Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Simba, ik precies hetzelfde menu ;-)

Sen, last dat schuldgevoel varen!! Het gaat om jou en de kleine, de rest is allemaal bijzaak. Bovendien hebben je collega's zich de laatste weken niet heel collegiaal gedragen, dus ik zou gewoon even schijt (excuzes le mot) aan m'n werk hebben, hoe moeilijk ook!

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Went best snel hoor, dat schijt hebben.... Meen me trouwens te herinneren dat we fren hier ook streng toe hebben moeten spreken haha ;-) Werk loslaten is gewoon moeilijk, voor iedereen. Alleen is het soms echt nodig, voor jezelf en soms ook nog voor een klein ukkie. Die knop moet om, maar dat is best lastig.

Geplaatst

Voornamelijk omdat ik me schuldig/verantwoordelijk voel. En omdat ik denk dat het niet goed is als ik zo lang wegblijf. Ook al is het niet voor m'n lol.

Geplaatst

Klopt Henne, jullie hebben mij ook streng toegesproken. En t is niet makkelijk om je werk los te laten. Maar sen, jullie hebben zooo veel moeten doorstaan voor dit ukkie, daar kan geen baan tegenop. Bovendien: jij hebt er niet voor gekozen om je zo beroerd te voelen!! Je bent gewoon ziek en dus blijf je thuis. Simpel...

Geplaatst

Heerlijk in mijn eigen bedje gelegen vannacht en ook goed met mijn mannetje kunnen praten. We realiseren ons zo goed dat dit ook heel anders af had kunnen lopen...

Ben benieuwd naar mijn hcg. Zo bloedprikken en vanmiddag tussen 15.00 en 15.30 uur word ik gebeld over uitslag.

Geplaatst

Kaartje fijn dat jullie goed hebben kunnen praten, waar gaat dat beter dan in jullie eigen bedje. Het had idd heel anders af kunnen lopen, brrrr moet er niet aan denken, laat staan hoe dit voor jullie moet zijn. Hopelijk gaat je HCG mooi dalen (wat tegenstrijdig om dit zo te typen zeg) en jullie komen er zeker weer bovenop!!! Doe lekker rustig aan en wat een geweldige moeder en schoonouders heb je!!

Sen ik weet precies hoe jij je voelt. Ik lag er ook al met 13 weken zw uit en heb me enorm schuldig gevoeld. Achteraf heb ik veel te lang AB doorgewerkt en daardoor onnodig veel pijn gehad. Maar ja dat is niet meer terug te draaien. Als jij teveel doet wordt je beroerd en dat is niet jou schuld, dat is een heel vervelende bijkomstigheid van het wonder dat in je groeit. Ukkie waar jullie zo lang voor gevochten hebben en zo naar verlangen.

Lastig als je dan zo ontzettend verantwoordelijk voelt naar je werk toe. Zeker omdat je nu al weet dat sommige collega's het zeker niet zullen begrijpen.

Ik belde zelf regelmatig mijn leidinggevende om te vertellen hoe het ging, of ze kwam even kletsen als ik aan het "werk" was. Ik heb ervaren dat ze het erg prettig vond dat ik er zo open en eerlijk over geweest ben. Heb toen ook aangegeven dat ik me ontzettend rot voelde dat ik niet volledig kon werken en me daar schuldig over voelde. Dat luchte mij in ieder geval op, maar ik heb dan ook met de behandelingen een hele open houding gehad en iedereen heeft al die jaren ontzettend met ons meegeleefd en ook altijd meegedacht over alles wat ik nog wel kon. Jij kan nu niks betekenen voor je werk en je concentratie is ver te zoeken. Lieverd probeer het van je af te laten glijden, het vreet echt energie die jij in ukkie moet steken en in jezelf en je hubbie!!!!! Sterkte meis, jammer dat je niet zo'n goede band hebt met leidinggevende, dat had alles veel makkelijker gemaakt denk ik.

Guusje ik laat het dansen even aan Tool over, maar toppie dat je ei er aan zit te komen!! Mooi dat de cyste niet lastig lijkt te doen!!

Hoe is het hier? Nou heb afgesproken dat ik pas maandag weer ga werken, balen maar het is niet anders, had eindelijk een afspraak bij de kapper staan morgen dus die straks maar even een week verzetten..... En mijn fiets moet ook nog naar de fietsenmaker. Maar dat doe ik morgen als ik Ruben naar de opvang breng 's middags.

Gister weer contact met arts gehad en toch maar aan de kuur. Hopelijk slaat deze toch aan en gaat het de komende dagen steeds beter. Mijn ouders komen ook van het weekend dus dan hoop ik wel een beetje boven jan te zijn zeg maar.

Ruben is nu hele dag naar de opvang. Kan ik even zijn bedje verschonen en is dat weer lekker fris en ik kruip lekker mijn bed in met het tablet en een pot thee straks. Even op het gemakje bakkie koffie en ontbijten.

Geplaatst

Simba, heb nog geen toetje besteld. Zal ik snel doen, hahaha, die chocolade mousse klinkt goed.

Babeth, ik heb hetzelfde als jij heb: salade met warme geitenkaas en honing en walnoten (en waarschijnlijk pik ik ook nog wat frietjes mee), hahahaha.

Hoop dat het meevalt met de auto. moet ik de mio meenemen?

Ceeke, is het goed als je me om 9.30 uur van het station in Eindhoven komt ophalen? waar kan ik het beste gaan staan of waar 'meeten' we ons??? Ben niet bekend in Eindhoven, hahahaha.

S€n, ik snap hoe moeilijk het is. Ik vond het ook moeilijk om eraan toe te moeten geven om te stoppen met lesgeven, maar echt meid, het is echt nodig dat je deze stap terug neemt!! Mss ben jij net een van de zwangeren die gedurende de hele zwangerschap zich niet lekker voelt. Balen natuurlijk wel, maar helaas is het niet anders.

Die knop om heeft bij mij ook een week geduurd. Je had me vorige week moeten zien: ik zat continue naar de klok te kijken of ik niet al moest gaan. en iedere keer zei ik weer tegen mezelf, nee, je hoeft niet te gaan. en 5 minuten later keek ik alweer op de klok. het is nu S€n-en-ukkietijd. Hoe moeilijk het ook is. En wat anderen denken, moet je schijt aan hebben, echt waar!! zij weten niet hoe je je voelt.

Klaartje, wat lief dat je moeder is overgekomen vanuit Spanje!! nu lekker laten vertroetelen en wat fijn dat jullie een goed gesprek hebben gehad in jullie eigen warme bedje. Wat er gebeurd is, is niet niks en je klinkt in elk geval alweer sterk! Denk ook wel dat je dit zo zal 'uitvlakken', daarvoor ben je te nuchter, maar heel fijn dat je/jullie er een positieve draai aan kunnen geven.

Heb ook enorme zin in zaterdag!!!

Moet er vandoor...nieuwe (tijdelijke) collega heeft mijn hulp nodig!

Geniet van het zonnige dagje!!

liefs,

Tool

Geplaatst

zojuist mijn e-treinticket besteld en uitgeprint. ligt klaar om zaterdag mee te gaan!!

toetje ga ik dadelijk eens naar kijken.

Guusje, Ei-dansje heb ik zeker nog voor je in de aanbieding:

:silly-woohoo:go eitje, go eitje:yah::wav:whoooow eitje:blob3::silly-woohoo:go eitje, go eitje:yah::wav:whoooow eitje!!!!:blob3:

Geplaatst

Geen toetjes voor mij. Ik eet een omelet met wit brood en heel veel thee en jus d'orange. Geen chocolademouse voor mij ;(

A was 3 kilo aangekomen in 4 weken. Niet goed. Ik 4 ons. Ook niet goed maar minder erg.

Hij wil doorgaan dus doe ik mee. Heb wel het idee dat het gaat lukken, maar sta er niet helemaal achter.

Kaartje fijn datj e lekker in je eigen bed hebt kunnen slapen. Je klinkt heel krachtig en positief. Je hebt idd gezegd zonder hormonen ga ik ook zwanger worden. Maar helaas liep het verkeerd af. HCG prikken vandaag. Hoop dat hij snel daalt.

Syl, houden jullie het een beetje vol? Van mij mag J er ook gewoon bij blijven zaterdag hoor!!!

Hier gigantische hoofdpijn, maar wel aan het werk. Zo maar een pijnstiller innemen.

Heb zin in zaterdag. ook al heb ik 's avonds nog een concert waar ik zelf ook moet spelen. Dus maak het niet al te laat. Moet naar Amsterdam via Hilversum.

Ga allemaal proberen te genieten van het mooie weer. toedels en een dikke knuffel

Geplaatst

Goeiemorgen meiden!

Om te beginnen iedereen in de ziekenboeg eindelijk eens beterschap! Vooral Kaartje natuurlijk, maar de rest net zo goed.

Willen jullie nou eens ophouden het menu te bespreken hier? Ik krijg honger en word jaloers!! :-) Geniet er van, zo jammer dat ik niet mee kan maar een halve dag weg plus ruim 3 uur reistijd is nog net te veel...

Geplaatst

Bedankt Sandra jij ook een knuffel en beterschap, vanaf nu met meds hopelijk wat beter.

Caro dat is idd lang van huis weg maar wel erg jammer.

Zoals het er nu uitziet met de data's ben ik niet bij de zomer bbq en daar baal ik van dus besloten dat ik zaterdag kom anders zie ik jullie heeeeel lang niet. Moet nog even kijken hoe ik ga, hou nog even deze optie open.

Ruby dat overleeft J niet haha, kippenhok!

3 kilo dat is veel in die korte tijd, 4 ons is te overzien.

Ik heb maandag gewogen en ik was 3 ons erbij en vanmorgen gewogen was er 2.8 kilo af. Zal veel vocht zijn geweest van de ongi. Voelde me ook erg opgeblazen.

Geplaatst

ben nog aan het twijfelen tussen de chocolademousse en het boerenroomijs met karamelsaus en slagroom...beide lijkt me erg lekker...zucht...dilemma...

Ruby, knap dat je met A mee doet, ondanks dat je er niet volledig achterstaat. you go girl!! succes en sterkte met je hoofdpijn.

Caro, over heen lezen, hihihi. Jammer dat je er zaterdag niet bij bent, maar wel begrijpelijk!!!.

Dames, heb tig dingen te doen, maar 0% zin.

wil in de tuin werken, in het zonnetje zitten, niet binnen zitten...zucht...

Geplaatst

Hoi meiden, Kaartje, wat sturen ze je tegenwoordig weer snel met ontslag he maarja wel lekker in je eigen bed geslapen. Heerlijk is dat hè. Ik deed ook alleen maar hazenslaapjes toen ik in het ziekenhuis lag. Fijn dat je familie jullie zo steunt. Dat is hier helaas wat minder maar ach we hebben elkaar. Doe rustig aan hè meissie

San, jij ook beterschap

Henne, hoe gaat het met jou vandaag?

Mik, al wat meer puf?

Syl, hoe gaat het nu met jou en J?

Rest ben ik alweer kwijt. Ik zweer het je ik ben nog nooit zo'n warhoofd geweest. M'n vriend zegt het ook al: ik vraag dingen die hij zojuist heeft verteld?!?

Ik ga zo eens m'n contract opzoeken. Als het goed is zit daar ook een verzuimprotocol bij. Het lastige vind ik dat ik niet zo goed kan uitleggen hoe het gaat en wanneer ik verwacht dat het weer beter wordt. Het enige wat ik kan zeggen is dat er over het geheel gezien een lichte verbetering is maar dat het nog lang niet stabiel is. Dus het ene moment denk ik ik kan misschien best een paar uurtjes per dag weer proberen en het andere moment ben ik weer zo beroerd dat ik dat helemaal niet zie zitten. Weet gewoon eigenlijk zelf niet wat wijsheid is en waar ik aan toe ben. Wil ook geen foute beslissing maken. Ik denk dat ik maar advies ga vragen aan een Arbo arts, kan dat op eigen initiatief? En anders vraag ik m'n manager dat te regelen

Meiden even over zaterdag: had er heel graag bij willen zijn maar moet helaas afhaken. Vooral autorit langer dan een half uur maken me kotsmisselijk. Vind het wel heel erg jammer maar wens jullie heel veel plezier

Geplaatst

S€n, jammer dat je er niet bij kunt zijn, maar begrijpelijk.

Tuurlijk kun je op eigen initiatief contact opnemen met de BA, tenminste, heb ik wel gedaan.

wat de BBQ, als je er graag bij wilt zijn Syl, dan zou ik zeggen, kies de 16e juni als datum dat het gaat plaatsvinden.

volgens mij ging het namelijk om die 2 data, 16 en 23 juni.

ik wacht wel op de foto's hihihi.

Geplaatst

Ik heb al de 16 juni ingevuld, trouwens op de 23 zal het slecht weer zijn. Dan is de eerste dag van het vliegkamp maar in de 5 jaar dat ik meega konden die dag nooit vliegtuigen vertrekken door het slechte weer.

Geplaatst

Yes Yes Yes het weekend van 16 juni ben ik vrij dus zal gelijk even invullen. Hopelijk vinden we bij iemand nog een mooie tuin om te kunnen gebruiken.

Geplaatst

Als het toch 16 juni wordt dan graag niet te vroeg en beetje centraal? Ik heb acupunctuuropleiding die dag tot 18.00, maar wil er wel erg graag bij zijn. Mijn idee om bij jullie allemaal op kraambezoek te gaan blijkt in de praktijk helaas niet zo haalbaar. Het lijkt me zo leuk om dan ook alle kindjes te kunnen zien.

Geplaatst

Ik geloof dat Kaartje de 16 niet kan, ik zit de dan in Frankrijk. Voor de rest loopt het gelijk op.

Geen flauw idee wat Kaartje heeft die dag?

Wordt je lekker vertroeteld door je mams meid?

Geplaatst

Joepie mijn ouders komen morgen avond al!!! Ben boodschappenlijstje aan het maken en ik ga zaterdag voor de hartige taart met gehakt, ui, paprika, broccoli en boursin en zondag voor verse groentesoep met stokbrood.

Dus ik vind dat ik het zo slecht nog niet doe dit weekend.. Ok het gezelschap is wat kleiner, maar genietende opa en oma van Ruben is ook onbetaalbaar, net als jullie gezelschap...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden