Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Syl, wat een vreselijke berichten, kan me zo voorstellen dat je teveel op je bord hebt. Maar echt, het is door dik en dun, en het gaat er om wat voor jou fijn voelt, en als dat is dat je het van je afschrijft, dan kan dat hier, je hoeft echt niet verplicht iets leuks te schrijven of er voor anderen te zijn, rare! Iedereen huis zijn kruis, maar het jouwe is op het moment wel levensgroot, ik hoop dat mensen je gaan laten voelen dat je het niet alleen hoeft te dragen, en ook dat je vertrouwen kan krijgen dat er betere tijden komen. Lieve Syl, hele dikke knuffel meissie xxx

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Geloof dat we allemaal een beetje van slag zijn....

Vind het ook raar om over te gaan 'tot de orde van de dag'....

Fren, hoe was je laatste dag! En San, al bezig geweest in het nieuwe huis?

Ik heb zelf vandaag zonder problemen de prednisolon meegekregen. Ook gevraagd naar die onduidelijkheid met de verwijsbriefj. Maar daar staat het dus fout in, er is echt niks gevonden. Die lactoseintolerantie staat er al vanaf 2000 in. Ook vaag want kan me niet herinneren dat het toen getest is, maar laat maar zo.

Oh en voor de zwangere dames die een feestelijke mooie outfit ooit hebben.... Zwangere vriendin is ten huwelijk gevraagd en al googlend kwam KK deze site tegen. Ben er zelf helemaal weg van. Hoop al haast ooit nog eens met een dikke buik naar een feest te moeten ;-) http://www.tiffanyrose.com/

Geplaatst

Ik heb/had een beetje hetzelfde henne. Vond hè niet kloppen om te komen jubelen over m'n verlof hier. Maar nu je t vraagt: jeej! Pff, ben zo blij dat t erop zit!! Was een prima laatste dag. Had gister eigenlijk alles al afgrond en andaag dus allen laatste dingetjes overgedragen. Had cupcakes gebakken en kreeg van collega's een relax pakket ;-) vergadering iel uiteindelijk ook erg mee en duurde maar een uur, dus daarna iedereen gedag gezegd en gegaan, wat echt wel heel erg raar was! In de auto direct werkmail van m'n iPhone afgegooid, zodat ik ook niet meer in de verleiding kom om nog iets te doen.

Enige jammere was dat m'n baas me toen ik thuis was mailde dat ie toch echt níet akkoord kon gaan met mijn tegenvoorstel/reactie op zijn salarisvoorstel (ging om 1 extra tree...). Nou ja, blijf bijna gelijk in salaris voor 32 uur n vergelijking tot mn salaris voor 36 uur nu en hij ging wel akkoord met de ouderschapsverlof uren ipv teruggang in contract. Nu alleen nog ff vragen wanneer het ingaat: hij wil 1 juli, ik wil 1 juni, want dat ben ik weer terug en vind het echt suf om dan nog een maand in salaris terug te gaan om vervolgens weer vooruit te gaan. Nou ja, dat doe ik morgen wel ;-)

San, hoe was de overdracht??

Geplaatst

Ok ik ook nog even iets vrolijks om de afleiding er in te houden,

san, sleutel erg zwaar???

Fren, wat een baas heb je toch, op de valreep nog even trekken..

Henne, wat betreft vrijw. werk, ik wou dat ik het eerder had gedaan, want ik haal er zoveel plezier uit, besef ook wel dat het een zeer gelukkige samenloop van omstandigheden is. Ik heb uiteindelijk een lijstje gemaakt van aspecten die ik leuk zou vinden (bv niet te ver van huis, kleine groep kinderen, niet te oud maar ook niet te klein, en vooral veel creativiteit en verf) Na een artikeltje in de krant en met googelen, kwam ik bij dit ateliertje terecht, 10 minuten fietsen van huis, en ook nog eens een echte klik met de docente, we voelen elkaar goed aan, zelfde leeftijd, en ik leer veel van haar in de omgang met de kinderen en het uitleggen van soms best wel technische dingen in kindertaal. Tja, dat dit zo'n match zou zijn dat had ik dus echt niet durven hopen. En dan is het ook nog eens een hele mooie tijdsinvestering, niet teveel en niet te weinig, en meegaand met vakantieperiodes. Ik kan het echt aanraden, omdat het voor mij zo'n kans was en is om iets concreets te doen met ideetjes en dromen die al zo'n tijd aan het roepen waren om aandacht ; -)....

Geplaatst

Ik heb zelf sinds 2000 tien jaar lang vrijwilligerswerk gedaan, maar juist altijd dingen die erg in net verlengde van mijn 'hersens' liggen en ook dingen die veel tijd en energie vroegen. Ik deed het graag, maar uiteindelijk kreeg ik er weinig voor terug en gaf het me zelfs een beetje stank voor dank gevoel. Juist zoiets als jij nu doet, is het tegenovergestelde en dat spreekt me erg aan. Ga m'n ogen en oren eens open houden, hier in de wijk gebeurt ook wel eea voor kinderen en ook voor ouderen. Moet me alleen niet weer laten verleiden tot organisatorische dingen enzo. Weersta de oproepen van Freya ook al een tijd omdat k weet dat het meer frustratie gaat kosten dan dat het oplevert. En..... Ik heb ook altijd nog mijn idee voor een boek. Is wel geen vrijwilligerswerk, maar misschien toch ook echt eens iets mee gaan doen. Gewoon voor mezelf....

Geplaatst

Ohhhh lieve Syl, ik heb even geen woorden voor jullie situatie, zo onvoorstelbaar ellendig, spui alles wat je maar kwijt wil, voel je niet bezwaard, voor jou en J heel veel sterkte!! Xxx

Geplaatst

ja, vind het ook een beetje raar om terug te gaan op de orde van de dag...slaat toch wel in het bericht van Syl.

Maarruh, fren, je hebtje werkmail dus meteen verwijderd, goed zo!!! en al meteen een mail van je baas daarna, hihihi. ongeveer gelijk gebleven en dus een goeie deal eigenlijk. mooi!

San, alles goed gegaan met de sleuteloverdracht???

net klaar met de Mol kijken...ben het helemaal kwijt...hihihi...heb een vaag vermoeden, maar dat ga ik niet delen hier...hihihi

Geplaatst

Syl, had zo gehoopt dat dit jaar een beter jaar voor jullie zou gaan worden. Tot nu toe schiet het alleen niet echt op. Heel veel sterkte met je schoonvader.

Geplaatst

Fren, fijn dat je verlof nu begonnen is. Ook gek idee lijkt me dat het ook betekent dat je over een paar weken je kindje gaat ontmoeten.

Ivfsh, gaat goed thuis zo te horen. Laat je maar lekker vertroetelen.

Eef, mooi om te horen dat je zoveel energie krijgt van je vrijwilligerswerk.

Caro, begint verlof bij een tweeling eigenlijk eerder?

Mik, goede berichten. Nu lekker spullen inslaan.

Geplaatst

Werd wakker met het idee dat het zondag was. Weet niet of het nu een mee- of tegenvaller is dat het vrijdag is lol.

Fijne dag meiden, veel plezier/succes/sterkte....net wat nodig is.

Geplaatst

goeiemorgen!

Henne, kan alleen maar meevallen, want nu heb je nog het weekend in het vooruitzicht! Anders had je morgen weer aan de slag gemoeten op je werk :-).

Jij ook een fijne dag...

Babeth, hoe is het met imke? is ze nog steeds ziek??

Syl, hoop dat jullie een beetje hebben kunnen slapen.

verder niet veel te melden hier...

liefs,

Tool

Geplaatst

henne, tegenvaller: je moet werken, meevaller, je hebt het hele weekend nog voor de boeg :-)

wij zo weer naar het zh, krijgen weer eens een echo, ben benieuwd.

Overigens heeft de mutserigheid hier toegeslagen, ben gisteravond voor het eerst in honderd jaar weer eens aan het breien geslagen... begin maar met een babysjaaltje, lekker overzichtelijk project, haha!

Syl, knuffel meid!

Geplaatst

Goeiemorgen,

Kaartje, over het algemeen begint tweelingverlof wel eerder ja, je hebt er recht op in ieder geval. Maar bij mij maakt het niet uit omdat ik zelfstandige ben. Ik heb een zwangerschapsuitkering aangevraagd, kreeg van de week een brief dat ze 'm hebben ontvangen en dat ik er binnen 8 weken wat van hoor, of ik 'm krijg en hoe veel... Zal niet veel zijn omdat ik niet veel verdiend heb vorig jaar, daar baseren ze het op, maar alle beetjes helpen...

Syl, sterkte, hoop niet dat je je echt terugtrekt van het forum maar zo ja: doen waar je je goed bij voelt en daarna sterker terugkomen!

Henne zie het positief: hele weekend komt er nog aan!

Geplaatst

Hihihi, breien ??? Het is helemaal in, en je hebt er nu de tijd voor! Hoe was het omwakker te worden en je hoeft niet naar je werk? Veel plezier bij de echo.

Geplaatst

oh Fren, leuk!!!! ik heb ook zo'n zin om zoiets weer te gaan doen, maar krjig me nog niet ertoe gezet.

Veel plezier dadelijk bij de echo!!! Zal wel vreemd zijn om vandaag niet te hoeven werken (en de komende weken, hihihi).

Geplaatst

Hè meiden,

Allereerst een dikke knuffel voor jou Syl, wat een ellende en allemaal tegelijk. Wanneer houdt het eens op?! Lijkt wel de wet van Murphy! Waarom krijgen sommige mensen zoveel te verduren, het is zo oneerlijk! Hou je taai meis en ook heel veel sterkte met je schoonvader

Lekker verlof Fren! Geniet ervan en veel plezier met de echo vandaag

Ivfsh, goed om te horen dat het zo goed gaat thuis. Zag weer een foto van catootje op FB, wat is het toch een prachtig meisje! Logisch dat jullie apetrots zijn

Mik, goed dat je zo'n goede echo hebt gehad en dat jullie weer een stuk geruster zijn gesteld. En dan nu babyshoppen! Lijkt me zoooo leuk

Hier meeeeega moe, gisteren na het eten direct naar bed gegaan. Ik was op. Viel op m'n werk al bijna in slaap. Ben er nog wel paar keer uitgeweest voor een boterham en drinken maar verder geslapen/uitgerust. Ben er nu net een half uur uit. Tool, kan ik niet wat energie van jou lenen? ;-)

Nou meiden, werkze voor wie vandaag aan het werk is, een knuffel voor wie het nodig heeft en allemaal alvast een fijn weekend

Geplaatst

Sen, van mij mag je rustig wat energie lenen:confettistars:

die moeheid zal beslist nog wel overgaan, komt goed...gewoon aan toegeven!!!

Geplaatst

nou, dat was me het ochtendje wel weer...

Moest voor controle en echo naar het ziekenhuis. Echo was erg leuk, onze favorite echocscopiste, dus ook gezellig zitten kletsen. Ze gaf wel aan dat de groei iets afgezwakt was op de curve, maar nog binnen alle normale grenzen, dus niks aan de hand.

Vervolgens door naar de gyn, en na wederom een leuk gesprek, goede bloeddruk, keek zij naar de waardes van de echo en sloeg de positiviteit om in bezorgdheid... kindeke blijft achter in groei, dus ik moest direct aan de CTG. Wij naar boven, ik aangekoppeld, en terwijl ik daar lag en we hoorden dat de hartslag prima was, keek ik even op mn telefoon om de tijd te doden en zag dat mijn baas dus vrolijk mijn werkmailadres verwisseld heeft voor mn prive-adres en me dus al de hele morgen hefet zitten mailen over werk dingen. Dit gecombineerd met de schrik, zorgde voor een behoorlijke huilbui aan de ctg. Kindeke besloot vervolgens te gaan breakdancen, dus dat zat allemaal goed gelukkig.

Viel allemaal dus uiteindelijk wel mee, maar ze houden me nu onder verscherpte controle: volgende week dinsdag en vrijdag weer een CTG en over 10 dagen (dus maandag over een week) nog weer een echo en controle. Kindeke woog nu overigens 2552 gram (4 weken terug 1950, dus ze was te weinig aangekomen), maar is al wel aan het indalen. Krijg dus ineens het gevoel dat het dus zo maar zou kunnen dat ik mn uitgerekende datum ook niet ga halen. We wachten het maar af. Maar ben voor het eerst deze zwangerschap toch wel een beetje geschrokken...

Heb net ook bovenstaande aan mn baas gemaild, ietwat aangedikt en vriendelijk verzocht geen werkgerelateerde zaken naar mijn prive-mail te sturen. Pfff

Geplaatst

jeetje Fren, dat is effe schrikken zeg, maar over het algemeen toch nog goed allemaal. Gelukkig dat je nu goed in de gaten wordt gehouden. en wie weet, jij wellicht ook al eerder dan verwacht mama.

maarruh, ik snap je baas niet. hij weet toch al langer dat je met zwangerschapsverlof gaat of niet??? hoop dat hij je wens respecteert en je niet meer werkzaken naar je privé mail verstuurt, bah bah. nu lekker verder met breien en rustig blijven!

Geplaatst

Jeetje Fren, inderdaad schrikken! Jouw meiske en mijn onderste baby zijn dus ongeveer even zwaar! Misschien daarom je bescheiden buik. Maar goed, ze houden je goed in de gaten vanaf nu, dat is mooi. Rustig aan doen, lekker op haar eigen tempo laten groeien... Ze hoeft geen achtponder te worden toch?

Die C! Je zou 'm toch! Ik kan me het wel herinneren van andere 'bazen' in de uitgeefwereld die ik heb gehad dat ze niet accepteren dat je weg bent, ik heb ook wel eens in vakanties vragen gehad... Zucht, hij zal je toch los moeten laten! Maar dat zal wel goed komen, nu lopen er waarschijnlijk nog allemaal projecten van jou en hij denkt: niemand weet daar meer van dan Fren. Het zijn zelf van die workaholics die het normaal vinden dat zakelijk overgaat in privé... Goed dat je hem geblokkeerd hebt!

Geplaatst

Guttegut Fren! Jeetje meid, wat zul jij even ondersteboven zijn! Verdorie, slechte actie en timing van je baas ook. Foei! Goed dat je het aangegeven hebt.

En heavy van de kleine, maar goed van de extra checks. Ben extra blij dat je nu met verlof bent en alle rust krijgt om het kinneke te laten groeien. Het zou wat dat het eerder komt? Spannend hoor.

Laat de emoties maar even de vrije loop nu. De ontlading van het verlof kan er dan ook even uit.

Knuffel!

P.s. en ik ken ook van de uitgeefwereld dat er zo ontzettend strak gemanged wordt en al die keiharde deadlines. Pfoeh! Maar voorlopig ECHT niet meer jouw zorg.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden