Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Super ivfsh, ik heb er al veel zin in.

ALvast bedankt voor het reserveren

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Eef, dubbele dag gisteren voor jullie. Verdriet en geluk liggen soms zo dicht naast elkaar.

Heb wel het idee dat jullie er goed met elkaar over praten.

De verwerking kan niet zo maar opeens over zijn en misschien dat je daarom ook zo moe bent? Laat maar goed voor jezelf zorgen en op naar de vakantie.

Syl, wat zielig van die meeuw. Kon je die man niet even pootje lichten ofzo?

Sandra, weer een moeilijke dag voor jullie. Van geen wonder dat je zo vroeg wakker bent. Heb je wel geslapen? Hoop dat jullie weer (dubbel) goed nieuws krijgen.

Rustig aan meis!

Sab, weer een oorontsteking en nog beroerd van moeheid ook. Dubbele pech. Kruip lekker op de bank met een mooi boek of tijdschrift, een plaid en voor deze keer een goed stuk chocolade.

Ceeke, moeilijk he? Het afwachten en tegelijkertijd ook de spanning. Laat het maar weten als we iets voor je kunnen doen.

Fren, heerlijk dat jij vanaf het begin al zo lekker kan zweven op je wolkje en weer een goede echo hebt gehad. Keep going! Beslissing van de combi-test kunnen jullie alleen maar zelf nemen. Wij zijn helaas niet zover gekomen maar ik had het niet gedaan omdat het toch een iets verhoogd risico met zich meeneemt en alle kindjes bij ons gewenst zijn.

Henne, dank je wel voor het doorgeven van de sms van Sandra.

Sandra, heel veel sterkte en kracht toegewenst! Wat krijg jij veel voor je kiezen op dit moment.

Hoop zo dat alles goed mag komen voor jullie.

Ivfsh, dank je wel! Heb er nu al zin in! Nu jij snel terug de zon in....

Brr...vind het zo rottig voor San en haar man natuurlijk. Konden we maar iets doen...

Geplaatst

Ik wil ook wel een groen boekje. Wat is dat?

Even kijken waar Guusje woont ;-)

Ivfsh ik ben er ook wel eerder. Trouwens dat hangt van Henne af!

Geplaatst

Haha, syl, groene oekje is de officiële spelling van de nl taal. Wij volgen in de uitgeverij eerst groene boekje en als het woord daar niet instaat is de van Dale doorslaggevend.

Geplaatst

Meiden, Sandra zal misschien zelf ook wel online komen....nadat de bloeddruk was gedaald mocht ze toch weer naar huis. Zondag weer terug voor controle. Neem aan dat ze rustig aan moet doen dus weet niet wanneer ze zich kan/zal melden!

Geplaatst

sjonge jonge wat spannend weer.....

Henne bedankt voor de update, gelukkig zondag weer een controle voor San!!

haha ben er zelf onrustig van geworden, kan zo ineens zo anders worden de situatie

Geplaatst

Oké dus nu weer naar huis. Snap er niets meer van, mijn bloeddruk gaat er ook van omhoog hier......

Die van Sandra dus blijkbaar niet meer :-)

Spannend allemaal hoor!!!!!!!!!

Geplaatst

Dus San is weer naar huis!!! Mmmmmmm, ik zat zier ook met hoge bloeddruk van de spanning, maar dus nog geen kleine voor San.

San, rusig aan he? Laat je maar goed verwennen.

Syl, kan je het vinden? hahaha

Geplaatst

San, alvast weer een welkom thuis!!!!

liefs

Babeth,

misschien heb je ook wat meds over voor wat dames hier, jeetje wat een spanning, ik hoop dat je rustig genoeg voelt om thuis te zijn!!

Geplaatst

San....gelukkig weer naar huis..,.pfjoe...je laat ook onze bloeddruk omhoog gaan..hihih..laat je maar lekker verwennen en vertroetelen...zal ook wel even schrikken zijn geweest...zon toch wel onverwacht in het ziekenhuis moeten blijven en al bijna aan de bevalling moeten beginnen...had je je vluchtkoffertje wel bij je???

zullen we afspreken dat de zwangere dames zich niet meer zoveel inspannen de laatste paar weken??? dat is helemaal niet goed voor onze rikketik...hahahaha...

guusje...denk niet dat ik het red om langs te komen (en naar binnen)....moet lesgeven...maar anders waren we wel gekomen..hihihi...

liefs,

Nico

Geplaatst

Hier ben ik dan. Helemaal gaar en doodmoe.

Vanmorgen dus controle, bloeddruk was 160/100 dus gelijk door naar de afdeling en te weinig vruchtwater dus gelijk bedrust. Aan de hand van de bloeddruk waardes zou er vanmiddag besloten worden of het vanmiddag of morgen gehaald zou worden. Aan de CTG en dat was allemaal goed gelukkig.

Later kwam ze nogmaals bloedddruk meten en kwam er achter dat ze een andere band moest gebruiken een dikkere dus die gehaald en toen was mijn bloeddruk 140 of120(weet het niet meer) over 80!!! De onderdruk is nog nooit zo laag geweest wat ik ook gelijk vertelde. Ze ging weer weg en kwam 10 minuten later met de gyn terug die zei dat ik naar huis mocht en me zondag om 9 uur weer op de afdeling moest melden voor nogmaals dezelfde onderzoeken, omdat hij toch wil proberen zo lang mogelijk de kleine binnen te houden. Nogmaals gezegt dat mijn bloeddruk nog nooit zo laag geweest is.

Hij zei vanmorgen dat we er vanuit moesten gaan dat de kleine er binne 48 uur zou zijn dus dat was heel erg schrikken, zondag is ook nog binnen die 48 uur dus wie weet.

Beetje ontredderd weer naar huis dus, P was net onderweg met mijn koffer om kleertjes maat 44 te halen. Die hebben we nu zelf gehaald samen, omdat we er toch maar van uitgaan dat het nu toch zeker wel binnen een week of uiterlijk 14 dagen komt. Hij werd vanmorgen geschat op een gewicht van ruim 2 kilo, 10 dagen geleden was het nog 2 kilo.

Ben gelijk mijn bed ingedoken omdat ik zo moe ben maar heb niet geslapen. De kleertjes zijn al gewassen en we hebben besloten toch maar mee uit eten te gaan, want dat hadden we toch al afgesproken. Zei zeiden op de afdeling dat ik nog maar even moest genieten vanavond want het kan zo anders zijn zondag. Eigenlijk heb ik stiekum geen zin maar ja afleiding is nu wel heel welkom.

Henne bedankt voor het doorgeven van de info hier, mocht je het liever niet willen, wat ik me ook kan voorsellen hoor, kan ik vast wel een ander slachtoffer vinden om mijn berichtjes te posten indien nodig.

P.s. ik heb nog wat pillen liggen hoor dus wie ze wil hebben........

Geplaatst

Sandra, wat heb je ons allemaal laten schrikken. Gelukkig bloeddruk nu toch onder controle en weer lekker naar huis. Wel heel fijn dat ze jullie zo goed in de gaten houden.

Mmm, moeilijke keus... aardappels, bloemkool en braadworst of bbq bij Guusje...

Ceeke, heb je een pb gestuurd over Curacao. Fijn dat je zo'n goede band hebt met je zus. Zeker omdat het inderdaad wel heel dubbel is allemaal.

Fren, fijn dat de echo zo mooi was. Blijf jij maar lekker op je wolkje zitten.

Caro, ben zo benieuwd hoe het bij jou was.

Geplaatst

Goh Sandra ik wil wel wat pillen, J. dacht dat ik zelf ging bevallen of zo. Werd er helemaal Hieperdepiep van, nee hoor valt wel mee maar we leven nu eenmaal mee met jullie.

Vanavond zal het best leuk zijn met afleiding en rustig aan doen, kijk naar je kaartje ;-)

Ik meld mij aan voor evenutele gsm communciatie aangezien ik toch met dat ding vergroeid ben.....mocht het nodig zijn.

Caroline zou einde van de middag komen dus ik hoop dat ze met super goed nieuws komt, denk het wel, heb er vertrouwen in!

Kaartje Curacao, lekker hoor. Ben er nooit geweest maar Jeroen wel met vrienden, ik kreeg een weekje Duitsland op een Center Parcs, nog steeds pissig over.

Geplaatst

Pfff, wat een dag hihi. Ik ben nog steeds niet helemaal bijgelezen maar dat komt straks wel. San, geen probleem hoor, ik geef de boodschappen graag door. Moet dan altijd toch nog weer even denken aan het moment dat we met z'n drieen hier aan tafel zaten en 'even wat drinken, zo twee uur kletsen werd'.

Ben nu ook wel erg nieuwsgierig naar Caroline trouwens....

En Fren ik zag al wel dat jouw echo super was, fijn!!!

Sab, las ook dat jij je vandaag beroerd voelt. Balen meis. Had ik gisteren maar hoefde toen gelukkig niet te werken. Vandaag ging het. Wel misselijk en moe, maar werkbaar. Merk nu wel dat mijn ogen bijna dicht vallen. Moet nog koken en boodschappen doen dus ff doorbijten.

En wat fijn (en dat meen ik echt uit de grond van mn hart) dat meerdere meiden hier die 'pcd' herkennen. Ik heb daardoor echt wel moeite om me ertoe te zetten en ben gewoon echt blij dat ik niet de enige ben. Het is voor mij een teken dat het bij het proces van ivf/miskramen/teleurstelling/onvruchtbaarheid hoort en dat ik niet opeens depressief aan het worden ben ofzo. We hebben er gelukkig al wel over gepraat, dat ik het nu zo moeilijk vind om sex los te koppelen van zaadkwaliteit, maar dat het daardoor niet leuker wordt. Zal blij zijn als we de punctie achter de rug hebben en die druk er weer af is...

Dat waren de grote lijnen geloof ik, ik ga proberen later bij te lezen voor de rest....als ik mn ogen nog open heb.

Geplaatst

ohhh Sandra, eind goed al goed, jeetje, zo kan het ineens even totaal anders verlopen he!

gelukkig een mooie bloeddruk, ctg en een mooi gewicht!!!

lekker vanavond uit eten en genieten, ik hoop dat zondag alles nog hetzelfde is wat betreft de situatie van jullie ventje en moeders!

Sab, veel plezier, neem lucifers mee om je ogen open te houden he indien nodig......hoop dat je je morgen beter voelt!

Henne kan me juist goed voorstellen dat je het prettig vind dat jij niet de enige bent die dat zo ervaart, maar gelukkig kun je het ook nog leuk houden, dat is al een prestatie op zich toch?

Geplaatst

hey meiden,

Sandra wat maak jij het spannend zeg! Wat een vervelende dag voor jullie...brrr...die spanning wil je nu helemaal niet hebben. Ik hoop voor je dat de kleine toch nog even rustig mag blijven zitten zeg! En ik hoop dat je vanavond ondanks alles een fijne avond hebt.

Het duurt wel lang voordat we wat van Caroline horen of niet?

Fijn ivfsh en fren dat jullie echo's zo goed waren! Bijzonder hoor.

Henne wat betreft de dipjes na het vrijen...zo herkenbaar! Ik heb dit ook zo vaak gehad (en nog steeds af en toe trouwens). Sowieso staat bij mij het vrijen absoluut niet los van onze kinderwens. Gerard heeft dat toch wel minder hoor. Ik merk dat ik toch let op mijn vruchtbare dagen en dat ik spanning opbouw naar het moment dat ik ongesteld moet worden. En trouwens...deze vakantie hebben we weer even een korte opleving gehad wat knuffelen betreft...ik denk dat de laatste keer minimaal vier maand geleden was. Ik vind het zo moeilijk om mezelf er toe te zetten, het is zo beladen allemaal. Plus dat 'alles' wel goed moet voelen hoor...we moeten ook geestelijk wel 'levelen' en dat doen we niet zo momenteel.

Sab jij hebt echt een mindere dag vandaag hé! Ik hoop dat je vanavond wel een leuke avond hebt!

Babeth ik zag net foto's van jullie kamertje op hyves...prachtig! Zou het zelf ook zo doen! Je hebt trouwens verf van ferrow and ball gebruikt toch? Daar heb ik mijn hele huis mee geverfd.

Henne ik heb nog geen dvd gehad van C. Wanneer heb jij hem gekregen? Zit erover te denken om haar even te bellen, ik zou hem graag hebben. Dat je hem nog niet hebt gekeken! Vind je het zo moeilijk? Ik zou veelste nieuwschierig zijn hoor!

Sandra hoe is het trouwens vandaag gegaan met je moeder?

Wij zijn onze laatste vakantiedagen aan het vullen, vanavond nemen we mijn schoonouders mee uit eten. We trakteren ze op een avondje tapas eten. Mijn schoonvader heeft zoveel gedaan in de tuin hier, Gerard kwam dit voorjaar nergens aan toe ivm zijn studie. Dus als dank een etentje.

Ben elke dag tnt bij mijn zusje geweest. Ze zijn allebei helemaal kapot van het overlijden van hun buurman. Het is zo erg om al dat verdriet van die mensen te zien. Hij was zo jong. Hij is overreden door een collega toen ze aan het werk waren op de a32 bij havelte. Zo zinloos en triest. Zijn vrouw is helemaal gebroken, ze zit ong 24 uur per dag naast zijn kist in de kamer.

Geplaatst

Meiden sorry dat het effe duurde, maar... jullie gaan dit niet geloven: we hebben 2 hartjes zien kloppen!! Pfff ben nog steeds aan het bijkomen, een tweeling, dat verzin je niet! Ik had er echt niet op gerekend, vriendlief had het gisteren gedroomd (niet gezegd) dus was niet verbaasd. Jeetje...

De eerste die ze ging meten was 9.8 mm en ze zei: de tweede is vaak kleiner: nee hoor, de tweede is 11.6 mm. Natuurlijk moest ik er rekening mee houden dat er 1 zou stoppen met groeien maar nu ziet het er allemaal goed uit. Zeer uitzonderlijk met 42... Wat een nieuws he!!

Schrok ook even van Sandra, gelukkig vals alarm!!

Geplaatst

Caroline!!

Wow, wat een nieuws zeg! Gefeliciteerd meid! Geweldig leuk!

Ga lekker bijkomen en ook lekker genieten,

Liefs,

Ivfsh

Geplaatst

Lieve Esther,

Rollercoaster bij jou... Hoop echt dat jij en Gerard snel weer beter 'levelen', zal jou zeker goed doen. Kan me nu voorstellen dat alles wat teveel energie kost.

Lief dat je je zus zo bijstaat. Als ik het verhaal alleen al lees krijg ik het letterlijk koud... Moet er niet aan denken dat me dat zou gebeuren....

Voor nu: ga even lekker genieten vaavond: heerlijk tapas! Moeten wij ook snel weer eens doen!

Geplaatst

Esther,

bedankt voor je lieve reactie, de verf was van painting the past, hebben geweldige kleurlijnen, bij ons is het krijtverf, dat merk dat jij noemt ken ik overigens niet.

wat ontzettend erg zeg van die overbuurman, ohh kreeg net weer een brok in mijn keel...hoe zinloos ook weer... ik hoop dat je ondanks dat verdriet toch vanavond kunt genieten. Mijn schoonouders doen ook zo veel maar nemen niets aan, enige manier is inderdaad mee uit eten nemen.....

tapas lekker, het eerste etentje van mijn man en mij was in een tapasbar, ook weer eens herhalen, heerlijk!

Caroline van harte meid!! zal vast een schrikmoment geweest zijn, ik had het al een paar keer genoemd hier haha, ik begrijp niet goed waarom men zei dat je er rekening mee moet houden dat er eentje mee gaat stoppen? vanwege je leeftijd? ze liggen toch mooi op schema?

hebben jullie het eigenlijk al aan jullie dochter verteld? of juist gewacht tot deze echo?

Geplaatst

Caro, gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Wat een nieuws zeg, dat zal wel even wennen zijn, maar wat geweldig ; -):clap2: geniet ze en lekker uitrusten vanavond, lekker dromen en genieten van deze prachtige echo ; - )

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden