Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Fren van harte vandaag. Zo niet netjes dat te vergeten. (ben erg slecht in dit soort dingen, datums onthouden voor jarigen ;))

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ursela heb in kunnen brengen wat ik wilde, geeft altijd een goed gevoel. Nu de notulen nog uitwerken. Dat is mijn "taak"

Maar hun willen dus Storm meer uren op de barnehagen om dat het beter is voor zijn spraak??? Dat snap ik niet, hij is toch helemaal nog niet toe aan "praten" zal ik maar zeggen. Als er thuis genoeg tegen hem gepraat wordt leert hij toch ook praten?? Vaag hoor, of ik begrijp het helemaal verkeerd..

Idd hopelijk een rustigere dag voor je vandaag.

Kaartje wie weet kun je je er even toe zetten om wat administratie te doen. Hopelijk gaat het morgen goed met het assisteren en lukt het de hoest te onderdrukken, zodat je uitgerust weer kan starten maandag.

Geplaatst

Guusje ik hoop heel erg voor je dat je Dublin achterna gaat... Overmorgen nog een test doen, maar dat ga je wel doen neem ik aan. Nog niet alle moed opgeven he! Makkelijk gezegd, ik weet het... ben zelf ook meerdere malen zo toegesproken door jullie...

Fren gefeliciteerd! Zat te denken: wanneer ga je eigenlijk weer aan het werk? En heeft C. je nog lastig gevallen met vragen?

Hier net voor de tweede keer in twee dagen ons bed verschonen: de oudste wilde graag even met haar broertje knuffelen in bed, hij wilde ook nog wel wat laatste slokjes uit zijn fles... flats! Heb niet zo'n zin om in een zure melklucht te gaan slapen vannacht dus maar weer afgehaald. Fijne dag!

Geplaatst

Caro, moet officieel op 11 mei weer aan t werk, maar fiene kan pas de week erna voor t eerst naar de crèche, dus wil eigenlijk na Pinksteren weer beginnen. Moet dan 2 weken vrij nemen. Moet t nog wel ff overleggen ;-)

Enne, zit met een probleempje; heb C in een boze bui geblokkeerd... Krijg t echter niet ongedaan gemaakt en krijg dus geen enkele mail van C, ook niet in m'n junkmail. Oeps ;-)

Geplaatst

Goedemorgen meiden,

Guusje, ik hoop ook dat je te vroeg getest hebt. Zie het verhaal van Dublin. Het hoeft dus nog niet game over te zijn deze ronde.

Kaartje, vreselijk hè doodmoe zijn en willen slapen maar niet kunnen. En idd de ja zal je nu echt wel serieus nemen. Ben benieuwd of mijn ja al is geïnformeerd over mijn opname. Ze krijgen dan toch altijd een brief? Hij was nl ook zo laconiek toen ik hondsberoerd bij hem kwam.

San, ik ga voor jullie duimen dat P de baan krijgt. Klinkt goed in ieder geval.

Ik ben gisteravond kotsmisselijk naar bed gegaan. Vanacht weer om 4.30 wakker geworden, moest plassen en dacht alweer Ojee dat wordt weer wakker liggen. Maar gelukkig weer in slaap gevallen. Toen heel erg vast geslapen en gedroomd. Werd half gaar wakker. Merk dat ik onrustig en angstig ben over vanalles en nog wat. Nu ik bijna 20 weken ben zou ik geruster moeten worden maar nee ik heb de vreselijke gebeurtenissen van Babeth en Mia in m'n achterhoofd en onlangs ook dergelijk nieuws op het forum. Ik word er paranoïde van :-((((

Vriendin zegt dat ik er even uitmoet en wil me zo even meenemen naar een winkel en daarna thee drinken. Wil wel maar ben bang dat ik collega's tegenkom. pfffff dilemma

Geplaatst

Elinorac, heb een keertje verzuimd om te verschonen, dacht, is niet zo veel. Rotte melklucht was zo erg dat ik uiteindelijk het hele matras heb weggekieperd.

Sandra, ze hebben het aanbod voor twee dagen in de week verwijderd omdat de gewenningsperiode voor kinderen dan langer is. Dus ik kreeg 2 plus drie dagen om de week aangeboden. Op zich prima voor mij was het niet dat de overheid de regels voor kontantstøtte heeft aangepast. Tot 20 uur barnehagen krijg je zo'n 300 euro in de maand, bij meer uren verdwijnt dat. Als ik hem niet naar de barnehagen zou brengen zou ik 600 euro in de maand krijgen als 'thuisblijfmammaloon' (kontantstøtte). Maar omdat het voor de spraakontwikkeling heel belangrijk is dat hij wel naar de barnehagen gaat zit ik te jongeleren tussen economie en ideaal. Voor mijn werk is het niet nodig dat hij naar de barnehagen gaat omdat ik in de avonduren werk. Er bestaat geen aanbod voor kinderen onder 1 jaar.

Geplaatst

Sen die collega's zijn toch aan het werk? Of ga je met lunchtijd?

Ik had die angst ook een tijdje tijdens mijn zwangerschap, vooral toen ik 22 weken zwanger was omdat het toen mis ging bij een aantal meiden hier, waarvan 2 tweelingen... Nadeel van teveel weten/lezen... Was opgelucht toen ik 23 weken was, probeer er niet te veel aan te denken! Je bent zo weer een paar weken verder en het gaat bij jou gewoon goed!!

Geplaatst

Sen, volgens mij blijft die onzekerheid bij velen die door de mmm zijn gegaan om zwanger te worden totdat je de kleine in je armen houdt. Is hartstikke normaal, maar probeer tussen de onvelige gevoelens en misselijkheid door te genieten.

Geplaatst

Oei, waar beginnen....

Guusje... :-((( Ik hoop net als iedereen hier dat het te vroeg was, maar ik weet dat ik in dezelfde situatie er ook geen vertrouwen meer in zou hebben. Echt klote. Groot gelijk om hierna eerst lekker je verjaardag te vieren. Vind verjaardagen toch altijd zo beladen. Bleeegh, bah bah bah.

Sen, het lijkt me logisch dat je angstig bent na alles wat er aan je zwangerschap vooraf is gegaan. En idd, wat Caro ook zegt, we weten ook veel te veel. Iemand zei tegen mij eens: je hebt nu alles wel gehad dus nu moet het goed gaan. Nou euh....ik kon nog een hele waslijst noemen van momenten waarop het fout kon gaan. En dan ben jij er fysiek ook nog helemaal niet fit bij, wat het nog moeilijker maakt om het mentaal te relativeren. Wat betreft dat collega's tegenkomen: so what? Jij hebt geen verantwoording af te leggen aan collega's, alleen aan de arbo arts. En ik neem aan dat die juist graag zal zien dat je probeert in beweging te blijven en wat afleiding te zoeken. Als je daar ook maar eerlijk verteld dat je dan daarna bekaf bent. Kom op zeg, als je nou de hele dag woest aan het shoppen was.....Ik snap het echt hoor, maar probeer je eroverheen te zetten, want dat beetje afleiding heb je hard nodig. En dat werk heb je zeker niet nodig als ik het allemaal zo lees. Weg met dat schuldgevoel!

Tool dat hele erge moe zijn herken ik wel. Ursela wat jij zegt dat je het had toen je in de rouw was... het raakte me wel even want ik ben nu ook nog steeds zo vreselijk moe en realiseer me dat ik ook voor het eerst pas eens tijd en gelegenheid heb om alles van de afgelopen jaren te verwerken. Heb ooit het boek 'Je kunt je leven helen' gelezen op aanraden van een collega. Ik knapte er al heel snel op af omdat letterlijk alles wat je fysiek overkomt, tot kanker aan toe, geweten wordt aan je eigen gedachten/instelling (als je verminderd vruchtbaar bent wil je eigenlijk geen kinderen). Maar daar stond wel bij het symptoom "alleen maar willen slapen": er niets meer mee te maken willen hebben. En dat herken ik dan nu wel. Je wilt het allemaal even niet meer weten. Slapen tot het weer over is. De oplossing weet ik helaas niet meer ;-) zal iets met positieve gedachten en affirmaties geweest zijn, maar daar ben ik ondanks al mijn alternatieve therapieën toch minder van. Ik geloof niet zo in 'wegzetten in het universum'. Er staat daar inmiddels nogal wat van mij dan.....al dat ruimtepuin....

Kwart voor tien (hier klopt de tijd ook hoor), ga maar eens douchen en aankleden en dan wat boodschappen doen. Vandaag nog flink profiteren van de zon.

Last but not least: Fren ook hier nog even van harte!

Geplaatst

Fren, hieperdepiep hoe-ra!!!!!!! geniet van deze mooie dag!!! gefeliciteerd met je verjaardag!!!je bent gelijk jarig met mijn vader, grappig. Nu kan ik het niet meer vergeten lol!

Guusje, ach meid, nee, hoop dat je te vroeg getest hebt! maar vaak voel jezelf het beste wel of niet.

indien niet positief, dan is het een heel goed idee om pas in mei op te starten. eerst lekker je verjaardag vieren en dan de cryo-tp.

Ursula, thanx! Balen dat Storm zich niet zo lekker voelt. Hoop dat het snel voorbij is.

En hoop dat ook alles goed komt met de opvangregelerij.

San, goed dat je alles bespreekbaar hebt gemaakt wat je wilde! Toppertje!!

S€n, gezellig met je vriendin meegaan. En niets van je collega's aantrekken. Je zit niet voor niets thuis.

Loslaten en eraan toegeven is gewoon heel moeilijk. Maar ook jij kunt het!!!

Kaartje, weer even meehelpen in de praktijk. succes dadelijk bij de voetreflex!

en toen was ik het kwijt...

Geplaatst

Huisarts vond mijn longen nog schoon klinken. Dat was alleen twee jaar geleden ook en toen knapte het ook pas op met antibioticum. Hij vond dat ik mijn lijf het best ken, dus toch AB meegekregen :-)

Dame van de apotheek vroeg me heel netjes of ik niet zwanger was... Nou nee dus...

Geplaatst

Kaartje, fijn dat de ha je serieus neemt. Hoop dat de AB snel gaat werken

Henne, dat alleen maar willen slapen tot het over is ken ik ook. Heb ik toen ik zeer somber was letterlijk gedaan en schoot er toen in door want lag namelijk dagen in bed en daar knap je ook niet van op.

Ben toch met vriendin meegegaan, was doodop. Vriendin wilde nog wel verder maar ik trok het niet meer. Had ook pijn in m'n onderrug en zere heupen. Maar ben blij dat ik even gegaan ben

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden