijk verlof, joehoe! Vind het wel heel raar en onwerkelijk. Net bij de VK geweest voor de liggingsecho, meisje ligt goed, is nog niet helemaal ingedaald, ze doet wel pogingen. Het zal geen enorm groot kindje worden, schatten rond de 6/ 7 pond. Ik heb aangegeven dat ik liever niet over tijd ga, nu word ik met 40 weken, dus op 21 augustus gestript als ze er nog niet is, zo blij mee!

Fijne avond meiden!

Geplaatst

Hoi meisjes,

Wat een rotweek heb ik gehad. Donderdag te horen gekregen dat mijn schoonvader kanker heeft. Uitgezaaid, kwaadaardig! We weten nog niet wat voor kanker, maar het is in zijn beenmerg gevonden, wat blijkt te duiden op uitgezaaid tot in de botten. Hij lag al dik 5 weken in het ziekenhuis met klachten in zijn rug. Omdat hij ook reumapatiënt is, hebben ze zich daar voornamelijk op gericht en konden ze steeds geen oorzaak vinden. Uitslagen van zijn bloed gaven aan dat hij een ontsteking had, maar anti biotica sloeg niet aan. Achteraf bleek de uitslag van het bloed al te duiden op kanker. Er is twee keer een punctie gedaan, en bij de 2e punctie hebben ze een stukje bot verwijderd. Hier bleek dus duidelijk kanker uit te komen. Pas 1 augustus mag hij door de scan om te kijken wat voor kanker het is. Zo dubbel allemaal, en het gebeurd allemaal in hetzelfde ZH als waar wij straks gaan bevallen. Gisteren is hij in het ZH geweest voor een behandelplan, en gelukkig gaan de artsen voor pijnloos, en remmend, maar eerst moet blijken wat voor kanker hij heeft.

Ik reageer later wel even op jullie berichtjes.

Liefs, BG

Geplaatst

Jeetje bikergirl, wat vreselijk erg. Kan me voorstellen dat jullie een rotweek achter de rug hebben. Ik hoop dat je schoonvader een goede behandeling krijgt waarbij hem het ergste bespaard zal blijven. Maar poeh he das wel even heftig nieuws voor jullie. Heel veel sterkte meis!

Geplaatst

Bikergirl, dikke knuffel meissie: dat komt hard aan...lief zijn voor jezelf en elkaar is het enige wat je nu kan doen en hopen op positief nieuws waar je hoop uit kan halen om dit megazware proces aan te kunnen gaan: het is zo'n gemene ziekte waarin je als omgeving zo machteloos staat: sterkte!!!!

x

Geplaatst

Jeetje Bikergirl wat erg! Heel veel sterkte met elkaar. Ik hoop dat je schoonvader de kracht kan vinden om te vechten tegen die rotziekte!

En ook al is het heel moeilijk (weet ik uit ervaring), probeer positief te blijven!

Geplaatst

Dames van augustus.

Wij van juli geven het stokje nu aan jullie door aangezien wij allemaal bevallen zijn :)

Veel succes en geniet van jullie kleintjes straks!!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden