Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wauw Kaartje, goed dat je het een positieve draai kan geven! Past wel bij je zoals wij je 'kennen', fijn!! En wat lief dat je moeder komt! Laat je verwennen meid en sterkte!

Geplaatst

Kaartje ik had dat na de eerste miskraam ook heel erg, natuurlijk was het heel naar en verdrietig, maar het bevestigde wel dat ik zwanger kon worden. En jij hebt altijd al zo sterk het gevoel gehad dat áls het lukt, het zonder al die hormonen in je lijf is. Dus wie weet gebeurt er nog een keer zo'n wondertje en zit het wel goed.... Desondanks toch erg knap dat je er zo in staat, petje af!

Ik heb hier een 'geen zin' dag. Voel me net zo'n dreinene peuter. Geen zin in eten, geen zin in slapen, geen zin in iets doen, nergens zin in 'mam ik verveeeeeeel me!'. Ga maar even een boodschap doen, misschien gaat het beter als ik buiten ben geweest. Heb morgen trouwens gesprek over wel/niet meewerken aan docu van brandpunt. Wel benieuwd naar. Timing is een beetje rot, maar a la.

Geplaatst

Kaartje wat fijn dat je weer thuis bent, lekker bij je mannetje en wauw je moeder is er nu vast al?? Ook al klink je sterk en zijn jullie niet van de negatieve benadering, niet zomaar aan voorbij lopen hoor, het is niet niks wat jullie nu meemaken!!

Geplaatst

Nou, de huisarts, alla.. maar die huisarts van de huisartsenpost!!! die zou je toch gvd over zijn bureau heen trekken.... hij speelt wel met je leven.....

Ik schrok me te pletter toen ik je hele verhaal las...

Maar meid.... ook al vind ik je nu ongelofelijk sterk klinken.... doe rustig aan!!! En verwerk dit even goed met elkaar.

Syl, ook al zo'n vervelend verhaal. Vervelend dat er van de mensen die je toch bijna elke dag spreekt, zo weinig vanuit gaat... Fijn dat je uit andere hoeken wel dat stukje meedeleven krijgt wat je zo nodig hebt in deze periode..

Sterkte.....

Ik heb ook zin in zaterdag.... zal vanvond even de menukaart bekijken....

Geplaatst

Heb geen contact meer gehad met huisarts. Hij zal wel schrikken denk ik. Denk dat ze zich echt verkeken hebben op mijn hoge pijngrens. Heb dat wel aangegeven, maar meestal geloven ze je toch niet. Huisarts had wel netjes ambu geregeld en gynaecoloog stond ook klaar. Niks dan lof voor ambumensen en zhpersoneel. Iedereen was zo lief en doortastend. Echt super. Fijn om thuis te zijn. Schoonouders en mijn mams hier. Heel mijn huis is schoon en alles gestreken :-) . Erg fijn. Lig heerlijk op de bank met dekentje en af en toe kat erbij. Komt wel goed met ons.

Geplaatst

Daar twijfel ik niet aan Kaartje!!! Maar loop jezelf niet voorbij....

Jeetje ik zit naar die kaart van Vroeg te kijken... ik weet niet wat ik moet nemen...

Nemen jullie allemaal een broodje? Of wat anders, en Tool, had jij nu ook een toetje besteld?

Geplaatst

Simba er zijn zowel salades als brood gekozen, tot nu toe maar een toetje doorgekregen :-) moet zelf ook nog even goed kijken, lastig op het moment.

Geplaatst

Ja, voor jou lijkt het me momenteel helemaal een lastige opgave, zeker omdat je voor over een paar dagen moet beslissen...

Hmm... er is dus wel een toetje, dan neem ik er ook maar 1, anders zit er iemand helemaaal alleen aan een toetje, das sneu...

Maar dan weet ik het denk ik wel..

Geplaatst

Nog steeds geen ei, maar wel op komst, LH begint te stijgen, maar nog niet hoog genoeg. Vrijdag 3e echo. Cyste was onveranderd, ik hoefde me geen zorgen te maken, dus doe ik dat ook niet.

Tool, heb je misschien ook een EI dansje in de aanbieding? ;)

Pauze:

Zara: Voor nu genieten van wat wel is en oriënteren op mogelijkheden

Roestvlek:

Ceeke:

Spaatje:

Sab:

Henne: darmproblemen en allergie oplossen, 29 maart evaluatie en dan hopelijk in mei icsi7

Voortraject:

Sylvino: acupunctuur, afvallen, gezond leven, man moet ook. Vitamines slikken, opstart april.

Tool: voorbereidingen treffen voor poging 5 met prednisolon en evt. intralipid. acu opgestart, aan de supplementen vit. D, DHEA en Omega 3, laatste 5 kilootjes kwijtraken. DHEA 12 maart laten testen, 30 maart afspraak dr. S. voor startecho en planning. Hopelijk starten begin april bij bongi

Wen72: 2 april een afspraak in gent om alle uitslagen van de onderzoeken te bespreken. Daarna hopelijk in april / mei starten. Ondertussen aan een hoop supplementen.

Witje: 4 april gesprek gyn evaluatie zwangerschap en over de risico's voor eventuele volgende zwangerschap en over hoe nu verder met onze cryos's

Behandeling:

Guusje: 29 februari CD 1 - 1e echo 12-3 - 2e echo 14-3 - 3e echo 16 maart 8.45

Zwanger:

Miki: (uitger. datum 9-6-2012)

S€N: (uitger. datum 24-08-2012)

Geboren:

Simba: bevallen 18 juli 2011 van dochter Sanne Jasmijn

Ursela: bevallen 2 augustus 2011 van zoon Storm

Sandra: bevallen 5 augustus 2011 van zoon Ruben

Babeth: bevallen 8 augustus 2011 van dochter Imke

Laika: bevallen 16 oktober 2011 van zoon Jim

Dublin: bevallen op 9 dec 2011 van dochter Caitlin

Ivfsh: bevallen op 13 januari 2012 van dochter "Catootje"

Fren: bevallen op 14 februari van dochter Fiene

Caro: bevallen op 14 februari van dochter Kaat en zoon Bram

Nieuw hoofdstuk na mmm:

Eef: Verder met ons leven.

Rubster: Verwerken is begonnen. Nu verder met ons leven

Kaartje: We gaan verder met ons leven. We gaan ons verdiepen in pleegzorg

Esther: Eerst verwerken en dan verder zien.

Geplaatst

Oké, lijstje aanpassen gaat opeens niet mee op de iPad... Komt morgen wel.Guus mooi zo, geen zorgen maken maar eitjes dansen.

Geplaatst

Ziet er goed uit Henne LOL hahahah

Lukt het je om aan te passen? Anders doe ik het wel hoor!

Wat neemt iedereen zaterdag? Ik heb het menu even bekeken, ik vrees dat ik niet zo veel keuze heb, ben nl geen vlees eter ...

Geplaatst

Hoi meiden,

Kaartje wat fijn dat je weer thuis en dat er behalve je man ook je moeder en schoonouders zijn, fijn zeg!! Zij zijn zich uiteraard ook helemaal lam geschrokken.

Je klinkt inderdaad ongelofelijk sterk en dat ben je ook zeer zeker maar pas wel goed op jezelf hoor, ook je lichaam de tijd geven om te herstellen en in je hoofd is er ook heel wat gebeurd uiteraard, voor je man ook natuurlijk.Een voorspoedig herstel gewenst!!!

Guusje mooi de eisprong in zicht, ik begin al met duimen voor je!

dames ik kijk uit naar zaterdag, heb er echt zin in, mijn man is even met de auto naar de garage, ingebouwde nav heeft de geest gegeven, net nu haha. Hoop dat het gerepareed kan worden anders met de losse tom tom.

Ceeke nog even kijken wie er rijdt, wellicht wil jij graag rijden met je nieuwe bolide? We kijken wel, komt wel goed.

Sen, nog contact met je werk gehad?

Geplaatst

Goedzo Kaartje!

Simba, Guusje voor mij was ook puzzelen. Ik broodje ham met patat.

Spannend lijstje weer. Guusje, we duimen!

Geplaatst
Ziet er goed uit Henne LOL hahahah

Lukt het je om aan te passen? Anders doe ik het wel hoor!

Wat neemt iedereen zaterdag? Ik heb het menu even bekeken, ik vrees dat ik niet zo veel keuze heb, ben nl geen vlees eter ...

eerstekeuze is de salade met warme geitenkaas walnoten en honing en mocht dat nietlukken dan de gerookte zalm met dille mayonaise (bruin brood)

Geplaatst

Ik ben nu even online via de pc maar net via de Ipad zag het er erg leuk uit, onderaan wel tig keer de profielfoto van Fren!haha

Henne je liet nog wat vallen over Brandpunt, ben benieuwd wat er uit gaat komen, of jullie het wat vinden en ook er aan mee gaan werken, toch wel spannend lijkt me.

Geplaatst

Broodje zalm lijkt me ook erg lekker, alleen vraag ik me weer af, is dat nu verstandig? Of kan het nog wel?

Geplaatst

Kaartje, wat goed dat je weer lekker thuis bent. Doe rustig aan en laat je lekker vertroetelen. Lief dat je moeder direct is gekomen vanuit Spanje!

Babeth, heb geen contact met mn werk gehad. Ik wacht wel tot ik word gebeld. Ik heb eigenlijk geen idee wat normaal is in dit soort situaties. Ben nl. zelden tot nooit ziek geweest. Is het de dan de bedoeling dat ik mn manager bel? ik dacht eigenlijk andersom. Maarja nogmaals, ik ben een leek op dit gebied. Ik twijfel inderdaad over het even langsgaan volgende week. Ik weet hoe sommige collega's kunnen reageren. Eén van mn collega's had namelijk een zware burnout en was een tijdje uit de roulatie en heeft bijna een jaar op arbeidstherapeutische basis gewerkt. Je moet eens weten watvoor opmerkingen er allemaal werden gemaakt door andere collega's "die komt en gaat ook maar wanneer hij zin heeft" "die neemt lekker vrij het is natuurlijk mooi weer" enz. enz. Dus kans is groot dat ze over mij ook dit soort dingen gaan roepen. Ik zie niet al mn collega's daarvoor aan maar er zijn er wel een paar tussen die zo doen. Maar eigenlijk moet ik daar ook weer schijt aan hebben... maar toch. Vanavond in de vooravond ben ik naar italiaanse les geweest, kijken hoe dat ging. Ik kon amper mn aandacht erbij houden en na 3 kwartier begon ik aan één stuk door te gapen. Ik zat maar op te klok te kijken of het al voorbij was. Terwijl het in totaal maar anderhalf uur is. Ben kapot nu... vooral de concentratie is bar slecht. Hoe moet ik dan in godsnaam gaan werken? maar ik wil zo graag...

Geplaatst

Guusje je mag dat gewoon nog hebben hoor maar als je je er niet prettig bij voelt niet doen.

Klinkt goed Simba!!

Sen ieder bedrijf hanteert waar mogelijk de eigen regels maar normaliter meld je je ziek bij je leidinggevende, dat is al gebeurd dus prima, het onderhouden van contact kan natuurlijk van de werknemer komen maar gebruikelijker is dat de leidinggevende (of arbodienst) contact opneemt om te vragen hoe het gaat .

ALs ik jou zo hoor lijkt het me geen goed idee om naar het werk te gaan hoor.Ben je ook niet verplicht. Nu is het Sen en ukkie tijd!

Geplaatst

Geloof dat in mijn contract staat dat ik dagelijks (!) mijn manager op de hoogte moet houden. In de praktijk bellen zij en geven ze ook aan wanneer ze weer contact opnemen.

Sen, waarom wil je graag weer werken? Omdat je je beveelt of omdat je je schuldig/verantwoordelijk voelt? Als 1,5 uur Italiaanse les eigenlijk al teveel is......

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden