Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi meiden

sorry dat ik al even niets gepost heb! Ik heb af en toe wat proberen bij te lezen maar dat ging niet altijd laat staan reageren. We hebben dan wel vakantie maar ontzettend druk! het leek zo´n lange periode maar komen echt tijd tekort!!!

de berichten die geplaatst zijn zijn erg indrukwekkend en soms ook erg herkenbaar, jeetje, ik kan alleen maar zeggen dat ik onwijs veel respect heb voor iedereen hier, hoe ieder om gaat met haar situatie, genomen besluiten, een nieuwe weg in slaat na definitief gekozen te hebben om te stoppen met behandelingen etc. Echt meiden, stuk voor stuk kanjers!!!!

Ook mij lukt het niet echt om de juiste woorden te vinden, ben me bewust van ons enorm grote geluk maar tevens ook bewust van het enorm grote gemis. De "feestdagen" waren op zich wel prima gegaan maar overmand door verdriet wordt ik nog steeds....

Sandra ik schrok van je berichtje van jullie Beer, jeetje meid, wat een verschrikkelijke ontdekking, je krijgt hem er niet mee terug maar het feit dat ie mooi op zijn hoge plekje lag lijkt mij een extra bevestiging dat ie rustig in zijn slaap is overleden. Hoop dat de uitslag uit Antwerpen jullie wat rust zal brengen al zal het gemis er niet minder om zijn.Sterkte meid!

Henne, beterschap , getsie, dat je snel opknapt en ook fit kan blijven, super dat je bent gaan sporten.

Wil toch echt even aanje kwijt dat je juist alles enorm goed verwoord hebt

Syl, ik moest ook wel lachen om jouw angst voor de combinatie van J en vuurwerk.....

Ursela, nog gefeliciteerd met je verjaardag!!!!

gelukkig is je humeur weer wat bijgetrokken en ik moest toch ook wel lachen om je wandeling door de sneeuw....sorry echt geen leedvermaak hoor!

Testr morgen de pretecho he? heel veel plezier!!!! ben erg benieuwd haha.

Fren plaats je tzt nog een foto van het eindresultaat van het kamertje?

Kaartje zijn jullie inmiddels weer lekker in NL? hoe ging de reis met de hond, weer helemaal gewend? super hoor dat jullie zo met hem kunnen reizen!!!

Wij vieren oud en nieuw denk ik echt thuis, het handigste met onze hond en natuurlijk ook makkelijker met Imke. Vandaag nog even bellen met vrienden of zij onze kant op komen.Vandaag kregen we een kaartje binnen over een supriseparty ...morgenavond!!! lekker handig, vertel ik het mijn man zegt ie oh ja.....daar kreeg ik laatst al een sms-je over (zucht) mannen.......

Voor jullie allemaal een (verlate) groepshug!!! echt wat ben ik blij dat ik destijds hier op het forum terechtgekomen ben...nu ik het lees klinkt het gek, had uiteraard liever niet op icsi gegoogled maar jullie snappen me wel..

liefs

Babeth

Geplaatst

Meiden, lees vooral dat iedereen zich schuldig voelt om over de kinderen te schrijven, over de zwangerschap te schrijven en even niet te schrijven.

Maak jullie niet druk. Schrijf gewoon wat je wilt. En ja, ik schrijf ook niet altijd mee. Maar dat wil niet zeggen dat ik vindt dat jullie zeuren.

MAAK JE DUS NIET DRUK daarover.

Ursula, gefeliciteerd met je verjaardag.

IVFSH nog 1,5 week dan uitgerekend. Wat is het spannend en wat gaat de tijd snel.

Syl, alwin heeft wel wat vuurwerk, maar geen knalvuurwerk als het goed is.

Vanmorgen ons pleegzoon opgehaal uit den Haag. Die zit nu op de vloer samen met alwin een legotreinbaan in elkaar te zetten. Leuk hoor. Ze zijn 13 en 38.

Ik ga zo naar mijn kantoor en daar even lekker aan de slag.

Er wil ook een kat op mijn schoot.

Ik had gisteren een niet zo''n leuk gesprek samen met mijn vader bij de huisarts. Maar het komt er op neer dat hij depressief is en soms afvraagt wat er nog is in het leven. Erg zwaar dus en erg geschrokken.

Maar nu genieten van de visite en morgen gaat hij even een paar ritjes mee met alwin en daarna naar beeld en geluid. Dus druk.

Iedereen een dikke knuffel van mij. XXXXX

Geplaatst

hee meiden!

He ruby, dat is zeker geen leuk gesprek zeg... had je het zien aankomen? Hoe nu verder daarmee? Gaat de huisarts er goed mee om?

Hier net controle gehad en het is allemaal nog helemaal prima, bloeddruk goed, wel wat proteine in urine, dus dat wordt gecheckt. Echo was helemaal goed, nog steeds ruim genoeg vruchtwater, catootje wordt nu op 3400-3500 gram geschat. Die kleine gaat nog niet geboren worden denk ik de komende tijd. dokter was al planning vooruit aan het maken: volgende week is ze er zelf niet, dus dan krijg ik controle door andere arts, week daarna is ze er zelf weer en heb ik oftewel weer alleen controle of inleiden. Wij moesten al grinniken, catootje zit blijkbaar nog lekker. Ze vond me er ook nog erg goed uitzien, ik had nog niet de 'vermoeide' blik in mijn ogen :-). Prima dus, gaat een mooi hollands welvaren worden.

Geplaatst

Ik wist het al vanuit de spirituele kant.n Dat is me toen gezegd, maar hoe serieus neem je dat. Maar toch de waarheid. De huisarts gaat met hem aan de slag in januari. Geen gevaar verder voor zichzelf hoor. Maar het maakt me wel ongerust.

Nu even aan de knutsel

Geplaatst

Oef Ivfsh, catootje is inderdaad ook Hollands welvaren... En dat in Ierland ;-) maar super dat je je nog zo goed voelt.

Syl, ouwe ramptoerist ;-)

Henne, balen dat de hoop dn t vertrouwen wegzijn. Ik sluit me aan bij mik: wellicht is de prednisolon wel het winnende lot voor jullie. Ik hoop het van harte!! En ook voor tool en ceeke!

Geplaatst

Nee hoor Caro, tijd geleden hier ook een brandje maar ik doe dat niet maar mijn broer was er wel, zat om de hoek te eten en heeft foto's doorgestuurd die J op nu.nl heeft geplaatst. Wel jammer, veel jeugdherinneringen daar.

Haha Fren, bedankt!

Geplaatst
Zag het net op het nieuws, had je erbij willen zijn dan?

Ons pap was brandweercommandant dus ik heb wel veel gezien vroeger. Wij hadden ook een blauwe zwaailamp met sirene in onze groene Ford. Ook veel meegereden in brandweerwagens, toen kon dat nog.

Leuke herinneringen!

Geplaatst

Hee syl, toevallig, de mijne ook! Vond het altijd zoooo stoer. Er zaten geen vrouwen in het korps waar m'n vader commandant was, dus ik wilde toen altijd brandweervrouw worden. Is niet gelukt :-)

Geplaatst

Ook toevallig ja, wij hadden ook zo'n grote bel thuis voor als er brand was en die grote portofoons maar dit zijn herinneringen uit de begin jaren 80.

Nog een weekje en dan mag het officieel, ik bedoel dat catootje mag komen.

Ben je zenuwachtig?

Geplaatst

Net even gekeken op Omroep Brabant: wel zonde hoor! Ook die kubuswoningen, ben ik vroeger wel langs gereden... En de brand is nog steeds niet geblust, heftig...

Geplaatst

Heel toevallig. Wij hadden idd ook de sirene in de auto en de grote portofoons. Kan me alleen geen bel herinneren...

Nee, ben eigenlijk helemaal niet zenuwachtig. Kijk er wel erg naar uit. Maar denk wel dat het nog even zal duren en dat is prima. Ben nog gezellig dingen aan het afspreken, zodat ik volgende week wel bijna elke dag wat te doen heb. Lekker nog wat erop uit zolang het goed gaat.

Enige waar ik een beetje tegenop zie is de gedachte aan de eerste miskraam tijdens de bevalling. Klinkt een beetje gek misschien. Maar ik vond die miskraam toen echt zo heftig, had nooit gedacht dat het zo op n bevalling zou lijken. Ben hier een tijdje terug best mee bezig geweest en dacht dat et wel klaar was. Maar vandaag was ik nog wat mogelijkheden voor pijnbestrijding aan het bespreken met de midwife. Toen gaf ik aan pethidine niet te zien zitten omdat ik dat tijdens die miskraam ook had gehad en ik daarna echt in diepe slaap ben gevallen. Ze vroeg door over wat er toen was gebeurd en dan krijg ik het toch wel heel erg warm... Hoop echt dat ik de bevalling los zal zien van wat er eerder is gebeurd. Dus ik ben niet zenuwachtig, maar hoop wel echt dat ik niet terug zal kijken.

Geplaatst

Waarschijnlijk neemt je oer gevoel het over, probeer daarop te vertrouwen en het feit dat je je angst uitspreekt kan ook al helpen.

Goed plan om druk te blijven ipv zitten wachten.

Die bel hangt er nog, werkt niet meer, anders moet je dat vragen of jullie die ook hadden.

Caro vriendin van mij woont er ook maar krijg ze niet te pakken. Misschien kunnen ze het weer opbouwen, hoop het.

3de nacht voor je dochter in haar nieuwe bed, vannacht hopelijk helemaal doorslapen.

Geplaatst

Ivfsh, goed dat je hebt besproken wat je wel/niet ziet zitten tijdens de bevalling. Misschien een idee om samen met ar kort op papier te zetten wat je gevoelens zijn en wat je niet zit zitten. Ik heb meegemaakt dat dit erg fijn was om van te voren duidelijk te hebben. Zo wilde ik perse geen lachgas (dat gebruiken ze hier). En liever geen pijnbestrijding tijdens de bevalling. Er kwam een moment dat ze het aanboden en toen was het fijn om backup te kunnen hebben van mijn man die wist wat ik wilde. Helaas was manlief niet zo sterk, haha, wilde dat ik toch pijnbestrijding nam maar dat heb ik niet gedaan. Let goed op wat je wel/niet van te voren vastlegt/laat weten. Want bij de tweede bevalling had ik aangegeven dat ik enorm hoopte dat het natuurlijk zou gaan (dit omdat ik liever geen keizersnede wilde ivm dat ik snel naar huis wilde en in de weken daarna zelf merel wilde kunnen verzorgen en tillen). Dit sloeg op mij terug. Toen ik 'sochtends dacht, dit gaat niet lukken, geen opening terwijl ik al tig hormoongellen had gehad wilde de arts toch nog langer proberen.

Geplaatst

hoi dames

Ruby wel even schrikken zo met je vader, gelukkig staat hij open voor hulp en vormt hij geen gevaar, toch wel moeilijk lijkt me hoor! sterkte!!

Ivfsh, ik kan me je gedachte wel voorstellen, ik moet eerlijk zeggen dat ik op het moment dat ik hoorde (en voelde) dat ik moest gaan persen volledig in paniek raakte en echt helemaal in de bevalling van de jongens zat, ik schijn enorm gegild te hebben. Het heeft ongeveer 5 minuten geduurd, de verpleegkundige heeft me letterlijk de mond moeten snoeren en streng toe moeten spreken. Op een bepaald moment lukte het me om Imke voor me te zien en me op haar te focussen, op haar komst, na 3x persen was ze er....

Ik hoop dat het niet zo heftig zal zijn voor bij jou, de herinnering bedoel ik dan maar bespreek het wel, ook voor degene die je begeleiden, dat ze een beetje jullie historie kennen (als dat nog niet het geval is). De Pethidine vroeg ik ook op een bepaald moment maar men kwam toen dat ze een ruggeprik gingen zetten (uiteindelijk gelukkig niet gehad) maar schijnbaar slaat de pethidine teveel op het kindje (hoorde ik hier op het forum).

Fijn dat alles zo goed voelt en je nog allerlei gezellige afspraken hebt staan.

Nu snel aan de gang er wordt er boven eindelijk eentje wakker....dadelijk nog 2 wensballonnen kopen om voor de jongen op te laten

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden