Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hier ook bekend met tranen na de daad....

Ook weleens tijdens aan verdrietige dingen denken zoals net. Vanmiddag vanaf het terras eendjes, meerkoeten en meeuwen brood voeren. Komt er een stomme vent aangefietst en rijd zo over een meeuw heen. Was zo erg om te zien en die l@l rijdt ook nog door. Meeuw staat op maar 1 pootje hing helemaal raar en "deed" het niet meer. Gelukkig kon hij nog wel vliegen want vloog vrij snel weg. Ik denk dan terug trekken om te sterven want dat doen dieren. Daarna zitten janken en tijdens de daad net kon ik alleen maar aan die meeuw met hangende pootje denken, zo zielig :-(

Geplaatst

Oh Syl geen lekker potje geweest dus. Vervelend hoe emoties soms de kop op kunnen steken op de meest gekke momenten.

Wat een eikel idd dat hij zomaar doorfietste. Meeuwen zijn sterk en met 1 poot kunnen ze nog een hoop hoor, scheiten op je dak bv hihi.

Fren lekker he zo vroeg op controle, wij mogen om 9.20 uur. Dan is de kop eraf en kan je de hele dag verder op wolkjes lopen ;))

Caro ben je er al over uit of je gaat vandaag? Beetje bijgeslapen alweer of hele nacht liggen piekeren?

Hier al weer vroeg wakker, lig te piekeren...... Moeders vandaag onderzoek in A'dam en wij weer controle. Hopelijk is ie weer beetje gegroeid en kan het nog 1 weekje blijven zitten op zijn minst. Is beter voor hem, maar daarna mag hij wel komen......

Geplaatst

Succes Sandra vandaag. Niet gek dat je ligt te piekeren. 2 belangrijke afspraken vandaag.

Fijn dat je vroeg mag. De uitslag can je moeder krijgt ze die meteen?

Geplaatst

Voor de dames met belangrijke dag: Fren, Caro en San, heel veel succes vandaag! (beetje extra natuurlijk voor San met dubbele stress)

Syl wat een rot verhaal van die meeuw, en die %@# die zomaar door fietst, kan me daar echt over opwinden, en dan ben je ook zo machteloos, dat arme beest vlucht ook weg, dus die kan je niet helpen, en dan lig je daar later in je bedje met een PCD. Lekker dan. Betere dag vandaag afgesproken?

Ga weer aan de administratie. Hoop niet dat ik belangrijke dingen oversla, mn hoofd is een zeef. xxxx Eef

Geplaatst

Lief dat jullie me extra succes wensen, moeders krijgt niet gelijk de uitslag (geloof ik) en ik weet binnen een uur hoe hij het doet in mijn buik........

Fren en Caro ook veel plezier!!!!!!

Eef is vandaag de zeef!!!! Geeft niks mag ook wel eens. Doe je best en meer kan je niet doen toch??

Geplaatst

Wat is PCD? Dat heb ik gemist.

Eef een dubbele dag voor jullie. Wel fijn dat je eerlijk kunt zijn naar je vriendin toe. Zoiets blijft toch ook bijzonder. Wij hebben dat niet, kleine vriendenkring maar geen kinderen.

Ik heb dat met bij mensen binnen kijken bij schemering en dan die gezelligheid met kinderen.

Moeilijk!

Geplaatst

meisjes, succes vandaag: San, Caro en Fren, laten jullie wel wat weten please?

Henne, hoe voel jij je?

Ik voel me vandaag echt onwijs belabberd, zo zo zo zo moe..ik kan niet meer...Kan wel slapen aan mijn buro, wat een K-dag zeg, nu al..vanavond wel lekker eten met een vriendinnetje, maar gelukkig al vroeg afgesproken dus om uiterlijk 2130 uur weer thuis :-)

meiden, weet niet of ik tijd, ja dat zal wel who am I kidding ;-), heb maar de fut heb om verder veel te reageren vandaag.

Ik hoop dat jullie veel gaan kletsen vanaag zodat ik wat bij te lezen heb :-)

Ik denkd aan jullie, babeht ook aan jou, hoe is het me tj?

gaat ospchieten nuh e?

xx Liefs Sab

Geplaatst

goeiemorgen dames,

nou...de zumbales van gisteren was een grote puin...echt...had opgeschreven welke volgorde en zo, maar daar is dus gewoon niets van terecht gekomen...zucht...choreo's gingen ook nog helemaal verkeerd...wilde een nieuw liedje doen, die ook al bij de les van dinsdag wordt gegeven, maar mijn choreo zoals ik hem geleerd had van de choreo die ik gekregen had, klopte dus helemaal niet met wat hun aan het dansen waren...echt erg als de deelnemers het nummer beter kennen dan jezelf...

baal er wel van...en dat heeft dus ook helaas invloed gehad op ons intiem moment...dat er dus gewoon niet van is gekomen...tweede avond op een rij...stom traject ook helemaal...

Henne...meid...ben helemaal trots op je!!! goed van je dat je 40 min. al gesport hebt...en de pcd herken ik dus ook...

ivfsh...wat fijn dat de echo zo goed was...hoop dat je een hint laat vallen wat catootje gaat worden...heet niet een of ander hulpje van een of andere detective ook cato (spreek uit op zijn engels: keetow?)

Fren...veel succes en plezier vandaag met de echo! en wat leuk dat je bij de opnames van Masterchef bent en ook nog mag proeven...was het lekker??? Je zult wel niets erover mogen vertellen toch???

Sab...sleuteltjes gevonden...laat ons maar weten waar je ze opgeborgen hebt...wij onthouden het wel voor jou ...hahahaha...wat mij ook altijd helpt is het opschrijven op een plek dat gewoon niet weg kan...zo hebben wij bij ons bureau een soort van whiteboardje en daarop heb ik diverse dingetjes geschreven, bijv. aan wie ik boeken of dvd's heb uitgeleend, waar ik sommige dingen heb opgeborgen, wat we nog nodig hebben voor ons liefdesnestje...hihihi...

en je prinsesje oorpijn...hoop dat het snel voorbij is...zielig altijd als kids ziek zijn...

Caro...dilemma...hoop dat je toch nog hebt kunnen slapen. Ik hoop dat je ondanks de stress vooraf een mooie echo zult hebben vandaag...of in het Maasstad of in het ziekenhuis...denk ook wel dat ze geen risico's zullen nemen als het echt niet verantwoord is...succes meid!!!

Kaartje...lekker zeg...nieuwe (dierenarts)auto...helemaal toppie!! en nog lekker op vakantie naar curacao...nog niet eerder geweest...iedereen is ons aan het zeggen dat we toch echt wel eens ergens anders op vakantie moeten ipv altijd maar naar lesbos...pfff...waar bemoeien ze zich mee...maar ik snap het wel...er is nog zoveel te zien van de wereld...maar ja...moet je ook maar het geld ervoor hebben...hahahahaha...

Testr...jippie...een positieve test...dus gisteren ook weer lekker intiem geweest...hoop dat het gelukt is!!!

San...twee belangrijke afspraken vandaag...jezelf en je moeder...sterkte meid!!! logisch dat je je hierover druk maakt...

Simba...hoe bevalt het met de kleine thuis??? Gaat alles prima???

Babeth...wel een beetje rustig aan doen he meid!!!

Zara...gaat het nog steeds beter tussen jou en je mannetje? hoop van wel!!!

Eef...een fijne dag gehad in Den Bosch...en naderhand toch weer een moeilijk moment...knuffel meid...

Knuffel voor de meiden die ik ben vergeten...

hier verder niet veel te melden...proberen dit weekend naar Harry Potter 3D te gaan...vorige week was niet gelukt...

heb me vanmiddag verlof genomen..kan dus gelukkig om 1 uur naar huis...

liefs,

Nico

Geplaatst

Hi lieve meiden,

Wat is er veel geschreven!! Helppppp dat krijg ik echt niet bijgelezen...;-) Hier gebeurt er vooralsnog weinig. Had ik ook niet verwacht maar natuurlijk wel stiekem gehoopt. Vandaag vrij en zo even met zuslief shoppen. Ik denk dat ik voor schoenen ga (hummmm manlief noemt me soms Imelda;-), gewoon niet nodig maar wel leuk. Als de dag eenmaal loopt dan vind ik het wel oké maar telkens wakker worden met de wetenschap dat het foute boel is. Pittig;-(

Ik kan me overigens voorstellen dat hoogtechnologisch draagmoederschap (HTMD) niet bij iedereen bekend is. Het komt er op neer dat een embryo van ons bij een vriendin/zus teruggeplaatst wordt. Richtlijnen om in aanmerking te komen zijn erg strikt: geen baarmoeder dan wel een zwaar beschadigde baarmoeder door syndroom van Asherman. Nu heb ik inderdaad het syndroom van Asherman (terugkerende verklevingen) maar ook nog een baarmoeder/eileiders die zijn aangetast door DES. Kortom, volgens een aantal artsen echt wel een indicatie (in combi met de historie) om voor HTDM in aanmerking te komen. Maar volgens het VU in A'dam niet. Dan kun je naar het buitenland uitwijken (Cyprus, Riga, Engeland, Brussel) maar daarvoor ontbreekt de energie. Het traject op zich is al zwaar genoeg, laat staan dat je daarvoor dan ook nog eens met z'n allen die kant op moet (draagmoeder heeft immers ook een eigen gezin!). Uiteraard spelen de kosten ook een rol. En daarom hebben wij eigenlijk besloten dat we een dergelijk traject alleen in NL willen doen.

Tot zover. Ursula, Babeth, Sandra, de laatste loodjes voor jullie! Fijn dat het niet bloedheet is nu, hoewel ik die grijze luchten helemaal beu ben!

Henne en Sab, spannende tijden weer! Ook pittig volgens mij maar vind je het gek met een lijf vol hormonen? Beetje lief zijn voor jezelf deze dagen en veel succes én sterkte!

Kaartje, nieuwe auto is altijd leuk;-) En op vakantie naar Curacao nog veel leuker!! Mocht je tips willen dan stuur even een PB, wij komen al jaren op dat heerlijke prachtige eiland en het is ook de plek waar we onze kleintjes naar Moeder Natuur terug hebben gebracht.

Nico, altijd bezige bij. Balen dat de les niet zo soepel liep maar goed, als anderen het wel kennen dan is het uiteindelijk vast toch een leuke les geweest! Niemand is perfect en samen lachen is misschien nog wel leuker als samen sporten. Ik ontkom er nu echt niet meer aan... Na de miskraam ga ik toch echt richting sportschool. Geen excuses meer!! Nu nog bedenken of ik de groepslessen ga doen of fitness. Heb ik nog even voor;-)

Sylvie, ik ga met jullie mee doen hoor. En beter een klein beetje eraf dan een klein beetje erbij!! Je doet je best, bent er mee bezig en dat is stap nummer één. Lastig alleen hé dat het er gemakkelijker bij komt dan er af???! Voordat ik nu zw raakte was ik bezig met de EGA (soort WW maar dan ietsje anders en niet de hele dagen die punten tellen) en dat ging aardig goed. Na de vakantie weer op pakken want nu is de juf vrij!

Babeth, EMDR heb ik ook gehad en ja, het was heftig maar het heeft me ook super geholpen om weer verder te kunnen. Nu inderdaad even niet maar mocht je er straks behoefte aan hebben dan zeker overwegen. En anders mailen we daar nog wel een keer over, oké?

Caro en Fren, vandaag echo?? Veel plezier, geniet van dat prachtige wondertje!

Lieverds, ik ga zuslief ophalen. Ik merk dat het voor de hele familie op dit moment moeilijk is: ik met weer een miskraam en zusjelief hoogzwanger (niet gepland en onverwacht maar niettemin erg welkom). Emoties gaan van het ene naar het andere uiterste en dat kost iedereen veel energie. Gelukkig zijn we een hecht stelletje bij elkaar en is die ruimte er ook maar het raakt me diep als zwangere zus me smst dat ze het zo had willen ruilen... Krak. Tranen.

Degenen die ik niet genoemd heb, sorry! Volgende keer maak ik een spiekbriefje. In elk geval een dikke knuffel voor jullie allen en wellicht dat ik een volgende bijeenkomst jullie toch eens live zou willen ontmoeten. Jullie verhalen, jullie berichtjes, raken me telkens weer.

Liefs,

Geplaatst

Ach ceeke, het moet zeker moeilijk wakker worden zijn nu. Het zit natuurlijk de hele tijd in je hoofd. Hoop dat je een hele fijne tijd zult hebben met je familie! En wb htdm: ik hoop echt dat dat gaat lukken voor jullie! Fijn dat die arts zich er in elk geval sterk voor maakt!

Sandra, fren en Caroline: spannende dag vandaag! Hoop dat jullie allemaal met heel mooi nieuws terugkomen!

Bedankt voor al jullie lieve reacties. Ik voel me heel goed nu, precies vanaf de dag dat ik 15 weken was voel ik me goed: niet meer misselijk, niet meer overgeven en veel meer energie.

Liefs aan allemaal!

Gast estrhalita
Geplaatst

Caro succes met je echo vandaag. Ik check vanavond even hoe het is gegaan en ik hoop dat je een beetje heb kunnen slapen ivm de bacterie in het Maasstad ziekenhuis. Succes in ieder geval.

Geplaatst

Wat een spannende dag weer voor sommige, we hopen snel iets te horen.

Ceeke bedankt voor je uitleg. Op zich klinkt het allemaal logisch, een ander het kindje laten dragen omdat zelf je baarmoeder "beschadigt" is.

Jammer dat er zoveel bij komt kijken en nl ook veel strenger is dan andere landen. De toegangkelijkheid bij sommige processen in nihil, qua kosten, regels en ga zo maar door.

Trouwens die mannen van ons zijn niet echt vindingrijk, J. noemde mij woensdag ook al Imelda, wat weten hun nu, pfff.....

Veel plezier met je zus Ceeke en goed op jezelf passen.

Nico het zat dus niet mee....

Balen en ja dat kan dan invloed hebben op je knuffel momenten.

Sab lekker rustig aan en schrijf je moeheid bij ons van je af, kan dat???

Henne jij ook nog zo moe, ondanks dat wel sporten, top!

Kom snel weer kijken hoe het gaat met iedereen.

Geplaatst

Goeiemorgen en allemaal bedankt voor de succeswensen! Helaas mag ik pas om 10 voor 2, daarna weer dochter ophalen bij vrienden dus zal me pas eind van de middag melden hier...

Heb redelijk geslapen, was zo weg maar daarna om half 2 plassen en heel moeilijk weer in slaap gekomen. Heb besloten toch gewoon te gaan, chat van gisteren heeft de doorslag gegeven: een medisch onderlegd iemand die me gerust stelt dat ik geen risico loop... Bovendien is het er in en er uit, ik hoef niet lang te blijven natuurlijk.

Word nu overigens wel zenuwachtig... Heb wel het gevoel dat het goed zit, want waarom ben ik anders misselijk steeds en heb ik nog geen druppel bloed gezien? Maar ja, je weet maar nooit... brrr!!!

Geplaatst

spannend caroline! Maar ik den kook zeker dat het goed zit met al die misselijkheid van je!

Ik weet hoe je je voelt, ga heel hard duimen hier (en het forum in de gaten houden, haha)

Geplaatst

Spannend allemaal Caroline, ik kan me voorstellen dat je op bent van de zenuwen.

Ik/we denken aan je ......

Geplaatst

zit net weer op mijn werk...

Garnaaltje is een echt kindje geworden!! Compleet met handjes en voetjes en in de woorden van de gyn: zéér beweeglijk! Zo mooi om te zien! Hij is nu 3.5 cm en loopt 2 dagen voor in groei. Uitgerekende datum nu op 15 feb ipv 17 feb.

Over 3.5 week weer een echo, nu nadenken over het wel of niet laten doen van de combinatietest. Ik weet het niet goed, neig naar niet doen. We blijven bij de gyn onder controle, mocht zelf kiezen, maar moet wel op indicatie in het zh bevallen. Gyn was een prettige vrouw, en toen ze aangaf dat ik in het zh waarschijnlijk wat meer echo's zou krijgen was de keuze snel gemaakt :-)

Ik zweef verder op mn wolkje, San en Caro, hoop dat het bij jullie net zo goed gaat/ging!

Geplaatst

fren...super nieuws!

Caro...veel succes dadelijk...nog even geduld moeten wij en jij hebben...kan me je spanning wel voorstellen...

San...jij ook succes dadelijk met de controle!

liefs,

Nico

Geplaatst

Wat een geweldig nieuws Fren!!! Ik ben zo super blij voor jullie.

Lekker op die wolk blijven hoor!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden