Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Pauze:

Henne: pauze, fysiek en mentaal in balans komen, in 2012 cryo poging met prednisolon

Sylvino: acupunctuur, afvallen, gezond leven, geldt ook voor man!!!

Guusje: Herstellen na curretage. 7 februari gesprek ferti arts

Tool: op basis van immunologisch onderzoek besloten om verder te gaan met poging 5, met prednisolon en evt. intralipid. aan de supplementen vit. D+omega 3, laatste 5 kilootjes kwijtraken (dus eigenlijk ook een beetje al in het voortraject)

Zara: Voor nu genieten van wat wel is en oriënteren op mogelijkheden

Sen: Orienteren op volgende poging, weer wat onderzoeken afwachten....

Roestvlek:

Ceeke:

Spaatje:

Sab:

Voortraject:

Behandeling:

Zwanger:

Ivfsh: (uitger. datum 07-01-2012)

Fren: (uitger. datum 17-02-2012)

Caroline: (uitger. datum 6-3-2012, mijn verjaardag)

Miki: (uitger. datum 9-6-2012)

Geboren:

Simba bevallen 18 juli 2011 van dochter Sanne Jasmijn

Ursela bevallen 2 augustus 2011 van zoon Storm

Sandra bevallen 5 augustus 2011 van zoon Ruben

Babeth bevallen 8 augustus 2011 van dochter Imke

Laika bevallen 16 oktober 2011 van zoon Jim

Dublin bevallen op 9 dec 2011 van dochter Caitlin

Nieuw hoofdstuk na mmm:

Eef: Verder met ons leven.

Rubster: Verwerken is begonnen. Nu verder met ons leven

Kaartje: We gaan verder met ons leven. We gaan ons verdiepen in pleegzorg

Esther: Eerst verwerken en dan verder zien.

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Zucht, veel bloed verlies hier. Vanmorgen werd ik wakker om te plassen, zag ik dat ik goed aan het bloeden was :( Nu is het wat minder, maar toch even contact gehad met het zkh. Er gaat zo een arts terug bellen. WAT NU WEER?

Geplaatst

yakkes guus, daar zit je echt niet op te wachten...

Sterkte!

Hier ook balen: in mn vakantie helemaal geen rug- en beklkenklachten gehad, maar zat een half uur op mn werk en het is weer raak. Heb al kussentjes en andere stoelen geprobeerd, maar helpt allemaal niet. ZO duren 3 weken nog erg lang. Straks naar de fysio, misschien weet hij raad...

Geplaatst

Guusje dat is zwaar kut, om het zo maar te zeggen. Weet je inmiddels al meer? Als je het zelf niet vertrouwd: overdrijven. Anders zeggen ze standaard dat het erbij kan horen en loop jij alleen maar langer met de ellende. heb je ook koorts oid of alleen bloedverlies?

Fren ook balen, hoop dat de fysio een goeie tip heeft. De meeste werkplekken zijn sowieso al funest voor je rug, ondanks alle arbo, laat staan als je zwanger bent.

Geplaatst

Wat vervelend fren, misschien heeft de fysio tips voor je. Maar geen leuke eerste werkdag zo

Guusje, bah wat is dit nou weer. Ik hoop dat het bloeden gauw stopt. Hou je taai meid ik denk aan je

Sandra, wat een moedig en begrijpelijk besluit. En ik begrijp ook helemaal dat je sylvester zo erg mist. Het valt niet mee als je je beessie

Geplaatst

Ik heb vandaag de kliniek gebeld of de echo vervroegd kan worden. Zou eigenlijk volgende week maandag zijn. Ik mag morgen aan het eind van de middag komen. Vind het doodeng

Ik ben nu ook weer behoorlijk misselijk en nu maak ik me daar weer zorgen over arghhhh erg ben ik hè het is nooit goed. Ik lijk wel een mol, zo lang slaap ik. En ben nu helemaal gaar. KAn zo weer slapen. Ben zoooo moe. Maar wil toch even een frisse neus halen. Hè bah klinkt wel als een klaagzang en dat wil ik niet!

Geplaatst

Mik ik heb wel al gelezen in de augustus topic maar durf mezelf nog niet aan te melden. Net zoals ik mezelf nog niet in het lijstje bij de zwangeren durf te zetten.

Geplaatst

Henne, geen koorts gelukkig, en het bloeden is ook zo goed als gestopt. Ik maak me niet zo'n zorgen, maar wil wel weten wat het is. Ook wat stolsels verloren. Het zullen vast nog wat restjes zijn. Ik heb gelukkig geen buikpijn gehad, maar wel pijn in mijn onderrug.

Heb nog geen telefoon gehad uit het zkh, ik wacht het rustig af. Wachten zijn we tenslotte goed in! Fijn dat je morgen al voor een echo mag, ik hoop dat het je zorgen wat zal weg nemen.

S€n, ooooh, die onzekerheid ook! Ik kan me het helemaal voorstellen.

Geplaatst

Hee meiden,

Guusje: wat gek dat bloedverlies. Ik zou zeker ook even aandringen op een afspraak met echo. Moet wel zeggen dat ik na tweede miskraam ook al heel snel weer mijn menstruatie had. Lichaam ging heel snel door, sneller dan ik....

Sandra: goed dat jullie voor nu een beslissing hebben genomen, geeft rust. Had je eigenlijk nog reactie gehad op je vraag om voor 1 jaar te verlengen?

Fren: heb jij wel eens zo'n grote fitness bal uitgeprobeerd om te zitten? Doet me normaal al goed, en nu merk ik dat ik er veel baat bij heb. Ligt nu hier in de woonkamer en ik zit er vaker op terwijl ik achter pc zit, maar ook als ik tv kijk ofzo. Houdt je rug actief.

S@N: vandaag weer echo: heel goed, hoop dat je wat meer gerustgesteld wordt meid!

Henne: t blijft oneerlijk dat jij (en natuurlijk de anderen) nog steeds met een lege buik zitten. Het is bizar dat we nu al twee keer op eenzelfde wachtbankje en uitgerekend topic hebben gezeten. Kan me jouw berichtje nog zo goed herinneren dat je me stuurde dat jij een posi test had en hoopte dat ik ook positief zou testen... Was een heel lief berichtje en daarna ging het zo rottig mis bij jou.... Mijn duimen gaan overuren draaien als jullie meiden straks weer met behandelingen starten: Tool, Syl en jij. Het is jullie zo ontzettend gegund!!!

Dat brengt me bij Sylvie: wat vervelend dat je zo'n rotte oud en nieuw had.... wel heel fijn dat je goed hebt gepraat met Jeroen! Spannend om weer te starten, goed dat je een datum hebt om naartoe te werken!Ben zelf niet goed in afvallen en veel sporten, maar de behandelingen konden mij altijd wel motiveren. Heb het volgens mij wel al eens geschreven, maar ik vond de bootcamps echt heerlijk om te doen. 1 of 2 keer per week keihard sporten, een instructeur die je door laat gaan en daarna zo moe dat je even helemaal leeg bent. Die uurtjes stonden mijn hersens tenminste ook even helemaal stil. Misschien wel wat voor jou?

Hier nog een gezellig dagje, net als met Kerst wordt ook nieuwjaarsdag hier gecompenseerd. Dus ar heeft vandaag nog vrij! Hij is nu even rennen, maar vanmiddag nog even samen erop uit, al is het maar even wat drinken in de stad ofzo.

X voor allemaal!

Geplaatst

Ja gek he dat een beslissing gewoon zo'n rust kan geven. Ik heb idd antwoordt gehad op de vraag van de invriestermijn. Ze zijn het hele invriesprotocol wat betreft verlengen en kosten en betaling aan het veranderen dus konden ze me er geen antwoord op geven. We wachten tot we een brief krijgen met de vraag of we willen verlengen of afstaan aan de wetenschap of vernietigen. Pff wat een keuzes, maar we hebben afgesproken samen om ze aan de wetenschap af te staan als we ze niet zelf gaan gebruiken. Wat zal dat een moeilijke handtekening worden, dat zeker, soms wilde ik dat ik die keus niet had. Ik weet dat het voor sommige pijn doet dat ik dit zo zeg, maar ik wens niemand de zw toe die we gehad hebben ook al weet ik dat het altijd erger kan. Wij zouden het niet nog eens aankunnen op deze manier en dat vind ik tegen over Ruben ook niet eerlijk. Stel je voor dat ik daardoor bijna een jaar van zijn ontwikkeling "mis". Dat willen we niet, ook al weten we dat elke zw anders is. Er schijnt een boek te bestaan over enig kinderen met verhalen van voor en tegenstanders (als je daar al van kan spreken) en ervaringen van enig kinderen zelf. Dat wil ik graag lezen, ook om nog meer rust te creëren in mijn hoofd. Er zijn best veel mensen in de omgeving die het "zielig" vinden als een kind alleen blijft. Ruben is niet alleen. Hij heeft eigenlijk 14 broers en zussen die het helaas niet gehaald hebben en dat verdriet zullen we ook altijd nog meesjouwen helaas. Ik heb onderhuids (nog) veel last van in mijn ogen onze verloren kindjes. Wel hoop ik dat alles zijn plekje gaat krijgen in de toekomst. Ik ben soms nog best boos en gefrustreerd over hoe wij dit alles hebben moeten doorstaan. Het is en blijft zo oneerlijk dat mensen met een diepe wens met lege handen achter blijven en anderen maar doorfokken en het "foutjes" noemen of hun kroost verwaarlozen. Wat kan ik daar kwaad om worden. Maar goed, de tijd zal het leren en afscheid nemen van een droom, op welk niveau dan ook is en blijft een rouwproces. Het wordt natuurlijk wel verzacht door onze prachtzoon!!!

Syl we hebben nog niks gehoord van de autopsie. Aan de ene kant wil ik het graag weten, maar stel nou dat het iets is waar we wat aan hadden kunnen doen...... ach het hele leven bestaat uit keuzes maken en er zijn geen foute keuzes. Ik denk dat de fokker pas weer contact opneemt als het rapport af is over een week of 2 a 3.

Sen fijn dat je morgen aan het eind van de middag een echo hebt, de onzekerheid blijft, maar het steld je eventjes gerust!!

Fren zitten is het ergste voor je bekken, ik had toen ik verlof had ook minder last dan toen ik werkte. Er zal weinig aan te doen zijn, je kan idd zo'n bal proberen die ivfsh voorsteld. Sterkte ermee, ik weet hoe moe en hoeveel pijn het kan geven. En anders is het jammer voor je werkgever, maar ziekmelden is anders de enige optie. Hopelijk heeft je fysio nog tips, 3 weken zo door moeten is idd nog lang op die manier.

Geplaatst

dames, wat gaan jullie hard allemaal.

Sen een echo zo snel alweer.

Guusje, ik had ook gewoon nog bloedingen en stolsels na de curretage.

Fren, moeilijk hoor die pijn, misschien toch die bal.

San, ja het is allemaal zo dubbel. Cryo's vor de wetenschap. Snap wel dat je het moeilijk vind wat betreft de verloren kindjes. Dat heb ik ook.

Syl, een datum om naar toe te werken. Misschien wel goed.

Ivfsh, doe je rustig aan, wel even lekker naar buiten.

Naomie en freya welkom. en heel veel succes met wat er op jullie pad komt.

Kaatje, druk op het werk? Met de kat die die korstjes had nog eens naar de dierenarts geweest. heeft een prednisonprik gehad en over een maand terugkomen. De arts denkt iets met het immuumsysteem. Afwachten dus.

Henne, jij al aan het plannen geweest voor de cryo?

Sorry dames dat ik het moet zeggen, maar ben echt heel blij dat ik dat plannen, prikken en wachten niet meer heb. Is dat raar?

Wel heb ik veel last van bijwerkingen van de lucrin waardoor ik nachten wakker lig en opvliegers heb en gewoon storm in mijn hoofd. Kom er maar niet vanaf. Morgen even overleggen met de arts. Die mensen denken alleen aan een oplossing voor de endometriose, maar vergeten even hoe erg de bijwerkingen kunnen zijn.

Dikke knuffel voor iedereen

Geplaatst

Rubster, het is helemaal niet raar dat je "blij" bent van het wachten, plannen en prikken af bent. Dit is bij ons onder andere de rede dat we na de cryo's (mocht het niet lukken) stoppen. Dat wachten en iedere keer die onzekerheid, wij zijn het zo zat! Moe van de mmm. Ik denk dat iedereen hier dat wel snapt, al merk ik om mij heen (vrienden, fam) als ik het ze vertel, dat ze eerst even raar opkijken als ik zeg ""we zijn het allemaal zo zat"" Maar ze realiseren zich niet welk pad we al bewandeld hebben.

Wat balen van alle bijwerkingen zeg! Het is ook zo'n rot spul. Ik hoop zo dat ik het nooit hoef te gebruiken en dat de endo niet meer gaat opspelen. Ik hoop dat er morgen een oplossing komt, al is het maar een beetje.

Geplaatst

Ohja, net arts gesproken. Ik hoef me geen zorgen te maken, bloeden is gestopt, en geen koorts. Mocht er weer een bloeding komen dat weer bellen, dan gaan ze voor de zekerheid een echo maken. Fijn idee, maar hopen dat het niet nodig is.

Geplaatst

Ruby ik vind het ook helemaal niet raar dat je dat zegt. Dat plannen, prikken en alle gedoe is zo bepalend.

Guusje gelukkig maar!

Geplaatst

Hoi hoi

Guusje gelukkig geen reden voor ongerustheid, goed dat je de arts even gesproken hebt!

ik kan me wel voortellen dat je de behandelingen, onzekerheid, hoop en angst op een bepaald moment beu bent, helemaal niet vreemd!!

Rubster ook niet gek dat jij "Blij" bent met de rust t.a.v. Prikken ed alleen die bijwerkingen zijn toch ook echt ellendig zeg, dat ze daar toch eens iets voor zouden vinden....

Ivfsh, lekker nog mee aan het schrijven, mijn droom was dus echt een droom haha

Fren wat ellendig van je pijn, ik zou niet weten wat zou kunnen verlichten, al klinkt die bal van ivfsh wel goed?sterkte met de laatste loodjes meid.

Syl ik vind het rot om te lezen hoe je oud en nieuw doorgekomen bent.....en dan ook weer goed gesproken en eea in de planning.hoop dat deze planning op een bepaalde manier ook wat rust zal geven. Wat gaat het trouwens goed met het afvallen, superrrr!!

Sandra, nog even en dan hebben jullie de sleutel van jullie nieuwe stulpje, heerlijk! En met zeggen dat ik wel bewondering heb voor jullie besluit. Ik ben er van overtuigd dat een kindje alleen ook erg gelukkig en sociaal kan opgroeien maar moet eerlijk zeggen dat ik laatst bijna in tranen was toenik bij een vriendin was en zag hoe haar dochtertje van 6 haar broertje van 3 een lieve knuffel gaf....toen moest ik echt slikken. Wij hopen op nog een wonder maar zijn er totaal nog nietover uit....wat dat betreft leef ik nog even als een struisvogel......

Sen, ik hoop dat je na je echo van vanmiddag weer wat gerustgesteld bent.

Ik wacht nu op het telefoontje van het kdv, ze bellen als Imke wakker is.....

Geplaatst

Ruby heel begrijpelijk dat het zegt hoor. Wij waren dat allesbepalende ook zo zat. Vandaar dat het ons heel veel rust gaf dat we besloten hadden dat we na de 4e poging stopte als het niet zou lukken. Het is dan wel gelukt en sommige mensen begrijpen ook niet dat we niet een nieuwe poging zouden wagen voor een 2e, omdat we toch weer nieuwe pogingen vergoed krijgen. Wat een domme opmerking vind ik dat, alsof we het daarvoor deden, voor de vergoedingen.

Balen van je bijwerkingen van de lucrin. Is er nou verder niks meer wat ze kunnen doen zodat je die troep niet meer hoeft te spuiten????

Het ontroerd me dat jullie respect hebben voor onze keuze. Was zeker geen makkelijke keuze, maar wel de onze. Babeth waarom stuisvogel spelen? Jij/jullie zijn nog niet beland op het punt om de keuze te maken en ieder doet dat op zijn eigen tempo en manier. We zijn een geweldige groep hier!!!!!!

Guusje goed dat je de arts hebt gesproken, steld wel gerust neem ik aan? Jammer dat al die ellende altijd zo'n lange nasleep heeft.

Babeth hoe heb je het ervaren?? Imke naar de opvang?? Ik vind het soms stiekum best lekker als ik late dienst heb en voor ik begin een kleine 2 uurtjes voor mezelf heb voor ik aan het werk moet. Maar wennen was het in het begin wel hoor. Hoe vaak gaan jullie gebruik maken van de opvang??

Geplaatst

Pauze:

Henne: pauze, fysiek en mentaal in balans komen, in 2012 cryo poging met prednisolon

Sylvino: acupunctuur, afvallen, gezond leven, geldt ook voor man!!!

Guusje: Herstellen na curretage. 7 februari gesprek ferti arts

Tool: op basis van immunologisch onderzoek besloten om verder te gaan met poging 5, met prednisolon en evt. intralipid. aan de supplementen vit. D+omega 3, laatste 5 kilootjes kwijtraken (dus eigenlijk ook een beetje al in het voortraject)

Zara: Voor nu genieten van wat wel is en oriënteren op mogelijkheden

Sen: Orienteren op volgende poging, weer wat onderzoeken afwachten....

Roestvlek:

Ceeke: Immuun-onderzoek (in elk geval vitamine D en Omega-3), vakantie in februari en daarna cryo terug

Spaatje:

Sab:

Voortraject:

Behandeling:

Zwanger:

Ivfsh: (uitger. datum 07-01-2012)

Fren: (uitger. datum 17-02-2012)

Caroline: (uitger. datum 6-3-2012, mijn verjaardag)

Miki: (uitger. datum 9-6-2012)

Geboren:

Simba bevallen 18 juli 2011 van dochter Sanne Jasmijn

Ursela bevallen 2 augustus 2011 van zoon Storm

Sandra bevallen 5 augustus 2011 van zoon Ruben

Babeth bevallen 8 augustus 2011 van dochter Imke

Laika bevallen 16 oktober 2011 van zoon Jim

Dublin bevallen op 9 dec 2011 van dochter Caitlin

Nieuw hoofdstuk na mmm:

Eef: Verder met ons leven.

Rubster: Verwerken is begonnen. Nu verder met ons leven

Kaartje: We gaan verder met ons leven. We gaan ons verdiepen in pleegzorg

Esther: Eerst verwerken en dan verder zien.

Hi meiden,

Even aan het spijbelen op m'n werk! Zo naar de huisarts want het lab had niet alles geprikt en daarna naar de apotheek voor codeïne tabletjes. Ik hoest me helemaal schor maar ben er verder niet ziek van... Eerste mail van doc P is binnen met het advies (jajajaja jullie raden het vast wel;-) vast te starten met vitamine D en Omega-3. De ontbrekende bloedwaarden zijn nodig om te bepalen wat er precies aan de hand is. Duidelijk is wel dat mijn immuunsysteem geactiveerd is (de laatste bloeduitslagen lager ook weer meer boven de uitslagen van mei 2011). Eind januari naar mijn eigen arts en dan wil ik graag een compleet beeld hebben én weten wat we gaan doen met de cryo terugplaatsing.

@nieuwe meiden, welkom hier! Ik probeer vanavond even jullie verhalen te lezen.

@sen, ik duim voor een prachtige echo! Wat is het toch enorm spannend hé?

@sandra, moedige moeilijke beslissing hebben jullie genomen!

@rest, ik probeer straks even meer te reageren. Nu snel mijn rondje gaan doen en tot snel lees!

Liefs,

Geplaatst

Even jullie menig ik slik Puur mamma van Vsm zal ik daar nog iets bij nemen. De gyn adviseerde toen b6 maar die heb ik alleen met magnesium.

Man slikt ook Vsm.

Henne jij hebt mij toen uitgebreid gemaild maar kan de mail niet meer vinden :-( ik heb niet de puf en geld om dit nu te laten onderzoeken.

Heel begrijpelijk over rust en niets meer hoeven, heb ik al net een pauze.

Babeth hoe is het jullie slaapmuts bevallen, lijkt echt op jou :-)

Geplaatst

sylvie, B6 kun je ook apart kopen. Ik moest extra foliumzuur, B6 en B12 slikken. Heb ik allemaal apart kunnen kopen.

ceeke, ook weer na aan het denken over starten: spannend!

Geplaatst

B6 moet je prima apart kunnen kopen, maar een beetje magnesium extra is ook niet erg als je die nu in huis hebt. Gewoon eerst opmaken en dan kijken of je apart nog b6 knt kopen. Wij slikken van alles, ik ook voor m'n vermoeidheid. Daardoor heb ik ook van alles in huis wat ik j kan geven. Voor mezelf is het een multi voor zwangere vrouwen, mega3, vitamine d, vitamine e, iets voor mijn schildklier, Foliumzuur, b6, b12' denk dat dit de belangrijkste zijn voor het zwanger worden, de rest is voor de vermoeidheid ;-)

J krijgt een multi en dan nog selenium, zink, Foliumzuur, Arginine, carnitine en afwisselend ook omega en d.

En of het nou echt allemaal effect heeft? We hebben een superpoging gehad met dit allemaal, maar ook een behoorlijk slechte poging me hetzelfde.... Tja....

Geplaatst

SYl ik moet lachen om je term "slaapmuts" ze ligt idd te slapen, helemaal uitgeput!!! Henne heeft al uitgebreid geantwoord, ik slikte de vitaminen van het merk Orthica, oa. te verkrijgen bij reformzaken en uitgebreide dorgisterijen. Mijn man slikte de multimax.

Het zaad van mijn man was echt enorm verbeterd na een week of 7 acupunctuur, misschien heeft J er nog iets aan? Ik vind het fijn te horen dat jullie weer een maand durven te noemen al kan ik het me voorstellen dat jet ook weer heel erg eng is, zo dubbel!!!

wat het slapen betreft, nu slaap ik niet meer zoveel hoor, doordeweeks om 05,45 uur op! behalve als ik niet hoef te werken dan he, dan pas ik me aan aan het schema van Imke en tsja....haha

Ceeke meid, jullie ook weer het eea. op de planning, wat fijn en spannend ook weer!! Ik ben erg benieuwd wat er verder bij jou nog uit gaat komen mbt de bloeduitslagen.

Sandra ja vraagt me hoe het mij bevallen is Imke naar de opvang, tsja, ik vond het erg pittig maar het was fijn dat ze me na een uurtje belde om te zeggen dat alles goed ging, ze heeft daar vanmiddag ook nog dik 2.5 uur geslapen (niet lachen Syl!) en gelukkig ook goed gedronken. Het was fijn dat het een klein groepje was vandaag zodat ze Imke erg veel aandacht konden geven. Ze wilde daar uiteraard ook niet op haar rug liggen in de box, dan ziet ze niet genoeg. Maar ze heeft het goed gedaan. Blij dat ik ben gaan proefdraaien anders is het echt pittig! Wat betreft mijn kop in het zand steken, we zijn er inderdaad nog niet over uit, of eigenlijk wel, we willen onze cryos dolgraag een kans geven! maar durven nog niet. daarom maar de kop in het zand en voorlopig niets alleen maar genieten. Maar het lastige is, ik durf ook weer niet te lang te wachten met een tp, ik weet dat de wens er is, dis als het met de cryos niet zou lukken ik ook wel weer een icsi zou doen, en ja, dan denk ik dan moet ik ook niet te lang wachten, stel dat het nodig is dan denk ik weer aan mijn leeftijd en dan...kop weer in het zand haha dus voorlopig helemaal niets, dat voelt toch het beste.

Caro, even terugkomend op je berichtje, Imke is idd vroeg met haar tandjes, gisteren het eerste jaar boek van mijn man opgezocht en hij was 5 maanden en een week, Imke dus een week of 3 eerder, zal wel genetisch bepaald zijn?

ben benieuwd, morgen weer werken, dan ook bespreken hoe verder nu collega opgezegd heeft.

Tool hoe gaat het met jou meid?

Sen hoe was de echo???

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden