Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

'Sen, wat een toestand met je duim zeg! Gelukt met je paspoort? ook een gedoe om dat daar op te moeten halen..

Henne, nog even volhouden hoor, ik ben ook van het instinct hoor, als je denkt dat t goedzit dan is dat ook zo, kijk nou naar de laatste keer..? Toen had je ook een voorgevoel dat t niet goed was..

Hier alles nog rustig, gelukkig wel wat minder last van mijn eierstokken, ik zeg elke keer buik, maar als ik ga zitten voel ik dat het mijn eierstokken zijn. Dat is nu een heel stuk minder. Temperatuur was wel wat hoger vanmorgen maar nog steeds netjes 'laag'.

Ik drink denk ik 2 liter, meer krijg ik op t moment niet weg, was gisteravond ontzettend misselijk dus kreeg met moeite wat thee naar binnen.

Dit weekend zou de innesteling moeten zijn zei de arts, ben benieuwd, je voelt er natuurlijk geen sodemieter van dus ik hou me rustig. Merk trouwens wel als ik wat luider praat of me opwind dat ik dan meer last van mijn buik heb, beetje spierpijn, dus rusitg aan vandaag.

Zometeen weer een proefritje maken hahaha. dus nu snel aankleden :-)

tot later meisjes

xx

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nou Babeth, jij bent de volgende!! Benieuwd hoelang jullie meisje nog op zo blaat wachten!

'S€n, kan je de hand schudden, maar liever niet. Heb al een tijd een zere wijsvinger. Zonder enige oorzaak. Het kootje waarmee hij aan m'n hand vaag zit doet pijn en wordt steeds erger. Kan m'n wijsvinger niet meer buigen. Heel handig, want is m'n rechter hand. Vannacht zelfs wakker geworden door de pijn, dus vandaag maar ff naar de huisartsen post of de eerste hulp, want dit is niks.

Gister bij m'n moeder geweest die weer terug was van vakantie. Erg gezellig en natuurljk foto's en filmpjes laten zien. Helemaal trots. Vannacht trouwens gedroomd dat we de kinderkamer aan t verbouwen en inrichten waren. Leuk!

Nou meisjes, ik fa wat te eten opzoeken, want ik rammel!!

Geplaatst

wel grappig dat je dat zegt over zondagskindje, wij hebben daar echt nog geen moment bij stil gestaan maar toevallig had mijn schoonmoeder het er over, of we op het geboorte kaartje niet alleen de datum vermelden maar ook de dag bv. maandag 15 aug....

Ik keek haar nogal verbaasd aan moet ik zeggen, ja zij vond het altijd jammer dat ze dat nooit op een kaartje zag staan, met name als het op een zondag geboren zou worden????

zou dat iets van vroeger zijn?

wij hebben echt zoeits van de dag, datum of wat dan ook is van ondergeschikt belang!?

Maar wat mijn moeder betreft, die heeft nogal eens een heldere blik zeg maar en ze heeft 2x gependeld, maar ze zegt er nu zelf bij dat het misschien een onderbewuste wens is?? ze twijfelt nu ineens aan zichzelf (gelukkig dat overkomt ook mensen van 73 jaar...)

Geplaatst

SEn, wat baken van je duim zeg! En wat betreft de afspraak in het zkh in september, heeft je zorgverzekering de mogelijkheid om zorgbemiddeling voor je te doen? Sommige zorgverzekeraars hebben nl zorgbemiddeling, wie weet kan je als nog eerder terecht.

Geplaatst
Laika je bent geweldig, zit hier hardop te lachen. En dat lucht op! Kon het maar he, maar helaas, het gewone leve gaat door..... ik ga even verder lezen :-)

Goed zo, hebben mijn wijze woorden toch nog iets geholpen. Gelukkig vandaag een beetje behang-afleiding las ik net, hang in there!

Eef, nog helemaal niet gereageerd op jouw drama verhaal, wat een toestand zeg! Ben je bijna klaar, gebeurt je dit! Gelukkig valt het allemaal mee en zo te horen krijgt je relatie er weer een nieuwe impuls van ;-), dus dat is dan weer een geluk bij een ongeluk, haha. Ik wens je alvast een hele fijne vakantie!

Wat ik nog niet verteld had; ik heb de afgelopen dagen behoorlijk last van hoge rugpijn, vooral nadat ik geslapen heb. Nou had ik de nacht van woensdag op donderdag echt bijna niet geslapen en de pijn trok ook een beetje door naar voren. Ook had ik wat hoofdpijn en een beetje een benauwd gevoel. Donderdagochtend op het werk dus maar even het ziekenhuis gebeld. Daar gingen gelijk alle alarmbellen af, ik moest mij om half twee melden, mijn vriend moest mee, ik moest maar een goed boek en wat te eten meenemen want ik zou compleet door de molen worden gehaald...Nou, toen schrok ik wel even. Nou, in het ziekenhuis hebben ze een echo gemaakt, bloed afgenomen, urine getest, een ctg gemaakt en mijn bloeddruk gemeten.

Bij het eindgesprek bleek dus dat ze bang waren voor een beginnende zwangerschapsvergiftiging, vandaar alle alertheid. Uit de uitslagen kwam dat mijn bloeddruk inderdaad flink hoger was dan vorige week, maar niet verontrustend hoog (140/85) en ook zat er een spoortje eiwit in mijn urine maar dat duidde ook niet op vergiftiging want daar was het te weinig voor. Verder was de ctg goed en had ik een ' prachtecho' , kindje doet het supergoed en loopt helemaal op schema. Er is mij nu geadviseerd rustig aan te doen en bij toenemende klachten direct te bellen. Ook moet ik bij mijn volgende bezoek de dag van tevoren 24 uur mijn urine opsparen, zodat ze nog een keer goed die eiwit-test kunnen doen.

Toen ik mijn baas belde kreeg ik te horen dat ik vrijdag en maandag niet mocht komen werken en dat ik, wanneer ik me goed genoeg voel, pas dinsdag weer mag komen maar tot aan mijn verlof mag ik nog maar 6 uur per dag werken van hem. Hij was erg geschrokken en roept al maanden dat ik rustiger aan moet doen. Gek genoeg voel ik me ook weer een stuk beter nu ik thuiszit. Blijkbaar heb ik onbewust toch nog wel veel stress op het werk. Ik ga maar eens naar mijn baas luisteren denk ik.....

Simba, wat heerlijk, met je meisje douchen! Hopelijk gaat het jullie steeds gemakkelijker af!

Geplaatst

Jeetje Laika wat een toestand, dat je geschrokken bent kan ik me voorstellen. Nu in de relaxmodus en zo blijven he?

Geplaatst

He dames, goed te lezen simba, lekker douchen met de kleine;-) knuffelmomentje, maar hoop dat je ook een beetje kan rusten er na, volgens mij vlieg je van sanne, naar voeding naar verschonen en kolven en weer terug, respect! Gelukkig zijn jij en je man een topteam, langzaam aan stap voor stap vooruit, hoop ook zo dat de niersteen problematiek wegblijft!

Laika, jullie zullen wel geschrokken zijn! Petje af voor je baas, toppertje

Geplaatst

Jeetje Laika, dat is schrikken zeg! Doe je rustig aan? Luister goed naar je lijf hoor!

En wat een top baas. Gelukkig heb ik er ook zo 1. Dus luister maar goed naar m. ;)

Geplaatst

Hier op n krukje de vloer in de gang aan het schuren, terwijl manlief boodschappen aan het doen is... wat een bak, ben blij dat ik weer kan lopen. Volgens mij valt het mee... de vloer lijkt er ergrr aan toe te zijn.. ;-) ;-) ;-)

Geplaatst

Simba, fijn een baddermomentje met Sanne, nu lekker naar bedje toe en een rustmomentje voor jullie beiden!

Laika, jaiks, dat is toch wel even schrikken. Goed dat ze het zo in de gaten houden en dat toch alles in orde was! Fijne baas en goed luisteren naar hem! Heb ook zo'n fijne baas!

Henne, twijfel is toegeslagen. Wilde dat ik de laatste dagen van je kon overnemen, maar helaas, dat gaat niet. kan wel met je meeleven en je zoveel mogelijk positieve energie naar je toesturen! sterkte en fijne dag vandaag, vol met leuke afleidinkjes!

Sen, balen van je duim zeg! kan er evt. niet bemiddeld worden zodat je eerder terecht kunt?

Sab, rustig aan meid! je bent goed bezig, goed blijven drinken, zoveel als mogelijk is!

hier lekker rustig aan dagje. sta (stond) juist te strijken, gaan dadelijk wat plantjes voor achterom kopen en nog wat losse thee voor mijn moeder halen en dan, eens bedenken wat we straks gaan eten, oja...zou een spinazie-champignonsalade klaar maken (vergeet het steeds, hahahahahaha), maar heb ook zin op pizza, misschien dus wel beide.

Babeth, oefenweeën alweer achter de rug (vergeet steeds wat de regel ook alweer is, met het meervoud, wel of geen extra e en waar dan de trema op moet, zucht, niet goed opgelet bij Nederlands, hahahahaha).

verheug me onwijs op volgende week, iedereen eindelijk live te zien. lekker wijntje drinken, mjam mjam, weet iemand hoe het weer gaat worden???

ga weer verder met de strijk (heb me voorgenomen om zowel de was als de strijk toch maar te gaan bijhouden, hihihi).

liefs en tot later!

Tool

Geplaatst

Gelukkig valt het mee, maar zonde van de vloer. Krijg je het er wel van af?

Hier op n krukje de vloer in de gang aan het schuren, terwijl manlief boodschappen aan het doen is... wat een bak, ben blij dat ik weer kan lopen. Volgens mij valt het mee... de vloer lijkt er ergrr aan toe te zijn.. ;-) ;-) ;-)
Geplaatst

Nou Laika, jeetje, je bent echt eventjes teruggefloten!!! maar neem het advies van zkh en werkgever maar ter harte en nu niet je 8 uren in 6 uurtjes gaan proppen hoor!!! pas goed op jezelf!!!

Eef wat balen van de vloer, die geneest niet vanzelf zoals je enkel, gelukkig gaat het daar al beter mee!anders na de vakantie doen he.

Henne hoe gaat het met jou?

Geplaatst

Ja Eef, het was echt een knuffelmoment. En voor de rest bestaat het leven inderdaad uit voeden, kolven en verschonen.

Gisteren voelde ik weer een bepaalde drukbij mijnnier, merkte dat ik gelijk in de stress schoot. Jeetje wat ben je dan weer onzeker over je lichaam. Net als tijdens de behandelingen.

Bijna paranoide word je ervan...

Blij dat je enkel zich goed herstelt!!! Morgen lekker op vakantie!!! Blijf je wel op jezelf passen??

Geplaatst

Laika rustig aan voor jou dus. Wel even schrikken hoor. En wat een super baas heb jij.

Eef alles oké met jou alleen de vloer niet. Maar jullie gaan zondag toch lekker weg gelukkig.

Ik hen zin in zaterdag geen flauw idee wat het weer doet.

Geplaatst

Ga goed op mezelf passen, en die knuffelsmurfman hier doet de rest, moet weer op de bank, broodjes zijn gesmeerd, en we gaan in 2dagen rijden, hij wil niet dat t pootje belast wordt met autorijdwn, dus mag alleen naast hem zitten met pootje omhoog. De vloer is nu min of meer vrij van verf ( zacht grenen) maar flinke kale plek, na de vakantie kinken hoe we dat gaan oplossen;-)

syl je maakt me n beetje jaloers met dat verlekkerverlekkeren over de date.... wordt vast heel gezellig!

Geplaatst

Lekker Eef, bijna naar het heerlijke Italie. Kan je daar eigenlijk op internet? Vind je het fijn, mocht er een kleintje geboren worden, dat ik je dan sms?

Geplaatst

Haha, durfde het al niet te vragen.... graag!!! Misschien kunnen we wel intrrnet krijgen, maar moet het altijd even afwachten, sommige hotels beloven van wel, maar dan blijkt het hartstikke moeilijk.... denk wel dat het gaat gebeuren, bedoel, dat er n baby geboren gaat worden...

Geplaatst

eeeeeeeeef, ik vergeet jou helemaal vanmorgen! Wist al niet meer wat ik vergeten was, maar t is het klusverhaal van jou. Jeetje mens, hoe kan dat nou?? Voortaan wat voorzichtiger doen he? Gelukkig lees ik nu dat het al wat beter gaat en dat je een lieve man hebt die voor je zorgt.

Heeeeeele fijne vakantie alvast en tot over 2 weken of zo??

Geniet er lekker van en kom uitgerust en met een 'leeg hoofd' terug.

Liefs Sab

Geplaatst

Eef hele fijne vakantie alvast en goed uitrusten met dat voetje en die vloer dat komt wel.

Je krijgt een uitgebreid verslag en de volgende keer ben je erbij, jij bent dan de enige die nog niet is geweest dan.

Sab jij bent weer een beetje jezelf aan het worden, geen last meer van hormonen enzo hoop ik.

Even op en neer naar Brabant met 4 zakken Brabantse worstenbroodjes, hihi.....

En moeder natuurlijk!

Geplaatst

oh lekker syl die broodjes! jammie, k kom langs hoor,is maar 10 minuutjes haha

en ik word weer mezelf, uhm...baseer je dat ergens op of omdat...? haha

Geplaatst

Gekkie, tuurlijk wil ik dat doen.

Haha, durfde het al niet te vragen.... graag!!! Misschien kunnen we wel intrrnet krijgen, maar moet het altijd even afwachten, sommige hotels beloven van wel, maar dan blijkt het hartstikke moeilijk.... denk wel dat het gaat gebeuren, bedoel, dat er n baby geboren gaat worden...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden