Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hè balen sen, in ieder geval nog een nacht dus. Lig je alleen of op zaal?

Ivfsh, klinkt als een behoorlijke exercitie... Hoe lang is dublin normaal gesproken rijden? Wel heftig voor catootje, veel stoppen hè, want geloof dat ze officieel max 2 uur achtereen in de macicosi mag.

San, lekker genieten van je mooie huis. Dat je twijfels hebt over een tweede snap ik wel en is denk ik heel normaal.

Ruby, wat een doffe ellende toch die badkamer...

Henne, kun je conclusies trekken uit het uitblijven van een reactie? Of waren beide mannen druk en was t niet het goede moment om te reageren? Blijft klote natuurlijk die onzekerheid. En ook nog ingesteld... Pff. Sterkte!

Caro, ik zat te denken, je vindt t fijn dat K en B niet tegelijk komen s nachts, maar ben je dan niet echt de hele nacht in de weer met luiers eb flessen??

De krampjes zijn inderdaad veel minder en fiene heeft vannacht weer langer geslapen. Fijn dus. Net met veel moeite vin uit bed geschopt, hij moet weer aan t werk vandaag. Ben benieuwd of hij inderdaad vanaf nu vroeger naar bed gaat, want vannacht was hij weer op debank in slaap gevallen en kwam dus pas naar beneden toen ik fiene om 3 uur een fles gaf. Tja en dan is de wekker op half 9 wel vroeg, zeker als je dochter zich ook nog om half 7 laat horen...

Straks Fiene even in Bad en dan lopend naar de winkel voor boodschappen. Dan is de ochtend wel voorbij denk ik, haha! Ven benieuwd hoe t vandaag alleen gaat.

Tool, las ergens dat je minder gaat lesgeven? Denk dat dat verstandig id. Jouw schema is wel errug vol!

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Sandra ik heb gister van de huisarts ook weer voor 30 dagen extra bloeddruk meds gekregen... blijft ook iets te hoog. Hij zei het kan wel een half jaar duren omdat je lijf aan het ontzwangeren is... We zullen zien.

Kaat heeft niet zo veel last meer van de spruw, daarom baal ik een beetje van die 6-daagse kuur, 4x per dag weer troep in dat kleine lijfje... Ik smokkel een beetje met de hoeveelheid en misschien 3 x per dag...

ja Fren, vannacht was ik van kwart over 2 tot kwart voor 4 bezig met twee kinderen, maar als ze tegelijk komen moet ik mijn vriend wakker maken en die wilde ik laten slapen. Dat is ook min of meer gelukt. Vandaag is hij vrij maar morgen gaat hij echt aan het werk en zijn werk met verstandelijk beperkten met gedragsproblemen is behoorlijk zwaar, vandaar dat ik wilde dat hij effe een goeie nacht had. Overigens hebben we besloten dat ze nu 's nachts op hun eigen kamer slapen, dat scheelt veel want ze maken zoveel geluidjes met z'n tweeen! Vind het wel jammer, maar is beter voor de nachtrust.

Tool je kaartje komt er aan. Ik heb er nog maar 1, help! heb al een keer bij besteld, misschien toch nog maar een keer doen. Is wel heel handig via internet, volgende dag heb je ze alweer in huis.

Geplaatst

He Caro, dat kaartje komt wel!!! vooral niet haasten!!! vind het gewoon leuk om kaartjes te krijgen! hihihi. kast staat regelmatig vol met kaartjes, die vervolgens dan weer door de katten ervan af worden gelopen, hahahaha.

Ruby, klinkt alsof er schot in de zaak zit, een beetje dan, met de badkamer. Mag het echt hopen dat het nu eindelijk gaat lopen!!

Nog steeds veel last van de lucrin lees ik. heb hier geen ervaring mee en kan je dus ook niets erover zeggen of in adviseren. Baal wel met je mee dat je er zoveel last van hebt.

Hoor idd van alle kanten (behalve van mijn eigen kant, mijn eigen stem dus) dat ik rustiger aan moet doen. net ook vermanend (?) toegesproken door collegaatje bij wie de laatste ivf wel gelukt was. Zij zei ook al dat ik moest stoppen met lesgeven en alleen nog maar de yogales moest doen en dat het niet mijn probleem is om voor vervanging te zorgen. Ik weet het ook allemaal wel, maar het kwartje wil niet vallen. Van de ene kant besef ik ook wel dat dit onze laatste keer is, van de andere kant lijkt het ook wel alsof het besef er niet helemaal is, dat er toch nog een keer gaat volgen. Het is gewoon moeilijk om los te laten, de verantwoording die ik heb voor de lessen die ik geef. Het is toch een beetje mijn les en mijn ding en ik vind er ook wel ontspanning in, maar blijkbaar de verkeerde ontspanning. Mijn lichaam geeft het idd niet voor niets aan. En net als ik tegen anderen zeg dat ze het rustig aan moeten doen en aan hunzelf moeten denken, doe ik het dus zelf niet. Ik ben dus voor mezelf de slechtste raadgever, ahum.

Dus Fren, ik ben nog niet helemaal gestopt met lesgeven, maar wil wel aangeven dat ik het niet lang meer zo volhou. Hoop ook dat mijn collegaatje dus op korte termijn haar les weer kan terugnemen.

S€n, balen meid, dat je nog iets langer in het zh moet blijven, maar goed, het heeft een reden en ze kunnen maar beter nu jou goed in de gaten houden dan dat je thuis zit en het gebeurt daar en het is te laat voor hulp, toch?

Geplaatst

Caro ik ben mijn half jaar na de bevalling al voorbij en had al een hoge bloeddruk voor de zw die niet behandeld werd. Heb nu sinds med gebruik wel minder vaak hoofdpijn en dat is erg prettig moet ik zeggen. Niet teveel smokkelen hoor met AB. Als de kuur niet goed afgemaakt wordt of de dosis niet hoog genoeg komt het zowiezo terug. Dan maar 1 keer week dan straks nog een keer nietwaar?

Lekker hoor op hun eigen kamer. Je nachtrust is zo belangrijk. Als je zelf goed hebt geslapen kan je overdag ook meer aan en ook meer van elkaar hebben. Zo blijft het gezellig in huis.

Ivfsh, hopelijk goed door de lange ritten heen gekomen met de kleine meid.

Fren vervelend hoor dat je V nog steeds zo uit zijn bed moet trappen. Dat zou bij mij niet goed komen. Ik zou er schijt aan hebben en hem lekker te laat laten komen, dan leert hij het misschien??? Het is tenslotte een volwassen papa en geen klein kind meer toch???

Sen vervelend nog een nacht, maar je bent daar in goede handen. Maak van de gelegenheid gebruik om uit te rusten, thuis komt je daar toch meestal minder aan toe.

Ruby die badkamer van jullie. Pfff wat een situatie zeg. Hopelijk komt er snel een einde aan.

Hier een kind met nog steeds koorts, dus nog steeds niet buiten geweest. Het mannetje heeft mama aandacht nodig en huild veel, zo sneu.

Geplaatst

@Caro, wat heb je gekregen tegen de Spruw? Dat gele spul Nystatine Labaz drank? Dan niet smokkelen, maar netjes de kuur afmaken hoor. Anders gaat het niet goed over. Is geen bijzonder middel, echt alleen tegen schimmelinfecties. Kan voor je kleine geen kwaad!

@Fren, hoop dat de krampjes voor jullie kleine meid goed onderdrukt worden door de druppels. Bij ons hielp de infacol niet voldoende, maar blijkt de cinababy uitkomst te bieden. En ja, als ze richting de 12 weken gaan dan nemen ze aanzienlijk af. Maar het ziet er zo zielig uit.

Hier een meisje dat heel druk aan het oefenen is om te praten! Zo leuk om te horen en te zien. Al weken was ze aan het proberen om geluid te maken achter in haar keeltje, maar telkens kwam er alleen een zucht uit. Sinds een paar dagen is de uuuuhhhh gevonden en nu komen er hele verhalen. Vandaag was de pppp en bbbb (met wat speekselspetttertjes) aan de beurt... Nu vinden we het nog super, straks kletst ze onze oren van de kop ;-P en hopen we op een rustig momentje...

Geplaatst

@Rubster, herkenbaar die warmte met de Lucrin. Bij mij duurde het nog 3 maanden extra (dus zonder Lucrin) voordat het nachtelijk zweten en de warmte minder werd. Het is heerlijk als het vriest als het kraakt, maar dan wel het raam open zetten 's nachts en niet te veel kleren aan. Hoop dat je niet te lang last blijft houden.

Succes met de badkamer, wat een lange adem moeten jullie hebben.

Geplaatst

Sen, nog een nachtje blijven, dat is wat minder fijn. Maar hopelijk morgen een betere uitslag. Hou je haaks meisie!

San, een knuffel voor Ruben, snel beter worden kleine man!

Ivfsh, is het gelukt met het paspoort?

Hier nog steeds aan het wachten op de bongi. Dus voel een bongi dans opkomen ;-) Inmiddels wel last van onderrug, en wat last van de buik, dus het zit er wel aan te komen. We wachten maar weer eens af voor de verandering ......

Geplaatst

hoi meiden

Ruby ik kan er echt niet overuit hoe schandalig ik het vind hoe ze omgaan met jullie probleem, werkelijkwaar! je schiet er niets mee op natuurlijk maar sjonge jonge, voor iemand in goede doen is het al niet bevorderend maar kan me voorstellen dat het voor jou met je klachten helemaal ellendig is, dan kun je al veel minder hebben lijkt me, sterktem ik hoop dat er nu eindelijk schot in de zaak komt!

Caro wat zielig die spruw, ik heb geen ervaring met de meds, beterschap voor Kaatje. de zorg voor 2 lijkt me inderdaad erg pittig, denk dat je dat echt pas ervaart als je ervoor staat. nu tropenjaren maar dubbel geluk!!!

Tool, ik ben trots op je!!! aankaarten dat het zo niet werkt, goed hoor.

Henne gaat het een beetje met je?

Syl hoe gaat het met jou?

Sandra wat sneu van Ruben , lekker verwennen, jouw liefde is het beste medicijn nietwaar?

Kaartje even een vraag aan jou vanwege je kennis....hoe denk jij over het medicijn Benakor (2,5mg) dit krijgt mijn kat nu (de pers) vanwege nieruitval, uit bloedonderzoek kwam een uitval van 60-65%, De suikerwaarde en schildklierfunctie waren oke. Eerste optie was dieetvoer maar het probleem is dat mijn kat bij alle soorten voer aan de diarree raakt, behalve bij Purina one.Vandaar de meds. Een mogelijk gunstige bijwerking is dat dit medicijn ook goed is voor zijn zwakke hart.Ik ben benieuwd, hij slaapt veel maar blijft gelukkig wel eten en spuugt niet.

en als we dan toch in het medische zitten, vandaag ineens bloedverlies, net of ik gewoon op dag 3/4 van mijn menstruatie zit!! en het is cd13, grrrrr wordt er helemaal ongedurig van, heeft iemands hier ervaring mee? ik heb het nooit eerder gehad en hiervoor een cyclus van 28 en 27 dagen.....

Guusje nog even en jij mag aftellen naar je tp, ohhh wat spannend!!

Geplaatst

Ja Dublin, inderdaad! Ik heb vandaag netjes 4x gegeven hoor, dus ik maak het wel af, maar de hoeveelheid doe ik ietsjes minder, vind het best veel. Ze slobbert het op alsof ze het lekker vindt, terwijl ze het eigenlijk even in haar mond moet houden maar ja dat kun je niet verwachten van een twee weken oud mensje... Ik wacht dan even met de fles, dat het even in kan werken...

Geplaatst

Caro die hoeveelheid is waarschijnlijk omdat ze weten dat kleine minimensjes van 2 weken het doorslikken ipv even in de mond houden, ze schrijven het niet voor als het kwaad kan. Ik kreeg de tip van mijn kraamverzorgster om gewoon elke dag de flessen te steriliseren. Tegenwoordig zeggen ze dat het in principe niet meer hoeft, maar sinds die tijd is er ook weer veel vaker spruw. Waarschijnlijk wist je dat al, maar moest het je toch ff zeggen ;)

Hier is Ruben steeds lamlendiger geworden. Koorts loopt op tot net onder de 40 dus heb schoonmoeder ingeschakeld om op te passen morgen, ik heb gelukkig maar een halve dag werk en donderdag en vrijdag is ie lekker bij mama en het weekend is papa thuis als ik moet werken. En maandag en dinsdag ben ik ook nog vrij. Maar dan is hij natuurlijk al weer beter. Hij heeft vanmiddag en vanavond lekker op zijn mama's borst liggen slapen en nu ligt hij voor pampus in zijn bedje... Hopelijk gaat het vanacht beter dan afgelopen nacht.

Allemaal fijne dromen toegewenst vanacht!!

Geplaatst

Ruby, die soap met jullie badkamer lijkt niet op te houden bewondering voor je keep calm and carry on houding!

De matrassen liggen fantastisch, en alleen de kussens wisselen we van mening, manlief heeft vandaag een ander gekocht :(

Hier vollop in de running om verbetering te krijgen wat lopen betreft. MRI geen bijzonderheden, en nu onderzoek gehad qua lopen, dat was niet niet goed, en dat was wat ik zelf ook al voel natuurlijk. Heel fijn persoon tegenover me gehad, die precies aanvoelde en zag waar het niet goed gaat. Nu nog een plan van aanpak. Een deel zal het toch aanvaarden moeten zijn, niet meer alles en overal in mee kunnen gaan, en rekening houden met beperking. Best wel confrontatie, met een traan, maar aan de andere kant nu wel blij dat er met me meegedacht wordt hoe het beter kan. Manlief kampt ook met problemen gezondheid, hij vrijdag uitslagen. We voelen ons echt oud :( bah. Nou nog de kunst om niet bij de pakken neer te zitten maar kalm door te gaan, en er vanuit te gaan dat er betere tijden komen. Ik weet nu dat de heupproblematiek serieus is, qua disbalans, (zwangerschap....stiekem denk ik nu dat dit echt flink fout zou zijn gegaan) ik hoop dat er betere tijden komen, en dat we saampies energie en gezondheid te over hebben voor vrijwilligerswerk en pleegzorg. KOmt goed, daar wil ik op vertrouwen ( na een traan gelaten te hebben)

veel liefs voor iedereen en een fijn avondje xxx

Sen, er wordt aan je gedacht meid, dat je je snel beter mag voelen! ( en je een beetje je rust kan pakken op zo'n bedrijvige afdeling xx)

Geplaatst

Ik heb een magnetron sterilisator en elke ochtend steriliseren we de flessen. Ik dacht altijd dat spruw alleen voorkwam met borstvoeding, zit nu te twijfelen of we onhygienisch bezig zijn geweest maar volgens mij niet. Nou ja, niks aan te doen, zolang het niet erger wordt, kon het vandaag niet goed zien in haar mondje maar ze drinkt weer normaal dus heeft er kennelijk geen last van.

Wat vervelend dat Ruben zo'n koorts heeft. Morgen even de huisarts bellen?

Geplaatst

ohh Eef, weer een heftige dag voor jou, maar wat je zegt, je voelt je begrepen, gerust dat er nu een plan van aanpak komt en even positief als altijd, en die tranen, die hebben ook hun functie. sterkte en ook voor je man, ik hoop dat er geen hele enge dingen uit kunnen komen vrijdag! sterkte!!!

San, moet je bij 40 graden niet de huisarts waarschuwen? arm ventje!!!!

Geplaatst

Babeth, bij minder nierfunctie is nierdieet erg belangrijk. Denk wel verstandig om te proberen of er een nierdieet is waar je kat wel tegen kan. Als dat echt niet gaat seniorvoer. Is ook al minder belastend voor de nieren. Die medicijnen zijn nuttig. Eventueel nog vragen om ipakitine ter ondersteuning.

Geplaatst

Dankjewel lieve babeth, was even ego berichtje, maar ja af en toe moet ook ik even ei kwijt :( komen betere tijden vast:-)

Geplaatst

Sen, hoop dat je snel opknapt. Ze houden je in ieder geval goed in de gaten.

Eef, lastig van je heup. Kan ook een osteopaat of zo daar niks mee? In ieder geval wel weer lekker slapen.

Geplaatst

Kaartje bedankt! We hebben zoveel ellende met poes gehad met die diarree, met de meest uiteenlopende merken, van goedkoop tot duur tot voer alleen verkrijgbaar bij de dierenarts was het raak, en dat duurde dan ontzettend lang voordat het weer normaal was, vandaar zo ontzettend huiverig.

Zelfs diaree toen hij meds kreeg voor zijn hartje, ik ben al blij dat nu alles nog normaal is na 6 dagen pillen. Ik zal er over nadenken, in ieder geval krijgen ze hier seniorenvoer en niets anders, poes alleen af en toe wat karnemelk.

Ik zal ook vragen om de Ipakitine!, bedankt voor je uitleg en meedenken!!!

Geplaatst

Vandaag heerlijk relaxdagje gehad met vriendin. Naar beautyfarm geweest en daarna uit eten geweest. Even lekker bijgekomen. Nu hond uitlaten en dan lekker slapen.

Welterusten allemaal.

Geplaatst

Babeth, beter geen melkproducten. Dat zijn juist eiwitten en een nierpatiënt wil je juist heel eiwitarm voeren.

Misschien proefzakjes nierdieet halen bij je dierenarts en voorzichtig door huidige voer heen mengen en heel langzaam over proberen te stappen?

Geplaatst

Sen, hoop dat je snel opknapt. Ze houden je in ieder geval goed in de gaten.

Eef, lastig van je heup. Kan ook een osteopaat of zo daar niks mee? In ieder geval wel weer lekker slapen.

Geplaatst

Kaartje, die karnemelk kreeg hij gelukkig niet vaak, en nu ook helemaal niet meer, hij vnd het lekker maar was er gelukkig niet aan gewend.

ik heb dat van die ipakitine opgezocht, dat zou wel moeten lukken denk ik,dat mengen van voer is te proberen maar ik ben er echt zo huiverig voor!! Ik heb wel besloten dat ik niet net als mijn vorige kat een week lang vochtinfusen laat toedienen, ohhhhhh dat was zo verschrikkelijk! uiteindelijk echt in moeten laten slapen , was 2.5 jaar.

Deze is aan komen lopen bij een kennis en en nam ik in huis,blij dat hij inmiddel al 16 is maar hoop wel dat ie nog een tijdje mee kan! nogmaal bedankt!!!!

Jij hebt in ieder geval een heerlijke relaxdag achter de rug, heerlijk wat zul je goed slapen! trusten

Geplaatst

Babeth, bij minder nierfunctie is nierdieet erg belangrijk. Denk wel verstandig om te proberen of er een nierdieet is waar je kat wel tegen kan. Als dat echt niet gaat seniorvoer. Is ook al minder belastend voor de nieren. Die medicijnen zijn nuttig. Eventueel nog vragen om ipakitine ter ondersteuning.

Geplaatst

Goedemorgen allemaal,

Hier vreselijk beroerd geslapen. Buikkramp en hevige rugpijn. De bongi begin lekker te komen. WAT HAAT IK DIT! Ik zit nu wel op werk, maar zou liever in mijn bedje liggen met een kruik. Misschien ga ik straks maar naar huis. Even afwachten nog.

Het is de 1e bongi sinds oktober, het is confronterend allemaal. Ik voel me lichamelijk en geestelijk even kl*te.

Zo, mopperen lucht een beetje op.

Geplaatst

Eef, wat een gedoe voor jullie allemaal. Kan me voorstellen dat je even uit veld geslagen bent. Maar aanpassen kan jij volgens mij heel goed, ook al doe je dat om zo'n reden veel liever biet. Knuffel dame!

Babeth, bloeding al minder? Heb ik ook wel eens gehad rondom ei, maar wel schrikken

Guusje, BAH! Klote zooi. Lekker vroeg naar huis hoor. En hoe rot ook, dit betekent wel weer dat jullie in de race gaan toch?

Sen hoe is ie?

Fren met jou en Fiene? Leuk als je keer langskomt om kamertje te bekijken. Nog lang nie af hoor. :) Maar leuk vooruitzicht, dan ook je grote meid ontmoeten. Als dat er niet eerder komt. Spulletjes staan in juni topic 1/2 pagina's terug denk ik.

Caro hoe gaat ie vandaag bij jullie?

Henne, goed gesprek met J gehad? Deze week oig naar hapto?

Hoe is met jou Tool?

Witje, Ruben zijn koorts gezakt?

Rubster, sterkte met die verbouwingsperikelen hoor! Pfff.

Hier vandaag iets fitter na een paar hele slome dagen. Alles deed zeer en was niet vooruit te branden. Nu wel en das mooi, 8 jaar samen (schrikkeldag :-)) en vanavond partneravond bij yoga...

Geplaatst

Hi lieve meiden,

Eef, zo moeilijk toch he, je lijf met al haar gebreken accepteren. Elke keer weer een stapje terug moeten doen en toch blijven lachen. En dan ook nog het idee dat het misschien ergens wel goed is geweest dat je niet zwanger bent geworden. Ik vind dat zelf een heel pijnlijke gedachte, dat het misschien wel helemaal niet goed voor me is, maar ook hier komt ie regelmatig voorbij.

Guus lieverd, ga lekker naar huis als dat kan. Het is nu niet alleen fysiek maar ook mentaal zwaar. Hup in bed met een kruik, potje janken en dan een fijn boek of filmpje en jezelf weer opladen voor een nieuwe kans.

Tool wou dat ik iets 'wijs' kon zeggen, maar ik weet zo goed hoe het gaat. Niet op willen geven, niet toe willen geven, niet na willen denken....terwijl je het allemaal eigenlijk wel weet. Probeer heel eerlijk tegen jezef te zijn en ook streng (genoeg) voor jezelf. doe het zo dat je achteraf geen spijt krijgt. Dan is het goed.

Miki je rug/bekken dus wat beter?

Sen hoe is het met jou vandaag?

Ruby ik blijf het schandalig vinden die badkamer.

En dan hier.... het grappige is dat mijn berichtje op Facebook gisteravond in eerste instantie nog meer ging over 'wat wil ik met werk'. Het is dus twee maanden voor mijn contract afloopt niet duidelijk wat ze gaan doen, we staan in de min, projecten maken we geen winst op en alles wat ik (en ik niet alleen hoor, meerdere collega's doen dat) aandraag om daar verbetering in te brengen, wordt niks mee gedaan. Het MT is vaag, neemt geen beslissingen... kortom: eigenlijk wil ik hier wel weg. Maar een ander onderzoeksbureau heeft net zo goed deadlines, druk etc dus wat dan? En dan komt de icsi natuurlijk wel om de hoek kijken. Want voor mezelf beginnen lijkt leuk, maar wat als ik zwanger word? En hoe gaan we ermee om als ik voorlopig geen inkomen heb? Dan kunnen we helemaal geen icsi betalen. Etc etc en zo is het dan toch weer allesbepalend. Want in het prioriteitenlijstje staat de kinderwens helemaal bovenaan.

Los van of het wel of niet kan, hoe we dan om moeten gaan met mijn immuun etc willen we gewoon door. En ik wil diep in mijn hart dit niet eens vooraf als de laatste keer benoemen. Ik wil gewoon doorgaan... moet vanochtend opeens denken aan Ramses Shaffy. Ken alleen maar wat van die oneliners uit zijn liedjes, maar ging de tekst van 'We zullen doorgaan' eens opzoeken en moet zeggen....ik zat heel erg hard te huilen. Dit is zo hoe ik het voel: doorgaan als niemand het meer verwacht, samen, net zolang tot we er zijn. Voel mezelf dat een enorm emotionele muts, maar soms zegt een tekst of liedje alles.

Wat ook meespeelt is dat ik van alle kanten weer koelkast inhoud krijg aangeboden. Waar ik het gevoel heb dat veel mensen in onze directe omgeving vinden dat we misschien beter kunnen stoppen, krijg ik hier het warme gevoel dat juist veel mensen hopen dat we doorgaan en dat het dan lukt. En dat geeft me zo enorm veel kracht.

Dus ja, we gaan zeker door. Maar eerst darmen en allergie tot rust en zekerheid over werk. Dus het zal op zn vroegst mei worden, maar daar heb ik me al wel weer bij neergelegd. Acu, hapto etc staat allemaal even stil. We willen even een paar weken niks en alles op een rijtje zetten. Op mijn vrije dagen kunnen niksen ipv van hot naar her rennen. En dan merk ik vanzelf wel weer wanneer ik weer behoefte krijg aan een of ander.

Een heel verhaal weer, zo fijn dat ik het hier kwijt kan. Vandaag 'vrij'. Moet even een uurtje wat analyses uitdraaien maar dat valt mee. En vanmiddag huisarts. Benieuwd wat die zegt.

Dikke knuffel lieverds!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden