Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Mart, ik kreeg een brok in mijn keel bij het lezen van jouw bericht. En een enorme WIL. bewonderenswaardig. Je hebt het zo mooi verwoord:

Lachen, dansen en plezier maken, is m'n motto, want het leven is te kort en te broos om bij de pakken neer te gaan zitten.

Ik geniet er dus echt van en het verdriet komt, wanneer het komt en dan laat ik het gaan. Zo hard en zoveel mogelijk, zodat ik weer verder kan:-)

Ga deze zinnen bewaren, mocht ik ooit door een moeilijke periode gaan dan hoop ik/denk ik er zeker kracht uit te putten. Want dat zit erin. Kracht.

Doet me denken aan emma goldmans 'if I can't dance it's not my revolution'. Niet dezelfde betkenis maar wel dezelfde sterkte.

Heel veel succes daarmee mart.

Dank je wel, mooie quote inderdaad!!! Zit toch wel wat in dezelfde lijn:-)

Geplaatst
Haha inderdaad!! Misschien vanavond laat nog, tis inmiddels veel te warm... Ga zo naar school lopen, en dat 3 x, is toch bijna een kwartier...

Zit me af te vragen om bij het Kruidvat al een Clear blue digitaal te gaan halen of is dat te vroeg? Weten jullie, ik ben heel blij maar vind het ineens ook zo vreselijk eng!!

Kan volgens mij ook wel en heb je meteen even je wandelingetje te pakken:-)

Geplaatst

Das iets te ver lopen hoor, woon niet in het centrum... zal ik toch de auto voor moeten pakken. Denk dat ik eerst nog maar 2 kruidvattesten koop en daar de komende dagen mee test... Dan heb ik 4 dagen getest en op 2 juli, de officiele testdatum de digitale...

Ik moest altijd een beetje lachen om de dames hier die iedere dag gingen testen maar nu ga ik het zelf ook doen!

Geplaatst

Hallo ik breek ook even in, want ik wil Caroline van harte feliciteren!!!!!!!!!!!!

Gefeliciteerd meid. Geniet van dit fijne gevoel.

groetjes,

roos

Geplaatst

Hee CARO,

Ik heb bewust ook digitale tests gedaan. 1 keer op de testdag en 1 keer twee weken later. Ik weet dat artsen die testen vervloeken omdat je meteen in de stress schiet als er niet het gewenste aantal weken op staat :-). Ik heb ze lekker wel gedaan :-)

Vind het echt zo leuk voor je! Klaartje de volgende!

Geplaatst

Berichtje stond in verkeerde topic oeps.....

Caroline van Harte met je postitive test, veel broed plezier gewenst!!!!

Fren mailde het al en ik vond dak ook ff moest reageren.

Kon niet meer lurken ;-) dus heb ff Fren haar code gekregen.

Btw dames: Fren zei gisteren echt: Ik heb vlees uit de vriezer voor je gehaald.

Dus ik dacht 1+1=2 gordon blues voor mij....WINNER!!!!!!

Wist ik veel...... ga strax wel naar de slager ofzo om het goed te maken.

moodswings ook altijd grrrrr ;)

Grtz

Vin

Geplaatst
Das iets te ver lopen hoor, woon niet in het centrum... zal ik toch de auto voor moeten pakken. Denk dat ik eerst nog maar 2 kruidvattesten koop en daar de komende dagen mee test... Dan heb ik 4 dagen getest en op 2 juli, de officiele testdatum de digitale...

Ik moest altijd een beetje lachen om de dames hier die iedere dag gingen testen maar nu ga ik het zelf ook doen!

Doe hetzelfde Caro. Heel herkenbaar!

Geplaatst

hahahaha Vin...das een goeie en wel heel logisch bedacht....hahaha...leuk dat je het hier nog speciaal komt uitleggen :-)...dat wordt idd een tripje naar de slager om het goed te maken bij Fren...:-P

liefs,

Tool

Geplaatst

Dank je wel Vin!! Oh ik moest nog zeggen dat de mannen die TESE hebben gedaan volgens mijn vriend,wat ze verder ook doen, sowieso Man van het Jaar zijn! Lijkt 'm vreselijk, trok een heel eng gezicht toen ik het uitlegde...

Maareh... wel even goed maken met een extra lekker stukkie vlees he!

Geplaatst

Caroline, je gaat ons/mij toch wel vertellen wat je allemaal hebt gedaan deze keer he? behalve wandelen haha

wat heb je geslikt/gedronken etc hahaha

Geplaatst

@ Carloline:

*stoermodus aan*

Ach de tese viel reuze mee

Acceptgiro voor te hard rijden doet meer pijn.

*stoermodus uit*

Maar zonder gekheid die tese deed ik met liefde, lachend, zeker met het huidig resultaat (still fingers x-ed 4 echo).

Alleen de eerst paar dagen waren lastig, bang dat het eruit viel zeg maar ;)

Geplaatst

Caroline,

Kom even voorbij in dit topic om je te feliciteren met een geweldig positieve zwangerschapstest.

Dus bij deze; Van harte!!

Geplaatst

Wish jij was een van mijn voorbeelden: de 5e ICSI zwanger!

Meiden ik vraag me af hoe lang ik door zal gaan met de tarwekiemcapsules? En de Utrogestan maak ik maar op, heb gister de middag overgeslagen en vandaag maar weer en vanaf morgen 2x1 per dag, zoiets was het he?

Sab ik heb inderdaad gewandeld, was een kilo of 5 lichter dan de laatste keer (en een kilo of 8 lichter dan de eerste keer), bollen natuurlijk, 3 x per dag tarwekiemolie capsule en twee glazen granaatappel/frambozensap van Healthy people. That's it en voldoende groente/fruit maar niet veel meer dan anders hoor.

Net terug van Kruidvat, nog een doosje 2 voor 5 euro gekocht en alvast Clear Blue met indicator. Als ik die over een paar dagen doe komt er op te staan 1-2 of 2-3??

Geplaatst

wacht effe Caro...wanneer ben je begonnen met de granaatappel/frambozensap? na de tp? of daarvoor al?

tarwekiem ben ik nu eventjes mee gestopt, maar wil ik wel weer 3 maanden voordat ik begin mee beginnen...merk alleen dat mijn bongi dan veel heftiger is dan wanneer ik het niet gebruik...is natuurlijk omdat er bms wordt opgebouwd....

ga geloof ik ook dan maar rondjes lopen bij ons in de buurt...

liefs,

Tool

Geplaatst

Haha altijd goed, half uurtje lopen elke dag, je ziet het! Ik ben pas met het sap begonnen na de TP en met de tarwekiem ik geloof 2 weken voordat ik begon met spuiten...

Geplaatst

Hoi dames , en heer ;-)

Vin, je maakt het wel weer goed met Fren en haar cordon bleu, haha .

Caro ik deed de digitale met 4w1d en die gaf toen 2-3 weken aan ( hij geeft de tijd aan vanaf de eisprong)

de utrogestan zou ik langer gebruiken, tenminste tot 10 weken, gaf mij een beter gevoel, ik heb tm week 12 gebruikt.

Geplaatst

Hoi meiden,

ik breek even in in jullie topic.

Ik zie dat er een aantal meiden, met wie ik tegelijk op ben gegaan, zwanger zijn!!!!

Wauw, meiden super gefeliciteerd en probeer te genieten, ondanks dat het soms best even zwaar kan zijn.

Meiden die nog volop in het traject zitten.. de duimen draaien voor jullie, het gaat goed komen!

Liefs,

Een mama met 2 kanjers van wondertjes.

Geplaatst

Fren-zelf hier... (moet vin weer even mn inlog afhandig maken)

ik slik nog steeds tarwekiem, foliumzuur van het zh en kruidvat zwanger (geloof ik). Bolletjes heb ik gistermorgen opgemaakt en granaatappelsap is laatste pak ook bijna van leeg. Ben een week voor de tp met POM begonnen, tarwekiem doe ik al vanaf eind maart.

En wbt de digitaal: ik had op dag 15 na punctie (dus dag 12 na tp) zwanger 2-3. Een week later keurig zwanger 3+. Maar ik heb me wel eens afgevraagd of die cb rekenen van bevruchting of dat ze de 'gratis' weken ook meerekenen. Als het va bevruchting is, zou het er nu om moeten spannen of je 1-2 og 2-3 krijgt (als je m vandaag doet dan he). Over een paar dagen moet er zeker 2-3 komen te staan, maar nog geen 3+ denk ik.

Geplaatst

babeth, begin nu weer te twijfelen of ik niet door zal gaan met de utro. Maar aan de andere kant, zh geeft aan dat ik op de testdag al mocht stoppen en heb dus 2 weken langer gebruikt.

Geplaatst

Ja Babeth, ik moest ook stoppen na 10 dagen, pfff wat te doen? Aan de andere kant: als het zh het zegt... er zijn zoveel verschillen daar in, bah!

Nee, die weken tellen ze niet mee, er staat uitleg op de doos, niet gezien? :-)

Dus er zal morgen of overmorgen pas 1-2 staan? Of misschien 2-3...

Uiteraard slik ik ook de multi zwanger... was ik vergeten.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden