Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ simonja: Thanks! Heb gisteravond ook nog de spoedlijn gebeld en die hadden mijn ook al gerust gesteld.

Gister ochtend heb ik overgegeven en gister avond nam ik een slok van mijn lievelingsdrankje (dit was 3 uur na mijn avondeten) binnen 5 minuten lag alles eruit. Zijn er nog meer meiden die dit ook hebben van de bolletjes?

• Reacties 698
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Allereerst Twinkelstar; een hele dikke knuffel meis, jeetje wat een teleurstelling he...ik hoop je de tegenslag een beetje kan verwerken en weer vol goeie moed richting de cryo's kan. We volgen elkaar elke keer weer op he, ik merk dat de klap met elke teleurstelling steeds zwaarder wordt. Zoek lekker afleiding, blijf alles in perspectief zien en weet dat jullie nog genoeg kansen hebben op een beebje, sterkte!!!

Janneke; hopelijk geen acute tese voor jullie! Wij zaten ook al zo in spanning in de uitrustkamer pfff....wat was ik blij toen de laborante zei dat er genoeg zaad was gevonden! Toch denk ik stiekem ook wel eens dat een acute tese niet verkeerd is omdat je dan heel jong, actief zaad hebt schijnt maar ja, als het zo ooit lukt ben ik natuurlijk bij dat mannlief dat leed bespaart is gebleven.

Doorzettertje; jeetje, een weg hebben jullie al bewandeld zeg. Hoe komen jullie zo uit bij Spanje? Ik duim keihard voor je dat het lukt, het is een zware weg vol met onzekerheden en hobbels en eens wordt het beloond!

Rican: ik heb dat niet van de bolletjes maar bij iedereen zijn de verschijnselen weer anders...ik hoop stiekem voor je dat het sowieso andere verschijnselen zijn, sterkte!

Hier verder alles oke, nog steeds kramp. Bij de vorige twee terugplaatsingen kreeg ik dat vanaf dag 3 en nu vanaf de eerste dag al, ik hoop alleen niet dat het dezelfde uitslag gaat worden als de vorige keer, we'll wait:-)!

Geplaatst

Twinklestar, balen meis, K.U.T. zeg maar, ik weet hoe je je voelt....sterkte , dikke knuffel.

Belladonna, ben nieuwsgierig was vandaag niet jouw test dag (bloeduitslag)??

Geplaatst

twinkelstar, heel veel sterkte. Zo erg als je ongi wegblijft en de test toch negatief is.

Belladona, houd je het nog vol. rond 15.30 uur was het toch. Ik kom straks weer ff spieken en blijf duimen

Geplaatst

Disi, ik denk ook niet dat ik het vol ga houden tot de 19e! Als ik dit weekend zonder bloed doorkom (zou normaal gesproken zaterdag m'n NOD hebben), doe ik denk ik maandag al een thuistest. Die dag zijn we vrij, dan kunnen we in ieder geval samen testen!

Geplaatst

Sissy hoe gaat het? Voel je je een beetje zwanger?

Hoopvol luister je nog naar die boodschap? Hoe voel je je? Nog gevoelige tepels? Hebbenze dat derde follikel nou eigenlijk weggeprikt of mocht je met 3 follikels tochgeïnsemineerd worden?

Eer ongesteld geworden, joepie! Als je dat de aankomende 9 maanden verder maar uit je hoofd laat he?!!

Mo het gaatopschieten. 19 juli al…. Ga je het volhouden niet te testen? En wat ergerlijk he dat je van alles voelt. Zucht… dat wachten is nog het zwaarste vind ik.

Propje hoeging de terugplaatsing? Mocht je meekijken hoe die geplaatst werd? Fijn zeg eentoppertje. En nog 3 voor een eventueel broertje of zusje! Hahi!

Disi gezellig hoor dat je hier mee schrijft. Gaat het nog goed het wachten? De eerste week is nog wel te doen he ?

En wat een luxe nog 5 cryo’s! En 15 dagen na de punctie kun je zeker zelf thuis testen hoor. Bij mijn vorige kliniek mocht ik het altijd 14 dagen na de punctie thuis testen.

Amy hoe voel jij je nu? Zit je er wel positief in? Want topkwaliteit is fijn om te horen maar er zijn er hier genoeg zwanger van een B kwaliteit hoor! En mensen die toppers terugkrijgen zijn echt niet altijd zwanger. Ik spreek uit ervaring.Daarnaast heb je twee kansjes!

Simonja voel jij je goed? Nog geen kwaaltjes toch he. Daar is het nog een beetje vroeg voor denk ik. Heerlijk he meid?!

Belladonna ik ga zodra ik vanmiddag tijd heb meteen kijken hoor! Ik heb mijn groene pen al klaar voor je. Toi toi toi

Rican gefeliciteerd met je mooie emmie! Hou ‘m vast meid! Ben je nog misselijk? Enhoe was het zwemmen? Tegen mij is altijd gezegd een week na de punctie niet zwemmen (dus niet een week na de tp) . Dit ivm eventueel infectiegevaar. Ze prikken je toch een beetje kapot.

Janneke wat een broedkipje ben jij zeg! 21, dat is toch echt wel heel veel! Donderdag de punctie. Ik denk dat er toch echt nog wel een paar bij de 14 komen hoor. Want ze groeien vaak net nog even door ik denk dat het door de pregnyl komt want ik heb er ook meestal ineens een paar tijdens de punctie extra die eigenlijk niet mee zouden doen. Succes morgen! En geen acute Tese hoor.

Essieislief!!!Jippie ongie! Maar ook voor jou geldt……. Laat dit de laatste keer zijn dekomende 9 maanden! Het is afgelopen met die zooi nu! Ha! Heb je last van de deca?

ChrisH hoegaat het vrouwke? Ben je al aan het dagdromen van je hummeltje?

Doorzettertje dat is niet te geloven zeg, al 10 jaar aan het tobben. Nou dan vind ik dat jij sowieso zwanger moet zijn nu!! Dat heb je wel verdiend zeg. Heel veel succes meid!

Ik hoop datik niemand vergeten ben maar anders: heel veel succes en sterkte tijdens hetwachten!

Liefs

Noor

Geplaatst

Twinklestar: wat zwaar k.t zeg meis! Weer een teleurstelling te verwerken en ik herken wat Amy schrijft dat het dan ook elke keer zwaarder voelt om weer zo'n klap te krijgen. Sterkte meis!

Amy: spannend, weer een tp achter de rug. Fijn dat geen tese nodig was. Deze emmy blijft gewoon zitten hoor meid!

Noor: met mij gaat het goed hoor, begin me inderdaad beetje zwanger te worden. Het besef is nu ook meer aanwezig, nu we een week verder zijn. Doe ook mee aan MvM dus dat zijn nu echt van die stapjes in de zwangerenwereld. Jij hebt gisteren tp gehad, fijn zeg! Nu lekker broeden!

Alle meiden: dikke knuffel voor jullie, hoop dat jullie het bankje groener gaan maken!

liefs,

sissy

Geplaatst

Ik heb hem even aangevuld ik mag zaterdag voor de eerste FM.

1e Echo voor TP

Mijnbaby: 23-6-2011

Belladonna: 24-6-2011

Suzz_mv_T: 24-6-2011

Mo74: 27-06-2011

Noor: 01-07-2011

Janneke:9 juli 2011, 2e echo 11-7

Arzu: 14 juli 2011 fm voor iui

Essieislief 16 juli FM 1e

Punctie

Twinklestar: 27-06-2011

Disi: 4-7-2011

Amy: 8-7-2011

Rican: 8-7-2011

Propje: 8-7-2011

Noor: 9-7-2011

TP:

Sissy: 21-6-2011: 1 verse emmy

Tine: 22-06-2011: 1 emmy

ChrisH: 23-6-2011 2 verse emmies

Simonja: 26-6: 1 cryo

Belladonna: 1-7-2011: 1 cryo

Mo74: 7 juli 1 cryo

Twinklestar: 2 Juli

Disi: 8 juli 1 verse embryo

Amy: 11 juli 2 verse emmies

Propje: 11 juli 1 Top emmy

Rican: 11 juli

Noor: hopelijk 14-7-2011

Lala: laatste week juli: 1 cryo

Wannabemom: : 7 juli TP (hopelijk...) 2 cryoos. 9:00 bellen..., helaas geen tp

Noor: 12 juli

Testen:

Tine: 5 juli 2011

Sissy: 6 juli 2011

Sylvia: 7 juli 2011

ChrisH: 7 juli 2011

Simonja: 8 juli 2011

Twinklestar: 12 Juli 2011

Belladonna: 13 juli 2011

Mo: 19 juli 2011

Disi: 22 juli 2011

Hoopvol: 23 juli 2011

Rican: 26 juli 2011

Propje: 25 juli

Amy: 27 juli

Noor: 26 juli

Geplaatst

@Noor

Ja ik merk wel dat de deca er harder inklapt dan de eerste keer.

Voel mij anders dan anders en erg emo en prikkelbaar terwijl ik dat juist normaal nooit ben ik ben altijd vrolijk.

@Twinkelstar ik heb net al gereageerd op onze andere forum maar ik vind het echt zo sneu voor je.

Geplaatst

Ik word er ook altijd een beetje kort voor de kar van....

Als er muziek te hard staat erger ik me er al aan. Dit keer had ik geen deca maar cetrotide en alleen tegelijk met menopur dan heb je er niet zo'n last van. Als je deca eerst moet spuiten zonder hormonen erbij is deze vervelende bijwerking erger.

Sterkte in elk geval.

En succes de 16e

Groetjes

Noor

Geplaatst

Helaas hier ook slecht nieuws. Alle symptomen komen van de bolletjes.

Erg moeilijk, zoveel hoop en dan weer verdriet.

De hoop en t geloof, ze gaan langzaam verdwijnen. Nog 4 cryo's in 2 kansen en dan gaat dit ellendige dikke boek dicht....

Geplaatst

Och arme..... wat een verschrikkelijk nieuws. Oh wat naar. Ik had het je zo gegund.

Ik hoop dat je veel steun vindt thuis want de teleurstelling moet heel groot zijn.

Gelukkig heb je nog vier cryo's. Maar nu eerst even goed uithuilen. Bah! Wou dat het anders was.

Heel veel sterkte en liefs

Noor

Geplaatst

Ooh Belladonna, wat een rotbericht! Ik had bij jou echt gedacht dat het raak zou zijn.

Heel veel sterkte met het verwerken van dit verdriet en probeer je daarna op te laden voor de cryo's. Hou hoop hoor, want ook van cryo's zijn genoeg mensen zwanger geworden!

Dikke knuffel

Geplaatst

@Belladonna: Wat erg voor je zeg! Ik wil je dan ook heel veel sterkte wensen om de teleurstelling een plekje te geven. Ik hoop voor je dat bij de laatste 4 cryo's je wens in vervulling mag gaan. Het is je van harte gegund.

Veel liefs Propje.

Geplaatst

Belladonna, wat ongelofelijk klote. Veel sterkte. Ik weet zo goed hoe dit voelt.

Noor, wat leuk dat je echt aan iedereen denkt :)

Hier gaat het goed. Ik ben moe en ik heb vanmiddag een dame van MvM op bezoek gehad. Ik ben begonnen met het vullen van de flessen.

Geplaatst

belladona, wat een vreselijk nieuws. Ik had zo'n goed gevoel bij jou. Ik weet helaas maar al te goed hoe deze teleurstellingen voelen, zeker als je je NOD voorbij bent en dan toch niet zwanger. Hopelijk krijgt dit een plekje en krijg je vertrouwen in je cryo's. Zelf ben ik hier ook een voorbeeld van. Niet zwanger van verse poging maar wel 2x van een cryo.Veel sterkteHier verder ook nog alles goed, voel me nog niet zwanger. Ben alleen moe en heb last van brandende tepels. Sorry voor de details...hahaha

Geplaatst

Belladonna: Heel veel sterkte, verschrikkelijk zeg!

Noor: Dankjewel, dat is erg lief! Ja we waren jaren geleden al uitbehandeld, overgestapt op adoptie en uiteindelijk weer met behandelingen: eiceldonatie is voor ons echt de allerlaatste optie om een kindje te krijgen.

Amy81: In Nederland mag je alleen eiceldonatie met een bekende donor doen, naast dat ik niet zou weten wie ik dit zou kunnen/willen vragen, hebben wij de voorkeur voor een anonieme donor. Dus dan moet je sowieso naar het buitenalnd. Belgie heeft lange wachtlijsten en daar hoor ik de laatste tijd via een ander forum niet al te beste berichten over. Onze kliniek (Eugin) zit in Barcelona en heeft goede resultaten en een Belgische (nederlands sprekende) arts. Dat is erg prettig als je het medische circuit na jaren weer induikt. We zijn maar 2 keer in Barcelona geweest (voor de intake en spermainvriezing en vorige week maandag voor de TP). We hebben er beide keren maar een leuk weekendje Barcelona van gemaakt! Het probleem lag altijd bij mij omdat ik geen eicellen meer heb en dus al in de overgang. Bij mijn man is alles altijd ok geweest dus je zou zeggen dat de eicellen van een (jonge!) donor iets moois moeten opleveren....

Disi: Dankjewel voor het duimen.

Mo74: Spannend he? Leuk dat we gelijk oplopen. Hoop dat we allebei positief testen. Fingers crossed!!!

Baal van al die symptomen van die rotte bolletjes ( ja ook met eiceldonatie krijg je die, daarnaast heb ik nog Estradiol hormoonpleisters). Dacht echt dat ik richting zwangerschap ging door de zeer gevoelige boobs, maar dat schijnt van de bolletjes te zijn. Maar hoort het groeien van de boobs daar ook bij? weet iemand dat?Iedereen succes met wachten.

Geplaatst

@ amy81: thanks! Maar toch durf ik nog niet zo te denken.

@ noor: dat is inderdaad zo, ze prikken je kapot. Heb wel 2 dagen pijn gehad. Maar heb helemaal geen bloedverlies gehad, misschien dat dat de reden is dat het mag.

Geplaatst

Doorzettertje; en ik maar klagen over de lange rit naar Nijmegen, voortaan hou ik mijn mond:-)! Overigens is mij niet bekend dat je borsten groeien van de bolletjes, dus ik hoop voor je dat dit iets anders betekent!!!!

Belladonna: Sterkte!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Wat gemeen!!!!

Geplaatst

Ooooh Belladonna...wat kan ik anders zeggen dan dat ik je heel veel sterkte wens met deze teleurstellende tegenslag en dat ik hoop dat je je zo kunt opladen voor de cryo-kansjes die je nog hebt. Dikke knuffel voor jou!

Geplaatst

Belladona:Meid wat een grote teleurstelling.Denk aan je.

All:Wij komen net uit ziekenhuis van de punctie.Was gelukkig niet zenuwachtig en heb dan ook heerlijk geslapen vannacht.Het resultaat was boven onze verwachting.

Bij mij waren er 18 eicellen weggehaald waarvan er 13 gebruikt gaan worden en bij mijn man hebben ze maar 1 rietje hoefen ontdooien en ipv 6 zaadcellen hebben ze er 13

gevonden.We waren zo blij want we hadden echt acute tese verwacht.Nu maar afwachten hoe het er zaterdag uitziet en hoeveel er goed bevrucht zijn.

Heb een gekke vraag.:Heb de eerste 2 bolletje vaginaal ingebracht maar tot hoever moet dit?Heb echt geen flauw idee.Kan iemand mij dit vertellen?

Geplaatst

@janneke,

Allereerst gefeliciteerd met dit mooie nieuws.

De bolletjes zo ver mogelijk naar binnen drukken of met je vinger of met een inbrenghuls.

En ik raad aan een inlegkruisjes te gebruiken want het omhulsel komt er als vieze witte verf weer uit.

Succes

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden