Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@essie en alle anderen! Dat is ook zeker waar... Ik had een brok in mijn keel en las bij mijn vriend voor... Ik moest slikken en stoppen met voorlezen wou ik niet gaan huilen. Vind het heel zwaar! Dit wensen we niemand toe!! Dan idd zoals iemand zei liever dat het helemaal niet lukt dan dit.... Is gewoon te zwaar voor woorden!!!

Geplaatst

Hey Meiden,

't Was echt niet mijn bedoeling jullie allemaal aan het huilen te brengen! Ik heb nog getwijfeld of ik wel zou antwoorden op de vraag hoe het bij ons gelopen is... Bedankt voor jullie medeleven, maar zet het alsjeblief maar snel weer uit jullie hoofd, fertiliteitsproblemen zijn zo al moeilijk genoeg!

Dikke knuffel

Geplaatst

Hey meiden...

Enorm, wat staat er weer veel geschreven....

Nikkie, Tascha en Ymkeh, wat enorm verdrietig dat het niet is gelukt.

En, zoals alle andere meiden ook al zeiden... Pfft: heftig wat je hebt meegemaakt, Tascha.... Moeder worden van een voldragen kindje, wat toch niet sterk genoeg is om het leven aan te kunnen. Enorm verdrietig! Net zoals het zo verdrietig is dat je al over de helft bent met je zwangerschap en dan toch de kindjes nog moet verliezen, zoals Marlijnne en Esly! Dat jullie maar hele lieve mensen in jullie omgeving mogen hebben die er voor jullie zijn als jullie het nodig hebben!

En Zomerzotheid en Essieislief... Tja artsen zijn niet allemaal hetzelfde. Heb ook een keer een arts gehad waarvan ik zoiets had van: jij bent weinig spraakzaam. Zij assisteerde uiteindelijk de andere arts bij mijn terugplaatsing en heeft de embryo binnengebracht. Toen was ze attent en vriendelijk. De andere arts, die aardig had zitten porren zei op een gegeven moment: als ik je zeer doe mag je me straks schoppen! Zij was ook erg lief en vond het heel vervelend dat het niet wilde lukken. Gelukkig tref je soms ook weer even wat anders.

Essieislief: succes met de punctie maandag!

Mariek en Sab! Super: 2 emmies aan boord!!! Lief zijn voor jezelf!! Mariek, echt rustig aan doen hoor!!!

Esly, hoe is het nu bij jou? Ik heb vandaag nog niet weer wat van je gelezen!

Tineke, voor mij is het ook nieuw dat follikels kunnen krimpen.... Ik hoop voor je dat de poging niet hoeft worden afgeblazen.

Alle meiden die ik vergeet... sorry, er is zoooooooooooveeel gekletst hier!

Hoe het hier gaat... Ben nog positief. We hebben een nachtje vrienden met hun kinderen over gehad. Was erg gezellig, maar ik merkte zowel gisteren als vandaag dat ik af en toe wat dizzy werd en dus effe rustig aan moest doen. Nog steeds 37.5 's avonds. Heb het idee dat mijn lijf hard aan het werk is. Maar ja... wie weet zijn het ook wel de bollen. Ben nu ook errug moe... Ach, ben op de helft met wachten. Volgende week weet ik het.

Meiden, waar jullie ook zitten in het hele schema: jullie zijn allemaal hardstikke stoer!!! Toitoitoi!

Groetjesssssssssssssss

Geplaatst

Nee tascha we hebben zelf gevraagd hoe het was gekomen! Voor ons is het veel minder moeilijk dit te horen dan hoe jij je voelt! Als we het niet hadden willen weten dan hadden we het niet moeten vragen........ Ik vind het heel erg voor jou en wil zo graag iets voor je doen!!! Maar kan niet meer dan hier voor je zijn, net als voor iedereen!!!

Groetjes Tineke...

Geplaatst

Hey Hilde ben je er ook weer hahahah. Ja nog een weekje he!!! Dan mag je testen heeeel erg spannend!! Hoop het beste voor je!!! Hier dus minder maar niet de hoop opgegeven hoop op goede afloop zondag!!!

Geplaatst

Ik dacht gewoon, 't is niet omdat iemand ernaar vraagt dat iedereen het wil weten...

Hier steun en begip krijgen doet alleszins heel veel deugd! Dus bedankt daarvoor! Meer kan niemand doen...

Gelukkig blijkt onze relatie tegen dit alles bestand en blijven we bij mekaar terechtkunnen!

Geplaatst

@Tascha. Wat een heftig verhaal zeg ... je kindje verliezen na een volledige zwangerschap ... woorden schieten te kort. Kan me zo voorstellen dat alles wat jullie meegemaakt hebben nog voortdurend naar boven komt, het is ook allemaal nog zo vers ... heel veel sterkte meis en een hele dikke virtuele knuffel voor jou.

Geplaatst

@Ymkeh. Ik lees net dat je een negatieve test had ... verdorie zeg ... heel veel sterkte om dit verdriet een plekje te geven. Ik weet helaas hoe je je voelt, bij mij is het verdriet ook nog zo vers ... Ik weet zeker dat we sterk genoeg zijn om hier boven op te komen. Nogmaals sterkte Ymkeh.

Geplaatst

@all. Meiden wat wordt er toch ontzettend veel geschreven op dit topic. Een dagje afwezig en ik mis geloof ik 5 pagina's vol met nieuwtjes. Sorry maar het is bijna onmogelijk een persoonlijk woord aan jullie allemaal te richten. Ik wens jullie allemaal succes met je FM of je punctie of je terugplaatsing of je zwangerschapstest - wat voor jou op dit moment van toepassing is. Belangrijke boodschap voor jullie allemaal: doe rustig aan en pas goed jezelf!

Ik ben vandaag hartstikki overduidelijk ongi geworden dus nu bedenken of we over 21 dagen weer gaan beginnen met deca of dat ik mijn lijf nog 1 cyclus rust gun.

Geplaatst

@Tascha

Nee joh trek jij het je alsjeblieft niet aan.

We zijn hier om te huilen en lachen met elkaar en we weten allemaal dat er hele trieste en hele mooie verhalen in deze rollercoaster zijn.

Hoort er allemaal bij hoor.

En dat is jou stuk van deze 8baan.

Geplaatst

@Tineke. Nog even een persoonlijk bericht voor jou. Hoe kan het dat je follikels krimpen? Dat heb ik nog niet eerder gehoord? Spuit je dan te veel of te weinig? Of ligt het ergens anders aan? Dat moet een flinke tegenvaller voor je zijn meis. En toch blijf je zo sterk, goed van je. Sterkte.

Geplaatst

Ze wist het niet hoe het kon. Misschien door verkeerd meten of misschien dat de hormonen niet goed aan slaan.... Ik en ook de nurse practioner hebben beide geen idee..... Ik hoop zo dat het zondag ander nieuws is.... Zelf zat ik te denken stiekum meer te gaan spuiten maar dat heeft geen zin... Op zich ben ik wel goed verzekerd dus dit wordt dan poging 0 hij wordt niet in rekening gebracht. Vanaf het moment van de punctie is de 1ste poging een feit. Mijn hormoonwaarden in het bloed waren ook niet wat het zijn moest..... HELAAS MAAR WAAR Het doet mij natuurlijk ook pijn en zit niet in mijn koude kleren..... Dan gaan we weer van vooraf aan beginnen en eerst weer ongi worden natuurlijk!! En vast geen sex voor mogelijke bevruchting... Misschien nog wel het ergste van het hele verhaal... Want heb af en toe wel zin... Maar veeeeeel minder dan voor de start met de hormonen... Misschien niet iets waar iemand op zit te wachten om dit te horen maar helaas speelt het wel...

Eigenlijk wel eens benieuwd hoe iedereen dit ervaart.....

Net zoveel zin als altijd zeg maar of bijna geen zin......

Bij mij is het echt heeeel erg terug gelopen....

Geplaatst

Hoi Tineke,

erg herkenbaar hoor, minder zin.

Moet me er soms echt toe zetten en baal daar dan ook weer van.

Het is voor een goed doel en hou mezelf voor dat het wel weer beter wordt.

Weltrusten, gr Esther

Geplaatst

Goedemorgen meisjes!

Ben erg benieuwd hoe hey met onze wachtenden is, de al langer wachtenden dan he haha.

Hilde spannend.

Dee en marlijnne, hoe is t met jullie??

Kan dat ik iemand vergeet masr zie geen lijst op de telefoon ;)

Xx Sab

Geplaatst
Goedemorgen meisjes! Ben erg benieuwd hoe hey met onze wachtenden is, de al langer wachtenden dan he haha.Hilde spannend.Dee en marlijnne, hoe is t met jullie??Kan dat ik iemand vergeet masr zie geen lijst op de telefoon ;) Xx Sab
Nou sab hier slecht geslapen haha pffff van de stress en hoop voor morgen! Hoop echt zoooo dat het allemaal nog goed komt!
Geplaatst

Goedemorgen lady's,

Ik kon niet meer slapen....zo onrustig.

grrrrrrrrrrrrrrrr weetje wat ik me afvraag of je ook ongi krampen kan hebben en ook zwanger kan zijn?

Ach is ook een hele domme vraag en denk dat ik het antwoord ook wel weet,maar elke keer als ik dat voel wat met regelmaat al vanaf maandag is word ik helemaal verdrietig. En ren ik wel tug keer naar het toilet. En dan wil ik weer even horen dat het allemaal nog goed kan komen.....

Nog een week........

Tascha heb je beetje geslapen?

Hoe is het met jou dan Sab?

En ben wel heel benieuwd naar Esly de lieve schat...

Ik zal zo even lijstje naar voren halen. Ben het even kwijt hoe&wat.

Fijne dag allemaal

Geplaatst

Punctie en Terugplaatsing :icon_flower:

20 juli Nikkie, 23 juli TP

21 juli Ruth1, 25 juli TP

21 juli Samluc, TP

23 Juli Eer, 26 Juli TP 2 emmies?

23 juli Lala TP 2 cryo's

24 juli Miepie

24 juli Pixel 27 juli TP

25 juli Hildever, 29 juli TP 1 emmie

25 juli Henne, 29 juli TP 2 emmies

28 juli Marlijnne 31 Juli TP 1 emmie

28 Juli Pixesl TP

29 juli Dee, 1 aug TP 2 emmies

30 Juli Imar TP

1 aug Sab,4 aug TP 2 emmies

1 aug Mariek, 4 aug TP 2 emmies

5 of 8 aug Tineke1983, TP?

8 of 9 aug essieislief, 11 of 12 aug TP

Begin aug punctie: Daisydoo

Testdatum :myfignerscrossed: :

3 augustus Nikkie

5 augustus Ruth1

5 augustus Tascha vroege test.

6 augustus Lala

7 Augustus Eer

7 augustus Ymkeh

8 augustus Esly

12 augustus Pixel

12 augustus Hildever

12 augustus Henne

12 augustus Tascha

14 augustus Imar

15 augustus Marlijnne

15 augustus Dee

16 augustus Mariek

18 augustus Sab (maar ik doe wel eerder ;-))

21/24 augustus Tineke1983

24/25 augustus Essieislief

Ik kon hm bijna niet vinden hihiih;-)

4 pagina's terug....

Eer jij bent bijna aan de beurt. Hoe gaat het?

En Ruth?

Geplaatst

Hey Marlijnne, ik heb wel wat geslapen, maar veel te kort! Enne, ik heb al regelmatig gehoord van mensen met ongikrampen die dan toch zwanger bleken, dus blijf er nog in geloven he!

Tineke, waarschijnlijk ga ik morgen voor de bloedtest tussen 7u30 en 9 (dan hoor ik het resultaat normaal morgen nog), maar ik denk dat ik geen wekker ga zetten, dus moest ik plots is lang kunnen slapen ga ik tussen 18u en 20u, dat mag ook, maar dan is't resultaat voor maandag...

Geplaatst
Goedemorgen lady's,

grrrrrrrrrrrrrrrr weetje wat ik me afvraag of je ook ongi krampen kan hebben en ook zwanger kan zijn?

Ach is ook een hele domme vraag en denk dat ik het antwoord ook wel weet,maar elke keer als ik dat voel wat met regelmaat al vanaf maandag is word ik helemaal verdrietig. En ren ik wel tug keer naar het toilet. En dan wil ik weer even horen dat het allemaal nog goed kan komen.....

Marlijne dat kan heel goed. het hoeft overigens niet ;-) dat is dan weer het fijne. Maar de eerste keer dat ik zwanger was, had ik meer kramp dan voor ik ongesteld word. Ik merkte wél dat het net iets anders is, maar hoe precies lan ik nog steeds niet zeggen. Maar als ik ongesteld word en kramp heb, dan móet ik paracetamol nemen en blijven liggen tot het over is. Bij de zwangerschap kon ik behoorlijke kramp hebben en er gewoon mee doorlopen. Werd er alleen vaag een beetje misselijk van. Het kon ook zo opeens weer weg zijn, ging echt op en af. Dus ja, het kan allemaal nog goed komen. Ook met (en zonder) krampen ;-)

Eer en Ymkeh gingen jullie testen vandaag? Succes!

Geplaatst

Marlijnne,ik zag toevallig je reactie staan. Maar het is waar hoor,ongikrampen en zwanger zijn gaat goed samen. Heel goed zelfs.

Ik had ontzettend ongikrampen,en ik bleek zwanger te zijn!

Wens jullie allemaal heel veel geluk voor de aakomende puncties/FM/en vooral veel positieve zwangerschapstesten!

Toi toi toi.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden