Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Doorzettertje; ik neem aan dat jullie voor de emmies naar Spanje moeten? Willen jullie dan ook de uitslag daar afwachten? Moeilijk nu he, je kan niet meer doen dan het over je heen laten komen: dikke knuffel:-)

Hoopvol, hoe gaat het met jou?

Hoe is het met de rest van de meiden hier? Noor, voelt het bij jou ook al niet goed? Ik vind altijd de eerste wachtweek het ergst; die is nu voorbij, ik wacht nu gewoon op mijn ongi en laat het nu maar doorzetten ook: kan ik weer even mijn leventje oppakken. Ik zou toch gek opkijken als ik niet ongesteld wordt haha!

Fijne dag ladies!!!

• Reacties 698
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Amy: Ja onze emmy's zijn in Spanje, dus voor de TP gaan we weer terug naar Barcelona. Denk niet dat we daar op de uitslag wachten want dan moeten we daar 2 weken blijven. Hoop dat we snel meer weten. Maar volgens mij moeten we wachten op een 1e menstruatie na degene die nu binnen een dag of 2 zal komen, dus denk dat we over begin september praten. Bij jullie dus ook nog erg onzeker allemaal. Wat is dat toch? Nu al van zowel meiden op verschillende dorums gelezen dat het mis is. Hoop dat het alle andere wachtenden beter af gaat.

Geplaatst

Ooooh nee lieve Doorzettertje en Hoopvol wat vreselijk naar dat het niet gelukt is...ik weet niet zo goed wat ik verder moet zeggen, voel me even nogal bezwaard...ik denk aan jullie

Dikke knuffel

Disi

Geplaatst

Hoi,Nou jullie mogen mij ook rood maken hoor. Sta op het punt ongesteld te worden en een negatieve test. Heel vroeg maar ik ben al drie keer zwanger geweest en toen had ik op dag 7 een positieve test omdat ik heel snel heel veel hcg aanmaak.heel erg ontzettend balen, alhoewel ik het voor mezelf toch iets minder erg vind dan voor iemand die nog niet hetzelfde geluk heeft gehad als ik. Ik dank God op mijn blote knietjes dat een van de tot nu toe 20 teruggeplaatste emmies is blijven zitten en hier nu rond kruipt.Al is mijn wens voor een broer of zus heel groot en doe ik er alles maar dan ook alles aan om dat voor elkaar te krijgen, het enorme verdriet zoals ik dat vroeger altijd had, een paar inktzwarte dagen en heleeenzame nachten waarin ik mijn kussen zeiknat huilde, is er gelukkig nu niet. Maar evengoed zitten er terwijl ik dit typ toch weer wat van die zoute tranen in mijn ogen hoor. Het blijft verdrietig en moeilijk als het niet lukt.Daar gaan weer met het hele circus. Maar ik ga er niet over klagen want ik ben blij dat de mogelijkheid er is.Ik wil nogmaals voor mijn mede rode collega's zeggen dat het op een dag echt kan lukken hoor. Ik zag het na 6 icsis en 3 cryobehandelingen destijds ook niet meer gebeuren, maar toen hadden we toch bij icsi 7 ineens geluk. En ik was echt naar huis gestuurd met de mededeling dat ik het maar op moest geven. Ik realiseer met dat dit niet voor iedereen geldt, maar als je het nog op kunt brengen (zowel geestelijk als financieel) en iets in je gelooft er nog in... geef de moed pas op als je hart dat gedaan heeft.Liefsnoor

Geplaatst

Dames, wat een nare berichten allemaal. Hoopvol en doorzettertje, wat vreselijk dat het niet gelukt is. Geef je verdriet de ruimte en ik hoop dat jullie weer goed op kunnen laden voor een volgende (cryo) poging. Geef de moed niet op!

Noor, ook voor jou een dikke knuffel. Ik hoop echt dat je nog te vroeg was met testen, maar je kent je eigen lichaam het best. Echt knap dat, ondanks dat je nu zelf verdriet hebt, het je toch weer lukt om anderen een hart onder de riem te steken. Ik duim voor je dat ook voor jou de dag komt dat het wel lukt voor een broertje of zusje!

Geplaatst

He jakkes wat een slechte berichten allemaal! Sterkte dames! Het blijft telkens weer een mega teleurstelling!

Hier heb ik gisteren avond op dag 11 een positieven lh test gehad, vorige ronde dus helemaal geen, maar wel een eisprong. De afspraak voor een echo en bloedonderzoek stond voor vandaag al gepland in DD. Dus ga ik zo maar even wat eten en me klaarmaken voor de trip(en t wachten daar) ik hou jullie op de hoogte, met geluk zatwrdag of zondag de TP.

Dikke knuffel voor iedereen!

Geplaatst

Noor; sterkte! Ik merk dat jij ook de signalen van je lichaam aardig goed kent dus ik begrijp heel goed dat je zelf overtuigd bent van het feit dat het niet gelukt is. Lief dat je aan ons denkt en je zegeningen tot nu toe heel goed telt; wat niet weg neemt dat het verdriet voor de lange weg naar een broertje of zusje er ook mag zijn he! Persoonlijk merk ik dat ik, en dat klinkt misschien heel raar, ook zo blij zou zijn als deze hele rompslomp voorbij is, ik vergeet soms echt dat ik het doe om zwanger te worden. Het zou gewoon zo fijn zijn zwanger te zijn want dan heb ik weer controle over mijn leven, hoef ik niet meer te leven van afspraak naar afspraak; altijd maar rekening te houden met 'ja, maar, misschien ben ik dan wel zwanger dus plan die vakantie nog maar niet' of 'ik wil nog geen nieuwe baan, eerst dit traject afronden' alleen al dààrvoor zou het een verademing zijn ooit zwanger te raken want hier wordt en ben ik zo moe van...maar ja, je grijpt elke kans, je gaat ervoor:-) Sterkte nogmaals!

Essie, op naar die eierfabriek he!

@all; vorige keer was dit de dag dat ik voor het eerst ongi spotte dus ik wacht het vandaag netjes af, ben benieuwd of mijn lichaam echt op deze automatische piloot werkt!

Lala; hopen op een TP en een groen augustus bankje!!!

Fijne dag!!!

Geplaatst

amy ....laatst had een dame het over broekgluren, nou dat zal jij dan ook wel doen vandaag...haha. Ik hoop voor jou dat je ongi uitblijft en er weer is iemand groen wordt.

Lieve Noor, tjee.. jij hebt het heel mooi verwoord,je gevoelens en je gedachten, je klinkt heel nuchter en sterk. Natuurlijk wil je graag een brusje voor je kleine kruipertje en wie weet is

dat voor jou weer weggelegd, alleen niet deze keer (hoe k.. ook) blijf erin geloven en hou die positiviteit vast, hoor. En als je tranen komen lekker laten gaan hoor....

ook een dikke knuffel voor jou X

Geplaatst

Hey Lala,

Wat goed dat je zaterdag een tp hebt. Goh, wat zijn de afgelopen 4 weken dan snel voorbij gegaan. Ik weet nog dat wij precies gelijk opgingen en dat die test van jou maar niet positief wilde worden.

Hopelijk volg je mij ook wat het vervolgtraject betreft.

Geplaatst

Doe ik zeker! De weken zijn inderdaad omgevlogen! Weet inderdaad nog goed dat we op bijna dezelfde dag zouden uitkomen wbt TP. Ik hou je op de hoogte!

Knuffel voor wie het kan en wilt gebruiken!

Geplaatst

hoi ladies, nou hier een beetje over de ergste teleurstelling heen.... ik schaam me een beetje om het te zeggen, maar ik doe iui... dit was de 5e keer, en krijg volgende week vrijdag op mijn eigen verzoek een hsg (das een eileider spoeling) ik ben een maar maanden terug zoals jullie misschien wel weten ook een eileider kwijt geraakt, en wil per se weten of mn rechter leider nog wel goed is...

das dus de planning, verder krijg ik nog 1 iui vergoed, en misschien dat we er nog 1 kunnen doen.... ik wil ivf zolang mogelijk uitstellen....vind t zoooo eng... niet per se de punctie maar meer omdat er daarna niks meer is, ik bedoel na iui heb je ivf of icsi, en daarna houd t op... ik werk ook maar simpel in de zorg, en oom mijn vriend verdient gewoon normaal, dus sparen voor een behandeling duurt erg lang, en ik zal over een jaar of 5 al overgangs verschijnselen krijgen.... heb nu als ik 150eh puregon spuit heb ik maar 2 eitjes...... met ivf of ocsi zal ik denk ik niet snel 10 of 12 eitjes kunnen krijgen....

sorry voor mn lange verhaal, wilde het graag kwijt... zit echt te dubben en te denken.... ik ben nog zo jong, wil helemaal niet met deze onzin bezig zijn. daarbij ben ik op mn 18e door de pil heen zwanger geraakt....(miskraam.)en nu 4 jaar later, lukt t maar niet....

Noor, ik vind t altijd zo lief dat je aan iedereen denkt...

doorzettertje, hoe voel je je nu?

AAN ALLE DAMES: sorry als ik iemand heb beledigd dat ik iui doe, is t laatste wat ik wil! en meiden bedankt voor de lieve reacties (snik) :)

jullie zijn allemaal toppers!!

xx

Geplaatst

Hee hoopvol,

De meesten van ons zijn begonnen met iui hoor! En uit eigen ervaring weet ikmdat het niet zoveel anders is dan een ivf, uiteindelijk bouwt de spanning na de behandeling of de tp alleen maar op, de laatste paar dagen voor test zijn killing!

Ik snap oom heel goed dat je ivf/icsi zo lang mogelijk wilt uitstellen, je hebt gelijk, het is eindig.

Voor ons is deze Tp de laatste kans, wij hebben van te voren gezegd 3 pogingen, meer niet. Zowel mijn man en ik mogen niet klagen wat betreft salaris, en zouden een extra poging best kunnen betalen, maar tegen welke prijs? Uiteindelijk moeten we ook kunnen "leven" en niet door ivf geleefd worden. Het voordeel van ivf/icsi is dat er veel meer kans is op bevruchting, daar hoef je niet zoveel eitjes voor te hebben. Deze laatste poging hadden we maar 4 eitjes, maar alle 4 bevrucht en daarvan nu 2 in de vriezer die hopelijk morgen goed ontdooien.

Het heeft ook zo zn voordelen ivf/icsi.

Wel goed van je dat je eerst nog even alles laag nakijken, en dat jullie de tijd nemen om na te denken, heel goed en belangrijk. Want hoe je t wendt of keert: je moet uiteindelijk wel het idee hebben dat je er alles aan gedaan hebt.

Hoe dan ook: succes!!!! En kop op! Hou de moed erin! En zo te zien doe je dat wel, je hebt een plan van aanpak!

Knuffel

Geplaatst

@hoopvol en lala, ook ik ben toen ik veel jonger was, zwanger geraakt (door spiraal heen) maar heb het toen laten weghalen, was er toen echt nog niet aan toe.

dan hou je altijd in je gedachten dat je zo ff zwanger wordt, nou niet dus. Ook ik ben nu in het ivf traject beland vanwege mijn onlangs 42 jarige verjaardag. Dit is onze 2e poging en

helaas heb ik vandaag bij de 2e fm maar 1 grote follikel !! daar word ik ook niet vrolijk van. Mijn vriend en ik hebben vanaf het begin aan gezegd 3 pogingen en dan stoppen we...gezien ook onze leeftijd, voor jullie is dat denk iets anders omdat jullie nog jonger zijn maar daarom niet minder makkelijk. En je hoeft je zeker niet te schamen hoor dat je maar iui doet (het maakt geen zak uit wat je doet, we moeten allemaal door de mm en de spanningen die daarbij horen). Ik heb veel aan dit forum omdat ik mijn ei kwijt kan en alle meiden met je meeleven.

ik wil jullie beiden nog een dikke knuffel en kracht geven.

liefs eer

Geplaatst

@eer

Ook wij hebben besloten door onze leeftijd max de 3 pogingen te doen en dam te stoppen.

Ik denk dat je ook wel ergens een grens moet trekken hoe moeilijk deze ook is.

Ik ben 41 mijn man is 43.

Geplaatst

Amy hoe gaat het met het broekloeren?!!!

Hoopvol je hoeft je toch nergens voor te verontschuldigen? Wat een onzin. Je hebt net zo goed stress als ieder ander. Volgende week vrijdag een hsg. Nou dat gaat dan lekker vlot. Mag je dan nog diezelfde maand een IUI doen? Nee zeker?

Eer wat balen joh maar 1 follikel. Ga je wel door met deze poging? Je zou 'm natuurlijk af kunnen breken en hopen op een betere maand volgende keer? Of ga je gewoon voor deze ene. Lastig hoor. Wat zegt je gevoel?

Essie nogmaals heel veel succes in je legbatterijke.

Lala jij ook nogmaals veel succes voor zaterdag!

Groetjes

Noor

Geplaatst

Eer,

die beslissing om te stoppen bij 3 pogingen is gemaakt toen ik nog (!) 35 was. Inmiddels ben ik 40 ;-) Nee, heel reëel gezien denk ik dat het goed is dat je ergens de grens stelt. Of dat leeftijd is of aantal pogingen... dat maakt verder niet uit. Er is een tijdje geweest dat ik (denk persoonlijk mn man ook) mezelf verloren ben in dit hele MMM traject. Dat is niet goed. Het vooruitzicht dat het eindig was/is, was/is zwaar......maar ook fijn. Het is duidelijk.

Trouwens, met 1 grote follikel........ zou je deze poging dat niet laten schieten? Voor de verzekering is een punctie een poging. (Tenminste...de meeste verzekeringen) Als je denkt dat je met meer/andere medicatie een hogere opbrengst kan krijgen, zou je misschien kunnen overwegen deze te laten schieten en er eventueel een escape IUI van te maken??

Hoe dan ook: succes!! (En ze hebben wel gelijk hoor! 1 eitje kán genoeg zijn!!)

Geplaatst

Ik heb morgen al de punctie dus we gaan voor die ene....er zitten nog 2 kleintjes (11en 12 mm) die ze ook aan zullen prikken maar de vraag is natuurlijk of daar wel een eitje in zit.

De eerste poging had ik ook maar 2 eitjes dus mijn leeftijd is gewoon de boosdoener, ik denk dat het bij mij niet uitmaakt ...ze zijn gewoon bijna op.(frusterend maar het is niet anders)

Gelukkig is dat het enige en is de kwaliteit van de zwemmertjes prima ..dus gewoon erin geloven dat deze bestemd is om een embryo,baby te worden. (hoop, hoop)

Noor hoe is het met je?

meiden iedereen weer succes met wachten en de spanning

en voor de gevallen meiden, dikke knuf

Geplaatst

@Fren

Hoe gaat het met Fren al een tijdje niets meer gehoord????

@Eer

heel veel succes morgen he ik denk aan je hoor.

En wie weet wat er uit de kleintjes komen gaat.....

Geplaatst

Eer: ik hoop dat de 2 kleintjes minder klein zijn en dat er een eitje in zit. Dat de bevruchting super gaat en de doordeling nog beter, zodat je 3 MEGA GEWELDIGE EMMIES hebt!

Maar nog meer hoop ik op: maakt niet uit hoeveel emmies het worden, al is het maar 1, ik hoop dat je ervan zwanger raakt en over 9 maanden een kleintje in je armen kan nemen.

En dat laatste hoop ik voor ons allemaal!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden