Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Moeilijk Caroline, je ondergaat natuurlijk geen operatie maar ik kan mij voorstellen dat je niet wilt gaan.

De stress alleen al om te gaan is een afrader. Jeroen zijn woorden. Ik zou het persoonlijk niet doen. Het blijft een hygiëne kwestie. Bel morgen het zkh en laat hun maar een andere afspraak plannen bij een ander zkh.

Zal waarschijnlijk niet kunnen en je wilt natuurlijk de echo dus ben je weer terug bij af.

Geplaatst

Ja jeetje... wat nu? Vriendlief laat het aan mij over... Misschien in ieder geval de afdeling bellen morgenochtend? Waarschijnlijk zeggen ze dan dat het bij hun helemaal niet aan de orde is...

Ik wil na deze echo toch terug naar de gyn. in het ziekenhuis hier dus misschien kan ik daar een echo plannen komende dagen? En telefonisch de afspraak doen met de fertiliteitsarts?

Geplaatst

Caro niet op alle afdelingen is die bacterie uitgebroken geweest en op het nieuws zeiden ze dat die onder controle was nu...

Geplaatst

is het stierenavond vanavond????

Gezellig dames veel plezier in bed, op de bank, op de wasmachine, in de tuin van schoonmoeders enz. enz. hihi

Geplaatst

Sandra ook weleens ongezond hoor, gisteren pizza maar zorg wel dat ik iedere dag genoeg groenten en fruit eet.

Caro wat ellendig, ik weet niet , misschien niet zo van toepassing als je niet onder het mes hoeft? Misschien kun je een onafhankelijke instantie bellen?

Wohoo testr, have fun and good luck!!

Ohhh wij mogen nu ook wel, als de sex weeën veroorzaakt geen punt! Of zouden wij het inmiddels verleerd zijn ;-)

Geplaatst

Nou bij ons niet hoor, moet er niet aan denken, pfff...

Heb net weer een paar artikelen zitten lezen, ik vind 'm lastig... Eng idee maar aan de andere kant gaat het om patienten van de IC en niet om de afdeling waar ik kom natuurlijk... bah, wat een gedoe weer!

Geplaatst

Moeilijk Caroline, eerst bellen idd en afwachten. Als je het niet vertrouwt bij een ander zkh en dan maar een paar dagen wachten.

Schoonmoeders tuin nu veels te nat.

Ooh volgens mij zijn jullie nu mijn voorspel, Sylvie leg die telefoon weg......

Geplaatst

Ik ben het wel verleerd geloof ik :-( na de bbz en nu weer met IVF totaal geen zin. En als ik wel even zin heb, dan ben ik na afloop heel erg verdrietig, ook niet echt leuk (en raar, post coïtus depresiie hihi bestaat dat?). Zou willen dat het echt helemaal los stond van de kinderwens, maar hoewel we spontaan niet zwanger zullen worden blijft het er toch mee verbonden... Nu ook weer dat je weet dat het zaad goed moet zijn en dus niet opgespaard mag worden. Maar die 'moetjes' waar we vroeger nog wel lol in hadden, kan ik me nu niet meer toe zetten, zo stom. En ben ook veel te moe, bleegh. nou ja, even m'n hart uitgestort ;-) nu maar slapen en het weekend maar weer eens wat tijd en zin maken.

'slaap' lekker meiden :-p

Geplaatst

Oh en caro, ik denk da het vooral van toepassing is op verpleegafdelingen en operaties? En minder op de poli? Maar als het niet prettig voelt dan zou ik het telefonisch afhandelen en overstappen naar een ziekenhuis in de buurt. Misschien kunnen ze je er daar gezien de omstandigheden wel snel inplannen? Anders eerst daarheen bellen?

Geplaatst

Henne wat vind jij van mijn dilemma? Jij hebt altijd wijze woorden... Als je het nog kunt opbrengen natuurlijk...

Haha we typten tegelijk! Dank je en slaap lekker!

Geplaatst

Zit net te typen :-) Den da het wel meevalt met het risico, anders was het ziekenhuis wel gesloten, of afdelingen ervan. Maar het moet wel goed voelen voor jou want stress is zeker nie goed. Ik zou bellen, zowel naar maasstad en het ziekenhuis waar je naar over wilt stappen. Als je daar snel terecht kan zullen ze in het maasstad toch ook snappen dat jij liever zo doet? Maar maak je nie gek, we zijn ook allemaal komkommers blijven eten tenslotte...

Geplaatst

Herken je woorden Henne, hier ook een tijdje gehad dat ik steeds moest huilen na julliewetenwel. Hoort er allemaal bij zeker?

Ga nu afsluiten. Manlief komt zo thuis. Even zijn prutje opwarmen.

Tot morgen en Caro succes met je beslissing.

Geplaatst

Precies waren lekker he die komkommers hihi.

Het is niet gevaarlijk voor gezonde mensen en baby's. Die worden er niet ziek van. Het is alleen echt gevaarlijk voor zieke mensen en jij bent niet ziek. Wel ongerust natuurlijk wat logisch is, maar volgens mij is het te verwaarlozen. Ik zou gewoon naar die afspraak gaan.

Geplaatst

Meiden net terug van de Hap, oorontsteking...pfff wel net op tijd thuis voor t spuiten thuis en niet in t zh gelukkig. Nu lekker naar bed want weer hoifdlijn.

Nee geen sex hier dat houdt ie zelf ff bij ;)

Caro, bij twijfel niet inhalen zeggen wij altijd :)

Slap lekker xx

Geplaatst

Zit te chatten met iemand die in een ziekenhuis werkt en die verzekert me dat het alleen gevaarlijk is voor zieke en verzwakte mensen dus dat ik geen risico loop... Zal er eens een nachtje over slapen... Bedankt voor jullie adviezen in ieder geval.

Geplaatst

Meiden, wordt weer lekker veel geouwehoerd hier : - 0

Heb wel netjes bijgelezen, maarre waanzinnig moe wederom, nog 1 week en dan vakantie, heb het gevoel dat ik er te veel naar toe leef, nou ja het zal wel gewoon van alles van de laatste tijd zijn. Gister een hele leuke dag in Den Bosch gehad, lekker terrasje gepakt, gewandeld geklets, met de kinderen gespeeld en geknuffeld, helemaal super. Eentje van 4 maanden en eentje van 2 dus helemaal supergezellig. Pas toen we onderweg waren en manlief zei dat het hem toch allemaal wel wat deed dat we dit nooit zouden meemaken, en vriendinnetje nog smste of het echt allemaal wel te doen was, kwam er verdriet, het is zo, en het kan er gewoon zijn, de hele dag niet mee bezig geweest, maar als je dan helemaal moe op de weg terug zit, te bedenken hoe gezellig het was, dan denk je, echt ongelofelijk dat het zo is gelopen.

Henne en Zara, jullie ervaringen mbt pcd (leuke afkorting) herken ik helemaal. Wordt wel minder maar o zo herkenbaar!

Ivsfsh, gefeliciteerd met de mooie echo! Geniet van het mooie nieuws en hoop dat je je steeds beter gaat voelen!

Caro, snap dat het niet gemakkelijk is, ik sluit me aan bij het advies van San, maar kan me ook zo voorstellen dat je met deze kostbare situatie, meer verzorgsmaatregelen voor evt problemen wilt dan ooit, of het nu verstandig beredeneerd is of niet. Het gaat er uiteindelijk om dat je de stap zet morgen die voor jou goed moet voelen, en als dat een ander ziekenhuis is, het zei zo. Voel je je wel goed met de verstandige beredenering, en je kan de stress er om heen loslaten, dan het zei zo. Heel veel succes morgen. Het is toch vooral een gevoelskwestie nu.

Iedereen een knuffel, ben echt te moe om op iedereen te reageren. Miki, misschien heel gekke opmerking hier, maarre, zijn wij elkaar ooit in ver verleden (10 jaar) geleden tegen gekomen?) je hoeft alleen maar ja of nee te zeggen hoor, snap goed als je het allemaal anoniem wilt houden hier. Iedereen een knuffel xxx Eef

Geplaatst

Ohhh Eef, een fijne dag gehad maar ook confronterend, dubbel zeg, wel lief van je vriendin, en toch goed dat je vriend zijn gedachten / gevoel toch uitspreekt! Volgens mij ben je een supertante voor de hummels, verdorie zeg, ik had het zo graag zo anders gezien! Ook als lieve tante maar vooral als lieve mama !!!

Pcd ook bij mij bekend, vooral na de bevalling,enerzijds de zin om intiem te zijn en daarna dikke tranen, erg apart....

Geplaatst

Lieve Eef,

Fijn te lezen dat je gister zo'n leuke en fijne dag had. Het is allemaal dubbel, maar wel een heerlijke dag om op terug te kijken. Ik sluit me ook helemaal aan bij de woorden van Babeth.

Dikke knuffel voor jou, nog 1 week, en dan....... een wel verdiende vakantie.

Geplaatst

Caro, denk dat het maasstad absoluut geen risico zal nemen en als er gevaar zou zijn dan zouden alle afspraken gecancelled worden. De gezondheidsinspectie zou t bovendien niet toestaan. Maar snap je bezorgdheid hoor! Probeer morgen wel te genieten, het is zo'n bijzonder moment!!

IVF, fijn dat het goed was!

Iedereen veel klusplezier, ik lig er alleen in, vin is bij zn moeder, ik ben net terug van een verjaardag, en erg moe!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden