Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Tool, is ook lastig om je hele schema te veranderen. Ik weet dat ik altijd heel druk lijk, maar doe het laatste jaar misschien nog maar de helft van wat ik eerst deed. Gewoon volhouden. Uiteindelijk ga je die tijd voor jezelf vanzelf waarderen ;-)

Net trouwens voor het eerst even op internet meer gelezen over bbz op freya site. Achteraf had ik echt alle typische klachten... Staat ook dat artsen het vaak niet herkennen. Als ik had geweten dat ik zwanger was had ik het zelf wel bedacht. Best confronterend om het zo zwart op wit te zien.

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

he Kaar, leuk dat je morgen komt!!! en nee, ik zeg jongen, hahahaha. omdat ik het altijd mis heb, hahahaha, maar mss nu niet.

San, goed plan dat je even pas op de plaats maakt, ook jij goed uitgerust weer aan de cryo beginnen!

Geplaatst

Kaartje, lees ik nou dat je komt morgen? Wow, wat gezellig en stoer. Ja als je er nu over leest, gaat alles wellicht pas inzinken en op zijn plaats vallen. Zou toch wat zijn als het mede door die vitamines is ontstaan? Wel dubbel om weer hoop te hebben, maar heel logisch en we duimen keihard mee!

Geplaatst

Syl dat is echt een ENORM grote prestatie, chapeau! En dat in tijden met zoveel tegenwind, echt petje af hoor.

Fren 17 kilo, gisteren tikker weer eens aangepast.

Geplaatst

@Kaartje, jeetje wat een heftige week. Probeer rustig te herstellen, want het blijft een ingreep met transfusie plus een teruglopen in hormonen. Maar het is dus toch mogelijk. Duim voor jullie dat jullie lucky "shot" het komende jaar gaat plaatsvinden. Net als bij Henne een routebeschrijving meegeven dat hij/zij buiten de baarmoeder niets te zoeken heeft.

@Sen, jij nog steeds misselijk. Hoop voor je dat 't vandaag weer rustig is. En ik zeg een knul.

@Witje ook weer langzaam beter aan het worden. Goed dat je een extra medicijntje in de box hebt liggen!

@Guusje, duim dat je eitje gevonden wordt. Je bent een maandje te vroeg met eieren zoeken, pasen is pas in april ;-p

@Syl, wat ga jij hard met afvallen. Zorg wel goed voor jezelf hoor! Jullie maken een heftige tijd door, waarbij je wel goed moet blijven eten (vitamientjes).

De rest alweer vergeten, meiden ook voor jullie een knuffel.

Heel veel plezier morgen bij de lunch. Zal bij onze lunch met onze kraamvisite aan jullie denken!

Wat betreft het laatste nieuws hier, weer druk aan het werk. Dit was mijn 2e "volle" week en ze hebben mij weer gevonden. Ik was gewend om 1 week 5 dagen te werken en 1 week 4 (dus 40 uur om 32 uur) en sinds 1 maart werk ik nu 3 keer 8,5 uur. Tot het eind van het jaar heb ik 1 dag betaald verlof, waar ik heel hard voor gespaard heb met levensloop. Want ouderschapsverlof is onbetaald en dan mis je toch echt wel salaris hoor... En tja, dat geld moet nu telkens naar nieuwe kleertjes voor onze grote meid. Want groeien als kool houdt ook in, tijd voor nieuwe kleren.

Maatje 74 is al deels in gebruik, aangezien 68 toch echt te krap begint te worden. En iedereen maar roepen, in maatje 68 daar zit ze wel even in.....hahahahaha.

Meiden nogmaals heel veel plezier morgen!

Geplaatst

Syl, neee...dat meen je niet, hyves eruit gooien, heb je dat aangevraagd bij ons, hahahahaha, grapje!

17 kg, toppie!!!

Geplaatst

Syl, wat enorm goed van je! Complimenten hoor! En graag gedaan ;)

Kaartje, jij bent er bij morgen (gaan we dan maar van uit) Leuk en gezellig.

Hier 3e echo gehad, en met verbazing weggegaan. Aan de linker kant konden ze maar de eierstok niet vinden, woensdag is door de arts gevraagt of hij er echt rechts uit was, tot 3x toe. Net het zelfde verhaal weer, is hij er echt uit? Nu moet de echoscopiste maar even meekijken. Ooooh, ik zie het al zegt ze, je linker is naar rechts verschoven!!!!! Het verklaard alles. Vannacht werd ik wakker van pijn aan de rechter kant onder in mijn buik. Nu blijkt dat dat het de eisprong is, of dat hij op springen staat. Dus geen cyste! GElukkig maar. En wat ze aan de linker kant zagen is wat littekenweefsel, maar niets bijzonders.

Dus Tool, dat dansje van je heb ik niet helemaal goed gedaan hahaha

Vanmiddag hoor ik weer meer, morgen zal de TP niet zijn, maar kan wel zijn dat ik weer voor een echo moet. We wachten maar weer af.

Geplaatst

Syl, prestatie 17 kg. Ik blijf hangen op 10. Maar we gaan er weer voor.

Guusje, wat een verhaal weer bij jou. En een ei die op springen staat.

tool, kan best begrijpen dat je het sporten mist. maar als het je lichaam rust geeft wel even naar luisteren. Je moet gewoon afkicken blijkt!!!

Kaartje, wat top dat je er toch bent zaterdag. Je woont er inderdaad niet ver vanaf. Leuk!!!

Hier een update van de badkamer.

De afvoeren zijn van lood. Dus moet pvc op lood aangesloten worden. Het is niet anders. Je mag niets op asbest aansluiten.

Verder de nieuwe meterkast afgesproken en de stucadoor is ook besproken. Nu nog alles openbreken en aanleggen. Dan kan de stucadoor erin. Maar nog een groot karwei hoor.

Zal echt blij zijn als alles gedaan is. Verder ook nog gesproken over electrische afzuiging in de badkamer. Dat gaat er ook komen.

Dus een stapje de goede richting in. Enkelt nu nog een gesprek met de Vve. Want die doet me toch een partij raar en moeilijk. En waarom. We willen toch allemaal hetzelfde? Zal weer eens een mailtje er tegen aan gooien. Wie weet gebeurt er ook nog eens wat daar.

Nou barst weer van de hoofdpijn en heb alweer ibuprofen in genomen. Maar werkt dus niet echt. Andere oplossingen?

fijne dag allemaal en een dikke knuffel voor iedereen.

Geplaatst

Kaartje, wat stoer dat je er morgen gewoon bij bent! Maar je woont dichtbij dus mocht je niet lekker of moe worden, dan ben je dus zo weer thuis das wel handig

Guus, tjee wat een verhaal weer?! Hoe kan dat nou?!?

Ruby, waar zit de hoofdpijn precies en hoe voelt het? Misschien heb ik wat tips, hoofd is hier ook zwakke plek. Alhoewel dat de laatste maanden is overgenomen door de maag

Syl, 17 kilo wat goed!!!! Supertrots op je!

Straks om half 1 echo, we zijn gebeld of het uurtje eerder kan... Tuurlijk :-)

Geplaatst

Uurtje eerder :) Helemaal goed toch! Succes en geniet!

Hoe het kan? Het schijnt niet raar te zijn, komt vaker voor! Maar ik vind het maar raar ....

Geplaatst

Guus, heb je te hard gedanst??? maar wat raar zeg!! in elk geval gelukkig geen cyste! dat is al fijn!! vanmiddag dus meer bericht. wie weet morgen toch tp? denk je niet? of doen ze op zaterdag geen tp?

S€n, vanmiddag echo, uurtje eerder lekker toch!!! geniet ervan!!!

Ruby, geloof ook dat ik moet afkicken, hihihi. Maar het is idd gewoon wennen en eraan toegeven. Jij veel last van hoofdpijn, balen zeg!!! hoop dat je er morgen niet al te veel last van hebt, want dat lijkt me geen pretje. Ik zou het eigenlijk niet weten, wat je ertegen kunt doen. Sterkte in elk geval.

En al een beetje vooruitgang op badkamergebied, alleen niet vanuit de VVe, grmbl...hoop dat je mailtje werkt!

heb vanmiddag verlof genomen. Bleek nog 2,5 uur overwerkuren te hebben staan. lekker!! dadelijk in de tuin werken.

Geplaatst

Guusje, eierstokken liggen normaal relatief dicht bij elkaar, dus zo gek vind ik het niet. Hoop dat ze geen echo willen maken morgen tijdens de lunch.

Syl, wat goed!

Geplaatst

Dat gaf de echoscopiste ook al aan. Maar ik had er nog noit van gehoord. Ik hoop ook dat ik morgen een "vrije" dag heb ;)

Geplaatst

Hi meiden, zoals het er nu uitziet kom ik morgen. heb vandaag een slechte dag, dus dan zal het morgen wel weer oke gaan ;-) Blijf alleen niet lang en ben er denk ik ook pas tegen twaalven. Spaatje rijdt met mij mee als zij zich goed genoeg voelt. Twee kwakkelende d&d meiden in een autootje, als dat maar goed gaat ;-)). Sta wel erg in dubio wat ik zal bestellen. Zo moeilijk om vooraf te bedenken wat goed zal vallen.

Kaartje, goed om je verhaal te vertellen, werkt idd mee in de verwerking. Ik ben ook achteraf dingen gaan lezen en toen vielen alle kwartjes meteen. Die lage drukkende rugpijn, jij had ook die pijn in je schouder he? Dat is echt een klassiek symptoom. Eind goed, al goed zeggen ze dan, maar de rillingen lopen me soms nog over de rug en ik zal blij zijn als ik je morgen even een dikke (voorzichtige) knuffel kan geven!

Guusje een verhuisde eierstok. Misschien heeft ie daar een leuker uitzicht ;-) In ieder geval dus een ovulatie op komst.... de spanning stijgt weer.

Ruby alweer hoofdpijn, wat naar is dat toch. Tips: tja denk niet dat ik iets nieuws roep met veel drinken, frisse lucht, zo min mogelijk pijnstillers, ontspanning in je houding etc. Bij mij hielp veel vitamine C ook nog wel eens. En ken je Tocotohlin? Dat zijn etherische olieen, dat gebruik ik vaak op mn werk om mn hoofd weer fris te krijgen. Kun je gewoon bij het kruidvat oid krijgen. Heb het altijd in mn tas, morgen even aan denken om het je te laten proberen :-)

Tool lekker ontspannen vanmiddag, bij jullie is het geloof ik nog mooi weer he? Hier bewolkt.

Oh ik heb trouwens toegezegd om mee te werken aan Brandpunt als ze mijn situatie voldoende in het verhaal vinden passen. Ze zoeken nog iemand (erbij) die idd echt door uitstel nu op ivf is aangewezen, maar het is altijd moeilijk om mensen te vinden die op tv hun verhaal willen doen. Mochten jullie nog iemand weten...

Geplaatst

Hi meiden,

Zelfs op mijn vrije dag ben ik aan het rennen... Leuk maar misschien toch eens een cursus time management?!! Even kort want morgen zien we elkaar live, gezellig!

@Kaartje, fijn te lezen dat het allemaal wel gaat, nog fijner te lezen dat we je morgen gaan zien! Stoer... maar alleen als het écht kan hé?!

@Henne, kan me je dubio wel goed voorstellen. Hoop dat jij je snel wat beter gaat voelen!

@Sen, geniet van je echo...

@Tool en Babeth, aangezien ik een borrel met buurtjes over het hoofd heb gezien heb ik met manlief afgesproken dat hij me rond 14.30 uur oppikt in Bunnik (hij gaat naar zijn ouders en komt op de terugweg langs Bunnik rijden;-). Ik stel voor dat ik Tool oppik op het station om 9.30 (toch?! liefst aan de kant van de bussen, kijk uit naar een donkergrijze C1), dat we samen naar Best rijden, Imke knuffelen, Babeth zou jij dan naar Bunnik kunnen rijden dan laat ik mijn auto in Best staan (en haal die 's middags of zondag op?) en dan kunnen jullie terug gaan wanneer jullie willen, en Tool natuurlijk even naar het station brengen?? Gaat hm dat worden dames? Zo ja, fijn! Zo nee, dan ff bellen??!

@Syl, echt super goed bezig!! Deel je morgen je geheim met mij/ons??!!

@Sandra, fijn dat de AB helpt en dat je langzaam wat aan het opknappen bent!

@de rest, nu aan de strijk dan boodschappen. Of toch nog even in het zonnetje?!

Liefs,

Geplaatst

Pauze:

Zara: Voor nu genieten van wat wel is en oriënteren op mogelijkheden

Roestvlek:

Spaatje:

Sab:

Henne: darmproblemen en allergie oplossen, 29 maart evaluatie en dan hopelijk in mei icsi7

Voortraject:

Sylvino: acupunctuur, afvallen, gezond leven, man moet ook. Vitamines slikken, opstart april.

Tool: voorbereidingen treffen voor poging 5 met prednisolon en evt. intralipid. acu opgestart, aan de supplementen vit. D, DHEA en Omega 3, laatste 5 kilootjes kwijtraken. DHEA 12 maart laten testen, 30 maart afspraak dr. S. voor startecho en planning. Hopelijk starten begin april bij bongi

Wen72: 2 april een afspraak in gent om alle uitslagen van de onderzoeken te bespreken. Daarna hopelijk in april / mei starten. Ondertussen aan een hoop supplementen.

Witje: 4 april gesprek gyn evaluatie zwangerschap en over de risico's voor eventuele volgende zwangerschap en over hoe nu verder met onze cryos's

Ceeke: vitamine D, omega 3 en ijzerpreparaat als voorbereiding voor de cryo poging (met prednisolon en intralipid) in april 2012.

Behandeling:

Guusje: 29 februari CD 1 - 1e echo 12-3 - 2e echo 14-3 - 3e echo 16 maart 8.45

Zwanger:

Miki: (uitger. datum 9-6-2012)

S€N: (uitger. datum 24-08-2012)

Geboren:

Simba: bevallen 18 juli 2011 van dochter Sanne Jasmijn

Ursela: bevallen 2 augustus 2011 van zoon Storm

Sandra: bevallen 5 augustus 2011 van zoon Ruben

Babeth: bevallen 8 augustus 2011 van dochter Imke

Laika: bevallen 16 oktober 2011 van zoon Jim

Dublin: bevallen op 9 dec 2011 van dochter Caitlin

Ivfsh: bevallen op 13 januari 2012 van dochter "Catootje"

Fren: bevallen op 14 februari van dochter Fiene

Caro: bevallen op 14 februari van dochter Kaat en zoon Bram

Nieuw hoofdstuk na mmm:

Eef: Verder met ons leven.

Rubster: Verwerken is begonnen. Nu verder met ons leven

Kaartje: We gaan verder met ons leven. We gaan ons verdiepen in pleegzorg

Esther: Eerst verwerken en dan verder zien.

Geplaatst

Pauze:

Zara: Voor nu genieten van wat wel is en oriënteren op mogelijkheden

Roestvlek:

Spaatje:

Sab:

Henne: darmproblemen en allergie oplossenen, paar kilo aankomen en dan hopelijk in mei/juni icsi7

Voortraject:

Sylvino: acupunctuur, afvallen, gezond leven, man moet ook. Vitamines slikken, opstart april.

Tool: voorbereidingen treffen voor poging 5 met prednisolon en evt. intralipid. acu opgestart, aan de supplementen vit. D, DHEA en Omega 3, laatste 5 kilootjes kwijtraken. DHEA 12 maart laten testen, 30 maart afspraak dr. S. voor startecho en planning. Hopelijk starten begin april bij bongi

Wen72: 2 april een afspraak in gent om alle uitslagen van de onderzoeken te bespreken. Daarna hopelijk in april / mei starten. Ondertussen aan een hoop supplementen.

Witje: 4 april gesprek gyn evaluatie zwangerschap en over de risico's voor eventuele volgende zwangerschap en over hoe nu verder met onze cryos's

Ceeke: vitamine D, omega 3 en ijzerpreparaat als voorbereiding voor de cryo poging (met prednisolon en intralipid) in april 2012.

Behandeling:

Guusje: 29 februari CD 1 - 1e echo 12-3 - 2e echo 14-3 - 3e echo 16 maart 8.45

Zwanger:

Miki: (uitger. datum 9-6-2012)

S€N: (uitger. datum 24-08-2012)

Geboren:

Simba: bevallen 18 juli 2011 van dochter Sanne Jasmijn

Ursela: bevallen 2 augustus 2011 van zoon Storm

Sandra: bevallen 5 augustus 2011 van zoon Ruben

Babeth: bevallen 8 augustus 2011 van dochter Imke

Laika: bevallen 16 oktober 2011 van zoon Jim

Dublin: bevallen op 9 dec 2011 van dochter Caitlin

Ivfsh: bevallen op 13 januari 2012 van dochter "Catootje"

Fren: bevallen op 14 februari van dochter Fiene

Caro: bevallen op 14 februari van dochter Kaat en zoon Bram

Nieuw hoofdstuk na mmm:

Eef: Verder met ons leven.

Rubster: Verwerken is begonnen. Nu verder met ons leven

Kaartje: We gaan verder met ons leven. We gaan ons verdiepen in pleegzorg

Esther: Eerst verwerken en dan verder zien.

Geplaatst

Henne, gaat wel lukken die knuffel ;-)

Als het maar geen staande receptie wordt. Hoop dat ze lekkere hangstoelen hebben.

Straks naar acu. Denk dat mijn lijf daar ook wel blij van wordt.

Geplaatst

Heb bestelling bij Vroeg doorgegeven. Hoop dat ik alle wijzigingen goed heb meegenomen en anders eten julie toch maar zou mijn moeder zeggen haha.

Guusje als jij afvalt vanwege een echo dan kunnen we dat morgen nog wel doorgeven hoor. Ze zullen die broodjes toch niet om acht uur sochtends al klaar maken hoop ik ;-)

Kaartje ik heb aangegeven dat jouw bestelling vanwege ziekte mogelijk nog afvalt, houden jullie het even in de gaten om dat door te geven aangezien ik er zelf niet heel vroeg ben?

Nu strijken. Over uurtje ofzo komt mn manager langs, gezellig... :-S

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden