Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Syl wat een rotsituatie... Het is zo ontzettend frusterend als je anders wordt afgeschilderd dan je bent. Je moet/wilt je dan gaan verdedigen voor iets dat je niet eens hebt gedaan. Dat is niet alleen dodelijk vermoeiend, het is ook nog eens hopeloos want de tegenpartij laat zich toch niet overtuigen. Been there, done that.... Heb rechtszaak moeten voeren voor uitkering ivm arbeidsongeschiktheid en werd op mijn 19e (!) afgeschilderd als een lui en depressief kind dat alleen maar 'ziek' was omdat ik bij mijn moeder wilde blijven. Euh....WAT? Maar verdedig je dan maar eens.... Het vreet je echt op en je hebt ook geen moment rust want elk moment kan er weer een brief komen of een telefoontje of wat dan ook waardoor je van slag raakt. Ik weet bij benadering dus hoe het voelt en hoop dat het zich allemaal snel oplost, want dat is eigenlijk de enige remedie. Sterkte!!!! Je bent sowieso een topwijfie dus laat je niet gek maken.

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Over bossen omzagen gesproken: het schijnt dat ik sinds een week heel erg snurk, manlief had vannacht zelfs overwogen op zolder te gaan slapen, oeps! Sorry, kan er niks aan doen...

Heb spijt dat ik tegen mijn moeder heb verteld gister van mijn dikke enkels want ja hoor: zojuist een mail met adviezen... Ze weet dat ik er een hekel aan heb en natuurlijk goed bedoeld maar op deze manier vertel ik voortaan maar alleen dat het goed gaat. Op de een of andere manier kan ik het niet hebben, komt ook door vroeger. Gelukkig gaan ze morgen 2 weken naar Kreta! Ik heb al gezegd: denk nou niet aan mij en ga lekker vakantie vieren!!

Geplaatst

Henne ik schrik van jou verhaal. En waarom gebeurt dit? Omdat een verzekering niet wilde betalen natuurlijk. Bij ons is het "zakelijk" maar bij jou persoonlijk om dan zo neergezet te worden. Alsof jij hierom vraagt.

Heel veel negatieve energie is dit. En dan idd onrust. Ik zit overdag met de gordijnen dicht en maak meestal de deur ook niet open. Ze komen dus thuis omdat daar onze BV's op staan. Daarom zo fijn op de camping daar komt godzijdank niemand :-)

Dit blijft wel bij de rest van je leven, dat vergeet je nooit meer als je zo wordt neergezet, schandalig! Het doorzettingsvermogen wat jij hebt hebben hun waarschijnlijk niet eens in hun grote teen!!!

Geplaatst

Haha inderdaad! Vanavond nog even bellen om ze goeie vakantie te wensen...

IVFSH: Ik ben even aan het googlen over vocht vasthouden en kwam dit tegen:

Drink geen vochtafdrijvende thee, en gebruik ook geen homeopathische vochtafdrijvende middelen. Dat zou een nadelig effect kunnen hebben op de werking van de placenta.

Want mijn moeder kwam meteen met een middel van dr. Vogel, haar goeroe, om vocht af te drijven maar dat mag dus niet. Ik weet niet of het ook voor jou brandnetelthee geldt hoor?

Geplaatst

Och Syl, het is lang geleden en ik heb er ju geen last meer van, maar dat machteloze gevoel kan ik me echt nog goed herinneren. Destijds stond er zonder aankondiging een psychiater op de stoep, echt bizar. Ik was toen ook bang om bijvoorbeeld eens naar de stad te gaan, had altijd het gevoel dat iemand me op de schouder zo tikken en zeggen "dit kan je wel, dus je stelt je idd aan". En een beetje 'angst' voor arboartsen, keuringsartsen e.d. heb ik er wel aan overgehouden, maar verder is het afgesloten. Ik weet alleen dus wel hoe naar het ook is om je in je eigen huis niet vrij en ontspannen te voelen. Brrrr.... Gelukkig kun je n dan naar de camping. Enig idee hoe kan deze situatie nog voort kan duren? Wan ondertussen sloopt het je langzaamaan dus wel.

Nieuws ip auto ring, heb net auto.nl ontdekt. Online nieuwe auto's kopen met korting. Als j dan idd mijn brikkie particulier kan verpatsen... Misschien een optie. Zag wel dat de Kia een levert je van 20 weken heeft, nadeeltje. En wat ik wil hebben ze net niet staan bij direct leverbaar. Wel iets om in de gaten te houden.

Geplaatst

Hoi allemaal,

Syl wat een gedoe toch bij jullie, het houd ook echt niet op zeg, en wat moeilijk te lezen dat er weer een rechtzaak aan zit te komen waar duidelijke afspraken over gemaakt waren! Zonder hormonen is het al om gestoord van te worden....sterkte!

Tool wat jammer dat de test negatief was, kans was misschien klein maar toch! Dan gaat het echt bijna beginnen voor jullie, wat spannnend! Als je in de buurt bent dan kom maar aan hoor, gezellig !!

Henne ik las jouw berichtje over de overburen, wat verschrikkelijk, inderdaad een kaartje en misschien een idee o. Ze wat later op te zoeken omdat je ze niet goed genoeg kent? Of misschien een bloemetje af (laten) geven, klein gebaar maar doet zo ontzegttend veel. Heftig!

Wat de auto betreft, leuk een andere uitzoeken maar moeilijk!! Persoonlijk vond ik de ka er leuk uitzien maar ben geen ford fan haha.

Fren wat een gedoe zeg, kan me je gevoel wel voorstellen, maar ook lastig als het niet e ht begrepen wordt...maar klopt wat je zegt, kleine maatjes zijn ze zo uit, bepaalde merken vallen klein ( Mexx) en wie weet hoe groot jullie prinsesje is bij de geboorte.....zou je dit soort dingen niet aan kunnen kaarten om hun KOOp woede te temperen?

Sab bedankt voor de tip, ga het opnemen!

Hahah ons Poepkleed....iPad hè ,

Testr wat een mooie test, kom maar op met de bloedwaarde en de echo! ( en ticker ;-))

Esther zag dat je online was, hoe gaat het met jou, jullie? En je moeder?

San jullie ook een verrassingsbezoek aan je moeder, leuk zeg! Wij gaan ook zodadelijk.

Geplaatst

Hi lieve meiden,

Al weer schandalig lang niets van me laten horen of gereageerd op jullie mails... shame on me!! Sinds we terug zijn van vakantie erg druk geweest: schoonouders, ceremoniemeesters voor bruiloft zwager, vrienden zien, huis verkoopklaar maken en werk. Ik ben gevraagd de werkzaamheden van mijn collega over nemen in verband met een nieuw primair systeem dat 1 december a.s. live gaat. Erg leuk en voor mij een uitdaging maar ook erg intensief (zeker als collega er een beetje een puinhoop van heeft gemaakt). Moet binnen twee weken zes werkinstructies opleveren voor een programma dat ik nu pas een beetje leer te kennen;-) Maar goed, wat extra uren werken nu (altijd fijn om extra vakantie te hebben volgend jaar) en het maakt dat ik nu even niet hoef na te denken over wat we nog willen of juist niet meer willen. Struisvogelen dus:-) Genoeg over mezelf nu.

@Miki, WAUW wat een geweldig super nieuws om te lezen! Na alles wat je hebt meegemaakt nu dit resultaat. SUPER en alvast gefeliciteerd. Jouw nieuws maakt dat ik toch ietsje sneller een mail naar dr Pfeiffer ga sturen;-) Wellicht... Als ik tijd heb;-)

@Syl, wanneer komt er nu eens rust voor jullie??!!! Ik herken eea van een situatie bij mijn ouders. Slopende periode en het kost zo enorm veel energie. Het vreet je ergens een beetje op, dat onrecht en telkens strijd moeten leveren. En jullie niet alleen op dat vlak maar ook nog op meerdere vlakken. Sterkte meis!!

@Tool, spannend... weer in de race na een lange rustpauze. Ik duim voor jullie m'n duimen blauw en hoop met heel mijn hart dat het geluk deze keer met jullie is!

@Henne, leuke auto's uitgezocht! Nu nog definitief kiezen, lastig hé?! Op mijn werk hebben wij Aygootjes rijden: prima voor in de stad, handig te parkeren maar de achterbak is niet gemaakt om wat mee te nemen. Erg onhandig want idd hoge drempel en erg klein. Logisch dus dat die afvalt als je toch mag kiezen!

@rest, nu een snelle douche en dan met de hele family een hapje eten op een gezellig terras in de stad! Nog even genieten van het mooie weer hier.

Voor allemaal een dikke knuffel en weet dat jullie regelmatig in mijn gedachten zijn!

Liefs,

Geplaatst

Hi ceeke! Leuk van je te lezen, mooi dat je een nieuwe uitdaging hbt op je werk! Je klinkt energiek.

Caroline: bedankt voor je berichtje over de thee. Die vriendin had et van haar vk, met idd de mededeling dat het niet meer dan 1 kopje per dag moet zijn. Daar kom ik om eerlijk te zijn niet eens aan: ti's NL niet zo lekker, haha. Als je nog meer tips tegenkomt hoor ik ze graag.

Hier weer terug thuis, ben ff een half uurtje tijdschrift aan het lezen, onder het mom 'beetje moe'. Had gewoon zin om heel even alleen te zijn :-).

Fijne avond allemaal!

Geplaatst

Meiden,

Weer veel te lezen gehad, maar ook bijna alles weer vergeten.

Syl, hou jehaaks het is niet niks.

Tool echt weer in de volgende ronde. Spannend.

VErder hebben we gisteren veel gedaan.

Ik had vrijdag al een groot deel van de badkamer klaar. Maar kan niet met mijn armen boven mijn macht werken. Dus dat heeft alwin zaterdagochtend gedaan. Om 11 uur was de badkamer kaal. Toen moest alles nog naar beneden. Badkamer is nu klaar om weer op te bouwen en de slaapkamer moetennog leeg. A gaat maandag weer aan de slag daarmee.

Vandaag lekker getourd op de scooter en lekker releaxed gedaan. Ga zo lekker in bed televisie kijken.

Dikke knuffel voor iedereen

Wie gaat er nu eigenlijk allemaal mee de29e en wordt het den bosch?

Geplaatst

Jeetje goed bezig zeg Ruby! Wij moeten nog steeds een aannemer laten komen...

Vandaag anderhalf uur gefietst! Pfff... zadelpijn! En af en toe steken in mijn buik, was misschien iets teveel van het goeie...

Geplaatst

hey meiden...

sjonge wat een ontwikkelingen hier weer zeg! Allereerst Miki nu officieel proficiat! Van harte zeg...wat bijzonder voor jullie twee. Hoe voelt het?

En Tool jij ongi geworden en weer in de race...spannend hoor. Ik kan me zo voorstellen dat het ook mixed feelings oplevert.

Henne jij positief geïnspireerd door miki? Vind je het ook niet ergens weer heel erg eng om te beginnen? En toe aan een nieuwe auto...lastig hoor! Kost een berg, levert zo weinig op hé! Maar heel eerlijk bekennen...ik ben gek van mooie auto's! Erg hé voor een vrouw *bloos*. Veel plezier bij het uitzoeken!

Sab wanneer ga jij nou weer van start? ben het een beetje kwijt!

Caroline wat gaat het hard bij jou hé! Alweer 17 weken! Het wordt wel tijd voor een buikfoto! Ben zo benieuwd! Voel je je goed?

Syl...een paar moeilijke dagen achter de rug emotioneel gezien en weer in zwaar weer wat de zaak betreft. Gunst ik moet zeggen dat ik het telkens echt met je te doen heb. Je klinkt soms echt wel moedeloos maar tegelijkertijd ook weer zo sterk! Ik vraag me af waar jij toch elke keer weer de power vandaan haalt om door te gaan!

Guusje hoe is het met jou meis? voel je je alweer iets beter?

En Ceeke fijn weer wat van jou te lezen. Je klinkt ergens wel opgeruimd en positief, is dat ook zo? Wel met leuke dingen bezig momenteel! Geniet ervan!

Ruby wat ben jij toch aan de klus! Ben je er nog niet zat van? en je had tegenslag in het zh afgelopen week!? Balen zeg! Wat een uitstel op deze manier hé!

Fren en Ivfsh bij jullie alles rustig geloof ik? Fijn! Genieten jullie een beetje?

Babeth hoe is het met jullie kleine meid? Wat een prachtige foto's op hyves! Het is wel een wolkje hoor!

Hier kabbelt alles rustig voort. Tussen Gerard en mij is het redelijk rustig. Na lang zoeken heb ik een psycholoog gevonden waar we dinsdag de intake bij hebben gehad. Het voelt wel goed eigenlijk, een soort vertrouwd ofzo. We merkten allebei wel tijdens dit gesprek dat er zoveel onverwerkt en weggestopt verdriet in ons zit. Bij mij meer dan bij Gerard geloof ik maar ik schrok ook wel een beetje van Gerard. Volgende week tweede gesprek. Ik ben benieuwd. We kregen al wel allebei een opdracht mee, Gerard moet na gaan denken waar zijn grenzen liggen wat betreft de behandelingen (ik ben vorig jaar begonnen over opnieuw starten terwijl het Gerard veel tijd heeft gekost om hierin mee te kunnen en Gerard is er eigenlijk wel echt 'klaar' mee, hij is zo toe aan rust en stabiliteit). Ik heb aangegeven dat ik merk dat ik toe ben aan rouwen...verwerken van het verlies van iets wat je nooit gehad hebt. Alleen al het uitspreken van deze dingen maakte dat ik zo moest huilen. Ik kreeg echter wel mee dat je pas echt kunt gaan verwerken en rouwen als je keuzes maakt...

Dat laatste vind ik wel heel erg moeilijk. Ik weet wel dat ik klaar ben op de manier waarop we het nu doen. Nog meer behandelingen op deze manier heeft geen zin volgens mij. Enige wat nog kriebelt bij mij is dat eicellen in laten vriezen. Als we echt besluiten om te stoppen...ga ik later dan geen spijt krijgen? Moet ik ergens een deur op een kiertje laten staan voor later?

Gek voorbeeld misschien maar ik heb mijn groentela nog vol liggen...als we besluiten om te stoppen dan moet ik die ook gaan legen. Dat doet pijn, zo hard voor gespaard voor nog een poging. Als ik het weg doe worden dingen zo definitief. Pffff....moeilijk.

Maar al met al wel fijn dat we deze stap hebben genomen samen. We gaan hier het maximale uit halen.

Ondertussen hebben we ons weer aangemeld voor adoptie. Wachtlijst voor de cursus een jaar dus dit jaar kunnen we samen gaan gebruiken om keuzes te maken, dingen te verwerken etc.

Nog een weekje werken en dan gaan we samen een lang weekend naar Limburg (heerlijk mountainbiken en wandelen) en van maandag tot vrijdag naar Parijs samen. Kijk ik ook erg naar uit. Even er helemaal samen uit. We hebben er wel over nagedacht om een zonvakantie te gaan doen maar ik denk dat het voor ons beter is op dit moment als we lekker bezig zijn samen. Afgelopen zomer veel niks gedaan en het was confronterend om toen tot de ontdekking te komen dat je elkaar momenteel weinig te vertellen hebt. Op deze manier heb je fijne daginvulling en af en toe lekker samen uit eten etc waarbij er tijd is om samen te bomen over e.e.a.

Met mijn moeder gaat het redelijk. De laatste biopten en blaasonderzoeken wezen uit dat de chemo aanslaat. Tegenvaller is dat ze nog drie jaar lang om het half jaar chemo's moet ondergaan i.p.v. februari de laatste te krijgen. Blaascarcinoom heeft een hoog recidief (70%) en zolang doorgaan met chemo's is puur ter preventie. Ze wordt steeds zieker van de chemo's dus dat viel haar wat tegen. Maar verder alleen maar dankbaar hoor! Goede berichten!

Met zus gaat het matig...maar ik kan haar niet helpen! Ze heeft zelf een gezin met zeven kinderen waar ze samen met haar man verantwoordelijk voor is. Ik weet het ook niet hoor!

Ik duik zo lekker mijn bed in. Morgen loop ik een dag mee op de intensive care, veel zin in! Hoop een goede indruk achter te laten voor als ik straks wil gaan solliciteren!

Meiden ik lees mee hoor! Vind het alleen en beetje moeilijk om echt te reageren. ik merk dat ik erg op mezelf gericht ben momenteel en weinig te melden heb! Komt wel weer!

Dikke knuffel voor iedereen hier!

Geplaatst

Es goed wat van je te horen. Gied plan zo.n doevakantie.ondanks alles klink je'goed' . Hel veeeeeeeel plezier mirgwn op de ic.

Liefs Sab

Geplaatst

mirgwn??? Ha ha! Lang leve iphone?

Voel me ook beter dan paar weken geleden hoor! Maar zie gewoon als een berg op tegen alle emoties waar ik me doorheen zal moeten gaan worstelen. Bah zo geen zin in! Struisvogelpolitiek, dat weet ik, maar gewoon niet leuk!

Geplaatst

heeee meiden, ik kom ook weer even kijken hier.

Heb al een week niets meer gelezen. Degenen die mij op facebook hebben zullen er wel wat over gelezen hebben. We zijn de hele week met zn allen op zoek geweest naar Spike, de 6 maanden oude Jack Russel van een vriend van ons. Die vriend van ons was vorige week zondag op bezoek bij zn moeder en ging even chinees halen. Dat beestje is heel aanhankelijk en is de deur uitgeglipt om z'n baasje te zoeken en toen is'sie verdwaald. Hij was flink aan het zwerven over een aantal vakantieparken op de grens van Hoek van Holland en 's-Gravenzande. We werden iedere keer gebeld dat hij werd gespot maar mensen kregen hem niet te pakken, hij was in paniek. Uiteindelijk hebben we hem gisteren zelf in Monster teruggevonden en te pakken gekregen. Het beestje was behoorlijk in shock en erg vermagerd, zat onder de vlooien, heeft een verbrande snoet van de zon en verbrande voetkussentjes van het vele lopen over het hete asfalt. Maar gelukkig is hij nu weer veilig thuis en kan hij lekker bijkomen. Ik heb ook zere voetzooltjes nu, van het urenlang lopen en zoeken dag in dag uit. Ik heb echt megablaren daar zeg je u tegen. Maar dat gaat wel weer over.

Ik heb niets teruggelezen maar als ik deze pagina lees dan begrijp ik dat Miki positief heeft getest!!!!!! YIIIIIIIIIIIHAAAAAAAAAA!!! gefeliciteeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeerd

rest lees ik komende week weer bij als het lukt

Geplaatst

Sen wat een toestand zeg! je bent maar druk met je beesten! Volgens mij is er afgelopen zomer ook iemand weggelopen toch?Zeg ik zie trouwens in je handtekening dat je deca nodig hebt...heb ik nog wel voor je! Geef maar een seintje!(om maar direct de daad bij het woord te voegen *grijns*)

Geplaatst

Esther goed van je te horen en verstandige keuze: Parijs! Genoeg te doen, veel plezier alvast. En praten moeten jullie toch blijven doen, maar dan is het wat meer ongedwongen hopelijk.

Sen ik heb het gelezen, was blij dat ie gevonden is! Je hebt het inderdaad met druk met die beestjes...

Zo, ik heb me toch een pijn aan mijn kont van dat fietsen! Pfff... moet het weer meer gaan doen geloof ik, jeetje. Kan er ook nog wel bij naast pijnlijke handen en opgezwollen voeten, jeeh... Maar verder gaat het goed hoor :-)

Geplaatst

Caroline spreek uit ervaring ... Die zere kont gaat over hoor! Zo'n last van gehad de eerste paar x mountainbiken!

Geplaatst

Oh ja, jij was zo goed bezig op de mountainbike! Ja, ik weet het: als je een paar keer een stuk gaat fietsen wordt het minder. Ik ben niet zo'n fietser, ga liever lopen en anders de auto... Maar omdat ik nu vocht vasthoud in mijn voeten las ik ergens dat lopen minder goed is omdat alles dan natuurlijk naar beneden stroomt en dat je dan beter kan gaan fietsen... Dus vandaag de daad bij het woord gevoegd... vriend keek me heel raar aan en begon te lachen toen ik het voorstelde maar hij was wel trots op me!

Geplaatst

Nou ja zeg! Heb ik gisteren afgesloten en open ik vandaag weer ons topic!! Heb ik nog nooit meegemaakt, waar zijn jullie allemaal?

Ga zo maar eens zwemmen, heb eigenlijk geen zin maar moet van mezelf. Benieuwd of er wat berichten staan als ik terugkom... Tot straks!

Geplaatst

Ben er wel hoor, maar was tussendoor ff druk. Straks met ons manneke naar het CB dus wil van te voren ff thuis alles "af" hebben. Vanmiddag intake op kdv en kennismaking met de groep. Vind het best spannend worden. Over 4 weken gaat ons manneke er al heen.

Morgen voor het eerst cursusdag, ben benieuwd of ik mijn hoofd er een beetje bij kan houden, vooral later op de dag. Gelukkig is papa thuis voor hem en over 2 weken schoonmama. Scheelt in mijn beleving enorm dat hij eerst 2 dagen thuis is als mama een hele dag weg is en daarna pas naar kdv hoeft.

Lekker zwemmen Caro!! Ik ga een vriendin vragen of ze samen met mij wil gaan zwemmen, ik wil mijn conditie weer opkrikken en het nodige afvallen, voel me net een walvis hihi. Mag ook he eventjes na een bevalling.

Miki lekker gedroomd??????

Henne weer aan het werk??

Syl samen gezellig geweest op de camping met J gister?? Klote zeg weer met bedrijfs ellende. Geld maakt niet gelukkig zeggen ze maar het is zo verdomd makkelijk als je er genoeg van hebt. Wel heel schandalig dat ze jullie leugenaars noemen e.d. Zeker als het niet gegrond is en er al betaald is, dat is toch te bewijzen?? Sterkte en succes daar weer mee.

Tool aan de snuif snuif, vies spul zei je?? Moet je het lang gebruiken??

VErder ben ik het al weer kwijd.... Allemaal een dikke knuffel!!

Gister dus naar ouders geweest. Met mijn moesje gaat het naar omstandigheden goed. Ze moet in totaal 5 bestralingen hebben, de eerste 2 zijn achter de rug en vandaag, wo en vrij nog en dan is ze klaar. Het is een ontzettend zware bestraling, vandaar dat ze "maar" 5 x hoeft. Ze moet 50 min stil op haar rug met armen omhoog liggen en ze bestralen bijde longen na elkaar. Ze is er ontzettend moe van. Kun je nagaan hoe het lichaam op zoiets reageerd. Ze is ook ontzettend mager..... Maak me zorgen om haar en dan is 2 uur rijden toch best ver weg wonen als ik eerlijk ben. Ze waren heel blij dat we kwamen, deed moeders goed. Ze is er heel voor en dan glimlacht ze weer "echt" voor even. We hopen er het beste maar van, wachten is onze 2e natuur inmiddels wel geworden.

Nog even genieten van het mooie weer als je daar de gelegenheid voor hebt, ik geloof dat het morgen weer voorbij is en donderdag gaat het stormen??? Nou we nemen het maar bij de dag.

Geplaatst

Even snel vanaf mn werk. Weer aan de slag, erg moe. Gistermiddag/avond echt even een flinke dip. Ben zoooo moe van alles. Nou ja, we werken eraan denk ik dan maar.

Miki al bloed geprikt?

Caro ik vind je erg stoer met het wandelen, fietsen en zwemmen! Wel op je grenzen letten he!

Esther heel veel plezier volgende week alvast. En fijn dat je een psycholoog gevonden hebt die goed voelt. De angst voor het onder ogen zien van je verdriet .....erg herkenbaar. 'Gewoon' doorgaan lijkt zoveel makkelijker, maar het vreet je ondertussen op van binnen.

Meiden, ik ga snel verder. Kom vanmiddag nog wel spieken voor Miki haar hcg....

Geplaatst

Miki succes!

Henne, sterkte meis, knuf van mij.

Caro goed bezig zeg! Ik ben later terug met meer.:)

Geplaatst

Henne, Es, knuffel. Ik weet zo hoe het voelt.

Caro, lekker druk metrbewegen!

Sandra, heftig van je moeder. Maar wel goed dat jullie een glimlach hebben gebracht. Tripje meer dan waard.

Tool, re you superfucked yet?

Es, veel plezier op dr ic!

Hier inderdaad bloed geprikt, nu geduld. Tussen 13:30 en 15:30 bericht. Weet al dat ze nieuw protocol hebben qua 1e echo. Niet meer op 6 weken 2 dagen maar op 7 wekem. Dan moet het echt kloppen en voorkom je de ongerustheid van te vroeg kijken.

Inderdaad Witje, wachten kunnen wij experts inmiddels wel!

Geplaatst

Miki, succes meid!!! Ik ga duimen draaien voor een mooi hoog HCG. Vanmiddag kom ik geregeld even kijken ;-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden