Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Es, gewoon in die schulp kruipen als je daar behoefte aan hebt. Komt een tijd dat je er weer uit kruipt. Vervelend dat je niet lekker in je vel zit (understatement). Denk je dat je iets kan vinden om je lijf weer lief te vinden?

Nu alweer een kwartier verder en ben het helemaal kwijt hoe en wat met iedereen. Merel had namelijk ontdekt dat ze door allerlei voorwerpen op elkaar te zetten ze in de box kon klimmen. Nu ligt storm op zijn speelkleedje en merel zit in de box alles er uit te gooien en te springen. Ik probeer allang niet meer op iedereen te reageren, hoe graag ik het ook zou willen.

Wat me in ieder geval bij is gebleven, is dat iedereen zo in de lappenmand zit, zonder dit alles over 1 kam te willen scheren.

Eef, het klinkt alsof het erg goed met je gaat, je op een eigen fijne weg bent. Fijn om te lezen!

Storm had vannacht 40,3 koorts, gisteren ook. Ik hoop maar dat het morgen over is/minder is want anders ga ik mijn reisverzekering te voorschijn halen. Ga met een ziek hummeltje niet reizen. Maar ik heb er vertrouwen in dat het wel los zal lopen, hoort blijkbaar bij ons. Merel had vorig jaar net voordat we naar nld gingen de vijfde kinderziekte.

Witje, succes vanmiddag. Ik snap wat je bedoelt. Ik heb dat vaak ook, geen zin om ophef te maken want ben dan bang dat ik in andermans ogen doordraaf. Gelukkig laat ik me hierdoor niet tegenhouden, haha, waardoor ik vast vaak doordraaf. So be it. Heb vanmiddag zelf een møte met de leider van de barnehagen. Storm heeft niet het aantal dagen gekregen wat ik wilde maar meer dagen. Tja, klinkt vaag he, meer dagen krijgen dan je hebt aangevraagd. Maar dit zou betekenen dat ik geen kontantstøtte krijg, scheelt zo'n 300 euro in de maand. Op zich wel over heen te komen maar wil graag dat hij de uren krijgt die ik heb aangevraagd. Moeten ze maar niet de regels veranderen nadat je de aanvraag kan doen. ben bang dat ik tegen een muur loop maar kan het allicht proberen.

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Oh ik hoop dat Storm opknapt en je lekker naar Nld kan komen!! Idd wat onhandig (financieel gezien) dat je meer uren krijgt dat je hebt aangevraagt. Zeker als het jullie 300 euries gaat kosten. Succes!!

Heb al wat op papier gezet voor de teambespreking van vanmiddag,dus moet helemaal goed komen. Ik lijk een vrouwtje met een grote mond, maar tijdens zulke bijeenkomsten lijkt het wel of ik dichtsla terwijl ik zo tijdens de koffie hetzelfde eruit kan gooien en met goede argumenten erbij. Zo raar.

Geplaatst

hi lieve meiden,

even kort want op het werk... hier de nodige stress: sinds vorige week dinsdag uitslag op beide armen, geen idee wat het is maar niettemin wel beroerde timing als je aan het begin staat van een cryo poging;-( op advies van doc P gisteren gestart met een verhoogde dosis Prednisolon (ik kan die man wel zoenen dat ie in het weekend op z'n mail reageert!!!) en nu dus maar afwachten of het minder wordt. heb geen historie van allergien dus dit is echt redelijk bizar. henne, ik begrijp jou steeds beter en dan is het bij mij maar minimaal in vergelijking met jouw situatie. je verdient simpelweg een enorme knuffel en ik hoop intens dat je eind van de maand fitter bent!!

ik heb wel even een vraag aan jullie: wanneer slikken jullie al die pillen?? even op een rijtje wat ik nu gebruik:

- estradiol

- prednisolon

- aspirine

- maagbeschermer

- foliumzuur

- vitamine D druppels

- aspirine

- floradix

- omega 3

iemand een suggestie hoe ik dit het best over de dag kan verdelen? de prednisolon moet in de ochtend en de estradiol verdeeld over de dag, voor de rest maakt het niet zoveel uit geloof ik!

lieve meiden, geen tijd voor reacties nu maar ik wens jullie wel een heel fijne dag. voor degenen die niet aan het werk zijn: geniet van het mooie weer en de zon!

liefs,

Geplaatst

He Ceeke jeetje wat een waslijst aan preparaten zeg!!

Ik zou als ik hou was de aspirine maar 1 keer slikken hihi, staat 2 x in het lijstje.

Volgens mij maakt het verder niet zoveel uit wanneer je die slikt. Bij het ontbijt lijkt mij het makkelijkste, dan komt het niet als een bom in je lijf binnen, maar is het vermengt met je ontbijt.

Geplaatst

Die uitslag kan toch ook een gevolg zijn van de prednison die je slikt???? Je immumsysteem wordt daar toch beetje door stiller gelegt?

Geplaatst

Ik heb er trouwens weer een nieuw lichamelijk ongemak bij. Aambeien!!!! Lijk wel zwanger, toen had ik die ook verder nog nooit gehad. Wat is er toch aan de hand met mijn lijf??????

Geplaatst

Meiden toch wat een gekwakkel hier! Al die lijven die niet meewerken....dat moet echt anders hoor!

Ceeke, ik slik nog veel meer (allerlei vitamines e.d.) en ik verdeel het over ontbijt, lunch en avondeten. Lunch is met werk niet altijd handig trouwens. Prednison moet in de ochtend, lijkt me slim dan ook de maagbeschermer te nemen. Omega kan goed bij avondeten bijvoorbeeld en vit D ook, omdat die het beste bij iets van vet ingenomen kunnen worden (wordt het beter opgenomen). Zo een beetje spreiden wat jij fijn vindt. Wel rot van die uitslag, gaat het ook niet weg? Dan is het meer eczeem achtig? Bij mij zijn het echt kortdurende aanvallen van netelroos. Hoewel is na een heftige versie, zoals gisteren, nog wel een tijdje een branderig gevoel hou. Zo slecht voor het vertrouwen in je lijf al dat gedoe...loop nu ook alweer elke vijf minuten in de spiegel te koekeloeren of het niet weer losbarst. Wel top dat dr Pf zo snel reageert he!

Simba wat een verhaal joh! Had er gisteravond niks meer van meegekregen, las het net pas. Gelukkig in je eigen bed kunnen slapen.

Eef, zonde dat je schoonouders hun gevoelens niet kunnen of willen delen. Uiteindelijk is het eenzelfde soort verdriet en kunnen jullie elkaar daarin steunen.

Kaartje, telefoon beneden laten als je naar bed gaat anders blijf je bezig :-)

Ursela hoop dat Storm opknapt en jullie kunnen vliegen. Tot het weekend is het nog heerlijk weer in Ndl!

Lieve Es, nog even een hele dikke knuffel voor jou. Rot te lezen dat je zo slecht in je vel zit. Kan alleen maar zeggen dat ik je een ontzettend mooi, leuk en lief mens vind, met een geweldige uitstraling en lach. Maar dat helpt geen bal als anderen dat nu zeggen, dat weet ik ook wel. Hoop dat je het snel ook weer in jezelf terug kunt zien, vast wel. Wens G succes met alle drukte en stress van het afstuderen!

Ik ga wat doen meiden. Best lastig nu ik wat op begin te knappen, maar niet naar werk hoeven. Voelt raar en dat maakt het moeilijk om een vakantiegevoel te hebben. Maar ik doe mn best ;-)

Geplaatst

Kan het proberen, maar dan ben ik toch echt onbevlekt bevangen (of zoiets) er moet dan meestal wel iets gebeurt zijn toch????? En het is qua sexleven hier echt onder de maat sinds Ruben er is en we alsmaar "ziek" zijn.

Geplaatst

Es, goed van je te horen. Vervelend dat je zo moe bent en nog zoveel last hebt. Nee je tijd, we weten dat je aan ons denkt. En ik vind je een prachtige vrouw, ik weet dat het soms anders kan voelen, maar echt niet nodig!

Guusje, dag 7.. spanning stijgt!

Henne, allergie weer gezakt? Lekker bewegen en met positieve eigen werkdingen bezig gaan, als je weer wat energie krijgt. Tijd voor mooie ontwikkelingen!

Ceeke, jij ook allergie... tis echt te bizar. Over timing van medicatie kan ik alleen zeggen: Prednisolon in ochtend volgens Pfeiffer omdat je cortisonen level dan uit zichzelf ook het hoogs is. Combi met aspirine is wellicht wel slim om ook een maagbeschermer erbij te nemen. Want dat kan nogal zwaar vallen samen! Sterkte dame. Frisse moed, na een dipperige week.

Kaartje, nog beetje kunnen naslapen?

Eef, mooi dat je hebt geprobeerd bij je schoonmoeder. Dat was voor mij ook een openbaring, ook naar vriendinnen, dat zij er ook iets door verloren dat ik niet zwanger werd. Jammer dat je er niet doorkwam, maar wel een dikke knuf dat je die stap durfde en kon zetten.

San, ik zeg ook: testen :)

Sen, jij contact met werk vandaag dacht ik?

Fren, bijna jarig! Wat fijn dat het goed ging gister met je kleine grote kado erbij!

Pff, rest ben ik kwijt.

Hier gister (te) druk, verjaardag van een 1 jarig menneke en schoonouders te eten. Maar wel een goede nacht gehad (ok 3x plassen, maar ach ;-)). Nu bezig met werk en zo even wat hobbelen buiten, stramme lijf los maken. Buik begint echt serieus dik te worden, gelukkig wilde man mijn teennagels knippen. :)

Liefs voor iedereen!

Geplaatst

Testr de echte helrode vlekken zijn meestal binnen aan half uur tot een uur weg. Ik blijf dan nog wel soms een dag of twee een branderig gevoel houden, alsof het zo weer kan beginnen. Soms dan ook klein beetje rode wangen en neus. Overigens heb ik een nieuwe insteek: een darmparasiet. Daar kun je én darmklachten van krijgen (uiteraard) maar ook uitslag/allergische reacties! En door de levenscyclus van die krengen kan het dus telkens weg lijken te zijn en dan weer opzetten. Woensdag eens voorleggen aan meneer de mdl arts.

Geplaatst

Ik heb 2x op eigen initiatief via HA een parasieten onderzoek gedaan. Zou ik zeker meenemen! Duurt een week, paar keer iets "doneren" en dan een week op de kweek ofzo. Hoop dat bij jou ook snel kan!

Testr de echte helrode vlekken zijn meestal binnen aan half uur tot een uur weg. Ik blijf dan nog wel soms een dag of twee een branderig gevoel houden, alsof het zo weer kan beginnen. Soms dan ook klein beetje rode wangen en neus. Overigens heb ik een nieuwe insteek: een darmparasiet. Daar kun je én darmklachten van krijgen (uiteraard) maar ook uitslag/allergische reacties! En door de levenscyclus van die krengen kan het dus telkens weg lijken te zijn en dan weer opzetten. Woensdag eens voorleggen aan meneer de mdl arts.
Geplaatst

jeetje Ceeke wat een waslijst (zegt degene die ook dagelijks 15 pillen en een drankje naar binnen werkt, hahahahaha). ik heb het eigenlijk ook verdeeld over de dag.

ik heb 's ochtends voor het ontbijt 4 tabletten (1 tarwekiem, 1 vit. D, 2 DHEA), 's middags 3 (1 vit. D, 1 multivit incl. foliumzuur, 1 tarwekiem), 's avonds 2 (was eerst 3, 1 tarwekiem, 1 omega 3 ). en na elke maaltijd 2 vezeltabletten (6 in totaal dus).

Ik zou het dus gaan verdelen.

Zodra ik dus de prednisolon moet gaan slikken, worden het bij mij in de ochtend dus 5 tabletten.

Maar wat balen dat je opeens last hebt van een allergie. last van een stofje in de lucht nu het zo'n mooi weer is? maarja, kom er maar eens achter welk stofje...balen meid, hoop dat het snel voorbij is!!

Simba, effe schrikken dus gisteren, maar gelukkig is het goed gekomen! Hoorde het vanochtend op het nieuws.

Henne, hoe is het met jouw vlekken? zijn ze inmiddels al weggetrokken? Wat betekent het nu precies dat je niet lactose-intolerant bent? Je zou dus in principe weer lactose-goederen kunnen eten, maar dan nog is het de vraag of het goed gaat?

Es, helemaal niet erg als je niet reageert op iedereen. Gewoon even richten op jezelf, je mannetje en je werk. Als dit betekent dat je wereldje nu dan even heel klein is, dan is dat op dit moment ook zo.

Ik begrijp wel dat het moeilijk is en dat je het liever anders ziet, maar ik weet ook hoe het voelt. Gisteren op de sportschool en dan spreekt iedereen je aan hoe het is en hoe het gaat en dan sprong ik het liefst meteen in mijn sportkleren en deed weer lekker mee, maar ik begin te beseffen dat mijn lichaam dit nu nodig heeft. En ja, helaas krijg ik dus ook niet meer alles mee en sta ik soms met mijn oren te flapperen als ik bepaalde dingen hoor, maar goed. dat hoort erbij en men weet ook dat ik daarom niet minder om hun geef of minder met hun meeleef. En zo is het bij jou nu ook. We weten en herkennen het denk ik wel allemaal. sterkte meid en een lieve knuffel!!

San, succes met je werkbespreking! zal wel goed komen!

Kaartje, hoe is het nu zo zonder je mams? toen je de eerste keer schreef dat je een bbz had, dacht ik bij mezelf nog, jeetje, wat is ze er nuchter onder. maar nu dan toch de verlossende huilbui gehad. Het is ook allemaal heel snel gegaan. en wel heel fijn dat het iedere dag weer iets beter gaat. lekker knuffelen met je paardje en je mannetje.

Ben je weer van plan om mee te doen met de BB? ik blijf het ook een heerlijke les vinden, zowel om te geven als om zelf mee te doen. Dus Henne, zeker een goed idee als je BB kunt doen!!

Ruby, een nieuwe weg ingeslagen. Meid, het gaat je zeker lukken, ben ik van overtuigd! Mss dat het in het begin wel moeilijk en confronterend zal zijn, maar je weet waar je het voor doet. En als het een keertje niet goed gaat, dan even laten lopen en dan weer oppakken.

ivfsh, het vliegen is dus goed gegaan, wat fijn!!!

We zijn hier aan het twijfelen of we überhaupt wel met vakantie kunnen gaan dit jaar, en de ivf en het huwelijk en vakantie wordt waarschijnlijk een beetje teveel van het goeie, financieel gezien dan, hahahaha

als we alleen familie uitnodigen, zitten we nog op 28 mensen incl. kids. en dan onszelf nog, dus 30.

restaurant of een zaaltje met catering, we weten het nog niet. alleen de datum is zeker.

Geplaatst

Dames, er werd mij nog iets gevraagd over de Zomerbbq. Volgens mij stond iedereen behalve Wen in afspreken.nl, Wendy heb ik toegevoegd en uitgenodigd. Nog steeds gaat het tussen 16 en 23 juni, aangezien we de 23e een locatie hebben lijkt het me idd slim om die datum vast te leggen? Dan kunnen San en Esther ook kijken of ze kunnen ruilen en Syl of ze vanuit Frankrijk over kan komen.

23 juni dus de bbq met mannen en kids? (voor zover zin en aanwezig ;-))

Geplaatst

Tool, het was heel fijn dat mijn moeder er was. Moest gisteren ook wel wennen. Opeens overdag weer alleen thuis, want mijn man was werken. Ben dus de hele middag lekker naar stal geweest. Klinkt heel actief, maar heb alleen maar in de zon gezeten met een kopje thee en even mijn paard geknuffeld.

Ben nog steeds erg moe. Die bodybalance moet dus nog even wachten. Lijkt me straks weer erg lekker, maar kan me er nu nog even niet toe zetten. Eerst moet mijn lijf even verder herstellen. Ik ben er verder inderdaad heel nuchter onder. Het verbaast me eigenlijk niet dat ik zwanger geworden ben. Had steeds het gevoel dat het kon. Het is nu alleen zo snel gegaan dat we het gewoon gemist hebben en dat is gek. Nu eerst herstellen en dan zien we wel wat er gebeurt.

Geplaatst
Ik ben voor 23 juni :-) Zoek ik alleen nog liefhebber om samen met mij te organiseren. Henne???

No problem Kaartje, dat tackelen we wel even ;-) Ik denk dat het slim is om drank en vlees centraal in te kopen en dat de bijgerechten en dessert dan verdeeld worden zodat iedereen iets meeneemt? Kunnen we elkaars culinaire kunsten ook eens echt proeven ipv er hier alleen over te schrijven :-D Maar dat komt allemaal wel. Als eerst de datum maar vast staat.

Ik ga de tuin in meiden. Vandaag zo sloom als wat, moet ongesteld worden deze week maar geen idee wanneer. Beetje irritant.

Geplaatst

Wij waren al van plan om een nieuwe bbq aan te schaffen, dus dat komt ook goed. Vlees weet ik een adresje voor. Rechtstreeks bij een boer vandaan. Heel vers, voordelig en lekker. Een toetjesbuffet :-) Goed plan!

Geplaatst

Ooeeh, dat vlees klinkt goed!!! En toetjesbuffet ook....als ik weer lactose mag....aardbeien met slagroom, zelfgemaakt ijs....yummie!

Geplaatst

De 23e kan ik gewoon hoor. Moet de 24e oefenen voor de taptoe.

Sorry kaartje ik kan je even niet helpen. Moet nu echt even op mezelf letten. En niet zo veel hooi op mijn vork nemen.

Ben wel op de fiets vandaag naar mijn werk gegaan. Dus straks weer heuvel op. Denk dat ik dan maar heel hard muziekje opzet.

Muziek en vergadering vanavond. Zal dus niet vroeg worden dat ik thuis ben.

Wel de aarbeien maar niet de slagroom...

Geplaatst

Ruby super dat je erbij kunt zijn! Aardbeien zonder slagroom, ook lekker toch? Is het bericht over de diabetes al wat bezonken? En wat moet je nu anders gaan doen met eten, of is het vooral doorgaan met afvallen en bewegen?

Geplaatst

Ruby, lekker aan jezelf denken. Je hebt belangrijkere dingen aan je hoofd. Wel fijn dat je erbij kunt zijn. Die bbq is al bijna geregeld ;-) Met z'n tweeën regelen moet lukken. En als de rest dan een toetje meeneemt... Krijg er nu al trek van haha

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden