Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Jeej! De 23e! De 16e kan ik definitief niet ivm een vrijgezellendag nl. Ik wil ook wel helpen organiseren hoor! Drank is misschien handig bij Dirk slijter te halen ofzo. Daar mag je volgend mij wat over is nl gewoon weer terugbrengen. Denk idd dat we toetjes en salades en sausjes dn brood gewoon moeten verdelen. Ook ff kijken met hoeveel we dZn zijn (incl mannen) en of er wellicht nog een bbq moet komen.

Vanmorgen goedgekeurd door de gyn. Mag alles weer doen. Om met haar woorden te spreken: ik heb talent om zwanger te zijn en te bevallen. Ik droog: dat heft mijn gebrek aan talent om zwanger te worden dZn mooi op. Misschien iets té direct, haha

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Henne, ik ga dit vanavond bespreken met de gewichtsconsulent. Die gaat me ook goed begeleiden. Doet ze nu ook al hoor. Enkelt ik ben een ontzettende zoetekauw. Dus dan snap je het al toch.

Fren, lekker weer goed gekeurd. En die opmerking zou ik ook eruit hebben laten komen hoor.

Verder hier een beetje warm op kantoor. Zo op de fiets naar huis en dan met de auto naar jacq, muziek en zwembad. Even kijken hoe we dat allemaal gaan inpassen.

Mijn leerlingen krijgen vandaag ook hun uniform aangemeten. Die mogen zondag meelopen met palmpasen optocht. Dus ook weer spannend.

En ik heb ook al zin in 23 juni hoor.

Maar eerst lekker pasen, hemelvaart en pinksteren nog.

Dikke knuffel voor iedereen.

Geplaatst

Zo 23 is geregeld hoor ben vrij!!!!

P, Ruben en ik plakken er gelijk een weekendje weg aan vast dus Kaartje nog sugesties voor een leuk betaalbaar hotelletje met een kleine?????

Geplaatst

Fren geweldige opmerking naar de gyn toe zeg!!!!

Trouwens is dit forum besmettelijk of zo?? Heb ook uitslag op mijn armen en gezicht, al een paar dagen trouwens, kon er ook nog wel bij.

Geplaatst

San, kan dat niet door de antibiotica komen nog? In de zon gelopen toen je het nog slikte?

We zitten zo allemaal lekker in de lappenmand. Maar komt allemaal weer goed toch??

Ga zo lekker fietsen naar huis. Heb het wel een beetje gehad. Zo nog maar een ibuprofennetje erin.

Fijne avond allemaal

Geplaatst

San, zal eens voor je nadenken in de omgeving.

Fren, lekker droog ;-)

Wij hebben net samen boodschappen gedaan. Nu uitgeput op de bank en dan heb ik eigenlijk alleen maar gelopen. Zucht. Die longen van mij zitten me nu even in de weg. Net even iets gehaald om de hoest onder controle te krijgen. Zou fijn zijn als ik vannacht mezelf niet wakker hoest.

Geplaatst

Hi meiden,

Hier gelukkig geen last van uitslag. Vind het wel genoeg zo met de kwalen die ik al heb. Nu dus ook slapeloosheid. Lag vanacht weer wakker van 4.45 tot 7 uur. Was vreselijk onrustig. Daarna weer in slaap gevallen en brak wakker geworden. Gelukkig na een douche weer wat opgeknapt.

Vanmiddag belde m'n manager. Ik had nog niets van de bedrijfsarts gehoord want die was vorige week met vakantie. En ik moet zelf bellen voor een afspraak (had mij dat dan eerder gezegd, dan had ik via het secretariaat alvast een afspraak kunnen maken. Maar, zei ze, ze had met PZ overlegd en ik kon ook gewoon beginnen en dan weer weggaan als het niet gaat. Maar ik zei haar dat ik toch eerst liever met de bedrijfsarts wil overleggen. Dit mede op advies van de gynaecoloog. Ik dus de Arbodienst gebeld, kan ik pad 5 april terecht. Zelfs een telefonisch consult kan niet eerder. Nu heb ik dus de bedrijfsarts gemaild en de situatie uitgelegd en verzocht of ze mij eerder te woord kan staan. Desnoods telefonisch.

Maar goed, nu heb ik dus de indruk dat m'n manager het stom vindt dat ik eerst een bedrijfsarts wil spreken. Wat vinden jullie?

Henne, heb geen uitnodiging Ontvangen voor de bbq. Heb je m'n enailadres wel aangepast?

Geplaatst

Sen, gewoon die afspraak met de bedrijfsarts afwachten. Ik zou het advies van de gyn gewoon aanhouden. Je hebt anders kans dat je over je grenzen heen gaat of dat je werk toch teveel gaat pushen.

Geplaatst

Oh Sen als jij je werk toch eens los kon laten he, dat zou je heel veel gewicht op je schouders schelen. Echt waar ik spreek uit ervaring........

Ruby die AB slikte ik al een paar dagen niet meer toen ik de uitslag kreeg. Ach zal ook wel weer over gaan.

Lekker gefietst naar huis? Leuk dat je leerlingetjes zondag uitvoering in kostuum hebben. Trots mag je er zeker op zijn.

Kaartje ben benieuwd of je iets leuks vind. Er zal vast wel wat in de buurt zijn, hoeven we niet zo ver met de kleine te rijden. Misschien een hotel met zijn allen afhuren hihi.

Geplaatst

Sorry dat ik ff inbreek meiden, maar wil ff reageren op Sen..

Luister a.u.b. naar je eigen lichaam! Weet niet precies wat je klachten zijn, maar neem ze serieus. Rond die periode waarin jij nu zit heb ik hetzelfde 'gezeur' met m'n werkgever gehad; week 16 wilde ik naar de bedrijfsarts want het werd me te zwaar om full-time te blijven werken. Ze wilde me niet naar de bedrijfsarts laten gaan en vonden ook maar dat ik het moest 'proberen'. Je hebt gewoon recht op een consult bij een bedrijfsarts en als hun niet eerder kunnen dan is dat hun probleem, niet die van jou.

Werk is maar werk, je eigen gezondheid en die van de baby in je buik is vele malen belangrijker!! Ik had ook moeite om m'n werk los te laten, maar als je met 25 weken wordt opgenomen met HELPP-klachten en je de resterende zwangerschapsduur wekelijks op controle moet voor hoge bloeddruk, dan besef je wel dat werk ergens onderaan de ladder staat.

Succes meis, laat je niet op je kop zitten door je werkgever!

Geplaatst

Net voor Sandra even wat leuke dingen opgezocht. Nou zoek ik zelf voor het pinksterweekend nog een leuk huisje voor 6 personen en een hond. Iemand suggesties? We willen gewoon lekker kunnen wandelen in mooie omgeving. Aangezien iedereen verspreid door het land zit ben ik benieuwd of jullie suggesties hebben. We hebben ivm onze hond voorkeur voor strand of bos in de omgeving.

Geplaatst

Sen, 5 april is toch al best snel? Arbo heeft nooit echt haast ;-) maar zou zeker niet beginnen voor je daar geweest bent. Volgens mij heb je het n prima aangepakt, gewoon aan vast houden!

Op afspreken.nl staat je oude email nog, die zal ik aanpassen voor ik de bevestiging verstuur. De oorspronkelijke uitnodiging met alle data is al van lang geleden, jij had overal misschien ingevuld.

San leuk dat jullie ook komen!

Kaartje rot dat je longen nu zo opspelen, doe het lekker rustig aan meis. Hoop de je slaapt vanacht!

Ik heb de hele middag met een boek in de tuin gezeten en nu een rode neus en sproeten :-) zo lui als wat, lekker. Ondertussen begin ik steeds meer gevoel bij een van de verzonnen namen te krijgen, is erg leuk.

Geplaatst

Oh kaartje hier in de buurt weet ik niet echt wat. Wil zelf altijd nog eens naar buitenbergen.nl maar dat is voor max vier personen.

Geplaatst

Henne, ik heb gisteren een tijd in de zon gezeten. Dat maakt dat ik er wat minder bleek uit zie (die wallen tot op mijn wangen moet iedereen dan maar gewoon even wegdenken ;-)

Welke naam heb je in gedachten???

Geplaatst

Naam ga ik nu pas publiekelijk delen als ie vastligt (schijnt dat er serieus mensen zijn die urls van pas opgerichte bedrijven claimen) maar ik pb je wel even ;-)

Geplaatst

he girls,

een heel bijzondere muziekwaterbedtherapiesessie gehad (nog iemand een woord nodig voor worfeud, hahahaha).

uit ons begingesprekje kwam naar voor dat ik bezig ben met verwerken en daardoor ook nu zo moe ben (maar dat wisten we al), maar zij bevestigde het ook nog eens. loslaten is eeen keywoord en tevens kan zij de energie die iemand om zich heen heeft zien. En blijkbaar koppel ik mezelf soms los van mijn lichaam. niet alleen mentaal, maar laat ik gewoon alles even los, mentaal en lichamelijk. Heb ik echter niet helemaal bewust in de gaten, behalve dat ik mijn aandacht niet altijd erbij kan houden, maar dit heeft dus ermee te maken. dus de behandeling ging deze keer mn om mijn hartgebied omdat ik nu in het verwerkingsproces zit.

Ze heeft deze keer veel naar me gekeken, of eigenlijk naar mijn energie, want ze kon dit allemaal zien om mij heen, dat ik niet een geheel ben, maar dat ik er soms ben en soms gewoon niet. en naarmate de sessie vorderde zag ze ook dat het steeds meer tot elkaar kwam. dus er waren steeds minder gaten, zeg maar.

verder zei ze dat ze het fijn/leuk vond om te zien hoe ik gevorderd was. in het begin kon ze niet veel bij zien, maar telkens bij elke sessie steeds meer. en ze zei ook dat ik altijd een paar energieën om me heen heb, zeg maar beschermengelen. Met name een man en een vrouw zijn altijd bij me, rechts een man en links een vrouw en dit zijn dus mijn opa en oma (van mijn moeders kant). echt heel gaaf om te horen, en ook ontroerend. ze passen op mij. Heb mijn oma niet echt gekend, maar er was wel een band tussen ons. Moet ik eens met mijn moeder over gaan praten. ze begon erover dat er een vrouw bij me was die me vroeger wel gezien had en ook vastgehouden had en me ook kende en dus ook bij ons thuis kwam of was geweest. op jonge leeftijd overleden (rond 50-55) en toen ik aangaf dat het mss wel mijn oma kon zijn en dat het dus en mijn oma en opa waren en getrouwd waren, zei ze, ja, klopt, ze laten me nu de verbinding zien, hahaha. ze had namelijk om een teken gevraagd. En heel waarschijnlijk zit ook af en toe mijn andere helft nog ertussen. er kwam ook soms een flits voorbij, en het voelde als iets kleins, een soort van embryo, nog niet volledig ontwikkeld vruchtje.

Toen ze me daarna weer even alleen liet, stonden er toch wel tranen in mijn ogen. Vind het fijn om te weten dat mijn opa en oma op me passen en me in de gaten houden.

Ook had ze het gevoel dat ik boos was om wat er met de misgelopen zwangerschap was gebeurd. Dat ik het geloof kwijt was dat het niet goed was blijven gaan. die frustratie/boosheid van: waaraan heb ik dit verdiend??? en dat klopt ook wel. Zo heb ik vaker gedacht. Maar, zei ze, het is wel zo dat dit kindje mij/ons heeft uitgekozen speciaal voor ons naar beneden is gekomen (of in elk geval naar ons toe) en dat wij haar/hem toch weer hebben verder kunnen helpen met waar het nu moet zijn/is.

en ik mag gerust mijn oma en opa vragen of zij niet kunnen helpen en alvast eentje op de glijbaan voor ons kunnen zetten, zeg maar.

vond en vind het heel bijzonder.

moet ook gewoon blijven toegeven aan de moeheid.

Open een gegeven moment zal mijn lichaam vanzelf niet meer om half 9 al in slaap vallen. een teken dat ik dan wel weer meer energie heb gekregen.

zolang ik blijf slapen is het een teken dat ik dit moet blijven doen en ik moest me vooral niet gaan forceren...

volgens mij een heel verhaal geworden. Ga nu even stoppen, effe alles laten bezinken en kom later weer terug.

x

Geplaatst

S€nnie, probeer echt je werk los te laten. 5 april is het echt zo, dus voordat je het weet zit je bij de bedrijfsarts. Ik zou in elk geval nu nog niet gaan werken, want dadelijk ben ej toch weer meer aan het doen dan je eigenlijk aan kan.

San en Ceeke, jullie ook al allergie, balen zeg....

Enne San, ik dacht ook meteen, testje???

henne, spannend, ben benieuwd welke naam het gaat worden!

voor nu ga ik afsluiten.

fijne avond allemaal en slaap lekker!!!

Geplaatst

Tool, bijzonder weer. Eigenlijk een beetje vergelijkbaar met mijn ervaringen met voetreflex. Zij ziet en voelt ook altijd van alles. Erg bijzonder vind ik dat. Woensdag ga ik weer voor voetreflex. Ben benieuwd wat ze eruit haalt. Ze heeft me al een aantal weken niet gezien nu.

Geplaatst

Jeetje Tool, wat bijzonder en apart!!!

Ikkan me voorstellen dat het ewel een fijn gevoel is, dat je oma en opa in je buurt zijn... Ik vond het idee van de glijbaan heel mooi...

Geplaatst

Tool, dat lijkt me inderdaad een bijzondere ervaring. Mooi hoor, je opa en oma als beschermengel

meiden met plotselinge uitslag: kan het geen zonne-allergie zijn?

Melis, HELPP syndroom had ik nog nooit van gehoord dus heb het even opgezocht. Klinkt heftig. Ik heb echter hyperemesis gravidarum (een extreme vorm van zwangerschapsbraken). Ik heb hierdoor aan het infuus gemoeten i.v.m. uitdrogingsverschijnselen. Het gaat nu een stuk beter maar nog steeds last van misselijkheid (wel veel minder), moeheid/gebrek aan energie, kortademigheid, soms duizeligheid, concentratiestoornissen en sinds vorige week slapeloosheid.

Ik denk dat ik me door de reaktie van mijn manager over zelf proberen wat uurtjes te gaan werken (dus zonder advies arbo) heb laten opjutten.

ik ga zo ook maar eens mijn bed opzoeken, hopelijk slaap ik eens door. Weltruste allemaal

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden