Ga naar inhoud

Uitgerekend in augustus 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

he meiden, gelukkig beter geslapen. Hier ook wel 8 uurtjes gehaald gelukkig. Nog steeds een maag als een beerput maar wel beter dan gisteren.

Femmie, weet niet of ik het al eens gevraagd heb maar je woont in zuid-holland vlak aan zee. Ik ook! Woon je toevallig ook in het westland?

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Meiden ik wil jullie een vlotte bevalling toewensen!!!

Ik ben bijna een jaar geleden trotse moeder geworden van een prachtzoontje op 5 aug!! Mooie maand dus....

Jullie staan op het punt waar ik vorig jaar was, geniet nog even van de laatste loodjes voor zover je dat kan en straks jullie langverwachte kindje in jullie armen. Zo bijzonder!!!!

Geplaatst

Dankjewel Witje!

Simone en Femmie: spannend bij jullie, de 38 weken gehaald! En Femmie, het klinken wel een beetje als voortekenen:-) hier ook zoveek aangekomen hoor, maakt mij net als jij niks uit, daarna gaan we er wel weer tegenaan! Wat heeeeerlijk, lekker naar het strand!!!

Simone: herken je gevoel, ik vind het thuiszitten enerzijds heerlijk (ik zou namelijk er tegenover niet graag meer werken) maar ik vind de dagen wel lang en van hetzelfde. Ik ben weer eens het wachten op een pakketje waardoor ik de tuin niet in kan, ik woon in een dijkhuis en zou beneden de bel (klopper in ons geval haha) niet horen. Heel irritant! Maar, geniet er van!!!

Slechte nachten: ook herkenbaar! Ik ga om de 2/ 3 uur naar de wc...ik doe gewoon overdag hazeslaapjes!

Maken jullie verder nog veel afspraken deze dagen of houden jullie rustig in afwachting op bevallingstekens?!

Ik heb wel een dopler hoor! Superblij mee, alleen manlief doet dat altijd voor mij als een ware dokter en hij weet precies waar hij zoeken moet, ik probeerde het gisteren zelf maar kon dus niks vinden pffff...., ben nu weerniets relaxter maar wel geschrokken. En die gyn grrr...kon mij vooral achteraf boos maken maar ja, zolang ik m maar niet de bevalling zie!

Meiden, fijne dag!

Geplaatst

Mijn man en ik hebben vannacht zelfs in aparte kamers geslapen. Hij kan, zelfs met oordoppen, niet slapen door mijn harde gesnurk :-(. Vanochtend kwamen we elkaar tegen in de bad kamer (hihi!) en we hadden allebei heerlijk geslapen :-). Ik voel me ook meteen een stuk beter. Ongelooflijk wat een goede nachtrust voor je doet. En straks krijgen we daar nog maar weinig van. Ik hoop dat we er dan om kunnen lachen :-).

Ik zit nu bij de kapper. Was echt nog ff nodig! Ik moet toch een beetje normaal op de eerste foto's met onze dochter staan haha! 3 cm uitgroei is dan niet echt charmant.

Ik had vannacht trouwens indalingsweeen. Ik twijfelde even of dat het begin was, maar het was redelijk snel weer voorbij. Sinds vandaag voel ik echt verschil met lopen: een soort druk achter mijn schaambeen. Heel apart dat je dit allemaal zo kunt voelen. Ik ben wel blij, want het is weer een stapje in de goede richting.

Fijn dat iedereen van haar verlof en het weer geniet. Ik kijk lekker de hele dag olympische spelen, maar dat natuurlijk alleen leuk als je het leuk vindt om naar sport te kijken.

Ik ben benieuwd wie straks de eerste is en ik hoop dat alles bij iedereen voorspoedig gaat!

Liefs, Linda

Geplaatst

Hoi meiden,

Ja, onze maand is aangebroken waar we ons al een maandje of 8 op verheugen. Spannend! Voor mij is het in ieder geval zeker, ik krijg een augustus tweeling want ik zal zeker niet doorlopen tot na de 40 weken. Maar ze hadden nog in juli kunnen komen.

@ Guusje, dank voor je lieve steunberichtje en ik vind je echt super dapper dat je hier nog af en toe een lief berichtje voor ons achter laat. Toppertje ben je!

@ Tulpie, ik denk ook dat jij de eerste zult zijn. Bij mij gaat het allemaal precies volgens het boekje dus met een beetje mazzel dient mijn tweeling zich zelf met 38 weken aan. Mijn buik groeit nog steeds, maar ik blijk een bescheiden tweeling-buik te hebben. Gelukkig heb ik nog steeds geen straiie (of hoe schrijf je dat) KLOP KLOP KLOP KLOP.....

@ Sen, Passen de klossen? Hier ook kliebels hoor, en het wordt met de dag erger. Gelukkig heb ik een fijne droom gehad, dat ik grotendeels slapend mijn kindjes heb gebaard, hihihi. toen ik in mijn droom even wakker werd ben ik gauw weer gaan slapen omdat het wat pijn deed, en toen ik weer wakker werd (nog steeds dromend) waren ze er! Nou, wie wil nou niet zo'n bevalling? Dussss...

@ Amy, wat zul jij geschrokken zijn! Inmiddels je beebje wel weer gevoeld? Tuurlijk het zekere voor het onzekere. En laat iemand anders maar denken dat je overdrijft, als jij je bevestiging maar hebt. In ons ZH moet je direct bellen bij twijfel, en desnoods kom je 10 keer voor niets. Beter 10 keer te vaak als 1 keer te laat...

@ Femmie, heerlijk, even zwemmen. Wat een genot om zo dicht bij het strand te wonen.

@ Linda, hier de uitgroei afgelopen weekend ook weer weg laten werken enhet model weer laten bijknippen, check. Fijn om bepaalde dingen voor het laatst af te strepen voordat de beebjes komen. De volgende keer dat ik bij de kapper zit ben ik trotse moeder van een tweeling en heb ik een bevalling achter de rug... Ooohhhww, ik verheug me op mijn volgende kapper bezoekje...

Hier gisteren controle gehad. Alles was prima, nu lopen de ukkies beide weer goed op schema, alleen de beentje's zijn aan de korte kant, maar wij zijn beide ook niet heel groot, dus dat zal daar wel mee te maken hebben. We hebben pas over 2 weken weer controle, omdat het dus allemaal zo goed gaat... Dan zit ik op 38 weken, en mogen we met die gyn (mijne is dan helaas met vakantie) bespreken of we eerder willen inleiden als ze er nog niet zijn. Okee, da's weer nieuw. Ik hoop dat ze wel spontaan komen rond de 38 weken, maar heb ook al besloten dat ik niet tot 40 weken door wil lopen. Want mijn buik wordt nu echt wel zwaar, omdraaien in bed en opstaan uit de stoel gaat steeds beroerder en daar komt nog bij dat het met mijn schoonvader slecht gaat. Hij heeft vandaag een scan gehad, we krijgen vrijdag uitslag. Maar hij moet de hele dag overgeven, kan nog geen water binnen houden, en hij is geel in het gezicht. En vooral dat zit ons niet lekker. We hebben ons voorgenomen om de uitslag af te wachten, en als die erg slecht is, gaan we hem dit weekend vertellen wat we krijgen en de namen ook. Manlief is op dit moment niet bij de les, heeft al een flinke deuk in zijn auto en kan zich niet concentreren. Ik durf hem haast niet meer naar zijn werk te laten gaan en bel hem regelmatig even. Gelukkig heeft hij bijna vakantie. Zo dubbel meisjes, genieten is nu een stuk minder dan dat ik had gehoopt aan het eind van mijn zwangerschap. Ik hoop dat mijn schoonvader zijn kleinkindertjes nog ziet...

Liefs...

Geplaatst

Oh bikergirl, wat vreselijk dat het zo slecht gaat met je schoonvader. Ik hoop echt dat hij de kleintjes nog wel gaat meemaken. Hè bah wat een verdrietige situatie :-( heel veel sterkte meis

Gelukkig gaat alles goed met de Beebs

P.s. De klossen staan nog opgestapeld in de hal. Vriend heeft tussendoor weer ander klusje opgepakt :-/

Geplaatst

Chips had ik een heel bericht getypt, is het spoorloos! Pff zwaar balen.

Hier gaat het kort gezegd: beroerd. Ben vandaag tussendoor geschoven bij de gyn. Ik kan nagenoeg niet meer lopen en zelf zorgen voor mijn zoon lukt eigenlijk ook niet meer. Staan is een regelrechte ramp. Daarnaast zit ik er nu ook mentaal zwaar doorheen. De afgelopen jaren van IVF hakken er nu toch wel in. Heb veel verdriet en machteloosheid op het moment. De rek is er echt volledig uit. Gyn zag dit ook in en heeft afspraak gepland voor inleiding volgende week. Hij hoopt voor mij dat het dit weekend alsnog zelf op gang komt, anders dus volgende week hulp.

Vandaag ook definitieve geboortekaartje gekozen. Nu nog een naam... Erg laat allemaal maar ja, hebben zoveel aan ons hoofd gehad de afgelopen maanden. Maar goed genoeg geklaag. Hoe is het verder met jullie?

Geplaatst

BG

Mijn hemel, het gaat nu wel hard achteruit met je schoonvader! Ik wil jullie heel heel veel succes wensen!

En zeker niet doorlopen tot 40 weken! Succes!

Amber

Jij hebt het einde ook inzicht!

Wat vervelend allemaal zeg!

Rustig aan en krijg je wel hulp?

Amy

Wat een eikel zo een gyn! Dat soort artsen mogen ze wat mij betreft ontslaan! Tuurlijk staat je nog van alles te wachten in de toekomst met de opvoeding maar het is maar goed dat we één stap te gelijk nemen!

Hier

kapper: check, pedicure: check, koffer: check,

Ja! Ik ben er klaar voor en klaar mee!

Geniet nog van al het buiten kan krijgen! Voor ik het weet lig ik 5 dagen in het zh!

Fijne avond met een extra dikke knuffel voor Bikergirl! Succes!!

Geplaatst

Lieve meiden, de 1e augustusbaby is een feit! Om 9.45 uur vanochtend ( 2-8 bedoel ik ) is ons meisje geboren. De bevalling begon totaal onverwachts, toen in mijn slaap de vliezen braken. 7,5 uur later was ze er. Wat een wonder...

We blijven nog even in het ziekenhuis, maar maken het goed.

Veel liefs! Simone

Geplaatst

Simone: GEFELICITEERD!!! Dat was zeker onverwachts! En wat fijn dat het zo snel is gegaan! Even bijkomen nu en daarna willen we natuurlijk graag weten hoe ze heet, gewicht, lengte, etc. Super gewoon!

Geplaatst

Woooow simone, van harte gefeliciteerd met jullie wondertje !!

Dat is echt snel gegaan zeg!

Laat je maar lekker verwennen, en nu lekker genieten met zn 3 tjes!!

We horen het hele verhaal nog wel, als je bent bijgekomen ;)

Liefs,

Geplaatst

Meiden, ik zit (nog maar) op 37,5 week maar ik wil oooook, haha, echt gaaf, de augustusbeebs gaan beginnen!

Tulpie, succes in het ZH!!

Geplaatst

Wauw, Simone, de eerste augustus-baby geweldig hoor. GEFELICITEERD !!!

Geniet maar lekker van elkaar en laat je lekker verwennen, dat heb je verdiend !

Ben benieuwd wie de volgende is.

Geplaatst

Hallo dames,

TOI TOI TOI voor jullie.

En Simone....van harte!!!!

Bijna 2 jaar geleden (12 augustus) beviel ik van een zoon en zat ik ook in de augustus topic...samen met Amber, die hier nu weer zit :)

Leuk om jullie verhalen mee te lezen.

Spannend en zooooo leuk.

Lfs Colle

Geplaatst

Hallo meiden,

Ik wil jullie voorstellen aan augustus baby nummer2:

Hidde! Vanochtend geboren om 8.57! Heb veel pijnmaar gelukkig goede pijn stilling

Later een update

Geplaatst

Hoi meiden,

Gefeliciteerd met de geboorte van jullie wondertjes! Een hele fijne kraamtijd gewenst en een voorspoedig herstel!

dames die nog moeten bevallen, heeeel veel succes en kracht toegewenst!

Liefs Meiske74

Geplaatst

Tulpie,

Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon!

Hoop dat je snel bij mag komen van de ks,en dat je weer snel mobiel bent!

Laat je lekker in de watten leggen! En nu lekker genieten!

Liefs,

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden