Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

janneke, mooi aantal hoor (ben jaloers) spannend allemaal weer, suc6 donderdag met de punctie en de spannende wachtweken.

liefs eer

• Reacties 698
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@rican

Een tampon en Zwemmen moet je echt niet doen.

Ik mocht dat van het ziekenhuis niet eens voor infectiegevaar raar dat het ziekenhuis je dat niet vertelde.

Die bolletjes geven je een zwanger gevoel zere borsten last van je darmen misselijk dat maakt de wachtweken altijd zo verwarrend.

Geplaatst

@janneke, herkenbare spanning met angst maar ook hoop. Succes en op naar een mooie emmy en wie weet wat cryo's!

@rican, ik zou vanmiddag lekker gezellig een terrasje ofzo pakken met je vriendin. ;-)

@de dames met krampen, gebruiken jullie allemaal bolletjes? Want idd zijn dit ook symptomen van de hormonen, ook baarmoeder krampen. Ik heb nu sinds donderdag al veel last van mijn buik en ook baarmoederkrampen. Momenteel vooral last van mijn darmen, maar dat komt denk ik vooral door de stress. Ben n.l. met een cryo behandeling nog nooit zover gekomen als nu. Maar ja, is ook voor t eerst dat ik er hormonen bij gebruik, dus er is nog steeds niets van te zeggen. Morgen rond een uur of vier weten we het, daarbij nog steeds hopen dat een menstruatie uitblijft. Pppffff erg spannend.

@twinklestar,hoe is het met jou?

Geplaatst

Dag lieverds

Wat leven jullie mee zeg! Echt te gek.

Vandaag onze emmie opgehaald. Het was een hele mooie, 8 cellen allemaal even groot en rond, beter hadden ze daar niet zeiden ze, Nu weet ik wel dat het niet zo heel veel zegt, mijn achterneefje was een 2 cellige op dag 3, kwaliteit C en huppelt nu vrolijk rond. Maar toch leuk om te horen dat ie zo bijzonder mooi was. Ik zal mijn spruitje vanvond ff inscannen en proberen hier te plaatsen, want de moederlijke trots speelt al

op haha!

Ook ga ik vanavond even lekker bijlezen maar moet nu eerst dringend wat anderedingen doen want ik ben pas net terug.

Tot later!

Groetjes

noor

Geplaatst

Janneke; wauw, klinkt goed!!! Maak je niet te druk om de punctie, voor je het weet is het weer voorbij. Hoor wel wie het zegt; ik kneep m afgelopen vrijdag hihi maar uiteindelijk viel het mij weer reuze mee al hoor ik ook heel andere verhalen, is per vrouw verschillend; ik ben meer bang voor een tandartsbezoek dan hiervoor maar dat is heel persoonlijk;-)

Essie; hoe gaat het met jou? Begint de spanning zich al een beetje op te laden? En, hoe voel je je met de prikken? Bij de weg, wij hebben er 2 terug laten plaatsen van een b-kwaliteit; volgens mij is dat 7cellig!

Tsja, wat betreft die krampen, er gebeurt wel wat in mijn buik. Als het van de utrogestan komt dan moet dat wel in combinatie met een TP zijn want ik heb het sinds vanochtend ineens. Maar goed, alles kan, ik probeer mij te focussen op het hier en nu voor zover dat lukt...:-)

Belladona, oef, succes met de spanning!!!!!!!!!!!!!!

Noor; dit kan gewoon niet meer mis gaan he!

Twinkelstar, ik raak een beetje ongerust....hoe is het nou?

Geplaatst

@Noor,

Wat spannend je kan gaan aftellen nu ik duim voor je.

@Amy

Wauw 2 stuks Amy prachtig hoor.

7 cellig is helemaal niet slecht hoor zelfs mooi.

We gaan voor groen blijf positief he.

Ik heb meer last van de hormonen dan de vorige keer ik kan minder hebben merk het aan alles snel emo enzo en het voelt anders.

Maar het prikken gaat mijn man weer top af .

Ik moet op ongi wachten en dan de 1e FM

Geplaatst

Nadat het ziekenhuis gebeld heeft zijn we gelijk naar het zwembad gegaan. Ze zeiden tampon in zodat de medicatie van de bolletjes er niet uit kunnen. Nu wordt ik toch wel zenuwachtig dat ik hier lees dat je het echt niet moet doen. Wat is er dan volgens jullie ziekenhuis schadelijk aan dat je na terug plaatsing niet mag zwemmen? Bij een natuurlijk zwangerschap weet je nog niet eens dat er iets in je buik zit en ga je ook zwemmen.

Geplaatst

@all

Joepie ik ben ongi geworden dan krijg ik eerdaags de 1e FM

Hahahahaha normaal schreeuw je dat niet van de daken en hoop je dat niemand het ziet aan je en nu gewoon aan iedreen hier vertellen he.

Normaal ben je ook niet blij als je ongi wordt hier maar in dit geval wel even.

Geplaatst
Nadat het ziekenhuis gebeld heeft zijn we gelijk naar het zwembad gegaan. Ze zeiden tampon in zodat de medicatie van de bolletjes er niet uit kunnen. Nu wordt ik toch wel zenuwachtig dat ik hier lees dat je het echt niet moet doen. Wat is er dan volgens jullie ziekenhuis schadelijk aan dat je na terug plaatsing niet mag zwemmen? Bij een natuurlijk zwangerschap weet je nog niet eens dat er iets in je buik zit en ga je ook zwemmen.
RICAN, ik zou me niet te druk maken. jouwZiekenhuis heeft gezegd dat het kan dus kan het ook. Ik was de vorige keer op vakantie en heb veel gezwommen.
Geplaatst

:happydance:essieislief is ongesteld....haha..gekheid maar idd lekker loop je een paar daagjes achter op mij.

nou we horen wel wanneer je je uitgangsecho hebt, mss morgen al ??

Geplaatst

Er is weer veel geschreven

Noor, nu lekker broeden op je emmie. Ik duim voor je.

Essieislief, super dat je mag beginnen.

Amy, die hormonen kunnen ook zorgen voor al dat gerommel. Ik duim ook voor je. Ook jij moet naar groen.

Geplaatst

Hallo allemaal,

Voor het eerst op dit topic. Ik heb 4 juli een TP gehad van 2 emmies in Barcelona, Spanje (eiceldonatie). Dinsdag 19 juli heb ik mijn bloedtest in het ziekenhuis. Wordt inmiddels gek van de zenuwen (zijn al 10 jaar onderweg met behandelingen en adoptie), Zal het na 10 jaar dan eindelijk zo mogen zijn??? (ben 36 jaar), Zijn er meer meiden bezig met eiceldonatie? Zijn er al meiden met de welbekende symtomen???

Geplaatst

Belladona:Jeetje spannende dag morgen voor jullie.Zal duimen doet we er weer een groentje bij mogen hebben.

Noor:wat geweldig en nu vashouden.

Essieislief:Jeetje top kun je ook weer beginnen en nu gaat het lukken.

Amy:Hoe voel je je?

All:Hier zit net de pregnyl erin.Wat een gemene spuit.De naald valt mee maar het doorduwen van de spuit is echt naar.Donderdag om 9 uur worden we geholpen en ik hoop echt dat

zaad van mijn man goed ontdooit anders moeten we nog een directe tese ook.

Geplaatst

@Twinklestar, wat enorm balen. Ik had het echt gehoopt voor je dat het nu positief zou zijn. Sterkte met het verwerken van deze teleurstelling.

@Belladonna, succes vandaag met de test. Ik duim voor je dat je goed nieuws krijgt, spannend!

@essie, fijn dat je weer verder kan. Op naar de 1e fm, succes!

@doorzettertje, we lopen gelijk op! Ik mag ook 19 juli testen.

@Janneke, succes met de punctie donderdag!

@alle anderen die aan het wachten zijn, lekker doorbroeden allemaal. We gaan voor groen met z'n allen, toch?!

Hier is de eerste wachtweek eigenlijk wel redelijk snel voorbij gegaan. Ik voel van alles in mijn buik, maar ik durf helemaal nergens op te hopen. Ik ben zo bang voor de teleurstelling bij een negatieve test. Bij een verse tp kan je jezelf steeds wijsmaken dat de verschijnselen door de utro komen, maar nu gebruik ik helemaal geen hormonen. Als je het zo graag wil, kan je lichaam je natuurlijk ook voor de gek houden en je let op ieder steekje in je buik etc. Gewoon geduld en hopen dat de ongi wegblijft, maar wat is dat moeilijk.....

Geplaatst

Janneke succes morgen! Hopelijk ontdooien de zaadcellen goed, ik duim voor jullie

Doorzettertje, jullie hebben al een hele reis achter de rug (letterlijk en figuurlijk) Ik duim dat het hem dit keer mag worden.

Twinklestar, een hele dikke knuffel voor jou, veel sterkte gewenst.

Mo74, die eerst week valt nog enigzins mee maar die laatste week is des te erger. Ik mag 2 dagen na jou officieel testen maar weet niet of ik dat wel ga volhouden. Ik zit zelf te denken aan dinsdag of woensdag dan zit ik op 15/16 dagen na de punctie. Maar ik weet het nog niet zeker...

Liefs Disi

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden