Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Oooo herkbaar die emoties. Het is ook allemaal niet niks wat je lichaam ingaat. Ga er nu maar weer even voor zitten (spuiten...)

Mijn ongi breekt hier ook nog door. Word een leuk weekend.......

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey Daisydoo, het is prima te doen. Zwolle is voor ons veel makkelijker te bereizen... En je moet best vaak vlak achter elkaar naar het ziekenhuis. Daarom zijn wij naar Zwolle gegaan. De dag voor de punctie gaat mijn man zijn zaad halen in Nijmegen. Dat krijgt hij in een groot vat mee. Na de punctie gaat ie dan een keer het vat weer terug brengen.

Dee, we lopen precies gelijk op.

Ik haal (bijna) altijd een half uur van te voren de spuit uit de koelkast en spuit dan na het douchen. Ik heb eigenlijk tot nu toe nog maar 3 blauwe plekjes gehad, hele kleine, bij alle keren dat ik moest prikken samen zeg maar....

Succes meiden....

Groetjesssssssssssssssssss

Geplaatst

@marlijnne,

ik zit te wachten op mijn ongi dat zal 1 dezer dagen denk rond de 13e

dan kan ik het ziekehuis bellen voor een 1e echo

@Tineke

nog een paar daagjes dan mag je ook starten het is zo dinsdag.

@hildever ik haal ze al een uur van te voren eruit scheelt inderdaad enorm ja

Geplaatst

Ja spannend he??

Jullie zijn hier de enige die het weten!

Deze strijd ga ik samen met mijn vriend aan terwijl ik eerst altijd iedereen op de hoogte stelde als we bezig waren!

Het kost me wel aardig veel moeite om er niet over te praten hahaha.

Ben benieuwd iedereen met die verhalen over blauwe plekken bij het prikken pffff

Met de puregonpen alleen de 1ste x een blauwe plek gehad lol omdat ik heel snel erin wou, omdat ik dacht dat huid best stroef was beetje als leer.

Nou ik zat er sneller in dan dat ik zelf door had dus ga nu voorzichtig prikken en niet met een NOODGANG hahahah!

Dit alles om blauwe plekken te voorkomen hahah.

Ik hoop dat we allemaal super groen gaan worden, aan wat is dat dan te zien?

Groetjes tineke:happydance:

Geplaatst

Meiden, bedankt voor de succeswensingen! Jullie uiteraard ook veel succes!

Hildever, jij bent nu ook een week aan de Deca dus... alleen heb je denk ik wel het korte schema, aangezien je de 14e je eerste fm al hebt? Of is het een andere echo? (uitgangsecho)

Ik weet niet meer wie het vroeg, maar het lange schema houdt in dat je eerst de pil slikt, en op CD21 start met decapeptyl. Een week later stop je met de pil maar ga je door met de deca. Weer een week later (dus na 14 dagen deca) start met stimuleren (gonal, menopur of puregon). Al met al dus lang bezig en een behoorlijke belasting maar ik geloof dat de resultaten over het algemeen ietsje beter zijn. En qua planning is het iets makkelijker omdat je dat met de pil kunt regelen. Ik hoop natuurlijk dat dit onze laatste poging is omdat ie mag slagen, maar mocht dat niet het geval zijn dan zal een volgende poging misschien wel een keer een kort schema worden (nog nooit gehad).

Ik krijg trouwens deze ronde 'prikkadootjes' van m'n vriend, haha. Vorige week kwam hij aanzetten met een grote bos bloemen en gisteren kreeg ik een leesboek. Lief toch :love10:

Fijne dag allemaal!

Lfs Dee

Geplaatst

@dee je hoeft niet eerst aan de pilIk moest eerst ongi worden in juni dan 23 dagen verder tellen toen starten met deca en dan weer ongi worden dan menopur dan pregn. De vorige keer was ik wel eerst aan de pil maar verder is alles hetzelfde.Prik-kadootjes wat lief.

Geplaatst

wat lief die cadeautjes:-) dat mag ook best natuurlijk! We moeten er veel voor doen(beide uiteraard)

Pfff ik merk dat ik soms ietwat verstrooit ben en dan bijna vergeet te prikken. Heb het papier opgehangen op de koelkast....Zul je wel denken hoe kan je dat vergeten.

Snap het zelf ook niet. Geen uren later ofzo,maar probeer toch beetje zelfde tijd aan te houden.

Zo de ergste ongi krampen zijn voorbij.....pfff..

Lekker weertje was het vandaag.:-)

Fijne avond meiden!!

Geplaatst

Marlijnne- zag je naam voorbij komen en zie dat je weer gestart bent! Ik ga je volgen meid en heeeel erg voor je duimen! Succes!

Geplaatst

Hey Dee, donderdag is inderdaad de uitgangsecho... Dan mag ik, als alles er goed uitziet, starten met de Gonal F. Wel iets eerder als jij geloof ik, maar eh, dat zijn maar weinig dagen... En de vorige keer moest ik best lang doorspuiten... Geloof dat ik 2 weken heb gestimuleerd.....

Groetjessssssssssssssss

Geplaatst

Goedemorgen Dames,

mag ik gezellig bij jullie komen zitten?

het junibankje gaf me een vroege miskraam,

en het juli bankje ontdooide mijn cryo's niet goed.

Dus augustus moet het helemaal zijn, ja toch??

Ik ben vanmorgen (hoera) ongesteld geworden.

Dus straks even bellen wat we gaan doen :)

Lees ik nu dat er prikcadeautjes worden gegeven? Doe mijn zo'n partner!! Lief zeg!

Straks lees ik alles terug, en weet ik wie jullie zijn.

Tot gauw weer!

Geplaatst

Hoi meiden

@suzz..ik ben vandaag ook ongi geworden (eigenlijk gisteren maar die telt niet...oud bloed) ik mag me morgen om 9.30 melden voor een uitgangsecho en morgen avond gaan we dan beginnen met de Puregon 150. Ik ben er weer klaar voor.

@tineke ...groen worden wil zeggen dat je een positieve zwangerschapstest in handen hebt. (dat willen we dus allemaal ..groen worden :-) ) en vertellen aan jantje pietje klaasje

gaat bij mij ook door mijn hoofd hoor...ik zou dat gezicht van mijn moeder wel is willen zien (die verwacht dit nl helemaal niet meer) .. en hoe ga je het vertellen ...leuk om over te fantaseren toch :happy7:

liefs eer

Geplaatst

ik zou het gezicht van mijn moeder ook wel eens willen zien als ze hoort dat ze weer oma wordt van mij.

(mijn schoonzus is zwanger, uitgerekend in maart, dus nog pril)

woensdag de uitgangsecho. ben benieuwd...

o het eten is klaar! tot later!

Geplaatst

Brrrr spannendd!!!! Morgen starten met prikken ben echt benieuwd hoe de *hopelijk niet* blauwe plekken bij mij komen!

Welkom Eer en Suzz!

@ll ik hoop mee voor een extreem groene bank hoor!!!!

Oke lange en korte cyclus snap ik nu ook ik zit dan denk ik in korte cyclus, hoef niet aan de pil omdat ons ZH niet zo heel druk is in de vakantietijd! Bof ik ff. Zou alleen maar vreemd vinden als ik aan de pil moet!

Uhm vandaag heerlijk weer helaas ook heerlijk verbrand beetje jammer!

Nu weet ik het ff niet meer!

S6 all en zet hem op!

Grretz Tineke

Geplaatst

@tineke

Nee je gaat niet voor de blauwe plekken hoor hahahaah

Niet wrijfen na het prikken.

Vorige keer had ik 2 hele kleine blauwe plekjes tot nu toe geen 1 joepie.

Succes met prikken

Geplaatst

essie,

ja dank je wel gaat vast lukken alleen gek idee dat nu de naalden volgens mij 2x zo lang zijn als de puregonpen. Ga zo toch nog fftjes in de koelkast kijken lol want nu weet ik het ook niet meer hahaha.

Hoe is ie verdersss?

Geplaatst

@all...blauwe plekken van het prikken had ik verleden keer helemaal niet terwijl als ik mijn been stoot tegen de tafel ik al een blauwe

tennisbal op mijn been heb. Maar die prikken die je in je been moet zetten vind ik net iets minder fijn, niet echt pijnlijk maar je voelt het wel ff.

Ach het is voor een goed doel he.

Mijn ouders denken al jaren dat ik geen kinderen wil (wou ze ook niet met mijn vorige vriend) maar huidige vriend is echt de love of my live en nu

is de kinderwens er wel...nu alleen maar hopen op een beetje geluk van moeder natuur. Een jaar geleden toen mijn ouders de ouders van mijn

vriend ontmoeten zei mijn schoonmoeder iets in de trand van "en nu nog een kleinkind en wij zijn helemaal tevreden...nou mijn moeder kon amper

der koffie binnen houden en maakte ook n geluidje van ..nou reken daar maar niet op hoor.

Het zou zo leuk zijn als...als ...als .

Nou meiden fijne avond nog, ik ga er zo in want moet morgenochtend al vroeg in rotterdam zijn en moet toch zeker 5 kwartier rijden.

eer

Geplaatst

Het wordt al een gezellig clubje...

suzz en eer veel succes voor beide!!

Ik heb ook nog geen blauwe plekken. Soms heb ik alleen dat het zo moeilijk gaat, omdat het me zo pijn doet.

@eer: je fam weet dus niet dat je in een traject zit?

Fijne avond...

Geplaatst

@TinekeVandaag je grote prikdagEn vielen de naalden mee??????Met mij gaat het redelijk ik zit deze week ziek thuis te hoge bloeddrukIk slik al jaren medicijnen maar hij was sky high ff rustenDe hormonen vallen mij zwaarder dan de eerste ronde @eer Wat gaaf dat niemand het weet. Dan is de verassing als het lukt echt groot. @marlijnne Bij mij doen ze soms ook echt pijn. Mijn man zet ze erin omdat ik panisch ben van naalden. Ik ben erachter dat onderin je buik het het minste pijnlijk is hoe hoger hoe pijnlijker en de ebedag links de andere dag rechts een prik.

Geplaatst

Tineke de dag vandaag...spannend hoor!!

essieislief: Jeetje hoge bloeddruk dat kan erg lastig zijn. Inderdaad maar even rustig aandoen.

Gebeurd ook zoveel in je lijf. Zo zie je maar dat de ene keer heb je "nergens" last van en de andere keer voel je veel meer.

Ik doe ook de ene dag de ene kant en de ander dag de andere kant. en dan een stukje onder mijn navel(ook wel laag geloof ik)

Pas goed op jezelf!

Hier valt het nog mee,op de opvliegers na;-) denk straks met stimuleren dat het weer heftig wordt.

Vandaag even bij de Hema een foto op canvasdoek ophalen. Hebben een collage gemaakt van o.a onze meiden:-) Ben heel erg benieuwd!

Fijne dag!!

Geplaatst

Ben net terug van het zh, uitgangsecho gehad, was allemaal prima, weinig blaasjes (dat die er zo kort als je ongi bent al zitten, niet te geloven,toch) Ik hoop dat er weer 2 of 3 grote follikels uitkomen dan ben ik tevreden.

Ik zet de prikken ook laag , rechts en volgende dag links, gelukkig heb ik nog een lovehandle(tje) in de aanbieding dus ik voel er eigenlijk niks van, ff goed ontspannen als t prikkie erin gaat. Ik kan er alleen niet naar kijken, vind ik echt niks.

niemand weet van ons IVF traject behalve mijn beste vriendin en mijn schoonzuster...weet je, als het dan niet lukt (WAAR WE NIET VAN UITGAAN) hoef je het ook niet aan

iedereen te vertellen.

Noor is het allemaal goed gegaan ?

Tineke jij ook vanavond suc6 met de dartpijlen hahaha

Geplaatst

hoi meiden,

ik meld me ook weer even.

Wat duurt wachten toch lang als je op iets hoopt.

Nog geen sein van een aankomende menstruatie helaas, nog even en ik kan me verzetten naar het septemberbankje ;-)

Het ziet er dus niet naar uit dat ik met iemand gelijk ga lopen helaas.

Eer als ik jouw post zo lees dan denk ik meteen oh ja jak tijdens de menstruatie een echo, ieuw haha, bijne vergeten…zucht…

ik hoop tot over een paar dagen maar als ik uitga van mijn langste cyclus vanaf januari word ik PAS 19 of 20-7 ongesteld, WHAAA.

Succes meiden, met prikken en de rest natuurlijk!

groetjes Sab

Geplaatst

Altijd een feestje hoor, een echo als je ongesteld bent...NOT. Vandaag had ik een dame die de echo deed, prima maar verleden keer een man, nou dat vond ik toch echt wat minder.

Gelukkig zei hij zelf van, je voelt je zeker niet echt prettig bij het idee van een echo als je ongesteld bent .... hoeft niet hoor, wij zijn het gewend.

Sab, hopen dat je ongi iets eerder komt , kan je hier nog gezellig mee kletsen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden