Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Meiden, ik hou het even niet bij hier. Gebeurt zoveel en ik heb nu ff weinig energie.

Ik denk wel heeel veel aan jullie, dikke knuffel -M

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ja we hebben het autopsie rapport gekregen en daar stond in dat hij is gestorven aan een hartfalen. Daar is hij niet mee geboren maar is later ontstaan. Ook stond er in dat hij obees was?? Hij was 8,4 kg en een volwassen Maine Coon mag tot 9 kg wegen dus dat vond de fokker ook maar raar. Ze wegen de organen en aan de hand van dat gewicht kunnen ze bepalen wat het maximale gewicht mag zijn en dat was blijkbaar dus te veel. Hij had ook licht verhoogde ontstekingswaarde dus is waarschijnlijk de combi van dit alles de oorzaak.

Ja Tool lekker weekendje weg en helemaal ontspannen op pad na de accu. Heel veel plezier!!

Geplaatst

Ja hoor, gaat prima! Ben eindelijk weer aardig op de been al moet ik oppassen dat ik niet teveel ga doen en af en toe nog rusten. Kindjes doen het nog steeds hartstikke goed, al had Kaat vannacht denk ik voor het eerst krampjes en vanmorgen wilde ze ook nog niet veel drinken. Maar ze gaan langzaam weer richting geboortegewicht dus das mooi.

Gister voor het eerst even naar buiten geweest, zometeen ga ik voor het eerst allebei in bad doen. De kraamhulp is er vandaag en morgen nog tot 2 uur en dan is het klaar, dus nog even genieten en leren wat ik leren kan! Ik moet alles zelf een keer hebben gedaan voor ze weg gaat. Was er toch wel behoorlijk uit na bijna 8 jaar...

Geplaatst

Ruby wij hebben alleen de muur in de latex gezet. We willen tzt een glasplaat van gestraald glas laten plaatsen als dat een beetje te betalen is. Maar eerst even alle financiën op een rijtje zetten. Het geld vloog eruit en dan gaan we eens verder kijken. We willen ook nog een megagrote wandkast op de plaats waar de tv nu staat, maar eerst ff pas op de plaats.

Geplaatst

Wel fijn dat jullie het nu weten Sandra, blijft verdrietig als je zo'n knuffel verliest.

Ik moet proberen een poes van 14 jaar onder te brengen, ze moet weg waar ze nu is en daar baal ik ontzettend van.

Iemand interesse???

Geplaatst

Met een oog open en een dicht volg ik jullie nog steeds. Puur om te kijken of m'n "oude" forummaatjes met positief bericht komen.

Ik had dan ook nog op Henne haar wederom mislukte poging willen reageren en op haar vraag hoe de stoppers onder ons het tot nu toe ervaren. Afschuwelijk meis. De tomeloze inzet die de hoop constant hoog houdt. En dan toch iedere keer weer de deksel op de neus.

Ook hier van mij heel veel sterkte!

De manier waarop het een en ander hier is geschreven door de stoppers onder ons, zegt al zoveel.

Daar heb ik eigenlijk vrijwel niks aan toe te voegen.

Wel heb ik zelf heel erg het gevoel gehad dat ik m'n leven compleet moest omgooien.

Alles wat wordt beschreven bij een midlifecrises, passeert de revue, maar ik probeer helder te denken en te doen.

Gelukkig is Jan ook een nuchtere persoonlijkheid die mij hierbij helpt en me terugfluit als ik te impulsief een omwenteling wil maken.

Het maakt dat ik rationeel denk voordat ik doe. En dat voelt goed.

Daarnaast geeft het niet meer bezig zijn met de medische molen me rust.

Overigens heb ik pas precies een week geleden alles wat me hieraan deed denken weggedaan. En dat was veel.

Restanten van medicijnen, spuitjes, brieven, puregonpen...alles. Ik was er klaar voor, zeg maar:-)

Ik ben ook veel minder verdrietig en hoef er nauwelijks meer om te huilen.

Langzaamaan komt m'n eigen ikje weer terug, die ik een lange tijd kwijt ben geweest. Een gek gevoel, maar wat een opluchting.

Wel sluimert nog steeds het jaloerse gevoel. Ook een van de redenen waarom ik moeilijke situaties nog steeds vermijd.

Met name het hier mee schrijven, voelt nu niet meer goed voor mij, omdat ik zelf vind dat ik nu op de goede weg ben.

Met een gangetje van 40 km per uur begeef ik me momenteel op een hobbelige zandweg, niet achteruit kijkend, op weg naar de finish. M'n wagentje houdt er hier en daar wel wat deukjes aan over, maar de vechter in mij zorgt ervoor dat ik het haal...

Ik ben dus nog niet klaar, dat is wel duidelijk, maar ik ben er wél klaar voor de toekomst tegemoet gaan met z'n tweetjes. Om te genieten van simpel geluk!

X, Mart

Geplaatst

Marhta wat heb je het weer mooi beschreven. De stoppers zullen altijd deukjes overhouden, maar zoals jullie allen aangeven er is meer.

Ik weet hoe makkelijk het moet klinken van iemand die een kleine boven heeft liggen in zijn bedje, maar zelf ik ervaar nog regelmatig pieken van verdriet om hoe het is gelopen en intens leef ik met jullie mee.

Ook ik heb op de rand gestaan van stoppen, maar ons kwartje viel bij de laatste poging de andere kant op.

Heel veel respect voor allemaal en hoe jullie het verwoorden.

Geplaatst

Syl, scheelt enorm. Mijn vorige direnarts heeft dus ws een inschattingsfout gemaakt. Maar is ook moeilijk bij katten heb ik begrepen. Maar ze is er nog ook al heeft ze nu bijna geen gebit meer over.

Hoe is het bij jullie? En met je schoonvader?

Meiden, sorry dat ik niet op iedereen reageer, maar heb het echt hartstikke druk op het werk.

Dikke knuffel

Geplaatst

San, wat is jullie paleisje mooi geworden en leuk hoe Ruben daar zo midden in de kamer zit en heel wijs om zich heen kijkt en zegt: kijk, dat hebben mijn papa en mama geregeld.

Fren, te schattig gewoon voor woorden die foto van V en Fiene.

Caro, veel plezier met baddertijd van Bram en kaat. Fijn dat je steeds mobieler wordt en goed herstelt!

Mart, toch effe een traantje moeten wegpiniken toen ik je verhaal las. Mooi omschreven en het doet me goed om te lezen dat je er gewoon je eigen tempo voor neemt om het zandweggetje over te gaan, met alle hobbels en bobbels.

Syl, super!! als ik dus niets van je hoor, dan weet ik dat er niet veel bijzonders gebeurd is. Sterkte in elk geval al voor zondag!

Ruby, oei, dat scheelt wel effe, 3-4 jaar ouder dan gedacht. maar Muis doet het nog goed gelukkig. Ik moet die van ons nu twee dagen gaan missen, snik.

meiden, ik ben ervan door.Henne, ik denk aan je!!! knuffel meid!!!andere meiden, ik denk ook aan jullie!!!Babeth, sterkte zondag, Ceeke jij ook!

liefs,Tool

Geplaatst

hoi meiden,

ook hier bewondering en respect voor de mooie woorden die er zijn geschreven

Fren, wat een uberschattige foto van V & F

San, had ook al op FB gereageerd op jullie nieuwe huis. Het is echt hartstikke mooi geworden! dat hebben jullie toch maar weer mooi geflikt! nu lekker genieten en de puntjes op de i die komen nog wel...

Wat raar dat ze zeggen dat Sylvester obese was? dat is een heel normaal gewicht voor een maincoon kater. Alles is massief bij die beesten. Ik heb hier 2 halve maincoons en het broertje is ook behoorlijk stevig.

Syl, gaat het nog een beetje met je? heb denk ik iets gemist. Wat is er zondag? sorry, niet mn bedoeling om ongeinteresseerd of bot te doen...

Rubster, gelukkig gaat het weer goed met muis maar wel een tegenvaller ja van de leeftijd. En de kosten van de dierenarts zijn inderdaad altijd om van te schrikken maarja dat weet je als je dieren neemt hè. Iggy heeft ons vorig jaar ook behoorlijk wat gekost met al zn rare capriolen. Heb maar een verzekering voor hem afgesloten want straks begint het seizoen weer en gaat hij weer de pad op met alle knokpartijen die daarbij horen...

hier nog steeds in de lappenmand. Gisteren weer ontzettend gespuugd, had zo vreselijk last van maagzuur. En niets hielp. Heb nu een pijnlijke slokdarm die brand en dik aanvoelt. Vanmorgen heeft mn leidinggevende gebeld om te vragen hoe het met me gaat. Heb haar gezegd dat ik niet veel doe want als ik teveel beweeg moet ik spugen. Heb haar ook gezegd dat ik besloten heb niet meer in te loggen in mn werkmail omdat ik er gestressd van werd. Mede door de berichtjes van mn collega. Heb dus ook gezegd dat ze schreef dat het chaos was en uit de hand liep enzo. Ze ging hier verder niet op in, zei alleen maar: dat is mijn probleem en dat moet ik oplossen. Er komt nu hulp van een andere afdeling, daar is nl. overcapaciteit. Ze zei dat ik me daar niet druk om moet maken en eerst maar eens moet opknappen. We hebben afgesproken dat ze volgende week weer belt. Ze had het ook over misschien een keertje langs komen als het nog langer gaat duren. Maar daar zit ik niet echt op te wachten eerlijk gezegd. Niet lullig bedoeld maar lig je hier voor pampus, huis is nu ook nogal een puinhoop...

Geplaatst

Toen ik gister de berichten van Kaartje, Eef, Esther,Elliebellie, Rubster en Martha las was ik enorm geraakt door de bijzonderewijze zoals jullie het kunnen verwoorden.Jullie zitten in mijn angst. Ik bedoel, jullie zitten in de situatie waar ikenorm bang voor ben. Maar het geeft mij kracht om wat positiever voor de TP tegaan, puur omdat jullie ondanks alles het goed maken, of dat het de goede kantop gaat.

Ik heb zo enorm veel bewondering voor jullie!

Geplaatst

Verdorie, heel verhaal getypt loopt ie vast....

Korte versie dan maar:

@Henne, balen meid! Had zo geduimd dat jullie eskimo een mooi plekje had uitgezocht! Sterkte met deze tegenslag en neem de tijd. Want je dondert elke keer weer in een flink gat en geef jezelf de tijd om weer op te staan. Zo herkenbaar!

@Meiske, veel sterkte de komende dagen. Kijk goed en geniet van jullie grote meid en haar 2 beschermengeltjes!

@Fren, zorg dat je bij de borstontsteking Fiene altijd als eerste aanlegt aan de borst die ontstoken is. Dus niet om en om, maar de borst met ontsteking. Die moet goed leeggedronken worden, die ander staat even op een lager pitje. Mocht je uitsluitend kolven dan zorg dat je die goed leegkolft! Had bij mijn borstontsteking 's avonds een lactatiekundige op bezoek (iets te laat aan de bel getrokken met borstvoedingsproblemen;-) ) en die heeft mij goed door de ontsteking heen geholpen. Mocht je aan het afbouwen zijn van de borstvoeding en je zit heel ruim in de voeding dan moet je beginnen met één voeding af te bouwen. Dag 1: 100 cc kolven, dag 2: 65 cc, dag 3: 30 cc en dag 4: niet kolven. De waarden zijn 2 borsten opgeteld. Ik weet dat ik er een dag extra over deed, dus 120 cc, toen 80cc, 50 cc en 30 cc voordat die voeding was afgebouwd. Maar ik zat heel ruim in de voeding!

Let wel, sommige vrouwen zijn met een week klaar, want daar loopt de voeding zo hard terug dat ze niet op deze manier hoeven af te bouwen. Zie bijvoorbeeld Witje!

Geplaatst

Hi Dublin, dank voor je advies! Ben inderdaad dmv kolven aan t afbouwen. Zou eigenlijk vandaag klaar zijn, maar heb het schema can woe gister herhaald. Dat zou betekenen dat ik allen vanmorgen hoefde te kolven en verder niet meer, maar ik kijk het even aan.

Babeth, dank voor je attente kaartje. Ik denk ook aan jullie deze moeilijke dagen!

Geplaatst

Goed zo Fren, dus je mocht lekker naar buiten? Heerlijk he, na al die tijd opsluiting... Vandaag kwam het er niet van maar morgen gaan wij ook weer.

Oh, daar is manlief met de Chinees... Al heel lang niet gegeten, hoop dat het me smaakt.

Geplaatst

Caro en Fren lekker he, naar buiten na de bevalling. Ik geniet er nog steeds van.

Hier hebben we de knoop doorgehakt. Als we eind maart nog steeds graag 2e kindje willen dan ga ik een afspraak bij de gyn maken om onze cryo's te gebruiken. Pfff zie wel op tegen nog een zware zwangerschap, maar het gevoel het nog eens mee te mogen maken wordt wel steeds sterker bij mij en P stribbelt niet tegen;)

Vind het wel tegenstrijdig van mezelf. Nog niet zo lang geleden dacht ik er een punt achter gezet te hebben, maar onze cryo's zomaar wegdoen terwijl de wens er is weegt zwaarder dan de eventuele zware tijd die we dan tegemoed gaan.

Geplaatst

Vandaag gewerkt, nog niet helemaal bijgelezen. Werken viel tegen, voelde me vanochtend fysiek en mentaal rot en zat na een kwartier op de wc te janken. Toen maar gelijk open geweest tegen m'n manager en rustig aan het werk gegaan. Uiteindelijk is alles weer zo normaal dat het vanzelf gaat, maar eenmaal buiten kwam dan toch de klap weer en kwam ik huilend thuis. Verdriet wisselt zich af met een enorme drive om weer aan de slag te gaan. Niet eens zozeer met een nieuwe poging, maar ook met huis, werk... Eigenlijk mijn 'normale' reactie, maar probeer n wel heel goed de hapto toe te passen en alles heel bewust te doen en kiezen en niet als een duracel konijn los te gaan omdat ik dan niet na hoef te denken. Ups en downs dus maar zo enorm blij met dit forum en ons topic. Jullie zijn kanjers, stuk voor stuk!

Geplaatst

Wauw San, de knoop dus doorgehakt. En meid, niet elke zwangerschapsmode hetzelfde hè. Wie weet hoe het allemaal gaat lopen en als je wel veel moet rusten, dan komt Ruben wel naast je zitten met een boekje oid. Mijn moeder had er twee toen ze zwanger was van mij en plat moest. Ze heeft hele dagen voorlezend en loedjes zingend doorgebracht en mijn zus en broer hebben daar niks onder geleden ;-)

Geplaatst

Bier! Heb ik gedronken. Mijn zus is er en die nam een blikje bier bij de Chinees. Ze waren heel verbaasd maar ik geef geen borstvoeding dus het mag gewoon. Ik ben helemaal geen bierdrinker maar het smaakte heerlijk!

Geplaatst

San, jullie toch evt een poging wagen! You go girl :-)

Fren, lekker weer in de frisse buitenlucht geweest. Doet wonderen. Hoe is het verder met de ontstekingen?

Henne, een hele dikke knuffel voor jou.

Caro aan het bier, zitten ook vitamine in toch? ;-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden