Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Babeth, ook hier zijn onze gedachten bij jou, je man, imke en de jongens. Ik weet zeker dat jullie er met jullie familie weer een mooie, gedenkwaardige dag van maken voor de jongens. Knuffel!

Syl, jij ook veel sterkte. Inderdaad een dag met veel gemengde gevoelens...

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Babeth en Ceeke, sterkte vandaag.

Syl, voor jou ook een heftige dag vandaag. Wil nog even zeggen hoe knap ik het van je vind dat je met alles wat er bij jullie gebeurd zo goed bezig bent met afvallen, sporten en gezond leven. Ook wijs denk ik om nog even te wachten met een poging.

Geplaatst

Eef, fijn dat jullie zo goed geslapen hebben ;-)

Ik ben ook weer een beetje bijgekomen. Donderdag en vrijdag gewerkt met nachtdienst ertussen. Wel kunnen slapen, maar niet zoals thuis. Vrijdag die aangereden kat en toen ik naar bed wilde gaan vriendin die net relatie verbroken had nog even opgevangen. Daarna echt kapot. Gisteren dus paardgereden, boodschappen gedaan, lekker gelezen in bad en op tijd naar bed. Man had late dienst, dus kon onze hond mooi nog uitlaten. Alleen rond twaalf uur wakker geworden doordat er een poes op mijn hoofd sprong :-) . Komt niet boven normaal, maar was langs mijn man geglipt. Geloof dat ik enigszins slaperig heb geroepen: waarom zit er een kat op mijn hoofd? haha.

Vandaag weer rustig dagje. Even naar mijn paardje en vriendin komt eten. Verder alleen wat in huis rommelen. Als ik me ertoe kan zetten strijken, bah.

Geplaatst

Babeth lieverd, veel sterkte vandaag. Het klinkt misschien raar, maar ik hoop dat het een mooie dag wordt.

Sylvie wat een tegenstrijdigheden bij elkaar zeg, kan me voorstellen dat je emoties heen en weer geslingerd worden. Dikke knuffel voor jou!

Kaartje fijn dat je weer wat bent bijgekomen. Strijken is hier ook een zondagse klus, bleegh.

Hier helaas nog gammel. In de loop van de dag gaat het telkens beter, maar sochtends spelen mn darmen en emoties op (zal ook wel met elkaar samenhangen) en voel ik me ronduit beroerd. Angstig ook, wat ik zelf heel vervelend vind. Maar daar zullen we ook weer doorheen moeten. Zie vreselijk tegen de komende weken op en probeer al mn angsten en hobbels om te draaien naar positieve gedachten, maar dat valt nog niet mee. Ga nu nu in ieder geval eerst nog even terug naar bed want moe word het zeker niet beter.

Raba trek jij het een beetje?

Geplaatst

Lieve Babeth, een hele dikke knuffel voor jullie.

Syl, wat dubbel allemaal. Ook voor jou een dikke knuffel.

Ook een dikke knuffel voor jou Ceeke.

Geplaatst

Henne, wilde ik genoeg zeggen: op aanraden vd vlos enkraam was ik overgestapt op neutral. Nou ben ik van t type lekker makkelijk, dus gooi ik de was can fiene tegelijk met die van ons in de machine.

Tot vin gister een shirt -gewassen in neutral-aandeed en werkelijk verging van de jeuk! Heel bizar. Ga dus toch maar verschillende wasjes draaien, maar dit om aan te geven dag neutral dus echt niet zaligmakend is!

Geplaatst

Pauze:

Zara: Voor nu genieten van wat wel is en oriënteren op mogelijkheden

Roestvlek:

Ceeke:

Spaatje:

Sab:

Voortraject:

Guusje: 24 februari laatste pil, wachten op bongi.

Sylvino: acupunctuur, afvallen, gezond leven, man moet ook. Vitamines slikken, opstart april.

Tool: voorbereidingen treffen voor poging 5 met prednisolon en evt. intralipid. acu opgestart, aan de supplementen vit. D, DHEA en Omega 3, laatste 5 kilootjes kwijtraken. DHEA weer medio maart laten testen, dan ook icm startecho afspraak met dr. S. Hopelijk starten begin april bij bongi

Wen72: 2 april een afspraak in gent om alle uitslagen van de onderzoeken te bespreken. Daarna hopelijk in april / mei starten. Ondertussen aan een hoop supplementen.

Behandeling:

Henne: cryo poging met prednisolon, tp 16 feb, testen 25 feb.

Zwanger:

Miki: (uitger. datum 9-6-2012)

S€N: (uitger. datum 24-08-2012)

Geboren:

Simba: bevallen 18 juli 2011 van dochter Sanne Jasmijn

Ursela: bevallen 2 augustus 2011 van zoon Storm

Sandra: bevallen 5 augustus 2011 van zoon Ruben

Babeth: bevallen 8 augustus 2011 van dochter Imke

Laika: bevallen 16 oktober 2011 van zoon Jim

Dublin: bevallen op 9 dec 2011 van dochter Caitlin

Ivfsh: bevallen op 13 januari 2012 van dochter "Catootje"

Fren: bevallen op 14 februari van dochter Fiene

Caro: bevallen op 14 februari van zoon en dochter

Nieuw hoofdstuk na mmm:

Eef: Verder met ons leven.

Rubster: Verwerken is begonnen. Nu verder met ons leven

Kaartje: We gaan verder met ons leven. We gaan ons verdiepen in pleegzorg

Esther: Eerst verwerken en dan verder zien.

Geplaatst

Even toch maar het lijstje er bij gezocht. Eergister mijn laaste pil ingenomen en nu wachten op bongi.

Geplaatst

Babeth, heel veel sterkte vandaag voor jou en je man.

Ceeke, jullie ook veel sterkte vandaag

Syl, hè wat een dubbele dag. Jij ook veel sterkte vandaag

Een dikke knuffel voor iedereen

Gisteren ben ik even eruit geweest met m'n vriend. Klein stukje gewandeld, kopje thee gedronken bij een vriendin en even snel boodschappen gedaan. Voelde ik me toch opeens niet goed worden joh in de supermarkt. Darmkrampen tot en met, ben blij dat ze een klantentoilet hadden. Snel afgerekend en naar huis gegaan waar ik ruim een uur moest gaan liggen om bij te komen. M'n hele hoofd tolde. Snap niet waar die diarree nou weer vandaan komt. Vorige week had ik het ook even toen ik aan de antibiotica zat maar die kuur was tot afgelopen woensdag. Heb nu nog rommelende darmen

Geplaatst

Balen Sen, maar kan het nog een nasleep zijn van de AB? Ik hoop iig dat je je snel beter voelt. Rustig aan hoor!

Geplaatst

Klinkt als een combi van alles sen, rustig aan, het is moeilijk, maar nu even t beste..sterkte xn

Ceeke jij ook sterkte met deze moeilijke dag

Guusje, wat een rare spannende tijden breken er weer voor jou aan, ee duimen gaan weer draaien, hoop dat je je er goed onder voelt, blijft spannend

Geplaatst

Klopt Eef, er breekt weer een spannende tijd aan. Zo dubbel allemaal, ik kijk er naar uit, en zie er tegen op. Bang voor wat er gaat komen.

Ik ga morgen een afspraak maken bij de ha, ik heb de laatste dagen last van hartkloppigen. Het zal de spanning wel zijn, maar wil het zekere voor het onzekere nemen.

Geplaatst

Ceeke, Babeth, ik denk aan jullie.

Sen, rustig aan dame. Je lichaam geeft signalen af, luister er goed naar.

Eef, lekkere dame ben je toch. Altijd zoveel warmte en vrolijkheid!

Guusje, wat een spannende stappen weer. We duimen! En goed dat je even gaat checken.

Geplaatst

Guusje goed om even te checken hoor. Want zelfs als het spanning is, kan geruststelling het wel verminderen.

Sen, iets verkeerd gegeten? Na ab kun je nog best lang las houden, mij is een keer verteld dat het nog een week na de laatste pil doorwerkt. Wel heel vervelend. Het belemmert je zo.

Hier dus ook morgen maar weer de huisarts bellen. Zag vanochtend dat ik weer af ben gevallen, terwijl ik al ruim twee weken echt geen diarree meer heb. Kan misschien komen door het andere eten, maar ik voel me ook nog steeds niet fit dus ik wil dit uitgezocht hebben. Kan niet normaal functioneren, niet thuis en niet op werk en dat frustreert me. En ik wil een heleboel bij mezelf zoeken, spanning, stress etc. Maar het daarmee afdoen en me dan maar verder aan laten modderen accepteer ik niet, dan moet ik hulp hebben bij die stress.

Geplaatst

Dat is ook de rede dat ik toch maar even naar de ha ga Henne. Het is niet ernstig, en ik maak me geen zorgen, maar toch! Misschien fijn als hij even het een en ander nakijkt.

Jij ook naar de ha. Verstandig! Goh, wat zijn we goed bezig ;-)

Mijn lief is trouwens goed aangekomen in Oostenrijk. Heeft vanmorgen al heel wat meters gemaakt. Ik kreeg net nog een foto van 'm. Blij dat ik was :-)

Geplaatst

Henne, volgens mij val je af door de stress. Dat heb ik ook altijd bij erge stress. Gekke is dat ik door het jarenlang spuiten van hormonen een soort vet heb gekweekt wat heel hardnekkig is en er niet af gaat. Terwijl daarvoor de kilo's eraf vlogen toen ik nog geen hormonkuren had gedaan en stress had. Door al die kuren ben ik ook 10 kg. aangekomen. Ik hoop ooit weer terug te komen op mn normale gewicht (60kg, ben nu +/- 73kg.)

heb trouwens nog iets raars: een pijnlijke rauwe rode schrale tong.. waardoor ik nu dus helemaal niets meer proef. Heb ook een soort van metaalsmaak.

Moet niet gekker worden allemaal... straks val ik nog uit elkaar ;-)

Mik, ik weet dat als mn lichaam signalen afgeeft en dat ik ernaar moet luisteren maar zit al 14 dagen binnen en begin een beetje kniftig te worden ervan.. maar zal rustig aan doen :-)

Guus, jij ook een beetje rustig aan hè met die hartkloppingen

Geplaatst

Blegh Henne, knuffel.

Allemaal wel last van iets hier.. Ik ook van bil en onder rug, nu wel heel erg. Kan alleen maar liggen!

Gister en donderdag drukke dagen gehad, merk dat ik daar echt een prijs vooor betaal. Morgen fysio, hopen dat helpt.

Geplaatst

Jeetje ik ben ook een doos.... helemaal fanatiek bezig om bezwaar te maken tegen de WOZ met in mn hoofd dat ie met bijna 40.000 was gestegen... Heb ik me vergist in de waarde van vorig jaar en is het 'maar' 8.000. Nog best een stijging, maar met de verkoopprijzen hier in de buurt kan ik geen argumenten vinden om bezwaar te maken :-S Lekker mn tijd verspild zeg haha.

Ik wil ook vooral naar de ha omdat ik richting werk duidelijk wil zijn. Voor mezelf weet ik ook wel wat ik doen moet: rust, ander werk. Maar dat laatste is niet echt makkelijk. Denk er hard over voor mezelf te beginnen, maar ook dát is niet 1-2-3 voor elkaar en je hebt er zeker niet direct een goed inkomen uit. Anyway....ga nu even naar buiten. J is onze loge van schiphol halen en ik heb dus lekker voor jan joker een boze brief zitten schrijven :-) Wel goed om mn frustratie weg te werken.

Geplaatst

Balen Henne, voor niets een boze brief gemaakt. Grrrrrrrrrrrr

Net even heerlijk onder de zonnebank gelegen, kon wel een kleutje gebruiken. Straks met 3 virendinnen tapas eten, leuk, heb ik zin in. Ik moet toch wat als mijn man niet thuis is ;-)

Geplaatst

Mik, rustig aan jij ook hè... lekker bijkomen

Henne, okay brief niet gepost maar misschien wel even wat frustratie van je afgeschreven?

Guusje, leuk/lekker tapas eten. Veel plezier!

Hier even eruit geweest. Er was een openlucht vlooienmarktje in HoekvHolland. Heb goedkoop dvdtjes gescoord :-)

maar snel moe en duizelig en dus misselijk dus daarna even bakkie gedaan bij een vriend, was gezellig. Nu weer thuis, gelijk huispak aangedaan en vriend is aan het koken geslagen: gemarineerde kipkarbonades met aardappelgratin en brocolli met sausje. Niet echt mijn favo maar mij hoor je niet klagen.... ben allang blij dat hij altijd kookt ;-)

Geplaatst

Hier Chinees gehad, valt niet echt lekker. En grote irritatie: nog steeds niet ongesteld. Voor mij wel een teken dat er toch iets is gebeurd want eisprong was gisteren twee weken geleden dus ben gewoon overtijd, alleen helaas niet zwanger.

Geplaatst

he dames,

ik ben er ook weer! Weekendje weg was lekker relaxed. lekker gegeten vrijdag en gisteren, gisteren naar d Beekse Bergen geweest, leuk om weer eens daar te zijn, vandaag op bezoek bij mijn oom en en tante en daar ook nog meds opgehaald, lekker gewandeld, gebanga-ad, hihihi, lekkere roseetjes gedronken, een geslaagd weekend dus en voor herhaling vatbaar.

Babeth, Ceeke en Syl, heb veel aan jullie gedacht vandaag!! hoop dat het een bijzondere dag was!

Guusje, spannend meid!! je bent weer in de race zeg maar. Logisch dat je het eng vindt, maar het komt goed!! Veel plezier met je vriendinnen, en fijn dat je al zo snel iets van je man hebt gehoord/gezien!

S€n, heb je onlangs pijnboompitten gehad? je weet dat je deze eigenlijk altijd eerst moet roosteren voordat je ze opeet? Je kunt anders een dikke tong krijgen en ook een metaalsmaak in je mond.

Maar balen zeg dat je je nog steeds zo zwak voelt!

Henne, idd irritant dat je nog niet bongi bent. wenn schon denn schon, toch? moet ik het bongi-dansje doen???

Goed dat je de hapto aan het toepassen bent en dat je toch ook weer vooruit kijkt. Mbt je vakantie, ik zou zeggen doen! denk dat het jullie wel goed zal doen! en de grieken zijn sowieso erg relaxed and laidback, dus alles kan op zijn gemakje gebeuren, hihihi

San, spannend dat jullie voor de cryo's gaan!!! en ook wel begrijpelijk dat het eng is en dat je er tegenop ziet, maar zoals al eerder is gezegd, niet iedere zwangerschap hoeft hetzelfde te zijn, wie weet gaat deze wel gewoon heel goed! zou me daar nu nog niet druk om maken (maar is wel heel begrijpelijk hoor!!)

Fren en Caro, effe lekker naar buiten geweest en alweer alc. genuttigd, hihihi

Kaartje, wat erg van de kater van je vriendin, heel moeilijk om dit nare bericht door te moeten geven.

hier verder niet veel te melden, hebben het niet echt laat gemaakt, lag zelfs gisteren al om half 11 al in bed, hahahaha.

wel nu al steken links in de buurt van mijn eierstok. geloof dat mijn ei moet komen, maar vind het nu al te vroeg om daar iets van te voelen.

ga nu afsluiten en meld me morgen weer!

fijne avond!!

liefs,

Tool

Geplaatst

Tapas was heerlijk, maar ik kan meestal niet zo goed tegen gekruid eten. Was blij dat ik thuis was :( Maar goed, het was vooral gezellig.

Heerlijk Tool, een top weekend gehad dus :)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden